Vylepšování výzbroje v průběhu hry

predmety S pomalým příchodem betaverze je to jako klid
před bouří. Žádné velké novinky nevycházejí, proto se podíváme na
starší téma o výzbroji. Jaké vybavení postupem času získáme? Jak
postupem času bude ve hře vaše postava vypadat a kolik různých vzhledů
nám Diablo 3 přinese?

V Diablu 3 je celkem 18 druhů brnění rozdělených do
všech tří obtížností. Myšlenka je taková, že například na nejlehčí
obtížnost bude dropovat 1–6 druhů brnění. Střední obtížnost 7–12,
nejvyšší obtížnost 13–18. Počet 18 udává množství všech
kompletních setů (tj. brnění, kalhoty, boty, ramena a chránič zápěstí
jako jeden set). Vzhledy se neopakují na každou obtížnost jako v Diablu 2,
ale jsou stále lepší a lepší až do konce hry. Vynásobíme-li to počtem
15 dyí, které umožňují obarvení brnění, dostaneme se na 270 různých
vzhledů pro jeden charakter. Pro příklad v Diablu 2 je cca 15 různých
setů, opakujících se každou obtížnost. V Diablu 3 se tedy v každém
aktu setkáme s 1–2 novými druhy brnění. Pokud myslíte, že do čtvrtého
aktu budete běhat v celém setu, mýlíte se. Šance, že vám během jednoho
aktu spadne celý set, je minimální. Věci budete postupně měnit na lepší
a lepší, takže celý set na sobě uvidíte, jen pokud budete procházet
lokace znovu a znovu, abyste je dropnuli. Na Blizzconu 2010 se Jay Wilson zmínil i o tom, že
pro každý druh brnění je 5–8 skutečně unikátních vzhledů.

barbarian-vyvoj-armoru

Pro zbraně zatím není jisté, kolik vzhledů ve hře
bude. Princip bude určitě stejný jako u brnění, že zbraně budou lepší
a lepší až do konce hry. Pro každou postavu jsou specifické zbraně, které
žádná jiná postava používat nemůže. Barbar a Monk můžou mít dvě jednoruční zbraně,
ale nemohou používat zbraně na dálku. Monk dále využívá k boji pěstní
zbraně a možná i bojové hole. Demon Hunter používá jednoruční
kuše, Wizard jako jediný vezme do ruky
orby a pro Witch Doctora zatím
žádné speciální zbraně nebyly uveřejněny. Pouze Wizard a Witch Doctor
však dovedou nosit hůlky a dýky.

sekyry-vyvoj

K vylepšení zbraní slouží soketování. Zbraně
můžou vypadnout z monstra s volnými sokety. Pokud zbraň sokety nemá,
pomůže jedině kovář, který sokety přidává. Do soketů se vkládají
gemy, které mají 6 druhů po 14 úrovních. Runová slova se do Diablo
3 nevrátí, avšak nevíme co Blizzard ještě skrývá pro finální verzi
hry. Další možností vylepšení je enchanting, který poskytuje pouze
kouzelný řemeslník, nebo jiná možnost je jako odměna z questu.

Poslední informace je, že v Multiplayeru Diabla 3 nebude
pro hráče fungovat kolize jednotek (tj. spoluhráči vás nebudou blokovat).
Kolize jednotek je funkční jen pro monstra a hráče v aréně.

91 komentářů u „Vylepšování výzbroje v průběhu hry

  1. Garn: To jsme asi podobně staří, tedy jestli to bylo první den co DII dorazilo do ČR :). Jinak jsem to dělal stejně, ty videa prostě žeru…

    Kufi: Pěkný, mě se tam líbí hlavně ta sorcka, takhle má vypadat :)

    Helljovany: Díky za info, to nesmí chybět v mé sbírce… jupí, už se těším!

  2. Schvalne: Hodne peknz intro :). Sice je to jedno klise vedle druhyho, ale porad hodne kvalitni. I kdyz mne se treba vic libi ten trailer, mozna proto, ze mi prijde verohodnejsi tou prirodou.

    Nicmene troufam si rict, ze cinematics v D3 budou minimalne na stejne urovni. V techto je chvilema videt, ze to neni uplne ono. Na druhou stranu, na zacatku toho traileru, kdy ten borec je schovanej za kmenem…tam uz tezko poznat, zda to je realita nebo ne.

