Multiplayer aneb hra více hráčů

battlenet Community manager Bashiok se na oficiálním Battle.net fóru včera opět trošku
rozpovídal a kupodivu aspoň trochu k věci. Dnes tedy rozvedeme velice
podstatnou a hlavně oblíbenou věc, která k Diablu patří. Zjistíme, jaké
má výhody, nevýhody či nutnosti, a tou věcí není nic jiného než
multiplayer.

— — — — — — — — — —
— — — — — — — — — — — — — —

Dotaz [Rydmend]: Blizzard už několikrát uvedl, že
chce podporovat multiplayer. Jakým způsobem toho chcete dosáhnout? Jak
docílíte toho, aby hráč, který nepomáhá ostatním ve skupině neměl ty
samé výhody?

Odpověď [Bashiok]: Hraní ve skupině s sebou
přináší více dropů na jednoho hráče. Zadruhé ve
skupině zabijete větší počet monster za kratší čas než v single
playeru, takže vám padne víc itemů než by padlo kdybyste hráli sami. Dalo
by se říct, že čím více hráčů, tím padá více
předmětů
. Jak už bylo řečeno, každý hráč bude mít svůj loot
(„kořist“), takže se množství dropů opravdu zvýši. Pokud máte jen
tři spoluhráče, ale zato jste kamarádi, kteří vše sdílí, výhodu
pocítíte taky, protože budete předměty mezi sebou měnit. I když se
dostanete do náhodné skupiny, kde se nikdo nedělí a nechává si vše pro
sebe, tak i přesto uvidíte zlepšení dropů oproti single playeru.

Je nutné ovšem dodržovat vzdálenost mezi hráči. Abyste dostali
zkušenosti a loot, musíte se pohybovat v určitém horizontu okolo skupiny.
Pokud budete od zbytku skupiny daleko a někdo zabije monstrum, loot
nedostanete.
V tuto chvíli je nastavená vzdálenost docela
vstřícná.

Dotaz [Melos]: Takže to znamená, že bude stačit být
blízko skupiny, nic nedělat a stejně dostanete loot?

Odpověď [Bashiok]: Kdyby bylo potřeba zasáhnout
každé monstrum, abyste z něj dostali loot, tak by každý ve skupině musel
používat build, který má AOE (area of effect – plošné kouzlo). Mělo by
to přesně opačný účinek než zamýšlíme. Každý by se snažil rozdat co
nejvíce damage do co nejvíce monster, aby dostali loot z co největšího
počtu, a už by se tak nesnažili být prospěšní skupině.

Dotaz [Melos]: Opravte mě jestli se mýlím, ale není
to ta samá situace jako v D2 při Baal runech, kde jeden či dva Hammerdini
[typ Paladina – pozn. red.] zabijí vše a ostatní jen stojí a čekají
na loot?

Odpověď [Bashiok]: Na tom není nic špatného, když
se kamarádi protahují hrou. Máte kamaráda s velkým levelem? Super, ať
vám pomůže. To samožřejmě neznamená, že nebudou nějaká omezení.
Například to asi nebude nejlepší způsob jak levelovat vaši postavu, ale
situace, ve které kamarád pomáhá kamarádovi, je pozitivní věc, kterou
chceme vyzdvihnout pokud možno co nejvíce.

Dotaz [Melos]: Dobře, chápu popsané vysvětlení, že
ne každý musí dělat damage, ale že ve hře budou postavy, které budou
třeba healovat (léčit) nebo dávat buffy a nemusí se aktivně dopouštět
damage. Ovšem to nás opět vrací k D2 Baal runům, kde byli hráči, kteří
stáli v rohu a byli AFK [Away From Keybord – neúčastnili se hry, pozn.
red.] a pak jen posbírali loot. Diablo 3 by se mělo na leeching
(parazitování na ostatních) zaměřit a vymítit ho, protože je to podle mě
hodně velký problém. Já osobně hraju RuneScape, kde je tzv. activity bar,
který se zvyšuje s vyvíjenou aktivitou. Abyste dostali loot či zkušenosti,
nikdy nesmíte jen stát, protože pak activity bar klesne na bod 0 a loot ani
zkušenosti nedostanete.

