Jeden z beta testerů si na diablo fórech stěžoval, že kvůli současnému systému skillů a jejich rozdělování hra ztrácí svou znovuhratelnost, protože stačí naexpit jednu postavu jedné třídy (např. jen jeden Wizard) a ta si pak může své skilly měnit. Nemusí tedy expit několik Wizardů, aby si zkusil jiné buildy. Jeho příspěvek ovšem dostal tolik negativních hlasů, že je dokonce skrytý. Bashiok mu i tak odpověděl.
Beta tester: Bashiok: Expení postav je fajn a někteří lidé si tento proces právem užívají. Souhlasíme s tím, že to může být zábava a rádi bychom našli způsob jak odměnit tyto hráče, ale aby bylo nutné si tímto projít jen kvůli vyzkoušení pár nových skillů je pro nás nepřijatelné. Je to věc, ke které se nebudeme vracet. Naše představa je taková, že by vás hra neměla trestat za to, že si ji chcete užít. Diablo II si nezískalo velkou znovuhratelnost expením postav. Můžete tam dostat postavu na level 80 během několika hodin. Získalo si ji možností experimentovat, upravovat vše dle svých představ a hledáním věcí. Zkrátka Diablo II se stále hraje kvůli kustomizaci, prozkoumávání a zabíjení monster za účelem hledání předmětů, ne za účelem expit. |
Nicméně se systém skillů a run velmi brzy změní, protože přijde nový Beta Patch 13, který přinese pravděpodobně hodně změn. Uvidíme tedy potom, jak to všechno nakonec bude.
Současný systém skillů u Wizarda (beta patch 12).
Říkal sem klid ? Říkal …
Presne tak, ziadny reset sa nekona a podla toho, co som hovoril o predmetoch a Garn to tu pekne vysvetlil, ziadne free menenie buildov nebude, lebo by sa musel menit gear, a to dost dobre nejde. Navyse uplne free to asi nebude bez ohladu na to co ten tester povedal.
Vy se tu bavíte o nějaký resetu postavy, vždyť tam nic takovýho bejt nemá! Má tam bejt možnost změnit build postavy, bez nutnosti vytvářet uplně novou postavu, ale za jakých podmínek, jak to bude omezený, kolik to bude stát, to se neví. Jak tu potom můžou někteří tvrdit, že to zabíjí znovuhratelnost, když se neví jak celý systém ohledně skillů bude fungovat? To mi hlava nebere.
Shania: Já nikomu nic nevnucuju, pouze se vyjadřuji ke znovuhratelnosti.
Jó, Blizzard ti vnutil reset a tys mi vnutil převod z HC na SC. Tohle fakt nikam nevede…
Nakonec můžeš být v klidu. Prozradím ti totiž tajemství. Bude to stejné jako v D2, akorát nebudeš muset rushovat postavu. /LOL
Skeleton King: Jsem opravdu rád, že nerozhoduješ o tom jak bude D3 fungovat:) Hratelnost má být postavena na něčem co chceš dělat, ne na tom, co musíš.
Stále můžeš dělat věci po staru, můžeš nakoupit nějaké smetí a předstírat, že to jsou svitky, nemusíš používat reset a dělat si nové postavy, ale tohle dělat nebudeš, protože nemusíš.
Chceš levelovat, tak leveluj, jsou boje moc jednoduchý, tak zahoď část vybavení a bojuj bez něj. Ty nemáš problém s tím, že by jsi nemol takhle hrát, tebe sere, že to nebudou dělat ostatní a snažíš se jim vnutit svůj způsob jak hrát.
delosombres: Na SC mi Blizzard vnutil reset, to jde proti logice abych ho nevyužil, aneb proč bych měl znovulevelovat ve světě kde levelovaní nemá hodnotu. HC je mimo mísu, tam prostě stejnak jednou hebneš a začínáš znova.
A necháme toho už je to i nuda: Blizzard Resetor = killer znovuhratelnosti
Jinak Skeletone, názor, že levelování má význam jen v RPG, kde není reset, sem ještě neslyšel. Znamená to, že mě tedy potom levelování v D3 nebude bavit? Myslím, že ne.
(Skeleton King) „omg, ty jako hráč budeš pokračovat na SC ? Proč ? Jedeš dál HC, založíš novou postavu.“
Omg, ty jako hráč budeš respecovat postavu? Proč? Jedeš znova od 1 levelu, založíš novou postavu.
Ano, já vím, že to nic neřeší. To já jen používám tvůj argument…
K autostatům bych to nepřirovnával… tady máš přece jenom možnost volby. a chápu tě, souhlasím s tebou že to hru dost zjednodušuje… ale možná je to tak aby byla hra hratelnější pro širší skupinu lidí (doufám)
delosombres: omg, ty jako hráč budeš pokračovat na SC ? Proč ? Jedeš dál HC, založíš novou postavu.
delosombres: Ano máš pravdu, to levelování má význam, ale jen a pouze v případě rpg her, kde není reset. No a jsme zas na začátku kolotoče. Ten reset, to je ale prevít, rozbil nám replay.
Tib3riane, mě konkrétně jako HC hráčovi by návrh SkeletonKinga znovuhratelnost taky docela zničil. Protože jednoduše když umřu, tak umřu a chci hrát znova a ne pokračovat na SC.
Já bych spíš řekl, že když už, tak opakované levelování nemá význam. Jinak má tady levelování význam stejně jako v každém jiném RPG. Nějak nevidím logiku ve tvrzení, že levelování nemá význam na základě toho, že bude stačit od každého classu jedna postava. Tohle mi něco připomíná. Už vím – autostaty. Staty, ty taky nemají význam.
