Dlouhé čekání se vyplatilo!
Blizzcon nám přinesl novou postavu. K našim dobře známým přibyl
nástupce paladina, tedy svatý bojovník – Monk. Jedná se o postavu
bojující nablízko s podpůrnými skilly v designu „světla“. Prozatím
tu máme seznam skillů, překlad Lore přijde později.
Pojďme se tedy podívat, čím se vyrovná tato předposlední postava svým
třem známým kolegům a čím naopak překvapí.
Ve zkratce, je to bojovník se zaměřením na martial skills a holy magic.
Ačkoli vypadá jako svatý muž, tak si dokáže poradit a zlikvidovat
prakticky každé monstrum. V demu na Conu bylo k odzkoušení pouze
8 skillů ze 3 tříd pojmenovaných jako „Skill Tree A“, „Skill tree
B“ a nečekaně „Skill Tree C“.
Je ovšem nepravděpodobné, že se takto budou větve jmenovat i ve hře.
Navíc většina skillů jsou ještě pod rouškou Under Construction
takže nelze vyloučit, že nakonec budou skilly v jiných odvětvích nebo
budou jiné. Všechny schopnosti byly na demu plně funkční a hodně
povedené. Jdeme na ně.
Skill Tree A
Tier 2
Force Without Thought
Passive skill
Rank: 1/5
S tímto skillem můžete čelit útokům vašich nepřátel aniž byste
přerušili svoje útoky. Navíc pokud se vyhnete, automaticky působíte proti
útočníkovi škodu za 10% damage vaší zbraně.
Rank: 2/5 – 20%
Rank: 3/5 – 30%
Rank: 4/5 – 40%
Tier 3
Seven Sided Strike
Mana cost: 30
Rank: 1/5.
Zasáhnete své nepřátele 6× za 50% damage vaší zbraně.
Rank: 2/5 – 7×
Tier 4
Inner Sanctuary
Mana cost: 24
Rank: 1/5
Monk vytvoří na zemi runu na kterou nepřátelé nemohou vejít po dobu
6 vteřin.
(Pěkně to jde vidět v gameplay videu v 1:50min)
Rank: 2/5 – doba trvání 7 vteřin
Way of the Hundred Fists
Combo skill.Rychlá série útoků na nepřátele před vámi.
Rank: 1/5
First hit: Zásah krátkého dosahu se 100% poškození zbraně.
Second hit: 6 rychlých útoků za 8% poškození zbraně.
Third hit: Útok na všechny nepřátele v dosahu za 85% poškození
zbraně.
Rank: 2/5
First hit: Zásah krátkého dosahu se 108% poškození zbraně.
Second hit: 7 rychlých útoků za 8% poškození zbraně.
Third hit: Útok na všechny nepřátele v dosahu za 85% poškození
zbraně.
Rank: 3/5
First hit: Zásah krátkého dosahu se 116% poškození zbraně.
Second hit: 8 rychlých útoků za 8% poškození zbraně.
Third hit: Útok na všechny nepřátele v dosahu za 90% poškození
zbraně.
Skill Tree B
Tier One
Crippling Wave
Combo skill. Světelný útok, který se každou ranou zvyšuje.
Rank: 1
First hit: Ubere 50% poškození zbraně. Rychlost pohybu nepřátel je
snížena o 50% po dobu 2 vteřin.
Second hit: Ubere 50% poškození zbraně. Nepřátele budou zraňovat o 25%
méně a naopak budou dostávat damage o 25% více.
Third hit: Ubere 60% poškození zbraně. Obnovení hitů na všechny cíle.
Rank: 2
First hit: Ubere 60% poškození zbraně. Rychlost pohybu nepřátel je
snížena o 60% po dobu 2 vteřin.
Second hit: Ubere 60% poškození zbraně. Nepřátele budou zraňovat o 30%
méně a naopak budou dostávat damage o 30% více.
Third hit: Ubere 75% poškození zbraně. Obnovení hitů na všechny cíle.

Tier 2
Exploding Palm
Combo Skill. Rychlé smrtící útoky končící Exploding Palmem.
Rank: 1/5
First hit: 35% poškození zbraně.
Second hit: 50% poškození zbraně.
Third hit: Cíl je zraňován za 60 damage po 7 sekund. Pohyb způsobuje
dalších 200% zranění krvácením. Pokud cíl zemře, exploduje a zraní
okolní příšery za 60–100% svých maximálních životů.
Rank: 2/5
First hit: 40% poškození zbraně.
Second hit: 60% poškození zbraně.
Third hit: Cíl je zraňován za 70 damage po 7 sekund. Pohyb způsobuje
dalších 200% zranění krvácením. Pokud cíl zemře, exploduje a zraní
okolní příšery za 60–100% svých maximálních životů.
Rank: 3/5
First hit: 45% poškození zbraně.
