Dupping itemů v Diablu 3 (Updated)

V několika posledních dnech ekonomiku Diabla 3 tvrdě zasáhla nová vlna Duppování (neboli zdvojování) itemů. Které části trhu byly hlavně zasaženy a co s tím? Dva Diablo streameři se věnují tomuto problému ve svých videích. Mrkněte se na ně a na naše shrnutí.

Update:

 

Duppe na patchi 1.0.5.

 

 Link na video: http://www.aipai.com/c12/NDs2IScjI2gnaiAo.html

 

Důkazy o masivním duppování na Asii na patchi 1.0.5. se opět dostaly na komunitní fóra. Kromě toho Blizzard na několik dní na Asii zastavil obchodování s komoditami. Že Blizz o celém problému nejspíš dobře ví je více než zřejmé.



Moldran: Duping in Diablo 3, Gem Prices & Manticores


 

Když bychom měli shrnout co Moldran říká:

1. Dupping se původně objevil na Asijských serverech, ale nyní se začal masivně objevovat i na Evropě a NA.

2. Duppování zasahuje hlavně gemy – itemy jsou random a takřka nejde získat dva stejné. Je tedy relativně snadné dohledat odkud se duppuje. Gemy jsou tak levnější než za kolik stojí craft.

3. Hned po gemech jsou nejvíce zasaženy High end legendárky. Dohledání na http://www.diabloprogress.com/ Moldran ukazuje, že jeden stejný předmět má 20 hráčů.

4. 05:10 – Už postarší video jasně ukazuje, jak snadné je duppovat itemy.

5. Je důležité zvyšovat povědomí o tomto problému, aby ho Blizz vyřešil. Celým problémem by se mělo zabývat přímo nejvyšší úroveň firmy, protože by mohl snadno zničit celou herní ekonomiku.

 

 

Kripparian: This New Duping Thing


Když bychom měli shrnout co Kripparian říká:

1. Souhlasí s Moldranem, že důkazy o tom, že duppe existuje jsou jasné.

2. Tvrdí, že je naivní myslet si, že když cena gemu náhle stoupla (jako v posledních dnech) na 10 milionů, tak že duppe zmizel.

3. Mluví o tom, že občas výjimečně je možné skutečně dostat dvakrát stejný item. Tento neúmyslný duppe se stává zcela výjimečně a je to bug který zatím nebyl fixlý.

4. Duppe podle Krippa není tak snadný jak ukazuje Moldran v čínském videu. Je to spíš Hack stejně jako když se vám někdo nabourá do hry.

5. Gemy mají stejně jako itemy své ID. Nejsou tedy snáze duppovatelné proto, že by ho narozdíl od itemů neměli. Ale je pravda, že je možné nadupovat lower gemy a pak craftem vytvořit nové top gemy s unikátním ID.

6. Gemy se duppují spíš proto, že jsou nejvíc poptávané ekonomikou. Duppe je totiž neskutečně rozšířený. Když uvidíte gem az 150k musíte si uvědomit, že už ho konkurence stlačila z neskutečných 20m. Lidi tak dobře vědí, že se něco takového děje a investují do gemů, protože vědí, že jsou podceněné.

7. Cesta od prvního Dupe až na youtube je velmi dlouhá a dělo se to od počátku hry. (Kripparian postoval Moldranovo čínské video už cca před měsícem a půl)

8. Diablo 3 se nyní po 1.0.5. vzpamatovalo a mnoho lidí se vrátilo zpět. Lidé, kteří tvrdí, že pokud se tohle nevyřeší skončí s hrou to nemyslí vážně.

9. Blizzard Duppe pravděpodobně nikdy nespraví. Těžko říct jak by to mohl udělat a navíc v Diablu 2 nikdy nedokázal zpravit runy, s nimiž se dělo totéž.

 

109 komentářů u „Dupping itemů v Diablu 3 (Updated)

  1. Nazdar všem. Koukám jak tu krásně brečíte, ale nevím proč !!! Tahle hra je úchylná sama o sobě. Hra má už od samého začátku rozděleno co komu bude padat a nebo nebude. Všechny kecy o náhodným dropu a pravděpodobnosti jsou jen výmysl pro děti a lidi co si nejsou schopný připustit pravdu o tom že hra je jen aukce převlečená do herního hávu. Jde jen a jen o prachy které se hrou otočí. Většina hráčů co opěvujou tuhle hru jsou jenom otroci Blizardu na který vidělávaj. Strávil jsem ve hře nespočet hodin – pro ty co tvrdí že brečim že věci nepadaj upozorňuju že mám zabitých téměř 25k elitek a to dohromady na sc a hc. Nebudu říkaž že mi za celou dobu nic nepadlo, ale bylo toho tak málo že si to ani nepamatuju. Mám všechny postavy na 60. levelu a přitom jsou oblečený mnohdy do 52. levelu. Statistiky šance na drop jsou téměř nulové a vše se musí koupit na aukci od předem určených hráčů kterým to padá a kteří tyhle věci proženou aukcí. Můj závěr ??? Hra je stejně mrtvá tak ať klidně kopírujou itemy a všechno ostatní, alespoň si to bude moct koupit normální hráč za rozumný peníze v aukci !!! 🙂 Přeji dobré hraní 🙂

  2. naco vymyslat uz vymyslene? staci aby sa pouzilo to, co uz hra v sebe obsahuje. Ked si dokazu velke banky ustrazit miliardy operacii a vedia presne urcit ktora kedy bola zrealizovana, od koho a kam smerovala a co obsahovala, dokaze to snad aj Blizzard 🙂

    Netreba ziadne videa a ine bububu… 

  3. Vrana: Idea dobra, ale provedenim by se z ni stal totalni nesmysl. Budes ve hre vice hracu. Budete bojovat ve skrumazi a najednou ti padne legoska. FAJN! Seberes, identifikujes… JEEEE… Super item, ale ne pro me. Sup do AH. Ale uz nevis, ze nakej blbec jen ve skrumazi pri umirani potvor vyhodil dupovanej item a cekal, kterej blbec ho zvedne. A ted jsi hacker a mas bejt stihanej a platit pokuty… Libi? A ze by se takovi 100% nasli, na to muzes vzit jed. Navic b se jiste naslo mnohem vic podobnejch „workaroundu“, kdy by byli biti jen ti, co nekomu nalitli, protoze ti pravi podvodnici v tom umeji chodit.

  4. Jinak mě napadlo jak by se dal tenhle problém řešit tak, že by to zvládl i Blizz v relativně krátké době s minimální snahou. Vídat 

    patch 1.6 který by obsahoval ujednání a třeba i nějaké video jak se bude postupovat proti lidem co duppingui. O tom že pokud úmyslně vložím  do AH dupping předmět, budeš následně soudně stíhaný s maximálním možným finančním postihem, přesahujícím třeba 10000x způsobenou škodu.

     

    Osobně si myslím že by stačil jeden exemplární případ a bylo by po duppingu předmětu. Tím že by hráči odsouhlasily tento patch tak by souhlasily s těmito podmínkami a při pádnými sankcemi. Pro poctivé žádná problém pro svině řádná komplikace a pro Blizz konečně nástroj něco efektivně řešit. 

     

    Pokud by Ajey nebo někdo s vazbou na Blizz tohle předal budu jen rád. Snad to zavedou, protože tohle mi fakt vadí.

  5. MONKey: nezlob se na mě ale ty seš d-bil.Za prve si uvědom jaký je rozdíl mezi tím brečet a být totálně znechucen a nasraný. On někdo věděl, když to začal hrát a následně odehrál stovky hodin, že se budou předměty dupovat? Garantuji ti že pokud by to tak bylo tak to nikdo ani nezapne. To že tobě nevadí respektive je ti to jedno, že hlavní podstata hry je pro skutečné hráče v troskách, hlavně vypovídá jaký seš hráč ty. Ideální by bylo kdybys ty tvoje bludy psal někde pro hráče co mají odehráno 10 hodin a mají názor hodný MONKey.

  6. delosombres – Modlrana na streamu sleduji nekolik mesicu. Koukal jsem na to jak manipuluje s AH, jak kupuje podhodnocene predmety a prodava je za skutecnou cenu. Holt měl na to goldy. Ale porad je to pouze chytrost daneho hrace a pocet odehranych hodin nikoli bug, ktery by vyuzival. Nechci se tohoto Rakusana zastavat, nerozumim natolik diablu abych mohl provadet jakekoli soudy. Rozhodne se mi ale libí jeho nazory, jak hru proziva atd. Ma svoje chyby. Jeho stream co se taky obsahu tyka je nudny, vice mene runy viz alkazier, ale to co obcas rika nebo vysetri je zajimave. Porad lepsi nez king kongor.

