Dalo by se říct, že jsme se dnes dostali
k samotnému jádru Diabla 3. O čem jiném by měla tato hra
být, když ne o monstrech, jejich likvidaci, a následně úlovku z nich.
O různých druhů Předmětů se pobavíme
příště a nyní jsou na pořadu dne Monstra.
V tomto již třetím díle našeho review o Diablu 3 se dozvíte jaké
druhy monster můžete potkat, co od nich můžete čekat, a jaké speciality si
na nás Blizzard připravuje. Zmínka bude také o zatím třech známých
bossech resp. unikátních monstrech.
Nejdříve bych chtěl začít monstry, která jsme potkali
v minulých dílech. Jako úplně prvního bych zmínil jedno
z nejtypičtějších stvoření pro svět Diabla a to sice Fallena. Od minulého dílu
se Falleni poměrně dost zvětšili a díky detailům získali
démoničtější vzhled. Na druhou stranu je tu věc, která se nezměnila, a
to sice jejich chování. Pořád se můžeme těšit na tradiční nájezdy a
následné úprky těchto malých démonů. Oproti předchozím dvěma druhům
(Fallen
Shaman či Fallen
) tu máme nyní 5 druhů, které si můžete prohlédnout v příslušné
sekci Monstra » Fallen. Podle poznámky
badatele al-Hazira se můžeme těšit ještě na dva další typy, které ale
ještě nejsou ohlášeny. Falleni zatím nebyli k vidění v žádném videu
ze hry.
Dalším ze staré známe party jsou Khazrové. Tyto
„kozlí lidi“ jsme už ve videu viděli, byli v druhé části gameplay
videa v části Witch doctora. Uvidíme u nich typická kopí a halapartny
stejně jako v minulém díle. Snad jedinou změnou je výskyt jakéhosi jejich
vůdce ve videu, takže možná budeme mít co dočinění s nějakým dalším
druhem Khazry.
Ve scéně s Deckardem Cainem se objevovali hlavně Wretched dead a Zombie.
Některá z těchto monster po smrti pokračovala v boji
třeba s utrženým torzem nebo určitou částí těla. Jde pořád
o klasické pomalé, vytrvalé zombie, které známe z Diabla II.
— — — — — — — — — —
— — — — — — — — — — — — — —
Dalších nových monster známe už opravdu spousty a nejsou o nich úplné
informace, takže bych se zmínil spíše o jejich typických
schopnostech.
Zezačátku videa jsme viděli Ghouly. U těch žádné
speciality vidět nebyly, kromě toho, že lezou po stěnách. Z toho by se
dalo usuzovat, že Ghouly potkáme právě tam, kde nechceme. Ještě jsem si
při opakovaném prohlížení gameplay videa všiml, že dotyčný hráč
s barbarem sekal přes toho Ghoula, že nepraštil toho, co stál vedle něj,
ale až toho za nim, což taky vypadá jako zajímavý prvek.
Potom jsme tam potkali monstrum zvané Grotesque, šlo o tu
bílou zavalitou obludu. Po jejím zabití vybouchne a vylezou z ní, sice
malí, ale neméně otravní, červi, kteří jsou ve hře popsaní jako
Lampres.
Dalším objektem našeho zájmu a barbarovy sekery byl Dark
Berserker, což je monstrum do rodiny s Dark Cultistem. Komentátor gameplay videa
upozorňoval na jeho silný útok palicí. Pokud jím ovšem mine, tak se dlouho
vzpamatovává a hráč má čas na rozmyšlení, jak s ním naložit.
Jestliže se ale trefí, tak to údajně stojí za to. Dark
Summoner je dalším monstrem, které můžeme v gameplay videu
vidět. Je to slabý nekromant, kterého když ale necháte chvíli v klidu,
tak vám připraví lahodné menu v podobě dalších monster. Příšery,
které vyvolává se jmenují Dark Demon a vypadají podobně
jako Mongrelové u Witch Doctora, jen jsou
více kostnatí.
V následující místnosti se objevila ta náhodná událost s truhlou,
kdy se objevily příšery jménem Wrath. Většinu boje stojí
na místě a pomalu vysávají z hráče životní sílu a přidávají ji
sobě. Pokud jste je zabili, tak se znovu objevovali, dokud jste nezničili
Ghostly Orb, který je vždy znovu vyvolal.
Další skupinou, která je nám dobře známa jsou Skeletoni, kteří se tu
zatím objevují v dvou modifikacích, a to Shieldman a
Archer. Štítaři logicky blokují většinu vašich ran,
takže musíte využít nějaké schopnosti, abyste je omráčili nebo donutili
dát štít stranou. To ale není tak jednoduché, protože mezitím z vás
lučištníci dělají jehelníček.
O něco dále jsme mohli sledovat Dark Vessel při rituálu
na Activated Vessel. Vypadají podobně jako summoneři, akorát provádí
rituál sami na sobě, a pokud rituál dokončí, tak se promění v démony,
které už je potřeba brát jako solidní protivníky.
Na začátku hry za Witch Doctora jsme
viděli Beasta, což byla v tomto případě nějaká mutace
býka, který používal schopnost, kdy k vám doběhl a odhodil několik
metrů. O něco dále je tam past při prohledávání mrtvého těla, při
které vylezli ze země Scavengeri, což jsou něco jako psi,
kteří se pohybují velmi rychle v úctyhodném počtu.
Poslední potvora, která je ve videu k vidění je Gnarled Walker pojmenovaný ve videu
jako Wood Wrath. Když hrdinové přišli do daného prostoru, tak mrtvé stromy
okolo se začaly probouzet a zaútočily na ně. Po jejich zabití z nich
vytryskla jakási zelená tekutina.
— — — — — — — — — —
— — — — — — — — — — — — — —
V gameplay videu jsme měli tu čest vidět 2 bosse, v BlizzCon demu potom
jednoho. Jednalo se o Thousand Poundera, Siegebreakera a Skeleton Kinga.