Odpověď [Bashiok]: Hráči, kteří se připojí
k vaší hře jen proto, aby vás obtěžovali, tady budou vždy. Jediné
řešení tohoto problému je nepřipojovat se k věřejným open hrám.
Z toho co říkáš jsem pochopil, že navrhuješ jako řešení určitou
„moderaci“ hry ze strany zakládajícího hráče, například kicknout
(vyhodit) či dát ban hrači, který nějakým způsobem škodí. To by sice
situaci do určité míry řešilo, ovšem tato možnost by se dala lehce
zneužít a obrátit se proti těm, kteří dělají vše co mají a škodit
nechtějí. Řešení se určitě najde, ale obávám se, že v tuto chvíli se
jimi ještě zabývat nebudeme.

Zdroj: http://forums.battle.net/thread.html?…

77 komentářů u „Multiplayer aneb hra více hráčů

  1. [quote]Dalo by se říct, že čím více hráčů, tím padá více předmětů. Jak už bylo řečeno, každý hráč bude mít svůj loot („kořist“), takže se množství dropů opravdu zvýši. Pokud máte jen tři spoluhráče, ale zato jste kamarádi, kteří vše sdílí, výhodu pocítíte taky, protože budete předměty mezi sebou měnit. I když se dostanete do náhodné skupiny, kde se nikdo nedělí a nechává si vše pro sebe, tak i přesto uvidíte zlepšení dropů oproti single playeru.[/quote] Toto mě trochu zaráží, zejména ta poslední věta. Vemme si případ z Diabla2. Při zabití 10 normálních monster – 1 hráč padly průměrně 4 itemy, 2 hráči padlo 7 itemů, 3 hráči 8 itemů, 8 hráčů 9 itemů. Ale teď bude mít v D3 každý víc itemů? Znamená to 1 hráč 4 itemy, 2 hráči 7+7 itemů, 3 hráči 8+8+8 itemů atd? To by pak opravdu podporovalo leechování, protože by bylo nevýhodné farmit sám. Ještě lépe by to bylo vidět u bossů, kteří produkují i na P1 skoro maximum (6) předmětů. Znamená to, že každý ve hře dostane 6 předmětů?

  2. nelíbí se mi co naznačuje Melos o parazitování, vždyt i to je součástí multiplayeru, od toho tam jsou spoluhráči aby si navzájem pomáhali kde jen to de. Spíš bych to nazval symbiozou – hráčí si nijak navzájem neškodí. Zmiňované afkování na baal runu…Nevim jak vám, mně tam nikdy nic moc nepadlo, o itemy bych se nestaral. A jesli někomu vadí, že na něm lidi expí, ať si de hrát singl.. ;-)

  3. „chceme temné prostředí kde se budeme bát“

    „když budu chtít něco jako ve wowku tak si půjdu zahrát wowko“

    „všude je spousta krve“

    „ne že kolem nás budou běhat králíčci a srnky v lesíku“

    „nevzpomínám si že bych kdy řekl že jsem se u Diabla/Diabla 2 bál“

    Hmm. Z logiky tvých výroků vyplývá, že Diablo má být Diablem a ne WoWem. Nemají tam být žádní králíčci a má tam být temné prostředí. V Diablu/Diablu 2 bylo temné prostředí. V prvním Diablu bylo dokonce tak temné, že jsem si musel zvýšit gammu, abych vůbec něco viděl. Skvělý zážitek. Pokud jsi se v Diablu, kde nebylo skoro nic vidět, nebál, tak proč chceš temné prostředí v Diablu 3 kde se budeš bát? Temné prostředí přece není strašidelné. V Diablu muselo být tím pádem zbytečné, když jsi se u něho nebál. Když bylo zbytečné, je nesmyslné ho chtít v Diablu 3 a tvrdit, že se pak budeš bát a Diablo bude Diablem.

