PvP bude nedílnou součástí Diabla 3 stejně tak, jako tomu bylo u jeho předchůdců. Já vám tu teď v textové podobě (jednou už byl tento plán představen v podcastu) představím náš plán, jak rozjet PvP ligu pod naším webem.
DiabloFans.CZ/d3/SK liga
PvP sezóna by trvala 3 měsíce
|
Hráči by do druhé sezóny nastupovali podle výsledku z první sezóny do 1. a 2. ligy. 1. liga pro nejlepší *Na konci sezóny… 5 nejlepších z 2. ligy by postupovalo do 1. ligy |
* … by možná pro diváky byla zajímavější baráž – samostatný turnaj, kde by si to těch 10 lidí rozdalo mezi sebou a rozhodnuli by o svém postupu nebo sestupu. To je pro mě nejlepší varianta.
Během sezóny
- By byly jednou týdně turnaje, které by dávaly dvojnásobek bodů do tabulky a ty by mohly pěkně zamíchat s pořadím.
- Jednou měsíčně by byl „Master“ turnaj jen pro první ligu, za který by hráč nezískával body, ale byly by věcné ceny nejen od možných sponzorů, ale také by bylo (možná) vstupné xxx goldů – dle dohody zúčastněných. Protože chtít po někom peníze za vstupné jako povinnost je hloupost.
Náhodné turnaje – spustitelné kýmkoliv
Turnaje, které si spustí sami hráči bez ohledu na to, jestli jsme online.
|
![]() |
Amatérské turnaje
Jednou za čas udělat turnaj pro lidi, co nehrají ligu – prostě pro amatéry vytvořit pavouka a dát nějaké ceny, třeba tričko DiabloFans.cz nebo in-game goldy. Osobně bych to dával vždy jako předvoj Master nebo finálových turnajů.
Problematiku uznávání proher a výher určí několik faktorů – některé z nich ještě neznáme.
![]() |
Hráči by v té webové aplikaci zaškrtnuli prohru/výhru. Pokud by byl problém, jistí to:
|
Drobnosti
- Team PvP (TvT) jen v turnajích, žádná liga.
- Nebyl by poražený ani výherce, hrálo by se dejme tomu 5 minut a na konci by si každý odnesl počet zabití jako body do celkové ligy.
- Bodovaná liga, turnaje a finálové turnaje – klasické play off s vyřazováním. Nasazováno by bylo tak, aby se ti nejlepší nepotkali v základních kolech.
- Vše by bylo samozřejmě komentované i během týdne na Carpinu. Navíc by byly rozhovory s hráči a výherci.
- Nebude mít cenu vzdávat zápasy. Každý bod se bude počítat.
Na závěr důležitá věc
Balance postav nesmí být jako v PvP lize někde v cizině. Bude to chtít rozumný balance s jasnými, ale jednoduchými pravidly, aby byly pochopitelné pro všechny. Musí být přitažlivé i pro nováčky a vzhledem k možnosti vytváření turnajů by se mohl dělat jednou za čas opravdu HC turnaj s pravidly nějaké budoucí PvP ligy. Je možné po pár „nejspíše letech“ přejít na profesionální pravidla, která se mezitím vytvoří, ale rozhodně ne hned ze začátku.
Od kdy diablofans může dělat z hráče profíka nebo amatéra? 😀
Nerikejete ze jeste nekdo hrajete diablo. Uz nikdy vice.
Zdar a sílu.
V současné době D3 ještě nehraju, ale chtěl jsem se zeptat jak to vypadá s tím PVP. Podle toho jak to vypada tak do současné doby to Blizzardi ještě do hry nepřidaly.
Mohl by mi někdo dát informaci, nebo hodit sem nějaký link kdy to plánují spustit?
Děkuji za odpovědi.
Holt kdo chce pvp hráti musí na to equip míti
Presne tak otazka rozdilu equipu je tezko resitelna.
Mas hrace ktery ma s postavou najeto 300h, ma na sobe napr setovky a legendarky. A mas hrace ktery ma odehrane totez ale na setovku a legendarku kterou by mohl pouzit nenarazil.
Sigur: To je pěkný nápad, pravda že teď modré a bíle nikdo nesbírá.
Jinak je jasný že hráč co u toho stráví 200 hod by na tom měl být líp než hráč co hraje 20 hod. Přece nechcete aby na tom byl stejně výkonostně pařan a nováček. A nedejbože se náhodně generoval equip nebo co to tu zaznělo. Hraju a farmim abych si equip a vše zlepšil. A pak bych přišel do PvP a začal od nuly? To mi stačí vyexpit si postavu na 60 a je to. Myslím že otázka rozdílu equipu se nedá vyřešit.