ZeroOne Tie 2 veci nemozes zrovnavat. Pri prechode z HC na SC nemenis build, iba postavu prenesies bez akehokolvek zasahu. V druhom pripade striedas s 1 postavou buildy, co nici znovuhratelnost.
Secondface: A to co píšeš má člověka donutit hrát na SC od prvního levelu ? O tom pravě tahle debata je a i ten beta tester na to poukazoval. Na SC je level postavy k ničemu. Levelování tu postrádá význam, tu postavu Ti můžou rovnou naservírovat na 60ce. Já za to nemůžu že Ty to nechápeš.
ZeroOne: Děkuji, nepotřebuji překladače co kdo řek. Moc dobře vim že lidi nechápou rozdíl mezi HC a SC, že je to oddělené.
SkeletonKing: Slo mu nejspise o to ze na jednu stranu jsi u jineho clanku obhajoval ze by melo byt mozno po smrti postavy na HC ji prevest na SC => kdyz budes chtit hrat na SC stejny build nebudes muset znovu levelovat postavu.
A naopak tady zase tvrdis jak byl super stary system kdy jsi byl nucen levelovat znovu pokud jsi chtel hrat postavu jinak.
Takze na jednu stranu jsi pro zjednoduseni a na druhou pro to aby bylo potreba hrat hru neustale dokola pri snaze vyzkouset neco znova.
((Myslím že nás to nijak neomezuje… máme místo 3 úrovní obtížnosti 4 a slibovali že bude ještě hodně, hodně zábavy po lvl 60… a kdo bude chtít může si udělat stejných postav s jinými skilly víc. ))
tím jsem chtěl říct, že budeme mít dost zábavy s jedním charem než aby jsme těch charů stejné třídy rozjížděli (expily) víc. pochopil jsi to snad nějak jinak?…
Secondface: tvůj koment na mě nějak nechápu…přečti si co jsi napsal…jak se to týká znovuhratelnosti ?
Myslím že nás to nijak neomezuje… máme místo 3 úrovní obtížnosti 4 a slibovali že bude ještě hodně, hodně zábavy po lvl 60… a kdo bude chtít může si udělat stejných postav s jinými skilly víc.
Mě spíš vadí to omezení 10 slotů… truhla je sice veliká ale nebudou se moct hromadit věci… i když bude ve finále přes 2/3 stránky… si myslím že to bude málo… páč já myslím hromadit jako HROMADIT! a né hromadit.. 😀 ale tak nwm ještě jakou budou mít pro mě hodnotu goldy a prodávání na AH…
SkeletonKing… měl bys prvně přemýšlet a potom psát a neplavat tak urputně proti proudu 😀
Shania:
-To je právě ono, většina reset addicted je z wowka :)))
-Ja nikdy netvrdil že HC postava v HC má přežít 🙂
Ta nutnost hrat za kazdy build od zaciatku je proste zo starych cias. Dnes sa ukazuje ako trend, dat hracovi moznost hrat na casual alebo hardcore „obtiaznosti“ tu istu hru. Ja s tym osobne nesuhlasim, RPG by malo byt aj o tom, ze neskuseni hraci sa ucia systemom pokus omyl. Ale na druhej strane, ak je niekto taky hardcore, tak nech je na seba tvrdy a leveluje si kazdu postavu od zaciatku 🙂
Fight: asi je dulezitejsi udrzovat „cistotu“ v komentarich nez v hlavnim textu novinky :). Jinak mas pravdu, bije to hrozne do oci 🙂
Můj komentář jste smazali, ale hrubku v textu ponechali. 😀 „Já jsi“ opravdu není správně, přátelé. 😉
Doháje, já to upravoval a aji ti děkoval za upozornění, ale neuložilo se to. 😀 Tak díky podruhé. -Garn-
Skeleton King: To jsi vedle, ty chceš vynutit systém pro všechny hrače, chceš, aby všichni hráli podle toho jak chceš ty. Blizzard narozdíl od tebe nám dáva volbu vybrat si, jestli budeme mít jednoho nebo deset kouzelníků. Ty máš pořád možnost začít levelovat znovu, u D2 ti jen nic jiného nezbylo, u D3 máš možnost volby. Pokud někdo rád leveluje, nic ho neomezuje udělat si postav kolik chce (10), ostatní levelují, jen proto, že musí a ti ocení, že mají reset.
Já mám ve WOW 6 hunterů, je to úplně zbytečný, nic z toho nemám, ale rád s nima leveluju a tu stejnou možnost mám i tu. V tvým systému bych ale byl donucen udělat si těch šest postav, ne protože chci, ale abych vůbec mohl vyzkoušet všechny specy.
Tenhle systém byl ze začátku v DDO a nebyl tam vůbec problém, zničit si postavu, díky, ale nechci tohle v žádný hře už nikdy vidět.
Hlavně že takovej hardcore hráč jako ty navrhuje, aby se HC postava po smrti neumřela.
A nebo raději ne, to nic neřeší…
Nebolo by to tam zbytocne, ak by sa to tykalo len normalu. Blizzard to predsa takto nejako chce. Aby bola hra v zaklade zrozumitelna a pristupna aj zaciatocnikom.
Tak ať nežeru, jeden reset týdně na postavu bych povolil
Tib3riane, kdyby to bylo nevýhodné, tak by to tam bylo zbytečně a každý by radši jel znova a sme zase u toho. Podle mě je to o tom nastavit nějaký kompromis.
