Diablo 3: herní klenot či jen krátká zábava?

Skutečně je Diablo 3 taková pecka, nebo je to jenom krátká zábava na desítky hodin? Brzy po vydání přišlo zklamání, ale nebyla chyba na straně fanoušků, když čekali něco převratného, nějaký kult, který se bude hrát 10 let? Teď s odstupem času se na to zkusme podívat.

Single player v offline módu není a ani nebude

Tohle byla asi první věc, která vyvolala tolik kritiky po vydání. Prvně jsem se přikláněl k tomu, že kampaň hry by měla jít i bez internetového připojení, ale později mi to došlo. Uvědomte si, že Blizzard nezajímá kolik lidí hru hraje ani kolik fanoušků budou mít – zajímají je tržby. Tím, že odstřihnout lidi, který by si hru stejně nekoupili si totiž nijak neublíží.

Dalším krokem jsou statistiky. Tím, že naprosto každý musí být připojený na jejich serverech mají přístup naprosto ke všemu. Ví kolik lidí hru aktuálně hraje, kdy nejčastěji, v jak dlouhých blocích a hlavně jaké schopnosti na postavičkách využívají. Pomocí těchto dat si udělají hned obrázek o tom jak je hra povedená a můžou tyto data použít pro správné vybalancování.

 

A jaký mám názor na Diablo 3 já?

Podle mě je to skvělá hra určená pro lidi, kteří se potřebují odreagovat u něčeho nenáročného. Zaslechl jsem řeči, že je hra, co se týče grafiky zastaralá a to je pravda. Kdyby mi někdo řekl, že hra vyšla před čtyřmi lety, uvěřím mu. Ale zase chápu, že čím větší HW požadavky, tím menší cílová skupina a tím i tržby pro Blizzard. Diablo 3 dokáže zaujmout spíše hratelností a do prvního dohrání určitě i zábavou.

A proč píšu, že vydrží zábavnost jen do prvního dohrání? No protože je hru „třeba“ dohrát hned několikrát. Po každém dohrání se totiž otevře nová obtížnost s kterou jsou příšery silnější a otravnější. A to je možná ten problém. Já bych čekal více, než že monstra budou silnější a budu muset do nich déle mlátit. Očekával jsem alespoň lepší inteligenci. To, že do nějaké příšery musíte mlátit déle než předtím mi zábavné totiž nepřijde.

 

Náhodné lokace a zvláštní snaha o kooperaci

Po vzoru starších dílů má Diablo 3 náhodně generované lokace. To znamená, že když přijdete do nové hry, budou jinak rozmístěné důležité prvky. Takže návod typu: nahoru, doprava a tam u brány dolů do portu bude k ničemu. Tady musím bohužel znovu kritizovat. Čekal jsem, že se bude generovat celá mapa, namísto toho se přehodí port do další mapy z levého rohu do pravého.

Další má výtka je ke snaze o spolupráci mezi hráči. Je přirozené, že Blizzard chce, aby hráči běhali pohromadě, když už jsou v týmu. To je podpořeno tím, že každý dostává body potřebné pro level od skupiny jen pokud je v blízkosti boje. Pro chamtivé udělali to, že každý hráč má svůj drop. Ovšem jedno mi hrozně chybí – mikrofon. Proč není možné komunikovat přes mikrofon přímo ve hře? Vždyť něco takového má i deset let starý Counter-Strike.

 

Magic Find, Gold Find & Paragon System

Každý Paragon level přidává normální bonusy, ale i 3 % do Magic a Gold Find. Je to zkrátka něco, co má lidi přimět neustále zabíjet příšery a sedět u hry. Maximálně z Paragonu dostanete 300 % bonus, ale pomůže to? Na své postavě jsem utratil dost peněz abych měl v každé výbavě nějaký ten procentní bonus do Magic Find a mé závěry jsou, že to cenu nemá.

Má postava měla cirka 50 % bonus na Magic Find, ale nepostřehl jsem žádný rozdíl v tom, že by předměty padaly více. Nevím tedy proč by hráči měli investovat možná stovky hodin do mlácení potvor, aby měli větší Paragon level. Pomineme-li rámeček, který se mění každých 10 levelů.

 

Takže hru nemá smysl kupovat, chápu to dobře?

Nuda, propadák? Ani náhodou. Někteří tvrdí, že se Diablo 3 nepovedlo, ale já nesouhlasím. Nenechte se ani zmást tím, že mám nějaké připomínky. Ve hře najdete požehnaně příšer a lokací. Navíc se dynamika hry postupem času mění. Máte možnost hrát za 5 různých postav, k dispozici jsou 4 obtížnosti, Auction House (aukční síň kde můžete nakupovat a prodávat předměty), achievementy, v budoucnu přibude PvP systém a já nevím, co ještě.

Největší výhodou Diabla jsou časté aktualizace. Když si koupíte obyčejnou hru, většinou nevydají nic či jen nějaký opravný patch. Zde se na hře pracuje neustále a je znát, že Blizzard chce celou hru dobře vybalancovat. Cena hry je sice vcelku vysoká, ale vzhledem k tomu, že po celém světě musí pro běh hry běžet tisíce serverů pochopitelná. Diablo 3 je zkrátka dobrá odreagovačka.

 

Zábava vydrží na desítky hodin, ale není nekonečná

Za nějakých 60 hodin si svou postavu perfektně vyšperkujete a pořád máte ve hře co dělat. Na výběr totiž máte 5 herních postav. Každá z nich má svůj jedinečný vzhled, vybavení a schopnosti. Takže až se začnete nudit, zkuste si zahrát za jinou postavu. I přesto jsem zaslechl, že po měsíci hraní je prý hra nudná. Nějak nevím jak na to reagovat. Diablo 3 není MMORPG.

Nebo je tu snad někdo, kdo by chtěl nekonečnou hru? A k čemu by pak vlastně byla, jako náhrada života? Diablo si zahrajete, pobavíte se u něj a kdykoli bude venku hnusně, opět zabaví a tak to má být. Jestli je tu někdo poháněn dychtivostí po lepší výbavě jen proto, aby mohl s lepší výbavou hledat ještě lepší… zamyslete se nad tím k čemu je to vůbec dobré.

 

 

Chcete si Diablo koupit a nevíte jestli vám půjde?

