Zavedení podpory moddingu do Diabla 3 by prodloužilo vývoj hry o pár let

aaa-diablo3-logo Už je to pár týdnů, co bylo
oficiálně potvrzeno,
že Diablo 3 nebude podporovat modding, tedy jakékoli modifikace hry. Nyní
přední vývojář Diabla 3 Jay Wilson v rozhovoru pro PCGamer
řekl, že podpora moddingu by vyžadovala spousty práce a znamenalo by to
odsun data vydání hry až o několik let.

„Žádný z předchozích dvou dílů Diabla nikdy nepodporoval mody, a to
především kvůli složitosti a náročnosti vytvořit modifikaci světa,
který se ještě navíc náhodně generuje. Když jsme začínali dělat na
Diablu 3, řekli jsme si, že pokud chceme umožnit modding, museli
bychom prodloužit vývoj hry o pár let
,“ uvedl Jay Wilson.

Vyjádřil se i k reakcím fanoušků, kteří si myslí, že zavedení
moddingu do hry by neměl být problém: „Vím, že si lidé asi říkají
‚Vy jste tak velká společnost a máte tolik peněz, tak snad můžete
udělat pro vaše hry cokoli, ne?‘, jenže odpověď je ne, my
nemůžeme udělat cokoli
. Je tolik věcí, které bychom rádi
udělali, ale je to o čase a zdrojích – ty jsou pro nás stejně reálné
jako pro jiné lidi. Takže jsme si řekli ‚Víte co? Diablo přeci nikdy
nepodporovalo mody.‘“

Blizzard již dříve
oznámil
, že „z několika herních a bezpečnostních důvodů nebude
v Diablu 3 podporovat žádné boty, ani mody“ a že „podle podmínek
užití hry jsou výslovně zakázány.“

33 komentářů u „Zavedení podpory moddingu do Diabla 3 by prodloužilo vývoj hry o pár let

  1. Děcka přestaňte tu brečet nad moddingem, zatim nevíte co se bude skutečně dít kolem D3 během průběhu. A za druhé, já mezi lidi, kteří by na hru jen kvůli pitomému moddingu, chtěli čekat dalších několik let, rozhodně nepatřím a myslím že takových je tu většina. Fňukáním si nepomůžete…

  2. Helljovany: Takový je už úděl tvůrců čehokoliv. Navíc…nemyslím, že by se módy vyrojily hned po vydání. Modding se okolo Diabla 2 začal pořádně rozvíjet až po vydání patche 1.10. Do té doby to šlo sice taky, ale dost krkolomně.

    Jestli je štve, že si lidi hru upravujou k obrazu svému, pak vyvstává otázka…dělají tu hru pro lidi nebo pro sebe??

  3. Helljovany: To je ale potom vizitka autorů. Když se to někomu nelíbí, nemusí to hrát. Pokud by člověk s moddingem fakt dobře uměl, mohl by si nakonec z Diabla udělat úplně jinou hru s jinými postavami a grafikou a příběhem, co by se dala označit za něconěco na diablo2engine…ale to už je extrém. To samé bys mohl tvrdit o warcraft 3, s kterým se dají dělat divy. Už jsem měl tu čest hrát mapu ve warcraftu 3, která simulovala prostředí Quake III Arena se všemi zbraněmi, včetně botů, a bylo to neskutečný