SkeletonKing stou reakci na Schaniu nesouhlasim ,protože by nestačilo udělat jen klik reset a konec ,ale zmenu run atd. a to by nebylo zadarmo postavu dělaj itemy ne jen skily navíc takový systém je zavedený např. v Titan Quest ikdyž je tam reset trochu ošetřen a nemužeš ho furt používat je to každopádně určitě dobrá myšlenka ,možná že jsem za tu dobu zestrál od D2 ale rozjíždět znova postavu jen proto abych napravil špatně naklikanej build to se mi opravdu už nechce svet není jen o tom že budu 10hodin denně hrát diablo.
Skeleton King: Ano. Proto jsem taky psal naštěstí pro mě…
SkeletonKing: Dovolim si tvrdit(aj na zaklade toho ,co tu vysvetloval Garn), ze hraci budu donuteni hrat nove postavy a uz vobec nenastane situacia, ze by si si menil buildy len s 1 postavou. Ja mam D2 s plugy a vobec to takto nerobim, lebo hrat za taku postavu ma vobec nebavi. Ale vdaka systemom, ktore tu opisoval Garn, menenie buildov nebude take jednoduche, bude to velmi nevyhodne.
delosombres: No HC se ta otázka Beta Testera netýkala
Naštěstí pro mě levelování HC postav na Inferno smysl nepostrádá.
Shania: To o čem mluvíš je úplně mimo mísu. Hru dělá systém jakým je vytvořena, tedy pravidla stejná pro všechny a nemůžeš očekávat že hráč bude hrát od začátku, když mu naservírujou one-click reset, vždyť je to proti logice. Tady jde o prvek znovuhratelnosti, četl jsi to vůbec ? Tedy něco co hráče nutí hrát od levelu 1 nahoru a to díky resetu už nebude. Proto taky tvrdím že levelovat v tomto případě je hloupost, nechť nám dají rovnou 60lvl charaktery s přístupem na hell a inferno protože levelování postrádá smysl.
Jako obyčejný smrtelník, který netráví polovinu života hraním her, ale rád si zahraje, to naopak vítám – pamatuju se, že u D2 mi vadila právě ta definitivnost skillů – tím pro mě vlastně hratelnost klesala, protože jsem neměl čas zakládat postavu novou jen kvůli vyzkoušení jiných skillů. Takže jsem si našel na forech nejlepší skilly a z těch si nějakej vybral.
Hraju battlefield heroes – dají se tam vylepšovat abilities a kdykoliv se dají restovat a znovu přerozdělit – díky tomu člověk může vyzkoušet různá nastavení a vybrat si pro sebe to nejvhodnější nebo takový, s kterým je pro něj hra zábavnější v danou chvíli. pokud si chci užít začátky hraní, tak si prostě založím vojáka novýho.
osobně tenhle systém vítám, protože pro mě to naopak bude dost velký zvýšení hratelnosti ve smyslu vyzkoušet různé sestavy skillů, aniž bych musel trávit čas (který prostě nemám) rozehráváním další postavy..
Tomu, co sem postnul saesa moc nevěřím, protože myšlenka skill run je o tom zapojit drop do systému skillů (podobně jako knihy v prvním Diablu, říkal to Jay na prvním BlizzConu). Takto to bude vlastně skill tree, kam budete „jen“ pumpovat body/whatever.
BlackLight tak že jde o peníze to je rovněž jasné koneckoncu to je u každe hry nevíjmaje diablo ikdyž pravda ,že u D3 mam strach ,že díky AH a možností si kupovat věci jen tak mi to jistým směrem znechuti hru bohužel (naštěsti) i tak ji budu hrat.o:)
Skeleton King a spol:Nějak jsem si nevšim, že by vám Blizzard zakazal udělat si novou postavu a znovu ji expit, tak to tak dělejte, když vám to vyhovuje a nepoužívejte respec. Ale nevidím jedinej důvod, proč by tohle měli dělat i ostatní. Recpec je naprostý základ každý dnešní hry. Já si chci v klidu vyzkoušet všechny ability bez toho, aniž bych musel pročítat fóra a expil nový postavy.
Dexther důvod je zcela zřejmý, prachy. Ať se ti to líbí nebo ne. Zakládat novou postavu kvůli překliku jak tu mnozí brečí je ale opravdu hloupost, řeč je o znovuhratelnosti a kolik z vás si to zatím mohlo zahrát, že se tu vedediskuse o bashiokově pravdě? Počkejte si na dopad až to vyjde. Myslíte že SK tu nebude remcat nad tím co se mu nelíbí? Jžs pořád se mu to i po vydání nebude zdát, když má zkrátka jinou představu…
Diablo má ale jiný ekonomický model. Budeš mít více služeb zpoplatněných goldama, máš absolutně jiný drop rate a jiný model craftění. Podle mě to srovnávat nejde.
Garn: no jasně že to nemůžu říct ze 100 procent, hodně jsem obchodničil v MMO na AH, takže spíš předpokládám, ale myslím si že z 99procent se to naplní.
Pravda celé toto posuzovat je spíše holou spekualci. Dle mého to z vydáním není tak horké a ještě se tolik změní ,že bych se vubec razantějších změn ani nedivil.
@SK: Posuzovat jak těžké bude sehnat gear ještě před vydáním hry je práce hodná věštce.
Takže to by stačilo … že ?
SkeletonKing: S tou cenou na AH bych nebyl az tak optimista. Ano cena pujde dolu tim ze se na trh dostane hodne kusu k prodeji. Ale pak nastane taky efekt ze za danou cenu uz se lidem nevyplati ty predmety vubec prodavat. Radsi si nechaji suroviny na svou dalsi postavu atd. A tim se postupne cena nekde ustali.
