Bannování botterů a názor Blizzardu na cheatování

Na evropských i amerických fórech se začíná čím dál více ozývat názor, že hra je přeplněná bottery a cheatery, kteří ničí jak herní zážitek skutečných hráčů, tak ekonomiku celé hry. Komunita zároveň přišla s několika různými variantami, jak by měl Blizzard situaci řešit. Komunitní manažeři se příliš k těmto názorům nevyjadřovali. Na americkém oficiálním fóru se ale rozsáhle na toto téma rozepsala komunitní manažerka Lylirra, která reagovala na silnou kritiku hráčů vůči údajné nečinnosti Blizzardu v boji proti botům.

Lylirra: „Je důležité si uvědomit, že neděláme veřejná prohlášení pokaždé, kdy zakročíme proti hráčům, kteří podle nás cheatují (včetně botterů). Nepublikujeme tato prohlášení, protože týdně a někdy i denně odstraňujeme ze hry takový druh chování, které znevýhodňuje ostatní hráče. Pokud bychom se rozhodli veřejně oznámit každé zabanování hráče za použití bota, hacku nebo jiného druhu cheatu, tato oznámení by pak byla únavná. Na druhou stranu budeme obvykle oznamovat každou velkou vlnu banování nebo pokud budeme chtít hráčům připomenout, že takovýto druh zvýhodňování jedněch hráčů nad ostatními není v pořádku a může vést k permanentnímu banu v Diablu 3.

Botting, hacking a obecně cheating je něco, co bereme velice vážně. Naši vývojáři, týmy technické podpory a anti-hack týmy tvrdě dřou na tom, aby se ujistili, že Váš online zážitek je bez cheatů, hacků a botů jak je to jen možné. Z vývojářské stránky se snažíme zredukovat efekt takového chování na komunitu a/nebo přímo zabránit v činnosti některým programům (např boti). Tady je trik v tom, že si musíme být jisti, že cokoli uděláme, tak nebude negativně ovlivňovat legitimní hráče. Což je ve skutečnosti chůze po velmi tenkém ledě. Můžeme to vidět pokaždé, když zavedeme jakékoli herní omezení. Ze strany týmů podpory se snažíme ujistit, že se Vaše ingame reporty dostanou k našim anti-hack týmům. A ze strany těchto anti-hack týmů podnikáme akce proti hráčům, u kterých jsme si jisti a můžeme prokázat, že nekale ovlivňovali a manipulovali hrou v jejich prospěch, ať už je to botting nebo ostatní formy cheatingu.

Navzdory všemu realita je taková, že ačkoli věnujeme značné množství času, snahy a srdce na odstranění takovéhoto chování z Diabla 3, stále budou existovat jedinci, kteří excelují ve vymýšlení nových způsobů jak překonat překážky, které jim dáváme do cesty. Čili je to nekonečná bitva, ve které jsme ale odhodláni bojovat. Pokud se chcete přidat, tak určitě můžete. Nejjednodušší cesta je v případě podezření napsat na hacks@blizzard.com nebo poslat report přes web.“

A pro jistotu pár věcí zopakuji:
– chování, které zvýhodňuje určitou skupinu hráčů na úkor jiných není v pořádku (včetně bottingu)
– pokud zjistíme, že takto zneužíváte hru, můžete být permanentně zabanováni
– zdroj: exploitation policy

Jako reakci na tento post hráč Silkedout napsal, že Lylirra, byť jedním z mála opravdu respektovaných community managerů, pouze tlumočí, co jí přikáže management Blizzardu. A že ve skutečnosti Blizzard, který ví o botterech ode dne vydání, udělal velmi málo pro to, aby zabránil jejich působení ve hře. Reakce na sebe nenechala dlouho čekat.

Lylirra: „Post nebyl předepsán managementem. To, co jsem napsala, vychází ze šestileté praxe zaměstnance v této společnosti. Osobně znám téměř každého ze zaměstnanců anti-hack týmů a mohu z první ruky říct, jak vážně vnímají svoji roli. Pracují dlouhé hodiny, jsou kompletně ponořeni do toho, co dělají, a jen vzácně jsou oceněni za jejich kvalitní práci, protože tato práce není nikdy hotová. Nedávno jsem více než hodinu mluvila s jedním člověkem z anti-hack týmu o tom, jak těžké a frustrující je neustále zjišťovat nové a nové způsoby, kterými se snaží hackeři do hry nabourat. Objevíte jistý druh nežádoucího automatického programu, kterého se následně zbavíte. V tom okamžiku ho nahradí jiný podobný program, který se mnohem hůře detekuje a složitěji se ho zbavuje. Nebo na základě intuice a nabytých zkušeností víte, že někteří hráči používají určitý typ bota, ale nemůžete tuto skutečnost nijak dokázat. Permanentní zabanování licence Diablo 3 není něco, co bychom brali na lehkou váhu. A je toho ještě mnohem více, co není na první pohled vidět, co musíme brát v potaz předtím, než něhoho označíme za bottera.

Ale abych přinesla nějaké konrétní protiargumenty k tvému názoru. Udělali jsme mnoho věcí abychom odradili od bottingu a odstranili ze hry takové hráče, kteří boty v herním prostředí používají. Z hlediska vývoje hry – abych jmenovala několik věcí – implementovali jsme herní limity a omezení v aukčních síních, pečlivě jsme odstranili zneužitelná monstra, truhly, eventy a lokace nebo je upravili tak, aby z nich nemohli botteři těžit. A neustále přidáváme vrstvy do našeho systému, které nám oznamují zneužívání herních mechanizmů (avšak předám dál i Vaši zpětnou vazbu o přidávání dalších). Na vrcholu toho máme každý týden poradu s vývojářským týmem, abychom probrali další možnosti, jak zabránit podvádění ve hře (ačkoli jak jsem již řekla, některá navrhovaná řešení by mohla negativně ovlivnit legitimní hráče…například využití CAPTCHA). Ze strany anti-hack týmů monitorujeme špatné chování a pravidelně spouštíme vlny banování u prokázaných případů bottingu. Zároveň podnikáme právní kroky vůči několika společnostem, které vytvářejí podobné typy programů.

Ale souhlasíme s tebou: není to dost. Samozřejmě si nejsme jisti, jestli to někdy dost bude (nevíme, jestli budeme někdy moci zneužívání hry absolutně zabránit), ale jsme ochotni to zkoušet. Je to probíhající bitva, nic co by se dalo vyhrát několika rychlými souboji.“

Zdroj: Battle.net

128 komentářů u „Bannování botterů a názor Blizzardu na cheatování

  1. http://www.youtube.com/watch?v=ZB2i7M2IonY

    BlizzCon 2009 Q/A. Otázka ohledně replayability a end-game, jsou to první 3 minuty. Doporučuju se v klidu posadit a nechat se pohltit ironií odpovědí Jay Wilsona. Vysloveně tvrdí:

    1. Jeden z největších problémů Diabla 2 bylo to, že cesta nejmenšího odporu k nejlepším itemům byla repetitivní cesta – boss farming.

    2. Naším úkolem je se ujistit se, že máme spoustu obsahu a většinu z něho byste měli mýt pádný důvod hrát znovu, uvádí systém generovaných questů z WoW. (tady když se podívám na A3 Inferno farm, tak pukám smíchem)

    3. Tohle vše by měla být nejrychlejší cesta k postupu ve hře (cesta nejmenšího odporu k nejlepším itemům). Jinak řečeno, nejrychlejší cesta k postupu ve hře by měla být nejzábavnější.

