Hardcore # 1 | víc než hra

„Hardore je víc než hra.Hardcore je náboženství, styl herního života, který milujeme a zatracujeme zároveň. Hardcore je výzva a dokáže v nás najít emoce, které se před námi skrývají“

                                                                                                                 A.Jey


HC1

 

Pro někoho je HC jen nadstavbou hry, kdy už nemá co dělat na Softu a tudíž si zkouší hru nějak prodloužit. Zvláštní je, že spousta hráčů, kteří ochutnají An Core, mu již zůstanou věrní nebo se sice vrátí na SC, ale ke hře mají jiný přístup. Například z ničeho nic umírají o dost méně, jdou do boje více připravení a dělají méně chyb. Na hře takového hráče je poznat, že prošel určitou školou na HC. Nejčastěji se ale stává, že hráči mají primárně hraný Soft, ale někde vzadu, aby se neřeklo, si pomalinku táhnou svoji HC postavu a pomalinku si o ni pečují. Myslím si , že právě tyto momenty nejvíce charakterizují HC. To pouto mezi hrářem a jeho postavou, kterou si hýčká, opatruje ji a shání na ni věci – prostě hráč je propojen a da se říci i napojen na svého herního avatara. Vzniká jakési pouto, možná i přátelství. O to více pak bolí smrt, zvlášť když jste si se svým oblíbencem prožili tolik dní a probděných nocí.

 


 

Desatero přikázání :


1) Nejnebezpečnější příšera ve hře je nováček, který jde vedle tebe.

Je to tak. A nejhorší jsou hráči ze SoftCore, kteří mají úplně jiné myšlení a styl hry „hurá“.

2) To, že vše dáváš lehce a jednoduše, je nejrychlejší cesta ke smrti.

Jasná věc … čím lépe vše jde, tím méně opatrnosti v tobě zůstává. (božský komplex)

3) Myslet si, že ti někdo pomůže a můžeš se na něj spolehnout je další rychlá cesta ke smrti.

Opět svatá pravda. Spoléhat na hráče v partě je cesta do záhuby. Nejen že musíš hlídat své vlastní chyby, ale ještě navíc musíš sledovat chyby ostatnich hráčů a vyrovnávat se s nimi a tahat za záchranou brzdu.

4) Když jsi ospalý nebo unavený, jdi spát!

Tak jako v životě si ospalý nesedneš za volant a nevyrazíš na cestu Praha – Bratislava. To samé platí i pro HC hraní… a na únavu a spánek je přeci jenom stále lepší postel než klávesnice.

5) I kdyby jsi se měl jen napít, dej port do města a teprve pak se napij.

Další svaté pravidlo odzkoušené několika roky hraní. Chvilka nepozornosti vás nejen může stát rip, ale také politou klávesnici za několik tisíc korun… Otáčení a pozdravení přítelkyně je zabiják ještě větší, obzvlášť když pozdravení přítelkyně se většinou prodlouží na delší dobu než je hra ochotna vydržet s vaším přežitím.

6) Nikdy ! Ale opravdu nikdy nestůj AFK v úplně vyčištěné lokaci!

A už vůbec ne v multiplayer hře! Nikdy nevíte, kdy a kdo k vám dotáhne partičku elitek nebo kdy se ze země vynoří mobi, co tam ještě před chvilkou nebyli… a že na to je D3 expert…

7) Idealni vlastnost HC hráče je nevěřit si a být extrémně opatrný.

Tím se myslí, že by jsi měl být vždy o krok, level a výbavu před moby. V ideálním případě minimálně o pět kroků. To, že jsi opatrný, a to i přehnaně, je jen tvé velké plus a díky tomu budeš chodit do soubojů vždy ostražitý, pozorný a hlavně na konci budeš vítěz ty.

8) Nejhorsi vlastnost HC hráče je věřit si a být sebevědomý.                                      

Nejhorší vlastností je nezdravé sebevědomí. „Jo, to dám v pohodě s prstem v nose… hm R.I.P.“ Je veliká pravděpodobnost, že sebevědomí hráči umřou jako první a vlastně je to i statisticky dokázané. HC hra si zaslouží od hrace respekt a kdo ho nemá, tomu se D3 odvděčí po svém!

9) Bez hlasové komunikace žádný co-op!

Však jsem ti psal, že zleva na nás jde bosspack… Tak takhle ne!


10) Pokud jsi EMO, nemáš na HC co dělat!

HC2

 

 

To, co tě nezabije, tě oslabí právě tak, abys nepřežil následující útok.

