Patch 1.0.4.: Monk

Nejdůležitější změny u Monka v patchi 1.0.4. jsou zaměřeny na Spirit Spendery způsobující poškození. Momentálně jsme spokojeni s tím, jakým způsobem Monk generuje Spirit. Bohužel ve chvíli, kdy už Spirit máte, není momentálně moc rozumných způsobů, jak ho utratit. Vetšinou hráči znovu a znovu sesílají Mantry, aby získali bonusy za první tři vteřiny po seslání. Našim cílem však je, aby hráči používali více ofensivně laděné Spirit Spendery.

Oficiální link

SPIRIT SPENDERS

Exploding Palm

U Exploding Palm je poměrně složité říci, kdo je zasažen krvácením, případně koho zasáhla následná exploze. Náš tým vizuálních efektů do patche 1.0.4. připravil úpravu, aby bylo lehce rozpoznatelné, kdo je zasažen jedním z efektů.

Z pohledu mechaniky hry, tří vteřinové krvácení se zdá být příliš krátké, aby způsobilo explozi a samotné poškození není dostatečné, aby ospravedlnilo cenu Exploding Palmu. Řešení vidíme v prodloužení krvácení na devět vteřin, stejně jako ve zvýšení poškození za vteřinu.

  • před 1.0.4. Exploding palm způsobuje krvácení za 220% během 3 vteřin
  • v 1.0.4. Exploding palm bude způsobovat krvácení za 750% během 9 vteřin
  • (nebojte se, také Impending Doomu se zvětší doba trvání na 15 vteřin)

Seven Sided Strike

Původně měl Seven Sided Strike být dobrým zdrojem poškození za velmi krátkou chvíli. Serenity je úžasná schopnost, která ti dává dlouhodobou nezranitelnost, jiné bojové skilly dávají vysoké poškození. Záměr se Seven Sided Strikem byl, aby to bylo něco mezi – trochu nezranitelnosti a trochu poškození.
Bohužel, teď momentálně vypadá Seven Sided Strike jako horší verze Serenity, u které poškození nestojí za to. Vyřešíme tento problém tak, že zvýšíme poškození, které Seven Sided Strike uděluje. A zvýšíme ho opravdu zásadním způsobem. A i když si hráči většinou nestěžují, když posílíme nějakou schopnost, musíme si položit otázku, proč vlastně Seven Sided Strike měl původně tak malé poškození.
Náš původní design Seven Sided Striku byl v několika ohledech chybný, stejně jako u několika dalších schopností.

 

  1. Zvedneme poškození u většiny schopností s dlouhými cooldowny. Pokud hráč určitou schopnost může použít pouze jednou za delší časový úsek, je potřeba, aby taková schopnost stála za to a zasloužila si místo na skillbaru. Některé schopnosti jako Archon nebo Wrath of the Berserk jsou dostatečně silné, aby si to místo zasloužily, je tu spousta těch, co budou potřebovat výrazné posílení DPS, aby byly konkurenceschopné. Většina monků používá Seven Sided Strike pouze jako nezranitelnost.
  2. Zvedneme poškození u schopností které spotřebovávají Spirit. Jak už jsme uvedli v úvodu článku, je potřeba posílit Spirit Spendery zaměřené na poškození, aby je hráči používali a nespotřebovávali Spirit pouze znovupoužíváním Mantra schopností.
  3. Chceme aby ikonické schopnosti jednotlivých postav stály za to. Seven Sided Strike jednoznačně patří k monkovi, který je rychlý, agilní a je těžké ho zasáhnout. A Seven Sided Strike přesně vystihuje a naplňuje tuto hráčskou fantazii týkající se Monka.

Tyto úpravy a posílení jsme dělali napříč všemi povoláními a u všech schopností a jelikož Seven Sided Strike se řadí do všech 3 kategorií, v 1.0.4. bude Seven Sided Strike opravdu neuvěřitelně silný (detaily si necháme až do Patch Notes).

Wave of Light

Wave of Light je jedním ze skillů, který musí do budoucna dávat mnohem více poškození. Stojí na vyvolání velké množství Spiritu a návratnost v poškození není dostatečná. Líbí se nám, jak funguje Lashing Tail Kick proti malému množství monster, zatímco Wave of Light by měla být velká investice do Spiritu, která však způsobí obrovské poškození velkému množství monster.

  • před 1.0.4. způsobuje 215% poškození typu Holy a 45% poškození jako AoE
  • po 1.0.4. bude dělat 390% poškození typu Holy a 45% poškození jako AoE

Tyto hodnoty platí pro základní Wave of Light, poškození u jednotlivých run bylo také významně navýšeno.