Navic pred konecnym hodnocenim jak „dobre“ funguje / nefunguje system skillu a run bych si pockal na oznameni zmen ktere ma prijit v nasledujicich dnech, pripadne na vydani hotove hry. Jeste ledacos se muze dost zmenit. A opravdu kombinace skillu, run, itemu, gemu, … dava taky dost prostoru pro znesnadneni zmen. Rozhodne pokud jde o stary styl z D2 tak to uz opravdu ne. Hrat 10x stejnou postavu jen pro to ze neco nefunguje tak uplne jak jsi predpokladal pripadne na vyssich obtiznostech nefunguje vubec je docela otrava.
mam len jednu otazku. Hral ten Bashiok vobec Diablo 2 ? Ja mam pocit ze asi nie :))
Switch s tim nijak nesouvisí (leda v HC), předměty může používat kdokoliv, nejsou bound, jakmile jich bude vyrobeno nadbytek, tak nebude zájem o koupi a budou na AH za pár šušní. Gear nebude těžký sehnat na Softcore, na HC ano. Takže switch se rovná click reset a click click click AH
Pokud by se trh nasytil a bylo to za babku, tak by to znamenalo, že lidi nechtějí switchovat buildy… Pak by bylo jedno, jestli by switch byl penalizovaný nebo ne, když by to lidi nechtěli.
Garn: To ale moc nepočítáš s tím že se trh nasytí a na AH to bude za babku
@ramm: Tak pokud předpokládáš, že chceš vytvořit úplně nový build se vším všudy, tak teoreticky skilly si přehodíš hned, ale potřebuješ pořešit runy, gemy a gear. Skill runy pokud by fungovaly tak jak bylo řečeno, tak pokud by jsi nepoužíval u obou buildů stejné skilly se stejnými runami, tak by jsi je musel koupit v AH/nafarmit znovu. Co se týká gemů, tak je buď nafarmíš/koupíš v AH/zaplatíš tučné goldy za vyndání gemu z existujícího itemu. (toto ještě nevíme jak bude přesně fungovat, probably Torchlight style) A potom potřebuješ vydropovat nebo vycraftit gear. Jsou to „maličkosti“ ale ve skutečnosti když chceš seriózně craftit, tak před tím musíš pár hodin farmit i v betě. Plus k tomuto říkali, že respec skillů nechtějí aby byl free, to řešení, které je teď je jen dočasné.
SkeletonKing maš pravdu BG je opravdu klenot a klenoty se těžko nahrazujou a taky sem zatim nenarazil na žadnou podobnou hru teto která by mě přinejmenším takstejně bavila. Ale pokud jde o Diablo tak no na to mám rovnici a tou je že bliz mě zatím nezklamal (až na tu pandománi co bude ve WoW (tohle beru z nadhledem nemám mrád medvídky)).o:)
@Tiberian: Včera večer jsem počítal kolik by trvalo času vycraftit na DH dvě nějaké lepší kuše. Když si vezmeš, že za jeden SK run (10-15 minut) máš tak 7 magical itemů v průměru. Na 1 kuši potřebuješ 3 rare surky, rare surka má 5% šanci na drop z magical itemu, zbytku materiálu a goldů potřebuješ míň, takže je nepočítám. Takže 3 rare surky máš za 9 runů, to je hodinu a půl řekněme a dejme tomu, že tak z 8-mi craftů si vybereš dvě nějaké lepší kuše. 12 hodin farmení abych dostal použitelné zbraně pro druhý build? A toto je one-click? Oukej then…
Kdyžtak pro zasmání/spekulace informace z redditu:
This is completely undocumented anywhere so please read this with that in mind. I do not have any proof to show so please don’t demand it. If you don’t believe me, sorry then; just wait for the Official Notes.
So here are the main changes:
Runes are no longer a physical object that drops. They will be unlocked as you level for your skills over time (all the way through 60). You will unlock a skill and then at some point, each of the available runes for that skill will unlock. There are no more rune drops or rune levels. This leaves for the ability to have +rune attributes in gear and so the runes will be able to take advantage of better gear in addition to your skills. The first runes begin to unlock as early as level 6. This way, you will get something each level, all the way to Max.
In normal, skill slots will be sort of ‚locked‘ by type of skill (mainly for newbs who have no clue how resource generators/spenders work). This will be completely unlocked by Nightmare for everyone (possibly even before then, you may be able to opt-out but that is not confirmed). It acts as sort of an introduction. For example, for Barb, L Click may be locked to a generator and R Click may be locked to a spender. Slot 3 may be utility, etc. Again, the full details of how the skill system will be locked may have been changes recently as to whether you are forced to go through with these ‚locks‘ throughout Normal but that’s how they will present it.
I do not have any other specific changes (like DH skills changes, Chat Room details, etc.). Feel free to discuss or ask questions and I will try to answer them based on what I was told. Please don’t ask who provided me this or how. Again, if you don’t believe me, feel free to just move on and wait for the post (I have no idea when it will occur).
Mno…co tu treba napsat sumar toho, co me bude stat zmena buildu? Myslim ze takovej Garn, kterej to psal 1000x v komentarich a nebo to rikal na streamu by to mohl vedet dopodrobna. Priklad:
– penize
– znicena runa
– cooldown 30 minut
Protoze vsechny komentare nectu a stream jsem nevidel, tak mi urcite neco uteklo. Takze, Garne, jak to aktualne je? Co me bude stat zmena buildu?
