Poslední patch do bety, pořadím již třináctý, přinesl spoustu změn. Dnes ráno se Jay Wilson o těchto změnách velmi rozpovídal a odůvodnil je. Více uvnitř článku.
Dopis od Jaye Wilsona, předního vývojáře Diabla III:
„Minulý srpen jsme udělali Diablo 3 schůzi se zástupci několika fanstránek. Na schůzi jsem odhalil, že budou následovat další velké změny ohledně skill run. Od té doby jsme tvrdě pracovali a dnes bychom se s Vámi rádi podělili o detaily, které budou k vidění v patchi 13 pro betu. Věříme, že tyto změny učiní Diablo 3 lepší hrou. Začnu hrubým vysvětlením naších cílů pro tyto herní systémy, stejně tak vysvětlím, jak jsme brali v potaz zpětnou vazbu od Vás.
Začnu se systémem skillů. Naším cílem bylo dát hráčům široké možnosti přizpůsobit si postavu podle svého gusta. Věříme, že jsme uspěli již na začátku odebráním skill trees a posunutím se kupředu k otevřenému flexibilnímu systému, kde se skilly, runy a pasivní skilly dají vybírat dle vůle hráče.
Ten cíl a systém je velkým úspěchem, ale míra připůsobení neznamená nic, pokud není užitečná v bojových situacích. Hloubka boje je jeden z dalších cílů. Diablo je designované jako moderní akční hra, postavená na myšlence „lehké se naučit, těžké ovládnout.“ To pro hráče znamená vybrat si soubor skillů a abilit, aby pracovali dohromady a poté je použít v kombinaci, která povede k úspěchu – rozsekáním démonské invaze. S touto hloubkou boje v mysli jsem ročlenili skilly již od zrodu systému. Mnozí z Vás by jistě identifikovali co to bylo za skupiny, pokud bychom se zeptali a někteří hráči je dokonce zjistili velmi přesně.
Pro každou postavu jsme samozřejmě udělali tři základní typy abilit a poté, pro každou postavu, několik specifických abilit. Všechny postavy mají ability, které se řadí do kategorií, které nazýváme Primární útok (Primary Attack), Sekundární útok (Secondary Attack) a Defenzivní (Defensive). Skilly v Primárním útoku jsou nejčastěji používané ability, co často generují zdroje. Sekundární útoky jsou silnější, které jsou nějak omezeny cenou zdroje nebo cooldownem. Defenzivní ability jsou používány k útěku nebo k ovládání bojiště. Pak tu jestě mají postavy unikátní kategorie, jako kouzla Wizarda nebo mantry Monka. Používáme tuto metodologii, aby nám pomohla s unikátním designem postav a jejich skillům, ale neodhalujeme je hráčům, ačkoliv by jim tyto kategorie, stejně jako našemu týmu, pomohly lépe pochopit, jak postavy fungují.
Další z naších cílů je zajištění, aby ovládání hry a rozhraní bylo snadné, takže se budou hráči spíše snažit ovládnout herní mechaniky, než aby bojovali s grafickým rozhraním. Dávat hráčům kompletní svobodu vybrat si cokoliv, aniž bychom je nějak nasměrovali, jak naše systémy fungují, by byla fatální chyba v našem designu. Byl tu také vzájemný vztah mezi spodním panelem pro skilly a systémem skillů. Máme 6 skill slotů a 6 míst pro skilly, ale tato dvě rozhraní spolu příliš nespolupracovala.
Abychom tyto problémy odstranili, zaměřili jsme se na dvě hlavní změny: 1) vyčlenění skillů do různých skupin a 2) propojení výběru skillů rovnou do spodního panelu, aby byla volba skillů jednodušší. Když se podíváte na stránku se skilly, uvidíte 6 slotů na výběr skillů – každý z nich odpovídá jednomu tlačítku na spodním panelu a každý odpovídá seznamu skillů, ze kterých vybírat. Tím, že poskytneme jasného průvodce, jak maximalizovat potenciál Vašehou buildu, myslíme, že splníme první část naší myšlenky „lehké se naučit.“
Možná se už vztekáte, protože jste ten typ hráče, co se snaží hru „ovládnout“, ale předtím, než poběžíte na fóra, máme tu další věc. V nastavení je možnost ‚Volitelný mód‚ (Elective Mode) pro systém skillů. S tímto nastavením si můžete dávat jakýkoliv skill do jakéhokoliv slotu jak budete chtít. Volitelný mód je přístupný kdykoliv a není nutné ho nijak odemknout. Doufáme, že nové rozhraní Vám dá přesný záměr skillu – a možná už v průběhu obtížnosti Normal – ale pokud budete chtít nakonec mít build, který není možný udělat jak jsme zamýšleli, přepnete si na Volitelný mód a hned si budete moci přehazovat skilly jak budete chtít.
Tento obrázek ukazuje build ve Volitelém módu skládajíci se pouze z Primárních a Sekundárních skillů. Všimněte si, že názvy slotů neukazují, z jaké kategorie je skill zvolený.
Zatímco systém skillů je z velké části nezměněn, co se týče vzhledu a pomocných kategorií, pracovali jsme na velkých změnách u skill run. Předtím, než zajdu do detailů, bude lepší, když něco řeknu: skill runy již nejsou fyzickou věcí, ale jsou zabudovány do systému skillů. Vrátíme se kousek zpátky a projdeme si několik problémů, kterým jsme čelili, než jsme vymysleli nynější systém.
Chtěli jsme, aby systém skill run vždy poskytoval další různorodost mezi charaktery tím, že umožňoval výrazně vylepšit nebo úplně pozměnit skilly. Původně jsme chtěli přizpůsobování na předměty, protože to vypadalo dobře a protože Diablo je o předmětech. Když ale máte okolo 120 základních skillů, což znamená zhruba 600 variant skill run, navíc každá runa měla 5 levelů, znamená to, že je tu okolo 3 000 různých run ve hře – a hned jsme věděli, že budeme mít problém.
Diablo je určitě o předmětech, ale později ve hře, starat se o všechny runy bylo nejenom nezábavné, byl to také závažný a otravný problém v inventáři. Prošli jsme několik nápadů, nějaké jsme udělali a otestovali, abychom vyřešili tyto problémy a nepoškodili různorodost buildů. Nakonec jsme vyvinuli, dali do hry a otestovali nový systém, který splňuje všechna kritéria a řeší problémy – a to tento systém uvidíte v novém patchi a o něm budu také mluvit.
Demon Hunter po 20. levelu si vybírá skill a příslušnou runu.
S novým systémem se Vám odemknou nové skilly na dalších úrovních jako předtím, ale navíc se vždy odemknou i nové runy. Nyní, když otevřete okno se skilly, vyberete si jaký skill chcete mít v jakém slotu, varianty skill run jaké chcete a pasivní skilly. Tohle všechno se dělá přes grafické rozhraní a všechny možnosti skillů, skill run – pasivních skillů se odemykají postupně jak postupujete na úrovních, což vede k ještě lepší integraci rozhraní. Jak jsme nastavili postupné odemykání skillů na úrovních, tak podobně se odemykají skill runy.