Na internetu jsou hromady lidí, který se ptají zda jim hra půjde. Pokud patříte k nim, věřte, že Blizzard je na takové věci připraven. K dispozici je totiž přímo na oficiálních stránkách demoverze (Starter Edition). Stačí se registrovat na Battle.net, stáhnout si klienta a hrát.

  • Diablo 3 Starter Edition je demo, které umožňuje hrát do levelu 13 až po zabití prvního bosse.

Jestli patříte k těm, kteří hru již vlastní, určitě mi napište jaké máte názory. Zajímá mě jestli hru vnímáte jako povedenou, nebo čekáte aktualizace a berete Diablo 3 jako nedodělek. Současně můžete do komentářů připojit svůj BattleTag jestli chcete do své party nějaké české hráče.

 

                                                                                                                                                                                                Oficiální link : tomaserlich.cz

57 komentářů u „Diablo 3: herní klenot či jen krátká zábava?

  1.  

    to PNS: Chlape sorry jestli jsem tě tím příspěvkem nějak naštval….asi jsem se tolik nelišil od pocitů jiných hráčů, když ho tolik lidí kladně hodnotí. Pokud se najde člověk který do postavy zainventuje své reálné peníze (a takových už teď je plno) a nakoupí equip  za 1000+ éček… mě osobně je to jedno. Lidi tohoto typu mě opravdu nijak nevzrušují.  I teď se na netu objevují nabušené postavy, ale to je jiná kategorie. Jestli nějaký asiat tátovi losnul kreditku aby měl nejlepší postavu v D3…co z toho pak má? Je to úplně jiná skupina lidí mezi které se já nepasuji a jsou mi vskutku ukradení. Ty tu hru nehrají pro radost. Já ano. Možná si jejím hraním vydělávají peníze, nebo si jen honí triko .  Jestli PvP rozběhnou aspoň z části, tak jak jsem napsal a na prvních příčkách nějakého třeba evropského žebříčku hráčů bude člověk s pár nahranýma hodinama…tak ať. Můžou udělat třeba 2 varianty… kde všichni budou mít vše stejné ale takovou bych fakt asi nehrál a nebo tu co jsem psal já.  Jestli pak třeba v českém žebříčku hráčů budu na 100. místě a na prvních 20-ti budou hráči tohoto typu, tak těch prvních 20 se bude prát mezi sebou o první příčky a my zbylí poctivci co si peníze si užíváme jiným způsobem se budeme prát o  to 20. které pro nás bude jako to první místo.

  2. O koupi D3 jsem mel jasno od doby ohlaseni jeho vyvoje (a pak jsem cekal nekolik let :D) 

    prestoze spousta veci neni podle meho gusta, zklamani rozhodne nepocituji. Nevadi mi behat ho porad dokola, kdyz vim, ze moje postava ma stale co dohanet… kdyz ctu tu zed narku na ofic foru, uprimne nevim co si o tom mam myslet. Nekteri lidi si asi nemi uzivat “hrani“ samotne a nebudou nikdy spokojeni. Ja vidim nadeji v tom na co sam upozornujes a sice, ze hra je stale ve vyvoji (tim je ostatne Blizz znamy) prvotni patche u legendarniho D2 taky mely spousty much… jenze tehdy nemohl kazdy bezet brecet na internet 😉 diky vyzadovanemu pripojeni maji ohromny feedback a tedy i ohromny potencial k balancovani hry. Jak s nim nalozi, tot otazka… je jasne, ze pokud ma prijit PVP, bude s nim muset prijit i poradna naloz dalsich zmen… D3 jak ho mame ted rozhodne neni finalni fazi a bude se vyvijet (doufam) jeste hodne dlouho a k lepsimu (doufam :D) 

     

    Caliboss #2754

  3. Já teda musím s Ajeyem nesouhlasit. Je to jen můj názor, ale…takhle:

    D1 ani D2 jsem nehrál. Teda, když jsem si předobjednal D3, pročítal jsem různé diskuze a všude D2, které mě minulo strašně vychvalovali. Tak jsem si ji stáhnul abych se dozvěděl, v čem byla tak úžasná. To už jsem měl asi 30x dohraný Titan Quest s datadiskem a Torchlightem jsem jen tak prolít. A musím říct, že D2 mě vlastně z téhle trojky bavilo nejmíň (Torchlight, TQ, D2). Bylo nejméně dynamické, pořád jenom nějaké svitky na rozpoznání itemů, teleport, toporný soubojový systém(chápu že je služebně nejstarší, ale doba jde dopředu)…  No prostě jsem od D3 nic nečekal, nic na co se asi všichni skalní fanoušci těšili. A musím říct, že jsem naprosto spokojený. Mám nahráno asi jenom kolem 700 hodin, přičemž mám všechny charaktery na 60 a vlastně mě to nejvíc začalo bavit asi až teď. U každé hry se vám může stát, že jsou místa, kdy vás nebaví, zákysy, nebo cokoli. Stačí jenom, aby vám hra nesedla. Například jsem si hned koupil Dishonered (téměř všechno co stojí za to, si předobdnávám) a není to špatná hra, ale rozhodně bych to s tou tolik omílanou revolucí v přístupu k hraní nepřeháněl – pro mě je to jenom dobře maskovaná koridorovka. Ale zpátky k D3.

    Každý kdo říká, že ho D3 nebaví na to má rozhodně právo, ale rozhodně bych takové názory neobjektizoval, protože to prostě nejde a podle mého názoru jsou změny ku prospěchu – je to dynamická hra, nyní po patchích plná možností. Změna skilltree je pro mě fajn, protože můžu vyzkoušet úplně všechny kombinace ( a to se různé kombinace ještě vážou k určitým předmětům), takže je to bomba. Vlastně mi to připomíná HoMaM III, když k němu přidali neoficiální datadisk, o který se postarala komunita. Najednou tam bylo tolik možností, že si prostě každý našel své. Mám z toho až trochu strach, jak moc mě to vlastně začalo bavit(aby ze mě nebyl závislákZamilovaný. Jenom je mi trochu líto, že nelze nastavit MP na publicu, protože najít lidi do party, když já mám zrovna čas, není vždycky snadné. Ale asi to prostě nejde a jestli jde, tak to snad přijde s dalším patchem.