První jmenovaný, Thousand Pounder, se objevil na konci
první části gameplay videa. Šlo o monstrum vyvolané Cultisty, které mělo
dvě obrovské palice a svou sílu nám ukázalo na pomocném lučištníkovi,
kterého sundal na jednu ránu. Na 50% životů se mu zjevně zvýšil útok
i rychlost pohybu.
Siegebreaker byl boss, který uzavíral gameplay video. Jeho
specialitou je odhazování při útoku. Zhruba v půlce boje sebral jednoho
barbara a ukousnul mu hlavu. Vzhledem k asi jednomu útoku na Witch Doctora jde vidět, že obyčejný útok se
bude řadit taky v přednostem tohoto bosse.
Ke Skeleton Kingovi toho moc známo není a zvlášť ne pro
nás, kteří jsme nebyli na BlizzConu. Údajně při boji vešly do místnosti
skupiny Skeletonů a Skeleton King se měl ohánět svým obrovským
palcátem.
— — — — — — — — — —
— — — — — — — — — — — — — —
Diablo III po roce [seriál] – přehled |
---|
Diablo III po roce – 1. část: Charaktery |
Diablo III po roce – 2. část: Prostředí |
Diablo III po roce – 3. část: Monstra (právě čtete) |
Diablo III po roce – 4. část: Předměty |
Diablo III po roce – 5. část: Základní informace |
— — — — — — — — — —
— — — — — — — — — — — — — —
jestli máš pravdu, tak to bude opravdu náhoda nebo velký štěstí najít nějaký komplet set
tedy jestli nechystají udělat něco podobného jako MF… no uvidíme
MF možná ani nebude..
Na mě si taky můžete vzpomenout když budete mít ještě místo v partě.
za 30% provizi si na Vás určitě vzpomenu kamarádi moji
Určitě (nenápadné mrknutí
), protože by jsme nehledali nejelpší nabídku, to bysme nidky neudělali 

Přesně psycho, tímto vzroste atraktivita Multiplayeru a když večer půjdeš harvit itemy, tak je lepší říct třeba mě a LOYFovi, abychom šli s tebou, protože jsme hodní kamarádi, a když nám dropne něco prot tebe, tak ti to dáme…možná
psychopat: mno a mohlo by ttreba MF fungovat ne tak, ze kdo ho zabije toho MF se pocita, ale kdyz kazdymu pada zvlast… tak i kdyz ho nezabiju ale rubu ho… tak podle myho MF vypadne me a podle MF kamose zas vypadne jemu
ještě takový malý postřech či spíše dotaz, znovu jsem se díval na poslední souboj z gemplay videa a při tom když witch doctor sbíral věci co z bosse vypadly jse msi vlastně uvědomil že čím víc lidí bude v partě tím víc věci vypadne, jestli každý charakter uvidí jen své věci co mu spadnou a kadžému by asi mělo něco vypadnout je to při 5 hráčích v multiplayeru třeba i 5 vzácných předmětů a za předpokladu že si je v partičcce povyměňujete je zde velká šance pro každého získat to co právě potřebuje a hlavně získat více peněz ale to jsme zase na začátku. Asi si to většina z Vás již uvědomila ale mě toto zarazilo až teď. Pro ty rychlejší než jsem já se omlouvám zbytečným komentářem
asi má vybavení co ani vendor nechtěl koupit no
tak tady to vidíte jak to s tím nakupováním dopadne
já jsem taky nechtěl věřit, že je to chlap na té fotce:o) ten klobouk a celkově ten equip má docela divný .. asi quilted armor a crude cap
a beztak by mohli udělat že můžete spadnou, né vlastní vinou ale když by se proti vám třeba rozběhl ten falen a strčil do vás
vy se smějete, ale když se na to pořádně podíváte, tak vypadá jak těhotná ženská
Mě spíš připadá jako rejžák s tím kloboukem.
a oproti dvojce se naučili lítat
tohle je prvni screen, kde jsou falleni že? :-¨) nebo mi nějaký unikl
by mě zajímalo jestli když ty monstra spadnou po té co je zabijete z nějaké 3 metrové zídky jestli bude slyšet jak sebou třísknou o zem
jj na ten obrázek jsem koukal již u SuE a abych řekl pravdu příjde mi to jako ženská nemůžu si pomoci
Se vším souhlasím. Myslím, že debata je u konce.
Jinak Bashiok upozornil na jediný screenshot, na kterém je Wizard – muž → předkládám link na diii.net. 
Nevím co se pořád řeší. Samozřejmě, že bude tuna itemů, za které ti dá vendor víc než jiní hráči. A co je na tom špatně? Cena od vendora je jen „nápovědou“ toho kolik si máš za item účtovat ty. Důležité není kolik ti dá vendor, ale jestli bude goldy za co utrácet. Pokud ne, tak ať sou ceny jakékoli zůstaneme u modelu D2 = goldy prakticky k ničemu. Pokud ano bude vše v pořádku a stanoví se určitá ekonomika. Stanovit výkupní cenu u vendora není podle mě nic složitého. Čas jaký je třeba k tomu aby hráč našel určitý item / kolik goldů by za ten čas vydělal jiným způsobem. V této situaci musí být výkupní cena vendora několikrát násobně nižší než co si dokážeš vydělat jiným způsobem za ten určitý čas. U běžných předmětů se ti vyplatí je raději prodat vendorovi, než trávit čas hledáním kupce, který si na ten item raději počká. U raritních předmětů se vyplatí s prodejem počkat, protože hráč, který item chce za něj dobře zaplatí. Jak říkám, hlavně ať je za co goldy smysluplně utrácet.