                                                                                                      Murpyho zákony




Tipy na výlet do HC světa :

– Bez pořádného internetu nelez na hardcore
– Hraní v partě se většinou vyplatí (od Hell už nehraj sám)
– Poslouchej zkušenější
– Nikdy neměj zapnutý Quick Join
Rare věci identifikuj hned a dobré kousky ihned ukládej. Neriskuj, že s tím zemřeš
– Než vlezeš do dungeonu, vyčisti si okolo vchodu místo

Každá truhlička může být past, proto si dávej pozor
– Věci se sbírají, až když v dohledu není žádné monstrum
– Nenos připravené věci v inventáři. Až umřeš, bude jich škoda
– Když servery lagují nad 200ms, tak to prostě vypni
– Mapu čisti vždy po jedné straně. Nikdy, ale opravdu nikdy nechoď prostředkem, protože tam hrozí, že z       obou stran můžeš narazit na bosspack
– Pokud hraješ za postavu na dálku, tak se dle toho chovej a hraj ji opravdu na dálku
– Dva až tři útočné skill sloty stačí! Zbytek slotů si schovej na obranu

– Kdo uteče možná nevyhraje, ale rozhodně přežije
– Resisty tě nečiní nesmrtelným, jenom ti dávají šanci utéct…
– Stunuj,fearuj,mraz a zpomaluj, co to jde… všechno se počítá
– To, že něco nevidíš, neznamená, že to tam není (vchody do místností)
– Skilly si prohlížej ve městě
– Hraj pomalu ale jistě
– Když musíš ustupovat, ustupuj jen tam, kde jsi to už vyčistil
– V D3 neexistuje něco jako vyčištěná mapa


A v neposlední řadě, UMŘEŠ!

 

„Když vedle sebe vidíš červený kolečka, zelený kolečka, modrý a fialový disco koule, tak nejsi na diskotéce, ale v prde**“

                                                                                                            Werefolfa (Tayrus)

 



Krátké postřehy k jednotlivým postavám:


Barbarian je velice dobrá volba na HC a minimálně do Hell by neměl mít žádný velký problém. Ideální na singl hraní, ale ještě více užitečný je v co-op hře. Jeho ohromná defenzíva a (díky různým runám a pasivkám) veliké procento resistů z něj dělá ideální postavu, pokud alespoň trošku máte rádi hraní na blízko. Je rychlý a v boji dokáže rychle reagovat na různé situace včetně zvrácení už prohrané bitvy.

Perfektní vlastnosti, kterými se může pyšnit:

  • Omráčení (stuny)
  • Stahování nepřátel na jedno místo (na sebe)
  • Velké a hlavně rychlé poškození a to jak plošné, tak na jeden cíl
  • Možnost rychlého přesunu po bojišti
  • Léčení, defenzíva a rezisty
  • Samostatnost
  • Ochrana party

Nezáleží na tom, jak velký máš meč, nepřátelé ho stejně nevidí

Spoléhat se jen na Revenge je sebevražda

100 000 životů nestačí…

Když si nezařveš, tak dříve nebo později zařveš

I pro barbara není ostudou utéct z boje

Bez Fury si nesekneš, proto sekej jako o život

Omráčený mob, dobrý mob

Nikdy si k sobě nepřitahuj víc než sneseš

Dobrý block, půlka zdraví

Největší přítel Inferna je Leap


Demon Hunter není pro každého a rozhodně ne pro začátečníky. Pokud na něj nemáte vybavení dopředu, očekávejte těžkou hru plnou pozičního hraní. Vaše udělované poškození bude smrtící, ale bohužel vaše defenzíva také. Pokud přistoupíte na „složitější“ hraní, dostanete jako odměnu zábavný char, u kterého není nouze o horrorové chvilky plné adrenalinu.

Perfektní vlastnosti, kterými se může pyšnit:

  • Možnost rychlého přesunu po bojišti
  • Velké a rychlé poškození
  • Zpomalování

Ne každý mob ví, že jsi postava na dálku a proto s tím počítej

Discipline taky jednou dojde

Nepřítele si drž u sebe, mortara ještě blíž

Smoke Screen netrvá věčně

Špatně položená past – rychlá smrt

Bez plošňáku ani ránu

Neustálý pohyb ti zachrání život

Rychlost střílení je tvé druhé já

Špatně mířený Vault – rychlá smrt

Na úhyby se nespoléhej (dodge chance)

Caltrops (runa Torturous Ground) znehybní všechny v dosahu
















Monk je parádní volba na HC. Tank se středním poškozením, ale za to ho uděluje extrémně rychle a většinou plošně. Ideální na singl hraní, ještě lepší do hry více hráčů. Díky mantrám a pasivním skillům se do vás nemusí skoro nikdo trefovat a s resisty jste na tom perfektně.

Perfektní vlastnosti, kterými se může pyšnit:

  • Stahování nepřátel na jedno místo (na sebe)
  • Plošné poškození
  • Uhýbání, defenzíva a rezisty
  • Slušný heal
  • Ochrana party

Nikdy si k sobě nepřitahuj víc než sneseš

Mantra netrvá věčně

Cooldown zabíjí (Blinding Flesh, Breath of Heaven)

Pomocník neudělá všechnu práci za tebe (Mystic Ally)

Jeden rezist na Hell a Inferno nestačí (One With Everything)

70% šance na uhnutí je stále jen šance

Protáčej Mantru co to jde (bonus po aktivaci)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Witch Doctor neni ideální pro nově začínající hráče, ale pro pokročilé už je velice slušně hratelný. Nicméně teprve zkušení hráči v něm najdou jeho potenciál. Postava je to samostatná a v rukou znalce může být ve hře více hráčů rozhodujícím faktorem mezi úspěchem a neúspěchem. Dokáže udělovat velké poškození a zároveň kontrolovat průběh boje díky svým skillům na kontrolu davu.

