Bashiok o skill runách

Krátce po patchi 13, který přinesl spousty kontroverzních změn, zavládla na oficiálních fórech nekonečná smršť reakcí, návrhů na zlepšení, kritiky a předpovědi konce Diabla 3. Bashiok se rozhodl zodpovědět na některé otázky či znepokojení některých fanoušků.

Diablo 3 skill runes

Nikdo neříká, že chyby musí být permanentní (např. špatně vložený skill point – pozn. překl.). Jen byste měli vynaložit nějaké úsilí pro změnu vašeho charakteru. Něco investovat do skillů, které se vám líbily, jak se váš level zvyšoval. Ta hra, jak je teď, po hráči nic nechce, dává vše zadarmo.

Bashiok: „Dobrá, doufám, že nikdo ve skutečnosti nevěří poslední větě. Ono v Diablu 2 jste byli omezováni, neměli jste žádnou možnost změnit vaše atributy nebo skilly a vše co jste dělali bylo hledání toho perfektního itemu na perfektní build. Jaké to je nemít možnost volby, šetřit levely nového charakteru a být nucený hrou anebo mít možnost využít znalosti ze hry, nabyté zkušenosti a změnit a přizpůsobit svou postavu jak chcete? To má určitý psychologický předpoklad. Ale náš argument je, že to ve skutečnosti není lepší nebo zábavnější hra a psychologie procesu customizace není vlastně založena na jakékoliv reálné herní potřebě být lepší nebo zábavnější hrou. Pro některé hry toto může platit, protože mají herní styl, stimulaci, nebo jiné mechanismy, které fungují dobře s tímto druhem systému. Není to tak u Diabla, není to tak u World of Warcraft. Upsali jsme se k myšlence, že v RPG tvoříte charakter, investujete do některých možností a to dělá hru zábavnou. Nevěříme, že to bude pravda u těchto dvou her i nadále, může to dávat smysl u jiných her, ale u našich už ne. (Je třeba poznamenat, že ve World of Warcraft jste nemuseli vybrat všechny vaše ability založené na talentech, kterými bych argumentoval, že dělají customizaci v Diablu 3 nucenější.)“

 

Diablo hry byly vždycky o znovuhratelnosti. Koneckonců, o tom právě jsou náhodné lokace, dropy, monstra apod. Diablo 3 nemá nic z toho a drží limit 10-ti charakterů.

Bashiok: „Znovuhratelnost není to samé jako znovu-levelování charakterů a zkoušení něčeho nového. Znovuhratelnost je potěšení ze získávání zkušeností, i když už jste dokončili hlavní příběh. Většina her je znovuhratelná kvůli jejich konečnosti, dosáhnete „Game Over“ obrazovky. Diablo ve skutečnosti nemá znovuhratelnost díky nahodným prvkům.

Osobně mám rád levelování postav, protože levely a nové vybavení, které dostanete, vám připadají jako odměna. Je to velká zábava získávat nové hračky a věci, díky kterým jste silnější. Myslím si, že je skvělé, pokud si to zároveň užíváte. Toto je ve hře pořád možné. Můžete vytvořit novou postavu v jiných regionech jen změnou serveru, pokud máte zaplněných 10 slotů. Nebo můžete (a vím, že to může být šokující) vyložit vše ze sdílené truhly, smazat postavu a užít si nové levelováni. Proces levelování, pokud si jej užíváte, je rozhodně stále možný. Neleveluju vícero postav ve WoW stejného typu protože nechci utratit nějaké zlato za respec, leveluju nové postavy protože si užívám levelování nových postav. Nyní, pokud bych byl donucen levelovat novou postavu protože bych chtěl zkusit nový build, nemělo by to absolutně nic společného se zábavou při levelování postavy. To je myšlenka na závěr. Toto se může shodovat, můžete levelovat nový charakter protože vás to baví a zároveň protože jste k tomu donuceni, ale není to jedno a to samé.“

27 komentářů u „Bashiok o skill runách

  1. Já souhlasím hlavně s tím, že je rozdíl levelovat, protože mě to baví a levelovat, protože jsem udělal chybu a musím (i přesto, že mě to nebaví). Hráč by měl mít na výběr. Jenomže řešením pro obě strany by měl být respec, který něco stojí a motivace pro hráče, kteří rádi levelují znova a ne, že respec je easy jak sra*ka v létě a těm, co rádi levelují řekne, „ať si klidně rozjdou novou postavu“ (i když pro to nemají žádnou motivaci, wtf?). To je hovadina na ntou. Blizzard by mohl pro HC hráče udělat víc, než jen přidat ikonku HC do New Game.

