Tisková konference a její zásadní změny

aaa-diablo3-logo-betaFakt, že
beta Diabla 3 klepe na dveře není jistě pro většinu hráčů žádným
překvapením. Ovšem informace, které Blizzard zveřejnil na dnešní tiskové
konferenci, byli překvapením pro nejednoho skalního fanouška. Pojďme se
tedy společně podívat na současný stav třetího Diabla.

Kolegové z www.diablofans.com tuto tiskovou
konferenci, která se konala dnes v ústředí Blizzardu v Kalifornii,
navštívili a tak vám přinášíme volný překlad jejího průběhu.

Celá akce začala příchodem Chrise Metzena, který pro
všechny zůčastněné připomněl celý příběh obou předchozích dílů, a
připravil tak půdu pro Diablo 3 a jeho návaznost na své předchůdce.
Dočkali jsme se i nečekané změny v příběhu, kterou je změna původu
Temného poutníka (Dark Wanderera) z Diabla 2. Chris uvedl,
že se jedná o nejstaršího syna krále Leorica (King
Leoric) a tato postava byla zároveň i hrdinou, za kterého jste měli
možnost hrát první díl.

book-of-caine-nahledPadla zmínka
i o Cainově knize (Book of Cain), která se nedávno začala
prodávat na amazon.com. Ta prý vyplňuje 20ti letou mezeru mezi druhým a
třetím dílem z pohledu známého Deckarda Caina. Diablo 3 tedy začíná
apokalypsou – padajícím déštěm z oblohy a mrtvými vstávajícími
z tristramských hrobů (což vysvětluje návrat krále Leorica). Tyto
události zavedou hrdiny třetího dílu právě do Tristramu, kde potkají
Cainovu adoptovanou neteř Leah, která zde stejně jako hrdinové hledá
odpověď na události posledních dní (které jsou dlouho předpovídané a
označované za „Konec všech dní“ a „Pád hvězdy“).

Chrise následoval Jay Wilson, který představil několik
ukázek hraní za jednotlivé classy. Novináři si mohli prohlédnout classy a
jejich schopnosti a nově také mužskou verzi Demon Huntera.
Zásadnější změnou je potvrzení odebrání talismanů ze
hry. Ty byly nahrazeny třemi pozicemi (sloty) pro uložení tří specifických
předmětů, které postupně získáte v prvním aktu. Jedná se
Cauldron of Jordan, Nephalem Cube,
Stone of Recall. První ze tří zmiňovaných slouží
k přímému prodeji předmětů na bojišti – nebudete se
tedy muset s plným inventářem pokaždé vracet do města. Nephalem Cube pak
slouží k rozkládání předmětů (salvaging) na materiál,
využitelný k výrobě vybavení (crafting). Stone of Recall je pak předmět,
pomocí jehož se přemístíte ihned do města a zpět odkud
jsme přišli – jedná se tedy i velmi lehce upravenou verzi Town Portal
svitku bez cooldownu. Změn doznala i osobní truhlice, která
je podle všeho o mnoho větší a navíc je možné její velikost za určitý
obnos až zpětinásobit!

artwork-tristram-nahledMezi další zásadní změny patří i úprava systému dovedností –
místo proklamovaných 7 aktivních budeme moci využívat pouhých
6
. Systém traitů byl navíc odebrán a místo něj
se vrátily pasivní schopnosti, které bude moci mít postava najednou 3. Na
začátku hry však nečekejte veškerý komfort, budete totiž začínat
s dvěma pozicemi pro aktivní schopnosti a žádnou pasivní a až
s přibývající úrovní vám kromě nových dovedností budou přibývat
i pozice pro ně. Zbylé 4 pozice pro aktivní schopnosti vám přibudou na
úrovních 6, 12, 18 a 24 a v případě pasivních se jedná o úrovně 10,
20 a 30. Z toho lze odvodit, že po dohrání příběhu na normální
obtížnost budete mít odemčené všechny pozice.

Taktéž byly odstraněny body pro rozdělování do
dovedností
. Celý systém teď bude fungovat tak, že na úrovni X se
vám odemkne aktivní / pasivní dovednost Y kterou budete moci libovolně
vyměnit za nějakou co již využíváte. Stále ale budete moci mít pouze
6 aktivních a 3 pasivní dovednosti najednou. Důvodem pro tyto změny je
snaha o odstranění stylu hraní alá Diablo 2, kde si mnoho
hráčů schovávalo dovednostní body a použili je až na vyšších
úrovních kde měli zpřístupněnou novou dovednost. Našli se prý
zaměstnanci, kteří během alfa testu využili všechny dovednostní body na
dovednost „Arcane Missiles“ a po dosažení vyšší úrovně všechny body
odebrali a dali je do schopnosti „Arcane Orb“. To vývojářům přišlo
nesmyslné a proto systém takto upravili. Jak se ale budou moci vylepšovat
jednotlivé schopnosti? Odpověď je jednoduchá, každá schopnost se bude
zlepšovat dle své povahy – barbarův „Bash“ (rána, úder, …) bude
záviset na používané zbrani a kouzelníkova dovednost
„Disintegrate“ (rozložení, rozpadnutí) zase na jeho
úrovni.