Perfektní vlastnosti, kterými se může pyšnit:

  • Kontrola davu
  • Velice slušné přímé i plošné poškození
  • Omráčení (stuny)
  • Léčení

Vyvolaní pomocníci jsou víc než přátelé, ale spolehnout se na ně nedá

Bez Hexu ani pro nákup

Máš CC skilly, tak je používej (kontrola davu)

Klidně i štít, i když není cool, protože každý armor dobrý armor!

Já na bráchu, brácha na mě (Gargantuan)

Spirit Walk jen oddálí smrt

Spirit Vessel není nonstop

 

 












 


Wizard rozhodně není pro nováčky. Ať už bojem na blízko nebo odstřelováním z dálky si dobrý hráč s dobrým vybavením užije spousty zábavy. Čeká vás poziční hraní plné myšlení a infarktových okamžiků. Hra za Wizarda není lehká, ale za to je hodně akční a díky tomu je výzvou i pro zkušené hráče.

Perfektni vlastnosti, kterými se může pyšnit:

  • Zpomalování
  • Mražení
  • Velké poškození
  • Možnost rychlého přesunu po bojišti

Při vyvolání Mirror Image je 80% šance, že tě stejně trefí

Diamond Skin taky jednou skončí

Archon neznamená být nesmrtelný

Teleport neskáče za roh

Neteleportuj tam, kam nevidíš

Co zmrazíš, to nezlobí, ale rozmrzne to rychle

Hydra je dobrý průzkumník…

Mirror Image – cesta z jailu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Fenomén „umři“

Někdo z vás si určitě všimnul, že já nebo i jiní HC hráči používají slovo „umři“ více než je zdrávo. Ja si vám teď dovolím vysvětlit celý fenomén okolo tohoto slovíčka. Jak sami znáte z vlastní zkušenosti, vždy, když máte nějakou postavičku, přemýšlíte a říkáte si v hlavě „až budu mít 30 level, tak si na ni dám tohle a tohle“. U nás v hardcore se to ale bere jakoby takové malé rouhání. HC si zaslouží respekt a vaším plánováním v podstatě urážíte HC boha. Proto se říká „UMŘI“. Pokaždé, když někdo dráždí HC boha, měl by po sobě dodat „umřu“ nebo ostatní by měli reagovat slovy „umřeš“ / „umři“. Také je tohle slovíčko používáno jako pomyslné plivnutí pro štěstíčko. Tudíž, když někdo odchází a vy stále hrajete a řekne vám „umři“, tak vám přeje štěstí… ne, opravdu vám tu smrt nepřeje.

 


 

Hraješ Hardcore ? Pomoz rozvíjet naši komunitu!

HC3


V diablu 2 jsme často chodili low lokace, kde jsme se snažili dropnout jakýkoliv item, který by nám pomohl dál do dalších fází hry. Bohužel Diablo 3 tohle změnilo a lidé často hrají sami, AH je skvělý příjem itemů a věci v truhle, o které narozdíl od D2 nepřijdete při úmrtí, zmenší vaši ztrátu.  Nicméně proč ztratit ducha celého HC – pomáhání a zpříjemňování hraní ostatním hráčům?

*

Pokaždé, když umřete, můžete třeba jít do hry říct lidem svůj příběh. Většinou máte od ostatních hráčů sympatie a taky je vám nabídnut rush nebo nějaké předměty do začátku, které vám pomůžou rozjet novou postavu. Bohužel v D3 jsme více izolovaní než v D2 a v podstatě ztrácíme šanci vytvářet velkou komunitu. Veřejné hry momentálně působí jako města duchů… V současné době je v public hrách velmi málo hráčů, zejména na Nightmare a Hell… Takže co nám brání v hraní s ostatními?

*

Skoro nikdo nechodí na HC chat. Ano, chat v D3 neni dobrý, je malý, nejde vytvářet vlastní channely a na delší věty absolutně nevyhovuje. Ale přijďte a můžeme komunikovat a předávat si zkušenosti a zajímavé informace. Každopádně v D2 se často stávalo, že hráč přišel na channel a doufal, že když se zeptá více hráčů najednou na otázky, které ho zajímaly, že trošku poodkryje naše tajemství úspěchu. Pokud se tedy budeme izolovat, nikomu nemůžeme pomoct a naše základna se nebude rozrůstat.