Další věcí, o kterou usilujeme v našich hrách je „koncentrovaná zábava,“ a zatímco úrovně run dávaly smysl, když jsme se zaměřili na předměty, mnohem větší smysl dává, když se runy odemykají každou úroveň a jsou volně přistupné. Nechtěli jsme se dostat zpátky do situace, kdy jste klikali na skilly a zvyšovali jejich úroveň. Je to mnohem lepší a zábavnější, když mají runy jediný a silný účinek pro vaše skilly. Nový systém run nemá úrovně, místo toho jsme nastavili sílu run na ekvivalent 4-5 úrovně runy. Jedno kliknutí, vyberete si runu a máte obrovský efekt na daném skillu. To vypadá mnohem víc cool.
Runy nám způsobily zatím největší problémy, co jsme ve hře měli a jak jistě víte, stále jsme na nich pracovali. Plně očekáváme, že někteří z Vás budou zklamaní, že runy již nejsou předměty. Interně nám to trvalo hodně dlouho, než jsme se toho nápadu vzdali. Včleněním run do systému skillů nám dalo několik výhod a dokonce i bez run máme více typů předmětů než v Diablu II. Věděli jsme, že děláme správnou věc, když jsme nechali runy jako předměty odejít a zaměřili se na jiný kličový systém – měnit úžasně skilly.
Předtím, než to tu zabalím, bych chtěl ještě říct, že jedna z dalších dobrých věcí je, že na každém levelu se Vám odemkne něco nového. Nyní na každé úrovni budete moci používat nový skill nebo runu a v některých případech dokonce tři nebo čtyři. Nyní asi nejlepší věc – runy se Vám začnou odemykat už na 6. úrovni, což znamená, že je bude možné vyzkoušet už v betě.
Tak tady to máte – nový systém skillů a skill run! Věříme, že tyto změny zlepší Diablo 3 a těšíme se až vyzkoušíte nový patch. Stejně jako vždy se těšíme na Vaši zpětnou vazbu se zkušenostmi se změnami.“
OK. Takže v tom případě Diablo 3 na Normal není RPG, ale Golden Axe ve 3D. .)
Delo: zas to neprehanej, na normal te vubec nejaky weapon dmg nemusi zajimat, alespon ja budu pouzivat co se mi libi a s cim se mi dobre hraje a ne to co ma o 5% lepsi dmg. RPG taky nejsou jen o vypoctech, docela dobre se da hrat i bez toho (samozdrejme by ta hra mela byt aspon trochu vybalancovana). O vypocty se zacnu zajimat az navyssich obtiznostech, kde budu dostavat nahubu. Taky se muze ukazat, ze se mylim a sejmou me hned na zacatku, ale to se uvidi:)
Btw, Shania. Od kdy je v RPG popis skillu a to, jaký má damage/efekt „nápověda“? To je kruciální informace. Bez toho to nemůžeš prakticky hrát. I když Diablo 3 asi jo, když to má nálepku „monkey friendly“. Ne, fakt se nezlob, ale pokud někomu stačí ikonka kouzla s popisem „Toto kouzlo je super a awesome a dává hrozně mocinky damage“, tak bych mu dal asi radu, že RPG pro něj není.
delo: třeba budou předměty +x rune skill level, kdo ví…
Shania: Máš pravdu. Obecně. Nicméně nové UI, v novém patchi 13 o kterém se tu bavíme, je všechno, jen ne noob friendly.
Btw, ještě mě napadlo (kdyžtak mi to někdo spojte dohromady:)). Když si vezmu třeba Electrocute a do toho modifikaci Chain Lightning, tak nebudu moct zklepšovat, kolik to zasáhne cílů, když se ty runy a ani level skillů nezlepšuje? To je divný ne. Nějak to přece musí jít.
zjednodusovani interfacu: normalni hrac, to klidne muze povazovat za demenci a zjednodusovani, ale hry od Blizzardu casto zacinaji hrat lidi, co nikdy jinou hru nehrali, u WOW jsou to statisice lidi pro ktere to byla prvni hra a stejne to bude i s diablem. Nejde o to, ze by slozitejsi system casem nepochopili, jde o to, ze jim pomoct na zacatku a oni pak ve hre zustanou. Tohle je zmena jednoznacne k lepsimu a ostrileny hrac tu ma moznost si zapnout normalni napovedu.
Kazdy se nauci casem herni mechaniky a co a jak je, ale u kazde hry to nejakou dobu trva a kdyz ctu tyhle fora, tak se mi zda, ze to tu par lidi doted nechape, jak systemy v Diablou funguji a to jsem chodi pravidelne.
Jinak nerozumim tomu, jak tady Garn chce zkouset desitky buildu…to je podle me uplna blbost, nevim jak vy, ale ja sem si o buildech cetl hafo na netu na forech apod, takze sem procetl vse mozna a usoudil co bych mohl hrat, jakou kombinaci na co zvolit….nemel sem nikdy v planu bezhlave experimentovat se vsemi skilly, kdyz kazdy si najde nekolik buildu na kazdou postavu a ne desitky, rekneme 3-5 maximalne. Zbytek bude mene efektivni. Na webu sem se docetl jak mechanismy funguji s kombinaci skillu kouzel a hernich stilu a to jsem pak hral.
Je tu ještě další věc. Tím, že už runy neexistujou a nemají rank (nemají nic), tak už se nemění grafický efekt skillu podle síly runy (jen typ). Shame on you Blizz.
Mě osobně nejvíc vadí to skill okno které je přes celou obrazovku a nic nevidim. K diablu patří okna na okrajích obrazovky !! 😀
Nekdo z Vas to vystihl, srdce ti zaplesa kdyz ti padne Runa, to je jeden z nejlepsich pocitu proc tu hru hrajeme, alespon to tak mam ja. Stejne tak nejlepsi pocit ze hry a hnaci motor je to, kdyz ti padne nejaky item, ktery ma promenlive staty muzes mit perf item. Runy tam ale aktualne nejsou, takze je to pouze a jen o itemech, coz je hrozna skoda. A menit runy? S lidma ktery neznaj jejich cenu a tak vyuzivat lepsichz znalosti ve hre nez maji ostatni? Opet slastny pocit, ktery tu jiz bohuzel nebude, takto budeme vsichni na stejne lodi, se stejnym skillem a podobnym equipem, velice podobnym s dvema jinymi afixy. Ja bych rad vycnival ale ve vice atribuitech, bohuzel….
Ideální by byl asi kompromis – ten systém skill run by se zachoval tak, jaký je, ale bylo by zároveň možné dropovat „skill rune itemy“, které by třeba o nějaké % zlepšovali efekt těch „defaultních“ skill run (jakoby by je „přepsali“). Např by se dropovalo řekněme 5 lvlů skill rune itemů rozdílné kvality. Co vy na to? Asi se toho nedočkáme, ale v tomto směru by to bylo zřejmé ideální. Začátečníci by měli své defaultní skill runy a masteři by měli o něco lepší skill runy s lepším efektem.