    No řekněte, není tohle troll? Jaká je tedy realita nyní? Samozřejmě úplně někde jinde. Cesta nejmenšího odporu k nejlepším itemům v Diablu 3 je bohužel:

    1. RMAH

    2. RMAH/GAH flipping

    3. Gold farming (haló boti, podáváme vám ruku – protože farmit itemy je pro boty těžší)

    Takže gratuluji Jay Wilsone, že si z Diabla udělal AH Tycoon. Ze hry, která je o farmení itemů si udělal hru, kde není nejefektivnější cestou… ehm, farmení itemů.

    PS: Než tu někdo začne argumentovat real money itemama v Diablu 2, tak ho rovnou vyvedu z omylu. Nebyl to designerský záměr, tudíž to nebyla součást hry a bylo to jak Blizzardem, tak hráči považáno za podvod.

  2. To SoulCrusher:

    Ohledně toho ladderového realmu… když se nad tím zamyslím, tak mám takový dojem, že jsi právě předpověděl budoucnost. Jo, v tuhle chvíli bych se možná i posadil do EZO.TV a se skelným pohledem vyhlásil, že do takových 3-4 měsíců můžeme něco takového čekat. Na současnou situaci se mi tohle totiž jeví jako víceméně nejelegantnější a nejadekvátnější řešení. Blizzard potřebuje něco co si bude moct libovolně restartovat aby to bylo přitažlivé pro nové hráče a aby to vytvářelo nové challenge pro hráče stávající. Ladder mu tohle všechno dá. RMAH tam s největší pravděpodobností bude, právní ochrana bude vyřešená jednoduše tak, že se postava i s předměty přesune na normální sc realm, případně tam bude svítit upozornění. Na nalákání budou stačit ty předměty o kterých jsi mluvil. A co se týče SC tam jsi si už taky defacto odpověděl sám: nic. Éra SC skončí, bude sice dál ve hře, aby se neřeklo ale pozornost všechn bude upřená hlavně na ladder. 

  3. mna by skor zaujimalo ako to casom Blizzard bude riesit hlavne na softcore kde je gro hracov ked reset vdaka RMAH urobit nemoze. Bude postupne pridavat vyssie ilvl predmety s lepsimi vlastnostami a dalsie akty (V,VI,…) bude pritvrdzovat? Pravdepodobne vyssiu obtuaznost ako je inferno uz nevytvoria. Alebo vlny nerfovania vystrieda vlna posilnovania mobov? 

    Na HC tento problen nebude tak okaty. Tam je ovela menej botov a neexistuje tam RMAH. Navyse vidina skutocnosti, ze mate len jeden zivot nuti hracov progresovat ovela pomalsie ako na SC.

    Viem si predstavit, ze problem by z casti mohol vyriesit dalsi realm typu ladder, kde by resety robit mohli (postava z ladder sa po resete ladderu stane obycajnym SC charakterom). Hracov by tam vedeli nalakat predmetmi „typu only ladder“, ktore by boli viazane na hracovo konto alebo dokonca na postavu.

    Ale co dalsie vymysliet pre SC? Budu to riesit len patchami ci pripadnymi datadiskami? Mam pocit, ze si tak trochu zabuchli dvere a kluce zostali vo dverach. 

    Predmety typu „legacy“ su dost nepopularne na aukciach. Ich cena exponencialne klesa. Je snad toto buducnost vsetkych veci az do vydania posledneho datadisku a posledneho patchu pre Diablo 3? Diablo 4 len tak skoro nebude. Bude umenie z toho nejako vykorculovat aby si nepoburili zakladnu fanusikov. 

  4. Působí to sice už docela úsměvně když už to přímo tady v komentářích bylo tolikrát řečeno ale tak ještě jednou: To že by se zrušením RMAH „jen“ přesunul problém na externí weby by totiž vyřešilo mnohem víc než si myslíš. Začneme blizzardem, kde by se podle tebe akorát ušetřilo s prací na opravě bugů v rozhraní RMAH. Tomu by se totiž něčím takovým rázem obrovským způsobem rozvázaly ruce při potírání dupingu a podobných činností, protože bez RMAH by kupování itemů nebylo pod jeho záštitou, tudíž by za ní nebyl osobně odpovědný. Jedeme dál. Botteři, cheateři? Ne určitě by tím nevymizeli. Ale s největší pravděpodobností by zmizela jejich podstatná část, která tuhle činnost používá k tomu aby vydělala peníze a o kterých sám říkáš, že o ně jde především. Protože ti by rázem nemohli vystupovat anonymně jakožto prodejci v aukcích, mezi několika dalšími stovkami tisíc hráčů. Teď už by mohly jet jen jakožto externí weby s pochybnou pověstí, jejichž výdělek by s největší pravděpodobností byl ještě dále snížen a to díky faktu, že v okamžiku, kdy by nebyl drop vázaný na RMAH, tak by rázem vzrostl, čímž by se cena potencionálně prodejných předmětů značně degradovala. Kupuješ si věci na RMAH? Ano? A teď upřímně, kdybys chtěl nějakej předmět tak by si v klidu šel třeba na D2jsp.net zaregistroval se normálka, číslo účtu kreditka atd. úplně neznámejm lidem, kteří očividně minimálně ve hře vystupují jako gauneři? S rizikem, že tě můžou ojebat ať už rovnou při tom nákupu, anebo potencionálně později, až bude probíhat vlna anti-dupingových mazání a tvoje draze zaplacené předměty udělají puf? Pamatuješ si co jsem říkal o tom, že by se Blizzardu rozvázaly ruce při potírání cheatingu? Tak tohle je jedna z nich. Botovalo by se dál to je jisté. Jenomže by z toho už neplynul výdělek to znamená že by se v jistém slova smyslu botovalo a cheatovalo jenom pro cheating. A ve chvíli, kdy by z toho neplynul výdělek by pro spoustu lidí to riziko že na ně přijdou a zabanují je (čili že z ekonomického hlediska přijdou o 60$) bylo větší, než ten požitek, co by z toho měli. Teď si tu ztrátu defacto klidně můžou svojí činností vykompenzovat. To máš stejný jako naše zákony, když já dnes večer poslouchám ve zprávách o týpkovi, který „chytře“ podnikal v autobazarech a podařilo se mu skrz ně s mnohamilionovým ziskem efektivně prodat auta cizích majitelů za což vyfasoval podmínku a zákaz činnosti na 10 let. No řekni sám nevyplatí se takovej kšeftík?

  5. to mako: Předpokládám, že za to může ta první věta. Poukázání na počet zabitých elitek je jasný fakt a za něj by mínus dávali jen blázni. Problém bude v tom že jeho návrh není řešením. Tento problém potřebuje daleko komplexnější řešení. Vždy se najdou lidé, kteří budou podvádět jen pro výhodu nad ostatními. A při zrušení RMAH se jen problém přesune na externí weby. Práci by to blizzu ušetřilo tak maximálně s opravou bugů přímo v rozhraní RMAH. To bottery a podobnou verbež nezastaví. Mě spíš pro zajímavost vždy zajímalo, jestli lidem vadí to že mají botteři lepší itemy nebo že na tom vydělají peníze. Spíš jde ale o ty prachy. Itemy se nějak přejdou, ale co se týká peněz to je přeci neodpustitelné. Podle mě jsou si ty dva podvody naprosto rovné a z toho mi jasně vyplývá, že zrušení RMAH nic ale vůbec nic neřeší. 