*

Pomáhat těm horším, ať už levelem nebo vybavením. Sice nemůžeme zakládat hry s názvy, kde bychom nabízeli pomoc, ale stále můžeme podat pomocnou ruku. Na B.net fóru je pár hráčů, kteří nabízí pomoc hráčům třeba se zabíjením bossů a nabízí pomoc ne za goldy nebo peníze nebo ani za itemy… ale prostě jen proto, aby hráči byli schopni dojít do hell a inferna a aby jsme si měli s kým zahrát a bylo nás víc. A to je přeci to, co chceme. Potřebujeme více ochotných lidí, co myslí více na druhé než na sebe a osobně klobouk dolů před všema, co upřednostní jiné lidi před sebou. Proto jděte třeba na Diablofans.cz fórum nebo k nám na mumble a podejte tolik potřebnou pomocnou ruku.

*

Potom, co si dáte třeba několik oblíbených „runů“ na vaše místečka, máte určitě plný inventář pro vás nepotřebných věcí. Proč je ale dát obchodníkům nebo do AH a ne lidem, kteří je opravdu potřebují? Kdo ví, kdy vy se ocitnete po ztrátě vašich postav na pomyslném hráčském dně a budete rádi za každý darovaný item.

*
Všechny tři vyjmenované věci jsou jednoduché a nevyžadují příliš mnoho od kohokoliv z nás. A pokud se tímhle budeme řídit, může být hardcore hraní příjemným místem pro hraní i pro úplně nové lidi. Já miluji hardcore a navždy budu, je to pro mě herní životní styl, ve kterém nehodlám ustupovat moderním trendům. Miluji i hardcore v D3, ale stále to ještě není ono, není to v pořádku. Hra je příliš lehká a tudíž hráči upřednostňují hraní singl než hraní v partě a interakci mezi ostatními hráči. Tak jako tak, v public hrách zatím převládají s drtivou většinou dobré zkušenosti. Je to skvělé, bojovat bok po boku jiných hráčů, ale pokud nebudeme o nové hráče bojovat, pomáhat jim, tak o tuhle možnost hrát ve více lidech přijdeme!

                                                                         

                                                          Xanth ( Z části převzal a upravil pro naši komunitu na Diablofans.cz A.Jey)

 


 

Na závěr …

      … jsem se zeptal několika hráčů, co pro vás znamená hraní hardcore

 

Ecthe

  • Pre mňa hardcore znamená ten adrenalín, ktorý do seba pumpujem. Naozaj, stojí za to.
  • Aj v reálnom živote sa všetci snažíme pretĺcť a získať si rešpekt a uznanie a pritom nestratiť samého seba, svoj život, či priateľov. Som viac spätý s tou postavou. Snažím sa viac, idem aj na dno svojich síl, ale nie do vyčerpania, viac uvažujem nad voľbou skilov, equipu. Vhodne si volím hrací čas. Snažím sa zo všetkých možností hlavne prežiť. Je to nakoniec moja ozdoba. To pre mňa znamená hrať diablo 3 hardcore.

Reito

  • Hardcore je pro mě výcuc toho co je v jádru samotné hry. Hraju, abych si vše užil – abych „měl zážitek“. To se dá udělat všelijak. Soutěžím s ostatními, překonávám strach u bossů, učím se, jak umím být pitomý když ripuju z vlastní hlouposti a hlavně se bavím. Hardcore je pro mě vlastně proměnná kterou násobím svůj zážitek. Díky HC je vše intenzivnější a skutečnější úspěchy i Ripy.

Srandista

  • Hardcore pre mňa znamená hranie hry s pocitom, že každá jedna chyba (aj vami nezavinená) sa Vám môže stať chybou osudnou.
  • Hardcoru som sa v minulosti vyhýbal a začal som ho hrať až teraz u Diabla 3. Hra v hardcore sa pre mňa posúva na úplne inú úroveň. Človek hranie hry oveľa viac preciťuje, a zazíva pri ňom ohromné adrenalínové zážitky. Navyše mi príde, že ľudia sú v HC oveľa vďačnejší a ústretovejší, radi Vám venujú predmet, ktorý by inak predali na AH za ohromne peniaze, pretože vedia, že tento predmet u Vás môže znamenať rozdiel medzi smrťou a prežitím. Samozrejme podobná solidarita sa očakáva aj u Vás. Každý pohyb v hre si dva krát rozmyslíte, vo všeobecnosti v hre oveľa viacej taktizujete a príde mi, že v hardcore ste do hry viac vtiahnutý. Všetky tieto veci v konečnom dôsledku pre mňa znamenajú, že HC mód je aj oveľa zábavnejší.
  • P.S. HC nie je pre každého, ale každý kto ho skúsi, bude podľa mňa odmenený oveľa zaujímavejšou hrou, akú podľa posledných štatistík hrá 96% ostatných hráčov na svete.