@SK: That’s it.
S turbo-hypem na věčné časy a nikdy jinak.
Ale když se hráčů zeptáš, jestli chtějí, aby jim vydavatel říkal o změnách v game designu, tak co myslíš, že odpoví?

Garn: a dyk jó, ono kdyby se ta hra vydala bez předběžných zpráv Blizzardu tak by se nic nekomentovalo ,ale již dávno hrálo. Jenže když na něco Blizzard navnadí (zároveň se slovní pojistkou – ono to tak možná ve finále nebude) tak se nemůžem divit, že je pak někdo zklamán z věcí co mu vyškrtaj. Dělaj to moc pěkně tu psychologickou hru, páč se o tý hře pořád mluví (da best advertisement)
Jo, ale když nebudeš mít důvod farmit itemy, tak ta hra ztrácí smysl. Proto píšu, že máš pořád proč farmit. Sám píšeš, že je to nejpodstatnější část buildu. Bez dropu run se hra obejde. A ta tvoje druhá část to je stejné jako říct, že na udělání perfektního buildu v D2 ti stačí vyzkoušet první ranky skillů… nevím, někdo možná je takovej borec, ale já fakt ne. 🙂
Garne, ale tohle o nutnosti farmení run můžeš aplikovat i na itemy, protože ty taky a ty především potřebuješ na build. Navíc na vyzkoušení buildu by ti stačili i runy s nižším rankem ne? Efekt mají stejný.
Ááááá, já si kvůli tomu zapnul ještě betu a koukám že shoulderpads, legplates a říkám si, že to je všechno… bracery jedny zašitý!
OK, takže sem v klidu. Garne, jsou tam 3 nový sloty gearu. .)
Jenže se starým systémem zase nemáš šanci vyzkoušet ani polovinu buildů, protože by tě to stálo asi tak habrilión hodin farmení run, aby jsi měl tak 100 run od každé na ranku 7 a mohl to proházet… wow, super feature.
Prolož to ještě 10 RIPama HC postav a následnýma 50 hodinama levelování a dalších 100 hodin shánění gearu, aby jsi mohl na inferno ty runy vůbec farmit a máš tu awesome game design decision. A jsme doma… Já fakt nevím. Je blbý, že nebudou dropovat runy, taky jsem z toho sad panda, ale asi lepší systém není. A jestli je, tak na něj firma s 10letou tradicí a současný největší vydavatel her na PC nepřišel, bohužel no.
Garn: Že nebudou dropovat runy, holt dokud ti nedropne silná tak pojedeš se slabší, nebo čekáš že ti taky hned padne superpředmět ? Dyť je to dokolečka dokola…
…a mě už je to vcelku u (tam kam slunce nesvítí)
delosombres: Bohužel je to tak, budu si muset nějak pořešit připojení na HC jinak si pobrečim
@SK: Co to meleš proboha? Úplně překrucuješ to, co jsem napsal. Nikdo nebude omezovaný tím, že nebudou dropovat runy. Moje pointa je, že je imho jedno, jestli farmíš 200h a pak máš z toho super gemy, super itemy a super runy a tím, že farmíš 200h a máš z toho super gemy, super itemy a runy si jen vybereš. Na customizaci to neubírá a pořád máš důvod farmit. Chápu, že tobě jako hardcore hráči zaplesá srdíčko, když ti místo itemu vypadne runa, ale je to jenom matematika. Hádám, že mě teď korunuješ zabijákem RPG žánru nebo vyloluješ. A po následující větě si dáš nejspíš další dávku adrenalinu a půjdeš na 4. bypass, ale mě je fakt uřpímně jedno, jestli získám +100 dexterity tím, že si 20 levelů budu klikat +5 bodů do dex a nebo tím, že si socketnu 5 itemů na +20dex a stejně tak je mi úplně putna, jestli si zvýším damage tím, že mi dropne runa a nebo tím, že mi dropne item… Mimochodem v D3 je tuna další customizace a úpravy charakteru a playstylu na kterou všichni totálně dlabou, třeba 1h+shield(quiver)/dual wield/2h, nebo rozdíl v tom, jestli máš sword, mace, axe v rychlosti poškození nebo element zbraně úplně mění playstyle a nebo to, že máš o 2 sloty gearu víc než v D2 atd… ještě po tomto postu žijete? …
Třeba u DH je brutální rozdíl jestli máte 2h xbow + quiver, 1h xbow + quiver, bow a dual wield. Máte úplně jiný typ damage outputu, jiný attack speed a pokud si zvolíte, že chcete hrát třeba 2h xbow, tak tomu prostě musíte přizpůsobit zbytek buildu a hlavně gearu a jet totálně jiné staty. Stejně jako když máte nějaký build, tak tomu musíte přizpůsobit weapon atd… Ta hra je podle mě dost komplexní na to, že ji degradujete na úroveň Maria Ultimate Edition.
Ne nebude na HC RMAH… kvůli tomu, že by si lidi nakoupili za několik desítek až stovek dolarů věci, které by pak ripli na infernu 😀
(SkeletonKing) „AH postavy pěkně proboostuje skrz.“
To je přesně ono. Právě si aplikoval Blizzardské myšlení na celý Diablo 3 franchise. Blizzard jde cestou, kdy sice dostáváš neustálý nášup nových věcí, ale dostávají ho všichni bez ohledu na to, jak moc se tý hře věnujou. Všichni mají všechno a jen žebrají po dalším contentu. Neexistuje kompetitivnost.
Ne vážně, sejdem se asi na HC s Garnem aspol. :), protože ten malý čtvereček, který (bohužel až po diohrání Normalu) půjde zaškrtnout je už asi jedniná věc, kvůli který sem ještě ochotnej tu hru hrát.
Btw, v HC nebude RMAH??????
Ne, nebude. -Garn-
delo: to nemusime resit my pojedem HC kde RMAH nebude 😀
delosombres: Ty datáče moc dlouho nevydrží protože AH postavy pěkně proboostuje skrz.
„Podla mna to je dobre aj ludia čo nemaju 10 hodin denne čas na farmenie rún budu mať rovnaké možnosti.“
Nemám 10 hodin denně čas na to, abych se hrabal v autě, tak si od někoho koupím vytuněný dělo a budu se tvářit, že sem největší geek přes fára. Stejná logika.
Na nový systém run nemám jednotný názor.Na jednu stranu jsem zklamaný, že nebudu moc hledat runy a skládat ty nejsilnější, na druhou stranu jsem rád, že si budu moci odzkoušet všechny varianty a vyberu si tu, co mi bude nejvíc vyhovovat. Až to budu moci odzkoušet, tak teprve potom můžu říci, jestli je to dobré nebo špatné.
Garn: co ? tím tvým uvažováním brzy bude ve hře pouze jedna oblíknutelná věc která bude mít random staty ze všech věcí, bude nekonečně randomovatelná a dropovatelná a bude záležet na herním čase a štěstí jaká Ti dropne a podle Tebe to bude stejně cool. Takhle uvažovat opravdu nejde. Hra má mít rozmanitost předmětů. Jsem pro to dát zpět runy jako předmět !