Ale to jsou neprodejné věci. Pokud je cena, jakou ti někdo nabízí a cena od vendora stejná nebo menší, tak ten item je šrot. Uvažoval jsi třeba někdy v D2, jakou cenu má třeba chestpiece +5 mana? Ne, to prostě vezmeš a prodáš vendorovi. Paradox je v tom, že skvělý item, který má užitečné staty bude mít u vendora stejnou cenu. Pak ho můžeš prodat hráči a nebo usoudíš, že je to taky šrot, a prodáš to vendorovi. Prodávání vendorovi je prostě přísun peněz, je to způsob, jak zhodnotit alespoň nějakým způsobem itemy, které jsou ti nanic nebo které jsou obecně nanic. I ve WoWku se generují někdy až nesmyslné itemy, které jsou zjevně jen na to, abych je za 3g prodal vendorovi. Nemá ale cenu uvažovat, že vzhledem k ostatním itemům na trhu v aukci by měl hodnotu tak 1g, protože by to stejně nikdo nekoupil…leda za ten 1g a prodal vendorovi

no myslím že je dalece těžší vybalancovat sílu postav než toto ale jednoduché to také asi nebude
Já si myslím to samé, jen si myslím, že to není tak snadné provést, protože mnoho itemů je „zbytečných“ (a hlavně v pozdějších fazích hry) a na trhu hráčů budou mít zcela minimální cenu, pokud u vendora budou mít ještě menší, tak budou mít cenu 0,1G a to si myslím, že Blizz neudělá. V NPC obchodování se podle mě nevyhnou tomu, aby nekteré itemy měly vyšší cenu než je cena poptávaná mezi hráči, ale mohu se plést, uvidíme. A pokud se tomu nevyhnou, tak budeme v podobné situaci jako v D2 a jiných hrách ..
Richard: Btw, ten post z 11.07.2009 18:27 nebyla opětovná reakce na tebe, ale mělo to být citace k tomu, co jsem psal Garnovi. Zapomněl jsem to dát do kurzívy.
Richard: Kdybych to nečetl, tak bych těžko začínal svojí první reakci na tebe větou „Samozřejmě, že cenu určuje trh a ne hra, ale to s tím Quilted Armorem…“
Delo: přesně tak, cena itemu u vendora musí být samozřejmě nižší. Tržní cenu itemu bude určovat drop šance.
delo = hej delo, četl jsi fakt co jsem napsal? Nebo jsi dnes už trošku popil?:o)
Ve wow jsou taky tisíce generovaných předmětů, výlučně zelených – uncommon. Cena u vedora je určená lvlem itemu, např zelený item pro char lvl 10 – 2g, pro lvl 79 – 12G… Ceny dvou itemu pro lvl např 50 se taky můžou lišit a to v závislosti na statech, jeden má +2 k X druhý + 3. Takže za A nechce se ti hledat kupce prodáš vendorovi za menší cenu, za B raději budeš hledat kupce, který srovna shání onu kombinaci statů a je ochoten zaplatit. Samozřejmě každý už zná přibližné ceny oněch itemů, takže někdo je ochoten zaplatit víc ovšem nikdy z toho nevytřískáš moc. Někteří lidé právě takhle vydělávají. Ví, že by item prodali vendorovi za 2G, raději prodají někomu za 2,25… V dlouhodobém měřítku to jsou podstatné zisky… V diablu je rozdíl, že zde není / nebude soulbound. Některé epic itemy ve wow taky nejsou bind on pick up, ale „zablokují“ se až po nasazení, ty vendor koupí třeba za 25G ovšem každý ví, že mají větší cenu a teď nastoupí obchod. Takže si nemyslím, že nastavení ceny přimo na item bude problém. Teď je záleží jestli goldy jako takové budou mít cenu, jestli se za ně bude dát něco kupovat.
Garn: Lol. Teď koukám, že jsem o tom mluvil už na začátku.
Richarde, já ti za ten Quilted Armor klidně 5 goldů dám, když to můžu prodat za 50 ve městě. 😀 Je to prostě blbost, ta cena by měla být u NPC naopak nižší, než co by za to dal hráč.
Tak minimálně na našem fóru se něco takového objeví.
Tak v D3 možná aukce bude taky..
Ale delo, tady neřešíš vůbec nějakou použitelnost itemu, tady se řeší jen jeho vzácnost. Jde tu jen o to, že to jako šrot prodáš vendorovi, tady nejde o to, aby vendor určoval cenu toho itemu vzhledem k hráčskému buildu nebo tak. Jak jsi uvedl příklad statů X a Y, tak je pravda, že by měli stejnou cenu, ale to nevadí. Vendor je koupí oba a pokud je jeden dobrý pro nějaký build, tak ho prodáš jinému hráči. Jde tu o to, aby vendor vykoupil za nějaký goldy item, který ti nestojí za skladování nebo prodej na BN. Problém D2 byl, že takovýchto itemů ti padaly tisíce a byly těžce nadhodnocené. Pokud by padaly stejně a jeden jsi prodal za 100g, tak by ta hra teď byla úplně někde jinde
Tak Diablo s wowkem nelze srovnat,už protože ve wowku mají aukci přes kterou jde většina itemů a pak se taky ne všechny věci dají koupit.V Diablu budeme muset chodit a nabízet/schánět věci přímo od hráčů takže se tu bude dost smlouvat.No uvidíme nechme se překvapit.
delo = ano, ano, ano. Vždyť oba říkáme to samé. Napsal jsi to sice jinak, ale v tom samém duchu a to je přesně ten důvod proč jsem už dávno před touto diskusí říkal, že peníze jako takové v D3 nemohou být z povahy věci vzácné. Jedině, že by to doopravdy udělali tak, že ceny v obchodu i těch nejzbytečnějších věcí budou pod cenou při směně mezi hráči a v tom je to největší úskalí. Protože by 9/10 předmětů obchodníci vykupovali za 0.00G.