  7. Ještě dodám. Nejen kvůli podvodníkům, ale i kvůli takovým jako je Moldran (AH idiot, co hraje pro prachy) nemá běžný hráč nikdy šanci se dostat k uber předmětům. Když bude vše stát mnohem méně (ať už důsledkem dupování, či jiných vlivů, i don’t care), tak to bude reálné i pro no-no-lifery a hlavně, čím více dupů, inflace zlata atp., tím víc na to začnou boteři kašlat, protože se jim to přestane vyplácet. Paradox. Sami se zničí. A lidi konečně začnou hrát Diablo.

  8. c4pje:

    No nevím, ale hodně z těch slavných a bohatých „streamerů“ se dopracovalo tak daleko hlavně díky počátečním exploitům, darům od fandů a flipováním na AH namísto hraní hry jako takové. Viz. Moldran. Magor, co zevluje na AH a flipuje a flipuje. Pardon, ale Diablo 3 je akční RPG a ne Auction House Tycoon. Jinak s tebou souhlasím samozřejmě a čest poctivým hráčům.

  9. Díky za pozitivní hodnocení komentáře, upřímně jsem to nečekal.

    To req a ramm – Já s Vámi v podstatě souhlasím, jak s politikou společnosti, že nemůže dovolit vydat prohlášení, že její hra má velkou chybu, tak s tím že blizz určité kroky dělá. Je tady ALE! A to hodně velké ale, větší než zvládne CAPS LOCK. Pokud se duppované itemy objevují už i na evropských a usa serverech proč blizz neregauje zastavením obchudu i tam? Proč nechává vydělávat podvodníky dříve 30 dne 4 miliony goldu za gem a by je nasledně prodali na ebay nebo v aukcích? Bohužel tohle je dvousečná zbraň, protože mnoho lidí si radši koupí levné goldy od „překupníků“ a ušetří než aby si koupili od poctivě farmících a AH sledujících lidí. Nejsem z těch, kteří by věřili, že třeba diablem mužou přijít k nějaké té kačce(hraju vysloveně pro zábavu), ale sleduji několik streamerů a hráčů, kteří tráví kvůli této možnosti u diabla několik hodin denně a jen sdílím jejich frustraci.

  10. Arrinao: Těmi prostředky jsem měl samozřejmě na mysli finance. Vzhledem k tomu, že Activision/Blizzard je po Nintendu druhá největší herní společnost na světě, tak tyto prostředky mají. Problém je v tom, že se jim to (asi) nevyplatí. Diablo 3 není WoW, kde se platí měsíční poplatky. Tam bych řekl, že je zabezpečení na vyšší úrovni. Samozřejmě, že na 100% nelze zabezpečit nic (když se dneska nabourají i do FBI nebo Mrkvosoftu), ale  když už si takhle na**ali na hlavu, tak by nějaký boting a dupování mohli řešit aktivněji. Ne, že jde po 2-3 měsících pořád dupovat jako po másle a ještě to mají na očích na diabloprogressu. Jako lol.

    Co se týče C&C4, tak ten nemá tak sofistikovaný systém ochrany (jde „jen“ o jakési vylepšené a více otravné DRM), proto se pirátí. Diablo 3 se nepirátí ani po půl roce. Jedna věc je DRM, druhá věc je server-side systém.

    Nicméně se chápeme. Blizzard chtěl peníze z RMAH, ale nějak si nedomyslel, že zabezpečit AH není tak jednoduché a ve výsledku by to mohlo být po finanční stránce kontraproduktivní. Možná, že si třeba jen chtěli otestovat, jak se to osvědčí, resp. kolik to bude vynášet.

  11. Arrinao: Moje chyba. Blizzard má dost prostředků a zkušeností na to, aby zabezpečil onlinovou hru. Nikdy mě nenapadlo, že v roce 2012 ve hře, která je server-side, půjdou dupovat itemy. Někomu asi nedošlo, že samotná existence RMAH maximálně podněcuje usílí tu hru hackovat. Bez RMAH by to nikoho neštvalo. Jen by se udělal reset serveru, opravil by se dupe problém a jelo by se znova. Takhle to moc jednoduché není. Je fakt jen otázkou času, kdy zruší RMAH a zavedou ladder. 🙂

    delosombres: No mám dojem, že je trochu přeceňuješ. Prostředky, zkušenosti? Možná, *možná* to druhý, ale prostředky teda ani náhodou. Troufám si dokonce tvrdit, že na 100% zajištění bezpečnosti hry nebudou mít prostředky nikdy. Máš vůbec ponětí kdo je na druhé straně? Hackerské komunity ze všech koutů internetu? Na to že je hra server side online only sere pes, jenom tak namátkou třeba kuk sem na datum vydání a sem na datum uploadu (je to jen jpg, adresu jsem pro jistotu začernil). Jasně je to hra z roku 2010, jasně, s Diablem kromě toho online only moc společného nemá; dávám to sem spíš jen tak pro kontrast jak i neuvěřitelně mizerná hra s naprosto miniaturním potenciálem ve srovnání s Diablem a bez možnosti nějakého reálného výdělku z RMAH je do měsíce od vydání vesele pirátěná. To si koneckonců napsal i sám, že RMAH podněcuje hackování tak si i sám dáš dohromady jakým asi hackerským útokům musela tahle hra čelitUsmívající se. Já už jsem dřív napsal že způsob fungování D3 je skoro jako oficiální vyhlášení války hackerům. Nikdy nevyhraje. Dřív nebo pozdějc na něj někdo vyzraje.

  12. Já jsem hrál nejprve klasicky s aukci a asi po měsíci mě celá hra přestala bavit a to jsem horko těžko 3 akt na inferno. Prostě jsem neměl žádnou radost z toho, že jsme si ty věci nakoupil na AH. Teďkon po létě jsem začal hrát s kámošema, je nás asi 5 a jedem výhradně bez aukce a předměty si maximálně dávamé mezi sebou. Stejně jako při D2 :-). A tomu dupování předmětů, co tu tolika lidem skazilo hru, se můžu jen smát. Celá hra je větší výzva, ale hlavně je to větší zábava, člověk má větší radost když po týdnu famrení mu dropne supr předmět, než když po týdnu farmení si koupí předmět. 

  13. Dobrý den všem hráčům. Mám pro ty hráče co jsou smutní a chtějí skončit jen kvůli debilním hajzlíkům co zneužívají chyb hry takový návrh:) Třeba Paulík83 je hráč kterého chci oslovit. Přemýšlel jsem že skončím po přečtení tohoto článku. Nevěděl jsem o tom co se děje a pak to byl šok. Nechci ale opustit tu pohodovou partu lidí se kterými hraju každý den po práci. K věci:) Postavy co máte se kterými jste výhodně nakupovali gemy a teď k nim máte pomalu odpor protože v nich vidíte to jak z vás někdo udělal hlupáka určitě nemažte a nechte si je na accountu pro případ že Blizz by s tím časem mohl něco udělat… Založte si novou postavu a řekněte kamarádovi kterému je to fuk jak se obléknul ať vás protáhne na MP10. Běhejte jen za ním a sbírejte si neidentifikovaný věci co napadají. Budete překvapeni kolik legendárek napadá po cestě:) Samozřejmně když padne legendárka kamarádovi tak jí vyžadujte jen neidentifikovanou:) Celý tento můj vzkazík je jen o tom aby jste se oblékali jen z toho co vám padne a sami si to identifikovali a HLAVNĚ bojkotovali ten Blizzardí paskvil jménem aukce. Na levelu 60 budete za chvilku a kamarád si aspoň odpočine od věčného běhání po klíčkách. Když mu padne Leoric Signet či jak se ten ring jmenuje tak vám ještě poděkuje:) Omlouvám se všem za chyby a přeju vám pohodový den. PS: Nikdy neberte od nikoho identifikovaný věci a zapomeňte na aukci. Tato hra je krásná i bez aukce.