Snad by to šlo třeba tak, že by se udělalo několik skupin. Kde by se hrálo třeba o nějaké množstvý goldů, nebo třeba o 1-5 rare itemů. Samozřejmě ti co by na to měli by hráli nejvyšší „ligu“ o 5 itemů, ti co by to tam nedávali nižší o 4 atd…=)
Napad pekny to nepopiram. Ale nechapu proc se tady vymysleji neaktualni veci ke kterym neni blizsi oficialni info a oficialni informace se tady neobevi.
Kdyz se podivam na web diablofans.com a porovnam novinky tak si rikam, ze tento web je hodne pozadu. Nevim jak to vidi ostatni, ale mam dosti rozporuplne dojmy kdyz pro novinky kolem hry musim koukat na jiny nez na „oficialni“ cesky web.
uz se tesim ale trosku me mrzi ze to bude liga jen v 1v1, 2v2 by bylo podle me mnohem zajmavejsi
zatím si to neumím představit – je pravda, že diablo je hra, kde když hrajete dlouho tak už máte svoje osvědčená komba a lepší gear a toho člověka, který to hraje méně zákonitě usmažíte, takže by to pro něj bylo dost frustrující…….možná by to byl další impuls pro další farmení………..pravděpodobně ten systém bude přiřazovat hráče k sobě podle levelu a snad i podle paragonu ale možná by bylo zajímavé udělat nějaké bílé, modré a žluté ligy – podle povolených předmětů – bílé a modré předměty by tak stouply na ceně a už byste si jich na zemi všímali a vybírali si ty nej a zase by to rozšířilo použití itemů – něco mi říká, že to blizzard snad udělá….. žlutá liga by samozřejmě byla bez omezení – tam by se uplatnili ti šílenci s 200K+ dps a podobně…….Blizzard se s tím piplá už velice dlouho tak očekávám něco propracovaného
S Pvp nemam zkusenosti jak to funguje umirani? proste umru a konec nebo se jede porad dokola?
Při startu vygenerovat ekvivalentní equip pro každou class. nevím co je na tom tak težkého. PVP lvly rozdelení podle bud ranku viz WOW nebo podle LVL např 1 skupina lvl 1-5. CHest
Hodilo by se i vice kategorii, treba do 30 levelu a do 10teho. Tam by pak rozdily v gearu smazavaly.
AJey sa stazuje, ze padaju prilis dobre itemy, ze je boostnuty, zvysili neskutocne drop kvalitnych itemov, ale zase to niekomu nestaci. Si treba uvedomit, ze AH je priamo umerne dropu. Cim lepsi drop je, tym lepsie veci na AH su. Neexistuje sposob, ako tomu zabranit. Veci co su teraz top, uz neskor byt top nemusia. Ale nie je mozne zrovnavat top hranicu na AH a top hranicu vo farmingu. Naco je dobre sa porovnavat s ludmi, ktori maju naj gear, ked sa tomu nemoze moj vlastny drop nikdy vyrovnat? Jediny vysledok je potom strata radosti s padnutych itemov, lebo moja latka je ovela vyssie a tieto itemy uz nemaju pre mna taku hodnotu. Nevieme ako bude v tomto smere PvP vyriesene, ale mam pocit, ze ludom to vadi od zaciatku, ten nepomer medzi AH a farmingom. S PvP ci bez. Je to len psychologicky faktor sposobeny aukciou, nie chyba hry samotnej.
A kdo vyhraje hardcore PVP ligu dostane hodnotnou cenu v řádu 1 miliardy goldů.
@Sarevok: Gratulace! 😀
@RedDwarf: WoT má nejhorší systém „pay to win“ jaký jsem kdy ve hrách viděl – neovlivní to top hráče, neovlivní to nováčky, ale ovlivní to zbylých 80% hráčů.
Ashakiran- Jo hra má být o farmení, ale když nic za několik dnů neprodáš ani za goldy, tak co pak, proč mám hru hrát? Jako mám žít v domněnce, že mi jednou jednoho krásného dne padne třeba manticore, které už třeba nebude ani top?
Nevím, jak se daří konkrétně tobě, ale třeba mě a spoustě jiným se až tak nedaří, takže faktor zábavy je den ode dne horší a příjde den, kdy se na to vykašlu.
A pokud chceš vědět o hře, kde dělají něco pro hráče a můžeš také hrát o real prachy, nebo goldy, tak máš World of Tanks.
