Spousta lidí se obává, že na svém starším PC Diablo 3 nerozjedou nebo ho
budou muset hrát ve čtverečkované kvalitě, aby měli hru plynulou. Ale
nemusíte se vůbec bát, že byste si díky svému staršímu PC moc hru
neužili. V tomto článku vám ukážeme, jak to vlastně s nastavením
grafiky v Diablu 3 vypadá.
Blizzard se vždy snažil a snaží aby jejich hry byly všem přístupné a
docela se jim to daří. Na rozdíl od jiných herních vývojářů se vždy
snaží aby jejich hry fungovaly nejen na nových výkonných mašinách, ale
i na starších počítačích a systémech. A aby i dobře vypadaly.
A to stejné platí i pro hru Diablo 3. Diablo je velice oblíbená hra,
kterou by si všichni rádi zahráli na svých současných strojích bez
potřeby instalovat nový software nebo lepší hardware. I když je hra nyní
dostupná pouze v betě, podíváme se na nastavení grafických úprav, které
ovlivňují hru, abyste získali z hry co nejvíce a neměli problémy
s výkonem.
Možnosti
Vidíme, že grafické nastavení v Diablu 3 je v porovnání například
s hrou The Witcher 2 poměrně jednoduché.
- Windows Mode – Nastavení hry přes celou obrazovku nebo pouze jako okno
ve Windows. - Screen Resolution – Rozlišení obrazovky
- Texture Quality (Medium, High) – Kvalita textur (Střední, Vysoká)
- Shadow Quality (Off, Low, Medium, High) – Kvalita stínů (Vypnuto,
Nízká, Střední, Vysoká) - Physics Quality (Low, High) – Kvalita Fyziky (Nízká, Vysoká)
- FSAA Full-screen Anti-Aliasing – Anti-Aliasing v plném zobrazení
(ještě není dostupné v Betě) - V-Sync (On/Off) – Vertikální Synchronizace
- Triple Buffering (On/Off)
- Gamma – Osvětlení (Slider 0–100)
- Contrast – Kontrast (Slider 0–100)
- Clutter Density (Slider 0–100)
- Clutter Distance (Slider 0–100)
Popíšeme si poslední 2 položky:
- Clutter Density a Clutter Distance jsou dvě nastavení, která by mohla
být známá hráčům World of Warcraft. Mají vliv na malé textury nebo
např. mrtvoly na zemi, krev po bitvě a podobně. Podle spolehlivých zdrojů
lze pomocí těchto dvou nastavení zvýšit frame-rate (počet snímků)
ve hře. - Triple Buffering a Physics Duality jsou navrženy k tomu, aby zlepšili
zmíněný frame-rate. Blizzard očekával, že toto nastavení bude mít velký
vliv na výkon přenosných PC a straších počítačů. Pokud hráč sníží
kvalitu Fyziky, tak může přijít o skvělé efekty jako např. odhození
mrtvoly do zdi nebo vyhození do vzduchu, když dáte monstru pořádnou
dělovku sekyrou.
Následující screenshoty ukazují srovnání kvality stínů,
textur a rozlišení:

Tady vidíte Barbara který má zřejmě upírský rodokmen, protože nevrhá
stín. Takto ovlivňuje nastavení hru pokud Kvalitu stínů nastavíte na
„Off“ tedy vypnuto.

Tady máte znázornění pokud je nastavení stínů na „Medium“, tedy
střední. Pod Barbarem už sice je nějaký stín, ale pořád vypadá jako
beztvará skvrna.

A tady už to je lepší. V nastavení na „High“ vysoké kvality už
má stín Barbara správný tvar.
Kvalita textur
Tady máme pouze 2 možnosti nastavení, ale můžete zde vidět, když se
dobře zaměříte, rozdíly v brnění strážníka mezi „Medium“ a
„High“. Určitě poznáte rozdíl.