Ghorien001

  • Tento styl hry se mi líbí v tom že máte pouze jeden pokus na to cokoli dát jinak končíte, je to rozhodně výzva a pokud se vám něco podaří dát ať už 60lvl nebo nějaký superibr těžký stack magických či raritnch příšer. HC mohu opravdu doporučit všem co jsi ho ještě nezkusili je to strašně návykové a zároveň uspokojující hraní. Navíc naše komunita na diablofuns je opravdu super lidi si pomáhají dávají si itemy když někomu něco padne a nechtějí za to nic ne jak na softu kde je to tvrdá honba za penězi, pokud nemáte opravdu dobré kamarády “známé“ co vám to dají zadarmo.

Soky

  • Oproti softcore mi to nepride ako hra, ale skor ako real life v zmysle jedneho pokusu. Na softcore Ti je jedno, ci zomries a kolkokrat.. nemusis si davat rezisty, vitalitu, staci namaxovat dmg a 1shotovat moby.. na hardcore mas len jednu sancu. Ak spravis chybu, mozes prist o to, co si x hodin ci dni budoval.. je trochu blbe, ze je R.I.P. ako R.I.P. Blue screen of death, fps spike, alt tab do windowsu mimo Townu(bez esc), portovanie po dungeone pred vchod (vycisteny od mobpv) a AFKnutie pocas castenia portu, lag, rollback, zahrabany talibanci, public game a troll, ktory spusti sequenciu a nejoinne.. clovek v domneni, ze odklikava skipnutie konverzacie joinne sequenciu odkial nieje uniku.. to vsetko moze sposobit, ze pridete o charakter, ktoremu ste sa venovali X hernych hodin. Frustracia moze byt velka, chut vytvorit si softcore, kde sa podobnych chyb mozte dopustit moze byt tiez obrovska, no akonahle to zacnete hrat, zistite, ze to postrada napetie, lebo nemate dovod sa snazit nezomriet, kedze to nieje penalizovane nijak inak ako opravou gearu.. no a tak sa vratite do hardcore modu, za svojimi kamosmi, s ktorymi hravate uz roky (Manti).
     
  • Zhrnutie na zaver : jeden zivot = jedna sanca, bez postihov tomu chyba napetie, motivacia, snaha o niec

  PuNY

  • HC pro mě znamená hlavně 2 věci, první: Adrenalin a druhá: Diablo 3. Diablo hraju hlavně kvůli HC modu, bez něj bych ho nehrál (dobře asi hrál, ale rozhodně bych si ho neužíval, tak jako s HCéčkem) Není nad ten pocit, vědět, že stačí zachybovat, nebo může vypadnout net, zasekne se pc a stovky hodin hraní jsou ve vteřině ztraceny. Každou chvíli od lognutí a vstoupení do hry, vědět, že třeba teď se může stavit smrtka a vesele máchnout;) 
  • Hrát se musí opatrně, hodně taktizovat, mít dobře promyšlený build a znát perfektně svojí postavu. Občas je, ale nutné zariskovat (pro záchranu parťáka např.). Zde vznikají ty emotivní zažitky kde se nacházíte na kraji smrti své postavy, které tak neskutečně upevňují atmosféru hry. Miluju ten pocit, kdy srdce skoro vyskočí z těla při pohledu na „prázdný“ Healt Bar. Odměnou za to vše je přežití další bitky, možnost být naživu o chvíli dýl a ukázat smrtce prostředníček přímo do očí:P Jen jako třešnička na dortu je když sem tam dropne něco prodejného, nebo dokonce nositelného;) Cesta k pokoření Dia na infernu se zdá být nekonečná, ale ten kdo má pevnou vůli jí dosáhne a já jsem jedním z těch co si pro tebe přijdou! (…a namakanou sekerou tě rozseká na $#@!* 😉
  • K přežití je hodně tipu & rad (to však není cílem tohoto zamyšlení, to by bylo na samostatnou Guide). Já se řídím pouze jedním pravidlem a to když seš vožralej/unavenej NEHRAJ!

Mantee

  • Vortex, frozen, waller, molten. Akú reakciu vo vás vyvoláva takáto kombinácia? Okoreňme to trochu predstavte si túto kombináciu na phase beastoch z aktu 3 a samozrejme na obtiažnosti inferno. Z nechuťou si odpľujete, zanadávate, a čakáte na resurect po 25ty raz ? Ja taký pocit nepoznám. Strach, to je ten správny pocit. Cítim strach a nie len v akte 3 ale aj v akte 1 kde teraz som. Stretol som takúto kombináciu na obyčajných netopieroch. Prvé čo som cítil bol strach a rešpekt. Ďalšie je ten úžasný pocit ktorý máte keď naberiete odvahu a idete na to. Adrenalín vám vystreľuje do celého tela, svet prestáva okolo vás existovať a potom sa to stane. Začínate umierať! V horšom prípade začnete panikáriť v lepšom prípade začnete panikáriť menej. Čas sa spomaľuje a vy buď hrdinsky bojujete a prežijete alebo hrdinsky bojujete a hrdinsky umriete. Ja som prežil. A vtedy prichádza to druhé; úľava, trasúce ruky a radosť. A vy sa cítite rovnako na žive ako váš hrdina. 
  • Pre mňa je každá hra o pocitoch, čí už úžasný príbeh, perfektné mechaniky hry alebo zvládnutie tých najťažších prekážok. Diablo je pre mňa kombinuje zábavu z presekávania sa hordami príšer a nachádzania nových vecí toto robí tu hru pre mňa relax. Hardcore navyše k tomuto všetkému ešte umocní každú chvíľu strávenú vo svete Sanctuary. Je to výzva, nie je to pre každého ale hlavne je to FUN! 🙂