RMAH neberu v potaz. Pokud se chceš honit za zlatou tretrou, tak se mnou pojď hrát hardcore. Pokud ne, tak ti můžou být noobíci s bohatýma rodičema putna.
Vím, že je to docela slabý argument pro obhajování game designu, ale není to ani tak obrana Blizzu jako můj postoj.
Garne. Ten, kdo bude hrát dýl lepší gemy a itemy mít nebude, když si to druhej koupí na RMAH. Faktem je, že runy jako drop by zvýšily trvanlivost hry. Blizzard ovšem na trvanlivost kry (v základu) kaká, protože bude sekat datáče jak na běžícím pásu. Netvrdím, že je to špatně. Přece jenom je asi lepší mít content navíc, než runy, které jsou uber vzácné a na tom stavět trvanlivost. I když ten pocit, že to najdeš je taky dobrej. Jenomže noobíkům se nelíbí, že nemají všechno hned.
Já se jen bojím toho, že až se sejdem u 3 datadisku, tak člověk, kterej to intensivně hraje celý roky na tom bude stejně, jako noobík, kterej má bohatý rodiče.
Mne se to zamlouva, ovsem varianta, ze by runy dropovaly, by byla jeste o neco zajimavejsi a mela v sobe vetsi kouzlo. Co se tyka rozcleneni skillu, tak urcite velke plus.
@Fight: Spíš Cataclysm glyphy.
@zbytek: Radši no comment.
Btw. tady vůbec nejde o to, že bys musel runy farmit, stejně strávíš tunu času farmením itemů a gemů a kdo bude hrát dýl bude mít lepší gemy a itemy, čili bude mít stejně výhodu, takže to, co tu rozebíráte, je ptákovina.
Zbytek vaší diskuze je prostě pohled na věc, jeden má rád to, jinej ono, já říkám endgame content > levelování dalšího charu. 
Rozdil mezi beznym predmetem a nehjakum top Legendarnim muze byt taky klidne 150-200%(pokud to zas nezmenili). Pritom drop takovych predmetu bude mnohem nizsi nez by byl drop run, takze tak jako tak, kdo bude mit stesti na drop a hre venuje vic na tom bude zaslouzene lip. Pozadovat vyrovnane sance pro vsechny je krok vedle nejenom v D3..
Takže z „run“ jsou „talenty“. 🙂
Já taktéž nemám čas hrát deset hodin denně a rozhodně nechci takovou hru, aby někdo kdo může byl díky tomu omezován, nebo ba dokonce stejně dobrej. To je sobeckost největšího zrna. Na to můžu jen zas LoL.
My se tu, ale bavíme o runách a je rozdíl jestli máš sekeru s 150dmg/ 160dmg nebo runu se 150%dmg/250%dmg.
Cimrman, Milkolkator: Tak to aby pro vas blizz zadarmo pripravil i nejaky pekny Legenary setik po dosazeni 60lvl ne?..Jeden z vas nema na farmareni cas, druhy muze mit smulu na drop a podle vasi logiky by nikdo nemel byt ve hre lepsi jen proto ze se hre venoval vic..
Podla mna to je dobre aj ludia čo nemaju 10 hodin denne čas na farmenie rún budu mať rovnaké možnosti na vytvorenie postavy 🙂 , ale aj tak to podla mna ešte nejako zmenia ….
Mě se tento systém zamlouvá, nevim proč by měl být někdo lepší, jen pro to, že měl štěstí na drop.
první změny které mě opravdu potěšili
Gorelord s tebou souhlasim. Na to už ale měli myslet dříve a ne to rozkopat v tomto stádiu bety, takže se změnami souhlasím v případě že do domyslí jak upravit to „zadarmo“. Spoustě lidem vadilo, že po 30 lvl si měl všecky skilly a byla tam propast do 60, zdá se ale, že moc lidem nedošlo, že runy měli lvl, takže si mohl skill vylepšit i na 40 i na 60. Prostě se mi to zdá teď nedotažené.
Doufám, že v patchi 14 bude vše ospravedlněno. Hlavně už se nemůžu dočkat odezvy Blizzardu, protože thread o patchi 13 už má asi 50 stránek, kde se dost lidem nelíbí změna skillů a většině se nelíbí UI. Blue post se podezřele dlouho neobjevil. 🙂
Kdo by chtěl pokračovat v diskuzi, jsem na foru. Změna Runestone systému
BlackLight, TheWitcher: Neříkám, že SC budou všichni lamy, to v žádném případě. Jen jsem se snažil uhájit svůj názor ohledně vývoje Diabla 3. Jediné co říkám je, že HC budou hru hrotit do extrémů, sedět u ní většinu dne a pořád a pořád hledat nové věci a pořád tak vylepšovat postavu, zkoumat každé číslíčko u statistik, udělají si tu hru HC sami. Přeci kdyby se všechny hry (i ty dobré) dělali jen HC, hrálo by je strašně málo lidí.
Jen mi šlo o to, že HC hra se dá udělat i z lehké hry, záleží jen na přístupu hráče.
Jestli jsem Vás, nebo někoho jiného urazil, omlouvám se.
Novej system je OK, problem vidim ale v tom ze kazdej dostane vse zadarmo, coz mi proste prijde jako velkej a zbytecnej fail. Odemknuti tech run melo hrace stat nejakou namahu(najit, koupit nebo vycraftit) a ne to jednoduse rozdavat podle lvl..
Jsou tu jen dve moznosti
1 stocite to k tematu
2 lock …
BlackLight: Jasný, že nekopeš jako na začátku, protože ses vytrénoval. Ale je to o tréningu/specializaci/zaměření. Když budeš trénovat 10 hodin denně hlavičky, tak v tom budeš master. Prostě to, na co se zaměříš, ti pak půjde líp, stejně jako u těch skillů. Nebo ty sis dal do kapsy nějakej talisman, který sis koupil od čongů a najednou je z tebe mistr světa? Trochu přehnaný příklad, ale nevim už jak to mám popsat. Hlavně tady nejde o logiku jen pro tu logiku, ale o to, aby to bylo dobře vymyšlený (když už tu hru chtěj mít vymakanou za ty roky vývoje), což není a já bych prostě od Blizzardu čekal něco víc, než nějaký zbytky ze starýho systému, který nemaj význam.
Power: Konečně někdo, kdo mě chápe. 🙂
Dexther: Naprosto přirozený vývoj ? A to nemá návaznost na ztrátu RPG prvků ve hrách ? Nebo ty si snad myslíš že vývoj vždy znamená směr k lepšímu ? A proč mi o penězích píšeš ba dokonce ujišťuješ to co jsem psal já, to je jako něco po někom opakovat lol…100xOmG
Irinnex: Ne všichni SC hráči jsou lamy. Mnozí SC hráči jsou skillově mnohem výšem než HC hráči.
Nevím co na to říct,moc mi to nesedí aby se ti aktivovala runa kterou vlastně nemáš a ani ji mít nemusíš.
