Hráči dali dohromady nejrůznější otázky z různých aspektů hry a nyní se můžeme podívat na odpovědi vývojářů. Okruhů otázek je velké množství, hráči se například ptali na již několikrát zmíněný Nephalem Valor, či na PvP Areny a jak to s nimi bude.
Q: Lidé se pořád ptají na informace ohledně křídel ze Sběratelské edice:
Jak je postava dostane?
Každá postava je bude mít, nebo budou sdílené pro všechny postavy?
Jak budou fungovat s unikátními itemy?
Mohou být prodána nebo zničena?
Jak budou tato křídla fungovat s HC postavami pokud zemřou, ztratíte je?
Každá postava, kterou vytvoříte, bude mít předměty z SE ve svém inventáři. Nemůžete je odhodit, můžete je ovšem zničit pokud chcete více místa v inventáři. Pokud je posléze budete chtít zpět, přehodíte si je z jiné postavy.
Q: Budou ve hře itemy podobné těmto křídlům?
Pro tohle nemáme zatím žádné plány, ale nejsme proti tomu. Množství předmětů, kterými se můžete vybavit, je pěkně velké.
Q: Někteří hráči podotýkají, že použití „yardů“ v popisech je trochu zavádéjicí. Hráči cítí, že oblast efektů je trochu menší, než popisy uvádějí a dělají si srandu z toho, že jejich postavy musí mít alespoň 15 stop (cca 4,5m, pozn. překl.) pokud jsou popisy přesné. Proběhnou nějaké změny měřících jednotek nebo zredukování číselných hodnot pro zlepšení vzdálenosti dovedností?
Jsme si dobře vědomi, že to není úplně přesné, ale jakmile párkrát použijete některou schopnost, pochopíte jak je navržena k použití. Tento problém co zde je, je příznakem našeho interního měření (stopa) a neshodnosti s yardy, a jelikož pouze US používá stopy jako měřidlo, chceme zvolit měřidlo, které zná většina světa a rozumí mu. S rychlou a divokou akcí v Diablu 3 opravdu není důležité měřidlo, ale fakt jestli jste porozuměli skillu nebo ne.
Q: Budou mít barvy z SE efekt na různé itemy nebo je prostě nabarví unikátní barvou?
Ne, nebudou mít různé efekty pro různé itemy. Prozatím jsou technicky možné jen jednobarevné verze.
Q: Budou se barvy itemů zobrazovat v Aukční síni? (například „Tento set je obarven na ‚off-white.‘ „) Tohle je docela důležité kvůli SE barvám. Hráči předvídají, že tyto barvy budou vzácnější, hlavně mimo komunitu.
Ne, barvy budou odstraněny pokud item dáte do Aukční síně.
Q: Bude Aukční síň součást světa nebo zůstane v herním menu?
Myslíme, že by to bylo dost cool ale ne, prozatím je jen v Battle.net menu.
Q: Můžeme očekávat nějaké achievementy, které by byly striktně zaměřeny na herní mechaniku? Například, jsou zde řeči o nalezení a zabití Bashioka ve hře jako achievement. Budou takové achivementy a další easter-eggy jako inspirace pro komunitu?
Ano, máme mnoho achievementů, které vyžadují udělat něco bláznivého nebo šíleného nebo jsou zkrátka jen obtížné na splnění.
Q: Už víme, že některé kosmetické úpravy úzce souvisí s achievementy. Víme o bannerech, ale jsou zde i nějaké jiné odměny, které jste dosud nezmínili a chtěli byste se s nimi podělit s komunitou?
Prozatím žádné nemáme, ne. Titulky a kosmetické itemy jako odměny by byly cool ale do budoucna to je pouze na wish listu (seznam věcí, které by vývojáři chtěli přidat do hry nebo o nich reálně uvažují, pozn. překl. ). Všechny odměny za achievementy jsou spojeny s bannerem, což si myslím, že je hodně cool, stejně jako zobrazení bannerů, když se skupina sejde dohromady.