    Uz uvodni cinematic v D2:LOD byl hodne kvalitni…..W3 slo jeste dal…A co se kvality tyce…myslim ze dal nez tyto jsou prave ty ze SC2…Nejvice asi ten, kde Zeratul bojuje s Kerriganovou… http://www.youtube.com/watch?…

    Asi nejslabsi misto je to, kdy ji upadne useknuty „kridlo“ nebo co to je…ale jinak fyzika jeho plaste je uzasna…A nemyslim, ze D3 bude mit horsi videa.

  3. ScreaM to napsal celkem přesně, jednak tam taky nevidím podobnost a druhak je jasné, že když firma vymyslí mechanismy, které fungují, tak je použíjí, nebo zdokonalí… na co vymýšlet něco jiného, když tu máme něco co funguje a může se vylepšit? takhle to funguje všude, přesto tam podobnost nevidím…

    Blizzard měl pro mě vždy hry s nejlepší a nejoriginálnější grafikou, muzikou, hratelností, zpracováním, videi ale i příběhem, pro mě prostě bezkonkurenční, přesto že už je toho kolem dost kvalitního a nemohu se dočkat, až si zas budu užívat videa z D3, podobně jako ty, z D2 :)

  4. Diablo je Diablo a Blizzard je Blizzard. Nemůžou si dovolit vydat hru, která nebude kvalitní. Ohledně podobnosti s WoW: Blizzard jako firma se pořád vyvíjí a nejúspěšnější hrou ať si namlouváme cokoliv je WoW (SC nemá tak masivní základnu hráčů díky free serverům WoWka). Takže se dá očekávat, že vývojáři D3 půjdou za těmi z WoW a nechají si poradit nebo použijí nějaké nápady, s kterými přišli vývojáři WoW. Přitom se snaží zachovat podstatu Diabla. Já se nebojím toho, že z D3 vznikne nějaká napodobenina WoW. Sám tam nevidím žádnou podobnost a nevím kde na to chodíte, že je to „jako WoW“.

  5. Není to náhodou ten samý web kde zveřejnili i ten první fake rozhovor s testerem? :-D A koukám že se tu zas začíná psát o podobnosti s wow, myslím že kdyby tam měla být nějaká podobnost s wow, tak by to byla taková podobnost, že vzali z wow to nejlepší a předělali to do diablovského stylu a dali to do Diabla 3.

    OT: předem sorry za super OT, ale pamatuju si jednou jak se tu probírala kvalita cinematiců a trailerů a že jeden z nejhezčích trailerů v poslední době měl BioWare u SW: The Old Republic a dneska jsem náhodou narazil na měsíc starý intro cinematic, který je podle mě nádherně udělaný a celkově suprově zpracovaný, tak jsem se chtěl podělit – http://www.youtube.com/watch?…

  6. Mne sa na D1 a D2 nepacila atmosfera a graficky filing, asi preto to neboli nikdy moje najoblubenejsie hry. Zato D3 sa mi pozdava viac ako atmosferou tak aj grafickym spracovanim. Ale najdolezitejsia je hratelnost a ta ako hovori Garn je diablovska, o tom nepochybujem. Ludia by si mali uvedomit ze D3 je navrhnute tak, aby vsetky elementy spolu ladili a aby vsetky dokonale zapadli do novej atmosfery a hlavne noveho sveta Sanctuary. Je to ina hra, iny svet nez boli predosle diely.

  7. Samael: Tak já taky nehoním nad každou novinkou, že…vzhledem k tomu, jak nám to Blizzard dávkuje, to chce hodně nadhledu. :-D Ale můžu ti říct, že po tom, co jsem hrál ten pouštní akt v D3 demu, že to je fakt čistý Diablo. Prostě za to sedneš, chytneš myš, uděláš 2 kroky a víš, že jsi v D2 v druhým aktu. Ten feeling tam prostě je. :-) Doufám, že si spolu někdy zahrajeme až to vyjde. :-P :-D

  8. Garn: Přesně tak… já zkoušel pár RPG her ale všechny mě tak akorát nasrali… a věřím tomu že D3 pokoří všechny tyhle nedotažené hry na hodně dlouhou dobu a co se týče WoW, které mě opravdu bavilo ale podobnost mi tam opravdu s Diablem nepřišla… sem sekl jenom protože na mě už to v pozdějším stádiu hry stává moc šprťácká hra… a v arenách mě fakt nebavilo chodit proti namakrovaným šprtům kteří maji prošprtané všechny classy nazpamět a PvE na mě zabíralo až moc času+progress to už mi to připadalo jako nějaká povinost a né užívání si hry, což si myslím že v Diablu to takové nebude jo budu to hrát určitě 3hodiny denně s kámošema ale bude to odpočinek na po těžkém dnu, který si budu užívat :)