Demon hunterův resource systém byl konečně doladěn a dělí se na dva
podsystémy – Hate (nenávist) a Discipline
(disciplína). Hatred je velice podobný resource systému kouzelníka –
velice rychle se obnovuje narozdíl od Discipline, jehož
obnova je dosti pomalá.

Zmíněna byla i zajímavá kouzelnická schopnost nazvaná „Archon“. Ta
na určitou dobu postavu promění v bytost tvořenou energií
a po tuto dobu budou její schopnosti fungovat od základu jinak. Podobnou
dovednost má i barbar, u něj se nazývá Wrath of the Berzerker
(Berserkerův hněv). Witch doctor zase získal nového pomocníka –
Gargantuana a byly předvedeny i některé monkovy aury.

auction-house-nahledŘeč
padla i na službu Battle.net o které se rozhovořil
Rob Prado. Krátce pohovořil o jeho vzniku a původu, ale
především upřesnil jak bude služba se samotnou hrou fungovat. Sytém bude
podporovat připojování do veřejných her, PvP
systém
, který bude podobně jako ve Starcraft 2 automaticky
vyhledávat protivníky, systém pro rychlé připojení do hry
a hlavně možnost založit hru v kooperaci s kamarády.

Novinkou je systém bannerů – který bude soužit
k prezentaci veškerých svých úspěchů ve hře. A na úplný konec byla
převedena úplná novinka, ale o té, se dozvíte více v jedné z dalších
novinek: Auction House.

Informace byly převzaty, volně přeloženy a upraveny z www.diablofans.com
a zdatným angličtinářům doporučujeme si přečíst velice zajímavý
originál.

92 komentářů u „Tisková konference a její zásadní změny

  1. Sellest: taktiez aj piratim vsetko. a nevidim v tom najmensi problem. Taktiez nevidim problem preco by nemohli vyvojari spravit cast hry singleplayer, ktora by bola offline. Aby si clovek mohol vybrat a teda by mali tu ich vysnivanu variabilitu. To ze s tou postavou clovek potom nebude moct ist online to je jeho problem, bol by si toho vedomy uz na zaciatku pri zalozeni. Myslim ze by to pre nich nebol az taky strasny problem spravit offline SP. Viem ze internet je v dnesnej dobe na vela veci nevyhnutnou vecou a ani ja si bez neho neviem predstavit zivot, ale hra neni zivot a ta by mohla byt aj bez internetu.

  2. P5ych0: Promin, nepochopil a nechapu „kdyz si koupim hru a musim za ni zaplatit“ – Skoro kazdou hru (krom freeware) musis zaplatit a ver tomu ze prumerna hratelnost vetsiny her je 30–40 hodin. Kdyz jdes do restaurace, taky to musis zaplatit a kdyz jdes hrat paintball, taky to musis zaplatit. Vsechno musis v dnesni dobe platit, kdyz to neplatis, tak to krades. Pred 12 lety stala hra (pamatuju si HoMaM III) cca 1700 a prumer plat byl cca 10500. Ted koupis hru za 800 a prumer plat mas 23000, takze jsou hry mnohem dostupnejsi. Vymlouvas se na rodinu? Ja taky zivim rodinu, dokonce 5 let sam. Ty si hledas duvody proc si hru piratit, ale na kazde hre najdes neco co ti uplne nevyhovuje, takhle bys musel piratit vsechno, protoze nikdy nikdo nebude 100% spokojenej s produktem – ani vyvojari, proto delaj patche. A co se tyce pripojeni k internetu, ja si zivot uz od stredni bez internetu neumim predstavit. Kdyz jsem se stehoval od rodicu, kriteriem byl internet. Kdyz si kamarad hledal byt, kriteriem byl internet (a to bylo 6 let zpatky kdy to jeste nebylo tak beznou zalezitosti jak je to dnes) Nadavat na hru, ze chce pripojeni k internetu mne prijde stejne jako si stezovat, ze vam hra nepujde na 10 let starem PC. Vyvoj jde dopredu, technologie jde dopredu a brecet tady nad tim nebo si tim omlouvat pirateni mi prijde hodne ubohy. Proste kdo chce psa bit, hul si najde…

  3. Sellest: asi si nepochopil co som chcel povedat. ked si kupim hru a musim za nu zaplatit tak to musi byt hratelne roky. za ziadnych okolnosti nekupim hru co prejdem za par mesiacov. Mam rodinu co treba zivit a bohuzial na svk niesu bohvie ake podmienky. Taktiez velmi suhlasim s nazorom Tommy450. Ja tiez hravam hry preto aby som bol od ludi co najdalej, nepotrebujem aby videl hocikto ze hram. Proste si chcem zahrat a byt sam 15h v tmavej miestnosti s 2l coca coly a nejakymi keksami. Co je na tom sakra zle ? Cim sme si to od blizzardu zasluzili ze nam rozkazuju ako budeme hrat ? za to ze sme verne kupovali ich skvele stare hry ako Warcraft 2,3 a Diablo 1,2 ? Osobne sice potrebujem internet pre svoju pracu, ale keby som clovek co nepotrebuje internet pre pracu a musim si ho zaviest len koli tomu aby som si zahral oblubenu hru tak to je husta diskriminacia.