Takže, když někdo nadává, tak má asi pádný důvod nadávat a takové ty kecy, tak to nehrajte si nech pro někoho jiného. Já ti můžu odpovědět, tak mi vrať peníze za Diablo, to je stejně debilní věta, jako ta tvoje.
A to nepatřím mezi hatery D3, jen komentuji „události/postřehy“ posledních dnů/týdnů
Paráda ty jo:-) už aby to tu bylo. Už se těším až někdy náhodně sejmu někoho kdo bude mít top koupenej gear a ten pak pukne :-D.
jericho: Pretoze ziadne informacie o PvP nie su. Tie co boli pred releasom uz mozno neplatia, a tak jedine co vieme, ze oproti povodnym planom by malo byt PvP prepracovanejsie. V co asi vsetci dufaju.
Inak, su to od vas naozaj odvazne plany a hlavne sa mi pozdavaju siroke moznosti. Takze ak sa vam to podari zrealizovat, mozno sa do toho zapojim aj ja.
heh prvy krat na 100% suhlasim s garnom
Pvp je pro mě pase skrze RMAH a nejspíš i bez toho, jelikož mě trumfne kdekdo kdo farmí x hodin denně a (nikdy jsem nepochopil kde ti lidi na to berou tolik času) má i tak našláplej gear a obávám se že jenom „skill“ hráče to nespraví.
Muzu se zeptat kde se nachazi ten zebricek top dmg hracu? Na battlenetu to nemuzu nikde najit,teda pokud je to tam….
No uvidime jak bude nakonec vypadat pvp ,v jenom rozhovoru vyvojari rekli ze pvp neni jejich hlavnim cilem a ze by melo byt doplnkove protoze vzdy v diablu doplnkove bylo a pokud bude pvp pouze jenom jedna mistonost jako ve videu tak me ceka asi zklamani.PVP ma ted velky potencial.Napr.d3 by mohlo v pvp obsahovat mapu ve styllu dota 4v4 3 smery neustaly creepove nebo prebirani vlajek jako ve wow samozrejme ale i areny 1v1 atd.Zkratka pokud vyjde patch s pvp a budou tam dve usmudlany,vtipny mapy tak nema cenu delat neakou ligu protoze to kazdyho stejne po mesici prestane bavit… btw .Nikde se nemuzu docist neaky podrobnejsi informace krom toho ze budou dalsi achievmenty a jsou pripraveny areny max pro 4 hrace takze me ceka asi to zklamani
kazdopadne pokud mate neaky link s podrobnym popisem pvp tak hodte sem ,-)
To že do hry cpou skutečné prachy, tak tu hru degradují a dělají z toho gamble. Někdo se bude válet u moře s babama a druhý honit virtuálního panáka. Kdo chce kam….nemám je rád, Korejci mají pravdu.
That’s the spirit!
Achjo lidi, pořad tu jen nadáváte, tak to nehrajte, když vám to tak vadí – o tom Diablo je a vždy bylo, prostě o farmení – uznávám, že RMAH to dost kazí a degraduje kvalitu hry, ale stejně nikdo z nás nedosáhne urovně nějakých nolife korejců 😀
Buďte rádi, že se kluci snaží pro nás něco vymyslet a zorganizovat, je to uplně skvělý, kdo vám dneska dá zadarmo možnost poměřit se v něčem, co vás baví a ještě za to získat odměny atd…
A hlavně budete se měřit s lidma, co na tom jsou podobně a nejsou to vyloženě zabedněný nolife korejci, co 5 dní nespí, aby byli nej…
Já moc doufám, že se vám tohle povede a rozhodně se toho zúčastním i kdybych měl bejt uplně na posledním místě 🙂
Kdo tu pak vykládá hlouposti: „Veškerý skill je založený na gearu.“
Jojo, na národním výboru prej povídali: „Přesně tyhle věci se řeší i na offic fóru.“
Garn
Tak to je naprostá hloupost, že čím dýl člověk hraje Diablo 3, tím lepší má gear a skill. Veškerý skill je založený na gearu, který si člověk může koupit, stačí když má prachy. Člověk může farmit jakou dlouho chce a nikdy mu nepadne nic, na čem by zbohatl. Někomu padna na začátku setovka za 100m a je vystaraný. Přesně tyhle věci se řeší i na offic fóru. Celý systém farmení je demotivující a není tu pravidlo – „čím déle farmíš, tím více máš“ Není tu žádná záruka. Stačí se podívat na žebříčky hráčů s největším DMG a nej itemy. Jak jeden napsal – “ Za svůj gear jsem utratil 2 miliardy goldů“ Asi je všem jasné, kde je vzal. Můžete farmit do nekonečna, ale pokud do Diabla 3 nenarvete tunu peněz, nikdy v něm „dobří“ nebudete. Záleží na čem bude založené PVP, jestli jen na koupeném gearu, tak to většinu hráčů odradí a Diablo 3 pujde za pár měsiců do kytek. Po dohrání Inferna není žádná motivace, farmení není motivace a pokud nebude ani PVP, tak RIP.