  14. Azure nie davat ban zato, ze niekto predava pod cenu…je to jeho vec ked sa tak rozhodne… predsa nemozes vediet jeho dovody. Ale treba davat ban za to, ze clovek vyraba duplikaty a tie predava. Takze ked ma niekto legal gemy alebo itemy a dava ich pod cenu tak nech. Ale ked niekto dava do aukcie duplikaty a nech ich dava aj za horibilne sumy, tak takemu ban bez pardonu. Samozrejme, ze v reali sa duplikaty daju najlahsie identifikovat tak, ze su to velmi dobre veci za smiesne peniaze. Ale urobit z toho pravidlo by bola len dalsia chyba, ktoru by Blizzard urobil. A nakoniec by som rad vedel ci Blizzard nieco urobi s uz existujucimi duplikatmi a ci pripadne nejako chysta odskodnit ich majitelov, ktori si ich ziskali legalnou cestou v aukciach, ktore ma pod palcom Blizzard, v pripade ak by chceli ocistit Diablo 3. Paradoxne clovek, ktory vlastni na postave najviac duplikatov nemusi byt skutocny falsovatel. Ten teraz sa po medializacii tohto problemu, moze naopak vsetkych duplikatov zbavit a na cas stiahnut z trhu, az to cele prehrmi. Ked sa to takemu cloveku prepecie, tak to by bola chyba a uplne faux pas pre Blizzard by bolo keby zacali poctivym hracom mazat ucty alebo mazat itemy, ktore si vydrazili (bez patricnej kompenzacie). Budem sa opakovat, ale akonahle dopustili existenciu RMAH, nejde to riesit len bezhlavym mazanim ci uz predmetov alebo uctov. Ako by sa vam pacilo keby vam vymazali postavu len preto, lebo zistili, ze vas build pouziva kombinaciu skillov, ktore ju robia nesmrtelnou? Je to snad vasa chyba alebo ich maslo na hlave? Kto ma byt za hru zodpovedny? Hraci bez moznosti realne hru menit alebo jej tvorcovia, ktori na tom este aj zarabaju a maju to ako hlavnu pracovnu napln? Kde lezi ta zodpovednost?

  15. Goliathus: nesouhlasím s tím, že se na gemech nedalo vydělat… já jsem, myslim že po patchy 1.0.4, na gemech vydělal asi 8M, s tím že jsem z aukce kupoval square a dělal jsem nejdřív radiant, protože jsem neměl dost peněz na star, pak star a nakonec jsem si za ty prachy koupil plánek na flawless a dělal jsem flawless dokud byla cena výdělečná a dokud to lidi kupovali :)… ale teď se opravdu dá na gemech vydělat jen dupováním… blizzard by s tím měl hodně rychle něco dělat… například banovat účty, které na aukci dali gem, jenž je extrémě pod cenou (radiant star za 9M? ban, flawless za 2M? ban atd…)

  16. To co se v D3 teď děje mě nijak netěší ale zase mě to nějak neodráží od toho abych hru hrál a užíval si jí. Pokud se někde objeví reálné peníze vždy je to problém. Člověk to vidí ve sportu, ve vládě ale i v rodině. Peníze jsou jedním z hlavních strůjců problémů. Vždy tomu tak bylo a bude. Možná byla chyba RMAH do hry dávat, možná ho měli do hry dát až dýl, možná měl mít blizz větší kontrolu nad tím co hráči prodávají a každý item před prodejem na RMAH měl projít pečlivým zkoumáním a v aukci se měl objevit řeba po 12-ti hodinách. Blizz o našich účtech ví úplně vše, když je to on-line hra musí to vědět. Když zjistí, že ve hře je 2x nebo vícekrát ten samý item mají to hned řešit banem a prošetřit okolnosti. Gemy ať vezme čert (diablo), obchodovat s nimi prakticky nešlo protože poplatek 15% při prodeji na AH srazil výdělek na nulu nebo do mínusu a za ten čas a starosti to nestálo prodávat ani na general/trade chatu.U itemů je to problém. Věřím v to, že si s tím blizz poradí, kapacity na to snad má.

     

  17. MONKey: o tomhle to ale neni… on tady nikdo nenadává na to, že by u Diabla 3 trávil stovky hodin času.

    Tady jde o to, že svět Diabla má (měl) nějaká pravidla a proto bylo zábavné v něm být a hrát. Budovat lepší postavu, farmit gear, aby se člověk dostal výš a užil si ten pocit, jak ty elitky krájí (pokud někomu se to zdá malicherné, tak je to samozřejmě OK… ale hráče Diabla přesně tohle baví).

    Jenže Blizzard nezvládl pravidla toho světa udržet. Je logické, že bude cena dobrých předmětů klesat. Je ale naprosto demotivující, když se ekonomika tak splaší, že nákup na který hráč šetří 100 hodin farmení, je po 14ti dnech vyfarmitelný za 5 hodin. Že některé komodity stojí proti veškeré logice mnohem méně, než jejich výroba atd. atd.

    O tomhle je ten hate okolo…

  18. S Diablem číslo 3 jsem momentálně zkončil. To co se děje je už na mě moc a to hraju od vydání. Dokonce jsem si vzal dovolenou týden když to vyšlo  ,,OMG,. Sice jsem díky RMAH dostal pár euro cca 50, řekněme, že  jsem hru měl zadarmo, ale rozhodně to můj cíl nebyl. Prostě už to není pro mě výzva… . Vývoj budu i nadále sledovat, ale čakám, že tak nejdřív za rok jestli už nebude teda D3 pod kytkama se na to podívám zase. Ostatně jako vždy ekonomika to pos…a.  Asi je v Blizzardu nějakej Kalousek.   

  19. Oblibena hlaska: proc tady vsichni breci? Diablo je vas zivot, nebo co? Nutil vas to nekdo hrat stovky hodin? Vzdyt se da hrat uplne v pohode jen pro zabavu a aukci neresit. Chamtivost a zavist vladne. Ze si nekdo muze koupit vybavu na cely inferno za par goldu, no a co? Chapu, ze se nekdo muze citit poskozenej tim, ze koupil za real prychy neco co dnes nema ani desetinovou hodnotu. Ale to uz je riziko „burzy“. Nikdo nikoho do niceho nenuti. Je to jen „hra“. Hra, ktera me bavi od vydani a pekne pomalu, ale jiste si ji uzivam. Porad nekdo breci, ze uz zase nema vyzvu to hrat atd. Je potreba si ten zazitek davkovat pekne pomalu a nesedet u toho 10h/denne a pak si vylevat srdicka na forech. 😀 Diablo za me 10/10.

  20. Arrinao: Moje chyba. Blizzard má dost prostředků a zkušeností na to, aby zabezpečil onlinovou hru. Nikdy mě nenapadlo, že v roce 2012 ve hře, která je server-side, půjdou dupovat itemy. Někomu asi nedošlo, že samotná existence RMAH maximálně podněcuje usílí tu hru hackovat. Bez RMAH by to nikoho neštvalo. Jen by se udělal reset serveru, opravil by se dupe problém a jelo by se znova. Takhle to moc jednoduché není. Je fakt jen otázkou času, kdy zruší RMAH a zavedou ladder. 🙂

  21. Než se rozepíšu tak bych jen chtěl předeslat že tímhle mým příspěvkem nikoho nenabádám k bojkotu her od Blizzardu nebo něčemu podobnému. Jedná se spíš o takové zanadávání na korporátní praktiky Activision Blizzardu, které využívají toho že mají svoje fanoušky lidově řečeno „na háku“.

    Koukám že i hardcore příznivci RMAH, jako delosombres, už sami přišli na to kde tkví ten rozdíl mezi RMAH a nelegálním prodejem předmětů v Diablu 2 o kterém byli dříve celí žhaví polemizovatMrkající. Musím říct že s ním stoprocentně souhlasím i v tom že RMAH nakonec půjde do kytek. Jak už jsem před čtyřmi měsíci napsal tady, dá se s 95% pravděpodobností očekávat že Blizzard nakonec RMAH zruší. A ne jen tak ledabyle, on si na tom dá sakramentsky záležet: „Since Blizzard *always* listens to it’s customers, we decided to disable RMAH in our expansion pack. We agree that it’s a big mistake that raws players away from the nature of the game. We will also add singleplayer and tons of new x y z things… etc etc“

    No a co vy na to? „Paráda, konečně se jim rozsvítilo, konečně na to přišli to se to teď bude hrát.“ A, jo budete mít pravdu: z vašeho pohledu se bude jednat o happyend, konečně budete mít hru jakou jste chtěli. Jenom ten háček je v tom že z pohledu Blizzardu se taky bude jednat o happyend a to mnohem větší protože díky tomu big mistaku se jejich kompletní tržby z Diabla 3 sakra znásobily. 

