Smrtonosná Reflect Damage a její případné změny

Na oficiálním Battle.net fóru jeden z uživatelů naznačoval, že Reflect Damage je příliš silná. Komunitní manažer Blizzardu, Lylirra, se na toto téma vyjádřil následovně:

Lylirra: Víme, že Reflect Damage je pro některé hráče příliš velká výzva, a tak jsme se zajímali o názory hráčů po vydání patche 1.05. Síla reflex damage nebyla změněna, ale díky Monster Power a následnému navýšení životů monster může reflect damage hráčům někdy hodně zkomplikovat život.

Jelikož mají monstra více životů na vyšších úrovních MP, nejen že boj trvá déle, ale hráči musí také způsobovat větší poškození. To znamená i delší vystavení účinkům reflect damage. Zatímco před patchem 1.0.5 jste je zabili relativně rychle za cenu malé ztráty životů, s příchodem patche 1.0.5 je někdy bez změny vybavení postavy dosti obtížné samotný souboj přežít.

Je pravda, že bychom mohli udělat nějaké úpravy. Například by reflect damage nereagovala na zranění, které způsobují vaši peti. Také si pohráváme s myšlenkou, že by se schopnost reflect damage aktivovala periodicky na určený čas.

BadB0y, další uživatel fóra, argumentoval, že by se kvůli těmto nezkušeným hráčům nemělo ustupovat. Zde je reakce komunitního manažera Lylirry:

Lylirra: Pokud budeme cítit, že změna pomůže v dlouhodobém měřítku udržet dynamiku hry, pak se tím budeme dále zabývat. I tak oceňujeme vaše nápady a zpětnou vazbu.

Vývojáři také brali v úvahu návrh Onnowa, že by nepřátelé s Reflect Damage měli auru, aby se tak lépe rozeznali od ostatních monster.

Co se týče možnosti vyhýbání Reflect Damage, tato možnost ve hře byla jen na PTR 1.0.5, ale poté byla odstraněna. Jednalo se o chybu ve hře. Nyní tedy vše funguje tak, jak má.

Na závěr ještě dvě poznámky od Lylirry:

  • Hydra a Sentry jsou považovány za pety, takže pokud od této doby budeme dělat nějaké změny, které se týkají petů, budou zahrnovat také Hydra a Sentry.
  • Pokud se rozhodneme udělat Reflect Damage affixem založeným na době trvání, přidáme nový vizuální efekt, který bude indikovat aktivaci RD.

Zdroj: Battle.net

60 komentářů u „Smrtonosná Reflect Damage a její případné změny

  1. No barbarum se to mele, kdyz muzou mit az 12% life stealu. Problem je spis, ze jsou lidi tlaceny do skornu kvuli tomu, ze nejsou off handy s life stealem a 2,5-3% mi na WD rozhodne na vyhealovani nestaci. Vtip je, ze peti davaji dmg reflectem, ale life on hit, ani life steal z nich nehealuje (az na healovaci runu u psu).  Ted mi i s 6% life stealem HP lehce ubyvaji.

  2. No, zrusi ci oslabi reflect a co potom? Jako barbovi mi zase vadi elity, co umi delat discoteku. Ve finale se zrusi vsechny ability mobu, aby americke deti nemely problemy s hranim. Nakonec pak zjisti, ze elity a bossove maji zbytecne moc zivota,tak je degradujou na obyc moby a bude to uplne super 😀 😀 😀

  3. Nazdárek lidičky 🙂

    Reflect damage rozhodně nechat tak je. Ono totiž když má nikdo kolem 700K damage za sekundu, k tomu nějakých 60 – 70K hp, a celkové snížení přichozího damage o 85 – 90%. Ten hráč pak se nemůže divit, že je hned po pár ranách tuhý, pokud vám mohu radit tak snižtě udělované poškození a zvyšte si regen hp nebo si dejte lift stile 🙂

    S pozdravem 🙂

  4. Ach ano. To jsem čekal. Blizzardí Baby Nerf(c) program plně executed. A já si myslel, že Reflect Damage slouží jako counter pro glass cannony. Problém není v RD, ale v tom, se u této hry pokoušet myslet. Problém je v tom, že je to jediná pseudo-challange v této hře a Blizzard místo aby jich tam přidal více a bylo to variabilnější, tak odstraní i tu pos*anou poslední. Každého bych poprosil se zamyslet, kdo je ten špatný. Jestli Blizzard nebo někteří idioti, co tu hru hrajou.