  6. Nekteri tady pisou, ze sou ve fazi, kdy kazdej dalsi gear progress je bude stat miliony a miliardy a z dropu nic lepsiho nenajdou. A farmujou a farmujou a nic! Temhle radim: zpomalte, dejte si pauzu (klidne treba mesic, pul roku…), jinak si tu hru totalne zprotivite (pokud uz se tak nestalo). Pokud ma nekdo cil mit nejlepsi uber vybavu ve hre, tak se do tyhle faze nutne dostane. Ja na sobe nemam nic drazsiho nez cca 1mil gold (jen ring stal 1,5mil), davam si to v poho vetsinou na mp3, prostor pro zlepseni gearu velkej, hraju par hodin v tydnu a BAVI me to. Copak to nekdo chce hrat jak diablo 2? Hrali sme to jak magoři, jeden velkej GRIND, stovky charakteru a porad dokola, roky a roky. A bavilo nas to hlavne proto, ze jsme byli mladsi a hry se taky trochu od ty doby posunuly (v dobe vydani D2 nam bylo o 12 let min 🙂 (sorry ze mluvim za ostatni)  jo a muj char s levnym gearem http://eu.battle.net/d3/en/profile/LordKogoruhn-2487/hero/1012603

  7. Tak já si to taky vyzkoušim, když je to teda korektní.

     Maniac si proste nedokáže pripustiť isté skutočnosti tj. to že tu niektorí tvrdia …..nepáči sa vám AH?, tak ho nevyužívajte…. jako kam to má akože viesť ? 😀 To čo ma vždy motivovalo na RPGčkach je spraviť si legendárny gear (nemyslím len farebne ale aj statovo).

    Takže někoho motivuje mít nejlepší gear ze všech a aukce mu to umožnuje příliš rychle…Bez aukce je to zase příliš na dlouho?
    Proč vlastně musíte mít ten nej nej gear? K čemu? Máte hru jen jako jakýsi výherní automat do kterýho bušíte a doufáte že vám vypadne ještě něco o trochu lepšího? To nebudete spokojený nikdy!

    ..nemelte tu také h*v*ná o tom, že keď AH čovek nebude používať tak mu to hrateľnosť neovplyvňuje …….

    Ovlivní ti jí to jen tak, jak sám budeš chtít! Ale ty se neudržíš a musíš mít prostě to nej! Nebudeš přece čekat co ti padne…A bum. Máš to a už není kam dál:) Před batoletem prostě nesmíte nechat ležet sidol, nebo ho vypije.

    a Maniak ešte niečo „Je přirozený že na konci hry padají nejlepší věci.“ toto je práve to čo v diable 3 chýba a preto stráca zmysel hrania bo je jedno či ideš na MP0 alebo MP10 šanca, že ti padne blbosť je 99%

    MP je tu přece kvůli hraní, ne dropu! Je tu pro hráče kteří chtějí větší výzvu! Ne drop proboha. Když je pro tebe hra příliš snadná, MP zvedneš. Jako v Oblivionu, Skyrimu, posledních Falloutech atd…
    Když tě teda baví jen farmení proč si ho chceš ztěžovat? Buď rád, že k němu MP nepotřebuješ.

    delosombres

    Bohužel, není nepěknej jen pro mě.(drop) Zkus se někdy mrknout na battle.net fóra. Nebo ono vlastně stačí to pročíst občas i tady.

    Ale je i spousta hráčů, kterejm vyhovuje, nebo jim nevadí. Ti ale nenadávají na fórech.

    Tak to jó. Ty máš našetříno. Tak až si koupíš za těch 5m gear, se kterým bude MP10 snadné, tak mi dej vědět, dám ti za něj klidně 10m.

    Naposled opakuju, že nechci mít hru snadnou. A přece nebudu škudlit pro tebe? Takoví kámoši zase nejsme:)

    To, že používám quoting neznamená, že vytrhávám věci z kontextu.

    To skutečně neznamená. Přesto to děláš.

  8. Pro vás všechny co tu rozjmbradíte jaký ma blizzard roční příjem a podobně. Kdo někdy něco o blizzardu četl viděl poslechl si ví, že se peníze nepřelévají z projektu do projektu. Každý vývoj něco stojí a oni chtějí prostě vydělat. Nicméně každá hra si tam na sebe vydělává sama. Takže co si vydělá diablo jde na vývoj zlepšování diabla. Není to tak, že by vzali peníze co vydělali na Wow a začli to cpát do diabla tak to u nich zkrátka nefunguje. Cheateři byli jsou a budou prostě všude. Celkem mě pbavily konspirační teorie v tom smyslu, ze blizzard je tam chce a potřebuje 😀 V nějakém malém měřítku jistě je to prostě kšeft.

    ovlivňují vás? vadí vám? Je to prosté nepoužívejte aukci nehrajte publicy, prostě se jim vyhýbejte a hru si užívejte. Je tak těžké hraát sám nebo s partou kámošů, u kteryých víte že nepodvádí? Blizzard vás k ničemu nenutí z m=ho pohledu každý by měl začít sám u sebe pokud ti něco vadí, zkus tomu nějakým způsobem sám předejít. je tady hra, která hráčům dala nějaké možnosti jak ji hrát a je na vás samotných, jak ji budete hrát.

  9. Pro mě není ani tak problém, že je AH, ale že se na něm dá vydělávat přeprodejem, což žene ceny dost vysoko. Levně koupím, dráž prodám a tak dále. Podle mě by nebylo potřeba rušit AH, ale dát třeba koupienýmu předmětu ban na aukci třeba na týden. Což by omezilo spekulace a snížilo ceny. Myslím. Do mě:-)

  10. Ono to má bohužel malý problém když nepoužívate AH a RMAH stojíte na místě… já už visim cca 100h na jednom místě a ne a ne nic padnout tzn.progres 0 0 nic a to hraju mp2 craft v současné podobě nemá smysl za ty peníze co do něj vrazíte si na AH koupíte 5x lepší item tím pádem se dostavuje pocit frustrace a nechuti tu hru vůbec zapínat chápu že jsem si vybral těžší cestu ale aspon ten pocit že se někam posouvám( paragon je o ničem) a né že ztrácím čas by bodnul AH i RMAH sou mi šumák…..D2 sem hrál od vydání žádný ladder a cheaty a i po 10 letech bylo kam se posunout a pořád to bavilo