    Myslím, že RMAH byl od začátku jen taková zkouška hráčských nervů, něco jako když malé děti zkouší kam až můžou zajít, než „bude zle“. Zle bude tehdy když se na grafech zisků z aukcí dosáhne stanovená minimální hranice. To bude čas, kdy bude třeba odhodit image zlé společnosti, která dělá věci hráčům natruc a být zase ten starý dobrý Blizzard, který cares only to make the best games in the world. A jak už jsem napsal výše, všichni jim to sežerou, protože nakonec ta hra bude defacto opravdu super a zisky z budoucího datadisku to díky tomu nijak vážně neohrozí, možná právě naopak protože toho budou moci „nabídnout“ o to víc(„Look! We added singleplayer! You can play alone with no lag! And you can find more uniques than ever! We increased the drops!“

    Jak už jsem psal na začátku, jedná se o můj subjektivní názor, možná malinko podpořený tím že v rámci mého studijního programu chodím na přednášky na Fakultu Managementu VŠE. Jestli je tu nějaká praktická rada, která z tohohle mého příspěvku vychází, tak je to jenom nepodlehnout masovému šílenství a hru si koupit až ve chvíli, kdy začne mít opravdu smysl si ji kupovat (= je to opravdu dobrá hra, ne že si ji koupili všichni moji kámošiUsmívající se). Protože podle mého názoru po „úspěchu“ RMAH bude big mistaků tohohle a podobného typu určitě ještě dost.

  22. Nejhorší je že ta hra absolutně ztratila vyznám. Normálně se ptám řekněte mi jeden jediný důvod proč to hrát. Já sem ji hrával průměrně tak 6 hodin denně(bavila mě do dnes i přes všechny neduhy). Proč chodit dokola ty stejné lokace když je to furt to samé, v tomhle hratelnost proti jiným hrám kde se mění okolnosti je nulová. A jediný důvod který nás tahal znova a znova do hry(drop) je duplikováním zrušen. 

     

      Jako přijde mi to tak, že Blizzard okradl skutečné hráče o x stovek, možná tisícovek hodin života. Je fatk super vědět že nějaký k-kot si může jen tak kopírovat ty nejlepší věci nebo gemy absolutně bez práce udělat za pár minut. Na co se pak snažit poctivě? Nepřipadáte si jak idioti, po tomhle (to Blizz chtěl). Další věc je na co dělali Id předmětu když ten nejsou schopni tenhle problém řešit.

     

    To sou tak blbí že nejsou schopní zabezpečit něco tak triviálního, já si osobně myslím že někdo jen využil chyby ve hře kterou tam samozřejmě udělal sami u Blizzu. Viz třeba nesmrtelný Blizard to byla taky celkem triviální záležitost.

  23. Krásně to shrnul Evilbringer.

    Já myslim, že to největší negativno jde momentálně z toho, že každý hráč, co trávil v D3 stovky hodin času, teď ví, že to nemělo vůbec žádnej smysl, kromě okamžité zábavy (která zase tak úžasná neni). Diablo 3 bylo vždycky o vývoji postavy… ale vzhledem k podělanosti ekonomiky člověk mohl farmit 500 hodin a přitom za to koupil itemy, na které se dá nafarmit dnes za 10 hodin.

    Ta šílená frustrace je hlavně o tomhle. Jakákoliv časová investice do Diabla 3, je kromě okamžité zábavy naprosto k ničemu.

    A znovu musím dodat… Diablo 3 je to 6 měsíců a už je to mrtvá hra. Co může D3 dnes nabídnout novému hráči? Ekonomika je postavená momentálně tak, že za 3-4 EUR lze koupit komplet vybavení k dohrání inferna. Ale nemusíte utrácet ani EURa, protože ve hře vám vypadne dost gold na itemy, aby byla hra nudnou arkádou.

    Já jsem šťastný, že jsem hrál hned od prvního dne a odolal jsem myšlence, že si D3 zahraju až opatchované po půl roce. Protože dneska bych nudou nedojel asi ani nightmare.

  24. Jak jsem napsal, tenhle boj je marný. Botovat a podvádět se bude vždycky. Blizzard nakonec bude muset zrušit RMAH a hra dopadne jako Diablo 2. Vůbec nedokážu pochopit, jak se mohli odvážit tam dát RMAH, když nedokázali hru a to ani přes online ochranu zabezpečit i proti takovým trivialitám jako je dupování.

  25. Kanam: On to sice Vrana napsal dost nastvane, ale ma svym zpusobem pravdu. Ty taky, ale prava pravda, ak uz to byva, je nekde uprostred.

     

    Ano – hra mid ala stovky hodin zabavy, ALE kolik z tech odehranych hodin byla opravdu zabava? Prvnich 150 byl souboj Hracova vytrvalost vs totalni lagy. Sorry, ale u spolecnosti, ktera ma tak velkou zkusenost s WoW, meli pruzkumy, videli, jak to vypadalo, kdyz udelali na vikend open betu (pretizeny servery 90% dne) bych cekal, ze na ostrej launch pripravi lepsi podminky nez 14 dni lagu.

     

    Nesouhlasim treba s tim, ze Inferno bylo nehratelne. Ja ho dohral jeste na puvodni verzi. V grupe ovsem nehratelne bylo, single sel dat.

     

    Ze predelavaji vlastnosti celkem chapu, protoze vzdycky se objevi nejake vyuziti, ktere je vic op, nez vyvojari chteli a naopak nektere jsou k nicemu… Tady upravy celkem chapu. Pozor! Chapu ze delaji upravy, ale s nekterymi upravami take nesouhlasim a msylim ze jsou spatnym smerem.

     

    Dale me treba hrozne stvou legendarky… Pro me za me, at legosky padaji vsem jako me (= skoro vubec), nebo jeste mene, ALE at kdyz uz padnou, jsou opravdu legendarne dobre. Kdyz porovnam runova slova z D2 a legendarky tady, tak tady to je fakt odpad. A to i u nejlepsich legosek. 99% lege co padne jsou fakt nehorazny sracky, co jesou i po tom jejich supervylepseni mnohem horsi, nez ty nejhorsi itemy co prodavas vendorovi, nebo nechavas lezet na zemi.

     

    Dale to byly nesmrtelne postavy, o kterych by blizz ani nevedel, ze to jde, kdyby se to vzdycky nekde neproflaklo. Ale tohle MOHL vedet! Kdyby nedelal porad takovy caviky s tim, aby nahodou nepozval do bety moc lidi a neposilal par tisicovek klicu jen svejm oblibencum, tak mohli mit fakt perfektni betatest, kde mohli odhalit obrovsky mnozstvi bugu, mohli vidt, ze jejichs ervery pravdepodobne napor nezvladnou atd atd. Ale to oni si radi ctou fora, kde lidi prosi o klic a smejou se. A pak launch vypada jak vypadal.

     

    A kopirovani itemu… To opravdu je bez komentare. A jeste horsi je jejich reakce – tydny a mesice zadna. Pak rozdaji 100 000 bannu lidem, kteri si tim vydelali vic enz si vetsina lidi vydela za pul zivota, takze jim tim banem opravdu urcite hrozne ublizi.

  26. Další důkaz jak strašní kretení dělaly tuhle hru. Absolutně to ničí význam tehle hry, jinak jestli Diablo3 někdo totálně zabil jak sou to samotní vývojáři. 12 let ve vývoji a oni vypustí hru co se dá celá projet za pár hodin. První 3  měsíce nehratelné lagy, které určitě potěšily nejednoho z nás. Další věc absolutně dementní zabíjení pohledem které dělalo z Inferna nehratelnou sračku(později to vypnuli). X krát předělávané vlastnosti postav a skilu fakt super něco tvořit 3 měsíce naprosto zbytečně. Vrchol všeho je milion efektu co ve finále způsobují totální nehratelnost. Je fakt super když celou obrazovku zaserou třeba mágové tornádem a nevíš tam nic. Vrchol všeho je kopírování předmětu, já vážně smekám. Nevidím momentálně jediný důvod tuhle hru znova zapnout. Spíš vidím perfektní důvod pro vrácení peněz.  Všechno bych to přežil ale zničení podstaty hry (duplikováním) opravdu ne.

     

    PS: Diablo3 je perfektní podvod na lidi.