  5. Nechal bych to jak to je… Na MP5 kdyz je elita s reflectem tak vzdycky zarvu ale nevadi mi to je to proste hra a umirani k tomu patri… Nelibi se mi jak to zjednodusujou to same klicinik ve 3actu po patchy 1.5a uz neni tak hustej jako predtim a to je skoda bavilo me si ho davat protoze to byla vyzva….

  6. Tak tohle je fakt téma na diskusi. A kdo tu píše, že wizard reflect vyřeší life stealem, tak ho asi nikdy v životě nehrál – při 155k až 195k dmg mi některé elity vracejí tolik, že s archonem bych bez LS umřel během vteřiny, s 3% life steal (a 900 regen) mám 30k HP na nule během tak 3 sekund! A když si k tomu přidáte, že samotná elita vám taky dává nějaký ten damage (mortar atd.), je taková elitka na konci dungeonu v sólo hře fakt k pos*ání {#emotions_dlg.cry}  Při 4,5k armoru a 500+ rezistech prostě někdy archona ani nelze použít a pomalinku to žužlám na několik úmrtí přes lahvičku, globíky a diamond skin, prostě porod Smutný

    Tím neříkám, že to maj nerfnout, ale něco na tom prostě je Mrkající

  7. Ja mam vetsi strach z packu nez z bosse. Ten reflect je fakt asi nejhorsi affix a bylo by dobre s tim neco udelat. Zaroven by mohli upravit ze kdyz zabijete nejakeho clena elite packu tak aby zmizelo vsechno co nahazel na zem (treba jako u tech zelenych kolecek), nebo treba kdyz je vortex tak udelat nejaky share CD pac kdyz me ty svine pritahnou a ja se vzdalim tak dostanu hned dalsi a to se fakt neda. Dali by jeste mohli upravit generovani affixu treba aby ti z 1. actu co charguji nemeli extra HP, nebo pavoucci a vse co je uz dost rychli affix fast.

  8. Ať to nechaj … maximálně tu auru udělat … pak zesílit Act Bosse … když je někdo nemehlo a řeže do nich hlava nehlava bez def.spellů tak ať se nedivěj …zas někdo brečel a hned to chtěj nerfnout …každej řve jak je D3 na inferno i přes MP lehký … a teď zas budou brečet že zas je to brutálně hard … Nic … buď si hrajte na MP0 a nebo se na to vykašlete a táhněte ven …začíná se to v Diablu nezkutečně podobat Wowku … kde se taky nerfovalo co se dalo pač uplakánkové řvali nad čím se dalo.Má to bejt výzva a ne skládání mobů na jednu ránu

  9. Elitky VS závěrečný boss. Je pravda že závěreční bossíci jsou legrace proti některým elitkám, ale zas musíte vzít v potaz fakt, že elitkám máte možnost se vyhnout a nebo od nich utéct, ale bosse jít musíte pokud chcete dál a utéct se nedá. Takže ultra těžký bossíci na konci by hodně lidí odradily. Cestou by bylo rozfázovat ten boj do několika etap, které by se od sebe lišily jako to má v podstatě Diablo a Beliah, ale třeba ještě více rozfázovat. Což by ale znamenalo v této době již dost citelný zásah do hry a to blizz asi neudělá.

    Affixi elitek – nic nerušte ani nenerfujte. Naopak vrátily bych vlastnosti klíčníkovi z A3. To co z něj udělali je hrůza. Vrátil bych nesmrtelné miniony „jen bych třeba nějak nastavil kombinaci jiných affixů s tímto, protože něco bylo opravdu nehratelné“ vrátil bych doléčování elitek když si jich člověk nevšímá. Když hráč uteče tak se jde taky doléčit.