  4. Tommy450: Problem bych videl na to, ze chces mit pri hrani her klid, tak proc sis v prvni rade pridaval kamarady do realID? Chces mit klid? Chces hrat tajne? Nechces aby ti psali? Tak je odtam vyhod…

    P5ych0: Chces piratit hru co ti nevydrzi vic nez „par mesicu“ A jak dlouho ma hra vydrzet? Par let? Dekadu? Prober se a nesnaz se to omlouvat jen proto, ze nehrajes melee, takze vlastne za ne platit blizzardu nebudu! Je to trapny… 8-O

  5. nejčernější den v čekání na třetího Diabla, den, kdy jsem o něm začal pochybovat… já nevim, ale ve dvojce mě jako jedna z hlavních věcí bavil rozvoj postavy kam jsem chtěl, s automatikou se kouknu, no hezký, ale nic z toho nemám :-| snad to ještě změněj na něco rozumnějšího, klidně bych ještě pár měsíců navíc vydržel, ale tohle mi prostě přijde špatný

  6. co sa tyka respecu tak teraz bude sranda, za par tyzdnov budu vsetci vediet ktore skilly su pre nich naj a respec sa bude vykonavat zakazdym ked clovek najde iny item ktory viac podpori nejaky iny skill nez ten co prave pouzivam, zvlastny styl hrania.

    ak je pravda to co si myslim – ze neustale online nie je antipiratska ochrana ale koli kontrole dropu, generovaniu dropu serverom, aby mohli SP postavy obchodovat bez rizika nacheatovanych itemov. tak v tom pripade budu aj SP postavy trpiet lagom, cize nejde net – nehram, ide net no spojeneie zo serverom je pretazene – laguje mi single player!

    lagy boli jeden z dovodov preco ma nebavila nejako dlho hra na bnete. hraval som totiz poslednu dobu iba HC. nebavilo ma prichadzat o 80+ postavy koli vypadku netu. dlhsie som hravl HC na singli ako na nete. no a cuduj sa svete, tie iste problemy ma zrejme cakaju aj na single player, cize HC ma uz nebude bavit vobec.

    nie, nie, proste ak to nezmenia tak d3 rozhodne nekupujem. zrejme si to stiahnem, zahram s jednou postavou, pomenim vsetky skilly a odinstalujem

  7. zdarvím všechny Diablisty, jen mě napadla taková myšlenka, nemůže třeba taky za odebráním skillpointů a uvolňováním slotů na x-tém levelu býti třeba snadnější uvedení hry na nějakou konzoli ?

    Jinak zastávám názor, co jsi neozkoušel nekritizuj. Ještě ten půlrok počkáme a uvidíme.

  8. iNstinkt: Doma si to taky zahraju bez problemu. Ale kdyz vyrazim nekem na chatu se spatanym pokrytim, kde si budu chtit po vecerech zahrat, D3 si nezahraju. A hlavne u spousty predevsim bezdratovych typu pripojeni mohou byt vysoke pingy, ktere hru udelaji nehratelnou. Hlavne je to cele uplne zbytecne. Stacilo by hru jednoduse rozdelit na online a single offline. Je to pribehovka, ne MMORPG, kde se bez informaci od ostatnich hracu neobejdu.

  9. Az dosud se mi snad vsechny napady a novinky libily. Ale tyto zmeny se mi teda zrovna moc nezamlouvaji.

    100% online je uplna hovadina, ktera ma akorat vice hracu privest k online hrani a vydelat tak Blizzardu penize. Kazdopadne se mi vubec nelibi, ze hra, ktera je primarne zamerena na pribeh, vyzaduje neustale pripojeni k internetu – akorat to zbytecne omezuje! Treba ja obcas jezdim vlakem na chatu a ve vlaku si sem tam na notebooku poexpim postavu v D2 a myslim, ze je spousta situaci, kdy by si clovek rad zahral nejakou hru a nema moznost pripojeni k internetu. D3 nebude tou hrou :( …Stejne to pujde nejak obejit vytvorenim virtualniho serveru a prepsanim hostu.

    Zmeny ve skill systemu se mi taky zrovna 2× nezamlouvaji. Absence skill pointu uplne ze hry odstrani vahu skillu. Bude to bud max nebo nic. Kdyz si vzpomenu, kolik probdilych noci jsem zazil pri premitani a zvazovani, kam budu ve svem buildu investovat body skillu, abych se o nektere skilly nepripravil a zaroven byly pouzitelne.. D3 tedy nenabidne napriklad moznost srategicky investovat 1 bod do skillu, ktery diky runam nabidne nejaky uzitecny buff/debuff s tim, ze vetsina bodu zustane pro utocne skilly. S tim souvisi i maximalni pocet slotu pro aktivni skilly. 6 se mi zda malo uz z duvodu, ze vetsina charakteru bude nabizet nejaky pohybovy skill (rush, dodge, atd). Jsem si vedom toho, ze pomoci run jim bude mozne pridat urcity efekt, ale primarne bude skill slouzit stejne jen k pohybu. Radeji nebudu spekulovat a necham se prekvapit, jakym zpusobem bude skilly vylepsovat ziskana zbroj.