Emagan

  • Hardcore na mě působí velmi silným poutem. Jde o to, že když hrajete Hardcore, je to jako byste hráli úplně jinou hru. Hra vás nutí více přemýšlet, taktizovat. Někdy si opravdu rozmýšlíte, než se na nějakého bosse vrhnete. Tady si nemůžete říct, tak snad to dám. Stačí jedna chyba a člověk skončil. Proto také nemá každý na to hrát HC. Pro mě osobně nemá Softcore smysl. Je to tupé plnění questů bez jakéhokoliv rizika. Sakra jak to může někoho bavit… Samozřejmě hrál jsem také Softcore, ale abych se seznámil se hrou. Ale věřte, že zábava ze hry začíná sršet až na HC.
  • Často se setkávám s lidmi, kteří kritizují HC zejména kvůli tomu, že mají strach ze smrti postavy kvůli chybě druhé strany ( ať již výpadek netu, proudu, či jiné katastrofy). Já to odpovím asi jedinou věc a to tu, že je to riziko podnikání, když hrajete HC. A buď ho prostě hrát chcete nebo ne. Pokud s tímto rizikem nedokážete hrát, pak jste odsouzeni setrvat na Softcoru. Já osobně už jsem o jednu postavu takto přišel, ale věřte, že když máte s kým hrát a on se někdo vždy najde, jsou začátky velmi snadné.
  • Už jsme se setkali z hodně lidmi, co se snaží na HC přenést taktiky ze Softcoru. Dovolím si jen takové upozornění: Myslet si, že build, s kterým vše sundáte na Softcoru, vám zachrání zadek i na HC je 1. krok k sebevraždě. Tito lidé tak totiž narazí hned u prvního bosse a HC je přestává bavit, no co k tomu dodat : Softcore a HC opravdu není stejná hra .-)
  • Tímto musím i částěčně udělat reklamu hráči a zároveň kreativnímu managerovi projektu Carpinus jménem A.Jey, který mě vlastně na HC dotáhl a i díky němu jsem se zde natrvalo zabydlel. Bohužel mi moje studium na SŠ nedovoluje hrát Diablo v takovém časovém rozsahu, který bych si představoval, ale to se brzy změní 🙂 Momentálně mám rozpracované 4 postavy, z nichž je číslo jedna WD.
  • Těm co mají odvahu a nezlomí je první smrt jejich hrdiny, je brána HC otevřená.

A.Jey

  • Pro mě znamená HC hraní životní filosofii. V mém případě se hra a život hodně prolínají. Tak, jak se chovám ve hře, se snažím chovat i v životě. Pomáhání ostatním a upřednostňování druhých na úkor vlastního blaha, to je cesta, kterou se kromě hry snažím uplatnit i v životě. I proto si cením lidí ve hře, kteří pomůžou, darují a odpovídají na různé dotazy a to vše rádi a s obětavostí. I proto se cítím na HC jako doma. I celkově hra bývá rozumnější, promyšlená a chyby, tak jako v životě, se i tady neodpouští. Máte prostě jen jeden život a tak, jak se chováte, tak daleko se dostanete a takové lidi si k sobě najdete.
  • Co tedy znamená HC hraní pro mě? Hra si vychovává hráče po svém a já jsem rád, že můžu být součástí tohohle herního kolotoče. Jsem rád, že hra umožňuje hrát tuhle hru (HC) ve hře, protože tohle je úplně jiný svět a to absolutně ve všem. Pocity, návaly adrenalinu, oběvování sebe sama a svých možností je to, co mě uspokojuje a za co jsem rád.

 

HC4

PŘIJMETE nebo ODMÍTNETE výzvu?