Q: Budou zde nějaké feat of strength achievementy (např první osoba, která dosáhne 60.lvl) ?
Máme zde feat of strength ale žádný pro dosažení 60. levelu jako první.
Q: Budu moct ‚Příkaz k pohnutí‘ přiřadit na myš?
Můžete jej přiřadit kamkoliv kromě primárního a sekundárního myšítka tzn. můžete jej přiřadit na jiné tlačítko na myši.
Q: Bude se zásobník +MF/+GF obnovovat pokud zabiju vzácné nebo unikátní monstrum a mám už maximální počet? Dejme tomu že maximum je 5, právě zabiju 6. monstrum, celý zásobník se obnoví?
Ano, celý zásobník se obnoví.
Q: Bude zde nějaká obtížná exklusivní náhodná událost/úkol?
Ne, nemáme žádnou. Není to špatný nápad takže se na to možna v budoucnu podíváme.
Q: Kdy se na minimapě ukáže indikátor, že můžu jít do další lokace? Když jsem v dosahu nebo když moje postava vchod může skutečně vidět?
Když jste v dosahu.
Q: Budou zbraně s elementárním affixem dávat extra poškození proti opačným elementům (např Holy proti Undead) ?
Ne, nechceme lidi nutit aby nosili několik zbraní s různým poškozením a měnili je pro zvýšení efektivity. Ve skutečnosti jsme toto měli ve hře v jednom okamžiku, kdy každé poškození mělo sekundární efekt a byli jsme z toho opravdu nadšení a pak jsme to hráli a nestálo to za nic. Zní to fakt cool ale v praxi to nutí hráče dělat rozhodnutí na základě toho, jaká zbraň je právě teď nejefektivnější.
Q: Bude se poškození jedem sčítat?
DoT (damage over time=poškození ubírajicí s časem) se může sčítat a DoT může být jedového původu ale jed není nutně DoT.
Q: Budou hráči v HC modu dostávat poškození z padajicích zdí a jiných poškození prostředím?
Ne. HC je v každém směru jako SC, jen nemůžete zemřít vícekrát, než jednou.
Q: Bude Scroll of Companion (malý tvor který běhá okolo a sbírá zlato) roztomilý a mazlivý nebo bude temný a na pohled kostrbatý tak, jako většina monster v Diablu 3? (Pokud se tedy někdy vrátí.)
Nemáme tušení jestli se někdy vrátí. Mohou to být roztomilé a mazlivé véci. Roztomilé a mazlivé věci mohou a existují ve světě Sanctuary. Jen mohou být zašlápnuty nějakým démonem. Vynaložili bychom úsilí k vytvoření temnějšího a kostrbatějšího tvora, pokud tento systém znovu vložíme do hry.
Q: Podíváte se na visualizaci skillu Blizzard a Meteor po negativních ohlasech komunity? Hráči nejsou spokojeni s jejich provedením v porovnání s tím, jak vypadaly v D2.
Jsou zde spousty hráčů, kterým se líbí a spousty lidí, kterým se líbí jedna nebo více runových variant. Ne, nemáme v plánu měnit vzhled těchto skillů.
Q: Jste spokojeni s tím, kde je Witch Doctor po patchi 15? Všimli jsme si, že WD prošel mnoha úpravami (zvlášt v patchi 14 a 15), které mu přidaly na síle v počátečních levelech.
Balancování pořád pokračuje. Je možné, že patch 15 nás zastihnul v bodě, kdy jsme věnovali svou pozornost právě Witch Doctorovi a ostatním postavám ne. Děláme Beta patche pro otestování updatů a nečekáme abychom se ujistili, že každé postavě se věnovala stejná pozornost. Jsme ovšem velmi spokojeni s balancováním postav našich interních buildů.
Q: Když už jsou Areny mimo…Je zde nějaká jiná možnost, jak zrealizovat PvP ihned po vydání? Plánujete implementovat PvP mod do světa podobně jako to bylo v D2?
