Sunday Evening on Carpinus | patch 13, AH a další šílenosti

Dnes po ránu mne přivítal patch 13 a iDaddy na Mumble, takže náplň mého dne se vybrala sama. Jestli jste zvědaví, co patch 13 vlastně přinesl a co odnesl, a jak to vlastně Blizzard celé zamýšlí, tak Vás zvu na dnešní SEOC, tradičně v 19:00, tradičně v sekci Broadcast zde na DiabloFans.cz a tradičně s celým Carpinus týmem – Garn, A.Jey, iDaddy, EraSER a Derthiel.

Nový YouTube channel:

www.youtube.com/DiabloFansCZ

SEOC 19.2.2012:

http://www.youtube.com/watch?v=M07EMcucDaI 

44 komentářů u „Sunday Evening on Carpinus | patch 13, AH a další šílenosti

  1. Ja som so zmenami spokojny, a hovorim, podpori to system, v ktorom si budem moct vsetko nastavit tak, ako chcem a nebudem musiet len podla nejakeho navodu dat body do statov a skillov a cakat na finalnu vybavu, pripadne slabsiu alternativu. Taktiez hovorim, zaruci to rozmanitost buildov a ich plna customizacia bude automaticky k dispozicii. Mal som pocit, ze napriklad AJey ten system chvalil a jeho povazujem za ortodoxneho diablistu. A hovoril uplne ine vety 🙂

  2. Lidi co jsou zmenou ve skillech poteseni vlastne rikaji:

    „To je super, ted nebudu muset shanet runy a budu mit vse automaticky, stejne jako vsichni ostatni, takze to je spravedlivejsi.“

    „To je super, mohu do RMAH vkladat zdarma porad dokola deset veci, dokud je nekdo nekoupi, takze z hrani mi zarucene neco kapne a zarucene na tom neprodelam, kdyz budu stejne jen prodavat.“

    -snizeni rozdilu mezi hraci, kteri hre venovali tisice hodin a stovky hodin. 

    -RMAH bude preplnena beznymi predmety, a kupujici budou znechuceni vyhledavanim mezi tunami predmetu.

  3. Podle mě systém – máš 20 skillů, z nich si vybereš 6 a u těch 6-ti si zvolíš jednu z 5-ti modifikací – je cool. Ale souhlasím s delem, že by to mohli pojmenovat nějak jinak, i když zrovna něco jako „skill specialization“ se mi taky nelíbí, není to moc „lore-friendly“. 😉

  4. Runy nemají jména, protože už neexistují. 🙂 Už jsou jen skilly a jejich varianty. Máš sice pravdu, že mají společnou ikonu, nicméně v hotbaru se ti ukazuje pořád ta samá, takže stejně nevíš, co máš, dokud na to nenajedeš myší. No a i kdyby se ti tam u tý ikony zobrazovala runa, tak si člověk těžko bude zapamatovávat nějaké symboly na ikoně. To fakt není moc user friendly, hlavně to celý skill UI je samo o sobě těžce user unfriendly (koukal jsem na videa, pročítal jsem battle fóra a těch chyb/nedodělků v UI je nehorázně). To už by bylo fakt lepší udělat ikony pro všechny skilly a mít to celý vše pohromadě tak, jak to bylo předtím s tím, že by se ti po najetí na skill rozbalila lišta s těma variantama. Neřikej mi, že udělat víc ikon je pro Blizzard problém, když se mažou s pohlavím u každý classy a jinýma kravinama. 

    Jestli to třeba nebude tím, že ty runy jsou jen pozůstatek starýho systému, protože mi tohle jako chytrý moc nepřijde. Mýt nějaký „rune skill systém“, kde runy jsou jen symboly u skillů a nic neznamenají, je dost divný. V RPG je takový systém skillů nazýván jednoduše specializace/zaměření (což už je samo o sobě 10x víc user friendly) nebo něco podobnýho, ale mít tam nějaký runy, který jsou ti stejně šumák, protože tě zajíma jenom název název toho skillu a efekt, je imho zbytečnost, což samozřejmě předtím nebyla, když se runy dropovaly. Když se tě zeptám co máš za build, tak mi asi těžko řekneš „používám Cleave s ikonkou runy nevimjaxejmenujeprotoženemájméno“, ale vyjmenuješ přímo ty skilly a těžko se budeš bavit o nějakých symbolech na ikonách. Nebo řekneš „třetí zleva“ a bude to víc user friendly než je to teď.

  5. protože hráči nechtějí dát na výběr ze 150 skillů, ale ze 30*5 abys musel volit vždy jen jeden z pětice a nepoužíval jeden skill ve dvou variantách a je prostě málo cool je pojmenova leap attack 1,2 atd. Jestli jsem to dobře pochopit tak „runy“ nemají jména ale rovnou je tam název pozměněného skillu např. Iron Impact. Tím jakoby udělali sadu pěti ikonek a nemusí dělat každému skillu svou vlastní (5+1), což jim ušetří práci a podle mě bude i přehlednějčí pro uživatele.