@1: V teoretické rovině ano, ale ještě jsem neviděl nikoho s 200h a „štěstím na drop“ takového, že by mu napadal nějak výrazně lepší gear. Může ti dropnou třeba hezká legendary weapon nebo tak něco, ale těžko ti to dá větší výhodu než hráči, který má nafarmený gear za 100mega.
@2: Toto naopak v obecné rovině myšleno je a nemyslel jsem to že kdo bude víc farmit bude mít lepší dovednost. Je to myšleno jako věnování se hře PvP i PvM.
@3: A toto udělat by nesmysl byl. Bloodline Champions powa.
@4: Podle mě hře dodá poměrně zajímavý rozměr to, že pokud budeš chtít být top, tak se musíš věnovat i farmě i trénování PvP.
Garn to co pises je nesmysl. Muzu mit nahrano 200 hodin mit stesti na drop a budu mit lepsi equip nez smolar s 500+ hodinama.
A s tim casem to je pravda, ale jen napul. Z PvE budes vedet co jakej skill bude asi delat, ale na PvE muzou byt ruzny odlisnosti.
Pokud to blizz mysli s PvP vazne, mel by byt special equip na pvp. Vsichni zacinaj na tom stejnem a s vyssim rankem si nakupujou lepsi veci, takhle by i pvp mozna za neco stalo. Jinak to bude Equip>>>>>Skill.
Garn to shrnul pěkně. V diablu2 se také nehledělo na to jaký má kdo equip a pokud jste chtěli hrát nějakou ligu tak vám nezbývalo nic jiného než si pořádný pvp equip také pořídit. Nicméně je pravda, že díky itemizaci v diablu 2 ty rozdíly mezi průměrným a top gearem nebyly takové jaké jsou v dia3 teď (to se však může s časem změnit).
Nakonec to ale může být i dobrý důvod k tomu, proč dále progresovat (equip a lvl) když inferno již zdaleka není tou výzvou, kterou nám v Blizzardu slibovali.
zaeraal – v europvp lize se kdysi něco takového testovalo, ale moc populární to nebylo a brzy se od toho upustilo, ikdyž to počátku vypadalo jako super nápad (sám jsem se na to kdysi těšil, ptže v normální lize jsem se tehdy moc nechytal … a nejen kvůli gearu).
Myslím si, že na porovnávání skillu hráče jsou tu jiné hry. Nějaký radikální zásah do výběru skillů nebo equipu je podle mě hloupost u Diabla. Všechny Diablovky jsou založené na principu že čím víc hraješ a farmíš, tím lepší máš gear. Toto je aspekt, který nutně musí být zohledněný i v PvP. Je to jako v reálu – taky neobviňuješ makléře že je noob, že na začátku měl kapitál 10melounů a ty jen 10 centů a ať to vyhodí do koše, že si porovnáte skill. Navíc i samotný pojem „skill“ je relativní a každý si pod tím něco představuje.
Existuje jednoduchý princip, že čím dýl hraješ, tím jsi lepší. Takto aspoň platí u většiny normálních lidí. U Diabla to je tak, že čím dýl hraješ, tím jsi lepší a máš lepší gear, takže ti to dává nad oponentem 2 výhody. Nicméně existují i hry, kde když je hraješ šíleně dlouho, tak získáš takové schopnosti a odhad v té hře, že ta propast mezi nováčkem a tebou je větší než když v Diablu sečteš gear i schopnosti. Vůbec bych se toho v D3 PvP nebál, že oponent bude mít třeba lepší gear. Patří to k tomu. Jinak běžte hrát šachy. 😉
A čo tak trebárs liga LEN s BLUE EQUIPOM. Ako som pozeral aukciu, väčšina blue vecí sa dá dostať s vhodnými statmi za bežným-ľuďom-prístupné ceny. Pričom by ľudia mali použiteľný equip (v rámci hl. statov, dodge, crit, resist a life) a NAOZAJ by si museli dobre vybrať aké staty zvolia, keďže všetky veci majú max 2 staty. Týmto by sa výhra naozaj vymedzila na skill hráča. (Aj dps zbrane by sa mohlo poprípade obmedziť na dostupnú hodnotu)
ten tvůj komentář považuješ za tak důležitý že to musí mít barvu která mi vypálí oči?