 

Tak to tedy bylo něco málo o HC a o nás pro vás. Snad vám tyto postřehy pomůžou do začátku a třeba vám i trošku poodkryjí herní obzory. Doufám, že se setkáme při vašich prvních krůčcích po HC světě a také doufám v to, že vám budu moct být já nebo někdo další nápomocný ve vašich začátcích ať už na chatu nebo na mumble. Vaše názory na článek přijďte říct na mumble a můžeme do něj přidat i vaše postřehy. Tak se mějte pěkně a užívejte si tuhle hru a nezapomeňte umřít…

 

                                                                                                       

                                                                                                                                                                               Článek bude stále aktualizován…

67 komentářů u „Hardcore # 1 | víc než hra

  1. to honzac

    +1 Souhlasím. Já s HC začal asi po 150-ti hodínách na SC, protože sc už neměl co nabidnout. Aukce přeplněná, kde si za pár kaček nakoupíš super gear ať už gold či rmah (nic proti rmah každej nemá čas farmit)

    Ale na hc je alespoň nějaká výzva nemůžeš si ríct „tak tam nalítnu a uvidim při nejhorším umřu“ 🙂

    Na SC už se asi nevrátim, HC pro mě neni asi až takovej kult jako pro autora článku, něbo pro spoustu hráčů, ale potřebuju nejakou výzvu. Pravda po tom postupném zlehčování už ta výzva neni kdový jáká 🙂

  2. Vy jste asi jeste deti.

    Je to jenom hra. Nema to nic spolecneho s realnym zivotem nebo nevite co je to realny zivot.

    Jste stredoskolaci? Studenti? Kdyz prinestete domu petku nebo rupnete u zkousky take vas za to postavi ke zdi? Mozna ze jste ze specialnich jednotek rychleho nasazeni. A pak je u Vas kazdodeni chleb behat po strelnici pri ostrych strelbach. To pak je podobne jednim zasahem jste tuhej. V realnem zivote vas nikdo za jednu jedinou chybu nepopravi.

    Dosazeni jakehokoli uspechu je cestou pres radu omylu a chyb ale namelo by Vas to stat zivot.

    Jinak nic proti HC hracum.

    Ja na to namam naturu abych investoval cas do neceho co se zakonite jendou zvrtne, nedovedu si predstavit ze bych jedinou chybou prisel o vsechno. Mozna jen kdybych se chtel predvadet?

    Neberte si to prosim osobne je to jen muj nazor, kazdy neni HC hrac.

     

  3. Jo HC mi taky baví, začali jsme to s kámošema hrát, hrajeme většinou ve 3-4 lidech, je to megamazec 🙂

    Ale i SC ma svuj velký smysl! Protože na HC si nikdy nedovolim to co na SC, nikdy bych nejel rizikový WW build tak jako na SC, protože tam snadno může dojít k chybě a prostě člověk umře.

    A celou hru strávit se štítem v ruce a menším DMG a většíma resistama mi nebaví. Prostě zapnu SC a jdu něco rosekat a pořádně se vyřádit, občas chcípnu, ale to nevadí! Usmívající se

  4. Diablo 3 (SC) už 2 týdny nehraju, přestalo mě bavit, ale jak tu tak chválíte HC tak si ho možná někdy ještě vyzkouším. Diablo 2 jsem hrál několik let pouze SC a HC jsem si vyzkoušel jen pár měsíců před vydáním D3. Nejdříve jsem ripnul na nm v chaos sanctum, přestalo mě bavit postupný a opatrný zabíjení a začal jsem rushovat sealy bez zabíjení… Podruhé jsem byl opatrný, ale po chvíli mě to zase začalo nudit a díky rushování opět rip 😀

    Můj herní styl je hodně agresivní a drzý, rád zabíjím velký množství potvor najednou a zkouším nový způsoby boje, v D3 jsem zkoušel různý podivný buildy a občas to dopadlo hrozně a jindy zase dost dobře. Nevím jak dobře by tohle šlo na HC.

    Ještě bych dodal, že Diablo série pro mě neni možná ten pravej typ hry pro HC. Diablo beru spíš jako odpočinek, vypnout mozek a mačkat výherní tlačítko dokud nepadne nějakej item. HC by mě asi víc bavilo u nějaký hry, která neni tolik o náhodě.

  5. Zdravim,

     krom prvnich dvou/tri dnu od vydani diabla hraji pouze HC a bohuzel solo, coz neni takova sranda jako v parte. Proto bych se tady chtel zeptat, zda-li nekdo neshani nekoho do HC party. Postav mam povicero (Barb60,DH51,WD45,Monk32,Wiz19), neni tedy problem se prizpusobit. Vztah si dokazu vytvorit ke kterekoliv classe, ackoliv DH je mi nejblizsi. Zaroven hledam rozumny lidi, i kdyz vek neni podminkou, uvitam lidi nad 20 (mně je 27). Studuji a pracuji zaroven, takze 100 hodin tydne jako driv nezvladnu, ale jsem pomerne flexibilni. Co se tyce schopnosti, normal, NM easy peasy, hell vetsi sranda, ale s barbem to furt bylo v klidu, inferno jsem zatim nezkousel. Kdyztak dejte vedet na morthaak@gmail.com.