  6. „Ak sa na to pozries pozorne, nie su to rozne skilly ale 1 skill s 5 modifikaciami. Zabezpecuju ich runy.“ 

    Ach jo. Zeptám se tě: jaký runy, jak se jmenujou, k čemu je tahle a tahle, kde je seženu? Ty odpovíš co? Nic, protože na to ani nejde odpovědět. Ty runy tam jsou totiž jenom nakreslený, ale jinak nemají žádný význam. Je to asi něco jako kdybych udělal super „skill rune“ systém mod do Diabla 2, kde by byly ve skill tree u skillů nakreslený nějaký symboly run a nic víc. Pro mě je tohle ubohý/nelogický design, to je celé. Tak se snad chápeme.

    DarkGenius: Třeba že by bez skal a stromů ten exteriér nebyl tak zajímavý? Takže pro mě ta přítomnost význam a logiku má. Nyní bych rád od tebe slyšel nějaký solidní argument (kterému bych uvěřil), jaký mají význam skill runy v Diablu 3 po patchi 13.

  7. to delosombres: A co třeba stromy nebo skály v exteriérech. Taky nemají žádný význam nebo logiku, ale prostě tam jsou 🙂 Kdyš chceš hrát něco co má logiku a všechny ostatní aspekty, doporučuji hrát šachy. A kdyby jsi patřil ke skupině které se nelíbí grafika tak se vyrábějí ze dřeva, plastu, skla a pro opravdové fajnšmekry i z barevných polodrahokamů. Tam ale hrozí podobnost z WoWVyplazující jazyk 

  8. Co pises o runach je mi jasne do bodky a je mi z toho na vracanie, aj ked to nie je pravda. Znechucuje ma to a kazi to moju predstavu o hre. Skill runy tam su, o tom moze rozhodnut len Blizzard ako sa to bude volat. Ak sa na to pozries pozorne, nie su to rozne skilly ale 1 skill s 5 modifikaciami. Zabezpecuju ich runy.

    Ako vidis, ani ja nemam problem napisat to, co povazujem za pravdu. Pravda je, ze D3 bude neskutocna pecka a systemy v nom budu fungovat dokonale. Blizzard zle hry nerobi.

  9. Předně, super stream. Možná mi něco uniklo, ale podle toho jak se principy hry mění, je vůbec něco co nutí hráče hrát ten samy typ charakteru znova? Existuje nějaké rozhodnutí, které když udělám tak není cesty zpět? Když se mluví o znovuhratelnosti, tak to vypadá, že levelování nové postavy už to není, jen farmeni a doexpování s jedním (typem) charakterem. Postavu naexpim na 60 lvl, a pak budu 2 roky craftit best itemy a překlikávat skilly s runama… To to rovnou mohli udělat tak, že když spustím D3, tak budu mít pro SC 5 slotů a všech 5 charakterů připravených na lvl1… (nebo rovnou 60). Neříkám, že je to dobře nebo špatně, ale každopádně velká změna, kterou si chci ujasnit…   

  10. Tib3riane, myslím, že jsem u Diabla 2 a videí a fór kolem Diabla 3 strávil víc času, než většina lidí tady, takže v tomhle problém opravdu nebude. Pokud sis všiml, tak tady na CZ sajtě postuju už od tý doby, kdy bylo D3 ohlášeno. Pokud sis všiml, tak většinou (asi tak z 90%) pozitivně. Nicméně když se mi něco fakt moc nelíbí, tak to řeknu a je mi úplně jedno, komu, co a jestli to někomu bude nebo nebude vadit. Někdy se ovšem stává, že dotyčný nečte/nechápe to, co se snažím vysvětlit a to je, řekl bych, tvůj případ. 

    Takže naposled. Skill runy neexistujou, byly odstraněný a teď máš na výběr cca ze 100 skillů na postavu(z nichž je nějakých cca 20 nepoužitelných v late game). Pojem runa v týhle hře už nemá žádný význam, přesto se to jmenuje „skill rune“ systém, kde jsou u skillů zakreslené nějaké runy, které nemají žádný název/výnam/logiku. A to je to, co mi vadí. Ne to, že se nedají socketovat. Jen to, že tam pořád jsou a není logický důvod, aby tam byly. Kapišto? Žádný „skill rune“ systém není. Je to prostě výběr ze 100 skillů z nichž má každý svůj unikátní název.

  11. Nahravani na novy YT channel ze stareho sem si vzal osobne nastarosti. Do par dnu bude vse nahrano na novem ! Jinak ten patch byl dost narychlo takze priprava na stream nebyla az tak super. Ja se treba zasekaval v tom jak rikat primary/first/ nebo leve  mouse tlacitko … mohlo to znit neprehledne V klidu

  12. delo, dokazal si si vobec so svojich sporadickych navstev d3 webu vytvorit nejaky vztah k D3? Pretoze mi tvoje prispevky zneju ako od cloveka, ktori vobec nevie o com su skill runy, nevidel mnozstvo videi, nevie ako sa to vyvijalo a na hru sa tesi len pre jej znacku a nie pre „naklonnost“ k obsahu.