Prostě ti tam přibude,myslím ze lepší je dat jsi tam runu jakou chceš a kterou jsi taky dropneš a podle LV ji mužeš nasadit když už, ja vidim runu jako věc kterou musíš najít a ne zadara, bezesnahy dostat to už mužou pojmenovat (chain skill ) nebo skill který jse otevře na dané ůrovni ale navazuje na předešly skill prostě vylepšení skillu z dvojím efektem třeba,Taky nevim jak mužeš zakouzlit skill runou když je to vlastně kouzlo takže kde jse ta runa zakouzli? když skill neni hmotny? spiš skill vylepšíš kouzlem nebo ho vylevluješ použivanim pak by se ti mela třeba ta možnost otevřít.Myslim že hrači prijdou o moznosti jinych a treba lepsich run a obchodovani s nimi,je to zjednodušeni a predurčeni run jake muzes mit volba svobody jsi tam dat co chces je lepsi si myslim a to ze se ti budou hromadit se muze vyrešit tim jako kameny osazovane zbrane 4x rubin udelas z nej 1x broušeny rubin ktery je lepsi takle by to mohlo byt i z runama mas 4 stejne udelas z nich 1 lepsi atd. obchodovani s nimi by bylo aktivnejsi mas 3 koupis 1spojis je a mas jednu lepsi z lepsi cenou: ) Muj nazor mely by to zmenic,kdyz tak me opravte dik.
Irinnex netušim kdes vzal, že SC hráči budou lamy a HC masteři , nejlepší itemy, nejnamonstrovanější krutopřísný bla bla.. ty seš fakt lolek, ty už si tu viděl inferno někoho hrát? To je nejstupidnější názor co sem tu zatim viděl, no nic.
Delosombres ty to moc hrotíš, snad neočekáváš, že ti tu hru udělaji podle skutečnosti nebo že ti bude do sebe všecko zapadat. Je to prostě jen hra a někdo si jí vymyslel a je úplně jedno jak stupidní ti to přijde, s pohledem na to jakej v tom byl předtim skutečně binec sem rád, že to tam někdo uklidil. Ano mohli to nazvat jinak, ale o názvech to asi moc neni, proč by se třeba válečník nemoh cvičit v určitým skillu a něco na něm vylepšovat. Já hrál dlouhou dobu fotbal a myslíš, že kopu pořád stejně jako na začátku? Ani náhodou, když už jsi u té nepochopitelnosti.
delosombre: Říkám, nemělo se tomu od začátku říkat runa 🙂 To je přesně ta fixace o které mluvím, zkuste to nebrat jako stré runy, ale jako něco nového se starým jménem. I barbarian „kouzlí“. v Diablu 2 taky potřeboval pro útoky manu.
Kdyby se mezi těmi rubínky a např. smaragdíky, ametystíky at. dale u zbraně přepínat (jako se dají přepínat runy u skillů), budiž… bylo by to hodně zvláštní (ale na jednu stranu: u střelné zbraně si taky ve hrách můžeš přepínat např. dávku a střelbu po jednom náboji – jen ilustrace).
SkeletonKing – kamaráde já myslím ,že pláčeš na špatném hrobě, podle mého je to naprosto přirozený vývoj a určitě to neznamená ,že to jde s RPG hrama s kopce jenom proto ,že se něco mění a ohrazovat se tím ,že jde o to aby prachy tekly tak tě můžu ujistit ,že neexistuje hra kde by nešlo o peníze a jestli ti vadí ,že je bliz chce efektivněji vybírat tak ať pokud je budou nadále částečně cpát do vývoje lepších her rád jim to profinancuju třeba s prodeje na AH. Krom par titulu z wow mam vše od Blizu v orig. včetně War1 na diseketách a D2 dokonce dvakrát žily mi to netrhá jiní to propijí v hospodě. Tak už si nestěžuj nikdo tě nebude nutit hrát a ani kupovat .
Nevím o čem se tu dohadujete Diablo přece HC RPG nikdy nebylo a bavit se tu teď o obtížnosti je taky o ničem, to se snad bude řešit až bude hra venku.
(Irinnex) „V Diablu 3 místo magického vylpšení zbraně bude hrdina čerpat magickou energii runy ke kouzlení.“
Má to jeden bug. Ne všechny postavy používají kouzla. Nebo jak vysvětlíš, že bojovník si vezme nějakou runu (která mimochodem nemá jméno, rank, nedá se vzít/najít, prostě neexistuje, je to jen ikonka ve skill tabu) a najednou umí útočit jiným způsobem/technikou? Tobě to nepřipadá stupidní? Tohle se hodí tak do nějaké arkády a ne do RPG.
Uvedu ti srovnávací příklad, který perfektně zdemonstruje, jak je tohle směšné. Představ si, že Blizzard kompletně odstraní ze hry socketovatelnost věcí a gemy. Nyní půjdeš a najdeš magickou Axe of Gore, která bude mít +10 Strenght. No a pak opět narazíš na magickou Axe of Gore, která ale bude mít vygenerováno více: +15 Strenght. No a vedle toho čísla bude nakreslená ikonka rubínu, protože je jako automaticky socketnutej ve zbrani. Get it? Prostě přítomnost těch run už nemá význam.
tak nevim, možná mě jenom oblbli tou omáčkou..
…ale mě ty změny přijdou fajn
bál jsem se že to bude zase ochuzování hry (jako by toho bylo v posledních dnech málo
), ale právě tyhle nacházecí runy mi tam trochu vadily. pro ty kdo hráli Sacred, tam se skilly nacházeli, byl to teda level-up systém, ale už samotná ta představa „nacházení schopností“, byť tady trochu jiná, bylo zlo.
teď tu máme systém bez hledání barevnejch kamínků, všechny schopnosti vychází přímo z postavy – no, sláva, konečně máme hrdinu a ne jen „sběrače“. za mě teda ano!
SkeletonKing: HC hráčů ubívá, to ano, SC hráčů přibívá, to ano. Ale ti HC hráči co zbyli (předpokládám, že ty mezi nimi jsi), budou mít nad ostatními vždy převahu. Jejich postavy budou namasterované až hanba. Budou mít tu nejlepší výbavu, protože na rozdíl od SC hráčů pojedou i po třeti Inferno jen aby našli to co hledají. Budou znát perfektně všchny skilly a jejich pravé použití, protože na rozdíl od SC budou sedět nad statistikami a předvídat, kombinovat atd… Budou mít ta nejlepší umístění v PvP arénách, protže ti SC „cucáci“ nebudou svými schopnostmi sahat HC ani po kotníky…
To že hra není HC primárně vyráběna a vyvíjena neznamená, že pro toho, kdo chce HC, tak HC bude. Je jen na hráčích, zda přijmou vývoj a půjdou s ním a své schopnosti zůročí a budou nejlepší…
delosombres: je třeba se smířit s tím, že s rpg hrama to jde pomalu a jistě do háje a je to jen díky lidem co přijmou co jim Blizzard a jiné herní výrobny naservírují. Blizzard moc dobře ví že nejvíc peněz bude mít o dětí a to RMAH počínaje, tak proč pilovat hru pro dospělé kteří jim na RMAH budou většinou kašlat. Uděláme to tedy lehké, aby to mohl hrát kdokoliv a prachy potečou…
Tak mě napadá, že kdyby Blizzard pojmenoval runy jinak, žádné hádky by nevznikali. Fanoušci mají runy spojené stylem runa = fyzický předmět = drop. Po dlouhých debatách se výrobci rozhodli k odvážnému kroku, tuto rovnici změnit: runa = vylepšení skillu = drop a později ještě odvážněji: Runa = vylepšení skilu = zisk s lvl.