  10. Nenerfovat, maximálně označit. Nejspíš to nemohu moc fundovaně posuzovat, hraju SC, zatím bez MP. Ale mám 3 postavy (barb, monk, DH) na 60 lvl na inferně, pouze v prvním aktu, ale doteď jsem nic nekoupil z AH, jedu pouze z dropu, občas umřu, ale spíš proto, že nemám vychytaný pohyby s mým hrdinou a správné načasování spuštění skilu – jelikož není čas to pilovat (rodina, práce, koníčky – dostanu se k tomu tak 8-10 hod. v týdnu. Každou elitu jsem zatím udolal a nechápu proč by se mělo ještě něco zlehčovat. Vše je o buildu, gearu, pohotovosti hráče a chuti se s elitkou poprat.

    Hra by měla být pro srdcaře, hráče, kteří Diablu věnují alespoň roky a ne pro mláďata, co hru chtějí jen prolítnout a rychle zas pařit něco jiného, co je in. Venku je to půl roku a spousta věcí se optimalizovala k lepšímu, ale Blizz by měl zvažovat další nerfy, aby to lidi spíš neodradilo. V tomhle stavu mi to přijde co se týká obtížnosti ok. Ale s tím Azmodanem by to něco chtělo, to samé s Ghomem.

     

  11. Ať už prosím nic nemění! Ano kombinace je silná, ale pokud hráč trochu hraje hlavou, má dobrý equip, tak ani nejtěžší kombinace pro něj nejsou nepřekonatelnou překážkou. A když hráč nemá na MP5 tak ať hraje MP2. Vždyť to není žádná ostuda. Ale každý chce samozřejmě maximalní MF, GF ect. Mě taky vadí affix electrified(jak už tady někdo zmiňoval) nebo defaultní schopnost phasebeastů se portovat a když mají wall/jail/frozen/fast tak jim člověk prostě neuteče. Ale našel jsem si strategii jak proti nim bojovat a teď už v 95% neumřu. Na HC by si na ně ale pořad netroufnul. Co se týká blizz fora a lidi kteří něco požaduji, myslím že admini by měli nějak rozlišit(třeba barvičky) hráče podle počtu odehraných hodin, aby hned poznali jak moc se hráč hraní věnoval a jak relevantně o hře může vypovídat. Ne že ho dvakrat zabije RD a utíká na forum prosit o nerf.

  12. Na zaciatku to bol nerf life regen, nesmrtelnosti, pred nedavnom klucnik v 3.akte a teraz aj reflect damage?! Co to bude nabuduce? Elity sa zrusia a vsetky itemy budu padat z obycajnych mobov? 🙂 Tu je pekne vidiet ako sa blizz prisposobuje mladsej(vacsinovej) generacii hracov, lebo pochybujem ze by sa skusenejsi hrac stazoval pri kazdom mensom probleme. Po patchi tu mame 11 obtiaznosti z ktorych si musi KAZDY hrac vybrat nech uz ma akykolvek gear. Tiez si nedam MP10, ked ma zabije prvy biely mob, ci sa mam ist snazovat, aby nerfli aj toho?! 😀 Je to smiesne, hra je teraz v tomto smere krasne vybalancovana, po patchi som v 3.akte uhral tak MP2, hral som teda XY hodin tam, kym mi nepadli lepsie veci, ktore som mohol nosit, popripade ich predal a kupil si nieco nove sam. A takto to slo postupne dalej, teraz si s prehladom beham s MP5 no tiez mam niekedy problem s RD, napriklad musim utiect, pockat kym sa dohealujem, atd. A o tomto prave diablo je, clovek si musi postup zasluzit a nie si tu decka pozru stream kongora a potom sa idu na blizz fore vyplakat, ze nemozu zabit elitu s RD na MP1 🙂

    Ak ste sa docitali az sem, tak musite uznat, ze NEMOZE existovat user, ktory by si nenasiel obtiaznost vhodnu prave pre svoju postavu, aj keby to malo byt MP0. 