  11. V SEOCu z 11.11. letošního roku je od Ajeye celkem vyčerpávajícím způsobem popsáno, jak RMAH ovlivńuje hru (téma začíná v čase 0:39:03 odkaz dole v postu), čeho se bát a nebát a proč RMAH a ne něco jiného. Je to velmi detailní popis, který snad každýmu dokáže objasnit problematiku RMAH. Lepší argumenty pro a proti se najít nedají. Jestli jste opravdu přesvědčeni, že odstranění RMAH Vám ulehčí život a zbaví Vás pocitu, že hru ničí boti a cheateři a pokud chcete využít všechny herní mechaniky, co hra nabízí, stejně musíte hrát HC. Jak Ajey kdysi v jednom SEOCu říkal, někteří hráči ze softu ani nevěděli, že např. kombinace vampiric+desacrator Vás vampí právě přes desacratory. Lidi, co hrajou SC jsou naprosto v pohodě, drtivá většina mých kamarádů tak hraje a nic proti tomu nemám. Ale pokud hrajete SC a irituje Vás RMAH tak strašně, že se přes to pravděpodobně nedokážete přenést, tak máte velmi jednoduchou možnost: přejděte na HC a můžete zase v klidu spát. Pokud jste s RMAH v pohodě a nebo jste schopni to unést, žádnej problém…a mimochodem jsou lidi, kteří pořád hrajou pro zábavu a nejsou „nuceni hrou“ používat AH. Gezoušek skoro vůbec AH nepoužíval, Ajey taky ne a podívejte se na jejich postavy a achivementy…jsou naprosto v klidu…a protože opakování je matka moudrosti, odstranění RMAH boty neodradí. Jsou boti i v HC, je jich méně, ale jsou tam…mám pocit, že v HC kvůli RMAH asi nebudou…

    http://www.youtube.com/watch?v=OYZnzgqm0oM&feature=plcp

  12. Avenger, delosombres: Už som ani nedúfal, že tu bude mať niekto podobný názor, ale vy chlapci vydno, že t niekto naozaj hral D1, D2, D3, a pochopil čo je to princíp hry. Aby som to tu ozrejmil znova niektorím, AH je implementovaný princíp do hry, ktorý je jej súčasťou, nech tu nikto nehovorí, že ho nemám využívať, potom ja hovorím nepoužívajte skilly ani itemy. To sú tiež implementované rincípy do hry. Účelom je využívať všetky herné mechanyzmi na zjednoduchšenie hry, resp. využtie jej plného potenciálu. Ak sa niekomu zdá byť jednodúché SC, nech sa páči máme HC. Ak niekto nevyužíva AH, klobúk dole, ale ako spomínal AVENGER, aj ja chem legendary itemy, ak padnú tebe a ty ich dáš na AH mne to helfne ak si ho kúpim, ak mne niečo padne možno aj ty raz na AH kúpiš vec odo mňa. Bottov sa nezbavíme, ale možme im aspoň znepríjemniť život a to poriadne na tvrdo. Nič nie je dokonalé, jak itemy tak AH, ale je to tu pre nás!!!!!! Len nehovorte čo nemáme! 

  13. delosombres že sa s ním vôbec o tom bavíš … Maniac si proste nedokáže pripustiť isté skutočnosti tj. to že tu niektorí tvrdia …..nepáči sa vám AH?, tak ho nevyužívajte…. jako kam to má akože viesť ? 😀 To čo ma vždy motivovalo na RPGčkach je spraviť si legendárny gear (nemyslím len farebne ale aj statovo).

    Ak ste si nevšimli vážení spoluhráči, tak ta hra je nastavená, tak že bez AH môj a nie len môj sen je takmer nedosiahnutelný za priemernú dobu trvania ľudského života. Preto by som Vás chcel slušne poprosiť ..nemelte tu také h*v*ná o tom, že keď AH čovek nebude používať tak mu to hrateľnosť neovplyvňuje ……. ovplyvňuje a dotyčný si to ani nemá uvedomovať (ako tak čítam niektoré príspevky, tak sa vývojárom tento zámer aj podaril) bez AH by sa dal nastaviť nejaký normálny primeraný drop, ktorý by bol motivujúci a odpovedal by ja výške M-Find ….a Maniak ešte niečo „Je přirozený že na konci hry padají nejlepší věci.“ toto je práve to čo v diable 3 chýba a preto stráca zmysel hrania bo je jedno či ideš na MP0 alebo MP10 šanca, že ti padne blbosť je 99,999999999999999% a možno aj viac (samozrejme za to môže aj dizajn itemov, na ktorých sa rolluje až nezmyselné množstvo statov…áno v 1.0.5 to trošku napravili ale aj tak je to bieda)  

    A trošku k téme :keby boli čo k čomu a chcú vyjebabrať s farm botmi, zrušia aukciu a dajú tam len bartrový obchod (farmenie zlata by +- stratilo význam), komunita by sa ucelila pretože by bola nútená navzájom poriadne komunikovať ale samozrejme má to jeden háčik blizzardu by z toho padlo do vrecka len veľmi málo.

  14. ManiacJack:

    „Můj subjektivní přístup versus tvůj subjektivní přístup viď? A co že to neřeší? RMAH a nepěknej (pro tebe) drop?“

    Bohužel, není nepěknej jen pro mě. Zkus se někdy mrknout na battle.net fóra. Nebo ono vlastně stačí to pročíst občas i tady.

    „Od přátel co to mají už za sebou ale vím, že za gear neutratili víc jak 5milionků, což už dávno mám naškudlíno. Bez nudnýho farmení. A to je na jednotlivý kousky zhruba v řádech statisíců, ne stamilionů.“

    Tak to jó. Ty máš našetříno. Tak až si koupíš za těch 5m gear, se kterým bude MP10 snadné, tak mi dej vědět, dám ti za něj klidně 10m.

    PS: To, že používám quoting neznamená, že vytrhávám věci z kontextu. GG.

  15. RE delosombres

    Fjůůů, že bych ti pocuchal nervíky? Ale di ty:)

    Nemusíš kvůli mě hned přestat hrát čéče:) Pokud ale máš ve hře už všechno za sebou, což nevim, tak je to asi logickej závěr ne? Když sám nadáváš, že tě to už nebaví, tak se na to vyser…
    Já jsem ten, co hrál D2 10let. Jen asi z jiných důvodů než ty..A Hell
    jsem teda dával horko těžko i s postavama nad 90lvl. Tak nevim. Asi jseš fakt o hooodně větší frajer než já no:) A za pár hodin? No to ti nepotvrdim…

    Můj subjektivní přístup versus tvůj subjektivní přístup viď? A co že to neřeší? RMAH a nepěknej (pro tebe) drop? No já ten problém přece neřešim, protože pro mě to problém není. Je přirozený že na konci hry padají nejlepší věci. A že je najdeš na aukci. Nekupuj je. Stejně to dohraješ a budeš mít větší adrenalin. A nebude to na pár hodin-to tě přece štve ne? Jo a ty pro tebe nesouvisející kraviny, pokuds je vůbec čet, dost vážně ovlivňujou hratelnost.

    Nuže slavný soude, zde jest má obhajoba.
    Nemůžu si pomoct ale, kde mam nějakou díru? Nedohrál jsem Inferno na
    MP10, domácí video nebude. Nikdy jsem to netvrdil. Já přece nechci, aby pro mě byla nejvyšší obtížnost snadná. To bude konec a to je smutná záležitost:) Od přátel co to mají už za sebou ale vím, že za gear neutratili víc jak 5milionků, což už dávno mám naškudlíno. Bez nudnýho farmení. A to je na jednotlivý kousky zhruba v řádech statisíců, ne stamilionů.
    No a Goebbels rád vytrhával ve svých projevech věty z kontextu, aby
    pošpinil spojence. A s hratelností vážně nemá nic společnýho. V tom vopravdu nemá prsty:)

    Majky_majku
    Já jsem asi v porovnání s vámi začínající hráč a D3 mě neskutečně baví. Máš pravdu, že AH opravdu zkracuje dobu hraní pro ty, kdož se jí rozhodnou využívat. Pokud si hru zkazí a vrazí do gearu 5EUR, nebo kolik, je to jejich blbost a zisk Blizzardu. Přejme mu to. Pro ty, co se vážně nedokážou udržet a když něco můžou, je to pro ně stejný, jako kdyby museli, bych zaved No AH mod. A bylo by jasný, kdo AH využívá a kdo ne. A hráli by třeba jen spolu a měli „čistej“ zážitek ze hry.
    Který současný hráči by po 150h farmili gear na Inferno bez AH? No přece ti, co by ho nakoupili někde pokoutně od třetí strany! To byste vážně chtěli?