  9. Co kupují fakt netuším. Ono poslední dobou moc dobrých her ani nevychází.
    Jinak já píšu že si to též koupím a zkusím si to zahrát. A určitě mi to na dlouho vydrží. Jediné co jsem chtěl říci je, že jsem čekal něco jiného. Toť vše. Toto bude určitě dobrá hra a kdyby se to jmenovalo nějak jinak, tak bych neřekl ani slovo. Ale pro mě to prostě není Diablo jaké jsem si přál. Možná jsem nemocný ;) Tady se většina raduje nad každou novinkou. Jé to je super, a tohle ještě lepší… Já bych chtěl taky, ale většinou se na to podívám a řeknu si „neee, prooooč? Proč takhle!?“. Nicméně každý má jinou představu a tak dokud to nebudu umět vytvořit já lépe (a to v tomto životě na 100% nehrozí), musím brát co udělají jiní :-D

    Jj, tyhle „nemáš golda“ socky nejlépe rozdrtit na fidloprčičky svým prkodrťákem :-D :-D

  10. Samael: Pořád jsem neslyšel jeden jediný pádný argument, proč by to mělo být tak podobné s WoW. Mě to naopak mnohem více připomíná Guild Wars – arény, salvaging, craftsmeni, grafický styl. Přijde mi občas, že hardcore komunita D2 hráčů za posledních 10 let (zatímco ostatní hráli různorodé hry) hrála jen D2 a učila se nesnášet WoWko. :-D Nic proti, DD, vím, že ty mezi ně nepatříš. ;-)

  11. Samael: To by mě teda zajímalo co si tvoji kamarádi kupujou za hry??…Už jenom porovnání vývoje D3 a her od ostatních herních společností je obrovskej..ano, teď budeš oponovat, že vývoj trvá moc dlouho, ale aspoň ta hra bude za něco stát a ne jako 99% všech ostaních her co v poslední době vychází..A to je přesně ten důvod proč za tu hru já utratim peníze, protože nebudu kupovat zajíce v pytli, nedodělanou, zabugovanou hru nebo zábavu na jedno odpoledne ale minimálně na dalších pár let, stejně jako u D2.. Řekni mi jaká jiná hra, která vyšla v poslední době ti tohle může nabídnout?? A to sem na 100% přesvědčenej, že D3 tohle všechno nabídne podle toho jaký máme zatim informace. (nehledě na novej BN) Ale jinak ti samozřejmě neberu tvůj názor… ;-)

    Já sice hraju multi hodně (D2), ale nesnášim když někdo vleze do hry, většinou 12-ti letej parchant a začne brečet, že ho nikdo nemá rád a nikdo mu nechce pomoct a že nemá žádný věci a jestli mu nějaký nedám apod…Takže aspoň v tomhle s tebou souhlasim :-)

  12. Ano, pro mě je zatím D3 zklamání. Samo sebou je to čistě můj problém a můj názor. Není potřeba aby mě tu skalní fandové hned kamenovali a řešili na tisíci řádcích proč se i to nelíbí, když je to tak uplně nejvíc super a že nechápou jak se mi to může nelíbit. Nejsem ani sám. Znám další lidi v okolí, původně nadšence, kteří po čase louskání novinek prohlásili že „tohle si teda nekoupím“. Každého věc. I já jsem čekal něco jiného. Ale jak se říká: není člověk ten, aby se zavděčil lidem všem. Nepůjdu se hned věšet. Zahraji a uvidím. Nemyslím si že by Blizz vydal vyloženě špatnou hru, ale pro mě (a teď hardcore vyznavači Diabla a odpůrci WOW nečtěte) je to něco mezi Diablem a single player WOWkem a to celé upravené aby tomu rozuměl i nejblbější amerikán. Prostě kdyby se to nejmenovalo jak se to jmenuje, byla by to epická záležitost, ale pod názvem Diablo3 jsem si představoval něco úplně jiného ;-)

    Co se MP týče, tak ten po hraní pár her s lidmi online naprosto nenávidím. Blbost některých lidí nezná mezí a mě osobně požitek ze hry jen kazili. Snad jen krom 3D stříleček. A nemám na mysli že bych byl nějaký super hráč a ostatní nenáviděl proto, že to neumí. Myslím ty, kteří si libují v otravování ostatních, jejich jedinou zábavou je kazit a komplikovat hru druhým… Opravdu není nad to, když si užíváte hru, kocháte se prostředím, nasáváte příběh a najednou vám někdo napíše „pi*o co říkáš na včerejší hokej!?“ nebo něco podobného a když ho ignorujete, začne vypisovat tisíce řádků a dementech, noobech atd. Buď pochválen kdož vynalezl ignore list 😀

  13. Inho: Souhlas. Je opravdu velmi podobná .. jakoby z Morrowindu vypadla. Ale pořád je to jen sekera .. jako mnoho jiných seker.

