Máte někdy pocit, že přežít s vaší postavou na HC je téměř nemožné a všichni ostatní to mají se svým imba buildem mnohem snazší? Barbar si leapne pryč, WD má spirit vessel, monk serenitku, DH imba smokescreen a wiz teleport přes zdi – jen vy pořád nic 😉 ? Já tedy často rozhodně ano. Třeba by vám pak pomohlo pár statistik o tom, jak to ve skutečnosti vypadá s počtem smrtí jednotlivých postav na HC. Podívejte se na statistiky ze stránky http://diablo.somepage.com která nám nabízí obří zásobu dat pro naše dohadování se, kdo že má to přežití nejsnazší :)!
Diablo.somepage.com je stránka, která pravidelně zaplavuje herní komunitu grafy, statistikami a množstvím zajímavých informací. Řekl jsem si, že by pro vás mohl být zajímavý jeden z posledních článků, který se týká HC statistik a tak vám diablofans přináším pár grafů a Reitův komentář.
Grafy byly vytvořeny na základě více než 1 000 000 RIPů v posledních měsících, takže pravděpodobně nemusejí odrážet naprosto přesně současnou situaci na 1.0.5. (1)
Kdo umírá nejvíc?
Začneme od toho nejpodstatnějšího. První a nejspíš nejdůležitější graf srovnává poměr mezi procentuálním počtem mrtvých postav a jejich hraností.
- Červenou barvou je označený poměr smrtí dané classy ke všem RIPům na HC.
- Modrou barvou je označené procentuální zastoupení danné clasy ve hře.
Když se na první pohled podíváme na tuto statistiku, co z ní můžeme vyčíst?
- Zdaleka nejhranější classa na HCje barbar. Je to také postava, která nejčastěji umírá.
- Barbar je také zároveň classou, která má největší nepoměr mezi zastoupením ve hře a poměrem smrtí z čehož vyplívá , že s ním lidé často umírají.
- Witch doctor a Monk jsou classy, které mají poměr zastoupení/smrtí vychýlený ve svůj prospěch. Hráči s těmito classami umírají méně.
- DH a Wiz mají poměr téměř 1:1
A nyní nechme suchá data stranou a zkusme podívejme se na to co z nich můžeme zajímavého vyčíst.
1. Tahle data, mě překvapila. Největším překvapením je pro mě jen cca 13% Witch Doctorů na HC. Naše zkušenosti s českou komunitou by spíš naznačovali, že WD bude více, ale čísla nejspíš nelžou. Je to o to překvapivější, že poměr mezi RIPy u WD a jejich hraností se mi pozdává celkem správný. WD s Spirit vesselem je pro HC jako stvořený. Dokonce je jednou z postav, se kterou si můžete užít spoustu zábavy protože můžete často upgradovat svůj damage za rozumnou hranici, neboť víte, že máte vždy dva životy. Spirit Walk jako takový je také pravděpodobně jedním z nejlepších únikových skillů ve hře.
2. Druhé překvapení je výdrž monků na HC. Monk je samozřejmě classa se spoustou defenzivních skillů, snadno nabere vysoké resisty a může se spolehnou na serenity. Ovšem jeho hlavním problémem je nedostatek únikových skillů. Nejobvyklejší HC monk build – Fists of Thunder, Flash, serenity,sw wind, Man. of Conviction, breath /OWE, Near Death exp, Seize the Initiative (zdroj: http://diablo.somepage.com/popular/monk#builds) postrádá jakýkoliv způsob jak se dostat z obtížných situací. Pokud se dostanete mezi rychlé illusionist moby, nebo kombinace jako vortex waller v úzkých prostorech, máte jedinnou šanci a tou je buď bojovat nebo běžet jako o život. Přesto se zdá, že monk je postava, se kterou hráči příliš neumírají.
3. Třetí překvapení je poměr u barbara. Barbar bývá všeobecně , spolu s WD, považovaný za nejsilnější postavu pro HC mod. (I můj vlastní názor 🙂 ) Nicméně, kombinace, berserker, leap (charge) a vysoká vitalita/armor dělají z barbara ideální volbu do HC (za což se ovšem platí vysokou cenou dobrých předmětů pro Barby). Proč má teda barb tak nepříznivý poměr RIPů? Odpověď, která mě napadá je, že, je všeobecně známé, že Barb je dobrá volba do HC a právě proto je první volbou mnoha méně zkušených hráčů, nebo hráčů navyklých hrát Softcore stylem. Je to ale pouhý odhad, a jak říkala všemi nenáviděná učitelka na základce: „Když nevíš nehádej!!“ tak nechávám otázku raději otevřenou :).
