Monkův Spirit a balanc postav

monk-spirit Na oficiálních fórech se hodně
diskutuje o velkých rozdílech mezi jednotlivými zdroji sil pro každou
postavu. Fanouškům se zejména nelíbí možnost Wizarda používat jedno kouzlo za druhým
a pouze sledovat množství many, zatímco Barbar musí svoje fury získávat
zabíjením nepřátel a teprve potom může používat skilly.

Zástupce Blizzardu na Battle.net fóru Bashiok uvedl, že ne
všechny Barbarovy skilly potřebují k používání fury
, některé
z nich je dokonce vytvářejí. Bylo by opravdu nepraktické vejít s Barbarem
do arény a být prvních 15 vteřin nepoužitelný jen proto, že autoatakem
získáváte fury k používání skillů.

Pro upřesnění Barbarovo fury je získáváno nejen tím,
že způsobuje poškození, ale také tím, že poškození dostává.
Používání skillů fury spotřebovává, pokud skillem způsobí damage
určitá část fury se vrátí, pokud je tento damage značně velký, je
možné, že se mu vrátí více fury než použitý skill stál.

Jeden fanoušek se zmínil o tom, že Monkův spirit (viz
obrázek níže) vypadá spíše jako koule naplněná mlékem a měl by vypadat
více jako plyn a možná i jinak barevný (např. modrá by vypadala lépe).
Zatím byl uveřejněn pouze screenshot, ale Bashiok ujišťoval, že látka má
částečně plynný charakter. Nemusíme se tedy bát, že Monk bude pro své skilly spotřebovávat
mléko. Spirit by neměl ubývat a přibýval by pouze ničením nepřátel jak
normálním útokem, tak i používáním skillů. Dále bylo zmíněno, že
interface nebude mít žádný prvek, který by pomáhal sledovat nabývání
Monkových komb. Celkem jsou 3 úrovně. Zdůvodňoval to tím, že pokud jste
ve hře a důkladně sledujete úrovně komba a používáte tu nejvyšší, tak
vám to pomůže v boji maximalizovat damage ze skillů. Pokud to neděláte
tak stejně budete ničit jako o život. Komba jsou velice různorodá
s útočnou, obrannou a jinou specializací z různých úrovní komb, ale
mají stále stejnou vlastnost. Pokud tedy máte skill, který má v první
úrovni dash (uskočení), tak v třetí úrovni bude dash také. Pokud je
kombo nabité na nějaké úrovni, mělo by po chvíli dojít k resetu a
úroveň spadne na 0, prý jde však o dobrý kus času.

monk-spirit-large

Monkova Spirit na obrázku z BlizzConu 2010.

Balanc postav je určitě důležitý aspekt hry pro
každého. Blizzard už dávno oznámil, že postavy v Diablu 3 budou
vybalancované. Jde však jen o balanc damage. Nedočkáme se tankovacího Witch Doctora. Bashiok se zmínil,
že různorodost traitů pro každou postavu je obrovská a vytvořit
tankovacího Witch Doctora je možné. Oproti tankovacímu Barbarovi by však
nic nevydržel. Každá postava je čistě demon-killer DPS charakter. Blizzard
nemá v úmyslu vytvořit tanka nebo healera. Všechny postavy se budou hrát
jiným způsobem. Některá může vydržet větší poškození, ale to
rozhodně nebude určovat její roli v partě. Všichni by měli nakopávat
démony stejně.

136 komentářů u „Monkův Spirit a balanc postav

  1. Tak mě naopak začátky vždycky bavily nejvíce… mám rád tvorbu charakteru, ikdyž po těch letech bylo fakt těžké rozhodnout se za co hrát, když jsem tam měl vše 10×, ale mě ty začátky prostě děsně baví… a taky vyzkouším v D3 vše, ale první bude určitě kouzelnice, pak DH a pak asi monk… Začátky jsou děsně fajn a pak si člověk užívá i středu, kdy konečně má skilly na nějakém lvlu, trochu to padá a tak, ale v D3 bude vše jinak a zábavnější, nepůjde jen o to mít 30lvl a konečně skill na 30lvl, nebyl-li na nižším lepší skill jako např. blizz atp., tady to dovedli k dokonalosti a proto zase musím smeknout :)