S těmi 5G a 50G za ten armor: samozřejmě, to by dal každý. Měl jsem na mysli konfrontaci tržní hodnoty spíše než ceny. NPC cena je nastavena na 50G, ale tržní hodnota, tedy to, jak si itemu cení hráči je pouze 5G. Samozřejmě, že by je každý koupil za méně než 50 a proté prodal za 50 do obchodu
Sory za double post. Když nad tím přemýšlím, tak nastavit hrozně nízké ceny u NPC i pro dobré itemy je celkem dobré řešení. 😀
WoWko ale snad nemá tak silně generované itemy jako Diablo? Navíc jak určíš „uměle“ cenu itemu podle statů? Můžeš mít item +20X +5Y a ten item bude uplně k ničemu, protože většina buildů bude chtít item +5X +20Y (to ale dopředu nemůžeš dost dobře vědět jako vývojář), přitom cenově to ALE bude stejné. A oprav mě pokud se pletu, ale ve WoW nejsou buildy postav (hlavně jejich variabilita, ne síla) tolik závislé na itemech jako v Diablu. V Diablu nejde jen o hodnoty těch statů, ale o ideální kombinace pro specifické buildy (což ve WoW snad není) a ideální kombinace nikdy nemůžeš vědět, dokud to lidi nezačnou hrát a nezačne být poptávka po ideálních kombinacích statů na itememech pro specifické buildy. Třeba prsten +200 mana může být horší než prsten +life, protože many bude po celou hru dostatek. Jak pak určíš cenu?
@delo: Padá tam opravdu fest itemů. Přes multiboxing můžeš i dung pro 10 lidí chodit sám. Jo, taky jsou tam generované staty. Rozdíl je v tom, že cena u vendora je optimálně vysoká. Když ti dropne nějaký item při expení, tak sice víš, že ho můžeš prodat hráči klidně za 50g, ale vendor ti dá jen 3g, ale než najdeš kupce, tak je lepší to prodat vendorovi a hrát dál.
Zkusím to vysvětlit líp: V D2 je cena generovaná v závislosti na statech, které se tvoří náhodně. Ve WoWku to pracuje na úplně stejném principu, akorát je ten systém udělaný jinak, a to sice tak, že nikdy ta cena není příliš vysoká.
Je to prostě to samé, akorát D2 má blbě nastavený ten výpočet ceny ze statů a WoWko ho má dobrý, jinde rozdíl není…
Taky se divim. Já slyšel, že se tam dá koupit skoro všechno.
Tak to musím zásadně nesouhlasit. Goldy ve WoW neodmyslitelně patří k top gearu. Nehledě na to, že i některé hodně slušné věci jsou z profesí a dají se koupit, tak třeba enchanty, gemy, lahvičky, scrolly, mount, bank sloty, glyphy a milión dalších věcí, které musíš koupit za goldy. Je pravda, že best itemy dropují, ale když bys na itemu neměl enchant a gemy, tak je bezcenný. Ale to už jsem hodně odbočil.
Garne, ve WoW padá tolik itemů co v Diablu? Ve Wow můžeš najít uber item SÁM někde z bedny v dungeonu, aniž by jsi musel s 20 hráčema někam chodit raid? Ve WoW je miliarda itemů s generovanýma statama? 😀
Ve wow jsou goldy od toho abysis mohl kupovat buď fun věci, či ostatní podpůrné věci, ovšem nejlepší equip si nikdy nekoupíš, ten musíš získat. To zaručí, že každá lamka co má goldy nebude mít nej eqip, pokud se nebude snažit. Na D3 bych uvítal rozdělení dropů (tak jako ve wow), kde když chceš získat nějaký item, mrkneš na net a vyjede ti list mobů / bossů, z kterých to padá a kolika procentní šanci na to máš. Vím jak sem byl frustrovaný v D2. Samozřejmě bych do toho přidal magic find (pokud bude), který by ti onu šanci zvyšoval.
Co se týká těch skeletonů v gameplay videu, tak on je nezrušil hrubou silou, ale oni oddělali štíty, aby zaútočili, a v tu chvíli on do nich hodil to WW
Co se týká toho systému goldů, tak podle mě Blizzard vezme model z WoWka, kde to funguje skvěle. Vendor ti dá za item takovou cenu, aby jsi s goldama vyšel třeba na opravy atd. ale aby jsi takto nemohl nějak krutě farmit goldy. Ceny na BN pak budou logicky vyšší. Blizzard si ve WoWku dobře hlídá, jestli není nějaký způsob, kterým by se do oběhu dostalo moc peněz a daří se jim to na výbornou. Upozorňuji, že systém v D2 byl ještě před WoWkem, takže se podle mě určitě poučí a nějak to vymyslí.
myslím si že stačí udělat aby byla prodejní cena dalece nižší než nákupní a aby tak bylo těžké nashromážnit velké množství peněz a bude to fungovat, kdyby v D2 jedním patchem omezily veškerý přínos na desetinu stávajícího hned by to bylo pro spoustu lidí dalece těžší, pamatuji si když jsem hrál za kouzelnici, stále jsem kupoval spolubojovníka který mi umíral (neříkám že jsem hrál dobře obecně mi to moc nešlo) ale sotva jsem stačil vydělat na jeho oživování a občasný gamble (přiznávám:) ) takže podlě me to vybalancovat nemůže být moc těžké
Btw, Richarde, já ti za ten Quilted Armor klidně 5 goldů dám, když to můžu prodat za 50 ve městě. 😀 Je to prostě blbost, ta cena by měla být u NPC naopak nižší, než co by za to dal hráč. Akorát nevim, jak může mít shit item pro hráče nějakou hodnotu. Řikám, jediná možnost je zlato jen nacházet. Prodávání NPC bych zrušil, jen nákup.
psychopat:
„Pokdu najdeš nekvalitní brnění tak ti za něj da NPC 5G protože má takovou cenu a není úplně špatné ale cizí hráč ti za něj nikdy 5G nedá né proto že by tu cenu nemělo ale proto že jej nepotřebuji a toto nemá nic společného s jeho „kavilitou““
Ty očividně nerozumíš. Já ti za to nekvalitní brnění klidně 5G dám, když ho pak můžu za 5G prodat NPC. Nedám ti za něj víc jak 5G. Akorát je problém v tom, jaká bude tato hodnota, za kterou to prodáváš NPC, protože od té se bude odvíjet efektivita farmení zlata vozením trakařů do města bez nutnosti se zabývat tím, jestli hraju sám nebo v multiplayeru..