    Každopádně nevím jestli je úplně správné říkat „Nedostal jsem od té hry to, co jsem čekal“, protože hra není pračka u které si přečtete specifikace a pokud vám nevyhovuje, koupíte si jinou, nebo prostě, když je něco špatně, vrátíte ji. Vždyť vůbec můžeme být jako komunita rádi, že s námi tvůrci her komunikují (jistě je to oboustranně prospěšné, zas takové iluze si nedělám). Nedokážu si představit, že by Cameron, nebo chete-li třeba Tarantino konzultovali s potencionálními diváky jak by měl jejich nový film vypadat.

    To, že tvůrci hru vydají tak jak ONI si ji představují, považuju za naprosto správné a to, že po vydání (nebo i v průběhu vývoje) poslouchají, co hráči chtějí za přímo skvělé. To, že neposlouchají úplně všechny. A že nesplní úplně všechno co slibují – za samozřejmé. Ostatně jsem před vydáním sledoval komentované tailery a videa mám pocit, že na začátku byla hra taková, jak ji prezentovali.

    Možná to někomu přijde divné a někomu bude takový názor i trnem v oku, ale já považuji hry za druh umění (byť samozřejmě ne všechnyUsmívající se), možná těžko specifikovatelný, nový a divný druh, ale svou podstatou to mnohé z nich dokazují. A pokud si člověk uvědomí (nehledě na různé manažerské kraviny, které dneska provázejí úplně každý produkt), že je to tvůrčí práce, pochopí, že pro autory je to jejich dítě a že oni sami do něj chtějí otisknout nějakou vlastní představu. Proto říkat „není to takové, jak jsem chtěl“, mi nepřijde správné – není, jde to takové jak chtěli autoři.

    Uvědomuju si, že celá problematika je zřejmě komplexnější, ale donekonečna odněkud poslouchám, že to není D2 a znovu odpovídám, není, je to D3 a já osobně jsem za to rád. Hru si užívám čím dál víc. Mám doma minimálněi 80 originálních balení her a nahrál jsem určitě tisíce hodin různých žánrů a můžu s kildným svědomím říct, že Diablo 3 patří k mým TOP 3, není-li úplně TOP.

    Toť vše a omlouvám se za tak sáhoudlouhé vykecávání, nějak to se mnou hnulo – ten příspěvekStydlivý .

  4. to Goliathus: ten tvuj prispevek ma v sobe tolik trhlin az hruza, ale vemu jen jednu a to o pvp, mas to tam moc krasne popsane, o tisici hodinach atd. a ted si vem noba, co si to doexpi na max. lvl nahraje 40h,  pak pujde na rmah, tam si nakoupi veci a pak tebe, hrace s tisici nahranych hodin roseka na sracky.. nemyslis ze je to trosku fail.. jasny nikdo nevi jak bude pvp vypadat, ale spis to je jen ukazka, jak kratkozraci lidi muhou byt…

  5. Hral jsem D1,D2 ted D3 kdyz v den vydani jsem nainstaloval s klepajici se rukou a cekal co bude sklamani nebylo 🙂 sice ten error no ale kdyz jsem pak hral uz tak jsem mohl po 10minutach hrani rict ano hraju proste Diablo 🙂 kdyz bych to nerekl neni podle me hra povedena…. Hratelnost,grafika jsečm spokojeny mozna hudba mohla byt lepsi co se tyce hudby v dungech atd…. A k dropu itemu byh mel taky mensi vitku od 1.0.5 patche kdyz ma padnout legendarka typu shit tak pada cca 10typu jiny se netoci proste cozje docela zajimave a s pribiajicim MF ze ybch pocitoval nejakou zmenu v dropu? nemuzu souhlasit… Je to proste o nahode manik co ma najeto 200h najde takovej predmet kterej mi jeste nepadl a mam 500h nalitano takze ze on ma 200MF a ja 460 nema s tim nic spolecneho coz by ale nemelo byt…Aby mi po par desitkach hodin padl s takovim MF jeden 1-2rare co prodam za 150K goldu nebo legendarka s levelem 58 je demoralizujici ale jak jsem vejs napsal ta hratelnost…. Cloveku to neda a jde zase hrat 😀 takze se hra zkratka povedla… 😀

  6. Nazdárek lidičky 🙂

    Jedna z nejlepších her co jsem kdy hrál, mám za tím u ní proseděno něco kolem 400 Hodin, není to sice nejvíc co jsem u jedný hry proseděl, ale určitě se zařadí u mně mezi nadprůměrné hry co se týče doby, po kterou mně bavila a stále baví.

    Velice si na serii Diablo cením toho, že mně hra baví po dohraní, což se mně stává u málokteré hry, některé mně přestanou bavit, ještě dříve než je dohraju tak s nima rovnou praštím.

    Co bych v Diablu III velice rád viděl a uvítal by pro mně byl charakter postavy ve stylu arkodových her, kdy postava měla jenom určitý počet životů a k tomu i počítání skore, které by přičetlo jeden život k postavě automaticky za určitý počet bodů do skore, či zabitých monster. Normální neboli softcore charekter je pro mě extrémem díky tomu, že má neomezné oživoání a to mě nebaví ani hrát. Hardcore charakter je zase na druhé straně druhý extrém, který se neoživuje vůbec. Bylo by dobré jenom určitý počet oživení postav, po vyčerpaní daného limitu by hra pro hráče skončila. Game over by ze hry nezmizel, ale nebyl hned po první smrti postavy.

    Další věcí, kterou můžou vylepšit je ping ve hře, který je dosti záludný a zrádny. Díky lagům sem se zatím ani nedostal do hellu, ale vůbec toho nelituji, aspoň se to naučím pořádně hrát, ale nestabilní ping mě z hardcore postavou zasek v obtížnosti nightmare. Prostě dohrát nightmare, když mi ping skáče od 60 do 900 ms je snad nemožný, ale postupně se to lepší, čehoš si cením a doufám, že to blizzard v dohledné době zpraví.

    Systém Monster Power by mohl doznát jistých změn. Zvýšit nepřátel jenom životy a poškození je málo. Mohlo by to dávat i další affixy na nepřátelích, i klidně i normálním monstrům. Dále zvíšit podíl champione monster na mapách i počet nepřátel v dané skupince. Prostě bych si to představoval tak, že by za každý bod MP by přibylo na každé mapě o 2 skupiny champinoských monster a každá skupina by měla o jednoho nepřítele více.