  4. Po precitani komentarov k tomuto clanku som si potvrdil to co som si uz dlhsiu dobu myslel. Vacsina D3 „fanusikov“ tu na tomto fore by sa mala zamysliet nad sebou. Tvrdit ze mody pre D2 kazia original je taka hlupost ze to nema obdoby. Nikto vas ich nenuti hrat, niektore mody prekonali original takym stylom ze sa blizzard moze iba cervenat ked si to porovnaju s tym co su schopni urobit sami. Autori tych najlepsich modov su schopny urobit pracu ktoru robili blizzardi na patchi 1.13 rok, sami za tyzden a popri tom este chodit do prace/skoly. Dalsi trapny argument o podpore moddingu ktory by trval roky. Ja skutocne neviem ci nas uz maju za uplnych volov kedze nepodporovali ani modding v d2 a napriek tomu je modding pre tuto hru jeden z najviac pouzivanych. Stacilo neurobit SP online… Ako skutocnemu fanusikovi hry moze vadit to ze niekto ma rad mody k jeho hre? A este napisat, ze sam ich nehrava, ale vie ze kazia original. Toto je presne ako s kauzou single online. Sam SP nehrava ale keby si to niekto chcel zahrat sam bez riskovania vypadkov internetu, to by mu vadilo. Namiesto toho aby ste podporili (mozno minoritnu) cast ludi ktorym to vadi, tak sa do nich navazate. Priklad by ste si mali zobrat z hry FROM DUST kde sa fanusikovia spojili proti podobnej DRM a zacali hufne rusit predobjednavky a naraz div sa svete ubisoft vydava patch na odstranenie nutnosti byt online. Veci sa totiz maju tak ze tie dovody blizzardu k vacsine nepopularnych opatreni su naozaj zvlastne a niektori tu na fore su ako zaslepeny ked to nevidia. By ste sa divili keby nastala reakcia ako pri spominanaj hre od ubisoftu ako by naraz blizzard zmenil nazor a zistil ze SP online netreba. A prosim prestante s trapnymi argumentami o bezpecnom predaji veci cez aukcie ked hovorim o single kde na to kazdy zvysoka…

    Ja viem ze nechcu aby hned kazdy analyzou kodu prisiel na moznosti hackovania, preto sa boja to dat na klient cast no moj nazor je, ze moznost zarobku v d3 bude tak vysoko motivujuca ze si ludia najdu cestu ako tu analyzu servera urobit… Cas ukaze. Jedno je ale iste – keby blizzard len trocha chcel (a islo mu o pripadny usly zisk) tak toto vsetko vyriesi.

  5. Modding byla jedna z nejlepších věcí na D2 pro lidi, co nechtěli hrát na B.netu, nebo je to omrzelo kvůli tomu, že to na B-netu prostě poslední roky stálo za vyližp*del s prominutím. Takže stačilo nainstalovat Plugy a hned jste si mohli zahrát i s RWs co byly pouze pro ladder, mohli jste si vyzkoušet ubers atd. Byla tam i shared stash (ha, že by si toho vývojáři všimli, že ji zařadili do D3? :-D) a další vylepšení.

    I vynikající věc jako editor postav, kde se člověk mohl vyblbnout, otestovat si všechny možné buildy a zjistit jak vlastně funguje mechanika hry byl modding.

    Názor, že modding nějak kazil D2 je opravdu směšný.

  6. to: Javurek Nehledě na to, že v modech byl kolikrát uplatněn potenciál hry, co v klasiku nebyl plně využit…třeba craft nebo nemožnost postavení setů pro mnohé specifické buildy s třeba oštěpy apod…o možnosti opravení některých známých provařených a blizzardem bohužel neopravených bugů.

    Souhlas a podepisuju se pod to.

  7. Některé reakce tu fakt nechápu. V čem proboha módy kazí hru? Nutí Vás je někdo snad hrát? Díky modding komunitě ještě Diablo 2 hraje stále tolik lidí. A ta komunita modderů a hráčů módů je fakt hodně velká.

    Jak někdo může prohlásit že módy jak Median znehodnocují značku Diabla……nemám slov fakt.

  8. Chrochtodlak47: No víš ona i třeba čeština je braná jako modding ;-) Takže lokalizace (fans) třeba jen čistě příbehu bude komplikovaná … a o plnou originální (cd project např.) lokalizaci myslím nikdo nestojí 8-)
    Spousta věcí v D2 chyběla a nějaké menší módy hru vylepšovaly jak si hra zasloužila – např zobrazováni kolik máš MF a podobné malinké věcí

  9. Taky jsem neměl rád módy, když už to nepodvádí, tak to zas kazí hru, protože to nikdy nebude takové jako od samotných tvůrců… a ty obří inventáře pro lamy? Komu se to mohlo líbit? Tahat sebou půlku diablova arzenálu? Prostě blbost, nesnáším to, zaplaťpánbů, že to nebude :)

Napsat komentář