  27. Zdravím,

    musím říct, že sem z toho úplně nešťastnej. Přiznám se, že aukci docela využívám (ne RM). Ale to co se tam poslední dobou děje je hroznej fail! Není to ani měsíc co sem kupoval innas radiance za 38 milionu. Asi za 14 dní mi vypadla o něco lepší, tak sem si myslel, že to střelím zpátky aspoň za 2O..no a pěknej omyl, nemůžu to prodat ani za 1.5 mega. To je jenom příklad. Pokud má být aukce součastí hry, takhle to vážně fungovat nemůže, ti rejžožrouti mě vážně štvou, hlavně že jím blizz zvyšil ještě drop oproti nám zaostalejm evropanům (je-li to pravda!?). Mám odehrano přes 250 hodin, ale už mám vážně choutky vyprdnout se na to. 

    Chlapi držte se! :)) 

  28. Goliathus tak to si uplne mimo…AH a RMAH tu dal Blizzard a ja ako hrac nemam absolutne ziadnu sancu zistit, ze dany predmet ktory kupujem alebo drazim je duplikat. Teda v pripade, ak sa mi ho podari kupit legalnou cestou cez AH alebo RMAH, Blizzard nema absolutne ziadne pravo mi nasledne zabanovat ucet. Ludia vsak mate rozum tak rozmyslajte!!! Akonahle sa dup preda alebo vydrazi, tymto procesom sa z neho stava legalna vec. Ako mozete niekomu vydrazeny predmet len tak vymazat? Aby to bolo ako tak ciste, museli by ste mu vratit aj zlataky alebo eurace. A to by som chcel teda vidiet ako by to urobili, pretoze ak idete cez Paypal tak je tu ste tretia strana, ktora nema dovod peniaze vraciat. Skutocne ako kupujuci nemate sancu vediet ci sa jedna o dup alebo legal! Ako som uz napisal, jedine co by tu mohlo pomoct je SYSTEMOVE RIESENIE. Na druhej strane z pozicie Blizzardu je kazdy predaj pre nich biznis a urcity prijem, preto ich motivacia tento problem vyriesit je velmi mala. Im moze byt v podstate jedno ci sa predal legal item alebo duplikat, poplatok za predaj si tak ci tak stiahnu. Horsie by bolo keby vsetci hraci zacali az do vyriesenia tohto problemu ignorovat AH a hlavne RMAH. A to je nerealne. A na koniec, znovu musim povedat, ze obhajovat Blizzard za to, ze nema s aukciami velke skusenosti a ze sa ucia za pochodu v dnesnej dobe neobstoji. Vy by ste zacinajucej banke prepacili keby vam mesacne mizli nejake peniaze na ucte? Asi nie. Pokial nemaju skusenosti, mozu si kupit riesenie na kluc alebo odkupit spolocnost, ktora s tym skusenosti ma. Jednoducho povedane, akonahle dovolili aby sa obchodovalo s itemami dialo za realne peniaze, nemozu problem hodit len tak za hlavu. Tu sa uz neobchoduje za fiktivne zlataky, SOJ, runove kamienky alebo za ligotave kamienky. Presne ako vedia zablokovat ucty na ktorych bezi nelegalna verzia hry Diablo 3, vedia rovnako zlikvidovat naduplikovane predmety. Mozete mat v hre aj 2 alebo viac identickych veci ale ak ich vygenerovala hra, budu mat rozdielne ID. To je navod, ktory mal Blizzard zaimplementovat do hry uz na zaciatku. Snad necakaju, ze im my hraci, zacneme radit ako hru spravit cistou?

  29. Pokud vezmu v potaz, co Blizzard dělá s nápravou, nejlepším řešením by bylo pevné stanovení minimálních prodejních hranic.

    4c4pje: Nejlepší komentář. Též mám problém si dnes něco zahrát, všechno to jsou konzumní primitivnosti dohratelné na nejtěžší obtížnost v rozmezí 4 až 5 hodin. Velkým problémem je zásah konzolového hraní, hra musí být tak jednoduchá, aby konzolář neměl problémy s hraním. Je smutné, že technologie šla kupředu na úkor obsahu. Poslední hra, která mě opravdu chytla, byla Amnesia.

  30. Díky za spoustu komentářů. Pár reakcí

    ramm : Myslím, že si docela trefil hřebík na hlavičku s reakcí na c4pje. Blizz dělá hodně o tom není sporu, s  profesionální korporátní pracovní morálkou takovýhle firem, musejí jejich týmy vykazovat efekitivitu; ale je to tak, jak říkáš. V první řadě se musí zachovávat loajalita k projektu a když se udělá chyba, je lepší o tom nemluvit na venek i když možná uvnitř lítaj hlavy (nebo aspoň prémie dolů 🙂 )

    A druhá věc je, že musí být skutečně problematické jakkoliv šáhnout do hry tak, jak je. RMAH Blizzzardu v tomhle přidělal dost starostí, ale na druhou stranu, s tím, jak to mají právně pojištěné, a navíc už ukázali, že se nebojí nerfovat a znehodnotit nějaký typ itemů (IAS nerf), tak je otázka jak moc jim RMAH skutečně brání v zásazích do hry. Dalo by se z toho ale odhadovat, že bysme se možná mohli dočkat nějakých banwavů/hotfixů nejdřív na HC? Nevím jen si brainstormuju 🙂

    TheLibrarian: Bohužel jsem žádné vyjádření Athena k dupu nenašel, ale další lidi v komunitě o tom problému mluvili tak třeba pro inspiraci: http://cs.twitch.tv/cdxliv často o medituje nahlas 😉

    saaajt18: 😀 měl jsi líp kopat do bomb pak by dostala ;-). Ale co se týká toho, že to je jen hra za pár e, no je a není žej. 🙂 Sice jsi do toho vrazil jen pár e ale někteří i přes 500 hodin herního času. Vezmi si, že 500 se děláš s postavou na kterou každej kolem řekne jenom, ty jo ten je fakt dobrej, tohle bych chtěl jednou mít a umět, a pak přijde vlna cheatingu a mají to všichni :). Ale je fakt, že trápit se tím příliš moc je zbytečné i když to člověka prudí když to vidí :).

    Goliathus: No jo, ale představ si, že si na AH koupíš item na který dlouho šetříš a těšíš se na něj a najednou dostaneš ban na acc protože máš na sobě dupe. Nevím jak tebe, ale já bych asi rozkousal klávesnici 🙂 (pls taky trochu mírnit jazyk)

     

    A na závěr ještě jedna věc. Blizz se k celému problému vyjádřil tak, že proti všem Hackům a Cheatům musejí bojovat všichni členové komunity jak Blizz tak i poctivý hráči a žádá každého, kdo by se o takovýchto hacích dozvěděl, ať se obrátí na http://us.blizzard.com/en-us/submit/hacks.html.

    A poslední věc Dupe se píše s jedním P 🙂 Jen jsem si to ověřil, ale jsem už moc líný to opravovat 😉

  31. Mám  rád Diablo3   a  preto  taký hajzli ktorý  sa akým koľvek  spôsobom   snažia  zničiť  hernú ekonomiku  hry mi  nemôžu pokaziť  chuť  hrať  aj  daľej  aj  keď  viem  ako   to  na  nás  všetkých  pôsobí a  dúfam   že  to  Blizzard  vyrieši Usmívající se

  32. vsichni si uz kaspy naplnili,takze zavreni tydle lidi nejak neohrozi…. kdyz jim zabanujou ucty,tak si vydelli na 1000x Diabel,takze si koupi dalsi ucet a je jim to jedno… ale vyresit by to mel,docela me to stve,ze se takhle podvadi a zase na to doplati ti poctivi hraci…

    kazdopadne ekonomika v AH je totalne zkazena.. ty drahy veci si muzou koupit jen ti,kteri si stovky milionu koupili na RMAH nebo maj ty pitomy boty,kteri za ne farmi a nafarmi desitky milionu denne,aniz by na ne nekdo prisel… to me teda stve

  33. c4pje: Ja si ani nemyslim ze blizz nic nedela, neni to mala firma a uz vubec to neni firma, kde by nepracovali schopni lide. Jen to nerikaji verejne (coz z jejich pozice ani uz nejde).


    Dalsi vec, ze to blizz nebude schopen opravit/nevi jak to opravit je taky hloupost. Jen to neni treba mozne bez vetsiho zasahu do hry/bude to trvat dyl/nehodi se jim to do kramu skrz penize a nebo jakykoliv jiny duvod. Pokud nekdo z vas pracuje nebo pracoval ve velike SW firme o stovkach nebo tisicich zamestnanacu, urcite vi, ze tyto problemy jsou zname, vi se o nich od zacatku, resi se, ale nemluvi se o nich na verejnosti. Je to uz z casti i politikareni a hleda se nekdy reseni typu aby se vlk nazral a koza zustala cela.