    Systém Monster Power podle mě obtížnosti Normal, Nighmare, Hell a Inferno

    Mp                      1           2          3        4           5         6            7           8           9        10

    Hp u n.  v %      120       140       160     180        200      220         240       260        280       300

    Hp u ch. v %     130       160       190      220       250      280         310       340        370       400

    Hp u r. v %       140       180       220      260       300      340         380       420        460       500

    Damage u n v%  110       120       130      140      150      160         170       180        190       200

    Damge u ch v%  120       140       160      180      200      220         240       260        280       300

    Damge u r v%    130       160       190      220      250      280         310       340        370       400

    Sk. ch +              2           4         6          8        10       12           14        16          18        20

    +ch ve skupině     1           2         3          4         5         6            7          8            9        10

    +rare mon. na m.  0           0         1          1         2         2            3          3            4          4

    +affix na n. m      0           0          0         0         1         1            1          1            2          2

    +affix na ch. a r.   0          1          1         2         2          3            3          4           4           5

    Lidičky další bonusy do Monster Power bych nedával, když chcete mít MP10 tak to budete mít hodně tuhý!

    S pozdravem.

  7. Hru hraju od druhého týdne, co vyšla. Zatím mě to pořád baví a podle toho, jak se hra vyvíjí asi ještě dlouho bude. Střídám jak mulťák, tak singl, jak harvení, tak čistej progress, mám více postav a pokud se nestane něco opravdu zásadního, tak se touto hrou budu bavit ještě několik let. Peněz, co jsem do toho investoval, nelituji, naopak, podle mě to jsou jedny z nejlépe utopených prachů do herního průmyslu za posledních několik let. Dostal jsem produkt, který sice nebyl zpočátku ideální, ale každý další patch přináší nové možnosti, itemy, atd. Jsem spokojen V klidu

  8.  Red Eagle wowku nehraju a nesouhlasim diablo 3 je prostě hra roku a hru si opravdu nevybíram podle názvu ale ale s tim tvůrci vyhráli jestli si to hrál na začátku tak to zatim věřim že bys říkal ,že je to blbost ale zkus si to zahrát těd. Protože od paragon systemu přes monster power a the infernal machine se diablo 3 zvedlo hodně nahoru. Pro mě Diablo 3 vede a to si myslim že je ještě na začátku svýho vývoje, pořád si myslim ,že svoje esa mají ještě schovaný v rukávu.

  9. Zdrawickooo 🙂 Velmi moc se mi libi clanek od Mistra Goliathuse. Super! nazor! naprosto se shoduje s mym domnenim 🙂 takze nemam co dodat 🙂 Pro me je Diablo srdcovka uz od prvního dílu a nemam skoro co bych vytknul a nejake ty detaily , nema cenu az tak rozebirat protoze nikdy nic nemuze byt dokonale a jestek tomu aby to uspokojilo stejne vsechy milion lidi co to hraji 🙂 Ja verim v obrovsky potencional a v zrucnost vyvojaru 🙂 a ze se hra neustale bude posouvat dal na vyssi level tykzv. Ostatne jak to tu krasne Goliathus pise 🙂 doporucuju vsem aby si to precetli a pak terpve si udelali nazor 🙂 Protoze je pravda ze spoustu lidi kritizuje a pak kdyz koukam kolik hodin maji treba odehrano tak mi to prijde trapne mit pak takove nazory radiklani ( napr. se 75 hodinama 😀 ) Neustale me to bavim a sice nejsem casove ted na tom nejlepe jelikoz clovek poradp racuje ale kdyz uz k tomu sednu tak to jede 😀 nekdy az do rana a pak se blbe vstava 🙂 ale stoji to za to 🙂 je to nadherny sve plny prekvapeni 🙂 a hlavne ta atmosfera je proste super! A kdyz clovek pozna i fajn lidi a vsichni chodi v parte tak je to nezapomenutelny zazitek 🙂 a to je fakt pecka!! Je to proste o mnoha aspektech ktere lidi kolikrat ani nevidi a to je skoda, kazdy resi jen drop a itemy a prito mvse ma svuj cas atd. 🙂 a tahle hra byla vzdy stavena tak ze cim vice budes hrat tim vice toho ziskas 🙂 No kazdopadne stale hledam dobre a pohodove lidi a spolecne hrani 🙂 Chteli bysme vytvorit nejaky Klan atd . 🙂 takze novi cleni jsou vitani 🙂 staci sem i ozvat a napsat mi 🙂 a ve hre uz se domluvime 🙂 Muj BTag je : SatyrielCZ#2950

    P.S. Goliathusi 🙂 budu rad kdyz me ve hre zkontaktujes a muzeme hodit rec a zaparit atd. 🙂 Dobrych bojovniku je porad malo k nalezeni 🙂 Urcite budes vitan 🙂

    Mejte se krasne!!!! a dobry lov preji! 🙂 Sanctuary Forever!! 🙂

    S pozdravem verny Satyr 🙂

    http://eu.battle.net/d3/en/profile/SatyrielCZ-2950/hero/1246994

  10. Na diablo jsem se tesil jak malej kluk. nakonec jsem trapne snadno prolitnul vsechny obtiznosti a prisel naraz do zdi v infernu. par dnu farmeni a hra me prestala bavit. na druhou stranu me to prozreni marnosti takovyho pocinani stalo necelych dve ste hodin a muzu ten volny cas prozit jinak nez virtualne. no ale po ocku to tu sleduju porad co novyho 🙂

  11. propaganda clanek..

    lidi co to jeste hraji celkem chapu, ale vezte ze uz je to fakt jen mensina- kdyby tu hru udelali opravdu takovou jakou meli (a samozrejme i slibovali) tak by to bylo jiny. jaka mela byt? nechtel bych omilat veci ktery pisou jinde negativci a trollove, ale soudnej clovek uzna ze ta hra mohla byt i jen s malyma upravama komplexnejsi a ne nakonec jen stereotipni (jo a item hunt spolecne s ekonimikou zabila nejen aukce, ale hlavne premira botu ktery asi blizz neni schopnej poradne eliminovat). pvp neverte- to nebude tahak hry. nahral sem pres 500 intenzivnich hodin, takze me neberte jen jako cloveka kterej to jednou prosel, ale nevi ktera bije. jsem jeden z mnoha kterej zahral, prestal a nema duvod proc se vracet- a koupi datadisku si uz po tehle zkusenosti co z dialba udelali rozmyslim. zlaty diablo 2 – skoda ze i ten torchlight se drzi jen na pul cesty, ale na druhou stranu tam rad podporim vyvojare i priste