PASIVNÍ SCHOPNOSTI


One with Everything je v současné době „povinnou“ pasivkou pro každého Monka. Myslíme si, že pokud je schopnost „povinná“, není to pro hru příliš dobré a potlačuje to variabilitu, ale pokud bychom do One with Everything zasáhli, způsobilo by to více zlého než dobrého. Monkové potřebují zvýšenou odolonost, jelikož zranění které absorbují je především na vyšších obtížnostech obrovské. Navíc díky této pasivní schopnosti jsou Monkové závislí na svém současném vybavení, do kterého již hodně investovali a změna by měla na toto vybavení negativní vliv.

I když se snažíme, aby neexistovaly žádné „povinné“ schopnosti, pro tentokrát necháme One with Everything tak jak je. Pokud v budoucnu rozhodneme o úpravě, bude to takovým stylem, abychom nepoškodily Monkovu schopnost přežití a nepoškodili hráče co se týká jejich vybavení.

V neposlední řadě jsme jsme v 1.0.3. přidali Monkům schopnost nosit obouruční zbraně (společně s animacemi). To umožnilo některým monkům užívat si hru s obouruční zbraní, což však nebylo vždy efektivní. Obouruční zbraně budou v budoucnu celkově posíleny (viz Systems Preview) a navíc s pasivní schopností The Guardian’s Path bude zvýšené generování Spiritu z 25% na 35%.

 

                                                                                                                         

                                                                                                                                   Pro DiabloFans.cz přeložil Gezousek

11 komentářů u „Patch 1.0.4.: Monk

  1. zas nás chtěj nerfnout 😀 seven sided strike hm pěkný ale řekne mi místo jakýho skillu si to asi tak mám dát? misto serenity ani omylem monk a WD se mi zdá že o dost pokulhávají za barbem a DH kteří jsou totálně naboostovaní a ještě dostanou další super boost a nesmrtelnej wizzard taky dosti OP monk by potřeboval něco spešl.. nějakej šmrnc do těch skillů dodat aby se mohl aspoň trochu vyrovnat té dmg jakou mají ostatní.. neříkám že je slabej tak moc viděl sem na streamu monka co si dával elite packy na infernu během pár sekund a neskutečně si to plošnil ale taky kolik ho ten EQ stál.. DH a barbovi stačí poloviční eq z toho co měl on aby si to tak dávali

  2. To jsou tedy změny:-( Myslím, že to moc nevyužiju, ale jsem rád, že OWE nechali, protože bez toho by byla spousta lidí v háji:-(

     

    Btw. Pokud v patchi 1.0.4 zruší average MF při coop hře, tak spousta lidí přejde z tanků na jiné charaktery. Jako tank nejsem schopný mít stejně vysoký MF jako charaktery, kterým pomáhám. Pokud to tak bude, tak asi taky přejdu na DH:-(

  3. Som teda sklamaný z týchto zmien.. monk by potreboval o dosť viacej než len zvyšovanie dmg na spelloch.

    NAJME by potreboval nové abilitky, lebo zo všetkých classov ich má najmenej.

     

    Čo sa týka spirit generatorov, tak je to fajn, celkom slušný výber, viac menej dobre vybalancovaný, možno sem tam by sa oplatili zvýšiť koeficienty a celkovo zvýšiť dmg všetkým, lebo čo sa týka dmg monk zaostáva za ostatnými classmi, ale inak sú fajn. Ale nikdy som nevyužil viac ako jeden, takže si neviem predstaviť niekoho, kto používá viacej na pasivku combination strike.

     

    Secondary skilly sú strašne nedomyslené, miesto toho aby to boli tie hlavné dpsovacie ability, bez CD, ktorými sa kosia nepriatelia hned ako sa primary útokom doplní spirit, tak každý z nich slúži na to aby si si udržal nepriateľov od tela, čo nedáva zmysel u monka. Jediný použitelný na DPS je LTK s tou ohnivou runou. WoL s runou Explosive Light, sa dá použiť ako crowd control a dosť dobre funguje pri obkolesení nepriateľmi. TR s tailwindom sa zase dá použiť na behanie od checkpointu k checkpointu skrz mobov a dá sa s nim utiecť aj „fast“ mobom. Inak proste bieda.

     

    Čo sa týka defenzívnych tak celkom vpohode čo sa týka mechanizmov až na inner sanctuary. Blinding flash je vpohode i keď jeho runy sú také.. no divné. Heal určite potrebuje boost, mam 100k lifu s monkom a ten heal je dosť slabý na inferne. Serenity je ok a v PvP sa určite budú dať využiť všetky jeho runy. Inner sanctuary je biedny, je príliž malý a mobovia ma v ňom hitujú, elity to úplne ignorujú spolu s akýmikoľvek väčšími mobmi. A je príliž malý (a krátko trvá) na to aby si to moji spoluhráči všimli a vbehli doňho pre tie bonusy z rún.