    Prehazovani skillu mi neprijde jako uplne spatny napad – hrac si muze menit skilly dle dropnuteho equipu a postupne tak prijit na chut svemu gustu. Ale asi me bude trochu pichat u srdce, pri pomysleni, ze se treba v pripade carodejky, bude moci napriklad z ledove kralovny kdykoli stat ohniva.

    Pokud tyto zmeny ve skill systemu zapricinilo to, ze hraci v alfa verzi prehodily vsechny body z prvniho skillu na posledni, jakmile ho dosahli, je z meho pohledu problem spise ve vyvazenosti skillu nebo v moznosti libovolne prehazovat skill pointy. Co se tyce vyvazenosti skillu, kazdy skill by mel nabidnout nejakou vyhodu oproti jinym a pokud ne tak patrnou, je to uz chyba hrace, ze ji nezpozoroval a vidi jen cislo damage.

    Bizzard si u D3 podle me celkem dost hraje na tenke hranici mezi zjednodusovanim hry a hrou pro debily. Jsem hrac, co ma rad hry, ktere nabizi spise vice moznosti a od toho se, bohuzel pro me, D3 stale vice odklani.

  10. opravnene nadavat muzu samo az po vyzkouseni hry, ted zbyva sklopit usi a divat se, jak vyvojari hodlaji jeste hru usnadnit; spousta ohlasenych napadu, ktera mela do hry vlit novou krev zrusena, wtf???

    za kolik bude asi blizzard prodavat boty do hry? vzdyt za prachy jde vse a o prachy jim jde cim dal vic :-(

  11. K těm změnám, to se mi zdá dobré. Ohledně slotů, proč ne, však v Diablu 2 jsem používal taky 2–3 za jednodušší povolání (Barbar, Amazonka), nebo 3–6 za složitější (Asska, Nekromant). Navíc, když se budou sloty otevírat postupně, tak si člověk aspoň na každý skill zvykne. Nepochopil jsem tedy jen, jak to bude s možnosti změny: to si jako do slotů můžu kdykoliv naházet cokoliv, nebo to chce dejme tomu drahý respec? S pasivními skilly taky problém nemám, ono je totiž rozdíl, jestli jste měli třeba pět podobných traitů, co dávaly každý +2 % k něčemu, nebo třeba teď bude pasivní skill +30 %. Je to pak velká volba a změna stylu hry. Navíc můžete pak kamarádovi jednoduše říct: „Mám barbara, pasivně na odolnost, sekery a víc peněz, aktivně valím hlavně whirlwind apod.“.

    A zaujalo mě to, že síla skillu se odvíjí od různých věcí, podle jeho typu. Pokud to nebude všechno jen ono zbraň/level, ale i třeba zajímavější aspekty, tak to vítám všemi deseti, vždyť to je skoro takový role-playingový prvek.

  12. Nevím, jak to bude u Diabla 3, ale u Starcraftu 2 to funguje tak, že se stačí přihlásit do hry přes Batttle.net účet a pak klidně kabel od internetu můžete překousat. Hra vám jen nebude počítat achievmenty (a překvapivě si nezahrajete multiplayer), ale jinak můžete hrát dle libosti. Mě osobně tensto systém vyhovuje jelikož mám mnoho přátel z WoW a i SC2 a mohu s nimi komunikovat skrz tento systém do jiné hry.

  13. Když se vám to nelíbí, tak to nehrajte. My, spokojení, se toho rádi ujmene míto vás :) Já například jsem s většinou změn a novinek ohledně hry zcela spokojen. Sice to uź nebude taková „hardcore“ hra, ale bude to prostě pohodovka na hraní a možná i na vydělávání :)

  14. Myslim, že dokážu překousnout leccos, ale být bezpodmínečně a stále online, jen proto, abych si zahrál oblíbenou hru je podle mě „omezování osobní anonymity“. Takhle zapnu diablo a každej hned uvidí, že pařim, popřípadě mě hned bude někdo otravovat. Já hraju hry, abych se distancoval od lidí a měl klid.

    Sice mám přístup k internetu, ale občas se stane, že se něco podělá a člověk je bez netu – nevadí, řeknu si. Tak si aspoň zapařim Diablo, ale počkat…..aha, tak nezapařim !

    Tohle mě fakt vytáčí, člověk má pak pocit, že už nemá žádný soukromí. Ještě by po mě Blizzard mohl chtít, abych si dal do pokoje webkameru, aby mě mohli při hraní pozorovat.