Runa jako „předmět“ prošel vývojem, protože Diablo 3 je nová hra, která se z Diabla 2 vyvinula. A stejně tak se kameny v inventáři vyvinuly v kameny, které jsou součástí skill tree.
V Diablu 2 byla runa předmět, který hrdina našel a díky jeho magickým vlastnostem očaroval svou výbavu. V Diablu 3 místo magického vylpšení zbraně bude hrdina čerpat magickou energii runy ke kouzlení. Mě se to takto líbí víc.
Už nebudu řešit to zhovadilost, že když už dostáváme nějaké bezejmené runy automaticky, nemá význam aby existovaly. Tak jen dodám jednu věc, kterou mi hlava nebere. Diablo 3 má mít rating (narozdíl od WoW) snad 16 nebo 17 let. To mě prostě nutí si myslet, že v Americe jsou dospívající lidi mentálně někde na úrovni 8 let. Nutí mě k tomu Blizzard nesmyslama typu Advanced Tooltips nebo Elective Mode. Kdyby vám někdo před 10 lety řekl, že v Diablu 3 nebudou defaultně u skillů uvedeny statistiky (procenta, damage, atf.), tak mu nebudete věřit. Koneckonců kdo potřebuje v RPG statistiky, že?
Já jsem s novým systémem naprosto spokojen. Líbí se mi, že s každou novou runou u každého skillu si budu lámat hlavu s tím, jestli zrovna teď nebude pro můj build lepší použít nějaký starší skill, který ale právě získal vlastnosti. Nebo která zbraň s kterým skillem půjde nejlépe dohromady, atd… podle mě tento systém dává hráči obrovskou variabilitu a budování postavy se posouvá na novou úrověň. Nekončí po dosažení max. levelu, ale pokračuje i po tom. Stále totiž můžu měnit skilly podle itemů co mi dropnou, nebo co vycraftím. Asi jsem jeden ze zastánců jedné, totálně vymakané postavy. Já si navíc můžu itemy nechávat, schovávat a mít díky volitelným skillům a runám třeba i tři buildy v jedné postavě. Podle situace a podle skupinky můžu měnit skilly, runy a k tomu výbavu.
A teď dotaz: Jestli jsem někde odpověď přehlédl, či přeslechl, omlouvám se. Ale chci se zeptat, jestli se budou „runovat“ i Passive skilly?
no mne tento system celkom vyhovuje najradsej mam 1 vymakanu postavu nie milion postav ja len dufam ze customizacia z itemov bude fakt taka brutalna ako blizzardi hovoria, niekde som pocul nieco aj o tom ze itemy by mohli ovplyvnovat jednotlive skilly to by potom bolo fakt paradne a runy nikto potrebovat nebude tak snad nam blizz uz coskoro ohlasi ten datom na ktori vsetci cakame
Mi se líbí rozdělení skillů na: primary,secondary atd.
ale vhled run se mi nelíbí
Také bych extrahabrózně pochválit EraSERa. Jeho info o AH bylo vyčerpávající,ale přehledné. Děkujeme
Bangla. Vsetko co pises v 3 bode je uplne naopak.
Jsem jedinej kterej přečet příspěvek ve kterám se píše, že změnu ohledně run řeší od srpna?!
Na tomhle systemu mohli klidne pracovat posledniho pul roku, podle meho to vydani nezdrzi. Navic v tomto systemu neni zadna volnost aby se muselo neco zdlouhave balancovat pro vsechny mozne moznosti..
@Bangla
1) souhlas, tim ze uz runy nejsou drop, je Inferno pro hledace ochuzeno o 50% a z UBER itemu zbyva „pouze“ gear (gemy nepocitam kdyz muze dropnout max 5 nebo 7 lvl ze 14)
1) Obchodovat můžeš dál třeba s gemy nebo itemy, které budou mít nyní mnohem větší váhu. Hlavně bude maybe fungovat gold systém, takže nebude potřeba používat runy jako „platidlo“
2) Budeš farmit a craftit gear a gemy. Jak rád říká A.Jey: Blizz jednu customizaci ubral a přidal ji jinde. Hra je imo víc „user-friendly“, ale to neznamená „easy“. Neboj se, že by tvoje postava nebyla jedinečná. Spíš naopak, možná bude ještě více odlišná než v D2 – dyes, banner, atd… Další věc je, že díky přístupným runách možná budou hráči více experimentovat a buildy budou moct být o to odlišnější. 🙂 Akortá je jednodušší být odlišný. 😉
3) Stejné základní staty s tím, že teoreticky staty můžeš modifikovat pomocí gemů. Ale pusť si stream, asi od 40. minuty probíráme právě to, jak lze tato modifikace vnímat kladně.
4) Přesně toto možné bude a 1000x víc než v D2 a na tomto to celé staví. 😉 I když budeš mít top armor třeba „Tyrael’s armor“, tak když dropne stejný item 200 hráčům, tak pokaždé bude mít trochu odlišné staty s tím, že ti může padnout i úžasný magic/rare předmět s dobrou kombinací statů.
ještě doplním, jsem sám… komu přijde trošku divné, že ukázali systém run docela pozdě, pokud má hra vyjít cca za 3 měsice
KONECNE!! po dlouhy dobe matlani prisli s necim, co mi prijde logicky a prirozeny.
Opravte mne prosím, ale já to vidím takto:
1) Já sem vždy miloval obchodování s runami, kdo ne, že? Lze na tom hezky vydělat, obas nekomu padne luxusní runa kterou prodá pod cenou a ty ji nakoupis vyhodne atd atd. Navic byla sance, ze mi dropne UBER runa a ja budu mit luxusni equip za ni nakoupeny. Proste pocit, kdyz ti padne runa, je skvely a doufas ze se tam ukaze neco lepsiho nez ITH nebo ED runa. Takze pro byznys a nadseni ve hre je to famozni vec.Zkratka dalsi drop.
2) To jako v tomdle dementnim systemu budou mit vseci stejny runy, tedy kazdy hrac dostane runu kazdy lvl zdarma, no kde to sme? TO je uplne nahlavu, dementni blizard se snazi delat hru DONK friendly pro 10 lety americany nebo co? Proc nam nenechani ten luxus sestavit nebo nafarmit si runu, ktera bude idealni pro nas skill? BOZE ja chci byt individualni, mit jedinecne runy, ktere nebude mit KAZDY jako nyni, ale ten kdo bude hrat chytre a odlisi se od ostatnich, opet se to odrazi na ekonomice, jelikoz cenu maj veci, jez nema kazdy a se snizujicim se poctem veci roste cena.