  13.  každý 2 měsíce jinak mě fakt přestává bavit act bossum určitě přidat ale i drop páč to co mě padá z Azmodana není možný 🙂 a rozhodně přidat elity do 4 actu… reflect nechat tak jak je ….follower většinou zahlasí že se bliží elita a než dorazí většinou stačím zjistit s kým mám tu čest a zdrhat:D v partě nehraju

  14. Já osobně si taky myslim, že tahle cesta není ta pravá, po které se měl Blizzard vydat.

    Některé věci si určitě zasloužili NERF a další optimalizaci. Třeba souhlasím s tím, že se posunul dolu ACT2 Inferna, že se nerfly některé vražedné afy.

    Ale zároveň si myslim, že tenhle nerf měl být vždycky vyvážen jiným stížením. Nerfem postav apod. V kombinaci s obrovskou deflací předmětů na AH, je dneska v pohodě inferno dohratelné už s gearem po 1.000.000 gold (pro barbara).

    Vždyť to pak už celé postrádá jakýkoliv smysl… hlavně to brečení ani moc nechápu. Obtížnosti po HELL jsou dohratelné za jakýkoliv char s prstem v nose. Za 100tis gold lze dneska koupit na HELL už ultimativní gear pro jakoukoliv postavu.

  15. To je ale blbost. Deti a spatni hraci opet breci po forech? To same jako s klicnikem v Act 3. Deti zacaly brecet a Blizzard ho hned nerfnul. Dneska je ten keywarden vazne k smichu.

    Jinak, me reflect nevadi, ale vadi mi electrified. To je pro DH zanedbatelny affix, ze? Nerfnou electrified? Jo a WD pry vadi Mortar. Nerfnou mortal? Nekterym vadi vortex. Nerfnou vortex?

     

    Nekdy mi prijde, ze se Blizzard snazi, aby hra byla hratelna i pro deti okolo 10 let. Jestli maji tolik hracu v tomhle veku, tak proc neudelaji edici specialne pro ne?

     

    Jinak na tyhle nerfy se da odpovedet jednuduse: „Zabiji te reflect ci jiny affix? Hodne umiras? Nejspise mas spatny gear. Vrat se do obtiznosti, ktera odpovida tve postave a prestan brecet na forech, ze nemas na MP10.“

    Jen kdyby vratili enrage a doplnovani zivotu elitkam . To by bylo breku :))

  16. fuxicek tak MP9 to je stale 90% a istotu mas iba pri 100% 🙂 To uz asi je lepsie namiesto MP9 skusit MP10 i ked ja si neviem predstavit ani MP8 alebo viac. Zatial najviac co som dal solo bolo MP6 a bolo to strasne zdlhave. Zabudnite, ze sa objavite niekde v strede mapy a rychlo to vycistite. Da sa to iba postupnym cistenim aby ste v pripade problemov mali priestor na ktorom mobov roztahate od seba a az potom ich jeden po druhom date. Eliti s minionmi a championi budu problemom vzdy pretoze sa drzia dost blizko u seba

  17. ja by som kludne nechal aby vymysleli nejake vizualne oznacenie, ktore ludi upozorni na skutocnost ze ide o mobov s RD ale samotnu schopnost by som ani nenerfoval a nieto este z hry odstranoval. Ale tiez sa pozastavujem nad tym, ze elit a champion packy su pri niektorych kombinaciach dost brutalne oproti zaverecnym bossom. Zrejme velky podiel na tom ma aj okolite prostredie, kde okolo bossov mate zvycajne priestor pre manevrovanie ale pri elit a champion packov sa mozete dostat do uzkych a to nemusia mat ani ability wallerov alebo sentry…

    Sice musim povedat, ze to prerusenie bitky pri Diablovi sa mi paci, ale stale by som pri zaverecnych bossoch privital epickejsie bitky. Ja viem, ze sa cez MP da poriadne zatopit kazdemu charakteru ale moja predstava nejde smerom cez viac HP alebo DMG ale skor cez taketo „udalosti“.A pokial by boli nahodneho charakteru ako generovanie affixov pri elit a champion packoch tak by to bolo skvele. Proste existovali by nejake schopnosti pristupne iba act bossom z ktorych by sa nahodne generovali nielen jeho vlastnosti ale aj udalosti pocas bitky. 