  2. Postavy mají den ode dne nová a nová vylepšení… Jakmile se první disk s diablem III objeví v obchodech, bude můj :-D Lidi moc řeší, no a, že monkův spirit vypada jak mléko, hlavní je, že víme o co go! ;-) Nejhorší na hře bude ten protivný začátek, kdy si člověk zvolí postavu, budu hodiny polemizovat, který charakter si vybrat :-D

  3. trochu OT: Tak mě napadlo. Až bude beta, mohl by se tu udělat nějakej formulář nebo něco takovýho, do kterýho by lidi psali svoje připomínky ke hře a případně nalezený chyby a pak to poslat Blizzu všechno najednou za CZ/SK komunitu…Třeba někdo z nás kápne na něco zajímavýho a Blizz si nás možná začne trochu víc všímat..??..vim, že trochu naivní, ale což…:-)

  4. morte: Ale budou nějak omezený a ještě z hoto co říkal Bashiok mám takovej pocit, že kujou nějakou kulišárnu co se TP týče:-) ..Jinak sem rád, že tam budou, protože sem si to bez nich nějak neuměl představit. A co se týče scrolls of wealth, tak jenom doufám, že to nenahradí nějaký tím domácím mazlíčkem jako v jedné nejmenované hře :-)

  5. Možná je to nehašené vápno. Při pohybu se jemné částečky uvolňují a výří v té kouli. Monk to používá k zasypávání mrtvol, aby nedošlo k rozšíření nákaz, jako např. mor apod. …

    Ne vážně už by to měli vydat, nebo postupně skončíme v blázinci u doktora Chocholouška 😀

  6. Tak skladani gemu napomuze obchodni system, vzdycky si treba 2 ze 3 poskladas, ten treti si koupis na burze a slozis si jeden vyssi urovne. Pokud najdes nepotrebny typ, prodas ho tem co ho chteji a tak se tim prokouses snaze k tem nejlepsim.. i kdyz budou stat balik, ale zas farmari na tom vydelaji jmeni :) Ale to se vsecko uvidi az za behu..

  7. Me by se treba libil system tetovani (neco jako ten, co byl v Planescape: Torment). Proste nejdriv je potreba splnit nejakej quest a potom je mozno si v salonu nechat za nechutny penize udelat tematicky (ke questu) zamereny tetovani.. tzn, kdyz nekoho ochranite, tak si muzete nechat udelat tetovani ochrany (napr +5% armor). Takze treba za zachranu Caina bych dal tetovani, ktery kazdych 5 minut identifikuje nahodnej item z inventare, atd.

  8. Tiez si nemyslim, ze pridaju dalsie predmety na socketovanie. Zda sa mi ale pravdepodobne, ze v datadisku pridaju gemove slova. Vtedy budu mat ludia uz viac sinych gemov, takze to bude idealne. Ked sa totiz na Blzzcone jeden fanusik spytoval na moznost zavedenia gemwords, tak mu Jay povedal, ze to maju na zozname ale ze momentalne sa tym nezaoberaju. Takato na pomery Blizzardu jasna odpoved musi nieco znamenat.

  9. ScreaM: O tom socketování pro 60 lvl pochybuji. Když si vezmeš 14 lvl gemů, přičemž ti může padnout nejlepší 5 lvl, tak těch nejlepších budeš potřebovat 19683 abys poskládal jeden nejlepší Radiant Star. A v itemu může být i šest socketů. Já osobně pochybuji že do max lvl poskládá člověk vůbec jeden Radiant Star, takže si myslím, že Blizzard se nebude obtěžovat s dalším druhem socketů.

  10. Možná přijde něco na styl aukce, kde se budou prodávat itemy. Taky bych neřekl, že Blizzard bude spoléhat pouze na upgradování zbraní pomocí gemů a přidá něco nového, ale nezlobil bych se kdyby zůstali u gemů. O Artisanech by taky mohlo přijít nějaké nové info. Např nějaké speciality o kterých ví jen Blizzard :-)

  11. Nemohu se dočkat no, je jasné že v betě ti neotevřou celou hru, ale jen např. první akt, nebo jen část questů… ale nemohu se dočkat na ten příval informací a videí, které nás zabaví doufám na dost dlouhou domu, než vyjde plná verze… souhlasím s tím, že to bude epické, protože už teď je toho tolik a ještě to stále není všechno… očekávám nějakou nápaditost i v questech, předpokládám že tam pro nás taky mají připraveno něco neokoukaného ;)