BlackLight – kamaráde obávám se ,že buť nečteš přízpěvky nebo si mne vubec nepochopil moje reacke je naprosto věcna a spočíná na základu ,že zde někteří hrači mají rači více postav z jinýmy buildy než jednu kde si je přepnou skily. A ja zde napsal názor ,ze kterého se dá jasně vyčíst ,že když budu chtít mít na každej build jinou postavu pak není důvod dělat diablo 3 když už to je v D2. A ikdyž si psal ,že můj předchozí post jsem ani psát nemusel ,protože je vše co jsem napsal naprotso jasné je tvá reakce na mě důkazem ,že je jasne je tak akorát slunce v jeskyni. Pravda možná jsem asi svou myšleku nevyjádřil jasně nebo ji chyběla nějaká dechberoucí pointa ale já nejsem knižní spisovatel.
Dufam, ze to bude nejak obmedzene runami, lebo inak by to bol pre mna koniec. Na druhej strane, ono je to obmedzene uz len predmetmi, a verim, ze ani runy na vyssich obtiaznostiach nebude vyhodne len tak prehadzovat. D2 hram s plugy a nemam pocit, ze by to nejak zabijalo hru a ked chcem dalsi build, tak si zalozim novu postavu. Navyse ako hovorim v D3 budu predmety natolko dolezite, ze dost dobre nepojde hrat za 1 postavu vsetky buildy a to uz nehovorim o tom, ze by to tak nikto nehral, pretoze by nechel prist o svoju postavu a radsej si zalozi novu. Mozete proti tomu namietat, ale podla mna to takto v praxi bude fungovat.
Taky si myslím, že hlavně tím dlouhým čekáním se tady objevuje čím dál víc štouralů, jsem zvědav kolik kritiků tu bude až hra opravdu vyjde hlavně na reakce SkeletonKinga.
uprimne nemam rad herni vyvojaře kteři vytvoři tilul na nějakych mechanizmech a ted se pak prodava (a nektere aji dobre) a pak vytvoři X-ty dil se stejnym jmenam kvuli prodeji ale překopou to na neco jine a udělaji to jen z toho duvod aby měli vedši šanci na prodej kvuli zname značce. konkretne ted mam na mysli Dragon Age jednička stavěla na zakladech Baldurs Gate a vyvojaři vydali hru ktera se v dnešni dobe už nedľla takove to „klasicke“ RPG a stal se z te hry hit. Pak vydali dvojku uspechany titul kde vše zjednudušily a zlehčily takže „zničily“ to proč lide hrali jedničku a proč jsi ten tilul kupovali z meho pohledu tohle bylo jen „vykradani“ vlastni značky jelikož by podle meho byli prodeje dvojky daleko nižši kdyby to bylo uvedene jako jiny tilul a ne pokračovani relativne uspešneho rpg. herni komunita se podle mne boji že by to mohlo dopadnou z diablem 3 že využiji tuhle značku aby vytvořily neco co by jsi koupilo o hodne min lidi kdyby to nebylo diablo, ale mi osobne zatim prijde diablo 3 jako takovy dalši evelučni stupen diabla 3 ano snaži se do hry zakomponovat nove věci aby hra byla jina a ale porad se snaži abyto bylo diablo aby tam byli ty prvky proč to lide hrali což mi přijde zprave jako chapu že je tam hodne věci co se vam nelibi a tem „staršim“ že to je preplacane jednoduche atd. ale musime jsi uvedomit že je již jina doba než před 10lety a at se nam to libi nebo ne tak oni chcou a musi vydat hru ktera jim viděl což znamena hru co pro nejvic lidi a pritom se snaži zavděčit i svim fanoušku co hrali jejich předešle hry co by se mělo cenit tak ja osobne se to že daiblo 3 od blizzardu bude epicka hra nebojim
Ale uvedomte si ze kazdej nema tolik casu, aby po jednom blbym prideleni skillu musel zakladat novou postavu…
Dexther: Tohle mi připomnělo jak jsem si koupil onehdá Dragon Age jako důstojného dle reklamy důstojného nástupce Baldurs Gate 2. Dohrál jsem a nikdy více, zatímco BG2 je klenot, DA pouze těžil ze jména vydavatele a jeho dříve povedené hry. DA bez AD&D stála zaprd. Cítíil jsem se okraden a podveden 🙂 A to prý měl být krok vpřed…
Právě proto, že je čekání dlouhé, tím více se každý ozývá. Nikdo tu nemluví o tom, že to nebude bomba nebo o tvé utkvělé za vlasy přitažené kopírovací myšlence. Samozdřejmě, že my fanoušci diabla jí budeme hrát tos ten post ani nemusel psát. Tady se diskutuje o tom, jaký kdo má pohled na věc ohledně respec a skill run, někdo má radši expení jiný zas pvp…, takže máš opravdu věcnou reakci..
No normálně se ke komentářům nepřidávám ,ale tohle mi opravdu nedalo.
Víte jaký je rozdíl mezi D1 a D2? A D2 a D3? Protože tady má asi půlka lidí představu o tom ,že D3 je jakýsi velký datadisk D2. D3 je úplně nová hra ,která je s prostředí D2. Přece když budu dělat novou hru tak nezkopíruju její předchozí vydání a neudělám ji jen lepší grafiku. A o tom to je. Jo chápu to ,že spousta lidí se bojí nových věcí ,ale já si taky nemumím Bliz spojit z hrou ,která by stála za prd. Taky jsem si řikal když vyšlo D2 kua proč si už nemužu koupit flakonek s dexterity a magic u obchodnika a že už nemuže každá postava použivat stejná kouzla kouzelníka a nemužu množit předměty když se to naučím, jenže to je taky tím ,že diablo 2 není jen pach jedničky na třech CD ,ale něco úplně nového co tomu dalo nový rozměr a ikdyž tady budou všichni kafrat tak stejně jak to výjde tak to všichny budeme pařit a D2 vejde do síně slávy a její herní systém upadne v zapomění jako diablo 1. Tak si nekažte komentáři už tak frustrující čekáním na další pecku od blizu.