  2. Já zas nechápu, co ti na tom přijde lol. S některými kombinacemi skillů nemůžeš do PvM počítat, protože nebudou tak výhodné. Už teď například způsob, jakým upravili Entangling shot u DH nebo většina run na Ancient spear. Prakticky jsem řekl to co ty. To, že některé skilly jsou „myšlené hlavně na PvP“, říkal i Blizz.

  3. Nevim kdes vzal, že se tváří jako pvp based lol nechápu tvuj post Garne.. Skily sou pvp based a proto hurá na pve.. sure. Ano máš různé skily a některé se do pvp hodí více než jiné, ale nikde neni psáno jsou od základu dělané spíše pro pvp.

    Každopádně Bashioku, už to nehul to sou zas kecy, že se mi to nechtělo ani číst do konce. To tam není žádný člověk co je schopen podat konstruktivní odpovědi? Je jasné, že na to má každý svůj názor, tak proč neustále píše v množném čísle, když všici vidíme, že nejsou naladěni na jednu vlnu ani zaměstnanci blizzu dělající na D3. S jeho názorem souhlasím tak ze 30% max. Už vidím jak někdo nalevluje 60 postavu a pak jí smaže a začne znova, lidi nejsou tupé stádo, to by to muselo mít nějaký důvod, podle předchozích postů – prodat, a pak znovu. To už asi neni o zábavě, ale o výdělku.

  4. diky gore nechcelo sa mi to hladat kazdopadne toto vyzera ako prvok ktory moze radikalen zvysit replayability pre hracov ktorych bavi levelovanie 😀 ale necudujem sa blizzu ze to nedla do ofisialnej spravy ako moznost preco levelovat dlaiu postavu lebo urcite by im to vela typkov co si to predtym nevsimlo hatovalo az za hrob 😀 takze vlasten americke deck si kupi postavu, ak nebude mat dostatocne dobry gear aby si to decko davalo tak si ho dokupi, skilly si nahadze podla nejakeho buildu na nejakej stranke a moze hrat az dokym ho to neomrzi 😀 esteze ja toto robit nemusim aby som si zahral hru a mohol sa tesit z jej prejdenia 😀

  5. SK: Tiež si myslím, že mnohé skilly pri inferne odpadnú, ale keď si zoberiem napríkal DH, tak určite ostanú aspoň 4 použiteľné na generovanie hatred, minimalne rovnaky pocet na spotrebovanie hatred a spotrebovanie discipline, čo nám dáva 64 (4x4x4) možností a to sú ešte len 3 skilly využité a bez pasívnych skillov, ktoré sa už budu skôr dopĺňať ku kokrátnym skillom, ale stále to dáva viac možností pre buildy a niekoľkonásobne viac možností ako bolo v D2 

  6. Jakim: ne tak docela, obtížnost Inferno pokud bude chtít být jak říká Bashiok (really haaaaaard), ty tvoje buildy se řekněme zkrouhnou ze X na třeba 8 funkčních na class. Tzn, že těch X set buildů budou pěkný nesmysly. Pokud Blizzard to bude chtít balančně vyrovnat aby to Inferno šlo jet s každým buildem (aby šel použít kdejaký build) tak už to nebude inferno, ale jen obtížnostně Hell. Ale to vám Bashiok neřekne 🙂

  7. Nechápem ako sa môžete sťažovať na to, že budete mať rovnaké itemy aj skilly s ostatnými, veď to bude úplne naopak- oproti D2, kde sa staviali buildy, kde skilly boli presne stanovené a itemy pre buildy boli úplne rovnaké, bez akýchkoľvek rozdielov. Na druhej strane v D3 si môže ísť každý svoj vlastný build, či už skilly, kde si môže skúšaním nájsť svoje ideálne skilly a itemy budu na druhej strane menom možno rovnaké, ale jednotlivé vlastnosti sa budú generovať, čiže aj dve postavy, ktoré by sme postavili s úplne rovnakými itemami, boli by rozdielne, už len kvôli generovaniu, kde je nemožné, aby mali 2 postavy úplne rovnaké (vlastnosťou) itemy. A Blizzard sa určite už v prvých patchoch upriami na nové itemy, aby dal hráčom ešte väčšiu diverzitu.