  12. Schvalne: Měl jsem tu samou informaci jako Garn. Řekli, že odhalí všechny herní mechanismy .. no a vzhledem k tomu, že zároveň tvrdili, že doposud jsou některé, o kterých ani netušíme, tak předpokládám, že to bude tolik nových informací (a hlavně tuny nových videí z hraní), že to opravdu vystačí na dlouhou dobu. Podotýkám, že slovo „nekončeno“ jsem s dobrou vírou v jeho nedoslovné pochopení 8-)

  13. Richard: nekonečně mnoho informací? já bych ani neřekl.. beta bude spíš jak demo co je na blizzconu, protože už dávno řekli, že vývojáři před vydáním hry nechtějí zveřejňovat většinu hry a všechny herní systémy (ikdyž s těmy systémy to asi nebude tak horký) a tím pádem to nejspíš nebude ani v betě..

  14. Ukazoval jsem to ještě několika lidem (kteří nebyli ovlivněni tím že někdo někde řekl že jde o mléko) a nikdo neřekl že mu to mléko připomíná, dokonce většinou převládal názor že je to něco plynného. Na obrázku je vidět že to má místy i jiný odstín to znamená i jinou hustotu a tudíž to kapalina být ani nemůže. Vůbec nechápu o jaké blbosti se tu zase bavíme ;-)

  15. Jen poznámka pro ty, co se tak diví a štěkají co mají všichni s tím mlíkem..příště si přečtěte lépe článek, je v něm napsáno, že jeden z fanoušků se vyjádřil, že monkův spirit vypadá jak mléko atd. atd. Když to ten fanoušek tak hezky jednoslovně přirovnal, přeci ve svých postech nebudem psát o „monkově bílém zdroji pro své ability“ :)

  16. ScreaM: lehce rozmazaný jsou nahoře všechny resource, včetně healu :-)

    Javurek: kdo se tu hádá? tohle je normální diskuze.. je to úplně stejný jako kdybych napsal „ten ďábel nahoře vypadá jak Diablo za mlada“ a někdo zas „ne, vypadá jak Satan“ a další „ne, vypadá jak obyčejný chrlič“.. jsou to prostě názory, prostě většině lidem, a nejen tady na tomhle webu, příjde že Monk používá mlíko a že je to kapalina.. žádnou hádku tady v tom nevidím.. a ještě k tomu je to k tématu článku

  17. Fight: To, co pises, plati pro moderni hry, ktere kvuli originalite tak trochu ohybaji stara dobra pravidla vsech dungeonu/rpg. Rogue je stejne jako warrior bojovnikem, jen neni tolik specializovanej na boj, ale zas umi neco jinyho. Oba zacinaji boj s plnou silou a oba postupne oslabuje unava, takze zadne kolisani (energy) nahoru a dolu. Nas..t se (fury) umi stejne rogue jako war, jenom warrovi svaly ze vzteku dokazou vytezit vic. Taky je na hlavu postaveny, aby koncentrovany bojovnik (no fury) nezvladl nejakou techniku (napr whirlwind), ale rozbesneny ji zvladl.. a navic ta technika ho uvede zpatky do „klidu“, kdyz spotrebuje cast vzteku.

    Ja bych rek, ze system zalozeny na fury je dobrej do wowka, ale v Diablu, kde neni problem zemrit behem vterinky, kde je potreba rychle reagovat a potrebujete „manu“ ted a tady, je to docela handicap..

  18. Plyn má takovou úžasnou vlastnost, že na něj blbě působí gravitace, protože toho moc neváží. Tudíž se plyn ve skleněnné kouli rozprostře mnohem více, než tekutina, která zůstane na dně. Bude mít tendenci alespoň slabě vyplňovat celý prostor, tudíž baňka nebude úplně průsvitná jako na obrázku, ale lehce zakalená… Na obrázku máme údajný plyn přitáhnutý na dno baňky. Ten zbytek co tam je vidět více nahoře spíš podporuje doměnku, že to mlíko ztéká po stranách té baňky dolů, aby se spojilo se zbytkem. Ani na plyn těžší než vzduch to nebude, protože ten by prostě za a) nebyl tak neprůhledný, za b) by měl jakési rozmezí hranice, né 1 pevnou linku. Vím, že to není 1 linka ale 2 na obrázku – viz povrchová vzlínavost vody :)… Stačí to jako vysvětlení? Když se na tohle člověk podívá, uvědomí si vše co je napsané výše, je to tekutina. Psal jsem to subjektivně, tohle vychází z poměrně prosté fyziky, když k tomu dodáš, že v baňce je vakuum (kromě toho mlíka tam neni přítomno nic jiného), tak je to snad ještě více nevysvětlitelné než to co jsem nevysvětlil výše.