     

  16. Ještě dodám. Našel jsem zajímovu díru ve tvých argumentech ManiacJacku. Pokud se začneš ohánět, že je to vytrženo z kontextu, tak bych poprosil ten kontext vysvětlit. Tyto výroky postuji tak, jak šli po sobě a logicky z nich vyvozuji:

    1. „Za barbíka mam MP 6 pro monka žádnej.“

    2. „Co najdu a neupotřebim prodám a to mi bohatě stačí na to, abych si nakoupil věci za statisíce. Kdo tady mluví o nutných stamilionech je trošku mimo řek bych.“

    3. „Proč kupovat to miliardový vybavení, když Inferno MP10 dohraješ i bez něj? Abys machroval před ostatníma co máš?“

    4. „Motivuje mě samozřejmě hra. Až pro mě bude i nejvyšší obtížnost snadná a všechny charaktery důvěrně známé přestanu ji samozřejmě hrát, to je přece v pořádku!?“

    To podtržené mě zajímá nejvíc. Takže se ptám. Dohrál si MP10 s Barbarem včetně Uberů? Pokud ano, rád bych viděl nějaké video, protože se statisícovým gearem to je celkem frajeřina a test nervů. Pokud ne, pak se jednoduše ptám, jak toho chceš docílit, když chceš, aby pro tebe i nevyšší obtížnost byla snadná a zároveň nepotřebuješ machrovat, mít drahý vybavení a stačí ti to. Mám pocit, že by sis měl udělat pořádek v tom, co tu tvrdíš.

  17. Tak tím je tedy vše vyřešeno. Podle Tebe, ManiacJacku, by jsme asi měli přestat hrát. MP10 jde přece dohrát tak jako tak, že ano. Ono pokud si dobře pamatuju, tak Diablo 2 šlo taky dohrát na Hell s crapem (dokonce i naked) za pár hodin a přesto se ta hra hrála 10 let, což mi přijde, že si asi nějak přehlédl. Ne, vážně. Očividně si nepochopil, proč to lidi ty roky hráli a ještě se se mnou snažíš polemizovat o nesouvisejích kravinách (Goebbels). Asi se budu opakovat (a opakování mě nebaví, většinou mám pocit, že mě druhý troluje, nebo neví, o čem je řeč), ale tvůj subjektivní přístup ke hře skutečně neřeší problematiku RMAH a s ním svázané dropy.

  18. Reakce CID and all:

    Já se o obávám, že Diablo 3 už má nejlepší za sebou. Čekat na patche byla bohužel chyba.

     

    Tohle je něco, co už jsem párkrát psal a taky jsem za tenhle názor párkrát sklidil dost kritiky. Ale D3 je bohužel k dnešnímu dni už mrtvá hra, která novému hráči nemá moc co nabídnout. Třeba Diablo 2 s každým patchem zrálo. Každý patch přináší +- benefity i u Diabla 3, ale pouze pro stávající hráče.

    To pravé Diablo 3 to bylo v prvních týdnech, kdy jsme všichni hráli jako o život. Na AH nic extra nebylo a inferno bylo těžké jako blázen. Byla to výzva, byl to adrenalin u bosů… mělo to něco do sebe. Co umí Diablo 3 dneska nabídnout novému hráči? Přijde do hry a čeká ho arkádovitý normal, po kterém má na kontě dost peněz na gear, se kterým bude nightmare ještě větší arkáda. A tímhle stylem se probojuje až na konec inferna.

    Pokud se navíc do Diabla rozhodne vrazit asi tak 5 EUR do RMAH, má dost peněz na gear s -LVL, se kterým může přeskočit celý hell a jen si nafarmit expy na lvl60.

    S nefunkčním ekosystémem AH prostě Diablo 3 nemá začátečníkovi vůbec co nabídnout. Je z toho naprosto obyčejná automatová arkáda, jako byl Tyrian a podobné střílečky v 90´letech.

    A smutné je, že toho není moc co k nabídnutí ani stávajícímu hráči… může expit paragony , které znamenají, že mu bude padat více itemů. Každý z téhle kategorie hráčů je ale v bodě, kdy jim nový gear nepřidá žádné nové herní možnosti. Maximálně o něco rychleji prolítnou run nebo si zvětší o jedno číslo MP. Hlavně ale u nich dříve či později přijde doba, kdy bude každý upgrade itemu vyžadovat více a více hodin farmy… a vlastně k ničemu.

    Není tam bohužel nic z toho, co nutilo hrát hráče D2 s přestávkama třeba 10 let. Vzhledem k povaze hry, takové Diablo 3 nebude nikdy… ale kdyby tu nebyl AH, nebyla by hra naprosto vyžilá po blbejch 6ti měsících… ale až třeba po 2-3 letech.

    Řekněme si to narovinu… kdyby tu nebyl AH, kolik současných hráčů by pokořilo při 100-150hod hraní Inferno a mohlo farmit paragony a chodit ubery?

  19. RE delosombres

    Takže RealMoney jsem tím neobhajoval a za casual hráče se nepovažuju. Máš pravdu, že většinu zde přítomných nejspíš skutečně nereprezentuju. Zdali to platí i pro všechny ostatní hráče na světě se můžeme vesele  dohadovat…
    Aukci jako takovou ale obhajovat chci, protože dává hráčům svobodu. A kdykoli změnitelné skilly u postav teprve. To je ta nejlepší věc na světě! Že to trochu zkrátí trvanlivost D3 oproti D2? No a co?
    „Kraviny“ jsem podrobně, i když trochu emotivně, vypsal níže a nebudu se opakovat. O unifikaci je trochu legrační mluvit, zvlášť když vzpomenu mult´ák D2 kde byly všichni jak přes kopírák:)
    Co drželo hráče u D2 dobře vím, taky mě to pohltilo. Jediný rozdíl je, že D3 jim to může dát o hodně dřív a snáze, ať už je to pro každého cokoli. Pro mě třeba vysněný Grandfather. Motivuje mě samozřejmě hra. Až pro mě bude i nejvyšší obtížnost snadná a všechny charaktery důvěrně známé přestanu ji samozřejmě hrát, to je přece v pořádku!?
    A nebojim se, že by to bylo do půl roku:) Hrát hru jen kvůli předmětům, které stejně nemám jak využít, je přece hovadina člověče.

    Když teda píšeš o vybavení za stamiliony, co bys teda čekal? Že můžeš nějakou hru hrát donekonečna a neustále se zlepšovat? A až budeš dokonalej budeš dokonalej na druhou? A na třetí? Nakonec stejně dojdeš na konec. Udělej to jako já a až nebude další obtížnost začni novou postavu. (A jestli máš už všechny za sebou, vyjdi ven na sluníčko, nebo si najdi i jinou hru:) Řekl jsem, že nepotřebuju lepší než za statisíce.
    Proč kupovat to miliardový vybavení, když Inferno MP10 dohraješ i bez něj? Abys machroval před ostatníma co máš? Promiň, to mě nebere.