Programos:
Já si do tebe trošičku rýpnu 😀 tahle novinka je jen výtvor ,jak by si to představovali ,a né jak by to mělo vypadat :).Za mě si myslím ,že tato novinka je hodně zajímavá aspoň zde vidíte ,jak by to mohlo v budoucnu vypadat.
Já sem v případě pavouka pro double K.O. systém. Single K.O. je moc drastický a demotivující, zvlášť když se často stane že na sebe brzo narazí dva teamy/hráči, který by si oba zasložili být ve finále.
Jestli bude celé PVP založené pouze na itemech, tak jako PvE, tak to bude stát za houby, ty rozdíly jsou i 20ti násobné. Jeden hráč s vybavením za miliardy klidně sejme čtyři naráz. To jsem teda zvědavý s čím se Blizz vytasí. Ale bojím se, že PVP bude hratelné jen pro „bohaté“. Jediné co mě napadá, je pořádat turnaje podle vybavení a srovnání celkových atributů, aby se nestalo že se potkají 2 hráčí, jeden s dmg 20k a druhý s 200k.
Ahoj,
chci se jenom zeptat, když budu chtít hrát PvP, budu muset mít SC postavu? Hraju jenom HC a hrozně se mi nechce expit a farmit SC jenom na PvP. Vím, že se o tom diskutovalo v SEOCu (nebo podcastu), ale já sem moc nepochopil, jakej je teda výsledek, nebo jestli se vůbec ví jak to bude..
díky
gameplay 1-2 krát za týždeň to vytiahnú na 40-50k, každý deň hrania 100k+, každý deň farmenia 200k+,
Tady jsem se hodně nasmál 😀 hahahahaah co bereš ?
Hraju D3 od vydání každý den až dva a teprve minulý týden jsem se dostal na dmg 50K s monkem…
Nápad pěkný..
OT: mohli by jste spíš udělat článek o 1.0.5 -> http://www.diablofans.com/news/1334-upcoming-change-to-trail-of-cinders-and-patch-105-x-elemental-damage-mechanic-diablo-iii-web-apis-inferno-booster-pack-contest/
Myšlenka dobrá, podle mě se to zasekne celé na balanci mezi hráči. Mohl by se tu uplatnit systém z SC2. Na více lig, každá liga má nějaké bodové rozpětí. Body určují výhry a prohry. Nemůže se tak stát, že budou hrát „OP“ hráči proti těm causual. Jinými slovy vše určí body (výhry, prohry). Pokud budou všichni alespoň trochu aktivní je tu šance, že každý dostane skupinu hráčů v rozmezí stejného ranku/bodů, kde má 50/50 šanci na výhru či prohru.
Nápad je to pěkný, jen trochu moc předběžný. Ale co, možná se to chytne.
Ako neviem si predstaviť balance hráčov na lv 60.
Šak ten rozdiel je neskutočný, ľudia čo dali lv 60 maju sotva 7-10k dmg, po nakúpení itemov z aukcie za pár stoviek g majú 20-30k dmg, casual gameplay 1-2 krát za týždeň to vytiahnú na 40-50k, každý deň hrania 100k+, každý deň farmenia 200k+, Čínsky vezni 500k+.
A to isté každá ďalšia kategória ako resisty!!! a life (monk a DH aj dodge).
Len ten resist – videl som ľudí s 23k lifom vpohode tankovať akt4..
Úprimne, ja by som radšej spravil nude PvP (poprípade len biely equip) ako s mojim DH (48k dmg, 35k life, 20% resist, 30% dodge) nabehnúť proti inému DH s 480k dmg, 135k life, 80% resist a 50% dodge v týme s nejakým SUICIDE MONKOM s mrte reflect dmg.
1) tesim sa na PvP sutaze a chcem sa im plne venovat
2) divim sa odkial beriete tieto „podlozene informacie“, na ktorych je cely system lig a turnajov postaveny 🙂
thomas_: Já ti nevím, ale pokud PVP spustí až za rok tak příjdou o hodně hráčů, oni to vědí do března PVP bude, to je můj názor, ale pevně v něj věřím.
Supr nápad a docela by mě zajímalo kdy ten PvP patch vlastně bude… jestli na diablu ještě vůbec někdo zbude když to nejlepší na online hrách daj (a jestli vůbec) někdy rok po vydání
Počítáte s nějakým rozumným systémem ratingu? Např. ELO?
Vy jste to nečetli na bnetu? PVP nebude dokud neodladí hru, plánují nejdřív za rok. Bluepost na fóru to byl. Jakobyste nečetli novinky a to jste oficiální?