  13. Koukám, že sem nedokončil souvětí 🙂 Škoda, že tu nejde edit. Jen dodám KUFI, že mě taky nevadí to zrušení socketování, tohle je okej, akorát mi vadí ta forma UI (jak může někdo jako Blizzard dělat 10 kroků dozadu?) a některé další shitoviny, které jsem uvedl níže.

  14. No já v to samozřejmě doufám, protože vymyslet po tolika a tolika letech systém, kde je 1/6 skillů k ničemu a zbylých 5/6 má u sebe nakreslené nějaké „skill runy“, které můžou být každému ukradené, protože nemají žádný význam/smysl, nikdo si je nebude pamatovat a navíc mají stejně i ty „sub-skilly“ svůj unikátní název nesouvisející s tou runou.

  15. delo mas recht ze to UI je takovy vagni, ale pocitam ze jde o nástřel a dle reakci hracu ho dotuni. Ty runy vypadaji jako abeceda predatoru, jak kdosi trefne poznamenal. Ja sem ale zruseni run jakozto fyzickyho predmetu a pretaveni do UI ocekaval, protoze posledni dobou prohlasovali ze hledaji co by se jeste dalo z inventare odstranit a usetrit tak misto. A ty runy byly zkratka na rane. Jednu dobrou vec z toho ale vytriskali – ze na kazdym levelu se hraci neco odemkne. To se mi libi.

  16. Tib3rian: samozrejme ze to tlaci k releasu,proc myslis ze z toho mazou a ohlasujou vsecky ty veci co tam nebudou? ktery jsou nedotazeny nebo jen na wish listu… protoze uz to cisti,cisti kod a uz ted jen zkousi do bety dat nejaky novy systemy,zjisti ktery jsou nejlepsi a ty tam daj…podle me uz zmeni jen par veci a ty mozna uz v prubehu toho 2 mesicniho cekani od ohlaseni,ktery se podle me bude konat max do konce brezna

  17. delo nepanikar, oni to hodili len tak do bety nedokncene, urcite sa tym budu zaoberat v nasledujucich tyzdnoch a bude to ovela krajsie. Pre tak velky tym programatorov to nemoze byt problem. AJey to tiez povedal, ze beta je pokusna. Vkaldaju do nej len fragmenty systemov z plnej hry. Potvrdil to aj Mike Morhaim, ze beta uz nie je indikatorom progresu hry.

  18. Myslíš Garne třeba samotný Blizzard, který překopal WoW na základě QQ hráčů? Ten fakt krachuje.Usmívající seJinak KUFI, to UI je prostě otřesný, stejně jako design těch „run“? (už ani nevim co to je). Jsou tam prostě díry (například každý active skill má jednu variantu – tu „no rune“, kterou nikdo nikdy v late game nebude používat). Runy už neexistujou, tak proč skill runes? Prostě tenhle výraz už tam nemá co dělat. Tohle nemá logiku. Někdo jim to musí říct, jinak to sice vydaj dřív, ale v polotovárním stavu, což nikdo nechce, ani já, ani ty.

  19. Ludia im iba ukazu co sami trebars spozorovat nedokazali, to je to co chcu, sirsi pohlad diablo komunit. Pokial sa ujistia, ze vsetko funguje tak ako si predstavuju, potom to moze vyjst. Ale aj tak to nie je demokracia a bude to taka hra aku chce Blizzard. Myslim, ze ako to je teraz, je uz aspon priblizne konecna podoba. Systemy sa pekne zjednotili, progres postav je automatizovany a podla mna to uz tlacia k releasu.

  20. NO dnešní strem byl fakt cool vratily jste se k tomu jak bylo byvalo kdysy info i jožovani(vim že ted to bylo zapřičiněni tim že nebylo info) podle mne takovy fajn mix takže jen tak dal hoši a to info z podcastem … nemůžu se dočkat to bude to co kvuli jsi čemu carpinus vznikl a kvuli čeho ho mam v planu sledovat i po vydaní

  21. Asi se přijdu taky podívat, zajímají mě vaše názory, protože imho ta změna je k horšímu, navíc to působí strašně nedotaženě, design jak z béčkové hry. Napadá mě:

    1. Nepřehledné skill UI. Proč skilly proboha nejsou na jednom screenu jako předtím a musim to překlikávat?

    2. Název skill „runes“ nyní působí naprosto nesmyslně, když už žádný runy jako itemy nejsou. Vždyť je to jen specializace/varianta skillu jako v každém druhém RPG, tak proč proboha „skill rune“? To působí jak z nějaké nepovedené arkády.

    3. Dále – elective mode? Are they serious? Jak napsal jeden člověk na battlu: „Blizzarde, ty přece nemůžeš za to, že tu hru budou hrát idioti“.

    Jako samé wtf dneska…

Napsat komentář