    Ty citáty vytržený z kontextu jsou bezvadnej vynález, to máš od Goebbelse?

  20. Nazdárek lidičky 🙂

    Rád hraji hry tak, že vnich všechno prolézám. Platí to pro serii Diablo a i pro všechny podobný hry. Faktem je, že boti ve hře kazí, buď nepřímo tím, že zahlcují servry nebo přímo když s nima hrajeme. Neřikám, že jsem bez viny, určitě sem hrál taky s botem. No ball runy se v Diablu II lod dělali, kvůli rychlému neexpení max. levelu, ale o tom ta hra není. Zábava se tím výrazně vytrací a navíc se hráči jenom honí za dalšími a dalšma expama. Díky bohu, že max. level v diablu III jde naexpit normálním způsobem a paragon level bych bral, už jenom jako takovou nástavbu.

    Boti ve hře byli, jsou a budou ať s tím blizzard bude dělat cokoliv. 100% účinná obrana totiž neexistuje, ale jejich zkušenosti proti boterům jsou k nezaplacení. Čím více tam bude normálních hráčů, kteří budou prolézat hru křížem krážem, tím lépe. Ono totiž často dobré věci vypadnou často na neočekavaných místech jako v Diablu II lod či klasické Diablu II.

    Hlavně nám zpravte lagy, aby se hc dalo smyslpně hrát, abych netrnul hrůzou. Ono totiž hrát hc s lagy je dosti o hubu.

    S pozdravem!

  21. „Všechny tyhle totální kraviny D3 bezvadně napravilo…“

    Ano, napravilo to totální unifikací všeho a plytkým designem itemů, kde stackuješ pár statů s absurdním dropem postaveným kolem RMAH. GG.

    „Nepotřebuju lepší, rozdíl mezi věcma za miliony a statisíce je spíš snobárna než nutnost,dle mě. Kdo tady mluví o nutných stamilionech je trošku mimo řek bych.“

    Jen ze zvědavosti, logická. Hraješ teda ještě vůbec tuhle hru, když nepotřebuješ lepší věci? Pokud ano, tak by mě zajímalo, co ve hře hodláš dělat dál následujících x týdnů nebo měsíců, co tě motivuje. Protože Diablo 2 bavilo docela dlouho, co si matně pamatuju. Určitě dýl než půl roku. Možná o tom nevíš, ale dost to souviselo se skill systémem a systémem itemů.

    „Co najdu a neupotřebim prodám a to mi bohatě stačí na to, abych si nakoupil věci za statisíce. Nepotřebuju lepší.“

    Většina lidí a troufám si říct téměř všichni dlouhodobější hráči to hrají kvůli itemům a zlepšování se a vždycky to tak v Diablu kvůli tomuhle hráli (plus PvP). Pokud by nepotřeboval nikdo lepší věci tak jako ty, tak by bylo Diablo 3 dávno mrtvé. Já jen, že tvůj „casual“ přístup k hraní Diabla nereprezentuje majoritu diablistů. Stejně tak je tento casual přístup hraní nesazažen do takové míry RMAH (nepotřebuješ lepší a lepší itemy), takže pokud měl tedy tvůj post být obhajobou RMAH (protože si nejsem tak úplně jist, co si jím chtěl říct), beru ho jako irelevantní.

  22. Tak já si taky přisadim. Diablo je hra a pro mě byla vždycky hlavně o hraní. Hraju Diabla od základky kdy jsem uviděl novinku D1 s přestávkama v řádu měsíců vpodstatě neustále už 12let. A poprvé jsem „farmil“ teprve až Staff of Herding a zatraceně mě to nebavilo.Neustále narážim na návody jak efektivně „farmit“, což vpodstatě znamená neustále probíhat pořád stejné lokace dokola a dokola…Hnát se dopředu jak magor, zabíjet jenom „hlavní“ potvůrky a co nejrychlejc posbírat věci a honem restart:) To vás tohle vážně baví??
    Já jsem asi skutečně menšina, ale mě se doopravdy líbí hlavně to mlácení potvůrek a procházení příběhem…
    Hraju single barbara a pro něj kupuju na aukci, pak s kamarádem mulťák za monka a pro nás nekupujem. Za barbíka mam MP 6 pro monka žádnej. Baví mě oboje. Co najdu a neupotřebim prodám a to mi bohatě stačí na to, abych si nakoupil věci za statisíce. Nepotřebuju lepší, rozdíl mezi věcma za miliony a statisíce je spíš snobárna než nutnost,dle mě. Kdo tady mluví o nutných stamilionech je trošku mimo řek bych.

    D2 má ,myslim si, obrovský mezery, který se naplno ukázaly až teď.
    Trávit hodiny piplánim barbara v ovládání meče a mít pak v tý směšně mrňávý truhle dvě Unikátní sekery a dva palcáty? A v ruce nějakou nudnou modrou hovadinu? Mam v singlu 5 postav poctivě vylevelovaných nad 85lvl a nenašel jsem víc, než dvě Unikátky použitelný pro každou. To mě má jako uspokojit?
    A mulťák? Hodiny a hodiny piplat postavu, různě skupovat co se dá od náhodných spolubojovníků a pak reset? To si děláte prdel? A znova? Děkuju nechci. Radši budu hrát dosmrti singl. A celý večery pročítat návody na buildy abych náhodou celý ty hodiny nezahodil jedním nerozvážně přiděleným bodem? A skilly? Vydřel jsem paladina na 97lvl a většinu jeho skillů jsem ani nezkusil? Protože to by byl zahozenej bod……:( Nebo nedejbože abych byl měsíc bez netu, abych přišel o všechny multi postavy. A já nehraju Diablo třeba půl roku, když mě omrzí. Vždycky se ale vrátim a chci mít všechno jak jsem to opustil. Takhle hraju některé postavy D2 doslova ROKY. A většina her na netu je jenom šílená honba za Mephistem a boj o to co z něj vypadne…
    Najít pro mě normálního spoluhráče, pro většinu z vás tady asi nooba, kterej se mnou bude poctivě a beze spěchu procházet hrou nemožná věc. Všechny tyhle totální kraviny D3 bezvadně napravilo a doufám že se už nikdy nevrátí.
    Pro mě Diablo není o farmení lootu, jak tu hodně z vás píše a nikdy doufám nebude. Věci jsou pro mě příjemným zpestřením zábavné hry nikoli proboha cílem. Neukamenujte mě

  23. Ja porad nechapu, proc nekterym lidem vadi aukce (resp. RMAH), kdyz tyhle funkce jsou NEPOVINNY a kazdej si muze vybrat, jestli tam bude neco prodavat/kupovat nebo jestli to bude ignorovat. Taky nechapu, komu co vadi na tom, ze nekdo utraci realny penize za itemy. Jejich prachy- jejich vec, ze to vyhodi za virtualni item (sam bych to nikdy neudelal). Kazdopadne ti, co jsou proti aukci, to tak subjektivne citi, tudiz nelze rict, ze nemaji pravdu 🙂 Jen jini vč. me to citi jinak. peace

  24. Ahoj válečníci! S koupí D3 zatím čekám (peníze nejsou problém) a s D2 si pořád vystačím a čekám. Z komentářů co si už velice zřídka přečtu mám dojem, že hra stále není hotová. Víte já dostal od kamaráda který přešel na D3 asi 20 sc 451 psn, starý bugbelt a pytel GZ věcí, hrs nepočítám, sám toho mám také dost, prostě mám všechno co se dá v D2 sehnat. Pár dní jsem si zahrál, ale to je tak všechno a já si teď zase rozjel lader a  teším se na Amn runu a tady mám dojem jsou někteří hráči D trojkou už přežraní a to je dost brzo. Naopak bývalý spoluhráč jede D3 a hodně si pochvaluje inteligenci potvor a naopak tvrdí, že D3 je silně návyková a nedá se s D2 srovnávat. Asi počkám do prvního resetu, ale teď budou intervaly asi podstatně delší.

