Problémy fanoušků s předměty

predmety Několik dní zpátky Blizzard aktualizoval svojí
stránku a přidal hromadu předmětů. Jsou tam legendární předměty, sety,
runy, lektvary a další věci. Jakmile byly stránky online, začali se
fanoušci prohrabovat daty. Poté co vzrušení opadlo, začaly se objevovat
otázky.

Nejčastější stížností bylo, že legendární předměty nejsou tak
silné. Toto je nejspíše záměr vývojářů, kteří nechtějí mít
legendárky jako nejsilnější předměty ve hře. Budou dobré, ale dobrý
rare nebo craftovaný předmět mohou být dokonce lepší nebo na stejné
úrovni. Toto může být pravda u zbraní, zvláště u těch, kterým chybí
damage.

conquestsword

Tento meč má dokonce vyšší DPS než legendární předmět Sever
(nehledě na jiné staty).

sever

Pokud se tedy bude damage skillů odvíjet od damage zbraní, bude asi
výhodnější vzít si Conquest Sword spíše než legendárku Sever.

Další byly stížnosti fanoušků na některá jména legendárních
předmětů a proto vzniklo pořadí 10 nejhorších.

10. Hot Shot
9. The Murlocket
8. Knuckle Gong
7. The Broken Staff
6. The Incubuster
5. Pigpimples Crucio
4. Monster Masher
3. The Grin Reaper
2. Poxy Pantaloons
1. Hammer Jammers

Další za zmínku stojí: Chaingmail, Cape of the Dark Night, Steady
Strikers, Gladiator Gauntlets, Stone Gauntlets, Gusters, Stolen Ring, Hack,
Murderer, Wreckshop, Kill, Monster Hunter, Moon Slayer, Uppercut, The Chopper,
Balance, The Paddle, Porcupine, Calamity, See No Evil

Největším problémem byl však podle fanoušků malý počet statů a
affixů. Bashiok naštěstí odpověděl s uklidňujícími slovy:

Data, která jsme ukázali, jsou z velké části nekompletní a
nejspíše je stáhneme kvůli reakcím. Mysleli jsme si, že bude cool, když
ukážeme nějaké věci ještě před vydáním hry. Je ale faktem, že lidé
dávají prozatimním předmětům velkou váhu. Nikdo z nás nedokáže
diskutovat o věcech, když neznáme finální produkt. Ve skutečnosti si ani
nemyslíme, že debata o nedokončených/neúplných věcech je
správná.

Spousta affixů není ve hře, takže není ani možné, aby byly na té
stránce. Musím říct, že affixy jsou oblastí, kde chceme udělat co
nejvíce před vydáním hry, jsou ale přímo limitovány tím, kdy vydáme
hru. V určitém bodě se musí prvky zastavit a my musíme začít
s testováním co by mělo být ve finální hře.

Jak bylo zmíněno, spousta dalších affixů byla přidána v Diablu II
až později. Nevěřím, že by vývojáři neměli ty nápady, ale prostě
proto, že později chtěli hru rozšířit o nové prvky. Můžeš namítat,
že je to něco, co by mělo být už v základní hře, že by mělo D3 být
mnohem složitější už od začátku než D2. Fakt je ten, že D3 už je
výrazně složitější než D2 při vydání.

Chtěli jsme co nejvíce affixů, ale se skill runami, pasivními skilly
a předměty, to už beztak bude větší rozmanitost buildů než při
vydání D2.

Nepředpokládám, že změníš svoje rozhodnutí. Hrál jsi Diablo II
po 10 let a vypadá to jako krok zpět, protože ta 10 let stará hra se nedá
porovnávat s tím co je právě v betě. Můžu zvolat skill runy! Než budu
chraptit a to stějně nezmění fakt, že je těžké někoho přesvědčit,
že jsme složitost designu neodstranili, jen přesunuli jinam.

Další věc kterou je potřeba mít na paměti (skill runyyyyyy!) jsou
aktivní affixy, které jsou ale nyní udělány jako efekty skill run a tak
musíme být opatrní, které affixy s nimi reagují. Je od nás chytřejší
být více opatrní, když nevíme jak se můžou ty věci překrývat před
vydáním.