  8. Pro začátečníka je to rozhodně ve všech směrech lepší než D2. Už je ale těžší si představti, že D3 budu hrát x let. Fakt je ten že jediný co vlastně moji postavu bude od ostatních lyšit je gear. A jelikž ten se dá díky RMAH libovolně koupit, takže udělat unikátní postavu moc nejde.

  9. ja teda od hry podobneho typu ocekavam, nejakou moznost volby a to ze po 60 levelech bude moje postava unikatni, nebo proste neco s cim se budu moci ztotoznit a rict si takto sem si to predstavoval a funguje to presne jak sem to chtel, nebo toto bylo spatne a vubec to neni takove jak sem to chtel a pak uz bude zalezet jen jak za to budu umet hrat a jaky sezenu gear. podle me naprosto idealni kombinace je, ze i ten nejvetsi skiller se spatnym buildem neudela skoro nic a naopak lama s dobrym buildem bude mit o dost snadnejsi zivot. proste sila kazde postavy je tvorena z 33% v nejakem buildu, 33% skillu hrace a 33% gearu ktery mate. jenze system skillu a run, tak jak je ted v d3 me ani nedava moznost se ve sve postave nejake vice realizovat a ztotoznit se s ni a pouzivat neco jako build, protoze vsechny postavy ze stejne tridy budou identicke a budou pouzivat temer stejne skilly a runy a menit to jen podle zpusobu boje, ktery vas ceka.

  10. Ten Bashiok mele pěkný kraviny,ona totiž znovuhratelnost jde ruku v ruce s tím, že nepůjde reset. Jeho argument, že levelovat můžu znova kdy chci je úsměvný, protože pro skill hráče který se poučí z chyb a ví jak hrát lépe nic nového nepřinese, protože amatér si věci koupí a varianty skill veme přes kopírák a přes snadný reset nastavuje a práce znova ho tak nečeká. Skill hráč nemůže být lepší výbavou než amatér a přitom hra je jen o věcech. Ty nesmysly argumentačně nulového potencionálu se nedají číst. Ať rovnou přizná že hra vypadá tak, že jim jde o co největší peněžní zisk a tak se hra přizpůsobí těm hloupějším z většiny. To by pak působilo seriózně Mr. Bashiok !

  11. Johny: Nikde netvrdím, že max lvl postavy = cool postava se vším. Myslím tím situaci, kdy hráč už má k dispozici takřka vše, co mu hra může nabídnout a tímpádem hra pro něj ztrácí svým způsobem smysl, nemá motivaci. Samozřejmě, že když člověk dosáhne max levelu, otevírá se mu další „úroveň“ hry. Odpusťte mi to srovnání: podobně jako ve wow – říká se, že hra začíná tehdy, až dosáhnete max levelu, kdy potom můžete chodit s guildou raidy, sbírat über itemy atd. Pro někoho to bude podobné i v Diablu. Nicméně expení a tunění postavy jde přece ruku v ruce, není to oddělené, celý proces je tunění postavy. A právě určité lidi tento proces nebaví a soustředí se jen na end-game content. Neodsuzuji to pochopitelně, ale podle mého to je určité ochuzení hry, pokud vás netěší každý pokrok, kterého dosáhnete.

  12. Ved ale dajme tomu ze budete mat nejaky build Demon Huntera level 60 dalo vam zabrat zhanat nanho veci a vsetko toto okolo toho aby bolo ten build perfektny ale videli ste novy build DH a chcete mat tiez taky ved nic vam nebrani zalozit si noveho DH stejne by ste tomu svojmu museli vsetko odobrat atd. Takze mozte mat kludne aj 3 charakteri rovnakej classy a jednoducho budet switchovat podla chuti a nalady. A ak je teda toto finalny skillrune system dufam ze zaimplementuju do hry veci ako 3+ Hurricane whirlwind , a zvysi vam runeskill hurricane vo whirlwinde o 3 ranky nieco na tento styl by bola uplna pecka podla mna alebo 1+to all indigo rank skillrunes alebo nieco taketo.