Second hit: 70% poškození zbraně.
Third hit: Cíl je zraňován za 80 damage po 7 sekund. Pohyb způsobuje
dalších 200% zranění krvácením. Pokud cíl zemře, exploduje a zraní
okolní příšery za 60–100% svých maximálních životů.

Skill Tree C
Tier One
Impenetrable Defense
Monk svou zbraní odrazí střelu se 100% pravděpodobností.
Rank: 1/1
Mana cost: 5

Tier 2
Radiant Visage
Rank: 1/5
Záblesk světla vyhledá oči nepřátel do vzdálenosti 20-ti stop a oslepí
je na 2–4 vteřiny. Pokud budou takto oslepení nepřátelé útočit, jejich
šance na zásah bude o 40% menší.
Mana cost: 15
Rank: 2/5
Description: Oslepení na 3–5 sekund,šance zmenšena o 42%.
Mana cost: 15
Rank: 3/5
Description: Oslepení na 4–6 sekund,šance zmenšena o 44%.
Mana cost: 15
Monk podle meho neni spatny napad, ale jsou dve veci, ktere me nesedi…proc nosi hul, a proc se pohybuje jak slimak (na mnicha jsem zvyklej stylem: zadne brneni, neuveritelne rychly pohyb, zbrane jen ruce s rukavicema ktere maji nejaky bonus…ale asi by to tak bylo prilis chude..) PS: a jestli bude u mnicha mozne mit female char, tak to bude jeste divnejsi…videl jste nekdy nekdo mnisku???
paladin chvala bohuuuuuuuuuuuuuu
Nic moc, pořád to samí. Monk byl už v jedničce a tohle je jen asska a palát dohromady. Stejně tak udělali typickýho mága a barbara. Jediný co je alespoň trochu neošoupaný je ten Witch Doctor. Snad to tou pátou postavou trochu rozříznou…
No……. Čekal jsem víc… Podle skillů my to připadá jako 40% převlečenej barbar. A rok čekání -.- to bych chtěl víc. (můj názor tak se hned všichni neštvěte)
ja nevim možná bude mít hafo pasivních skillů a ta hůl nemusí být jediná jeho zbraň. Ale souhlasím stim že je to spíš Asska než palach
Tak z něj nejsem nadšenej. Assasinku jsem sice hrál, ale vůbec mě nebavila. Mě zatím nejvíc vadí, že každá postava (až na barbara) je v podstatě podle efektů kouzelník.
Sám proti světu. Stojím si za tím, že Monk je spíše nástupcem assassiny než paladina.
Ja mám z monka zmiešané pocity. Na jednej strane som sa strašne potešil, že bude v D3 martial arts charakter, ale potom som zostal mierne zaskočený, pretože v tom traileri až tak martial arts nebol. Ja by som bral niečo viac…shaolinskejšie. Ale Way of the 100 Fists sa mi páči, pripomína to reťazové údery vo WingChun.
Tak Monk se mi zatim ze všech class líbí skoro nejvíc. Například Seven Sided Strike, ačkoliv nemusí bejt zrovna nejsilnější útok %-álně, má děsnou výhodu, že jste invincible na asi 3 sekundy po dobu trvání útoku. Pokud tenhle skill bude mít jen minimální cooldown a pokud bude ten shield fungovat i na melee útoky, pak monk se kombinací těhle skillů stane neuvěřitelnej zabiják jak v PvP tak PvE. Třeba mu to bude trvat dýl, ale prakticky neni šance, že by ho něco pořádně zranilo, je-li neustále v jednom z těch skillů… Pokud to bude jen magic/ranged obrana, možná tak úžasně to nepůjde, ale i tak bych řekl, že kombinace zrovna těchto dvou skillů je smrtelná.
Přesně tak. Monk je kněz nebo osoba praktikující religionistiku a oni z něj udělají Johna Ramba (i když Kwai Chang Caine:D)…
Z Monka mám docela radost. Ale Blizzové se moc nepředvedli protože je to drsná kopie DnD Monka, který přesně předvadí Discotéku jako tenhleten
Souhlasim.