V některých případech se dokonce vyhýbáme affixům, které mohou
uškodit dobrému hraní, jako třeba +damage na někoho. Chceme aby si lidé
užívali více zábavy a nepobíhali jen v oblastech plných potvor s útokem
+ na démony. Také to povzbuzuje k rozdílnostem ve hraní, jako sbírání
setů na určitá monstra nebo sbírání setů na učité oblasti v late game.
Nakonec to není tak přesvědčivé. Buď je to silný affix na předmětu,
který používají hráči na učité oblasti a nebo se jedná o slabý affix,
který pozbývá na smyslu.

Malý bonus: Beta zvládnutá WD za 18 minut :).

Zdroj: http://diablo.incgamers.com/…-item-issues

48 komentářů u „Problémy fanoušků s předměty

  1. NO opravdu nektere ty jmena zbrani jsou fakt otresne 😀 co se tyce statu taky si myslim ze jich je malo a skoda ze budou automaticka :( to pak bude mit kazdy stejny hodnoty krom itemu :( DAMN !!! ale to stim craft items ze budou lepsi jak rare nebo tk . to zni docela dobre :) uvidim lidi jak to bude dobry ve skutecnosti :)

  2. souhlasim s „ramm“ , doufam ze to bude stejne jako v D2, opravdu by se mi nechtelo v D3 brat kalkulacku a pocitat kazdou vec co najdu kolik to vlastne hodi, jestlito ma smysl. Takze sem pro zapocitat rovnou at to hezky vidis :) doufam ze to tak i bude.. nejsou to jen zbrane ale i brneni a dmg skillem. Pokud by tomu tak nebylo, ve wow stojis u panaka a pomoci addonu testujes dps a dmg skillu, asi by to hodne menilo postoj lidi k diablu v podobnosti k jine hre. Tento styl se k diablu nehodi, takze doufam ze to bude tak jako v D2.
    Ostatne o par mesicu drive se psalo o videni dmg nebo dps a elemetarniho zraneni jake davas v nejakem view podobnemu D2 :) :-?

  3. bizzi: Ja bych zase tipoval u toho DMG na itemech opak. Podle mne to bude stejne jako v D2. Vezmene se DMG zbrane, pak se pricte bonus na zbrani a teprve pak se to vynasobi procentama. Proc si to myslim je nasledujici:

    item s dmg 200–300 ma jako bonus + 20 – 30 dmg. K tomu pouziju zakladni skill, kterej mi prida 200% DMG. Pokud bych to pricital az po secteni (vynasobeni) skillu a zakladniho DMG, coz by bylo v nasem pripade 600–900dmg, vysledek by byl 620–930. Coz uz cloveku muze bejt fuk, jesi ma dmg 600–900 nebo 620–930 a radeji sahne po necem bez takoveho bonusu a sahne po stejne zbrani s jinym bonusem.

    Pokud se ale nejdrive bonus pricte k zakladnimu DMG zbrane, byl by vysledek 220–330*200%=660–990. A to uz je rozdil, vzhledem k tomu, ze nejsou pripocitany dalsi bonusy na DMG.

    Pokud se pletu, takovy bonus ztrati smysl zvlaste v pripadech, kdy treba jako v D2 mel nekdo DMG 3500…Pak je uz jedno jestli bude mit 3500 nebo 3520.

    Nikde jsem nevidel oficialni citaci toho, jak bude vypocet probihat, ale priklanim se k matematice z D2, jak jsem (zjednodusene) popsal.

  4. Programos: „DPS je Damage per second, odvyjí se od základního DMG zbraně a jeho attack speed.“ Ja vim co je DPS a jak funguje. Nakonec DPS zavedli kvuli zjednoduseni. Protoze malo kdo si umel spocitat DMG + treba Fast Attack Speed + X% to Attack Speed = XX DMG per sec…..