  34. Já osobně bych gemy neřešil. Kolik jich kdo bude potřebovat? Pár! Každý se soustředí na jednu nebo 2 postavy, né všechny itemy které má postava na sobě můžou mít v sobě gem. Pokud to nějací kokoti takhle podělali můžeme to zazlívat jen jim a ne blizzardu. Kameny si myslím že nejsou to, co diablo ohoržuje. Gemy ve hře ať všem hráčů stornují lepší gemy jim rozloží a vrátí do kvality flawless square. Na AH ať zruší obchodování s gemy, zvýší jejich drop popřípadě ať udělají drop kamenů do kvality STAR a poslední gemy si bude hold člověk muset ucraftit podle toho kolik jich bude potřebovat s omezením na account 10ks radiant star. Gemy by se udělaly neprodejné jako je HELLFIRE RING a bylo by to. Hráči co hrají více postav by si pak za mírný polatek u jewellera měnily kus za kus podle toho co by zrovna chtěli hrát za postavu a jaký typ kamenu zrovna potřebují. Ti co gemy duppují budou mít útrum a hře si myslím že to nijak výrazně neublíží. U itemů je to průser. Tam bych to nekompromisně trestal zabanováním a likvidací accountu hráčů a to všech hráčů bez vyjímky kteří duppovaný item na sobě nebo u sebe mají. Ten kdo item dropnul by si ho více vážil a nedupoval by ho pro další. Pokud blizzard nebude tvrdý, bambusáci a rejžáci (nejsem rasista ale z filmu Gran Torino se mi ta hláška líbí Usmívající se) jim budou kálet na hlavu a blizz bude muset řešit tyto věci a na vylepšování hry jim nezbyde čas. Pokud se blizz chce tohoto problému zbavit zákrok musí být radikální a zákonitě se musí dotknout i nás nevinných a poctivých hráčů. Já osobně bych to pochopil a považuji to za nutnost.

  35. no nevím jak se duppuje a jak s tím lze bojovat…. ale nešlo by udělat systém ve hře tak, že jakmile se na postavě náhodně objeví 2 totožné itemy oba se automaticky smažou? Pro lidi co nepodvádějí to bude zcela vyjímečné a prostě si řeknou, smůla no, a šance, že se jim to stane u super itemu je téměř nulová. A pro ty co podvádějí nikdy nezůstane jim nic, ba naopak ještě budou tratit, teda ovšem pokuď by si to zase nějak neobešli…. co říkáte?

  36. Každopádně to, že na diabloprogressu mělo několik lidí stejný uber item je známo už tak 3 měsíce. To jen k tomu, jak to Blizzard řeší. Existuje totiž takový názor a vídám ho čím dál častěji, že Diablu ekonomika nesvědčí, viz Diablo 2. Každý se rychle equipne dobrými itemy a pak už jen farmí best-in-sloty prdící na nějakou ekonomiku. V Diablu 2 to tak bylo a i přes dupování atd. se to hrálo (a stále hraje) tolik let.

  37. Diablo III

    Pokud si hráči a hráčky, stěžujete že hra nevyžaduje učení jak jí hrat, tak nemá zcela pravdu. Totiž on Softcore čili Normal charakter, je v této hře něco trenažer, který vám povolí nemezeně umírat a provazovat skily k dokonlasti. Devastace obtížnosti hry je poměrně značná.

    Hardcore charakter na druhé straně vyžaduje tréning a pilování vlastního herního stylu. Přesně podle stylu starých her. Prostě pro mně hra, když má i game over jinak to jako hru ani neberu.

    S pozdravem.

  38. Jen pro vyjasnění, pečlivě jsem to ještě prohlédl, nejedná o žádný návod – video je tady postlé jen jako důkaz, že se to děje i na patchi 1.0.5. Samozřejmě jako Diablofans si myslíme, že duppeři by zasloužili jen Molten, Frozen, Fire chain, Arcane jazýčkáře od rána do noci :-).

  39. aj mna samotneho ako vas vsetkych mrzi ze sa takto „podvadza“ ale je to ako v zivote…pokial to osobne nemozem zmenit tak je zbytocne venovat tomu energiu…urcite je spravne nato poukazat ale nie hystericky plakat nad kazdou „krivdou“ ktora sa v d3 udeje…je to len hra za smiesnych par eur oproti realnemu zivotu kde mna a asi aj vas dennno denne odrbavaju politici a ludia stojaci za nimi o podstatne vyssie sumy…trosku skuste prehodnotit rebriciek dolezitosti alebo sa aspon zamysliet…ja osobne som hral sc  ted uz len hc a zatial sa ma nijak nedotkli ziadny boti duplovanie ani nic poobne…nevenujem tomu pozornost…bavi ma hra ako taka a je mi jedno ci natom niekto zaraba..ja hram pre radost a ked ta skonci prestanem hrat d3…ale plakat nad hrou ? naposledy ked som mal 11 pri bombermanovi ked ma porazila sestra 😉

  40. Ajey: Ty tam nekde vidis jak se to kopiruje? Ja ne…

     

    Walker: On jeste existuje nekdo, kdo o tom jeste nevi, ze se to deje? (Nevedel do ted?)  A pokud se o to bude snazit, tak verim tomu, ze blizzard snaz zabannuje (najde) tyhle lidicky co to budou na blind zkouset, nez ty velky ryby.

     

    Req: No to maji ted teda duperi konec s dupovanim, kdyz Blizz uzavrel obchod se sutrama a surovinama v Asii. To jsou vylozene namydleni. Jedinej kdo je namydlenej jsou normalni hraci, kteri si je ted nemuzou koupit. Duperi uz maj vydelano jak prasata.

  41. Jaké návody? Co tady zase vyšilujete? Někdo z toho videa snad pozná jak to udělat? Proč nazýváte i takovou blbost jako změnu ip jako hack? Jen ať lidí ví co se děje. Jen ať vidí, že blizzard nedělá nic. Aspoň žádní chytráci nebudou říkát že gemy pod cenou je běžný jev… Mě osobně tohle dost vadí, blizzard by měl zabklokovat celou aukci a tohle dost tvrdě řešit. Aukce jde do kdytek a s tím půjde i diablo, pokud se něco nezmění… hlavně že hrajeme online.

  42. c4pje: vždyť v Asii máš uzavřené obchodování s komoditama co chceš víc?


    Jinak, většina tvé argumentace vychází z nostalgii že kdysi bylo lépe, takhle je to všude, vem si kolik her se hraje s takovou intenzitou a množstí lidí, kolik těch her bylo multiplayer…. i většina artiklů dřív dostala nejaké opravné patche. Víš já jsem nikdy moc do her neinvestoval dřív ale nedávno jsem si koupi Battlefield 3 a Starcraft 2 … a ta komunita? všichni trollej to samé, pouze brečí jak je to a to špatné. Přitom já se krom errorů na začátku s ničím jiným nesetkal (bugy? latence?). Souhlasím jen s jednou věcí a to že se vše zjednodušuje, ale to je kvůli dětem co to hrají ( mě napadají legendárky a setovky, já umíram kdyžse mě dotkne vážka, já umírám moc u Beliala pláč, pláč….)

  43. Req – Začínal jsem na hrách jako prince, packman, dynoblaster, nebo 4 barevný sokoban, paratrooper, mach3 později Wolfenstein 3d, supaplex a podobne. Z dnesních her jsem nešťastný. Většina je pouze grafikou a videosekvencemi nabušená přímá cesta ke konci. Po hráči již nevyžaduje přemýšlení, herní strategii, vytrvalost, učení se. Jak byly dřív hry jednoduché tak měly svoji krásu, minimum chyb, bugů a desítky či stovky hodin zábavy. Dnešní grafická pozlátka plná bugů, chyb a dohrávám !!většinou!! do 10 hodin a znova je nezapínám. Netvrdím, že udělat hru je jednoduchá věc, ale pokud se najde chyba a tak závažná jako tento případ měl by blizzard okamžitě jednat. Jak zastavením prodeje v AH, tak bany, vyšetřováním, opravami atd. atd. Moldran dnes dokazoval že tento problém je starý několik týdnů a zatím přišla ze strany blizzu pouze reakce, že o problemu vědí a že se jím zaobírají. Blizz má v tomto případě reakci jak rimmer na diskotece, by řekl Listr z červeneho trpaslika. Chapu tak všechny rozčilene hrače, protože stovky hodin hraní pro ně pozbývají smyslu. Stejně jako obchod s goldy za RM kde si pár asiatu masti kapsy a poctivci utřou. Hráči jsou nároční, náladoví. Bohužel jsou právě takoví jako si je firmy vychovali.