Ne. Je zde mnoho důvodů, proč se zaměřujeme na PvP jen v arenách. PvP areny budou jen pár měsíců po vydání, a v tomto čase budou lidi zkoušet postavy a zdokonalovat své buildy. Jakmile areny dorazí, budou úžasným přídavkem do hry a hráči budou ihned připraveni čelit sobě navzájem ve skvělých PvP akcích.
Q: Jak nyní funguje Nephalem Valor ve hře s více hráči? Řekněme, že 4 hráči zabijí rare monstrum každý zvlášť, dostanou bonus i od ostatních hráčů nebo to bude fungovat odděleně?
Každý ve hře dostane bonus jakmile je monstrum zabito.
Grafika v D3 je naprosto uzasna mam tu prilezitost hrat D3 a byl jsem stejne skepticky ohledne grafiky ze to bude jako omalovanka ale jakmile jsem zacal hrat betu tak proste do celkoveho sveta D3 se to naprosto hodi a vypadato prave ze k vuli takovehle grafice jakouo udelali naprosto uzasne a nemyslim si ze je to pro male deti ba naopak a to jsme jeste nevideli dalsi lokace a akty kde bude sktrikat krev z monster takze se opravdu mame na co tesit dle meho nazoru …
Mne sa grafika D2 pacila. Bola zastarala ale postavy a classy boli dobre urobene vyzerali realisticky. Postavy v D3 maju take komixove spracovanie. Suhlasim zo Skeleton Kingom ta grafika v D3 bude omalovanka ale ja tiez grafiku neriesim len tvrdim ze vizualne spracovanie postav v D2 je realistickejsie ako v D3.Jedina vec aku D3 neodpustim je mala graficka drobnost ale blbost ktoru tu zatial nikto neriesil ale ktora robi s D3 hru pre male deti. Mam na mysli ten graficky efekt ked vzdy ked charakter sekne zo zbranou vo vzduchu zostanu tie vzduchove stopy na par sekund.To je proste ako z nejakeho komixu pre male deti a do tej hry sa to vobec nehodi.
Baglik: přesně tak… dnešní mládež si o D2 ani kolo neopřou právě kvůli grafice, a je to jejich volba 🙂
Já nevím že vám ta grafika pořád tak leží v hlavě ukaž mi akční rpg které má na dnešní dobu perfektní grafiku, podívej se jakou grafiku má třeba Torchlight 2 to je podle mě omalovánka. Blizzard chce aby si to zahrálo co nejvíc lidí a nebyla hra dostupná jen pro ty co mají doma nabušený stroje., Diablo nikdy na grafice nestavělo, nebo myslíte že D2 se do dneška hraje kvůly grafice?
Mají tam oddělení pro grafiku, zvuk, programování atd. Jsou to neschopové opojeni z výdělku z wowka, už se jim moc pracovat nechce, se jim nediv, ty lidi mají prakticky vyděláno do konce života, takže motivace ohledně kvality taky už nebude nejvyšší.
SkeletonKing: Tak podle mě, jesli původní věci zahodili a nebo ne, tak to je jejich věc, na hře se dělá 10 let. Nemůžou říct, že na hře dělali 4 roky, pak to zahodili a tím pádem se to nedá požítat do vývoje. To je jako kdybych dělal diplomku a nestíhal, tak se taky nebudu vymlouvat, že jsem to měl původně jinak, akorád se mi to nelíbilo, tak jsem to všechno zahodil a dělal to od znova.
Mě akorád přijde zvláštní, když na hře dělají takovou dobu, že ta grafika není perfektní, co se týče animací postav, skilů, atd. Já měl za to, že grafiku dělají jiní programátoři, než ty co dělají zbytek (herní mechanismy), nebo to tak není? V tom případě by mě zajímalo, pokud by hra vyšla před půl rokem, tak jak by to vypadalo. To by muselo bejt ještě horší a nebo se tam flákaj, prostě mi to hlava nebere.
Osobně bych D3 hrál i kdyby to vypadalo jako D2, aspoň bych nezáviděl těm co to mají na max detaily :-D.