     

    Techniques – tu neviem presne o čo blizardu išlo (asi niečo „extra“, čo spestrý štýl hrania), ale je to biedne. Dashing Strike nefunguje bez mobov (váz) teda utiecť sa s ním nedá, takže je prakticky nepoužiteľný do PvE lebo nepriatelia na 99% vždy idú k tebe, možno by sa dal využiť do PvP. Exploding palm rozhodne potrebuje boost trvania. Sweeping Wind by rozhodne potreboval väčší defaul čas, lebo 6 seúnd naozaj nestačí na prebehavanie od moba k mobovy a potom je nemožné využívať iné spelly kôli jeho costu. Blizzard by tu tiež mohol pridať niečo ďalšie, predsa len je toto vcelku zaujímavá kategória spellov.

     

    Focus neviem ako presne je myslený, ale cyclone strike používam ako secondary útok na udržanie si mobov presne v range primary útoku a ROZHODNE potrebuje vylepšíť tie jeho runy. SSS je veľmi neefektívný útok, teda až na tu nesmrteľnosť, keby bol na jedného moba, bolo by to lepšie. MA by zaprvé mohol zmúdrieť otrochu a útočiť na elity keď sú okolo, za druhé na inferne je využiteľný len earth ally, ostatný sa neoplatia (najme ak máte dosť lifu a ten bonus je dosť zreteľný) a za tretie by mohli mať full life keď ich summonnem a nie iba základ môjho lifu.

     

    Mantry a ich runy potrebujú trocha vybalancovať, inak ok. Evasion je dobrá zozačiatku, ale keď už mám nejký ten dodge tak sa kôli diminishingu príliž neoplatí. Retribution som nikoho nevidel používať, keďže (aspoň na inferne) sa ja snažím zabiť všetko skôr ako ma to zasiahne. Healing asi najlepšia, ale keby miesto nanič štítu pri aktivácii dávala niečo ako life on hit, bol by som úplne nadšený. Conviction je veľmi zaujímava, najme v parte s kombináciu so skillmi ako cyclone strike, ale iba overawe runa sa oplatí.

     

    Pasivky sú totálne nevybalancované, na ne sa dá laicky pozreť a bez uvažovania rozhodnúť ktoré sú dobré a ktoré nie. A okrem toho sú prakticky VŠETKY na obranu, nie na útok. A jak písali v článku, OWE je „nutnosť“, bez ktorého by som do inferna nešiel.

     

    Takže po zhrnutí – monk potrebuje POUŽITEĽNÉ dpsovacie ability a dpsovacie pasivky, nie sa tam hrajkať s dmg jeho veľmi ťažko využiteľných abilitiek. BLizzard fails again. Jediná zmena, ktorá je naozaj dobrá je ten zvýžený čas na exploding palm.

  4. Osobně si naopak myslím, že one wey e. je spel který hodně pomáhá prodávát na aukci širší škálu předmětů, ostatní postavy jsou značně odkázány na all resist, monk není(alespoň né tolik), myslím, že ho měnit nebudou, ale měli by zvážit něco podobného za jiné postavy, nemyslím třeba s rezistencemi. Představte si např novou postavu která by měla bonus do zranění i ze základního statu kterého má nejvíce a tak by měla vlastně 3 různé strategie a díky ní by se prodávalo širší spektrum artefaktů jako díky monkovi. Jen jsem si zauvažoval 🙂


  5. Pro mne se asi nic nezmění, možná budu jen hodně zvažovat zda nevymněním jeden spel za Seven Sided Strike. Osobně si myslím že situaci s One with Everything mohli řešit tak, že jinou pasivku pozvednou aby byla konkurenční, ale jasně řeknou že nesmí být použita s One with Everything, aby nevznikali naprosto nesmrtelní monkové. Osobně si myslím že monk mohl mít změn výce, drtivá většina monků používá 4 stejné spely a pasivky, a z této většiny jich velká část má vlastně stejné vše až na jeden až dva spely, to je podle mne velká škoda. Sám jsem kdysi chtěl jet něco jiného, ale obtížnost mne zatlačila tam kde jsou všichni ostatní.

  6. Vylepšení Exploding Palm mě velmi těší, protože až do Inferna to byl můj oblíbený skill. S runou, která způsobuje burning a následné přenášení exploding palm na další moby v okolí je neskutečně vražedný skill na skupinky. Sledovat ty exploze jednu za druhou je lepší jak Brněnské ohňostroje. Nemluvě o tunách krve, střev a prdelí.
    Seven Sided strike jsem nikdy moc nepoužíval, low dmg, nejasné komu to tu dmg vlastně dá. Pokud ho nechutně zesílí, rád použiju, protože to vážně vystiuje sílu, kterou monk získává od svých bohů.
    Wave of Light byla taky velmi oblíbená před Infernem, ale stále mi ten upgrade nepřijde dost lákavý.

Napsat komentář