  15. Omg! neuveritelne :( Asi zabudli na zakladny system RPG. Postava zacina, vymlati nejaky dungeon, dostane lvl a za to aj odmenu ktoru si moze dat kam chce. Toto je to co robi RPG zaujimave. Ze si clovek moze zakazdym spravit postavu uplne inac. Preto sa este dodnes hra Diablo 2. Mna osobne nebavi si na maximalnom leveli len menit sadu skilov. Podla mna takyto system je pre trapne lenive male deti ktorym rodicia dovolia hrat tak 2h denne. Neviem ako ostatny hraci ale mna bavilo si vzdy zalozit novu postavu a vymakat si ju komplet od zakladov inac ako tu predtym a ked k tomu boli random generovane mapy = nekonecna hratelnost. Takto si zalozim wizarda, vymakam ho povedzme za mesiac na lvl 60 a potom si zalozim mooooznooo este WD pre zvedavost a za dalsi mesiac hru mozem odinstalovat. Do prdele s melee, ja mam rad spely tak ostatne postavy su pre mna nezaujimave, takze hra pojde do haja lebo som uz vsetko zazil a vsetko presiel. Tymto blizzard prisiel o jednu predanu hru lebo doteraz som mal uz odlozene prachy na originalku ale nezaplatim predsa za nieco co vymazem po par mesiacoch. Dobry tah blizzard, prave si podporil piratstvo lebo na 100% sa najdu ludia co budu podobne zmyslat.

    P.S.: moj brat je podobny … ten si zalozi demon huntera a ked ho prejde tak to zmaze lebo ma rad len ranged postavy.

  16. KUFI: Tvoje ignoranství je docela nechutný. Já nejsem ten s problémy (jo, občas budu mimo konektivitu, takže na tyhle případy si holt budu muset hru upirátit), ale vím, že takoví lidi jsou a nepochopím co je za problém vytvořit ODDĚLENÝ offline single.

    Co se týče těch českých „periferií“, tak ti na to odpovím jen tolik, že t si myslíš jak je ČR zaostalá, zdaleka na tom ale nejsme s pokrytím nejhůř a světe div se, problémy mají i lidé v USA. Šokující?

  17. Blizzard to zničil ako nič iné doteraz s tími skillmy by som sa ešte zmieril ale zrušenie traitov talizmanu zvesti o prekopaní rún -zničenie najlepších novích mechanizmov v D3 v záujme zjednodušenia a výhovorky niekde na úrovni materskej školky, na to čo blizz robí sa už nedá ani pozerať. :-(

  18. KUFI: Představ si, že existuje hodně lidí, kteří nemají přístup k internetovému připojení/nemůžou si ho dovolit/jejich připojení stojí za starou belu…

    A i ti, co připojení mají slušný, budou takhle postihovat trable. Dejme tomu, že hraješ, přijde špatný počasí a ty máš WIFI (není vlastně ani potřeba, i kabelovka u nás mívá v takovýchto podmínkách problémy). Hotovka. O tom, hrozí lagy těm, s méně kvalitním připojením ani nemluvím.

  19. co je spatnyho na nutnosti bejt online? Copa vy se pripojujete sporadicky jako kdysi s analogovym modemem? WOW je taky „100% online“ a modu jsou do nej tuny (nekolik tisic) http://wow.curse.com/…default.aspx Se skillama bych si hlavu vubec nelamal. Zmenily to 100× a 100× to jeste zmeni. Pribeh me v akcnich hrach vubec nezajima, takze kdo je temnej poutnik je mi uplne ukradeny. Staci nejaka ta klasicka omacka okolo aby to stmelilo hru. Az to budu tocit po dvacaty, tak ty audio booky a a pribehovy animacky stejne budu eskejpovat :) Hlavne aby udrzeli nastavenou latku v CGI, to je dulezity. Aukcni sin je okopirovana z WOW, coz se cekalo, ale vzhledem k tomu ze behem tech let existence WOW je ten system vyladenej takrka k dokonalosti, tak to povazuju za krok spravnym smerem. A ze se bude dat nakupovat za realny prachy? Tak at. Ja ale budu nakupovat jenom za virtualni goldy. Ve WOW je to taky neoficialne mozny. Za prachy se koupi virtualni goldy a za ty vybaveni, a je to neblich to samy.

  20. Takže si to zrekapitulujme. Automatické přidělování stat pointů, Nemožnost rozdělovat body do skilů, nutnost připojení k internetu, maximálně 4 hráči ve hře, bravičky na brnění, možnost modifikovat jednotlivé skily pomocí run, aukční síň za reálné peníze, dokomolený příběh který se ze všech sil snaží naprosto oddělit D3 od předchozího dílu, Kouzelnice házející fialové cosi, mnich který utočí zvonem. Ještě mi tu chybí šmoulové a poukázka do dětského koutku v každém krabicovém balení. Zdá se mi to, nebo hra je primárně určená dětem od 3 let a lidem s IQ 80 a méně?

  21. Prodej věcí po netu prostě nezabrání, takže tohle je asi jedná možnost jak tomu zamezit aby se neprodávalo jinak než pod kontrolou a bezpečně. Mě velmi vadí 2 věci, to že to bude 100% online a s tím souvisí i to že bude prakticky nemožné hru módovat a dělat módy. Přitom si myslím že diablo 2 se tak dlouho hraje i z vélké části díky moddingu.