  44. c4pje: pokud hraješ hry nějaký ten pátek, tak víš jak těžký organismus taková hra je. Dříve byli hry jednoduché, my co jsme vyrostli na Prince of Persia, Contra, Pipe atd. na to máme možná rozdílný pohled a současné doby si vážíme. Pro mě jsou jediní sráčové samy hráči. Můžeš se klidně dát na programování a jít do nějaké sekce Blizzardu tyto věci řešit, a zjistíš že to není tak jednoduché… Online režim minimálně znemožnil používání a kradení hry! AH + RMAH zase přehazování itemů mezi lidmy. Mám pro tebe jednoduché řešení nepoužívej AH nebo přestaň hrát tak nedokonalé hry jako dělá Blizz.


    btw. sam jsem z duppovaní nešťastný (viz. některé mé odpovědi na fóru v thredu), ale věřím že se to vyřeší ke spokojenosti všech. Hráčů i Blizzu.

  45. Req – A no koho jiného? Tato soukromá společnost vydala produkt za který chce peníze a v tuto chvíli je jedna jeho součást velmi nekvalitní. Kdyby ten problém byl ojedinělý a Blizzard to byl schopen okamžitě vyřešit tak nic z tohohle nevznikne. Problém je už tak rozsáhlý, že to lidi štve. Nevím jak vy, ale já když za něco dám své peníze a produkt nefunguje, tak ho reklamuji, pokud se s reklamaci nic nedeje produkt nedoporučím.

  46. Pliveme na Blizzard za to, ze co se tyce novejch veci, tak nezvlada vubec nic. A u Diabla 3 to plati tisicinasobne. AH vypada jak z doby kameny, vyhledat padnouci legendarku je prace na 3 hodiny, s komunitou nekomunikuje vubec, a kdyz uz komunikuje, tak o kravinach, na vsechny potize se hrou ma odpoved: poslete nam specifikaci svejch pocitacu a ve vysledku stejne pomuzou s kulovym, takze muzes jen cekat, az nekdo z uzivatelu zjisti, jak to opravit… A ted tohle. Na Blizzard se snasela kritika, ze vsechno musi bejt online a oni se neustale ohaneli tim, ze vsechny enduhy z online hrani (vypadky internetu, spadlys ervery, tisice mrtvejch hc postav – rubberbanding atd atd atd) jsou primerena cena za to, ze se nebudou vyskytovat zadni hackeri. A co jsme dostali jako bezni hraci? Jen ty negativni veci.

     

  47. Nazdárek lidičky.

    Problém duplikování předmětů není jenom v Diablu III, ale vsadil bych se že to bude více her. Prostě všichni hrajeme online onli a nejdou se mezi nami podvodnici, kteří to dělají umyslně. Prostě nemá cenu to moc řešit, blizzard určitě něco vymyslí, třeba legendary a setové předměty s přesně danými vlastnoasti a bonusy za nošení části i celých setů.

    S pozdravem!

  48. Moldran se prave v dobe kdy pisu tenhle koment venuje na svem streamu dal dupingu, nasel nove video(patch 1.0.5) kde je ukazano, jak hrac vyhodi jednu vec a spadnou dve, venoval se cenne gemu a priblizne 2500 gemu je na AH na stejne nejnizsi cenne, dale krom manticor nasel dalsi setovky a legendarky duppovane pouzivane 10 a vice lidmi, dokonce nasel týpka, který má v inventaři 6 duppnutych předmětů a z toho vyvozuje, ze prave tenhle clovek predmety duppuje. Zároven hledal, jestli jsou stejne predmety v aktualni nabidce AH. Prekvapive byly! Takze problem duppovani je obrovsky rozsahlý a pokud se brzy neco nestane AH a system goldu bude takrka zbytecny stejne jako farmeni predmetu, protoze behem par dni ci tydnu bude to gear v cenne dnesniho low-endu.

  49. Igorekkk: Vzhledem k tomu, ze blizzard umi doopravdy v tomhle smyslu ho*no, tak nejakymur eseni moc neverim. muselos e kopirovat uz brutalne dlouho, jen ted se to moc rozlezlo tak se to dostalo na verejnost. Cinani vzdycky najdou chyby ve hre, ktery by nenasel zadnej normalni clovek ani za 50 let.

    Hlavne ze hlavni duvod trapnyho online hrani byl: Zabranime hackovani a cheatovani… Trapaci.

  50. Pockat pockat,resme tu jadro veci !!!! jestli se tohle opravdu deje v takove mire ze si duplikuji legendarky miliardove hodnoty….tak by se s tim melo neco delat.Tak ja se tu dru nekdy 10 hodin denne,farmim jak blazen a nejake sikmookej (parchant) si to duplikuje????tohle to neni nic na moji povadu lidi.s tim se musi neco delat a myslim ze mluvim za vsechny…. 

  51. SoulCrusher: Moznost, ze by se to Blizzardu libit nemuselo, me take napadla. Byl to jen takovy nastrel. Hlavne by to bylo potreba poradne domyslet.. napr. postava by nemohla mit sdilenou truhlu s postavou, co na AH obchoduje.. apod. Zda GAH nebo RMAH bych fakt neresil. Asi by to musel byt primo oddeleny herni mod podobne jako softcore / hardcore, ale to uz by nejspis bylo zbyecne komplikovane..

     K tomu zbytku reknu jen, ze na internetu je kazdy odbronik, ale v praxi to tak jednoduche neni. Neexistuje bezchybny system a nikdy existovat nebude. Cim vetsi mnozstvi lidi aplikaci vyuziva, tim vetsi sance, ze se objevi chyba. A spousta issue kolikrat vznikne az za provozu, jednoduse proto, ze pri koncipovani novych reseni chybi zkusenosti.

  52. Azataki to by mohli potom pridat aj achievement kto kolko kupil alebo predal itemov v aukcii. A to by mohli este rozdelit na AH a RMAH. To by mali hned 4 nove achievementy. A teraz schvalne si predstav, ze si na mieste Blizzardu, pre co by si sa rozhodol ked z RMAH mas realne peniaze. Tvrdia, ze je to zanedbatelne ale pravdu poznaju iba oni. Mozno keby sme sa dostali k info co sa za jeden den otoci na celom svete v ich RMAH, tak to vobec nie je zanedbatelne. Som naozaj zvedavy ci to Blizzard bude nejako do buducnosti riesit. Pokial kazda vec ma svoje ID tak by to mohlo byt vyuzite pri krizovych kontrolach. A v aukcii detto. Kazda vec pridana do aukcie by najprv musela prejst testom autentickosti a az nasledne by bola zobrazena v aukcii. To predsa nemoze byt problem zrealizovat ked cela hra bezi online na serveroch Blizzardu. Tie ma v sprave Blizzard a nie hraci.

    Ale uz stav v akom prisiel aukcny dom na trh vela o jeho „kvalitach“ napoveda. Az teraz po patchi 1.05 je AH a RMAH konecne doplneny o prakticke funkcie. A je stale toho vela co by sa dalo na nom len z pohladu komfortu uzivatelov vylepsit. Preco si nevyskusaju systemy, ktore su na aukcii zalozene a uspesne uz vela rokov? To je taky problem si preklikat ebay a inspirovat sa dobrymi napadmi ked uz su lakomi zaplatit nejakej spolocnosti, ktora by im to cele vyriesila na kluc, vratane mechanizmov na zamedzenie obchodovania s falzifikatmi?

  53. Myslim si, ze problem neni ani tak ve hre jako spis v hracich samotnych. Ac patrim k lidem, kteri si hru vice uzivaji pri postupu a zlepsovani postavy na zaklade vlastni pile, nebudu k AH tolik kriticky. Je treba si uvedomit, ze i kdyby bylo D3 designovano bez AH, stejne by se s predmety obchodovalo a stejne by jisti hraci hledali vsemozne skuliny, jak ziskavani veci zefektivnit. Diky tomu, ze je AH soucasti hry, se tyto skuliny dari lepe zjistovat. Krome toho muze Blizzard diky AH monitorovat a regulovat trh. V kazdem pripade si myslim, ze AH v jeho puvodni koncepci neni spatna vec.