Kdy umřu? Otázka, na kterou chcete znát odpověď 🙂
Na druhém grafu můžeme vidět, kdy je nejpravděpodobnější, že vaše postava zemře na základě toho, kterého hrdinu jste si zvolili.
A opět nejprve čistě věcně.
- S WD máte největší šanci, že se dostanete až na 60 lvl. Monk a Barb jsou za WD v těsném závěsu.
- Wizard a DH mají poměrně své smrti rozložené dost rovnoměrně. Vyberete-li si tedy WD/Wize máte největší šanci, že se na 60. level nedostanete.
Myslím, že tyhle data už tak překvapivá nejsou. Když na ně kouknu napadá mě několik věcí:
- Je dobře známé, že Wiz a DH jsou obtížné classy na HC. Tento graf jenom potvrzuje, že vylevelit je je těžší než vylevelit zbylé tři. Čím nižší je procento postav dané classy umírajících na 60. levelu, tím snazší je zemřít dřív. Z toho lze jasně vidět, že pokud nemáte tolik zkušeností s HC hrou, nejsou tihle dva vaše nejlepší volba.
- WD je od 30. levelu téměř nesmrtelný :). Ve chvíli kdy dostanete Spirit vessel (lvl 30.) se prudce zvýší vaše šance na přežití). Je to zajímavý kontrast. Zdá se, že WD je skutečně snadno zvládnutelná postava, ale přesto je postavou nejméně hranou. Zdá se, že ani jeho ability tak nepřevážili nad neobvyklostí jeho designu, který již od prvních anket hráčům příliš nepřirostl k srdci.
Shrnuto a podtrženo
Statistiky jsou důležité, ale vždy záleží hlavně na hráči (já například dokážu velmi snadno umírat se všemi postavami) a také trošku na technických záležitostech. (i když samozřejmě úplně vždycky umírám jen na roolback nebo crash 😉 ). Například by mě zajímalo, jak by se osvědčilo trochu provokativní tvrzení, že barbary hrají v průměru horší hráči (viz. 1. graf). A naopak, když se podíváte, kdo byl prvním HC postavou na paragon lvlu 100 zjistíte, že to byl právě wizard (originálně pojmenovaný Mage 🙂 )
Pokud tak na vás někdy dolehne váha RIPu, tak si z toho nic nedělejte. Jak vidíte, nejste v tom sami :)!
Souhlasíte? Nesouhlasíte? Chcete se hádat 🙂 ? Nechte nám komentář v diskuzi!
(1) Zejména například po nerfu Energy armoru se nejspíše ještě ztíží situace pro mnoho wizardů.
Holodroid:
Ano.. o dohrání hry :), když zabiješ Diabla na inferno na MP0, tak je samozřejmý předpoklad, že si zvýšíš obtížnost a tím pádem jakoby znova dohráváš hru.. takže v podstatě tvůj argument je na nic, protože to je jak kdyby jsi zabil Diabla na normal a říkal „snažil jsem se ho zabít takovodu dobu a teď to dá každej“, protože MP10 na Infernu je dle mého skoro jak nová obtížnost hry oproti základnímu MP0..
A k problému s lagy, to že ty znáš pár lidí po celé ČR, SR (to jsi sice nenapsal, ale co) nic neznamená.. já mám taky spoustu známých po celé republice a stejně jako v mém případě nemají s lagy nejmenší problém a to u toho prosedí od rána do večera 🙂
Schvalne
Holodroid: 1. rád bych viděl tvou postavu, která si dává MP10 s prstem tam kde jsi ty uvedl 🙂
Já nikdy netrdil nic o tom, že hraju MP10, já se bavil o sbírání achivmentů a dohrání hry. Vyšší MP nastaví pouze člověk co má na HC už splněno a hledá další výzvy.