    „Omg tak promiň že jsem se vyjádřil.“

    Omg. Tak promiň, že jsem se vyjádřil na tvůj zcestný post. Příště se vyjadřuj tak, aby jsi se nemusel na svou chabou obranu jen omlouvat.

  4. M0z3k: sorry, ale napsal jsi Mi chceme temné prostředí kde se budeme bát a ne že kolem nás budou běhat králíčci ( my jako zájmeno se píše s Y) a jesli se chceš bát, tak si zahraj nějaky survival horror… alone in the dark nebo tka něco… a netahej to do Diabla, na kterým je nejlepší kosit pluky nepřátel :-D:-D

  5. Hmm. Je tu ještě někdo další, kdo se bál u Diabla/Diabla 2?

    Nějak nevím, jak souvisí rychlost zabíjení nepřátel a krev s tím, jak by měl fungovat loot systém. WoW má několik druhů loot systému (všetně toho ze starého Diabla) a Diablo 3 jeden nebo více z nich bude používat, jinak opravdu nevím, co dalšího a hlavně lepšího by měli pro loot vymyslet, ale věřím tomu, že ti chytří jako tady M0z3k to určitě dobře ví.

  6. A už je to tu zase.Mi nechceme něco jako ve Wowku,když budu chtít něco jako ve wowku tak si půjdu zahrát wowko.Je hloupost brát něco z wowka.Tohle je RPG kde kosíš desítky nepřátel za sebou a všude je spousta krve,ne jako wow kde dáš sotva 2 moby najednou a krev z nich by ti nevystačila ani na jednu transfuzi.Mi chceme temné prostředí kde se budeme bát a ne že kolem nás budou běhat králíčci a srnky v lesíku prozářeném sluncem a hrozbou pro nás bude krysí humanoid s krumpáčem a lampičkou na čele. And the Heavens,shall Tremble.

  7. add. Loot – no to se musí vyřešit třeba na společné q nebo dungeony by swe třeba itamy rozdělily až ve městě a pokud by to byla jen párty tak by byla speciální lišta a problé by byl vyřešen a nic by ti nezaplnilo obrazovku a klidně by se ta lišta dalo přemístit jak action bary ve WoWku:D

  8. Illy:

    „jasne, ale to pak muzes rict ze vsechny hry tohohle typu jsou podobny…“

    To jo, ale Diablo bylo před WoWem, to jen kdyby někdo chtěl tvrdi, že kopíruje WoW.

    „nebo pak rovnou muzes rict ze vsechny RPG sou prakticky stejny… a tak dal“

    V klasickém RPG ale nejde jen o zabíjení a equip. Diablo bylo jedním z prvních (realtime) akčních RPG.

  9. Já sem starý Diablař, ovšem co se do obsáhlosti a způsobu hraní týče, Diablo je proti WOW oničem… Jasne, je to tim, že wow je mmočko, takže do něj muže blizz sypat více peněz, protože mají zaručeno, že se jim to vrátí. V D2 sem odvařil dvě myši, protože to bylo jak sám blizz říká hack and slash hra, tudíž klikání, klikání, klikání. Neříkám, že je Diablo špatná hra nebo že ho pořád neřadím do mojí TOP 3, ovšem kdo jednou dojel ve wow postavu na max lvl a byl v dobré guildě ví… Disclaimer: Tento názor je pouze mým názorem a nereprezentuje pocity či názory redakce Diablo3.cz :-D

  10. No tak Diblo 1 byla určitě jedna z prních her tohoto typu (já teda nejsem pamětník, takže co bylo před D1 ve skutečnosti moc nevím), a Diablo mělo úspěch (i 2 s expansionem), tak není divu, že na jeho bázi Blizz udělal WoW. Jinak ale souhlasím s Illym, že ještěže tu je WoW, aby vydelal na opravdovy hry jako je Diablo III :-D (šlo by to přirovnat s nakladatelstvím, který vydává nějakej bestseller a díky tomu si může dovolit vydávat i nějakou poezii, která na sebe nevydělá – ne, ok, D3 na sebe možná vydělá, ale rozhodně ne žádnej strašně velkej balík peněz: vývoj je asi stejně nákladný jak vývoj WoWu, akorát na jednom člověkovi vydělají několikanásobně míň) ;-)