    „Např u Wizzarda, pokud ho tedy nepojedeš především na melle, tě bude zajímat NÉ DPS ale maximální dmg“

    • pokud se wizarduv DMG odvyji od max DMG na zbrani, pak mas pravdu, ale od toho ma wizard hulky, kde neni problem mit max DMG 300 a misto DPS se pocita fast cast rate. Zase tu ale plati to stejne jako kdyz bude mit barbar ty dve melee zbrane z clanku. Stejne tak bude wizard radeji pouzivat hulku s max dmg 169 a dalsima random atributama nez hulku co ma max dmg 169 a je bez atributu.

    Navic ja tu ale resim konkretne ty dva predmety co jsou uvedeny v clanku. U nich konkretne neni jedinej duvod (predpokladam ze je bude pouzivat barbar) proc pouzit Conquest namisto Severu. Tech par DMG navic nevyvazi ty atributy.

  5. Má to logiku. Dmg zbraně prostě nereprezentuje ani tak její kvality fyzické (ostrost, pádnost), ale její „moc“ a pod tím se může skrývat ledasco: barbar při jejím užívání bude blíž předkům a svému osudu, mág pocítí silnější spojení s arkanistními proudy… Dost možná je také tento systém důvodem, proč byly zavedeny „mighty weapons“; tj. aby mágové nepobíhali s opravdu obřími válečnými sekerami a perlíky…

  6. +dmg na zbrani – nemyslite si ze by tam byla psana zbytecne, kdyby se pripocitavala jeste pred utokem? osobne si myslim, ze je mnohem vic logicky, kdyz se ti pricte az k utoku

    jinak napad, ze dmg skillu se bude odvijet i od zbrane je super. Oni tomu i ten utok zbrani pro napr. wizarda urco prizpusobi. sak kdyz to muze mit takhle mele postava, proc ne caster? prijde mi to realistictejsi

  7. beznadejny: Zřejmě jsi nečetl to, na co jsem reagoval, a tak jsi ten můj přízpěvek vzal za špatný konec. Já jsem právě délku hry obhajoval od toho, jak si někteří stěžují na to, jak by mohla být krátká atd..

    Jsem zvědavý na to, jak moc se budou craft itemy lišit od klasických dropovaných. Docela by mě taky zajímalo, jestli se ty random staty budou lišit např. tím, jaký předmět budu craftovat. Jestli např. pokud si budu craftit obouruční sekeru, která by vlastně měla být braná jako barbarská na rubání, tak jestli se na ní budou moci aplikovat i takové random staty, jako třeba +X Mana per Kill, jenž je stat čistě pro Witch Doctora a tudíž na obouruční sekyře by byl úplně na nic.

  8. No sice sem si nepřečet vše co tu je v komentech tak za opakování se omlouvám. Podle mě je lepší když třeba craft nebo rare věci budou lepší aspoň to nedopadne jako v d2 – To není unique, to nechci :-( , a budou se hráči díva i na ty norm, rare věcičky. ;-). Neříkám že to dělaj všichni ale je takovejch hráčů dost tak mě nezlinčujte :-)

  9. Sip: Placas toho moc dohromady. Tva uvaha „A i kdyby ti vyšlo těch tvých 14 hodin na jednu obtížnost, tak krát 4 to máš 56 hodin na 4 obtížnosti min.“ je uplne nerealna… Inferno se ti jednak otevre az po dosazeni levelu 60 a druhak na single bude na fast run nerealny, uz jen z duvodu ze nebudes mit equip na resistence, takze te kazdy jednou ranou zabije. Single player run celou hrou na vsechny obtiznosti je otazka v radu tydny, ne-li mesicu.

  10. Schvalne: Ono taky záleží na tom, jak to budeš procházet. Jestli se budeš snažít prolézat vždy každou mapu úplně celou, tak to si ke každému aktu tak půl hodiny min. ještě připočti, si myslím. Jinak už vidím lidi, kteří si koupí D3 a jako první věc, kterou budou chtít dělat je udělat si trapnej „fast run“ celou hrou. Proč si to pak kupovali? To je jejich blbost, že si tu hru tak zkazí. Další věc je, že každý akt bude těžší, než ten předtím, čímž se ti postup taky zase zpomalý. Dále počítám, že tak 90% lidí (je mi jasný, že všichni třeba ne) si bude pročítat dialogy a né je přeskakovat, jako to vidíš ve videích uploadnutých na netu, a snažit se pochopit a seznámit se s příběhem = další hrací doba navíc. Podle mě z toho, jak rychle se dá dohrát tahle beta, vůbec nelze posuzovat finální hrací dobu plné hry. A i kdyby ti vyšlo těch tvých 14 hodin na jednu obtížnost, tak krát 4 to máš 56 hodin na 4 obtížnosti min. .