2. Asi jsi hrál ve všech městech v ČR, že tady píšeš takové tvrzení.. btw. já jsem z malýho města, nemám kdo ví jak úžasný internet a nemám víc než 100 latency, takže pochybuju o pravdivosti tvého tvrzení
Hovořím z mé zkušenosti a zkušeností některých hráčů z Mumblu, s kterými hrávám a RIPy na lag alespoň v mém okruhu přátel jsou běžným problémem.
3. Je to patch 1.0.5 :D, když už napíšeš správně 1.0.4, nevidím důvod proč nenapsat správně i tohle 😀
nezapomeň začít rýpat do gramatiky a dalších nepodstatných věcí.
4. Jak jsem uvedl v předešlém komentáři, dle mého má Blizzard už hodně stabilní servery, neboť když hraju já, tak to s údivem nikdy nelaguje 🙂
cg! já mám opačné problémy
Když máte lag a hrajete solo tak zmáčkněte rychle escape a vyčkejte… mám na hc téměř už 4tou postavu na 60 lvlu a ještě jsem s ničím na HC neumřel…. net nemám taky jistý, tak když mi ho haranti z intru zatěžujou tak se snažím nehrát, samozřejmě někdy mě to nedá a zkusím a přinejhorším si to jistím pauzou hry…. už jsem skoro 5-6x umřel a jen asi 2x kvuli netu… většinou to bývá nepozornost nebo spíš však já to hraju dobře a vím, že mám dostatek hp proti tomu power utoku :-). Tak buďte soudní a přiznejte to a pokuď to je netem tak uvažujte jak tomu zabránit – tedy PAUZNěte hru a vyčkejte až budete odpojení nebo až si všimnete že se graficky něco posunulo a net už běží správně a odpauzněte a pokračujte…. nic víc mě nenapadá, snad to někomu pomohlo…. a na multi radu nemám… multi bych nehrál na HC ani za nic…. ne dokuď nebudu mít stabilní net jen pro sebe a kdy se dokopu opravit si kontakt u myše (bo mi při sebemenší manipulací jednoho konce drátu vypadne) …. tě pic a úpravy u D3 už nikdy víc 🙂 co je to v blizzu za voly, že nechápou, že chci jen další story a z gameplaye max nějaký nový prostory!
Holodroid: 1. rád bych viděl tvou postavu, která si dává MP10 s prstem tam kde jsi ty uvedl 🙂
2. Asi jsi hrál ve všech městech v ČR, že tady píšeš takové tvrzení.. btw. já jsem z malýho města, nemám kdo ví jak úžasný internet a nemám víc než 100 latency, takže pochybuju o pravdivosti tvého tvrzení
3. Je to patch 1.0.5 :D, když už napíšeš správně 1.0.4, nevidím důvod proč nenapsat správně i tohle 😀
4. Jak jsem uvedl v předešlém komentáři, dle mého má Blizzard už hodně stabilní servery, neboť když hraju já, tak to s údivem nikdy nelaguje 🙂
Hlavním problémem hardcoru je bohužel stále mizerná konektivita v ČR. Hlavně v menších městech, kde není optika nejsou pseudo wi-fi poskytovatelé bohužel schoopni zajistit dostatečnou konektivutu pro to aby diablo běželo bez lagů. Toto vnímám jako obrovskou překážku, 80 procent smrtí v mém případě bylo opravdu pouze kvůli technickým problémům. Při patchi 1.5 mi navíc dvě postavy umřeli na pád hry kdy byla hra opravu hodně nestabilní ze strany Blizzardu. navíc je teď HC uplně zabité díky tomu jak je inferno nerfnuté všichni sbírají atchivmenty jak po másle a ptám se, na co mi sakra je, že jsem se čtyři měsíce snažil o dohrání a teď to každý zfoukne s prsem v prde**… U srdce mě může hřát pouze ta myšlenka že jsem to dorál alespon na tu 1.0.4, kdy hra měla ještě alespon nějákou obtížnost.
proc to vsichni svadeji na lagy?? to je takovy problem priznat, ze jsem lama a proste jsem to podcenil a chcipl? kecy o tom, ze z 99 pct za smrt muzou lagy… je to trapne a kazdy, kdo se ohani lagama je jouda, ze neprizna, ze je jouda.