Jo v GW byl monk dost dobre zpracovanej
JInak taky me pride ze je tam az moc kopu a otocek a tim padem to vypada ze dela porad to same. Je to takove divne
A jinak moc peknej clanek 
Monk není nijak převratná novinka v herním světě. Toto blizz zpracování je podle mě zklamání narozdíl od zpracování Monka ve hře Guild Wars, kde se stal v podstatě takovým healerem s podobnými skilly jako paladin. A teď se budou muset rozhodnout (už asi jsou:D) jestli postavu stylu amazonka, assasin, hunter a nebo někoho jako druid. Možnost je také v tom, že si nechávají „lepší“ postavy do datadisku
… (můj názor;-))
Já musim přiznat, že se mi Monk taky moc nelíbí. Samotný Mnich, jeho image atd. to je pěkné, ale ty jeho skilly .. kopy, pěsti, otočky .. to je jak z nějaké arkádovky na Playstation .. To mi tam bohužel vůbec nesedí a v celkovém dojmu jsem spíše zklamán. Celkově ta kombinace vousatého mnicha v rouchu a 1001 rychlá dýka a všechny ty super rychlé útoky, to mi prostě nejde dohromady:(
Hm Tak Monk je pro me velky zklamani.Hrozne moc jakychsi svetelnych efektu a vybuchu u ni se do diabla ale vubec nehodi a ani nepatri.Navic,jak se pise niz, tak pokud bude posledni postava nekdo z lukem, tak bude jasne chybet typickej tank, coz je pro diablo docela rana. Navic me monk podle mena bohuzel pripomina hellfire monka, kde to byl mix od vseho trochu, takze zadna originalita. Doufam, ze kdyz uz tam teda bude, tak ze se aspon v tomhle pletu.
meli misto nej udelat palu no sice se snazili ale ten monk se mi nejmin libi ze vsech charu
Jo, nějakej char co umí s lukem mě tam fakt chybí…už zmíněnej Legolas nebo nějakej Robin Hood:) ale měl by bejt silnější, postavou podobnej paladinovi, zatím tam jsou pěkný tintítka až na barba:)
Vidím, že na Monka jsou vesměs pozitivní reakce
musím taky uznat, že hraní za něj na hardcore bude super výzva, na kterou se taky moc těším, jen jsem spíše jako 4. postavu čekal něco alá mix amazonky a hraničáře…práce s lukem a kosení z dálky plus možnost přehodit na dvě zbraně, když se potvory moc přiblíží a rubat a rubat
něco v stylu Legolase z LOTRa…
Už na forku jsem psal (před několika týdny), že bych si tam představoval postavu s bojovým uměním a přiblížil jsem ji k shaolinu. Tentokrát jsem se trefil
(jako čtvrtou postavu jsem předvídal něco na způsob Lykantropa, kterej by se uměl přeměňovat ve zvířata). Každopádně já jsem s Monkem spokojenej, jeho artwork mi už zdobí pracovní plochu. 
Vřele doporučuji všem, kdo umí aspoň trochu anglicky, shlédnout na youtube Blizzcon 2009 Diablo 3 Panel 1–5, kde Diablo 3 Team podává velice zajímavé informace jako o novém classu, tak i o monstrech, o vizuálních efektech, o tom, jaký je vlastně postup při vytváření daného předmětu a na konci se dočkáte i docela funny bloopers.
ten monk vypadá dobře všichni říkali že tam bude nějaká holy postava ale nikoho ani ve snu nenapadlo že to bude shaolinský mnich (ti mají taky holé hlavy
) ale zajímalo by mě jak bude vypadat monk v ženském podání
no v každém případě mě monk zaujal nejvíc a jak sem přemýsšlel nad první postavou tak musím říct že zatím u mě vede právě monk
tuším, že každá postava bude moct mít nějaké to těžší brnění, jen třeba brnčo od wizarda nebude tak dobré jako od barbara…ale že by pro něj byl jen kus hadru?? to ne
Říkali, že tam budou class-unique věci, takže bych to viděl tak, že nějaký supertěžký zbroje budou Barbarian only, něco jako štíty pro palacha v D2.
Teoreticky snad těžký brnění může vzít každý, ne? Ŕíkali, že to nebudou omezovat ..
Žádné překvapení poslední postava podle mě bude někdo kdo dobře zachází s luky a kušemi.
jak se divam na ty rychly utoky tak to bude na pvp zabijak. odrazi strely, ma superrychly vypady, a ta exploding palm bude luxusni na summonery 😀
hurá konečne mi táto stránka ide, monk vypadá fajnovo, inak v jednej diskusii hráča napadla zaujímavá myšlienka, zatiaľ je tam iba jedna postava, ktorá môže nosiť ťažké brnenie
Hlavně je to jen na 1 spell a bude to mít cooldown podle mě
hádám že buďto nebude mít 100% proti jiným hráčům, nebo bude odrážet jen fyzické poškození
(ale vem si že druidův cyclon armor je taky dobrá věc proti sorce,na pvp se používat nesmí…třeba to bude podobně vyřešeno)
By me zajimalo jestli skill „Impenetrable Defense“ bude mit i ve finalni verzi 100% ucinnost, protoze to bude mit zasadni vliv na PvP. No necham se prekvapit
delo> o tom sem zminku nenasel,na demu to pouzito nebylo
Nevypadá špatně, ale já se těšil spíš na nástupce amazonky no nevadí, snad do vydání Dibla III, sice až v roce 2011, příbude snad i další postava
.
ten bude tezkej na hrani toho si daaam:)
http://www.youtube.com/watch?…
Rainbow kick… rofl