Komentář upravil James:
Příště prosím spoj všechny komentáře do jednoho, díky.
souhlasím až do poslední věty, proč by se cena měla měnit, bude vždycky tak nízká, ale i to co říkal richyrd má svou pravdu. Pokdu najdeš nekvalitní brnění tak ti za něj da NPC 5G protože má takovou cenu a není úplně špatné ale cizí hráč ti za něj nikdy 5G nedá né proto že by tu cenu nemělo ale proto že jej nepotřebuji a toto nemá nic společného s jeho „kavilitou“ prostě neviditelná ruka trhu funguje za každých pomínek, a pokdu to nastaví tak že na to abyste si mohli koupit fajn zbran musíte prodat 1000 těchto brnění tak by to fungovat mělo. Vždycky tam budou hráči pro které peníze nebudou hrát roli protože najdou fajn věc a tu mezi ostatními vydraží ale to je přeci to o čem pořád píšeš kdo to bude hrát dlouho a bude mít hodně věci bude mít zákonitě i jendou hodně peněz. Dle mého se to snaží vybalancovat pro průměrné hráče, HC hráč se nikdy do běžných mezí počítat dle mého nemůže.
Richard:
„U dobrých a žádaných předmětů bude NPC cena na trhu BN zbytečným údajem, stejně jako v D2 vědomí, že bys za tento rare item dostal v shopu 25 000G. Nikdo za to těch 25 000G samozřejmě nechce, takže v tomto obchodování (NPC/BN) se nic nezmění.. cena NPC (a tentokráté v D3 i napsaná na itemu) bude mít informační charakter v podobě minimální prodejní ceny – vlastně takový garantovaný výnos třeba za obyč Quilted Armor dostaneš od NPC 50G .. od hráčů bys třeba nedostal ani 5G..“
Samozřejmě, že cenu určuje trh a ne hra, ale to s tím Quilted Armorem nemůže fungovat, pokud má mít zlato hodnotu. NPC mě nemůže dávat za item víc zlata než hráč, jinak bych mohl to zlato v pohodě farmit a nepotřeboval bych obchodovat s lidma. Dostal bych za shit item od NPC 50 goldů, což by bylo dost, když by mi za to hráč jak tvrdíš nedal ani 5. Takže bych za shit item měl slušný gold díky NPC a pak bych si mohl koupit dobrý item za zlato mezi hráčema. Pokud má item hodnotu shitu mezi hráčema, tak musí mít hodnotu shitu pro NPC. To znamená, že cena se i u NPC musí měnit, což nehrozí, protože Diablo 3 není MMO, takže nakonec to dopadne jako v Diablu 2, hehe..
přesně tak, vím že je to hloupost ale jak bylo řečeno NPC se budou ke každé postavě chovat jinak teoreticky by bylo i možné že barbar za brnění dostane víc prrotže se ho budou bát kdežto witch doctor míň, jasně v klasickém RPG je to možnost ale tady asi ne.
Jednoznacne souhlasim s Richardem, to ze sou ty ceny napsane znamena jen ze si je nemusis pamatovat (v D2 tam byli taky natvrdo jen sis tam nebyli primo napsane ale „objevili“ se az kdyz si byl u NPCcka)
mot = samozřejmě, přesně tak. Měnilo se za itemy, runy a kdoví co. V D3 to možná bude jinak, ale ty napsané ceny k té změně nepovedou jak jsem už níže psal. Asi možným mechanismem jak udržet peníze jako hlavní platidlo je docílit toho, aby i v nejvyšších částech hry byly k něčemu .. to už jsem také naznačoval, ale to uvidíme až teprve v bodě, kdy hráči v těch nejvyšších částech budou
No dobře, asi máš pravdu, ale s D2 bych to nesrovnával. Tam jsi mohl prodat item za určitý počet goldů do shopu, nebo ho směnit s hráči (ne za goldy), ale za jiné itemy či FG(forumgold) z d2jsp. Takže v D2 peníze nebyly na obchod mezi hráči žádnou měnou, kdežto v D3 by podle všeho měly být.
Maximální cena itemu na hell je v D2 35k
mot = podle mě nemáš pravdu. Uvedu příklad: vypadne Ti item, jehož cena na NPC trhu je 1000G (tedy ta napsaná na něm), ale ten item je poměrně vzácný a víš, že jsou hráčí, kteří by ho docela potřebovali a dají za něj třeba i 10 000G. Za jak dlouho si myslíš, že se ustanoví ceny určitých itemů tímto tržním způsobem? Samozřejmě, že za chvilku .. takže jak říkáš nabídka/poptávka bude cenu mezi lidma určovat stejně jako doposud…
A ještě jedna myšlenka na toto téma
Jak jsem řekl, že ta kritika je neopodstatněná, tak si zatím stále stojím a ani motův argument se mi nezdá nějak opodstatněný. Chci jen říct, že, že v D2 ty ceny byly také de facto napsány na itemech, jen né explicitně, ale když Ti padl nějaký dobrý (vzácný) item, věděl jsi, že NPC cena je 25 000G (nebo 30 000 nebo kolik byla ta maximální) – to je vlastně ta cena, která teď v D3 na něm bude napsaná, přesto ho jen asi málo kdo prodal do NPC shopu, raději si ho nechal a směňoval ho mezi lidma, buď za jiné itemy nebo za peníze, které tuto částku (trhu NPC) převyšovaly X krát. A nebyl v tom problém, ne? Jedině, že od určité chvíle byly peníze dobré akorát na gamble a tak se směňovalo barterem, tedy item za item/y. Co z toho vyplývá? No v podstatě to, že trhy budou ve hře vždy min. dva: NPC trh a trh lidí na BN, ceny na těchto trzích bude dosti odlišné. U dobrých a žádaných předmětů bude NPC cena na trhu BN zbytečným údajem, stejně jako v D2 vědomí, že bys za tento rare item dostal v shopu 25 000G. Nikdo za to těch 25 000G samozřejmě nechce, takže v tomto obchodování (NPC/BN) se nic nezmění.. cena NPC (a tentokráté v D3 i napsaná na itemu) bude mít informační charakter v podobě minimální prodejní ceny – vlastně takový garantovaný výnos
třeba za obyč Quilted Armor dostaneš od NPC 50G .. od hráčů bys třeba nedostal ani 5G, protože ho nikdo nechce. Ale o tržní ceně na BN, o maximální možné směnitelnosti apod. nebude samozřejmě vypovídat ta napsaná cena vůbec nic. Proto si myslím, že je kritika na toto téma neopodstatněná, neboť to v důsledku nepovede k žádné změně. To může vést ke změně jsou ostatní faktory a to například to, jestli se Blizzardu podaří udržet peníze jako hlavní prostředek obchodování i v nejvyšších fázích hry … to se necháme překvapit.