  11. 2delosombres: jasne, ale to pak muzes rict ze vsechny hry tohohle typu jsou podobny… nebo pak rovnou muzes rict ze vsechny RPG sou prakticky stejny… a tak dal :o) Nj, jenze jde o to ze ty lidi co tu porad srovnavaj wow s diablem si mysli ze diablo vsechno prebira z wowa a ne opacne, kdyz uz 8-O

  12. 2salamuus: a ja zase rikam ze to neni ani podobny a ze je to uplne opacnej system ktery nema s wow systemem nic spolecneho (teda krome toho ze v Diablu III taky vypadavaji itemy, ooo jaka podobnost 8-O )

    Lisi se napriklad tim, ze je to naprosto komercne udelany, tak aby jsi to hral co nejdyl – ja rikam ze wow je hra pro deti aby blizz vydelal na opravdovy hry jako je Diablo III ;-) :-P (berte s trochou nadsazky) Cim dal se lisi? Zpusobem boje? Zpusobem abilit? Zpusobem kouzel? Zpusobem doplnovani? Zpusobem plneni ukolu, uceni abilit a kouzel, zpracovanim postav, cestovanim, lvlovanim, dropem, prostredim a takhle bych mohl pokracovat donekonecna…

  13. Podle mě by krom Master loot(řeknětemi který leader si nebral na Ilidanovi „Téčkové věci a Ilidanky:D), by měli být všechny ostatní a určoval by to zakladatel hry nebo ten leader. A proč by měl být pro Diablo III systém WoW lootu složitý? Když ještě se ani přesně neví, jak bude…

  14. tak ve wow je ten systém podle mě vyřešen hodně dobře je tam sice několik nastavení ale nejčastěji se používá free for all group loot a master looter

    free for all je něco jako v d2 kdo dřív příde ten dřív bere

    group loot je loot pro skupin zabijete bosse někdo otevře loot a vám se na obrazovce oběví iteme o které soupeříte s ostatními hráči formou loterie kdo rollne větší číslo ten vyhrál mody te loterie jsou 2 need a greed need dáváte když ten item potřebujete chcete hodí se vám greed se dává většinou když to nikdo nechce a potom tu věc prodá a nebo pokud ten item není pro váš class tak ho prostě odkřížkujete

    master looter je podobný až na to že k itemům má přístup jenom raid leader a ten je rozdává lidem v partě jenže tady nenaskočí okno s tím itemem ale leader ho linkne do chatu a lidi o něj losujou příkazem /roll, tenhle systém je dobré oppatření proti takzvaným ninjům nebo-li lidem kteří dávají need ůplně na všechno např mage čaroděj co může požívat jenom cloth armor da need na plate armor třeba pr warriora ,no ale zase je tu nevýhoda že raid leader může být sprosté h***** a všecky věci si dá sobě leavne partu a vy můžete jenom nadávat a poslat world chatem varování ať s tím člověkem nikdo nechodí do party

    no potom se tu dá jěště nastavit filtr itemů které se vám budou ukazovat uncommon to jsou zelené itemy a nahoru rare to jsou modré itemy a nahoru a epic to jsou fialové itemy

    no já bych řekl že současný systém lootu v d3 je dobře vyřešený a ten z wow je pro d3 zbytečně moc složitý takže bych řekl že se ten současný už moc měnit nebude

  15. to delo: pořádný multiplayer še hrát jenom na vlastních serverech, nicméně tento hod jsem viděl i na jiných serverech a myslím že to byl v celku spravedlivé. Jinak souhlasím s motem přehrabování zůstané ale zmizí kradení takže jasný zisk… k tomu přirovnání se silničními pravidly raději bez komentáře

  16. psychopat: To ale nebylo v NWN, ale ve vaší hře pod vaším DM v NWN. 😀

    Lazarus: Nevím, o čem to tady plácáš, ale to, že bude mít každý svůj loot neznamená, že hráči nebudou moci komunikovat, spolupracovat, měnit loot, závidět si atd. Interakce bude zachovaná. Dej si sprchu.