  25.  

    @Malf

    musim si ještě trošku rejpnout protože se ještě dobře pamatuju že to byl právě delosombres, kdo argumentoval přesně tak jako teď ty, ale rychle se dopracoval k tomu zásadnímu rozdílu mezi RMAH a černým obchodem v D2. Ten spočívá v tom že v D2 šlo o cheating, o hru nad rámec pravidel, což znamenalo především jednu věc. Žádná hra s určitými pravidly totiž vnitřně nepočítá s tím, že ty pravidla budou obcházeny. Když sis v Diablu 2 koupil na jsp nějaké itemy, tak jsi byl king ale jen proto že jsi podvedl hru, která jednoduše nepočítala s tím že by si ty itemy měl mít, takže jsi v reálném slova smyslu nebyl king ale obyčejnej cheater a s jako takovým s tebou také bylo nakládáno. Předměty ti mohly zmizet, mohl jsi dostat ban atd. A to je přesně to co bylo v D3 najednou zlegalizováno a musela se tomu přizpůsobit samotná hra. Tudíž žádné „když ti vadí RMAH tak ho nepoužívej“ ty ho totiž používáš i když o tom nevíš protože prostě nevyužíváš určité funkce hry. To máš jako kdybys hrál třeba Max Payne a nikdy nevyužil bullet-time. 

    Jinak mě fascinuje mě jak lidi žerou to, že Blizzardu šlo o „zabezpečení“ aby lidi nemuseli nakupovat od pochybných třetích stran. Proboha šlo o cheating, tudíž nikoho nemuselo zajímat kdo tam co nakoupil. Když ses tam nechal ojebat, tak to byl čistě a jen tvůj problém, neměls cheatovat tak jaký sakra zabezpečení tam šlo v první řadě o ty prachy co se tam točily…

     
  26. Sarevok: Já bych řekl, že každý patch a hlavně datadisk, kde přidají nové itemy bude nefér pro ty, kdo si koupili itemy v hodnotě tisíců dolarů. 🙂 Být fér by v tomto případě znamenalo, že by to byl konec Diabla, protože bez nového obsahu toho už moc dlouho nevydejchá.

    Avenger: Pěknej amulet. Bohužel nemá attack speed a za 2 miliardy už se asi každý dívá po trifecta (AS, CC, CD). 2 miliardy je hodně přehnaný. To už si každý vybírá. Mrkni na tenhle:

    http://www.diabloprogress.com/item/17605047 – Je podle mě lepší. Za 1 miliardu a neprodává se.

    http://www.diabloprogress.com/item/17704443 – 1.5 miliardy, to samé.

     

    Dal bych max tak 500m (třeba se chytí noob) a snižoval to časem po 50m… 🙁 Ale podle mě reálně to za víc jak tak 50m neprodáš…

  27. bola by sranda keby pvp boli naozaj oddelene postavy, ktore by sa oznacili PVP pri vytvoreni a vsetky itemy ktore by pvp postave padli by boli viazane k uctu a na seba by mohol zavesit iba predmet viazany k uctu. lenze by to bolo trocha nefer voci tym co doteraz investovali vela casu (a penazi) do vybavy s tym ze budu mat vyhodu v pvp…

    ja by som vsetky problemy diabla3 zhrnul do jednej vety: blizzard nas pripravil o zrejme najlepsiu hru vsetkych cias tym ze znemoznil modovanie diabla 3.

    prvy schopnejsi modder by dokazal za par tyzdnov upravit sety, legendarky, drop, obtiaznost tak ze by blizzard len cumel ako by ludia prestali hrat original a vrhli sa na mod co by daval zmysel a zachoval by inferno take ako slubovali na zaciatku autori.

  28. Delo s tým RMAH eq v PVP by to bola nočná mora, ale podla toho čo som čítal (samozrejme neoficiálne/blizzom zatiaľ nepotvrdené) to vyzerá že dostaneš nejaký základný gear a za výhry budeš dostávať niečo ako staré marky vo WoWku za výhru v BG a za tie si budeš kupovať lepší a lepší gear na svoj pvp char… čo mi samozrejme príde ako logické a dosť fair play riešenie, predsa len PVP by malo byť o šikovnosti jednotlivca/teamovej spolupráce a nie o jeho trpezlivosti v SP mode/ velkosti bankového konta čo je pravdepodobnejšie.

    btw. nevieš odhadnúť cenu tohto…..http://imageshack.us/photo/my-images/41/amulett.jpg/ v AH som nenašiel obdobný, tak som ho tam momentálne hodil za 2miliardy na bid …keď tak PM nech to tu nespamujem s osobnými záležitosťami 🙂    

  29. Avenger: Tak hodně štěstí s prodejem a u jiné hry. 🙂 Samozřejmě, že jsou blázni, kteří pořád hrají a kupují. Teď nedávno někdo prodal Echoing Fury za 40 miliard (8000$). Podle mě moc. Kdyby byla za 20, tak bych jí vzal, nechce se mi farmit… lol.

    Na PvP sem sám zvědavý. Hlavně, jestli tam půjde jít s RMAH gearem, pak by to asi byl poslední hřebíček do rakve.

  30. Musim bohužel smutně přikývnout nad mnoha nářkama, které v téhle debatě zní.

    Za 22 hod. a 3 miliony gold jsem postavil barbara bez problémů schopného projít inferno na MP2 a na MP5 dokonce zabít i Diabla. A to sem nepíšu jako nějakou ukázku svých schopností… určitě by to šlo i efektivněji.

    To co tady mnozí píšou je pravda… bohužel :-(.

     

    Opakoval bych se, kdybych napsal, že by tuhle situaci z mého pohledu vyřešil „no auction“ mod. Oddělený server pro hráče s itemama vázanýma k účtu (oddělený podobně jako HC). Mnozí zase budou psát, že to je zbytečné, protože AH nenutí nikdo nikoho používat… těch bych vzkázal, že podle stejné logiky není nutný ani HC. Vždyť přece všichni mohou hrát SC a při RIP smazat postavu se vším gearem ;-).

    Z mého pohledu by tohle mnohé vyřešilo. I drop je teď už takový, že by šla hra v pohodě hrát z vlastních itemů. A náročnost inferna by tím pořádně poskočila, protože dát dohromady dostatečný gear z vlastního dropu není taková sranda, jako ho koupit na AH, kde jsou „průměrné“ itemy (které ovšem bezproblémově stačí k velmi snadnému dohrání hry na inferno MPx) doslova za babku.