Ja beru skoro vsecko
a hlavne ted posledni dobou vid mato, pac ten gambling je navykovy 


LOYF: jooo taky rary beres
tak sorry, ze se ti smeju, ale podle toho co pises tak ty patris k te 3 skupině (viz.níže)(sry jamesi za diskuzi mimo téma, a ještě k tomu o d2, ale nemoh sem to vydržet)
mot: no to si špatně pochopil
já sbírám i orby a palice pro paladiny
ale když už něco sbíram tak rare a výš
páč prachy opravdu nejsou potřeba, jen na občasný oživení atd… takže to bohatě stačí
víš co dělal můj strejda v Oblivionu nebo ve Falloutu 3… sbíral všechny věci a prodával je
takže co asi dělal v D2… můžeš hádat dvakrát… 
to Glee & mato:

to LOYF & Richard: no LOYF říká, že když chce dobré věci na peníze, sbírá jen rare, takže ten to doteď nechápe
Když Richard říká, že kritika zobrazení ceny je neopodstatněná, tak podle mě taky nemá pravdu, protože tím budou zbytečně moc omezovány obchodní ceny mezi hráči na BN, přitom by správně měl fungovat ten běžný systém odvození ceny od nabídky/poptávky, kdežto tady se u každého itemu prostě ukáže cena v goldech, hráč item prodá NPC, má goldy a tím to končí…
Myslim, ze v diablu trojce uz nebudete radi, kdyz uvidite 2 bosse za akt, ne ne
doba pokrocila a mira zabavnosti tez. Vidim to na vic jak 10 „bossu“ behem aktu.
Jinak hezky clanek a nepatri to sem, ale nevite kde bych se mohl kouknout na ten prvni gameplay s cz titulkama tady uz neni 
mato: Heh, to mi pripomina moji mladou, kdyz jsem ji Diablo nainstaloval a predal ji do zacatku nejaky setovy a unique veci, aby se to naucila a porad nechcipala (jeji prvni reakce na 2 Falleny byla: „Voni me honeeej a ja nechciii, pomooooc“) – koukla se na ty setovky a povida: „Nemas ten set v nejaky jiny barve? Tohle moji postave neladi k vlasum…“
Dobry prehlad monstier, myslim, ze by bolo super ak by sme stretavali v prostredi viac minibossov, a odlisovali sa od beznych monster viac ako len prefixom a zmenou farby mena ako v D2.Inak co sa tyka tych viac komentarov za sebou, nedal by sa urobit nejaky jednoduchy skriptik co by spajal dva za sebou iduce komenty ak maju rovnake meno?
Jsem rád, že nejsem tedy sám .. jediný .., kterému se to jako „nejlepšímu, nejchytřejšímu a nejnaskillenějšímu (viz JUra)“ podařilo rozeznávat rychle
no to co zbierat a co nechat na zemi to sa naucit da za chvilku…ak to nehrate tak ako moja sestra..jee tato helma sa mi viac hodi k rukaviciam:)(defense 3 1 to dexterity a mala to aj v druhom akte)…to k LOYFovi..peniaze su v D2 len na gamblenie:D…(a este opravi a obncas ked v obchode je nieco co sa da zo zaciatku)…clanok je ako vzdy na vysokej urovni:)…tu na webe si redaktori zvykli ze ak chcu napisat novinku ktora uspokoji musia ju rozviest lebo Bashiok sa s tym nejako nezapodieva…
LOYF = jo jo, tak tak
Richard:
JUra: to nebylo zas tak těžký… viz můj minulý příspěvek
a toto shrnutí, ten seriál, považuji za skvostný nápad
je tam vybráno to nejdůležitější a je to přehledný… už vim komu napíšu, až budu potřebovat udělat zápis 

JUra = nevím no, buď mám talent a přijde mi to snadné, nebo to prostě je easy, to mi promiň .. je to holt asi jako s gramatikou
no asi máš recht
to richard: Tak tobě nejlepšímu, nejchytřejšímu a nejnaskillenějšímu to možná trvalo 10minut, než si věděl co sbírat, ale nám normálním lidem to trva trošku déle, a těm nenormálním se to nikdy nepodaří…
Walhall: Artworku posuzuješ co bude ve hře, velmi zajímavé, velmi divné, velmi nedůvěryhodné a velmi nepravděpodobné…A k tomu siegebreakerovi, tak to je určitě boss a thousand je taky boss…(jeden má spešl animačku vyvolávání a druhý aj vyvolání aj smrti)
psychopat:za A) při gameplay si můžeš všimnout, že na první řadu kostlivců použije omráčení a druhou prostě rozdrtí hrubou silou..(teď je tu jen otázka, jak dobré měl barb vybabavení a o kolik lvl měl navíc:)
I kdyby šlo ty vyvolávače zabít pře tím než by splnily svůj úkol, tak by to stejně nikdo nedělal…všici by jsi zabili bosse za A) jen tak z legrace B) aby jsi dokázali, že jsou opravdu silní C) aby jim něco hezkého droplo (jedíný pravý důvod:) z nevinné kutisty bych ani neprohledával…
psychopat: no promin ale uspat je, to je podle me taky prelsteni
mot: mno to nepotřebuješ skill, prostě bereš jen rary atd… ale pokud tady budou peníze opravdu mít hodnotu ( v D2 je používam jen na gamble
) tak bude důležitý vědět co kolik stojí… ale podle mě nakonec stejně úlohu univerzální měny převezmou runy
ale jestli ty peníze budou opravdu mít hodnotu a těch dobrých run nebudemoc… tak runy pak bude mít každej, takže peníze budou dobrý řešení kdykoliv 
to mozk: myslel jsem to spíš tak že tím že budete mít na výběr jestli jej zabít či ne budete mít i možnost třeba ovlivnit zkušenosti. Respektive za vyvolání bose a jeho zabití vám spadne fajn věc ale dostanete 1000exp, pokud ale zabráníte jeho vyvolání a zabijete jeho pomocníky budete odměněni třeba 2000exp, stejně tak u kostlivcu když ty štítovce vykosíte normálně a neuděláte to co barbar že je „uspal“ tak dostanete 200 za jednoho pokud je ale nějak přelstíte tak dostanete 500 a to už je zajímavé
jako vzdy super shrnuti a moc vam za nej dekuju jen tak dal
to psychopat:myslím že by bylo zbytečné dávat hráčum na výběr jestli toho minibosse nechat vyvolat nebo to zastavit,protože asi každý si ho rád zabije už kvůli větší šanci na drop dobrých věcí a peněz než je z normal obludky.