Rozlišení
Na těchto snímcích můžete vidět porovnání 3 různých nastavení
grafiky v Diablu 3. První dva obrázky ukazují hru na nejnižším možném
rozlišení (1024 × 768), kde je nejnižší nastavená kvalita jak jen to
šlo. Jak můžete vidět, díky ohleduplnosti Blizardu hra i při takovém
nastavení vypadá vcelku dobře.
Druhý pár obrázků je na středním rozlišení se středním nastavení
kvality.Tady jde vidět, že už jen ve střední kvalitě by se dala hra
prodávat.
No a poslední 2 obrázky nám ukazují Diablo 3 v plné grafické síle
jak to Blizzard umí. Tedy vše nastaveno na nejvyšší detaily.
Doufám, že vás tento článek osvobodil od starostí, že když máte
starší počítač, tak si nebudete moct Diablo 3 vychutnat ve výborné
kvalitě. Rozdíly jsou opravdu malé, a tak i se starším PC se můžete
těšit na grafickou podívanou.
jj v poho a doufam ze v plny verzi tam budu pred kamosema stat jak cool class a ne se tam vlnit jak trotl a mne se moc liby ta grafika je nice a vsechno co udaly a to ze nam bos muze urvat doslova hlavu slape na paty wow
Ideální by bylo nedělat doubleposty a diskutovat o : Jak funguje nastavení grafiky v Diablu 3
A protože jsem na to už nekolikrát upozorňoval a že nejsem stroj … tak ti ty posty mažu …
jj presne jenze jak sem koukal na game play tak ve dvojce ty postavy po prichodu do mesta aspon daly zbrane dolu ale tady treba monk nebo wd ten postoj ve meste je fakt uplne hroznej mely by stat zbrane dole a treba se otacet jen hlavou nebo tak nejak
hany: Jo to mě taky napadlo. Snad to to změní. Ono sice v Diablu II tomu nebylo jinak. Ale alespon trosku se procházet nebo se víc hýbat by mohli
Nebo když zachráníš Caina a jdes k teleportu a jeho nechavas daleko zasebou. A jakmile projdes on uz stoji na miste
Me by se vic libilo kdyby taky normalne dosel 
jediny co se moc nezamlouva je to takova malickost ty classy ve meste porad stojej jak v targetu to by meli zmenit je to takovy divny
tru3: Tak gt7800 si myslím že už je hodně zanovní grafika
Takže moje 2650×1680 nevyužiju, doufám že i tak to bude vypadat dobře
no oni ch´teji aby to slo na starsich pc ale vetsinu starsich grafik tto nepodporuje proste hru nespustim mozna jee tp problem jenom bety uvidime no
LOYF: Ani to není správná úvaha, tím jsem chtěl říct, že i když mám nabušený stroj (notebook) tak to nerozjedu, protože to nedostanu 😀 Až do vydání full.
Javurek: špatně si to pochopil.. podle toho jak to napsal, to vypadá, že si mylsí, že má nabušenej stroj a tím pádem má automaticky právo na betu 😀
Glad22: Jestli máš tohle a myslís si že to nespustíš, tak jsi upřímně blázen .) Oni proboha chtěl aby to hrálo hafo lidí.
Já se taky bojím že na svém stroji diablo 3 nespustím až do vydání full verze! a to mám i7 6Gb RAM, 1GB VRAM. kde je ta beta omg!
Sip: Pokud si dobře pamatuji, tohle všechno už se tu řešilo, včetně té grafiky :-p(a nebo to bylo na fóru? nicméně už je tohle vše dlouho známá věc)
Sellest: AA ve hře bude, jen není přístupný v betě. To se to už jednou řešilo, pokud si dobře pamatuji.
Rakiii: dohled je porad stejnej a rozliseni na nej nema vliv (resp ma vliv kdyz mas 16:9 nebo 4:3)… osobne bych bral, kdyby slo trochu vic odzoomovat, aby byl vetsi prehled, ale asi jde jen o zvyk
Bobule: na to jsem zvedavej, protoze to zatim vypada hodne kostickovane, nejakej AA by to urcite chtelo.
No officiálním fóru jsem četl, že pokud vám běží Starcraft 2, tak vám poběží i Diablo 3.
Nespekulujte tolik nad tím jestli to rozjedete/nerozjedete, pokud opravdu nemáte PC ze začátku století tak si myslím můžete být v klidu Diablo 3 není Cryssis
No, spoléhám se na to, že Athlon II X4 3 GHz, 4Gb DDR3 nebude brzdit slabší článek nvdidia GTS 450..to bych řval jak tygr
Nektere obrazky mi pripominaji scenu ze Scary Movie: Detroit pred invazi a Detroit po invazi. Tedy bez rozdilu. Jestli mezi low a high bude rozdil akorat v poctu knofliku na bunde u strazneho, tak nema smysl zbytecne zatezovat grafku. Ale i tak hezky.