Diablo se dělá přes 10 let. Výsledek by podle toho mohl vypadat, ale není tomu tak. Jojo pro chytráky co píšou officiálně kolem 4 let. Copak si myslíte že předešlou práci zahodili, návrhy a skici spálili, nápady vymazali, to vše z minulé práce nepoužili ? Haha velký prd.
Jinak ohledně grafiky, zvykl jsem si, ale názor mám neměnný, je to dětská omalovánka.
Vybírat budu ze tří class. WD, Sorc, Barb, ostatní jsou nedodělaný až hanba. To automatické střílení z kuše u DH je jak z nějakého comixu.
Anonym: Tvrdit že Skyrim je dynamický sice máš více možností spíše volbu ale že by to bylo dynamikcý to rozhodně ne. Dynamický svět je něco jako Rift nebo co vyjde Guild War 2 a ten vypadá luxusně.
Tak já rozjedu BF3 na střední až vyšší detaily na 64 hračů bez seknutí a D3 rozjedu na max a taky se mě to lehce posekává tam kde jsou ty 4 sloupy ale to je podle mě optimalizace hry.
Netvrdím že D3 není dobrá hra taky se naní těším Blizzard nám něco předhodí a stejně spolehá že to koupíme. Ale uvědom si že na to měli 4 roky a zachvili to bude nejdelši hra co se dělala takže asi tak. A pro mě i ty nejmenší detaily dělají hru.
A tým že by to nikdo jiný nerozjel to je podle mě blud není problém udělat hru luxusní a potom oseknou na detailech když si vezmeš SC2 kde mas luxusní grafiku a na LOW grafiku ala omalovánky 1. třída. Jako co čekáš že v roce 2012 budem hrat na kompech 386. Hodně záleží na optimalizaci her.
Tak já věřím v zázrak Datadisku ale jestli to bude jak u SC2 kde slibovali každý rok 1 díl a na to že nemusí nic dělat až na kampaň a vybalancovat 5-6 novích jednotek to dělaji už 2 roky a pořád nic jestlit o bude i s D3 tě bůch deda 😀
Timpa: Lepší grafika být nemůže protože pak by to polovina lidí nespustila na svých starších strojích. V co-op hře ve 4ech je hra celkem dost náročná když se vám sejde dost nepřátel, zničitelných objektů a každej mačká skilly jak o život (např v Royal kryptě jak se ničí ty 4 sloupy). Nemám špatnej PC (Phenom4x3GHz, 4RAM,AMD 6870 grafa) a v týhle situaci mam velikej FPS drop na max nastavení (a to si myslím že grafika pujde ve full verzi nastavit ještě na vyšší detaily). Přecijenom náročnost Battlefieldu3 bysme asi nechtěli (mimochodem BF3 hraju na max detaly a HD uplně vpohodě v 64 hráčích). Co se týče jednotlivých postav tak nemám výhrady vůbec k žádný, všechny jsou naprosto stejně zábavný a dynamický, vzhled skillů na to opravdu nemá vliv. Než sem se dostal do bety měl sem celkem jasno za co hrát, ale teď nevím vůbec, nejradši bych hrál všechny naráz. Možná je teď pro mě trochu favorit monk, kterej byl předtím až poslední v pořadí, takže o něm tvrdit že je to nedodělaná postava bych se vyhnul. Další na co jsem chtěl zareagovat je, že při hře je postava to poslední na co se dívám a jestli hejbe levou rukou špatně nebo nepřešlapuje je mi uplně ukradený, co sleduju jsou animace smrtí nepřátel, kam mám běžet, co sebrat, na koho dál zaútočit a jak se to prostředí pěkně ničí. Poslední věc – diablo je těžce lineární hra a přesně to od ní každej očekává a kdyby to blizz tak neudělal tak by ho asi diablo fanoušci neměli rádi. Pro ty co maj rádi dynamický měnící se svět se spoustou možností můžu vřele doporučit Skyrim
Baglik: já netvrdím že bez toho nemůžu žít ale tyhle maličkosti dělaji dojem a plno drobných maličkostí dělaji hru. Taky si uvědom kolik na to měli času.