    Tak jako tak jsou na vine hamizni hraci. Ja jsem smireny s tim, ze nebudu mistrem sveta D3 v cemkoli a ani po tom nejak extra netouzim. Svoji postavu si po malych kruckach vymazluju a predevsim se hrou bavim s prateli bez zavisti a nutnosti srovnavat se s ostatnimi. Nebavi me v D3 progressovat obchodovanim, bavi me bojovat. Dobri hraci pro me nejsou ti, co maji top gear, se kterym stoji v lave, mrizi arcana laseru a vubec je to neznepokojuje. Dobri hraci pro me jsou ti, co zemrou po prejeti jednim arcana laserem a presto umiraji jen zridka! Otazkou je, jak bude vypadat PvP. Ja doufam, ze D3 hraje vic troubu jako ja, co hraji hru pro zabavu podle pravidel a ne pro nejake ultimatni prvenstvi.

    Tzv. pure gameplay bez AH mi pripada byt o neco zabavnejsi hrou, ale nejak se pak nemuzu zbavit pocitu, ze je AH vlastne takovy dovoleny cheat. Mozna by mohl Blizzard takove hrace odmenit nejakym titulem ci necim, co by skutecne dokazovalo, ze jste po celou dobu AH jedinkrat nevyuzili..

  54. Jinak včera mi padl 2x stejný ring s monstra. Resp. jeden padl v Keepech 1 patro a druhej asi za minutu později. Tak jsem to psal na general, čím to může být a byl jsem za největšího blázna a všichni „trollovali“ že stačí dát double click se shiftem… Tím také narážim na public chat, který mně osobně vadí. :/ Už se tam nedá normálně bavit, všichni jen uráží a ponižují…

  55. hmm…vdaka, ze ste mi otvorili oci…ale vobec nijako ma to netesi… asi nevedia vypatrat odkial vychadzaju tie duplikaty….kde vznikaju…ci? Ale je evidentne, ze ked niekto preda nejaku skvelu legendarku a vzapati sa objavi taka ista za tu istu cenu alebo aj lacnejsie, tak asi tazko to moze predavat ten co si ju predchvilou kupil, keby to tak bolo malo by to zmysel iba vtedy ak by ju predaval drahsie, cize si par percent na nu nahodil. Su tu aj taki co skupuju lacne dobre veci s tym aby ich obratom drahsie predali. My mozno nevidime od koho kupujeme, resp. kto danu vec predava, ale Blizzard by taketo info mohol mat k dispozicii. Ban takymto „hracom“ asi problem nevyriesi. Chcelo by to nejake systemovejsie riesenie. Mozno staci nejaka rutina, ktora by kontrolovala ci sa nevyskytuju u hracov duplicitne ID predmetov, napriklad kazdy predmet, ktory u hraca pribudne, odosle svoje ID na server kde sa porovna s ostatnymi ID a duplicitne ID budu automaticky mazane, ucty falzifikatorov banovane. Nehovorte mi, ze sa s tym nic neda robit ked cela hra moze bezat len v online rezime. Akoze pokial to bolo za fiktivne zlataky ci runove kamienky, SOJ alebo cokolvek tak sa dalo prizmurit oko ale ked dali aukcie aj za realne peniaze, tak to je uz ina kava. V podstate je to tolerovany podvod a jedneho dna sa im to moze velmi skaredo vypomstit.

    Preco sa uvedene nedeje na hardcore je jasne. Presne ako bolo povedane, absencia RMAH je ten dovod. To je take trapne, ked sa v roznych rebrickoch najlepsich hracov objavuju navlas tie iste legendarky. Pri gemoch je to uz uplne mimo akukolvek kontrolu. Ale tym, ze sa to neda overit, neznamena, ze sa to nedeje. Skor naopak. 

    AH a RMAH som neodsudzoval, mal a ma zmysel pre hracov, co proste nemaju tolko casu alebo nemaju tolko stastia whatever… ale ked sa z toho stane butik kde nas kde kto taha za nos…tak to asi nemienim podporovat…sorry

  56. Hracou z botmi nie je mozne zabanovat preto a ani nikdy nebude lebo nezasahuju do kodu bllizardu ale ovladaju prostredie diabla svojou aplikaciou cez graficke prostredie co sa neda zistit, je to podobne ako by si digitalom odfotil monitor a na zaklade toho vyhodnotil akciu kturu chces urobit. Takze s tym nikdy nic nedokazu urobit, mozu akurat nasledne vo svojej databaze vyhodnotit hracou co maju podozrive itemi, co ale nie je dokaz( a moze sa stat ze im vynde iba nevinny clovek co ma nafarmene a za svoje zlato si nakupil kopec gemov). Takze darmo dufate v zmenu, nebude………….. ak sa nieco udeje tak iba to co v D2, kde vam par dni po kupe mizli itemi, na zaklade toho ze operator v bllizarde vyhodnotil ze tento predmet je pravdepodobne dupovany.

  57. Jen bych rád dodal, že sice můžete psát cokoliv o užitečnosti AH, ale Diablo 3 je díky němu teď už mrtvá hra.

    Reálně se zamyslete, co se stane, když si D3 koupí teď nový hráč a začne hrát. Po absolvování normalu má dost peněz na to, aby byl nightmare podstatně lehčí než normal. A to platí pro všechny obtížnosti, včetně inferna. Za několik EUR může mít už na normal výbavu s – LVL, se kterou s prstem v nose dohraje hell.

    Z hry se u efektivního hráče stane obyčejná arkádová mlátička nenavázaná na žádný vývoj postavy nebo na farmu.

  58. Jj… že něco podobného přijde říkám bohužel už od začátku. Co komu přinesl AH?

     

    – napakovali se boteři a hackeři

    – napakoval se Blizzard

    – Blizzard si zdůvodnil 100% protipirátskou ochranu hry

    – několik šťastlivců a noliferů vydělalo něco málo v začátcích

     

    – běžnému hráči existence AH sebrala 2/3 hry

    – hře to naprosto sebralo jakoukoliv balanci… jestli přijde PVP, tak k čemu bude? Pouze nám řekne, který hráč má lepší itemy z AH.

     

    A můžete tady kdokoliv psát něco o tom, že se hra dá hrát bez AH. Proč je tedy ve hře hardcore? Vždyť přece každý může hrát SC a v případě smrti smazat postavu, ne? :-). Pokud tu nebude nějaký módy bez AH se svázanejma itemama s acc, tak žádné pure stejně nemá smysl hrát.

     

  59. Jenom taková úvaha ohledně dupování kamenů. Hraju už cca 2 měsíce jenom HC, takže do dneška jsem se na ceny kamenů na SC nepodíval. Na Hc je cena úplně normální (výrobí cena + material + 15%), zatímco na SC je cena opravdu podivně nízká. Moje otázka zní, proč ten někdo, kdo by dupoval itemy na SC, to nedělá i na HC? Cena goldů je v tuhle chvíli 1 : 4 ve prospěch HC, takže by se mu to královsky vyplatilo. Kameny tam kupuju a prodávám pravidelně a zatím jsem nic podezřelého nezaznamenal. Ale na tom SC je to divný, to se musí uznat…

  60. No já bych tomu věřil. Prostě když někdo prodává něco pod výrobní cenou je někde chyba… Navíc gemů vám stačí relativně pár kusů. Je blbost, že by jich někdo nakoupil/vycraftil stovky za draho a pak prodával těžce pod cenou. Mě osobně se vůbec nelíbí to co se děje s aukcí. Itemy měly být account bound. Takhle je to zahlcené a prakticky nic se nedá prodat nebo to stojí pár set tisíc až na vyjímky. Jsem zvědavý co se s tím bude dít dál. Itemy co jsem dřív prodal za 10m stojí desetinu ceny nebo se nedají prodat vůbec. Proč se itemy nesvazují s účtem? Vsadím se, že v tom má prsty zrůda RMAH.

  61. Člověka to docela mrzí, že něco takového vidí. To je jak používat ve hře cheaty…. Něco trochu out off topic: Dohrál jsem D3 na inferno za Barbara a jsem ve 4. aktu za DH. Pak jsem si dal pauzu asi 4 týdny a co vyšel 1.05 patch tak jsem zkusil D3 rozehrát znovu za wizzarda s MP 5. Rozhodl jsem se hrát „pure“ a je to skvělé osvěžení nepoužívat AH a hrát jen s tím, co mi vypadne, vycraftim u kovářa… Brácha to taky tak zkouší a má stejný názor.

    AH je součást hry, kdo ale chce zkusit změnu –> PURE může být jedna z cest 🙂

     

    Hezký denMrkající 

Napsat komentář