Já začal hrát D2 někdy krátce po patchi 1.10 a já se musím přidat k názoru Skeletonkinga. Papír, propiska a D2 se dal hrát bez počítače ve vlaku. Pamatuji, že jsem měl postavu na asi 93 lvl a jak jsem přišel z hospody, tak jsem blbě kliknul a jelo se znovu od nuly, už nebyl dokonalý (dle mého) Je pravda, že si můžu odzkoušet buildy a nemusím expit, ale celé to moc zjednodušilo hru, dobrou postavu si může v D2 udělat dnes každý a není to výsledek znalostí a zkušeností. Známy zjistil že má postavu blbě udělanou na lvl98, udělal z ní nosiče. Urychlují, zjednodušují, proč, kam se spěchá? Berte to jako můj pocit, netvrdím, že mám pravdu, ale takhle to cítím já, začíná z toho být střílečka.
no tohoto cloveka bych normalne lisknul….kdyz si bude kazdy stezovat uplne na vsecko,blizz to bdue stale prekopavat dokola a nikdy se toho nedockame….ted bude novej system,ten uz bude snad posledni, z tech habrilionu veci co tam zkouseli snad uz vyberou to nejuspesnejsi a vydaj to..
ale jestli budou takovito rejpalove stale rejpat,tak to nikdy fakt neuvidime
No tak treba v tomhle bych dal za pravdu testerovi, me na Diablu nejvic tahlo expeni, nikoliv sber veci. Proto jsem se nejvic tesil na monka a sorcku, ale kdyz jsem zjistil, ze sila kopu a kouzla se bude pocitat z poskozeni zbrane, tak me nadseni preslo. Hlavne mi prislo divny, ze to tak lidem vyhovuje. No uvidime.
@delo: Co si vzpomínám, tak hned potom, co se přidal do bety free respec, tak Bashiok mluvil o skill rune systému, kdy by byla skill runa vázaá na další skill a reakce byly spíš ve stylu: „ale to už ta skill runa pak bude na nic. budu si muset najít další, to je nesmysl.“
Nebo Bashiokovy nesrovnalosti ohledně stat systému, o tom jsem mluvil na streamu, prostě po roce vývoje obrátili směr vývoje o 180°.
Spousta lidi namita ze pri soucasnem stavu skillu nebude potreba hrat novou postavu pokud budou chtit vyzkouset jiny styl. Je to argument ktery dava smysl.
Ale pokud mam mluvit ciste za sebe novy zpusob se mi zda lepsi. Do dnes si pamatuju svou prvni postavu v D2. Vsechno slapalo krasne, nez jsem se dostal na vetsi obtiznost a jelikoz jsem hral Necra s kostrama, tak jsem zjistil ze v pozdejsich fazich hry je tahle varianta k nicemu a musel jsem hrat znovu. Pripadne jsem par postav hral bez rozdelovani bodu dokud to slo abych si mohl nekam zalohovat rozehranou postavu a pak vyzkouset nekolik variant jak by se dala hrat. Takhle si vazne nepredstavuji „zabavnou“ znovuhratelnost.
Navic zatim nikdo nevi jake zmeny Blizzard uverejni kolem skillu a run v nasledujicich dnech.
Me se to taky nelibi ja sem byl dycky hrac PvE s partou lidi, ale tak to sou porad tahanice a spekulace. Betu sem nehral, plna hra nikde, aby sme kazdej mohli vnest trosku objektivniho neteoretickeho pohledu. Takze zmeny se mi nelibi, ale treba po vyzkouseni budu spokojen, uz bych to aspon rad zkusil.
kINGu, mám pro tebe špatnou zprávu. D3 bude imho asi tak z 99% o věcech.
5 postav (+ dalsi v datadiscich) a 4 urovne obtiznosti je az az. Jeste abych hral za nekolik stejnych postav jenom kvuli rozdilnym skillum. Bashiok ma pravdu, jako ve vsem ostatne.
ja jsem spis na strane hrace 🙂 pokud budou mit moznost prehodit skilly a hlave runy bez nejake penalizace, tak d3 neni rpg, ale spis akcni hra. opravdu me desi predstava, ze nabehnu pred bosse a switchnu si skilly (coz jeste docela chapu), ale i runy a hura na nej….runy by mely byt neco jako prerozdelovani bodu do statu a skillu v D2 a delat prave ruznorodost a znovuhratelnost. pokud jejich efekt bude zanedbatelny, tak jediny rozdil budou veci na postave coz je z meho pohledu spatne, hlave pokud rozdil mezi oblecenou a „nahou“ postavou bude jako F1 zavodici se slapacim autikckem 😀 ja D2 jeste obcas zapinam, abych si zkusil nejaky nesmyslny build co me prave napadnul, kdyz k tomu pridate jeste honbu za equipem, ktery se k tomu buildu hodi, tak mate podle me hlavni duvod proc se D2 hraje jeste v dnesni dobe. pokud blizzard necha vse jen na gearu a prihodi jako tresnicku PvP podporene pravidelnym balancovanim zamerenym hlavne na 1 vs. 1 tak si na nejake D3 za par let nikdo nevzpomene.