  13. Mne to pride ako keby Bashiok debatoval len s jednym a tym samim clovekom. Dookola to iste… Vzdy sa najde nieco co sa niekomu nepaci bohuzial. Osobne som spokojny robia zmeny k lepsiemu a som rad ze Diablo III nebude ako Diablo II a bude to mat nieco do seba.. A potom mozem s hrdostou povedat ze ,,Ano hral som Diablo III a bola to naj hra so serie,,

  14. Max lvl postavy !=cool postavu se vším , pleteš jabka a hrušky.. 

     expit je sranda, poznavas hru, ale po roce, kdyz chces neco zkusit a nebyl by tam respec, tak expit novej char, to si to raci rozmyslis (samozrejme kazdej to citi jinak), nevim jak to trva u diabla max lvlu, ale u wowka, me to casto odradilo (pre-cata hrac)

    Tuneni postavy, farmeni gearu, profese(artisans), high lvl crafting.. nic z toho nema s expenim nic spolecneho.. je to jakoby uplne jina hra.. kdybych to hodně prestrelil, tak bych rekl, ze expeni je takove casual zabava a end game tuneni postavy, je profi hra.. ale jak rikam, to je hodne prestrelene tvrzeni…

    Kazdy at hraje co ho bavi.. jak rekl Jay, v expeni ti nikdo nikde nebrani, vyexpi 10postav, zmen realm, expi dalsi, smaz je treba, delej si to do aleluja.. ale nenut to delat ostatni…

  15. V tom je právě u některých hráčů kámen úrazu: spousta mých přátel, ať už v Diablu, ve wowku, či v jiných rpg hrách, nemá naopak levelování rádo. Chtějí mít co nejdřív cool postavu se vším, co hra může nabídnout a pak jen… co vlastně? Není to pak už náhodou nuda mít všechno? Já jsem naopak velký příznivce levelování a mám rád i early fáze hry, kdy sice nemáte všechno, ale o tom přece rpg je? Dosahovat stále nových a nových cílů, získávat nové skilly, obměňovat itemy za lepší… Zkrátka nejlepší je ten proces, ne výsledek. A hráči by si měli užívat každou fázi hry. Je-li ještě k dispozici nějaký end-game content, tím lépe, posílí to zážitek ze hry.
    Mimochodem, co jsem se díval po ostatních fórech, reakce na skill runy byly v drtivé většině příznivé, narozdíl třeba od změn týkajících se odstranění nephalem cube, petů, death animací atd. Zde se Blizz podle mě neseknul a udělal zase po delší době velký a hlavně správný krok kupředu.

  16. no a to nepocitam datadisky wc3 a d2 ( taky origo ) jsem fakt velkej fanda blizzu no 🙂 u wc3 jsem hral snad všechny mapy od doty po tower wars a v d2 všechny postavy snad všechny buildy, u starcraftu se taky dobre zavislaci 😀 jediny co nehraju je wow to mě nějak nebere ale jinak mi přijde že blizzard vytvaří hry pro mě 😀

  17. Ze začátku se mi to fakt protivilo, celý systém abilit a skillů, ale musím připustit že to je asi lepší než v D2, přecejenom wind build u Druida byl teda zážitek – do 24. lvlu nedat ani jeden skill a čekat a čekat…

    Hodně se mi líbí co udělali s runama, i když AH přišel o hodnotný předmět k obchodování, tak se mi díky tomu skilly líbí víc… 

  18. Souhlasim s tim co napsal… neni zabava jet jednu postavu 10x jen proto, ze chci pozmenit sve skilly nebo jsem nekde udelal chybu. A opravdu si myslim, ze zabava-znovuhratelnost zde je v podobe obtiznosti a tim spojeneho lepsiho eqipu pro nase milovane „avatary“. Zatim co jini krytizuji, ja oslavuji… D3 bude uzasna hra a jedine co mne tizi je to, ze jeste nevysla. Nemusi se vam tento nazor libit, nemusite s nim souhlasit, ale to je tak jedine, co s tim muzete delat. :d 

Napsat komentář