mot = no .. nevim nevím, po pár hodinách hraní už snad i průměrnému hráči bylo jasné co s sebou tahat a co ani ze země nezvedat, tak nevím jestli bych to nazval zrovna nějakým „skillem“, když na to stačí ten nejobyčejnější selský rozum a troška paměti:o) a ti co to nezvládají, tak mají asi jiný problém než ten, že jsou noobové … jak říkáš;)
SLEDUJ JAMESI!
Další myšlenka .. ty peníze (ukázané) jsou super, přijde mi to jako krok dobrým směrem a negativní kritiku na toto téma osobně hodnotím jako neodpodstatněnou.
A JEŠTĚ JEDNU
Reakce na psychopata: jsem zvědav, jak skutečně bude ve finále fungovat ta „vzácnost“ peněz .. pořád se mi nechce moc věřit, že mohou z jádra věci udělat goldy nějak opravdu vzácnými, ale určitě to bude s pěnezi zajímavější o ten fakt, že kupec bude nesrovnatělně daleko (nesrovnatělné s D2, kde byl v podstatě 2 vteřiny od Tebe, ať jsi byl kdekoli…)
Komentář upravil James:
Chválím.
jj na to jsme zapomněl a dopředu se omlouvám jamesovi že jsem to nespojil do jednoho komentáře, jsem rád že cena bude taky známa a že budou peníze opravdu vzácné a každý si rozmyslí co koupí
opět garne velká pochvala. Píšeš zajímavé postřehy, líbí se mi a toho jsem si nevšiml že můžeš zasáhnout i další potvůrku jestli to bude omezeno i typem zbraně jako že dýkou zasáhneš prvního ale velkou obouruční sekyrou dosáhneš i na dalšího to je fajn. Dále se mi moc líbí (a toho jsem si všiml i sám
) on prvek taktiky viz případ s kostlivci. pokud to bude opravdu uděláno tak že se zkrze ně bez omráčení nedostanete tak to do hry přidává super prvek kdy je potřeba zapojit hlavu a více skilů a to je dle mého fajn. Ohledně „minibosů“ myslím že tohle ví asi všichni ale každý z nás má rád ty souboje s bosy a pokud jich je víc a jsou větší je to fajn. Opět zminuji titan quest ale nic jiného jsem kvůli práci za poslední 4 roky nehrál. Tam taky byla spousta středně velkých bosů. Pokud to bude slušně vyvážené jako že ano bude to fajn. Zajímá mě jedna věc a z videa to nebylo moc patrné jestli je možnost ty okultisty prvně zabít a znemožnit tak vyvolání Thousend poundera, nebo jestli vám hra v tu chváli převezme kontrolu a chce nechce se s ním setkat musíte. Myslím že by neblo špatně kdyby byl nějaký čas na to jeho vyvolání opravdu zastavit.
to LOYF: cena u předmětů… Hm, v D2 mně přišlo, že poznat cenu předmětu byl tak trochu skill, prostě noob sbíral vše ze země, ale oko zkušeného hráče bralo jen věci, které buď něco stály, nebo byla možnost, že jsou dobrý… Toto v D3 teda nejspíš odpadá a podle mě je to škoda
další věc co se mi na D3 líbí, tedy pokud to nezmění… cena u předmětu, takže pokud chci prodávat, tak chci vědět co mam celou cestu tahat, když nejsou ty osobní teleporty… to zas bude hromada příspěvků typu: to je system z WoWka
btw opravdu pěkný článek 
mot = nemyslím …
to Garn: Na to, že je tohle „pouze“ fan stránka, je tu desing i články na skvělé úrovni, dokonce na lepší, než na mnohých českých oficiálních webech
Jde vidět, že fanoušci Diabla nejsou žádní lempli (teda aspoň někteří) 
to Richard: 3 komenty po sobě, to je tu snad myslím zatím rekord
to Legend: V D2 určitě nic takovýho, co se týče magických prefixů a sufixů, nebylo (tam bylo pouze EG=Extra Gold from Monsters a MF=Better Chance of Getting Magic Items). Toto jen naznačuje, že se můžem těšit na rozličnější magické věci, než byly kdy dřív… Jinak samozřejmě jako znalci D2 víme, že Annihilus dával +5–10% To Experience Gained
On asi myslel tu vlastnost, že to dává bonusový expy
Legend: Quilted armor v D2 byl, pokud jsi myslel tohle…akorát vypadal trošku jinak… viz tady: http://diablo2.sk/index.php?…
ale tohle je zajímavá věc http://www.diablowiki.net/…m-hover1.jpg bylo něco podobného i v d2? já osobně jsem na něco takového nenarazil
to už se tu řešilo a james říkal že by se to dalo udělat jedině přes registrace
Napadá mě jedna technická: nebylo by možné, aby každý mohl editovat své vlastní příspěvky? Třeba když mě napadne další myšlenka (viz níže), tak abych ji mohl připojit do původní – již odeslané?:o)
Garn = v pohodě
.. shrnul jsi to pěkně, otázka je samozřejmě, jestli to monstrum v gameplayi s Wizem je opravdu Skeleton King, nebo někdo jiný 
Jinak ty fan artworky z Diii.net mi někdy spíše připomínají monstra ze Sacred nebo jiných fantasy RPG, některé se do Diabla dle mého názoru ani nehodí …
Komentář upravil James:
Příště prosím spoj všechny komentáře do jednoho, díky.