Garne, co se týče Bashioka a toho, co kdy kde řekl, nebo toho, co Blizzard chce nebo nechce, tak tady je to docela dost velkej guláš možných i nemožných omylů a řekl bych, že si za to můžou sami. Vím, že Bashiok psal, že nechtějí free respec, jenomže to je těžký, když tohle jeden napíše a pak přijde Blizzard a dá do hry free respec (což mi zrovna nepřijde jako naznačování toho, že by ho nechtěli). No a potom se samozřejmě strhne vlna obav a spekulací a místo toho, aby přišel Bashiok a odpapouškoval to, co dříve (a byl by hned klid), tak otočí a začne to obhajovat (a co hůř – začne obhajovat jen něco, ale k podstatě problému se samozřejmě nedostane). Pak ať se nediví, když je jejich způsob komunikace co nejvíc mlžit a co nejmíň sdělit.
Pochybuju, že pude změnit celý build kdykoliv a zadarmo. Navíc je tady otázka, čím vším bude tvořený build jako celek. Kromě skillů jsou tu třeba gemy, barvení itemů, skill runy… a za to snad platit bude. Měnit si skilly zadarmo je sice trochu moc (i když si myslím, že to ve finále bude nějak omezené, alespoň trochu), na druhou stranu si člověk může otestovat vše při prvním hraní. Hrát jednu postavu 20x (a co víc – „zmrvit“ jí 20x), abych si vyzkoušel všechny skilly, je hodně těžkopádný design. Je prostě to celé o tom, že k tomu nikoho nechtějí nutit.
Jinak souhlasím s Bashiokem a doufám, že jak sám píše, najdou nějaký způsob, jak odměnit hráče, co hrají od začátku. Protože hrát s postavu od začátku zábavné prostě je. Alespoň pro mě. Akorát tam trochu musí být nějaká ta motivace.
Já jsem poměrně univerzální hráč. Hrával jsem strategie, střílečky, RPGčka, hrál jsem TES, hrál jsem Fallouty všechny, hrál jsem TQ, PoE, hrál jsem GW, WoW a na všem se snažím najít nějaké klady a zápory a dá se říct, že v každé hře si najdu svůj „playstyle“. Věř nebo ne, ale střílečku můžeš hrát stejně jako RPG, stejným „stylem“. Nejsem člověk, který by měl vyhraněný typ hry třeba typické SP kecací RPG ála TES series a když by někdo udělal TES jinak, tak na to nadával. Beru to tak, že Blizz předloží hru a v ní si zase najdu svůj playstyle a jestli mě bude bavit a najdu ho, tak u ní zůstanu. Chápu, že máš představu o tom, jak by D3 mělo vypadat a vadí ti, když se to od té představy odklání, ale nemám rád tuneloidní pohled na věc kdy ignoruješ argumenty. Dívám se na to tak, jestli tento systém může nebo nemůže fungovat v té hře, ne jestli se mi líbí nebo ne. Z toho co mám nahráno a z toho co říká Blizz a z toho co jsem vyzkoušel, tak to prostě funguje. Neřeším, že to není Diablo, že je to wowkoidní, že je to na mě moc casual atd…
A když ti dokážu, že ani teď není respec „one click bez postihu“ tak co? Tak je to argument, ale všichni ho ignorují. Klidně ti v BlizzBlues najdu post, kde Bashiok říká, že Blizzard nechce, aby byl respec free a původně chtěli systém jako zavedli v D2 – omezený počet respeců a potom musíš založit novou postavu. Nadávat na one-click respec je hloupé. Nikdy Blizz neřekl, že ho chce, spíš naznačili, že ho nechtějí a skill systém v betě nikdy neuvedli jako konečný.
O tom uznání by se tu Garne dalo polemizovat, co se argumentace týče, pro někoho argument, pro jiného výmluva. Každý tu má své představy, tak si počkáme jak to bude vypadat..
Vždyť jsem psal že chápu lidi co jim to bude vyhovovat – většinou to budou mmorpg hráči, tam je tenhle styl běžnej (Reset skill + AH věci = postava téměř zdarma).
Ono je tohle docela citlivé téma, protože to dělí lidi na několik táborů a zastánců určitých herních stylů…
…
EDIT: Ne všichni chodí na web prvoplánově nakládat na Blizz.
Já některé věci kritizuju a některé uznávám, ty jen kritizuješ a stojíš si za svým názorem a ani u jedné věci nepřiznáš, že to může být pravda.
Achjo, kde jsou ty časy kdy jsem znal talenty nazpaměť a na papír jsem si plánoval ve školní lavici (hodně dávno) svůj průtah D2 a navržení skillů tak, abych pokořil Diabla na Hell. Kde jsou ty časy kdy jsem ten papír přepisoval a vylepšoval a říkal si – tentokrát to bude megabijec, ultrasorcereska :))) To už nikdy nebude protože ONE CLICK !
Garn: Ne pro každého co dělá Bashiok je svaté…
Tak pochop, že D3 tento model mít bude, a nehraj to. 😉 Na toto nemá cenu už reagovat, toto jsme vysvětlovali aji na streamu aji tady jsem to psal snad 1000x, ale je to jednoduše názor, kde argumenty nepomáhají. 😛 Myslíš, že je to tahání peněz z lidí? Ok, as you wish. 🙂
To že kliknutím změníš od základu postavu? To už je snad trolling, nikdy to tak nebylo, je to tak jen v betě, kde nemáš gemy, skill runy, itemy atd… Navíc tu bude nový systém skillů, který možná i tu replayabilitu do jisté míry přinese. Za vyndávání gemů budeš platit, za craftění nových itemů, budeš muset najít nové skill runy atd… jedno kliknutí… běžte si něco zjistit o D3 please.
Sigurn: Souhlas…..takhle staci s peti postavama projit na hell (kde ocekavaji level 60-> max cap) a tim konci jakejkoliv duvod si zakladat dalsi postavu od stejne classy, vyjma pohlavi……mozna proto limit 10 postav na ucet
Od zacatku rikam, ze menit skilly podle libosti bez penalizace (v jakekoliv podobe) je hloupost. Je to to stejny, jako mit v D2 vsech 30 skillu namaxovanych na lvl20 a vyuzivat pouze navic buffy z itemu.