3) Takze nam vzali runy, to znamena ze vsecchny postavy budou mit totozne skily, totozne runy ve skilech, stejne staty, jedine v cem se budou lisit jsou predmety? Jeste kazdemu hraci rozdaji STEJNE charmy a gemy hm? Abychom byli vseci pres kopirak a uz nebudeme slintat na postavy nejlepsich hraci ve hre. Muze mi to nekdo vysvetlit kde je to pozivitni?
4) Bude moznost mit unikatni built/equip tak jako to slo v D2? Ja hral Paladina FOHa a padl mi scepter s 2x socketem a modrym +1 Foh skillem, o coz byl obrovsky zajem. Byl to modry predmet, magicky, lec jedinecny. Je mozne ze mi padne take opet neco takto unikatniho v tomto systemu dropu?
Jsem zatim vicemene zklamany, mym cilem je byt lepsi nez ostatni hraci co se tyce celeho charakteru od statu, po runy, skilly, samozrejme predmety ale to uz je jina pohadka. Sorry ze sem se rozepsal, ale tyto zmeny me donutily regnout se na diablofans a napsat prispevek! 🙂
Prostě to vypadá, že aktuálně to bude všechno o itemech. Najdu/vykraftím nějaký předmět a k tomu upravím skilly. Klasické buildy ve smyslu D2 se tady hroutí, protože nejlepší věci se craftí a když někdo vycraftí jen jednu ultra věc a pokombinuje to s tím co má a k tomu upraví skilly, je tu nový build, který nikdy nikdo neviděl. Užasné na tom je, že v každé chvíli na každý gear si mužete ťukat ty nejlepší skilly. Můžete si s tím hrát, jak douho chcete. Nemusíte zakládat novou postavu, protože jste si tam dali blbou runu (resp. takovou aby jste se nějam ve hře posunuli, ale pak vas to se*e, protože to třeba nejde dát zpět). Je to zábavné pořád v průběhu celé hry a pro všechny typy hráců a toho si hrozně cením. Ne hrát 3 měsíce abych měl top věci, podle nějakého buildu týpka co to paří 24/7. Všichni si najdou svoje. To v kombinaci s tím, že je výborných 5 postav, za které se vyplatí hrát, musí vydržet aspoň 1-2 roky. Mezitím Blizz určitě zapracuje i na modifikací samotnách skillů nebo něco podobného v rámci datadisku nebo patchů. Ale teď už samy itemy na vydání stačí a zbytek co měli v plánu vydají třeba potom, až uvidí co si hra žádá. Stačí si vzpomenout na synergie v D2, které daly nový impulz k hraní. Pro mne jednoznačně palec nahoru, jen je třeba se odprostit od toho, že to je D2, kde je zase více itemu a více možností jak kombinovat skilly. Ne, je to nový přístup. P.S. Jen mě možná mrzí to, že vlastně všichni budou hned na lvl 60…Trochu divné.
Natahnuti skilu a run na celych 6-60 lvl je urcite plus. Jeste by meli neco udelat s followers, kteri meli byt puvodne jen na normal obtiznost (proto maji skily jen do 30). Obavy ktere ma SK docela chapu, ale pokud bude Inferno opravdu tak tezke(konecna pro hrace bez zkusenosti) jak slibuji, tak by hra mela i pres rozsahla zjednodusovani vydrzet.
smurfiik: JJ, přesně tak, ty jsi tomu nalezl jméno, je to tak.
zahadum: to je mi zas argument. Vydreť ? LOL, asi jsi sváteční čtenář změn co? Negativní jsem na věci co pořád ubírají a na neustálé zjednodušování. Kupovat či nekupovat, hrát či nehrát nech laskavě na mé osobě.
takze z run udelali vlastne perky
SK, máš všetko? čo napr ? level 60 ? nemáš musíš si ho spraviť ….. máš gear na tvoj build ? nemáš ..musíš si ho vydreť v hre..zdá sa mi,že si krajne negatívny na všetko čo súvisí s Diablo 3, máš výhodu…hra nie je povinná…nemusíš si ju kupovať a hrať ju 🙂 a máš pokoj….a máš všetko 🙂
Garn: Tj, ale jaká bude životnost nového obsahu ve světě mámvšehned, toť otázka…
@SK: Radši „uměle“ přidávaný content než aby tě Blizz nutil hrát pořád dokola stejný content.
Osobne se mi tato zmena libi. Ze sve zkusenosti vim, ze lidi by si setrili dropnute runy az do 60teho levelu a vubec by je nepouzivali. Popripade jestli tam byla nejaka moznost kombinovat horsi runy stejneho typu a „levelu“ v runu o rad lepsi, tak dokud by si lidi nenadropovali (nenakoupili) runy az na max level runy, tak by je stejne nepouzili. Navic by cekali do ktereho skillu to nakonec dat. Pak si chci zmenit skill a runu ztratim? Nelibilo se mi to. A to, abych expil kvuli jinemu buildu znovu postavu to uz tim tuplem bylo strelene na hlavu. nejsem student abych u kompu stravil milion let expenim 😀 To radsi budu milion let umirat na inferno jako noobik
Já osobně považuju skill runy začleněné do systému jako zajímavý nápad a docela dobrý, že každý hráč bez rozdílu dropu bude mít k tomuto přístup, ale mnohem víc bych uvítal kdyby runy byl yitemy a musel jsem je dropnout a zasadit do skilu jako socket a bylo by. Doufám, že to změní a udělají hr utak ještě lepší.
Garn: Víš co, ono je to vesměs fuk, Diablo nějak vyjde, čas ukáže jak dlouho to lidi bude bavit, je taky možné že životnost diabla díky všechnomůžuteď změnám bude třeba jeden rok a uměle přidávanej obsah to už nezachrání, pak upadne do zapomnění a Bashiok si bude rvát vlasy jak to podělal.
Jinak k tomu kdyby byl odebrán inventář: Dragon Age 2 tomu bylo blízko, tam ten inventář sice byl, ale jeho důležitost by se dala rovnat nule 🙂
Po úvodním „tohle se snad neděje“ nastalo „dobře, že se tak děje“.
Včerejší stream mi vlil klid do duše, nový systém run by mohl fungovat. Skladování run určitě problémem byl a vytvořit „bezedný měšec“ na runy by se nevyplatilo – stejně by v tom byl nepřehlednej borčus. Čekám, že tohle byla poslední herně mechanická novinka a že teď už můžeme jen očekávat vydání hry.:)
Já doufám že když si Blizard dává tak dlouho na čas a pořád něco překopává že to bude stát za to. Já věřím že ano.
Jenže cheatama se řešili jiné věci a ty cheaty v těch hrách byli od vývojařů, jen jsi je musel znát. Za 30let se toho v herním průmyslu změnilo hodně(zjednodušilo), to by jsi nemohl hrát pomalu nic, jen možná textovky na PMDčku
Ok takže ty skill runy je možné měnit za pochodu stejně jako je možné za pochodu měnit a přehazovat skilly. Podle mě je to super systém, maximální volnost pro lidi. Nebude nutné zakládat více než 1 postavu od každého classu (což je přesně to, co chci). Dávám palec nahoru.