  12. Co by jsem k věci řekl 🙂 Na diablo 3 jsem se těšil a to víc než hodně… Nahrál jsem stovky hodin na Diablu 1 a Diablo 3 mělo podobný koncept již v Betě. Diablo 2 mi nikdy moc nesedlo. Hra mi vydržela cca 1 měsíc od vydání, ale pak přišlo hraní Inferna, které pro mě bylo zklamáním, Inferno bylo těžké, pořád se umíralo a hra omrzela nedala mi nic nového, žádný cíl. Po patchi 1.4 jsem opět začal k Diablu čmuchat a s vydáním 1.5 má Diablo zase štávu a baví mě hledat nové věci a předměty. Nemusím mít BOSS LVL a hledat klíče, a nebo fiktivní (paragon) LVL. Hře konečně pomohlo balancování a změny u RUIN, to je to oživení, které udělalo hru hratelnější a zábavnější a samozřejmě hratelné Inferno a nastavení MP, kde si každý určí obtížnost na kterou má. Kdyby toto všechno bylo již od začátku při vydání hry, tak by bodové ohodnocení bylo určitě jiné než 80% které dávalo mnoho webu. Doufám, že DATADISK přinese něco z čeho udělám při zapnutí „WOOOOOW“ a Diablo se bude blížit k dokonalosti…

  13. mne bavi jako odreagovacka od wowka a realu 😀 obcas si udelam lvl paragonu neco dropne a hlavne je dobre co blizz udelal s RAMH za tu dobu sem si videlal tolik penez ze si nemusim kupovat za „svoje“ herni cas na wow a nedavno jsme si poridil starsi verze her a tedka setrim na SC2 swarm :D.Je to spis odreagovacka ktera mne bavi a kdyz prestane jdu se projit ven a podobne

  14. Vesmes mas pravdu ve vsem co rikas hra je dobra ale ne skvela ale nic neni straceno treba to PVP doda takovou silu tumu Diablu ze se stane svetovou spickou a ja bych tomu dokonce i docela veril datadisk doda dalsi zabavu lepsi zbroje proste vse. Nikdy bych neresil jestli je hra libova nebo jen dobra na zacatku vydani ani WOW nebyla skvela hra cas prisel az prvnim Datadsikem ketry hru obohatil pridal na pribehu a tak dale .. a stejne to muze byt u Diabla 3 pokud chcete nekdo zahrat TheHacker muj Battletag nelekejt se te prezdivky jen jsem se stal obeti na nejaky cas Hekru ktery mi sebrali ucet a prejmenovali muj BAttletag schodou nahod se uz neda zmenit ani kdyz jsem napsal na Blizzard ..

    Pokud se vam muj naroz libi prosim palecky dekuji 🙂 s pozdravem HOCITU 

  15. Bohužel to zjištění, „jestli mi hra půjdě“ je k ničemu. Do 1.0.4 mi to běhalo bez problémů, po 1.0.5 se to seká. To mi moc fér nepřijde, zvyšovat harwarové nároky patchi aniž by šlo zachovat ty staré. (i mimo jiné mi hra po nahrání patche sama řekla, že můj hardware nestačí, do 1.0.4 mi to nikdy neřekla)

  16. „Brzy po vydání přišlo zklamání, ale nebyla chyba na straně fanoušků, když čekali něco převratného, nějaký kult, který se bude hrát 10 let?“

    A co jako měli čekat? Blizzard z toho nafouknul ohromnej balon a sám cpal do hlavy lidem jak to bude hustý,a jak tu hru tvoří už hrozně dlouho a jak to bude bomba. A přišla akorád mlátička o jedné lokaci pořád dokola:-D 

  17. To MikaLov : Nemyslím si že by hráči kopírovali tvůj styl hraní a tvoje skilly. Myslím si že je to dáno tím, že použitelných skillů (buildů jako celků) je celkem málo a proto aby hráč byl nejlepší, musí používat ty nejlepší skilly a jejich kombinace. Proto se ti může zdát že tě kopírují. Třeba u barba teď spousta hráčů jede skill Bash protože má prý největší dmg, pár lidí Frenzy a pár lidí Cleave. War cry a Battle rage je stejné snad úplně pro všechny a na dalších dvou pozicích se točí jen pár skillů. U gearu to bude za chvíli to samé protože lepší než ramena Vile Ward nejsou, lepší boty než Ice climbers také ne. Je to dáno tím že tyto předmety mají ty nejlepší staty proto je většina hráčů vyhledává.

  18. Propadák to přímo není ale na to že k tomu měly hromadu času 7 let ( beru od data kdy se na tom začalo dělat ) tak to po grafické stránce je nic moc,

    říkám nic moc jelikož jsem zvyklej již na jikou klasu BF 3 full detaily atd…

     

    Diablo 3 hraji s modulátorem grafiky ENB Series -> s vlastními úpravami

     

    závěrem:

    Propadák to není ale taky to není hra roku, zabavit se s ní dá ale někdo jako já kdo hraje diablovky u ní sedí mnoho času.

     

    Co místo Diablo 3 ???

    Doporučení je Diablo 2.

     

     

    Na chyby prosím nekoukejte došel jsem teď z hospody…

  19. Osobne mám len pár výhrad:

    málo legendáriek ako tu už bolo spomenuté…. človek nemá veľa možností odlíšiť sa od okolia

    verejne dostupný build…nemám rád, keď sa niekto obohacuje na šikovnosti druhých 

    RMAH….nenažranosť blizzardu 

    15% poplatok z ceny v aukcii…príliž vysoká daň (samozrejme zavedená pre fungovanie nakupovania goldov) 

    neustále zjednodušovanie inferna … osobne sa mi páčilo najviac inferno hneď po vydaní, teraz už je ten názov zavádzajúci a kľudne by sa to mohlo volať hell 2 

    nezmyselnosť Monster Power….MF má len minimálny vplyv na padanie itemov, resp. keď máte postavu vytvorenú tak, že vám na nej poriadne veci nepadajú, tak vám padať nebudú ani s 500MF ( určite to máte zažité aj z Diabla 2, že vám na niektorých postavách padali krásne itemy ako na bežiacom páse a na iných ani keby dáte 2x zdravás a 10x Otče náš za večer ) 

    Tým pádom by som uvítal nejakú odmenu pre Hi-end hráčov, čo sa v hre naozaj snažia, šperkujú si svoje postavy do detailu a až budú schopný prechádzať MP10 boli seriózne odmenený dropom. Nie ako je tomu teraz, že človek si zapne MP10… 3 minuty sa zamestnáva s nebezpečnejším packom a padajú mu rovnako nezmyselné predmety(wizzard helma so silou a podobne) ako na MP0, kde valcuje monštrá už len tým, že zmačkne na numerickej klávesnici nejaký kec postavy. 