  22. Hmm tak poprve za celou tu dobu vyvoje uvazuju o tom, ze si to nakonec nekoupim… Se vsim co vypustili ven jsem do ted zadnej problem nemel, ty skilly bych mozna jeste prekousl, ale ta aukce + 100% online to play uz je fakt moc…

    K tem skillum.. sice to ma nejaky vyhody, ale zase levlovani po 30. levlu docela postrada smysl imo…

  23. Tib3rian: tebe je mozno jedno ze budes vediet presne kolko ma KAZDY barbar ktory ide okolo na lvl60 bodov v kazdom skille ktory pouziva a v kazdom state, mne to jedno nie je. ako som uz napisal, ide iba o to aky si typ hraca. ked k tomu priratam nemoznost hrat SP bez netu, absolutny zakaz modov, ktore ak niekto urobi tak na nehacknutom originali ani nespustis. ja som proste sklamany. a za vsetko moze ta posrata aukcna sien.

  24. Celkově vzato se mi tyto novinky líbí. Vypadá to, že by to mohlo celkem kompaktně fungovat.

    Více se ale teď zajímám o „real money action house“. Pokud jsem to dobře pochopil, tak bude možnost si za reálné peníze „nabít“ virtuální účet na battle.netu a za tyto peníze nakoupit jakousi „speciální měnu“, za kterou bude možné kupovat věci. Pokud ale bude hráč prodávat itemy za tuto „real money měnu“, tak de facto získá pouze tuto virtuální měnu, kterou bude moci použít zase jen pro nákup věcí. Z toho vyplývá, že se nejedná o prodávání za reálné peníze, ale pouze za tuto speciální měnu. Tedy pokud nebude možnost z battle.net účtu ty peníze zase vybírat zpět (např pomocí paypalu). O tom ale docela pochybuji.

  25. Sarevok to pekne vysvetlil.

    D2 sa hrávalo preto lebo po prvé priťahovalo obyčajných hráčov ktorí majú pôžitok z čistého zabíjania a istej rozmanitosti. A preto lebo na hardcore hranie to má nenormálne veľa možností.

    Vidím to tak že Blizz chce to druhé vypustiť. Ja som nepredýchal to že si nemôžte prideliť staty ako chcete. Nie to ešte toto. To už normálne F.E.A.R. 3 bude viac RPGoidná ako toto (zväličovanie a sarkazmus) (to len aby sa tu náhodou niekto do mňa nepustil).

  26. Sarevok: Ale ved v D2 mas tiez respec, dokonca 3 nasobny a viac ak ziskas esencie, ale ja ho aj tak nevyuzivam na vytvaranie noveho buildu, radsej si zacnem celu hru odznova. Mna vobec netrapi, ze miliony inych hracov budu po roku poznat uplne vsetko, mna zaujima ako na tom budem ja. Som dost skuseny na to, aby som si nezkazil radost z hry neustalim respecovanim jednej postavy. Co z toho, ze iny hraci maju taky isty build ako ja, mne je to jedno. V D2 mali tiez vsetci rovnake buildy a tie male rozdiely zabezpecia pasivne skilly a runy.

  27. Pokud jste četli rozhovory, tak jste si určitě všimli, že Diablo 3 bylo už od začátku koncipovaný tak, že bude nutné stálé připojení k internetu kvůli novému battle.netu. A ten temnej poutník, to mě fakt nas*alo. Jeho nejstarší syn. Tímhle plivou na Blizzard North a na jejich odkaz. Diablo 3 na mě stále víc působí jako revoluce v tom nejhoršim slova smyslu a ne evoluce. Navíc bude pryč ten skvělej pocit, když si vytváříte postavu, bojujete s ní, oddřete to, syslíte si body, abyste je pak takticky dali do různejch skillů. Když to nevyjde, tak znovu, ale ten pocit, když to vytváříte a projíždíte znovu a znvu byl nezapomenutelnej. Byli jste odměneni svou psotavou, svou jedinečnou posstavou. Říkal jsem to předtím a říkám to i teď. Barevné spektrum D3 je tristní. Já nevím, jak vy…ale když jsem viděl video z prvního gameplaye, tak jsem neměl dobrej pocit. Uběhlo spoustu let a u D3 beta videa mám ten samej pocit. Wizardka podle mě hází na ty zombíky nějaký fialový lentilky. Monk vyrábí na bojišti zvony. Witch Doctor trénuje akrobaty. Mezi DIABLEM 2 a DIABLEM 3 je rozdíl jako mezi Nolanovými Batmany a Schumacherovými Batmany.