    Jinak – já jsem třeba byl jeden z těch, kterého Mafie 1 chytla a na dvojku jsem se těšil. Slovo zklamání je slabé slovo .. :/ Ale u D3 jsem pořád optimista. Co ukázali se mi líbí a věřím, že Bliz to nespacká.

  14. btw vite ceho se zacinam bat? sice blizzard je blizzard, ale od Mafie 2ky se taky cekalo hrozne moc a prestoze to prej neni vubec spatna hra tak v pomeru k tomu v co lidi doufali se hodne sklonuje slovo zklamani… nemate ohledne D3 obcas nekde vzadu v hlave podobnej neprijemnej naznak pochyb? 😀

  15. ScreaM: V podstate suhlasim, len si je treba uvedomit, ze mnohi ludia hraju viac singel, pretoze je pre nich multak menej pristupny. Mozno nemaju ziadnych kamosov co hraju Diabla, mozno nemaju s hranim po sieti ziadne skusenosti, alebo nechcu hrat z neznamymi ludmi. Jasne ze je to parada po sieti ovela vacsia nez singel, ale niekedy je tazke sa z inymi hracmi casovo skoordinovat. Ja osobne poznam par ludi, ktori si urcite nenechaju D3 utiect ale hranie s nimi po sieti je takmer nerealne. Maju menej casu ako ja a hlavne je tazke sa s inymi chlapmi dohodnut vobec na niecom, a to hovorim o ludoch s ktorymi som vyrastal. Singelplayer mozete hrat proste ak mate cas, ale na multak musite mat cas minimalne dvaja a to byva problem.

  16. Ja osobne bych kolizi tel spoluhracu uvital, je to realistictejsi, i kdyz treba ve vypjate arene, kdy wizard utika s minimem zivotu kolem kamose hromotluka barbara a nez ho obehne, schyta nejaky ten fireballek, to muze nekoho zvednout ze zidle.. ale zas je to adrenalin. Rozhodne bych ale uvital, kdyby napr ray of frost proletel skrz kamarady jako nuz maslem, projektilove utoky by se o spoluhrace nemely zastavit.. ale to je myslim samozrejmost :)

  17. Ta zlatá mi tam taky nesedí je hrozně odlišná od ostatních. Měla by vypadat spíše nějak epicky zastaralá :-) A ohledně těch zbraní jde taky určitě o ekonomiku. Kdyby všichni mohli nosit všechny zbraně nebylo by tolik obchodování. Tím, že jsou rozděleny pro každou postavu, bude větší možnost obchodování. Si představte, že vám na Barbara spadne ultimátně dobrý fist weapon tak co uděláte. Hned napíšete kamarádům Monkům a kdo za něj dá víc. Popřípadě ho dáte zadarmo :-) D3 bude opravdu více o tom Multiplayeru. D2 jste proběhli v Single playeru bez problémů a byl klid. D3 se soustředí na hru více hráčů. Hrát sám vás bavit nebude. Protože všechny prvky nového Diabla 3 vás nutí k tomu hrát online. Příklady: arény (kdo si tohle může nechat ujít?!?!), hromadné boje s aktovými bossy, dělený drop v partě zvyšuje šanci získání dobrého itemu pro vaši postavu… Single player bude taky zábava, ale určitě ne tak velká zábava jakou přinese nový BNet. :-)

  18. Pozor, ono to s tema zbranema neni az takova hloupost. Jasne, ze barbar muze pouzivat dyku, ale stejne mu ji nikdo do ruky neda, tak proc zbytecne programovat dalsi 2 mesice nesmyslny animace. Pokud to usetri cas, tak jsem pro, muj monk s dual kusi chodit nebude :)

    Spis me jde trochu proti srsti vzhled seker. Me prijdou nevyvazeny, nesmyslne zubaty a vubec osklivy. To teda v D1 a D2 byli o dost hezci. Takhle budu muset pockat na identifikaci, protoze nepoznam, jestli to je sekera nebo prevraceny shoulder :)

  19. Mám takový pocit, že jsem v jednom videu viděl WD vystřelit šipku „flusačkou“ co používají domorodci, i když to mohla být klidně haluz, nevzpomínám si v jakém to bylo videu. Podkud jsem ale viděl dobře, nedivil bych se, kdyby právě tahle flusačka byla tou speciální zbraní pro WD.