já vím naprosto přesně kdy umřu – při výpadku mého mizernéno netu… naposled zakukala micka s paragonem 18 (blboun nejapnej domácí si pustil stahování a mě se to zaseklo zrovna u elitek)
*oprav 😀
Jinak.. s lagami musíte počítat, to je cena za to, že je to online.. ikdyž teda nevim o čem mluvíte 😀 .. já hraju několik hodin denně a lagy jsem měl jen při vydání Diabla, kdy byly přetížený servery.. teď se mi to seká jen při spuštění hry první 2-3 minuty a pak můžu hrát jak dlouho chci a vůbec žádný lagy
„Wizard a DH mají poměrně své smrti rozložené dost rovnoměrně. Vyberete-li si tedy WD/Wize máte největší šanci, že se na 60. level nedostanete.“
V první větě píšeš o DH, ve druhý o WD.. opav si to 🙂
Majky_majk tak presne toto sa mi vcera stalo s mojim DH… klikam, vidim, ze postava bezi ale nic nerobi, monstra nikde na okolo…. okrem toho velkeho monstra zaveseneho na hradbach, ktore nic nerobi aj ked by malo… potom mi to doslo ako aj skutocnost, ze to len ja si myslim, ze na okoli nie je nikto…dal som okamzite teleport ale nic sa samozrejme nestalo… o chvilku nato prebudenie, monstra vsade naokolo a tolko zableskov, ze som ani nevidel na svoju postavu. Navyse aj notebook zacal sekat co nestihal vykreslovat tolko efektov. Proste som nabehol medzi velku skupinu nepriatelov bez toho aby ma to co i len napadlo. Ja som videl pred sebou prazdne hradby a tak som utekal a hladal nejakeho nepriatela na ktoreho by som mohol zautocit a vdaka lagu som nevidel, ze som uz davno obkluceny
ReptileSVK: ty si fakt troll, to sa neda ani inak povedat. Ked je to taka brnkacka, tak bud taky frajer a prejdi HC. Takych teoretikov ako si ty zboznujem uplne najviac, plna huba kecov a skutek utek. Vzhladom na to, ze viem, ze si SC inferno presiel, tak mozes prestat teoretizovat, a zacat hrat HC. Aha, sorry, lenze ty na to nemas gule, takze tu budes zas len teoretizovat, ze? Si fakt ubohy…
ReptileSVK nesuhlasim…presiel som inferno na SC solo a nemyslim si, zeby bol hardcore brnkackou. Preco? Lebo aj ked davam MP5 na inferne solo, zriedkavo sa mi stava – ale stane sa – ze narazim na taku kombinaciu elitiek spolu s „nevhodnym prostredim“, ze smrt pride velmi rychlo. Ked hras SC tak to neni tragedia ale na HC koncis
niektore buildy to maju tazsie na zaciatku a potom od lvl 60 lahsie, ine to maju lahke na zaciatku a problemy sa dostavia na inferne…ale vsade, za kazdym rohom, na HC ciha smrt
kto prejde inferno na SC solo je pre neho HC brnkačka.
pokud nepočítam, že hra laguje…tak s Wizzardem zdechám nejčastěji z důvodu,že při úniku mi skočí do prostoru kam chci utect potvora a místo toho, abych se pohnul, tak na ni zautočí a zdechnu 🙂 To samé v případě, že někam kliknu a stojí jak blb a nehybne se 🙂
Já jsem HC zkusil jednou a umřel jsem při nějakém lagu hned na lvl 17. Nevim, co se stalo… prostě jsem šel a najednou jsem byl mrtvej, bez toho, abych vůbec pozoroval lag nebo zahlédl nějakého enemy.
To mě z HC vyléčilo…. stát se mi něco podobného na LVL 60, asi bych byl hodně naštvanej.