  19. Ako jasne ze to vyzera na prvy pohlad ako mlieko, ale je to predsa resource energia, teda tekutina s magickou mocou. Je v tom nieco tajomne. A mlieko mi teda tajomne nepripada. Ludom co v tom budu vzdy vidiet mlieko chyba schopnost rozlisovat jemne nuancie. Aby to neviznelo urazlivo, pomohol som si citatom z HP ked Snape nieco take vravel Harrymu. Chce to proste trochu fantasie.

  20. Rozlišení „rage“ a „energy“ ve wow mi přijde jako velmi dobré, protože věrně vystihuje rozdíl mezi podstatou warriora a rogua: rogue přichází do boje koncentrovaný a soustředěný na první zásah, takže zaútočí se vší silou a vším co umí, čímž se však vyčerpá a vyvede z rovnováhy, kterou pak musí zas nabírat. Vedle toho warrior je z počátku nejdřív zaskočen, ale pak se postupně rozběsňuje, aby v pozdější fázi boje využil své vášně pro boj k heroickému převrácení jazýčků vah (ale může se také rozběsňovat uměle – např. zuřivým útokem či pokřikem). Tady to vidím stejně, akorát tedy mnich žádnou energii nemá (tj. jako by jí měl nekonečno) a počítá jen combo body. Rozdíl mezi witch doctorem a wizardem se mi taky zdá dobrý: witch doctor je starý a zkušený, spíše svou manu šetří, vedle toho wizard ve svém mládí a furiantství vysází hned co může a rychle se tak vysílí.

  21. Já jsem taky rád za různorodost barev a také to na mě působí spíš alchymisticky než dojením, to je klasická nesmyslná mela kolem grafiky D3, vypadá to parádně a jsem rád za to, že to nebude stejný, perfektní nápad, stejně jako s barbarem, který dostává Fury i zraněním, to má svou logiku a čím více krve jeho, tím více krve nepřátel… za mě prostě palec nahoru a těším se na další novinky,nebo betu!

  22. Mě to teda jako mléko připadá a to hodně :-D Hippo mě asi zabije, ale jako plyn to nevypadá, na obrázku je to opravdu (dle mého) dost tekuté… A někdo se ptal jak se to dá asociovat.. kouknu na to, jžš, nějaká bílá tekutina… hm, mlíko.

    Ale když si to vezmete Monk the Milky Man :-D Dobrý titul, bych si nechal líbit toto 😀

  23. Srandovní, spíš jako hodnotná informace v tomto příspěvku mi přijde spotřeba/získávání zdroje a my tady debatujem o druhé části příspěvku – monkově mlíku :-D Jsem zvědavý jestli budou k mání lahvičky s plno/polo/nízkotučným..a mončice bude mít třeba vlastní výrobu..:)) Každopádně taky díky za nové info, zas nové téma na úvahy..

  24. Hehe, čarování z mléka… konečně zas novinka ,děkuji… Těším se na výsledek a líbí se mi odlišování i v tomto… opravdu tento projekt nemá konkurenci, pomalu vychází různé tituly a člověk vidí jako jsou daleko od DIII, jak jsou otřesné a nedokonalé, bez nápadu, bez čehokoli a to vše proti pouhé bublině informací, hra ještě nevyšla, ani beta nevyšla a už z toho všeho co blizzard prozradil a že to zatím není vše je jasné, že to nemá konkurenci a že to co teď vychází smete bez sebemenšího boje, to je alespoň můj pocit po testu několika právě vydaných her 8-)

  25. Doslovný překlad vysvětlení Monkové bílé many od Bashioka: No, nechci nic prozrazovat, ale jen podotknu pokud jste viděli film Vetřelec, androidí krev je mléčně bílá látka. takže… víte co.

    Na fóru bylo taky podotknuto, že ta bílá látka je více jako ektoplasma, která vyplňovala oblek Johanna Krause v Hellboyovi 2 :-)

Napsat komentář