Jak funguje nastavení grafiky v Diablu 3

aaa-diablo3-logo-graphic
Spousta lidí se obává, že na svém starším PC Diablo 3 nerozjedou nebo ho
budou muset hrát ve čtverečkované kvalitě, aby měli hru plynulou. Ale
nemusíte se vůbec bát, že byste si díky svému staršímu PC moc hru
neužili. V tomto článku vám ukážeme, jak to vlastně s nastavením
grafiky v Diablu 3 vypadá.

Blizzard se vždy snažil a snaží aby jejich hry byly všem přístupné a
docela se jim to daří. Na rozdíl od jiných herních vývojářů se vždy
snaží aby jejich hry fungovaly nejen na nových výkonných mašinách, ale
i na starších počítačích a systémech. A aby i dobře vypadaly.

A to stejné platí i pro hru Diablo 3. Diablo je velice oblíbená hra,
kterou by si všichni rádi zahráli na svých současných strojích bez
potřeby instalovat nový software nebo lepší hardware. I když je hra nyní
dostupná pouze v betě, podíváme se na nastavení grafických úprav, které
ovlivňují hru, abyste získali z hry co nejvíce a neměli problémy
s výkonem.

Možnosti

Vidíme, že grafické nastavení v Diablu 3 je v porovnání například
s hrou The Witcher 2 poměrně jednoduché.

diablo-3-graphics-options2
  • Windows Mode – Nastavení hry přes celou obrazovku nebo pouze jako okno
    ve Windows.
  • Screen Resolution – Rozlišení obrazovky
  • Texture Quality (Medium, High) – Kvalita textur (Střední, Vysoká)
  • Shadow Quality (Off, Low, Medium, High) – Kvalita stínů (Vypnuto,
    Nízká, Střední, Vysoká)
  • Physics Quality (Low, High) – Kvalita Fyziky (Nízká, Vysoká)
  • FSAA Full-screen Anti-Aliasing – Anti-Aliasing v plném zobrazení
    (ještě není dostupné v Betě)
  • V-Sync (On/Off) – Vertikální Synchronizace
  • Triple Buffering (On/Off)
  • Gamma – Osvětlení (Slider 0–100)
  • Contrast – Kontrast (Slider 0–100)
  • Clutter Density (Slider 0–100)
  • Clutter Distance (Slider 0–100)

Popíšeme si poslední 2 položky:

  • Clutter Density a Clutter Distance jsou dvě nastavení, která by mohla
    být známá hráčům World of Warcraft. Mají vliv na malé textury nebo
    např. mrtvoly na zemi, krev po bitvě a podobně. Podle spolehlivých zdrojů
    lze pomocí těchto dvou nastavení zvýšit frame-rate (počet snímků)
    ve hře.
  • Triple Buffering a Physics Duality jsou navrženy k tomu, aby zlepšili
    zmíněný frame-rate. Blizzard očekával, že toto nastavení bude mít velký
    vliv na výkon přenosných PC a straších počítačů. Pokud hráč sníží
    kvalitu Fyziky, tak může přijít o skvělé efekty jako např. odhození
    mrtvoly do zdi nebo vyhození do vzduchu, když dáte monstru pořádnou
    dělovku sekyrou.

Následující screenshoty ukazují srovnání kvality stínů,
textur a rozlišení:

stin1

Tady vidíte Barbara který má zřejmě upírský rodokmen, protože nevrhá
stín. Takto ovlivňuje nastavení hru pokud Kvalitu stínů nastavíte na
„Off“ tedy vypnuto.

stin2

Tady máte znázornění pokud je nastavení stínů na „Medium“, tedy
střední. Pod Barbarem už sice je nějaký stín, ale pořád vypadá jako
beztvará skvrna.

stin3

A tady už to je lepší. V nastavení na „High“ vysoké kvality už
má stín Barbara správný tvar.

Kvalita textur

Tady máme pouze 2 možnosti nastavení, ale můžete zde vidět, když se
dobře zaměříte, rozdíly v brnění strážníka mezi „Medium“ a
„High“. Určitě poznáte rozdíl.

textura1
textura2

Rozlišení

Na těchto snímcích můžete vidět porovnání 3 různých nastavení
grafiky v Diablu 3. První dva obrázky ukazují hru na nejnižším možném
rozlišení (1024 × 768), kde je nejnižší nastavená kvalita jak jen to
šlo. Jak můžete vidět, díky ohleduplnosti Blizardu hra i při takovém
nastavení vypadá vcelku dobře.

thumbs-1-lowrestight thumbs-2-lowreswide

Druhý pár obrázků je na středním rozlišení se středním nastavení
kvality.Tady jde vidět, že už jen ve střední kvalitě by se dala hra
prodávat.

thumbs-3-medrestight thumbs-4-medreswide

No a poslední 2 obrázky nám ukazují Diablo 3 v plné grafické síle
jak to Blizzard umí. Tedy vše nastaveno na nejvyšší detaily.

thumbs-5-hirestight thumbs-6-hireswide

Doufám, že vás tento článek osvobodil od starostí, že když máte
starší počítač, tak si nebudete moct Diablo 3 vychutnat ve výborné
kvalitě. Rozdíly jsou opravdu malé, a tak i se starším PC se můžete
těšit na grafickou podívanou.

Zdroj: http://www.gamefront.com/…phics-guide/

44 komentářů u „Jak funguje nastavení grafiky v Diablu 3

  1. hany: Jo to mě taky napadlo. Snad to to změní. Ono sice v Diablu II tomu nebylo jinak. Ale alespon trosku se procházet nebo se víc hýbat by mohli :) Nebo když zachráníš Caina a jdes k teleportu a jeho nechavas daleko zasebou. A jakmile projdes on uz stoji na miste :) Me by se vic libilo kdyby taky normalne dosel :)

  2. PC OS: Windows XP /Vista/ 7 s DirectX 9.0c Procesor: Intel Pentium D 2.8 GHz nebo AMD AthlonTM 64 X2 4400+ Grafická karta: NVIDIA GeForce 7800 GT nebo ATI Radeon X1950 Pro

    Mac OS: Mac® OS X 10.6.8 Procesor: Intel Core 2 Duo Grafická karta: NVIDIA GeForce 8600M GT nebo ATI Radeon HD 2600

    Dodejme, že požadavky odpovídají betaverzi.

  3. Ono je i na ostatnich screenech videt ze nezavisle na zdrojich svetla maji vsechny postavy stin jednim smerem.. podle mne to tak i zustane a je to prave blizzardi kompromis kterym snizuje hw naroky protoze dynamicka svetla a jeste pocitana z vice zdroju daji grafice skusne zabrat a na hru jako takovou a hratelnost to ma v podstate nulovy vliv

  4. Ono postávání ve městě se nebojím, spíš, jestli to komp utáhne, když budou kolem mraky nepřátel a do nich budu valit efektní kouzlo za efektním kouzlem. Jsou-li požadavky jako u SC2, které se sice u mě dalo hrát, ale při masivnějších efektech klesalo FPS, tak nevím, nevím, přeci jen SC2 byla strategie, tam o rychlost až tak nejde, jako v případě Diabla.

Napsat komentář