  20. Má to svůj smysl, třeba i aby se držely takové ty zaběhlé standarty no a neměl si sorcku s obouručákem a barbara s orbem :). U těch střelných zbraní je to ale taky trochu diskutabilní… Ale jak již bylo psáno… Třeba má barbar tak velkou ruku, že kdyby chytl dýku, tak by mu v ní zmizela a byl by to vlastně pěstní úder s penalizací pořezání dýkou uvnitř sevřené ruky :-D

  21. Kolizi bych fakt neřešil, Witch doctor podleze Barbarovi pod nohama, Monk ho zase přeleze po ramenou :-D Spíš mi vadí ty zbraně, pochybuju že takový válečný veterán neumí používat dýku, fajn ať je s ní lama, ale v ruce by ji mohl mít. Na druhou stranu to ve D2 kazilo vzhled když tam pobíhá Sorca s mečem jenom proto že v něm má runové slovo.

  22. I to je možnost, jak píše Garn… ale zas předpokládám, že snad budou mít nějak ošetřeno to, aby nemohly rubat čtyři na z jednoho pixelu, řeknu-li to v nadsázce… a co my víme, třeba tam ani nebude možnost dostat se do situace, nebudou tam cestičky typu v ML, takže to nebude třeba řešit, nechme se překvapit, nechme to na blizzardu, oni vědí, co dělají :)

  23. Já vám tedy nevím, ale mě ta kolize moc reálná nepřišla, obzvlášť když to bylo v lagu. Ale vezmeš-li to tedy reálně, tak pokud se neplazíš dírou o velikosti barbarova těla, tak jako člověk se vždy dokážeš jeden druhému vyhnout, pustit toho do předu, toho dozadu, takže dle mě je to reálnější teď ;)

  24. Samael: Taky jsem si trochu říkal, že některé „nemožnosti“ nošení zbraní trochu nedávají smysl… ale je fakt že by to jako účinek spíš mělo penalizaci… např. kdyby si mág vzal obouruční sekyru, tak se mu zlomí ruce… ale vezmu-li to z druhé strany, opravdu nevidím důvod, proč by barbar neměl moct používat dýku, nebo klacek… s jeho hordou svalů to i s klackem zabolí :-D Pak by dávali smysl spíš ty bonusy/penalizace a pak ryze logické nemožnosti jako např. ten wizard s něčím velkým ;-)

  25. Pěkná práce, i kdyby jste se chtěli pořád takhle opakovat, já budu rád, protože je co číst a zas bude chvilku v komentářích něco jiného, než mléko atp. 8-) Já jsem ty dvě věty pochopil, každý si to přebere, jinak to bylo napsaný moc pěkně, díky ;)! Za tu kolizi jednotek jsem fakt rád, jestli si někdo vzpomene na maggot lair ve fair oasis, to bylo peklo, ale bylo více takových míst… obzvláště, když se tam někdo lagnul a nešlo se prostě hnout :-D

  26. Tento způsob použití zbraní, zdá se mi poněkud nešťastný :) Proč jedna postava nemůže vzít do ruky zbraň pro druhou? To je např. barbar takové nemehlo že nedokáže používat dýku? To si kance na rožni krájí halapartnou? Myslím že mnohem lepší by byl systém, kde by každý mohl používat jakoukoliv zbraň. Ovšem nebyl by s ní ani z daleka tak schopný jako ten, pro koho je určena. Barbar ozbrojený magickou holí by s ní mlátil jen jako s klackem, mág s kuší by byl rád když by trefil něco jiného než sám sebe atd. Navíc by postava při ozbrojení něčím „nevhodným“ mohla pronést nějakou vtipnou poznámku, či daný předmět přímo nějak nevybíravě pojmenovat :)

  27. Pěkný přehled. I když některé formulace mi přijdou nepřesné nebo neobratné. „Šance, že vám během jednoho aktu spadne celý set, je minimální.“ – s odkazem na předešlou větu by to měla být spíš obtížnost a ne akt. A „Zbraně můžou vypadnout z monstra s volnými sokety.“ – spíš Z monstra můžou vypadnout zbraně s volnými sokety. I když monstrum se sokety by mohlo být taky super :-D. Ale možná už jsem z nedostatku informací trochu paranoidní :-D

Napsat komentář