  28. problem je v tom ze diablo2 hravaju 2 typy hracov.

    jeden typ je nazvyme ho bezny ktory si sem-tam zahra na normal a je happy ze ma postavu na lvl 34 ktora neskutocne dava na frak diablovi (na normal) pre tento typ hraca je uplne lepsie autoRPG ala diablo3betaNow. no pre tento typ hraca tu v diablo2 bola normal uroven na ktorej sa to dalo dokoncit aj zo zle rozhodenymi skillmi. tento typ hraca vydrzi pri diablovi cca rok

    druhy typ hraca diablo2 je tzv hardcore. pre tohoto hraca sa hra zacina az vstupom na hell uroven, dovtedy je to iba nudna povinna jazda. tito hraci maju celkom dobre znalosti okolo mechaniky hry a dokazu prejst normal a nightmare casto bez toho aby zdvihli zo zeme nejaky predmet. diablo2 hraju takyto hraci dlhe roky, casto aj 10 a stale ich to bavi.

    co teda ponuka diablo3 v stave v akom je teraz tymto roznymn typom hracov? pre bezneho hraca otvara moznost vybehnut aj do nightmare/hell (pokial vobec zistia ze je tu aj tato moznost) ak nepride datadisk, do par mesiacov prestavaju hrat. pre hardcore hraca je toto uplne sklamanie a po roku pride absolutny stereotyp pretoze uz vsetko bude pre tychto hracov objavene a tie naj postupy odhalene, automaticke staty a skilly im nedovolia sa vyrazne odlisit od inych hracov. takze uz nevydrzia pri tejto hre tak dlho ako pri d2.

    co to znamena pre blizzard? zinkasovali peniaze od oboch typov hracov a servery nebudu pretazovane aj po 10 rokoch od vydania ako tomu bolo pri d2. jednoznacny uspech vo vsetkych smeroch.

    tymto som chcel vysvetlit preco je asi zbytocne sa tu hadat o tom co je v diablo3 dobre a co zle, ide iba o to aky typ hraca ste. darmo mi tu bude niekto vysvetlovat ze v d2 staty nemali vyznam a sam pritom presiel hell iba v hero editore a v zivote nevidel ziaden mod… nikoho tymto nechcem urazit.

  29. Se zmenami skillsystemu jsme posunuti do casu diabla 1, kdy moznost ovlivneni postavy byla predevsim pres predmety(skillruny jsou take predmety – drop ktery se musi hledat). Coz je velke omezeni v tvorbe postavy. Ale pockam si na to, jaky je gameplay v praxi, jestli je „customization“ opravdu tak spatna(ted mluvim o funkcni zmene charakteru, ne o barvach na zbroj atp)

  30. a jeste sjem nepochopil aukci s HC postavou…HC postavy nemohou nakupovat za real money ale jen za goldy, ale kdyz mezi postavamy funguje sdilena truhla co mi zabrani v tom nakoupit za penize ultimatni vec a predat ji moji HC postave… Nebo HC postavy budou zcela separovany od normalnich ? (cely post je jen teoreticky, nejsem takovy blazen abych kupoval veci za penize :-D )

  31. Sarevok: To uz hovoris nezmysli. Skill runy budu nie trochu ale zasadne menit povahu a silu skillov. Nejde tu o optimalnu runu v danom skile ale o to, ze tam chcem inu runu podla svojich predstav. Co na tom, ze nie je optimalna. To je dobre, ze nie je. Diablo nie je o optimalnych buildoch ale o zaujimavych a zivotaschopnych, ako uz uviedol Blizzard.

  32. Silblade: Presne tak, mozno tento system ludom predhodili, aby zistili co na to hovoria a potom ho zmenia naspat. Tak to bolo aj s inventarom. Betaverzia je na testovanie a moze sa zmenit v podstate cokolvek. Inak tento system sa mi zda zaujimavy a urcite tam nebude moznost si s jednou postavou vyskusat vsetky buildy, neviem ako ste to z tych nejasnych informacii vycitali.

  33. Ten system active/passive skillu vypada zajimave, ale jedine co mi na tom vadi ze blizzard se pokousi odstranit moznost udelat neco spatne a byt za to potrestan (doufam ze zavedou aspon nejaky financni postih za zmenu skillu, nebo aspon nemoznost vyndani run nebo neco :-D ), cela tato myslenka postrata jejich prosazovane easy to learn and difficult to master :)… ale snad to dopadne dobre, je to kazdopadne lepsi nez znamy skilltree z D2

  34. Capalek: ide aj o to ze teraz vsetky postavy budu mat skill na max, proste vidis wizadra na lvl 30 pouzit magic missile a budes presne vediet kolko ma v nom bodov, ziadne prekvapenie. viem ze mozu byt rozne itemy ktore ti daju +skills, rozne runy ktore to trocha obmenia. no podla mna do roka budu hraci vediet presne aka runa je najefektivnejsia pre magic missile, ake unikatne/setove brnenie/zbran je pre wizarda pouzivajuceho magic missile najlepsia a VSETKY postavy budu rovnake!!! po sanctuary svete sa budu premavat klony. ano, vime ze niekto si vybere kombinaciu inych 6 skillov, ale to nic nemeni na tom ze akonahle uvidis wizarda lvl xx hrat 30 sekund budes presne vediet aky ma dmg, kolko life atd. jasne ze nie v den vydania hry, no po roku to bude nudna hra ak to nechaju takto. proste ziadne prekvapenie v podobe jedneho bodu do telekinezy, ziadne prekvapenie v podobe vsetky body do energy a max energy shield… atd.