    Uvítal by som taktiež aby sa na class specific predmetoch nerolovaly staty, ktoré sú pre danú classu nepoužitelné, príklad vyššie uvedenej helmy. 

    Ak by si chcel niekto zahrať po boku môjho barba …http://eu.battle.net/d3/en/profile/Avenger-2285/hero/418544

  20. Já mám nahráno Diabla 3 něco kolem 400 hodin a musim říct ,že Diablo 2 bylo pro mě hratelností lepší . Začali jsme hrát Diablo 3 asi s 10 kamarády , ani jeden už to nehraje . Je to úplně super hra prvních 100 hodin ,ale pak je to o ničem hlavně kvůli předmětům . Podle mě legendární předměty nejdou dost epic to samě se dá říct o setovkách . Je tu málo affixů , celé mi to spíš připomíná WOW .Diablo 2 jsem hrál ještě těsně před tím neý vyšlo Diablo 3 a musím říct ,že ten pocit když vám v Diablu 2 padla třeba Jah ,Ber nebo Vex runa je úplně jiný než teď když vám padne nějaký legendární předmět který je většinou úplně k ničemu . Jediné co se mi líbí na Diablu 3 je systém náhodných eventů – to je fakt dobré . Jako za 1200 docela dobrá hra ,ale to je celé . Rozhodně se to nevyrovná legendě Diablu 2 . Samozřejmě je to pouze můj osobní názor

  21.  

    Ok zdarec všem.

    Nebudu tu psát, co se mi líbí na D3. (Bylo by to na dlouho Mrkající)

    Jen tu napíšu ve zkratce, co mi chybí v D3 a co bych změnil.

    1)   PvP!!!  To zozhodně!!

    2) Co mě opravdu vadí, je veřejnost profilu mé postavy! Chvilku hraju s ostatními hráči a za chvilku vidím, že používají stejné skilly, jako mám já?!  To mi přijde dosti ubohé Naštvaný

     

    3)   Inteligenci monster je na bodu mrazu {#emotions_dlg.cry}

         4) Podle mě se všichni těší na datadisk Mrkající  Něco nového a né pořád to samí ACT1-2-3-4.

  22. Jinak kdyby někdo chtěl, mrkněte na fórum do sekce D3—-Obecně—- a téma Pár inspirací pro Blizz. Tam je vypsáno pár nápadů, které by hru mohly nějakým způsobem oživit. S pár lidmi jsme další nápady přidali a rád uslyším a přidám i Váš názor na vylepšení D3

  23. Nikdy jsem hry tolik nehrál naposled před x lety diablo 2. Když jsem se pár dní před vydáním úplně náhodou dozvěděl, že vychází diablo 3 neváhal jsem ani minutu a hned ráno jsem běžel do krámu pro diablo 3. Hned ten den se mi hru nepovedlo nainstalovat tak jsem neváhal a koupil starší herní notebook a na kterém vše běží parádně. Hraju zatím jenom jednu postavu, kterou jsem hrál i v D2 a to je barbar. Na další postavy jsem zatím jen mrknul. Nahráno mám přes 650 hodin a nemůžu si stěžovat ani nepociťuju, že by mě hra nějak přestávala bavit.

    Každý hráč más vůj názor a zavděčit se všem najednou prostě nejde. Nejhorší je, že spousta názorů se liší tím, že hru hrají kluci od 10 let a ti mají trošku jiný názor než lidi 25 a více let. Znám pár hráčů, kterým je 40 let a ti mají určitě jiné názory než desetiletí kluci. Někdy nad některými názory na fórech člověk žasne a věřím že jsou to názory právě z dílny malých rybízů.

    Diablo je typ hry, která „není“ pro každého. Ten kdo má k diablu nějaký vztah jí musí chápat jako celek. Já vyrůstal právě na diablo 2 a když jsem ho v 15-ti přestal hrát a teď v 26 letech jsem se k tomu vrátil, úplně si vybavuju ty stovky hodin co jsem na diablu 2 strávil a teď trávím právě u diabla 3. U diabla mě vždy fascinovalo to, že je to hra, kterou nejde dohrát do konce a to je pravda. Dřív, když jsem jako malej pařil hry, vždy když jsem jí dohrál dokonce, přestala mě hra ihned bavit. Tím že v diablu je možné stále něco objevovat, pořád se někam posunovat a tím stoupat na pomyslný vrchom, tím se stává hra jedinečná. Dnes je na netu spousta žebříčků, kde se o své postavě dozvíte, kolikátá v pořadí je v evropě a vě světě, můžete si vyhledat nejlepší itemy ve hře a to je to co by mělo hráče motivovat k dalšímu a dalšímu hraní aby byl lepší a lepší.

    Všichni se baví o PvP. Někde jsem četl, že by PvP bylo toho typu, že všichni hráči budou mít všechno stejné. Podle mě je hloupost. Jak na tom budou ti kteří své postavě věnovali stovky hodin? Podle mě by měl jít hráč do arény s tím, co nasbíral. Ten kdo hru hraje 200 hodin, hold bude mít asi problémy porazit hráče, který u hry strávil hodin 1000. Tak by to mělo být. Je to stejné jako třeba ve sportu. Ten kdo dře a maká na sobě (farmí, craftí, prozkoumává AH biduje na itemy které končí ve 3 ráno a nařizuje si kvůli tomu budíka) tak ať je nejlepší ti co tomu tolik nevěnují prostě nejlepší být nemůžou, nebo můžou ale musí do toho pustit své těžce vydělané peníze a nakoupit si itemy pro svou postavu za reálné peníze. A to neplatí pro PvP al epro celé diablo.