    Bolo by zaujimave mat k dispozicii nejaky simulator bojov kde by ste postupne davali act bossov do areny s elit/champion packami a kto by z takehoto boja vysiel ako vitaz. Logicky by to mal byt act boss ale obavam sa, ze vo vacsine pripadov opak by bol pravdou…

  18. Reflect damage začíná od určité úrovně damage vadit i barbarům, nebojte. Obzvlášť na MP9-10 a pokud je elita ještě lighting enchanted nebo nedej bože health link. Pak už přestává stačit LS 5,8 spolu s LoH 760 a life regen 900 a to všechno při celkem luxusních defenzivních statech.

  19. Hlavně už nic nenerfujte RD může někomu dělat problémy (hlavně DH tím asi nejvíc trpí) tak stačí trochu pozměnit výbavu nebo si pohrát se skilly, možností je dost chce to u hry i trochu přemýšlet a ne jen lítat po bojišti jak trotl a jen tupě zabijet.Usmívající se Ale líbí se mi návrch že by se mobové s RD mohli nějak označit (aurou, symbolem nad hlavou) aby se na ně hráči mohli případně připravit jen ne už žádný NERF.

  20. tapeworm proc myslis, mam 800+ all rezist, armor boostnu na 8000-, takze mi nevadi nejaky dotyk, akorat ten reflect musim resit na dalku, to je cele, ale je to jen o zvyku, hodne jsem hral barbara, kdy jsem o nejakem reflect damage ani nevedel a najednou se to vyskytlo, ale na dalku to poresit jde pekne, zvlaste kdyz boostnu damage na 500k- to potom pada samo. a to ze si to nekdy neuvedomim a zemru me az tak netrapi

  21. To se dalo čekat. Blizzard prostě reaguje na nářky hráčů, kterým vadí, že nemohou jen běhat a klikat a v podstatě nekoukat co se děje a nereagovat na to.

    V podstatě to samé proběhl postupně v D2. Tam také na nářky hráčů postupně odstraňovali věci na které si člověk musel dávat pozor, ale neznamenalo to, že to nešlo hrát jen chtělo přemýšlet a reagovat na hru.

    Krásný příklad je Iron Maiden v D2. Nebo poison DMG, kterej dávali původně hadi u Nitla   atd…

    Prostě nechce se lidem přemžšlet co dál tak brečí, aby bylo zrušeno to co je zabíjí.

  22. tak ako zrusili nesmrtelnych minionov a nikomu nechybaju, kludne mozu zrusit aj reflect damage a nikomu chybat nebude. Ono aj v diable 2 boli neskutocne elity, napriklad imunne voci physical. no a kazdy barbarian, paladin ich obchadzal, presne ako wizzard obchadzal imunnich voci nejakemu jemu primarnemu elementarnemu damageu.

  23. Je pravda, že reflect dmg je teď poměrně silný, po 1.0.5 mě to celkem ničilo, ale stačilo si koupit jeden item s life stealem + udělat jednu změnu v pasivním skillu a vše je v pořádku… určitě bych ho nerušil, alespoň je tu nějaká výzva. K čemu hrát hru, kde všechno člověk kosí bez jakýchkoliv problémů, zjednodušování už bylo dost. Jedině, co bych uvítal by bylo označení reflectu aurou, je pravda, že např. pro DH, který to pálí z dálky, to může být dost… nečekaně smrtící 🙂

  24. RD nevidím jako problém v té DMG…problémem se stává při situacích, kdy pack dostane facana naslepo – pack je schován ve vedlejší místnosti a i přes chybějící dveře není vidět. To je pak IK… 🙂

    Nebo když vám kamarád barbar přitáhne víc packů do palby… 🙂 obzvláště při salvě ball lightningů…

    Aura by bodla…

    Rozhodně neodstraňovat

Napsat komentář