    Diky a ciao : ) 

  6. @psalm69 – ju to je jasný že další pasivka by se hodila. Já se jen poplašil jestli se za tím neskrývá něco jako že třeba při okouzlení se tahle pasivka anuluje nebo tak něco 🙂

    Jinak ani sem při tom poplašení nepochválil článek – takže díky za něj – na HC jsem nováček a ze židličky vstávám docela mokrej 🙂

  7. @Pinkrt: pasivka one with everything ti nastaví všechny rezisty dle tvého nejlepšího, na oko dobrá věc, ale skládat věci pouze třeba s arcane rezisty se ve finále nevyplatí, protože můžeš poskladát věci s rezisty to all a tím pádem místo one with everything vzít jinou pasivku

  8. Zdravicko,fakt luxusni clanek,cetl jsem ho 2x 😀 takze jsem se rozhodl rozjed postavu na HC.hral jsem diablo 2 strasne dlouho a HC me nikdy nelakalo,ale tady je to jine.

    Po dlouhe uvaze jsem se rozhodl pro DH.jelikoz hraju v normalni hre za barbara a vim ze je to lehke az pak nez dojdete do inferna je to vic hard.Takze DH jasna volba 🙂 jsem zatim na 15 lvl.Ale jako reknu vam pecicka 🙂 jsem zvedavej jak budu utikat pred elitakama co se teleportuji primo na me 🙂 a nebo budu zmrazen,to jsem opravdu zvedavej 🙂 tak mi drzte palce 🙂 a kdyby mel nekdo radu tak sem s ni 🙂

    S pozdravem Igorekkkk 

  9. Alicz:

    nejtezsi boss za wizarda na solo v prumernem equipu je Ghom a troufam si rict, ze je tezsi i nez lecktery rare/elite pack mobu.

     

    Co se tyce tech elit a rare, tak nejhorsi jsou pro wizarda nejaci mobove co utoci rychle a davaji male hity jako treba ti mali pavouci, kteri maji fast, protoze ty male svine davaji male hity, ale strasne rychle, tak blbe funguje regen a zaroven na to moc nefunguje energy armor s runou force armor a ani illusionist na reset teleportu, protoze to proste neprocuje diky malym hitum. Jak vidim pack pavouku co maji fast + jailer/shielded jeste v kombinaci s molten nebo fire chains, tak na ne kaslu.

    Chutovka je i fast + nightmarish, protoze ten fear pak u nich procuje taky slusne casto.

  10. Pravda je ta, že od HELL se musí hrát v partě pokud nechcete chcipat a to platí jak na SC tak na HC kde je to podle mě povinost nechceteli do síně slávy. 🙂

    Normal a Nightmare je pohoda, 1 akt HELL je taky pohoda, ale v 2 aktu začíná už peklo alespoň s mým wizardem jelikož hraju solo, oběví se elitka co si tě okamžitě přitáhne, dá ti stun a dřiv než stihneš obraný spell, u mě se nejvíc osvědčilo je asi je rychle odhodit blast vave který dá stun (dal sem tomuto spellu přednost před frost novou) tak máš minimum a obrazovku máš rudou jak vlajka Sovětského svazu. Ten dmg elit od 2 aktu hell je masakrální. Bossové nemají takový dmg jak elity, některé elity dávaj vesele IK a proto je třeba mít mozek na 100% v pohotovosti. Bossové na hell jsou oproti elitkám a championum poměrně v pohodě , většina lidí se bojí hlavně bossů, ale ti nejsou ten největší problém, protože už víte co od nich zhruba můžete čekat :-).

  11. U netu neni ani tak dulezity, jak ho mate rychlej, hlavni je odezva (ping) a hlavne aby byla stala a moc nekolisala.

    Udelal jsem si na to programek, kterej kresli graf za poslednich 10 minut, takze pokud nemate uplne vzdy staly ping, tak na nej treba muzete kouknout a hned vite, na cem jste (ja ho nechavam pusteny kdyz mi neco laguje, tak muzu pak zpetne zjistit, jestli to lagoval server nebo muj net)

     

    http://satik.eu/soft/pingu.exe

  12. Článok je proste super!

    Hneď po prvej dávke HC je zo mňa závislák adrenalin,strach ale i respekt bez toho si hru neviem už ani predstaviť. Podaril sa i R.I.P. keď som bez respektu nabehol medzi pak championov Berserkerov mi hra ukázala že ešte niesom pripravený ale pomaly sa snažim

    tak že vrelo doporučujem a „umři“

  13. Vyborny clanok: ) Tiez som zo softcore presiel na hc,zrovna pred diablom na inferne ma to uz prestalo bavit  vlastne uz ani v tretom akte ma to nebaviloje je to hranie bez „emocii“ : )clovek si uvedomi ze ten soft je nezazivna hra takze uz len hc.Je to 100% lepsie,viac emocii vzitie sa s postavou a milionkrat lepsi pocit zo zabitia elitki alebo bossa.

  14. Dobry clanok, vacsinu z tych rad mi pomahaju aj na SC. Planujem coskoro ist na HC a mam dotaz na „– Bez pořádného internetu nelez na hardcore“ Aky je poradny internet? „Rýchlosť Vašeho pripojenia je 3548.9 Kbps (Kilobitov za sekundu) alebo tiež 443.6 KB/sec Ping v hre mam od 65-89. Dik

Napsat komentář