    Ty které hra nebaví, a chtějí odejít ať odejdou. Časem většina zjistí to, to přece jen není tak špatná hra ještě rádi se ke hře vrátí. Vše probíhá nějakým vývojem. Věřím, že za pár měsíců, či let se diablo posune zase o level výš, a bude z něj opravdu top hra. Aby se tomu tak stalo, potřebuje blizz právě nás. Z našich herních účtů získávají inforamce o tom jak hru hrajem co v ní děláme a tak. Nic nejde hned. aj kse říká…kdo si počká,ten se dočká.

    Cena hry je příliš vysoká? Lidi berte to takhle…každý rok vyjde třeba nová fifa…na začátku jí koupíte za 1300Kč a za půl roku jí dohrajete a čekáte na další vydání a to stojí dalších 1300Kč. Diablo? To může člověk hrát klidně 5 let. Když na každé postavě stráví hraním rok má na 5 let vystaráno a to jen za blbejch 1300Kč nebo kolik hra teď vlastně stojí. Jak je napsáno v článku, těch co by hru někde stáhli těch škoda není. Ti co jí hrát chtějí si těch pár korun naní seženou a litovat nebudou. Pro mě hra 9,5/10.

  24. Ja mam voci D3 tiez vyhrady(inak to ani nejde, balance neni hotovy), ale pre mna je to anozaj hra na cele roky. S tymto sa teda s autorom clanku nezhodnem. Ked za nejakych 5-6 rokov vyjde druhy datadisk, stale budem hru hrat. Nie kontinualne(to nakoniec nerobim ani teraz), ale ze by zabava nejak utichala, to povedat nemozem. Naviac teraz je to levelovanie mozne urobit velmi rychlo a to je podla mna dobre.

  25. Sorry za double post ale nevim ako sa tu robi edit ^^. Este ma napadlo ohladom AH, velmi moc ovplyvnuje celkovy stav itemov, a celkovo ich je dost malo, legendariek teda hlavne logicky, ked si clovek pozre 10 ultra high-end equipped charov, tak na vacsine vidi tie iste veci, dost mi to pripomina D2 (ake sa nosili veci najcastejsie clovek ani nemusi hovorit), cize urcite byt na Blizz mieste tak vyrazne popracujem na itemoch, snazia sa affixovat prefixovat sufixovat a ja nevim co mozne fixovat, ale hlavne to chce tych predmetov viac, hlavne tych ultra high-end, lebo na konci hry ma kazdy tie iste veci co uplne nekorensponduje s tym ze postavy budu velmi odlisne ci uz skillov alebo veci.

  26. Nikdy jsem nějak moc rpgčka nepařil a diablo 1-2 vůbec. Ale když vyšla trojka řekl sem si že si jí vyzkouším ale četl jsem na internetu že je to nuda a známí co si hru koupili hned po vydání tak říkali, že už to májí projité. Ale já ji stejně před měsícem koupil a ničeho nelituji, hrál jsem i chvilku torchlight 2 ale po koupi diabla 3 pařím jen diablo 3, pěkně kafíčko, cigárko a jdem se jak přesně bylo v článku napsáno odreagovat…10/10 pro mě a myslím, že nás čekají ještě další přídavky do hry. Jo nechci nějak vůbec předbíhat ale líbilo by se mi kdyby dali pak do hry i časem nové postavy…Mirasulak#2952 můj battletag….

  27. No takze moj pohlad na hru …

    Hra je fajn, ziadny zazrak. Najviac co sa mi na celej hre paci su cinematics, Diamond Gates a Black Soulstone asi tie naj herne videa ake som videl (ak nepocitam Mass Effect). 

    Nehorazne ma sere nonstop rovnake lokacie, ktore su nekonecne, velke miesta su ciastocne fajn ale ked su stale rovnake tak to je doslova ubijajuce. Potom dokola tie iste keci followerov a Leah, tych bych zbil len aby drzali zobak, doslova mi vre zlc z toho a preto si radsi vypnem zvuk a zapnem hudbu. 

    SP Offline ze neni no , co sa da robit to mi je v podstate jedno lebo sak clovek je v dnesnej dobe online v podstate aj tak nonstop. 

    Graficky, ziadny zazrak, jedno co je ale doslova hrozne je vyzor equipu. Plus tie plienky co nosi WD a trase sa jak keby mal kazdu chvilu umret na Alzheimera. 

    Gameplay je fajn, zabavi to cloveka, zaciatky hry urcite zabavnejsie a lepsie nez D2, neporovnatelne lepsie, jak to casom clovek hraje viac a pribuda cas tak je gameplay lepsia nez v D2 ale uz nie tak vyrazne. 

    Co sa tyka lvlov, idu dost rychlo v podstate, za 25 hodin hrania hc s dh som bol 51 na konci nm, ked si vezmeme tak je to mozno ekvivalent v d2 ten 90lvl, co som cital pre-release tak na 60-ku sa mal clovek dostat po velmi dlhej dobe , a 100 lvl paragon ani nehovoriac , ano paragon ide vyrazne pomalsie , ale ci to je vyhlasovany ekvivalent na 99lvl k D2 ? , silno pochybujem , tam clovek musel vykrvacat z oci a hrat 24/7 aby dal 99 ..

    V kazdom pripade moj konecny momentalny verdikt na hru je 6.5/10, „hru“ , lebo vydali len beta verziu , ktora ma po dlhsom hrani nudi , ked si to clovek zapne raz za tyzden na 5 hodin tak je to vcelku zabavne , takze casom uvidime ci sa to aspon priblizi z dlhodobeho hladiska k D2.

  28. Velice pěkně napsáno a autorovi pochvala za zajímavé postřehy. Grafika je super, určitě bych ji neměnil. Kdo ji ovšem viděl jen ze screenů a podle toho hru hodnotil, toho je mi líto, protože efekty (i když někdy přehnené) ji vystihují. Nevím co u ostatních, ale u mě byla na prvním místě vždy hratelnost.