    nitram: Ano máš pravdu, s tím dps jsem se netrefil, je to samozřejmě jak píšeš ty, že ta zbraň bude mít stálé dps z toho rozsahu.

    Jinak naprosto souhlasím s kINGem, radší budu víc druhů legendárek, které se budou používat, než jen pár, které budou ultimátní a bude je farmit každý a ve výsledku pak budou všude běhat stejně gearnuté postavy.

  11. ono s tym conquest swordom je to asi myslene tak ze keby z neho padla rare verzia s nejakymi 5–6 affixami a dobre by sa pokombinovali tak by boli lepsie ale uprimne si myslim ze na to bdue treba stastie jak hovado aby to vyslo lepsie lebo ten legend ma paradne staty a este 1 nahodny navyse co ked vyde nieco pekne tak sa rare mec bude musiet riadne snazit

  12. Schvalne: No, ať je beta jednoduchá jak chce, tak jako tak se bude obtížnost stupňovat a i sami Blizzardi potvrdili, že obtížnost Normal je spíše jen kvůli seznámení se hrou.

    Helljovany: Jsi mimo, přečti si co ten meč dává ještě jednou.

    ramm: Chyba. Např u Wizzarda, pokud ho tedy nepojedeš především na melle, tě bude zajímat NÉ DPS ale maximální dmg. DPS je Damage per second, odvyjí se od základního DMG zbraně a jeho attack speed. TZN když budeš mít meč kterej má 2dmg s 1,0 attack per second a další, kterej má 20dmg s 0,1 attack per second-kterej bude lepší? DPS mají oba stejnej, ale vzhledem k bonusu % weapon dmg do skillu se ti vyplatí víc ten druhej, kterej i kdyby měl o něco menší DPS, bude nakonec lepší protože ti dá do skillů lepší bonusy.

    Jo a ještě, zaměřujete se strašně moc jen na tyhle dva ukázaný itemy. Je jich mnohem víc který jsou sporný, ale pro jeden char bude lepší ten a pro další ten, podle buildu, podle run, podle ostatního gearu. Jinak legendary itemy si myslím i tak budou pořád nejvíc používané.

  13. beta D3 za 18 minut.. a teď přichází moje chvíle.. viz. můj komentář z 6. 8. 2011

    *„zhruba 1/3 1. aktu výjde na buď na cca 1 hodinu a 15 minut (tip, protože nevim kam až se dostal s těmi postavami s kterými to nedohrál), nebo pokud myslel „celé demo 3× dohrál“ jako s každou postavou, tak to výjde na 20 minut (což je strašně krátké, takže tuto možnost vylučuju), takže celý 1. akt výjde na 3 hodiny a 45 minut…“ * nebudu to sem kopírovat celý, kdo chce ať si to najde v článku „dojmy novinářů z bety diabla 3“ btw. beta co je teď je úplně stejná jako ta co měli novináři akorád s tím, že hráč začíná od 0 a když se veme v potaz že za 18 minut se dá dát fast run, tak to znamená že do 1 hodiny se dá dát (sice s velkými obtížemi, ale dá se to) celý první akt, tzn za 4 hodiny se dá dát fast runem celá obtížnost, když nebude fast run, tak to nakonec výjde na těch mých vypočítaných 13–14 hodin s normální postavou bez gearu, což mi nikdo nevěřil..

    a teď mě ukamenujte, btw. komentáře typu „beta je zjednodušená“ si nechte pro svou bůjnou představivost, beta neni jednoduchá, jednoduchá je Normal obtížnost..