  35. Sarevok: Mam pocit jako by si tu vsichni mysleli ze vas blizzard OKRADL o moznost rozehrat si tu hru znova s novou postavou. Pritom jediny co udelali je, ze lidem, kteri nemaji napriklad cas nebo naladu na to, projizdet celou hru znova, dali MOZNOST to nedelat. Pokud budes hrat barbara a budes chtit hrat i jinej build, vubec nic ti nebrani zalozit si novyho, znovu si projet hru a hrat build kterej chces, i s jinym equipem. Clovek, kterej ale nechce obetovat X desitek hodin, aby zjistil jak se to hraje kdyby 40× nezmackl na tyhle dva skilly ale na tamhlety dva, uz nemusi.

  36. Spector: bingo. prisiel si na to. vyhravas prvu cenu od spolocnosti blizzard ent. : plne vylevelovanu postavu barbara ktora bude hrat plne automaticky a kazdu hodinu urobi plny respec, opat samozrejme automaticky. prajeme dlhu zabavu. :-D

    podla vsetkeho oni naozaj vobec nevedia ako sa hra diablo2, len vedia ze je to vsetko zle a teraz este len budu objavovat vsetko to co uz bolo v dvojke objavene.

  37. Richard: Já spíš zvažuju (nevím, zda to vydržím a nepropadnu pokušení), že ty skilly moc zkoušet nebudu. Mrknu na popisky a možná otestuju 2–3 skilly navíc a reději si nechám ten prostor pro opakování. To všechno v případě, že tomu systému rozumím dobře.

    Ale v tom mi vlastně překáží ten limit 10 postav…  :-(

  38. Abych mohl systém skillů posoudit, jesi je dobrý či ne, tak si potřebuju k tomu sednout a hrát. Na prázdno špekulovat „co kdyby“ a „6 skillů je málo“ a „to je malá customizace“ je úplně naprd. A beztak: na co myslíte, že je beta? Na vyzkoušení přece! Právě odtud bude blizzard dostávat reakce na všechny systémy a v případě velký nespokojenosti to ještě překopnou. Třeba si osobně myslím, že AH za „real-money“ jim prostě neprojde.:-D

  39. Spector: Přesně to mě napadlo. Taky tomu nerozumím? Ledaže by to bylo nějak extra drahé to změnit .. ? Fakt tomu nerozumím. Pokud to bude tak, jak tomu oba rozumíme, tak si založim barbara .. a postupem hry vyzkoušim úplně všechny kombinace. Nikdy nebudu mít důvod založit druhého (jen kvůli equipu?). Tohle fakt nechápu.

  40. Za chvíli se tady vyrojí x komentů, že odebrání skill pointů je blbost takže to napíšu už teď: V Oblivionu si hráč vybral 7 schopností a ty se mu zvyšovaly v závislosti na frekvenci používání, žádné klikání skill pointů tam nebylo a hratelnosti to neubralo. Pravda, Oblivion je trošku jiný žánr RPG než Diablo ale jiný systém hned neznamená špatný systém…taky mě to překvapilo a první dojem nebyl dobrý ale zkuste o tom popřemýšlet než to odsoudíte.

  41. Ikdyž. Mohl by mi tohle někdo osvětli prosím vás? Už nad tím přemýšlím nějakou dobu a načal jsem to už v jedné z předchozích diskuzí: vzhledem k tomu, že si budu moct přehazovat skilly jak se mi zlíbí a tím, jak píše Capalek, budu mít všechny možné buildy v jedné postavě, nepřijde hra o jednu z jejích předností? Nevím jak u vás (a u profíků), ale já jsem se často přistihl, že si chci načít stejnou postavu znovu, znovu lootovat předměty a mazlit si JINÝ build. Teď vlastně celá znovuhratelnost spočívá v tom, že si to chci vyzkoušet znovu. No… na první pohled ten systém vypdá hrůzostrašně, na druhý je dost cool a na třetí se vybaví tyhle pochybnosti.

  42. zacinam mat pochybnosti o rozumovych schopnostiach dizajnerov diabla3. to museli cakat az do closed beta testu aby zistili ze ked urobia skills + respec tak to budu ludia pouzivat tak ako sa to tu popisuje ze to robili zamestnanci? a riesenie je odobrat manualne rozdelenie skilov a nie respec? :-D sice nie. to by museli priznat ze aj synergie su dobry system, a to by uz bolo kacirstvo… nakoniec po par datadiskoch milionoch patchov pridu na to ze keby nevymyslali hovadiny tak to mohlo byt davno hotove

  43. Kdyz sem cetl rumors v predchozich clancich, tak sem zhrozil, ale nakonec sem zjistil ze system rozdelovani skillu bude velice zajimavej, stale tady bude moznost buildu, podle toho jake aktiv/passiv skilly zvolim + runy, akorat misto 6 buildu v 6ti postavach, bude hromada buildu v jedne postave a co se tyce obchodovani za real cash: pokud to nekomu vadi(jako treba me), tak at proste na aukce neleze, a lootuje equip jako ve dvojce, na druhou stranu je skoda prodat nejakej super predmet kterej nepotrebuju, jen tak NPC obchodnikovi……proste bude to pecka!!!

Napsat komentář