V tomhle s tebou SK malinko souhlasím a bohužel , pro mě a spousty mých přátel je pvp taky až někde nakonci.
Já třeba o pvp moc nestojím a ani o WoWáckou Arénu, ani o WoW styl updatů a datadisků (moc dobře ví jak tahat z lidí peníze za pár levelů navíc a nějaký ten obsah – super business směr ) a to ani o respekty z heal na tanka prostě takový trdloviny. To nám můžou pak rovnou dát všechny charaktery na 60lvl kde teprve wowkovská hra ( raidování inferna ) začíná, proč levelovat že ?
Na druhou stranu chápu lidi kterým to bude vyhovovat, škoda že se D3 nevydá ve dvou edicích ve stylu blíž D2 a pak zvlášť ve stylu D3(wow), to už bych chtěl ale moc.
Ať si Bashiok říká co chce ale mě prostě přijde divné abych během pár kliknutí změnil od základu celou postavu. CLICK a najednou mám absolutně jiný build, a za nic?? Aspoň kdyby tam dali nějakého mistra/trenéra či něco podobného aby to bylo alespoň trochu zajímavější. Takhle je celý systém tvorby postavy dán automaticky…imho hra pak ztrácí podobnost s žánrem RPG.
Ale zpátky k topicu: víceméně souhlasím s tím hráčem, ale na druhou stranu hra bude zábavná po delší dobu právě díky PvP, a koho by mělo bavit expení 5-ti stejných postav abych měl build proti ruzným charakterům.
Jelikož se se o hru zajímáš jako já, mohl bys vědět, že to to samé nebude, blizz už dávno psal něco o taktice
Hratelnost budou zvedat i rozšiřováním obsahu, nesrovnávám to s D2 a jsem rád, že to postoupilo dále. Do grindu patří vše spojené s expením, nemluvím jen o růstu lvl..
@SK: Progress a pokořování cílu =/= znovuhratelnost & grinding. Je pravda, že respec zabíjí znovuhratelnost ve smyslu D2, jenže Blizzard dokázal, že nepotřebuješ mít u hry replayabilitu, aby se hrála desetiletí… replayability < patch content, datadiscs. Navíc v D3 bude kvalitnější PvP a hlavně přístupnější, takže ho bude hrát víc lidí a snad každý ti potvrdí, že jakákoli hra, která je PvP má 1000x větší trvanlivost než jakákoli SP.
@BlackLight: Mě taky do jisté míry, jinak bych nehrál Diablo. Ať chceš nebo ne, tak celé Diablo je o grindu a je jedno, jestli jsi první akt normal a dáváš dmg za 1 a monstra mají 10 HP a nebo jestli jsi v pátém aktu inferno a dáváš dmg 1000 a monstra mají 10000. Je to to samé pořád. Ale imho je lepší přidávat content k tvojí vymazlené postavě a nabízet jí nové cíle/motivovat tě k vyzkoušení jiného playstylu/postavy, než vymýšlet systém, který je založený na tom, že budeš něco dělat pořád dokola 10 let a bude tě to bavit.
Když ten svůj názor zkusím tak nějak zformulovat aby to bylo pochopitelné, tak pro mě je lepší to, že grinduješ „jinde (prostředí), jiným způsobem (jiný class/spec) a jiné (monstra, bossové, content)“. D2 ti z tohoto nabídne jen to druhé.
Možná pravda, ale jen napůl. Navíc Garne grind není zábavný zas jen napůl, mě grind baví a nikomu to nevnucuju..
taky naprosto souhlasim s Bashiokem, v D2 sem na tohle musel pouzit hero editor a pripadat si skoro jako cheater, ted uz ne 😀
Jednoznačne súhlasím s bashiokom, kvôli pár novým skillom zakladať novú postavu je blbosť jak traky, a diablo má nikdy tak neudržalo pre zakladanie nových postáv, môj skromný názor
iNstinkt: Obávám se že to by neřešilo znovuhratelnost a takovou tu všeobecnou radost z pokroku když přeskočíš obtížnost, když se Ti odemkne novej spell, prostě ten progress je to nej co hra nabídla, vylepšování se.
já bych dal změnění spellu ve městě ale za prachy ne zadarmo.
Ha ha ha, koukám že Blizzard má na vše odpověď. Přesně tohle jsem psal několik příspěvků zpět a taky jsem dostal sekec mazec. Absolutně s hráčem souhlasím. Bashiok si vše okomentuje ve svůj prospěch, je do sebe příliš zahleděnej… Systém resetu je do pekel jdoucí a nezáživný…
Imho jsi měl v D2 důvod založit 4 necromancery, ale neměl jsi zas až takový důvod zakládat jinou postavu. V D2 jsem já osobně vnímal výběr postavy jako „jaká je tvoje oblíbená barva“. V D3 mám opravdu chuť si založit každou postavu. A s Bahiokem souhlasím, grind není zábavný. 😉
„V Diablu 2 jsem si mohl udělat například 4 necromancery, každého zaměřeného na něco jiného.“
Nikdo mu nebrání v tom, aby se držel jen nějakých spellů a potom založil novou postavu :D.
Já si radši udělám jednu kterou namaxuju, je to mnohem lepší než abych měl další 4, takže mi to takhle vyhovuje :).
Těším se co přinese za změny. Ten patch co změnil crafting a zrusil toho typka na enchanty se mi ale vůbec nelíbil doufám, že tenhle to dá vše do pořádku.