Neobohatis ho o ziadnu abilitu, zmenis jeho fungovanie magickou silou runy.
To SK: pokud by jsi si v původní verzi chtěl zkoušet různý buildy tak by jsi je potřeboval všechny pořád. Nejdřív si o tom něco zjisti a pak piš.
– Odstranili cennou a obchodovatelnou věc.
+ Kdo kdy viděl aby se nějaká věc vkládala do skillu? Možná tak skill pro spec. zbraň. Skill obohatíš o abilitu, když si to takhle člověk řekne dává to víc smysl. Proč to museli nazvat zrovna runou? Asi když už byly ve D2, tak je tam musíme nechat.
Raahk: to co popisujes je nesmysl, v původní verzi nikdy nepoužíváš všechny kombinace najednou, ale jen zvolené do kterých nasázíš šutry. A to že nemáš šutry na switch ? Tvoje chyba, přemýšlej než uděláš build. Ono by tě to časem naučilo neswitchovat a hrát rozumně. To je jako o koze a o voze. Je to zas směr jak vše udělat lehčí – tedy zas pro trouboidní lid co nedokáže číst a přemýšlet u hry jak co funguje. Nakonec snad zruší i ten inventář, to by bylo lol.
TheWitcher: Ano, skill runy jdou měnit.
TeS: Ha, ha. Bazinga!
TeS: Keby si to cital, vedel by si, ze oni tam tie runy chceli nechat, ale nefungovalo im to a dlho vahali, ci ich odoberu z predmetov, ktore mozes dropnut. Bohuzial si musime zvyknut na to, ze zjednodusovanie je sposob, aky si vyvojari vybrali, aby prilakali sirsie publikum. Je to ten najhorsi sposob, ale lahky a spolahlivy.
a za chvili udelaji zmenu ze veci nebudou padat z priser ale az udelas naky lvl tak se ti odemknou nejaky dany veci a budes si moc nejakou hned vzit…
Dotaz: Když uděláš lvlup a zvolíš si skill runu (která se na tom lvlu odemkne) a tím ten skill upravíš, tak můžeš z toho skillu tu skill runu zase „vyndat“ a dát tam později jinou skill runu z těch možností?
To SK: Jenže třeba DH má 23 skillů a ke každému skillu bylo 5 run o 7mi úrovních(bráno včetně Inferna) a pak byli ještě runy které nebyly hned vázány na daný skill a mohl jsi ji jednou vložit kam jsi chtěl(když jsi ji pak vyndal tak už byla vázána jen k tomu skillu). Tak to máš celkem 840 run jen pro DH. Kdyby jsi si nechával jen nejvyšší ranky tak to máš 120 run jen DH. Každá runa zabírala 1 pozici v inventáři a inventář má jen 60 pozic. Proto ten původní systém nebyl dobrý, neříkám že je tenhle úplně ideální,ale je mnohem lepší než ten původní. Co je habrovsky konzoloidní je Skyrim.
Mňo, když jsem viděl na videu jak to funguje, není to špatný, ale to bych musel být konzolovej hráč který preferuje jednoduchý hry. Já bych raději uvítal runu jako předmět který se vkládá a se kterým se obchoduje, předmět který musím najít a cením si ho.
Mě se změny taky líbí. Jednak to, že udělali kategorie skillů a změnili grafické rozhraní a jednak Skill Runy. A to, že kvůli jinýmu buildu nemusím dělat novou postavu je jen a jen dobře. Osobně jsem se směrem, jak se DIII vyvíjí spokojen.
ja si myslim ze urcite je to dobre ze se nevraceji k D2 napriklad tim ze budes mit milion postav a taky ruznymi systemy …. tyto zmeny jsou bezva protoze uz zde vidime ze se to hybe vse a blizime se k datu vydani coz znamena ze za chvilku vsichni ochutname jak vse funguje a doopravdy je nez nejake spekulace a neverim ze na poslednim levelu 35 bude posledni skill runa si myslim ze to bude rozdelene podle levelu napr skil lvl 2 bude mit ty runy jak vidime u DH a skil co bude mit levet 30 bude mit posunute levlove runy takze verim ze je na co se tesit a tyto zmenu opravdu vitam velice kladne 🙂
Myslím, že změny jsou opravdu super, doteďka se mi ty runy a skilly zdály dost zmatené a nepřehledné. Doufám jenom že to znovu nezmění a nechají to do originál verze…
walo rozklikni jsi tenhle obrazek „Demon Hunter po 20. levelu si vybírá skill a příslušnou runu.“ a uvidiš že impale ma posledni runu na 35 lvl takže myslim že i kažych skillu to bude jinak takže na 30 nebudeš mi všechno
Walo: neni prevda ze se ti odemknou vsechny runy na lvl 30. Mozna se budou odemykat az po lvl 60.(videl jsem zatim jen 35lvl)
No a vsechny skilly se ti i v D2 otevrely na lvl 30 a to jsi tam mel o 39 lvlu vic jak v D3…je pravda ze jsi si tam ale daval az 20 bodu no
no jedine co se mi nelibi je t že „zničily“ runy pro inferno že ti co budou schopni hrat tuhle uroven nebudou mit za tohole ty našlapane runy
hmm, no ja teda z poslednych patchov nadseny nie som… zda sa mi, ze vsetky nove veci co vymysleli nakoniec zmenili, zjednodusili, prip. sa vratili k D2… nepaci sa mi, ze clovek na 30lvl bude mat odomknute vsetky skilly, vsetky runy na skilly a nebude mat potrebu levelovat dalsiu postavu, lebo si ich bude moct kedykolvek zmenit… neviem co im na runach vadilo, ak nebolo miesto v inventari, tak mohli spravit nejaky bezodny mesec iba na runy v inventari… prip. ked uz je to takto, tak mohli spravit, ze runy na skilly sa budu odomykat pouzivanim skillu, nie levelovanim postavy, nech to clovek nema hned vsetko automaticky…
Musim říct, že se mi ten systém moc nezamlouval, ale po včerejšim streamu mám opačný názor a ta změna se mi moc líbí.. A hlavně teda slintám nad tím jak je to rozhraní pro skily a runy graficky udělaný-nádhera
High gemy pujdou taky teoreticky dobre prodavat casualum a linym lidem, takze co farmit ve hre urcite mas : )
A to jsem se tak těšil na huntění těch nejlepších run a obchodování s nimi… 🙂
Ten skillsystém se mi líbí pro nezkušené hráče obrovská výhoda a zkušeného hráče to nijak neomezuje, to blizz vyřešil bravůrně….. A run systém o tom nevim co si mám zatim myslet určitě má své výhody i nevýhody. Mrzí mě že runy již nejsou Itemi ale zase jo dobrý že Buildy budou z hodně velké části jen o věcech a to se mi velice zamlouvá
Nakonec to bude možná i dobrej nápad,těšit se na další úroveň s novou skill runou