Garn: Jo takhle…tak tím by se to vysvětlovalo…ok:)
Snažíme se tu zveřejňovat podložené informace, na diablowiki jsou třeba i fan-classes, fan-artworks a spousta jiných blbostí. Podle mě je to přehlcený systém. Naprat wiki tolika nepodloženými informacemi je krok špatným směrem. A věř mi, máme tu vše podstatné a podložené

Garn: Je to zvláštní, no. Siegebreaker i Thousandpounder vypadaj jako obyč potvory (v uvozovkách). Když se mrkneme na nějaký artworky, tak tam se daj najít takový, kde je jak armádička siegebreakerů, tak armádička thousandpounderů. Teda nevim jistě jestli je to i tady, ale někde jsem to dříve našel…jo, mám to…píšou tam o něm, že určitě není boss, ale unikátní typ…vůbec byste mohli v dobách sucha brousit po stránce, ze který posílám odkazy, protože je tam dost věcí, co tady zatím nemáte. Viz třeba nějaký skilly u WD a tak a taky je tam plno zajímavejch screenů…teď zrovna koukám na jeden, kde je siegebreaker a u něj khazrové – http://www.diablowiki.net/…ebreaker.jpg – a tady je ten slíbená armádička thousandpounderů…
http://www.diablowiki.net/…concept1.jpg
a siegebreakery máte v podobný situaci i tady v artworcích. Což mi připomíná, že mi nějak zloběj…Siegebreakeři taky vypadaj na „pouhé unikáty“…už jen z názvu „assault beast“…takže představa, že někde náhodně narazim na dungeon a na jeho konci potkám siegebreakera – mno, to je docela luxus:)))…a nebo že je někde potkáme jako strážce, atd…a popravdě řečeno – spíš to vypadá prostě na opravdu zlou formu obléhacího stroje…
Jinak na D3 wiki maj vůbec nějaký zvláštní artworky a podobný věci. Tohle jsem třeba ještě neviděl: http://www.diii.net/…howphoto.php?…
Jinak ano, máš pravdu, že tři unikátní monstra za půlku aktu jsou docela hardcore, nicméně je to tak správně, protože pokud ta monstra takhle budou stát za to nebo je člověk bude moct potkat i různě při náhodné procházce krajinou, tak prakticky odpadne taková ta věčná „honba za poklady“ typu baalrun…takový honby později člověka omrzej, ale ne v D3, kde jich člověk s přehledem bude moct pořádat mraky a kde i procházka krajinou bude znamenat možnost narazit na něco podobného…Myslím, že k tomuhle směřujou. Koneckonců už dříve Bashiok nebo někdo takovej říkal, že se pokusej těmhle nekonečnejm a nudnejm a neustále opakovanejm „baalrunům“ do co největší míry zabránit…a to mohou udělat jen tak, že ostatní prostředí učiněj lukrativnějším…a to se dá udělat jedině tak, že tam bude hodně bossů a náhodných i unikátních situací, které opravdu budou stát za to…
James je tohle http://www.youtube.com/watch?…

pěkný článek ale já se obávám že do blizzconu se moc nových věcí nedozvíme to bude blizzcon smršť novinek pak bude do příštího roku do dalšího blizz conu sucho a na tom by nám čistě teoreticky říct datum vydání a nebo se dozvíme že jim spadl na ústřednu se všemi uloženými daty týkajícími se diabla meteorit a budeme čekat dalších sedm let než se z toho jay wilson a bashiok vspamatujou

@Richard: Hm, mám mezery ve vzdělání, to budu muset doplnit

@Walhall: Proto jsem se snažil to napsat relativně neutrálně jakože „bossové a unkátní monstra“. Pokud Siegebreaker nebyl akt boss (což nebyl), tak je to celé podivné…3 unikátní monstra za půlku aktu, to je docela HC.
@mot: Opraveno. Používám kontrolu pravopisu ve Wordu a ještě si to 2× po sobě čtu a ještě to po mě četl James, ale někdy něco unikne
Pěkné shrnutí moster z gameplay videa, díky
Dokonce je to zábavně a přehledně napsané 
(btw: občas se objeví nějakej vtipnej překlik:„abyste se omráčili“ místo „abyste je omráčili“)
Jinak ohledně toho thousandpoundera – neříkali náhodou, že to není boss, ale obyčejná unikátní událost, která tady hrála roli bosse? Teď přesně nevim, tak mě kdyžtak někdo opravte…
Skeleton King je dobře k vidění na konci gameplaye s kouzelníkem .. je tam dost kostlivců kolem a Skeleton King má úžasnou palici, kterou mlátí kouzelníka nějakým dost efektním skillem:o)
pěkný popis ted‘ mám vše přehledné
jojo…moc hezkej clanek.jako vzdycky…
Prvnííííííí…..hehehe, luxusní článek. Thx to Garn. Už by taky mohli nějaký nový monstrum zveřejnit zase.