99,99999% Kvůli lagu
HC sux
Čau a konec diskuze
Velmi zajímavé, ale škoda, že se rovnou při smrti nevypíše do logu latence, to by asi šlo i udělat. Rovnou by u toho bylo vidět, že char umřel na drop v latency a mohlo by bejt zajímavý kolik hráčů umřelo svou chybou a kolik umřelo na latency. Sice by to nepodchytilo lagy bez dropu v latency, ale i tak by to mohlo bejt zajímavý i pro blizzard, kterej by z těch dat mohl vymyslet nějaký opravy. Spousta lagů a dropů v latency může bejt kvůli muzice na pozadí nebo vytížením compu, ale aspoň by měli vývojáři nějaký data, ze kterých vycházet…já třeba ripnul na HC vytížením ani ničím na pozadí to rozhodně nebylo. Je v tom spousta hodin hraní a umřít takhle blbou smrtí je prostě šílenost…nezáleží na skillu, na opatrnosti, na HP ani na gearu ale spíš na stabilitě připojení a veliký kupě štěstí. Možná to k HC patří, ale nedokážu si představit, že tyhle chyby i maximálně hard core hráče nemrzí…
Tak já měl asi tak jen 5 RIP, které mě mrzeli. Z toho 1 byl lagem. 1 tím, že mi skype shodil okno s diablem a zbytek byly mé blbosti. Každopádně musím poznamenat, že já neběhám runy, ale jdu vždy celé postupně od začátku do konce s vybitím všech mobů. Runy by mě asi nebavily a nepočítám se ke skalním hráčům. Nemám s HC postavou ani 60 level. 😀
Lidičky
Po třech pěti měsích hraní za postovy Wizzard a Demond Hanter sem se prokousal do obtížnosti Hell, právě s Wizzardem, kterého hraji od úplného začátku vydaní Diabla III. Pro mně jsou to dvě nejzabavnější chary, kde o adrenalinové situace není nouze, prostě hráč se aspoň naučí pořádně taktizovat, což může i částečně přenést při hraní na blízko, aspoň budu vědět kdy, už mám z boje utéct.
Ale jediný co mně na tom dosti vadí je to, že hra občas neukazuje aktuální pink. Prostě mně se povedlo takhle, už za wizzardku i umřít, prostě sem chtěl kouzlit a zjistil, že to nejde, když sem chtěl vyjéct ze hry, tak už bylo pozdě. Na druhé straně, mně to teď s petchem 1.0.5 šlape ping normálně a to mně katapultovalo asi rovnou hellu.
Co takhle udělat ještě jeden typ charakteru „Realcore“ bez vlaštiček na živoy, hell orbu ale s obnovou hp tak 0,2% hp za sekundu 😀
Ahojky!
fuxicek ale stejne plati: bez peněz na inferno nelez…. (aspoň podle mych dosavadnich zkušenosti)
inak skoda ze spirit vessel znizili z 3 na 2 sekundy. tusim od patchu 1.0.4. A aj tak si neviem predstavit, ze bez poriadneho gearu to na HC v pohode preluskate cez beliala. Najma ked ho nik nepoznal. Isto to najprv presli na SC otukali sa co kde ako a HC postavu pilili precizne.
Na SC dohrávám Wizarda a vůbec mě nebaví. Zkusil jsem rozjet HC za WD. Od počátku můj favorizovaný charakter, bohužel do 1.04 nevyvážený charakter. HC mě baví o mnoho více než SC, navíc tu není RMAH.
no ja som witch doctor a je to dobra postava, najme ked posilili petov. na HC vacsina umiera na level 60, co je samozrejme jasne, kedze sa nechaju zabit po zabiti diabla, aby boli v sieni slavy.
Nejvíce smrtí na HC je kvůli lagům, to mi nikdo nevyvrátí 😀
souhlasim, ze barbar je na HC az nechutne lehky, ted pres vikend jsem s nim projel cele inferno a byl jsem spis zklamany z te obtiznosti(porat to nerfujou), za necele ctyri hodky jsem mel inferno zmakle a to bych si pred patchema dovolit nemohl, ted jsem rozjel HC monka a ocekavam, ze do nedele bude diablo inferno taky dole, potom rozjedu sveho oblibeneho WD a uvidim, jak to pujde s nim.
Ja prave WD na HC rozjel a jsem nadsenej jak zabavna postava to je. Nehral jsem ho ani v SC, ktery me ale uz totalne prestalo bavit (jak jsem jednou zkusil HC, nejde to vzit zpet..). Barbar mi prijde lehkej, to musim souhlasit s vetsinou a navic me neskutecne bavi. WD je taky zabavnej, DH ani Wizz me nejak nezaujal a monka jsem jeste poradne nezkousel.