  29. Já se na D3 těšil jako na žádnou jinou hru, byl jsem ochoten se i zúčastnit (jako většina lidí tady) půlnočního prodeje. Na první večer s D3 nikdy nezapomenu. Fakt silnej zážitek. Po asi 3 měsících intenzivního hraní jsem ale od toho odešel a ani jsem na to nemákl, zkrátka byl jsem přediablovanej. Ale na druhou stranu, „D2 vlny“ byly mnohem kratší a nechal jsem toho vždy po normalu. V D3 jsem byl i v rozpacích z AH, pač vás oddělovalo jen pár šušňů za koupi nějakýho itemu, který rozhodoval o tom, jestli hru dohrajete nebo ne. Nicméně, zatvrdil jsem se, že na AH prodávám, ale kupuji jen minimálně, radši si to všechno vytluču z monster. Nebo vyrobím craftingem. Jinak je D3 pro mě naprostou špičkou.

     

  30. Celkovo spokojnost, ale na par veci si neviem zvyknut.

    Vylepsovanie statov cez gear je mozno dobre pre auction house, ale inac to uplne odsuva zmysel bodov na dalsom level up. Taktiez to robi z bielych veci odpad ktory sa ani neoplati zdvihnut. Level up dava napr. barbarovi +3 strenght. Postava s levelom 60 ma teda zaklad 3×60=180 strenght, coz je smiesne cislo ktore ma kazdy lepsi gear. To tam tie staty a levelovenie ani nemuseli davat. To je, ale asi odlozene na Diablo 4.

    Grafika je v pohode, ale vadia biedne textury na postave a oproti D2 vyzera equip otrasne. Barbar vyzera akoby vykradol kovosrot a kozenu galanteriu. Pri spomienke na gothic plate a ancient armor sa mi chce plakat.

    Crafting (gamgling) sa mi zda nepouzitelny. Moj navrh na pripadny datadisk by bol: vycraftovana vec bude mat aspon jednu zarucenu vlastnost pre moju postavu, alebo by tam mohli padat napr.nejake magicke kamene (obdoba run z D2) pomocou ktorych by sa dali craftovat veci s konkretnymi vlastnostami (knockback, resists a pod).

    Ja D3 davam velku sancu ze sa stane este lepsim, tak ako sa D2 postupne vdaka LoD dopracovalo na legendu…

  31. Vyborny clanok, stotoznujem sa s nazorom. Samozrejme, ze je tam kopec veci,co by sli spravit inak, ale ved vsetko mozno casom pride. O tom ze je to dobra hra svedci aj to, ze v podstate od kedy vysla som nehral nic ine. Cize 5 mesiacov hrania len jednej hry. To sa mi nestalo hadam este so ziadnou hrou.

  32. no ROE to nema spatny… ergo jako zabava na 100+ vice hodin za par korun to jde a trocha nostalgie (vzpominky na to, jakou peckou bylo sveho casu D1) take neuskodi 🙂

    zkratka a dobre po uspokojeni prvotni touhy po nove hre je soucasne dobe D3 schopne spolehlive zajistit par hodin tydne na odreagovani a vetsi ocekavani jsem ani nemel; na 24+ hodinove zaseky jako sveho casu u Civi3, D1, WII, SCII nebo UO bych uz ve svem veku stejne nemel cas 😉

  33. Proč nosit MF? nuže nejspíš proto, že padá více věcí a lepší, což je koneckonců přesně to, co má mf dělat… nějaké 3 měsíce sem se trápil na Act 1 inferno tím, že prostě nic moc nepadalo, občas nějakej zajímavější rare, dohromady do tý doby 4 leg a 1 set, pak sem potkal čupr partu lidí a s nima se nebál oblíknout mf eq, postupně sem to vyšvihl na nějakejch 350mf a ono to začalo padat, nejen že padalo víc rare než předtím (nechával sem si rare 62+ na identify po konci hry, takže sem měl prima přehled), nejen že padalo víc 63, ale dostal sem se na průměr 2leg/den (občas 1, občas 4, rekord 7), s tím jak rostl paragon sem prostě jen nahrazoval mf věci battle equipem, přesně jak blizz tvrdil, takže opět spokojenost… prostě sem spokojený s tím co blizzard dělá a rozhodně se nenudím…

  34. kdyz teda pominu nescetnekrat probiranej grafickej styl, kterej me osobne vadi nejvic, tak pak me asi nejvic stve, ze tech predmetu ve hre zase tolik neni, ale dost se opakujou. Mam na mysli jejich vzhled. Clovek drzi v ruce stejne vypadajici kus na 30 levelu jako na 60. Je jeden vzhled ramen na ilvl 61, jeden na ilvl 62 atd. Chtel bych, aby mel clovek na kazdym ilvl na vyber alespon ze 3 vzhledu. Takhle behaji ve hre temer identicky vypadajici postavy.

  35. Mě by se to líbilo víc, kdyby nebylo automatický rozdělování statů a ještě aby jich bylo víc (i když nevim jaký by ještě měli bejt 🙂 ) A skilly aby nebyly otevřený všechny (akorát v D3 neni žádný odvětví, tam je každej skill jedinečnej a dělá něco jinýho V D2 to bylo rozdělený na of. a def. aury, light/fire/cold kouzla atd., nebo v TQ podle povolání, tady už to nepůjde, to by museli koplet všechny skilly vymazat a udělat nový a to je blbost 🙂 ) A taky bych zrušil Checkpointy, aby měl waypont stejnej smysl, jako v D2. Jinak samotnej gameplay je skoro stejnej, možná lepší jako u D2, takže to bych nechal. Grafika se mi líbí a moc jí ve hrách neřešim.

  36. Diablo trojka mě zabavila jako žádná jiná hra… ale asi jen na tři měsíce. víte co mně od hry odvedlo? no přece to, že mi už dvakrát totálně podělali build za kterej mně to bavilo nehoráznym stylem. od tý doby jsem si sice nechal diablo v compu, ale hrát ho v následujících týdnech či měsících nehodlám.

  37. Diablo jsem vždycky bral jen jako oddychovku. Tou pro mě je i teď. Když už mě nebaví W:ET jdu si zasekat do pár monster. Sice je divné, když se po několikáté měnila síla monster, oslabují se jednotlivé skilly a podobně, ale Diablo není jedinou hrou kde se tomu tak děje. Bohužel někdy vývojáři dají na špatné ohlasy a ne všechny změny jsou dle mého gusta, ale nikdy se nemohou zavděčit všem. Co se týká grafiky, tak jinou bych u Diabla ani nechtěl. Pro mě hra účel splnila. 9/10

Napsat komentář