    Btw, barevné to skutečně je. Jak jsi to poznal? Neřikej, že máš barevný monitor..

    „k čemu pak jsou potřeba ostatní hráči klidně je můžou nahradit mercema.“

    K čemu jsou mi hráči v on-line FPS? Vždyť můžu hrát sám s botama. ROFLMAO.

    Komentář upravil James:
    Příště prosím spoj dva komentáře do jednoho, díky.

  17. to Lazarus: ano, snížením povolené rychlosti se sníží i počet bouraček, ale pouze pokud se ta ryhclost dodržuje.. Jesi si vzpomínáš na zavedení bodového systému, tak z něj všichni měli ze začátku strach a počet havárií klesl a desítky procent… že padne každýmu loot zvlášť bude lepší v kterémkoliv případě(kromě toho, že používáš nějakej autopick a stealuješ v D2 itemy ostatním):

    1)když budeš hrát s cizími lidmi, neukradnou ti ty dobré věci co padnou

    2)když budeš hrát s kamarády, itemy, co se ti nebudou hodit nebo se prostě budou víc hodit některýmu z tvých kamarádů mu prostě dáš ( ⇒ bude tam ještě víc přehrabování lootu než dřív, protože ho bude víc)

    • základem toho, co říkám, je třeba si uvědomit, že když ti padne nějaká věc, stačí ji dropnout na zem a vidí ji všichni

  18. Oddělenej drop každýmu hráči to je móc pěkný to pak hraje každej vlastně sám!!! Kam ten herní svět spěje?!!! čím dál větší jednoduchost, čím dál více rozhodnutí provádí program za hráče, zautomatizování usměrňování až to bolí a zábavu pak aby člověk pohledal, hlavně že je to barevný. Nechci být morous, ale když chci hrát s někym tak mi jde o interakci s ním a mezi to patří i zábava vycházející ze společnýho přehrabování odměny. Vždyť se hra pak zvrhává jen na expování nebo jinak nevim k čemu pak jsou potřeba ostatní hráči klidně je můžou nahradit mercema. Doufám že v D3 nakonec zachovaj aspoň trochu zdravé reality a neudělaj z toho scifi, kde každému padají věci z jeho paralelního vesmíru :-). Chyba není ve špatném systému hry, ale škoda slov, je to stejný jako když je hodně bouraček na silnicích tak snížíme povolenou rychlost a tím se to vyřeší že.

  19. to delosombres: j, říká se tomu roll, já jsem teda WoW naštěstí nikdy nehrál, ale slyšel jsem, že je to tak… Máš tam buď zlaťáky nebo kostku, takže si můžeš rollnout o ten item.. Když se de na nějakýho většího bosse, tak se itemy rozděluje nějakej týpek, co ten raid vede např. podle zásluh :)

    BTW: nemají se tu posílat 2 příspěvky za sebou, buď by se to mělo úplně bloknout, nebo prostě banovat lidi, co to takto pošlou 8-)

  20. třeba v NWN to bylo tak že když z bose padl drop tak po akci se ve městě hodilo 100 stěnou kostkou no a kdo dostal nejvyšší číslo dostal odměnu, jelikož to počítač házel náhodně tak se dalo říct že to bylo dost spravedlivé. Systém nového diabla se mi ale moc líbí.

  21. Hellforge je sice spravedlivý (=každý ho může běhat, je to v možnostech hry), proto taky asi v pozdějších patchích Blizzard zvedl dropy až na Gul, místo toho, aby to zrušil. Akorát je to designově šptatně řešeno. Je lepší zlepšit drop šance run obecně a hledat ty runy normálně, než pořád protahovat postavy všema obtížnostma. To pak působí tak trochu jako odfláklost hry.