Když už budu stou postavou hrat desitky(stovky hodin) tak by měli mít ty postavy nejpropracovanější Animace a věci nemyslíš když je budeš mít pocelou hru pořád na očích to děla celkem hodně u hry která je jenom rubačka a nic jiného. nemusí v tom řešit jako jiné Online RPG (světy, dynamicke prostředí a mnohem více)
zumik samozřejmě že grafika by měla mít v dnešní době nějakou úroveň, ale pokud se povedou ostatní věci (věřím že jo) tak nějaké chyby v grafice oželím. V zápalu hry stejně pochybuju že někdo bude vnímat jestli se postava točí na místě nebo přešlapuje a časem vyjdou třeba nějaké patche které budou ještě tyto věci upravovat nebo se objeví s příchodem datadisků, v D2 taky grafika v lod vypadala lépe než v původní hře.
Baglik: Jde o to, že pokud se hra povede, což asi jo, tak to bude skvělá hra, ale co se grafický stránky týče, tak bude prostě dost podprůměrná, spíše zastaralá.
Když si vemu jak se patlají s balancem a desetkrát předělávají systém run, atd., atd., aby ta hra byla perfektní, tak nechápu proč je ta grafika, tak příšerná. Podle mě kdyby si dali s grafikou alespoň poloviční práci, jako s herníma mechaismama, tak to bude mít špičkvou grafiku a myslím si, že i HW nároky by nebyli o nic větší, než teď.
Osobně si tu hru koupím a grafika mě nijak netápí, ale je fakt, že je to škoda.
No bóže tak se bude otáčet, místo aby přešlapoval, kdyby měli řešit každou takouvouhle kravinu, tak se vydání snad nikdy nedoškáme, buďme rádi že už to bude konečně venku a o grafice nebo nějaké realičnosti Diablo přece nikdy nebylo.
Aha pravda, když přešlapuje, tak je to tak trochu nesmysl, ale těch tam je, já už jen na tím zavírám oči, jinak to už nejde heheh.
Jako je to blbost ale pro mě je to jak pěst do oka. Když používaš laser nebo ten frost(laser) a střílíš a otačíš se tak by mohl přešlapovat při otačení aspoň hybat nohama.
A ne že ma rozkročený nohy a otačise jak raktová věž. Vypada to dost stupidně když ma zafoxovaný posto s tím se jeno tak točí bez pohybu 😀 na to že je to tak moderní hra to je divny.
Jinak se těším pro mě je jediná volba WD -> ja mám rád všechny postavy typu warlock (Pety,DOT a podobně)
Dyk to pořád říkám, Monk a DH jsou nedodělaný classy. U Wizarda mi to čoveče nevadí, že nemůže přešlapovat, prostě to je vlastnost kouzla.
Já jsem veliký příznivec Fantasy a Diabla a určitě si budu kupovat DIABLO 3. Ale uvědomuje te si že je už rok 2012 a hry jsou nebo mají být na úplnéjiné urovni.
Dynamická svět který bude reagovat a ne linearní hra. Grafika no čekal bych více tedy ale hlavně propravocanost.
Když už aspoň střílí ten lasér nemusel by se wizard u toho točit jak věž ale aspoň hýbyt přešlapováním. V podstatě BARAR má dokonalé efekty, Shaman má tak super efekty, Wizard na pár maličkostí taky paráda ale HUNETER už jenom střelba těch ohnivích střel nebo rapid fire nebo ty hvězdice to je šílenost.
Monka jsem hral asi 15 minut nemam to rád 😀
Timpa : Nemuze jinka nez souhlasit. Jak rikas, ty „paprsky“ jsou opravdu jak ze hry pred 20 lety. Efekty prostredi a vse okolo tebe se me moc libi. Ale zakladni kouzla bez run jsou na uplne jine urovni. Ale mozna to je i zamer, aby kazdej pouzival runy najen kvuli efektivite kouzel, ale i z estetickeho hlediska. Precejen hned 1. runa u ray of frost z toho dela naprosto jiny skill. Mluvim hlavne o efektu ne funkci.