V porovnání se zmíněným Zaklínačem 2 bude mít Diablo 3 neporovnatelně nižší HW požadavky. A Zaklinače 2 hraju na high, takže v pohodě.
PC OS: Windows XP /Vista/ 7 s DirectX 9.0c Procesor: Intel Pentium D 2.8 GHz nebo AMD AthlonTM 64 X2 4400+ Grafická karta: NVIDIA GeForce 7800 GT nebo ATI Radeon X1950 Pro
Mac OS: Mac® OS X 10.6.8 Procesor: Intel Core 2 Duo Grafická karta: NVIDIA GeForce 8600M GT nebo ATI Radeon HD 2600
Dodejme, že požadavky odpovídají betaverzi.
Pokud nemáte vyloženě křáp z roku 2001, tak postačí i 4 roky starý HW. Mám HD 4870 a 19´ LCD a že bych si nezahrál na High + AA se teda nebojím
A jaká že je tedy aktuální optimální konfigurace?
StrikE94: jj bude, právě o to se i Blizzard snažil
Cus, bude mit diablo 3 systemovy pozadavky srovnatelny napr. s SC 2? jestli jo tak bych se aspon nemusel bat ze bych to aspon na minimum nerozjel
lu-xXx-us: Ono stejně až budeš nadšeně procházet podzemím a budou na tebe utočit spousta příšer, tak takové extra detaily ani nepostřehneš
Nedávno jsem si pustil zase jednou po delší době Diablo 2 a oproti 3jce sem si říkal jak jsem mohl tohle tak žrát 
Prod1gy: asi jo.. udajne ma byt i ultra nastaveni takze se nechame prekvapit.. ikdyz beta na soucasny max uz vypada moc dobre a uprimne jeste pred rokem jsem cekal daleko horsi vizualni provedeni
lu-xXx-us: Uvidíme v plné verzi
Já myslím, že se toho do hry ještě spousta přidá až se vyřeší optimalizace.
Ono je i na ostatnich screenech videt ze nezavisle na zdrojich svetla maji vsechny postavy stin jednim smerem.. podle mne to tak i zustane a je to prave blizzardi kompromis kterym snizuje hw naroky protoze dynamicka svetla a jeste pocitana z vice zdroju daji grafice skusne zabrat a na hru jako takovou a hratelnost to ma v podstate nulovy vliv
Radši ne, ještě by to začali řešit a vydání posunuli o další tři měsíce. 😀
Fight: Můžeš to napsat Blizzardu jako bug report
Fight: no v zasade urcite
ani jsem si toho nevsiml.. zdroj svetla je po jeho leve ruce tudiz na jeho leve strane by nemel byt stin zadny
mozna neni jeste v enginu implementovno „dynamic lightning“ a stin bude defaultne na jednu stranu 
Hele, a ohledně „stínu, jak má být“, neměl by být spíš napravo od barbara (z jeho pohledu)?
lu-xXx-us: Myslím, že jsi chytřejší než já
Prod1gy: takze jestli to chapu spravne tak triple buffering tak moc nezatezuje GPU (je schopen dat vic fps) jako double buffering ale zato si vezme vice VRAM..
lu-xXx-us: http://cs.wikipedia.org/…le_buffering#…
jeste u tech prvnich tri screenu s nastavenim stinu bych rekl ze to neovlivnuje jen kvalitu stinu jako takovych ale ty screeny kde je medium a high mi prijsou takove „blur like“ je tam vic jakoby mlhy a obraz neni tak ostry jako na prvnim
Diky za clanek, jenom bych se zeptal u toho „triple buffering“ tim ze to zapnu se kvalita grafiky zvysuje nebo naopak je to berlicka pro slabsi stroje ?
Rakiii: „04.09.2011, 08:59 hod.
Systémové požadavky hry ještě stále nebyly stanoveny nicméně Bashiok potvrdil, že maximální podporované rozlišení bude 2560×1440. Identifikační svitky jsou také stále ve hře.“ z mini novinek
Rakiii: V aktualitách jsem našel že maximální podporované rozlišení by mělo být 2560×1440 ale to se může ještě změnit.
Rakii: To se dozvíš v plné verzi ^^ Někdo ti tu možná odpoví ale takové věci se ještě budou určitě měnit a přidávat. Ale myslím si že na hratelnost mít rozlišení vliv nebude.
Ono postávání ve městě se nebojím, spíš, jestli to komp utáhne, když budou kolem mraky nepřátel a do nich budu valit efektní kouzlo za efektním kouzlem. Jsou-li požadavky jako u SC2, které se sice u mě dalo hrát, ale při masivnějších efektech klesalo FPS, tak nevím, nevím, přeci jen SC2 byla strategie, tam o rychlost až tak nejde, jako v případě Diabla.
Jo jinak ve full verzi potom bude i ultra nastavení takže my šťastlivci co máme výkonné sestavy se máme na co těšit

Ahoj, měl bych dotaz, jaké je maximální podporované rozlišení a má toto nastavení nějaký vliv na hratelnost (např. větší dohled ap. ) dík.