  14. myslim si ze to je fajn. i v D2 slo najit rare veci s vetsim armorem, poskozenim jako u unique. ty zase mely unikatani vlastnosti, ktere to vynahradili a bylo jen na hraci co se mu hodi vice. pro me to je rozhodne prijatelnejsi, nez megasilne legendarky, ktere bude farmit kazdy a na konci hry je taky vetsina hracu bude mit. tedy skoro stejne jako ve wow, kde kazdy si dava dohromady svoji setovku a pak kazdy vypada uplne stejne

  15. Proti diablu 2 me legendary veci prijdou slabsi, ale zase se mi u nich libi ten nahodny prvek. Navic pujde kazdou zbran jeste gemovat. Take se mi libi smysluplnost craftu, pac napriklad s temi 6 nahodnymi vlastnostmi by se dala s trochou stesti ukraftit super vecicka :) Jinak jsou tam veci pridavajici bonus k atributum (+ to all attribute) a puvodní vlastnost na zesileni skillu (+ to all skill) nahradily bonusy zvysujici damage. Na druhou stranu mi tam chybi vlastnosti jako -enemy rezist na element nebo skilly jinych povolani treba i jenom jako neaktivni counter skilly. Ale to je asi teprve otazka, jake druhy vlastnosti predmetum pridaji. Jinak se mi porad tak nejak nedari stravit ten fakt, ze se sila skillu odviji od damage zbrane. Myslim si, ze oddelene damage zbrane a skillu bylo lepsim resenim. Nejak si totiz nedovedu predstavit, jak wizard bude kvuli sile kouzel sahat po obourucni sekyre :)

  16. To si určitě stěžují ti, kteří celý život nehráli nic jinýho než D2, takže musí zarejpat do názvů předmětů, pač to nezní dost „coooool“ nebo kritizovat dmg (přitom bonusový staty jako by tam ani nebyly). No a pokud si stěžují experti na wow, tak ti by ti betu ani neměli dostat.:D

  17. Nechpu tu reakci na předměty, vždyť přeci, když se podíváte např. na tyto 2 zbraně, co jsou tu ukázány, tak je přece jasné, že ta legendárka je asi 10× lepší. Ano, má menší dps, ale tuto dps (163.8) udělá pokaždé, kdežto dps toho obyčejného meče se pohybuje v rozmezí 155.4–172.2, takže se klidně může stát, že třeba 10 útoků klidně i zasebou bude mít dps pod 163. Navíc když se podíváme na ty staty: +25–27 hp po každém killu, +75–89 precision, +56–65% vetší dmaage kritiky? Omg vždyť to přebije ten obyčejný meč i kdyby měl dps až 200. Navíc ještě +1 random stat, který klidně (pokud koukáte jen na damage), může být třeba +50% damage (teď asi přeháním, ale jen pro ukázku), takže mě se ta legendárka zdá o hoooodně lepší. Bohužel lidi se naučili koukat jen na damage a ostatní staty brát jen jako nějaký „bonus k damagi zbraně“, protože to je prostě jednoduší se na to tak koukat. Ve výsledku, to ale tak nefunguje a je vidět, jak jsou lidi zhýčkaný jednoduchostí, což je smutný.

    Jinak nejsem si jistý, ale ten stat +15–20 maximum damage je už započítán přímo u damage té legendárky, jako tomu bylo v D2, nebo se připočítá přímo až vám do damage, až si tu zbraň nasadíte? Protože jestli se to připočítá až potom do vašeho damage, tak ejha 163+19 a už máte větší damage než u tamtoho meče.

    Blizzard si myslím tyto zbraně vůbec stahovat nemusí, jen lidi by neměli býti tak líní a zkusit se na ty věci podívat taky trochu z jiný stránky, než pořád jen damage, damage. damage… :-|

  18. Nu, je celkem škoda, že někdy může být obyčejný předmět lepší jak unikát(ehm ehm, legendary). Ale věřím tomu, že to ještě dopilují, jak bylo psáno „Nikdo z nás nedokáže diskutovat o věcech, když neznáme finální produkt. Ve skutečnosti si ani nemyslíme, že debata o nedokončených/neúplných věcech je správná.“ A s tím souhlasím.

Napsat komentář