    Btw, k tomu WoW lootu. To jako jde 10 hráčů, vypadne magic brnění, všichni si kliknou a pak se náhodně vybere ten, kdo to dostane? Jako lol. Je to asi férovější než v D2, ale podle mě oddělený loot v D3 je ještě lepší.

    Komentář upravil James:
    Příště prosím spoj dva komentáře do jednoho, díky.

  22. No, sice při hraní dostaváš bonus xp oproti hraní sám, ale ten je na vyšších levelech a při větším počtu hráčů ve hře směšný, takže není důvod někomu při p8 dávat partu, abys měl daleko víc exp i dropů.

    A jinak, hellforge quest je přece navržen ( nakonec paradoxně ) spravedlivě, když uvážíš, jaké runy jsou třeba k sestavení nějakých high-end rw’s.

  23. hele a ve wowku se taky za zabití potvor dostávají zkušensoti, a taky tam můžete mít různé oblečení… a taky před hraním se to musí nainstalovat… nechapu tyhle č****y ( omlouvam se :-)) salamus: radši si bež zahrát solitaire nebo hledání min… i když tam máš taky čas jako ve wowku, na některý úkoly…

  24. ouyea.. ja se na d3 tesim jak na svoje prvni vanoce .. tisice hodin stravenych u D2 na BN .. ach to byly casy :)..

    docela se mi ten jejich novy system zacina zamlouvat.. kazdy bude mit svuj loot – krasna vec.. urcite kazdy zazil situaci, kdy z baala nebo tech mamrdu pred nim vypadal high runa jenze kvuli lagum/vzdalenosti/pomale reakci to sebral nekdo jiny (nebo taky pomoci hacku ze).. jenze takhle se zase bojim, ze nekdo dostane lepsi itemy a nekdo crapy.. jsem hodne zvedavy na to, jak to vyresi..

    jinak ze nebude PK je jen a jen dobre.. jestli nekdo chce hrat PvP at ho hraje.. kdyz se ale pripoji nakej nahackovanej mamrd ktery vyhlasi nepratelstvi jen pres poral nebo jak to tehdy fungovalo.. na to fakt mrdat

  25. Mno, každýmu padá jeho loot, takže odpadá kradení lootu. Další věc – pokud někdo hraje tak, že jeho postava tam prostě jen stojí a tedy se baví tím, že vstoupí do hry a hraje tak, že nic nedělá, pak je to pitomec a měl by jít dělat něco jiného a hráče, který se snaží, to nemusí znepokojovat, protože on si zahraje a jeho loot mu nikdo neukradne…

  26. mot: Ano, takto to bylo v Diablu 2 a takto je to špatně. Znovu. Pokud je multiplayer designovaný tak, že není důvod spolupracovat a můžeš zabíjet sám, tak je to špatně nadesignovaný multiplayer, který vlastně ještě jako bonus navíc hraje do karet botům, čehož je to, co jsi tvrdil, důkazem. Navíc nevím, proč to vlastně řešíme, když je Paladin (Hammer) těžce broken class. Total imba.

  27. no když bude parta lidí vědět, že tam je někdo jen tak na okrasu… tak ho prostě příště nevezmou, pokud nebudou dohodlí… a pokud přijde někdo cizí tak ho killnou a nazdar…mato: helehele co to řikáš :-D:-D dyť je taky killim, a většinou jich killnu víc než ty :-D tak si pak dávám zaslouženou pauzu :-D:-D:-D a ten merc za to může že chcípneš :-D