Co se týče těch efektů mě přijde že třeba Hunter je nepropracovaný ta vizualizace efektů je uplně děsívá. Shaman, Barbar, Wizard tam jsem poněkud spokojeny ikdyž něco za mága taky nic moc -> ty paprsky jsou sileny.
Proč teda ne stopy? Protože jsou ok do fantasy (používá je třeba D&D) a každý je zná? 🙂 Nechápu. Jinak ten Blizzard (Meteor je docela ok) je shame, ale co se dá dělat. Holt prostě ne každý umí udělat lepší efekt kouzla než ve 2D hře před 12 lety…
Sigurn skor vsetkym co maju nohy su zname metre.. Aha takze ked to je o tom ci je to cool tak mohli si vymysliet nejaku vlastnu jednotku ak to teda nehra rolu je to tam len tak na srandu .. Viem si to prepočítať ale je to rovnako stupidne ako Americke míle
tak já bych kuře zase upřednostnil před ostatními 😀
Hele nwm jak vy ale osobně doufám že pokud pridají do d3 něco na zběr zlata tak že to bude něco vražednýho ( vlk, pes, nejaký dravý pták , had , max. nějaký ještěr ) protože jestli mi tam bude nějaký přiteplený kuřátko něžně zobat zlato tak ho ani nevyuziju 😀
Asi jako Mikro, lip bych to nerekl
S tym meteorom a blizzardom je to podla mna len otazka zvyku. Najprv sa mi blizzard zdal dost slaby, ale potom som si uvedomil, ze vyzera lepsie nez v D2. Tak isto meteor.
Sigurn: Když už bych chtěl být fantasy cool tak bych tam dal něco jako – sáh- rozhodně ne yardy nebo metry.
Dobré oživení opět páru Q-A .. 🙂
Takový dotaz, když mám v hlavě pár otázek a chtěl bych se na to zeptat, kde mohu svoje dotazy napsat ? A jaká je % šance, že mi bude zodpovězeno ? Díky .)
Silblade: http://diablofans.cz.webx3.d2.cz/sberatelska-edice.html já tak rád reaguju odkazama 🙂
Nějak mi unikla informace, že se objeví nějaká „křídla“. Vůbec nevím o co se jedná, protože novinky ohledně sběratelské edice přeskakuji (nebudu ji kupovat).
passco: tohle se rozebiralo v komentarich na foru diablo.ingamers.com, vyvojari nechteji do hry davat stopy ktere jsou zname vsem lidem kteri maji nohy ale daji tam yardy, o kterych spousta lidi nevi jakou maji velikost. Takze k tve otazce, ve hre jsou a budou yardy, v metrech to je 0,9144 takze si to klidne muzes predstavovat jako metry. A proc do hry nedali metry? Protoze mit ve hre „meter“ nezni tak cool kdyz se pohybujes ve fantasy svete 😉
Dufam ze tou jednotkou ktoru pozna kazdy nemysleli yardy ale metre.. lebo hentake sux jednotky nech si nehaju ..
Timpa: Ano půjde obarvit každé brnění. No a křídla určitě mají pořešené tak, aby barbar nevypadal jak já nevím co.
Děkuji… dobre jsem si pocetl. 🙂
Witche Doctor to má podle mě nejrozmanitější protože může jet potom čistě na (PETs, DoT, Aoe a podobně nebo být čisně DPS na jednu postavu teď nevím přesně jaký to má název.)
A jak to má být s barvy ??? To jako si budu potom moci dávat barbu na jakýkoliv předmě nebo oblečení ?
A jaký máte názor na křídla pro limitovanou edici myslíte že to bude vypada luxusně něbo spíše propadák ? Si mo neumím představit Barbara nebo Shamana s křídli.
Jojo už aby to tu bylo 🙂
Moc pěkné :).