  28. no abych také přispěl svou troškou do mlýna, líbí se mi že se snaží aby ti co chtějí hrát a co nchtějí škodit si to užili a že nechtějí taková opatření která by uškodila těmto hodným hráčům, ty špatní si vždy skulinku najdou a raději hraji s kamarády které znám se kterými si můžu i o něčem rozumném pokecat než s někým koho neznám, když jsem hrával NWN a měli jsme partičku a někdo nás opravdu štval tak ten kdo partičku základal jej z party vyhodil a bylo to, snad za celé 4 roky co jsem to takto hráli to nikdy nikdo nezneužil, záleží na lidech a na tom jací jsou a pokud budu hrát s Vámi co tu jste tak myslím že se tohoto bát nemusíme, už se těším na to když zabijete bose jak se všichni vytahují s tím co získali oni a závidím těm ostatním :-)

  29. to delosombres: odpověď je, aby to bylo na p8 ;-) Proto se to i tomu hammerovi-botovi vyplatí mít full hru a proto boti vždy spamovali chaty a automaticky nabízeli party… Takže leecheři měli free exp a hammer měl lepší exp a drop za zabitá monstra. Jinak jak řekl Fiskus, pokud nechceš leechery, nevezmeš je do party nebo si založíš privátní hru, není co řešit.

  30. Kdo z Vas se nenechal jen tak protahnout? Prakticky kazdy.. hellforge runy jsou naprostou klasikou.. a je dobre, ze to jde.. Mne Baal runy bavily i s tim, ze tam nekdo postaval a nic nedelal, myslim, ze to k tomu tak nejak patrilo a vzdycky ste si mohli zalozit privatni hru takze v tom nevidim no problem. Podle me prutahy podporuji navazovani pratelstvi ve hre, jednou pomuzete a nikdy nevite, kdy se vam to v dobre vrati…

    Btw… a leechera vubec nemusite brat do party,takze leecher co neni v parte je pekne v prdeli.. zadny teleport a kdyz ho tam nekde zabijete, tak nema sanci se pro veci do konce ranu dostat…

    Komentář upravil James:
    Příště prosím spoj dva komentáře do jednoho, díky.

  31. jestli jsem to dobře pochopil, tak dropy by měli padat jen těm ve skupině a expy za něj by měli dostávat taky jen oni. takže ať si klidně někdo stojí opodál, stejně nic nedostane. hlavně aby to nedopadlo tak, že to bude padat tomu, kdo to monstrum dorazí (viz jedna onlinovka, kdy 5 minut bušite do nepřítele, aby pak při jeho téměř 0 životech přiběhl někdo cizí, zabil ho poslední ranou a bral veškerý zisk)…

  32. Nešlo ale jen o itemy, ale i o leeching, tzn. že někdo nic nedělá, jen stojí opodál a dostává expy. To se dá ale vyřešit tím, že toho hráče vykopnou, nebo založí jinou hru pod heslem, takže nevidím problém.

    Pokud si to dá sám hráč na pl8 a ostatní jen čumí, tak celkem problém vidím.

    Komentář upravil James:
    Příště prosím spoj dva komentáře do jednoho, díky.

  33. Podle mého multiplayeru hodně pomůže, pokud se Blizzu v co největší míře podaří zamezit cheatování – boti, maphack, programy na zvedání itemů(to už je vyřešeno lootem pro každého zvlášť) a dupování. Jinak baalruny právěže stály na tom, že tam bylo co nejvíc lidí, kteří třeba stejně nic nedělali, a jeden hammerdin to vykosil na p8, takže v tom problém podle mého nebyl. Problém byl v tom, že se vůbec ty baalruny vyplatily, což už v D3 tak nebude (viz starší články na tomto webu).

  34. Fajn článek, četl jsem to už na oficu, ale je to pěkně přeložené 8-) .. jak si na fórech stále stěžují na to parazitování na ostatních, tak si myslím, že to bude dost pořešeno tím, že nikdo neuvidí loot nikoho jiného… a ani nikdo tedy nebude moct někomu něco ukrást .. a když člověku, který postává v rohu padne ultra-rare předmět, tak to zase nikdo neuvidí, takže to v konečném důsledku nikoho nenaštve :o) Je to dle mého velmi elegantní řešení …

Napsat komentář