     

  31. Delo práve z týchto tebou spomenutých dôvodou som sa pred pár týždňami rozhodol, že s D3 končím ….na RMAH rozpredám celý gear, pokiaľ sú ešte stále blázni čo to hrajú a kupujú a vytrieskam z toho maximum 🙂 (áno viem, že je neetické zarábať na ľudskej hlúposti ale vôbec ma to netrápi, pretože hlupákov nepodporujem) ak budem mať šťastie mohol by som si zarobiť na nový PC. Až vydajú PVP patch, tak do hry opäť vlezem, gear mi pravdepodobne chýbať nebude lebo podla toho čo som naposeldy čítal a odkukal z kódov 1.0.5ky bude PVP postava samostatná od singleplayer postavy 

  32. Malf:

    „Lidi utráceli v D2 reálný peníze za ingame gear. To je prostě fakt.“

    A koho to zajímá, když jsem si své itemy a dobré itemy v D2 mohl nafarmit sám? Pořád ti nedodhází pointa. Lidi v D2 v první řadě hráli hru. Lidi v D2 nacházeli cool itemy a mohli se neustále nějak posouvat bez nutnosti farmit absurdní částky zlata a zewlovat na AH. Drop v D2 totiž nebyl postavený kolem RMAH. To je prostě fakt.

    Pokud ti kupování lepších itemů ze reálné peníze ve hře, která je o jedné jediné věci a to o farmení těch itemů ve hře, nepříjde jako cheatování nebo přinejmenším hloupé, tak se nemám s tebou o čem dál bavit. MMO sem prosím vůbec netahej, protože MMO jsou mnohem komplexnější hry než nějaké Diablo. To jsou hry, kde se dá dělat mnohem víc věcí, než jen farmit itemy a navíc si tam koupit nelze vše, třeba takové postavení v guildě.

    Halen:

     

    „Spíš by vám měli vadit lidi jako je Moldran, kteří si z AH udělali Wall Street.“

    Ano, máš pravdu. Nicméně takoví lidé jsou důsledkem implementace RMAH do hry. V Diablu 2 by mi mohl být ukradený, protože tam sem si narozdíl od Diabla 3 ty itemy mohl nafarmit sám a hodnotu zlata, itemů a vůbec celou ekonomiku tam neřídili boti a flippeři. Ano, byli tam, ale drop nebyl postavený tak absurdně, aby tihle lidi z toho mohli profitovat a normální hráče, kteří chtějí farmit a ne hrát AH Tycoon to nemotivovalo hrát tu hru.

    ManiacJack: 

    „A jak jsem koukal, kvalitou předmětů zláťáková aukce nijak nezaostává za tou RM.“

     

    Protože je hrozně zábavné farmit a farmit stovky milionů zlata za 1 (slovy jeden) cool item, abych viděl nejaký slušnější upgrade postavy.

    Na závěr bych se zeptal lidí typu Malf a RMAH likerů. Ve hře, která je o jedné jediné věci a to o farmení, o pocitu, když najdu dobrý item, si koupíte na RMAH uber gear a pak budete dělat co? Farmit? Proč, když jste mohli farmit i předtím? Ne, počkat. Vy chcete farmit efektivněji. Moment, co chcete farmit efektivněji? Jasně, chcete farmit efektivněji crap, protože (teď to pro vás bude asi rána) v momentě, kdy si koupíte uber itemy za reálné peníze, tak už toho moc z dropu v této hře nenajdete. Nezní to hloupě? Mě ano. Proto bych vás rád tohoto hloupého způsobu, jak hrát tuto hru ušetřil a doporučil bych vám skončit s Diablem 3. I když je pravda, že ono to v určité fázi, ve fázi, kdy už se o hraní počítačového ARPG nedá mluvit, může i vynášet peníze, že ano.

  33. S cheatováním a hackováním je to jako s dopingem ve sportu-vždycky bude nějaký svinstvo momentálně nezjistitelný…

    Já hrál diabla vždycky hlavně v singlu a nejvíc jsem toužil po nějaké vyhlednuté Unikátce. Nemusela být nejlepší, jen se mi prostě líbila:) A šance, že mi padne v D2 právě tahle „moje“ byla prostě absurdně mizivá. Jediný řešení bylo nahrát si jí pomocí Char editoru. Ale pocit z takový akce, i když to v singlu nikomu neublíží stojí zahouby. Je to prostě celý nějak špatně. Že unikáty v D2 nebyly nic moc a v D1 teprve nechám být. V D3 to naštěstí včas napravili.

    A tak vítám AH. Konečně si můžu najít tu svojí vysněnou a ještě mít dobrý pocit, že jsem si na ní našetřil/vydělal tralala:) Vůbec mi nevadí že nepadla právě mě- vždyť mi padly jiný, který bych v D2 frustrovaně zahodil! Nikdy jsem nezkusil RMah a nemám to v plánu, ale nijak mi nevadí. Ani trochu nevěřím že podporuje Cheatery, je to právě naopak! Je to jako s legalizací drog-i když je to zatracený svinstvo jejich legalizace černýmu trhu s nimi určitě neprospěje. A jak jsem koukal, kvalitou předmětů zláťáková aukce nijak nezaostává za tou RM.

    Tak ať si každý paří jak mu patří:)

  34. Fakt netuším, proč někomu vadí RMAH. Kdo nechce, ať nepoužívá, nijak vás, co jej nechcete NEOMEZUJE, protože používání je DOBROVOLNÉ. Já ho používám k prodeji věcí, je to dalších 10 slotů, všechno si nechávám posílat na bnet balance a pak si kupuju goldy pro AH. Je to to samé, jako věc prodat přímo v AH! Spíš by vám měli vadit lidi jako je Moldran, kteří si z AH udělali Wall Street. Naštvaný

  35. Já nevim, asi mě budete mít za blázna, ale je to můj názor. Určitě Blizz udělal spoustu dobrejch kroků ke zlepšení plynulosti a stability hry, ale nezlobte se na mě, to co provedl s obtížností a podobně, to je pro mě tragédie. Do té 1.5 to bylo aspoň tošku o nečem, ale obecně vzpomínám na ty časy, kdy se vyhlašovalo, že inferno je výzva pro pravé hráče, že to je tak těžký, že to spousta lidí nedohraje. Nějaké AH mě nechává úplně v klidu. Je mi jedno, co se s tim stane. Spíš mě štve, že z kraje, když někdo, ať už na HC nebo SC zabil Diabla na inferno, tak to byl někdo, dostal nějakej podělanej banner, ale prostě bylo vidět, že to umí, že tomu něco věnoval. Když jsem poprvé byl u Diabla s barbarem, tak jsem ho mlátil snad půl dne a nakonec mi to zabralo 32 minut čistého času a měl jsem fakt radost, když jsem ho dal. Stálo mě to spoustu hodin farmení, který alespoň bylo k něčemu. Teď jsem tam byl s naprosto lowendovym monkem a bylo hotovo asi za 5 minut. Radost žádná, farmení nepotřeba. Zabil jsem ho s tim co mi prostě ve hře padlo a to ještě s prstem v prd… Celej systém monster poweru bych zrušil a nechal prostě inferno pořádnym infernem. Vrátil bych zpátky uzdravování monster, ať je to aspoň nějaká výzva. Jo, když to dáš na inferno, tak ať se ti potom zpřístupní monster power a zkus na kolikátku to dáš. Ale to inferno musí bejt o něčem, tak jak to mělo bejt původně. Takhle jak je to teď mě to absolutně přestává bavit. Z původní hry, jak měla bejt podle mě zbyly trosky. Dneska je to úplně něco jiného. Co mam z toho, že to jako dohraju na MP 10? Nic. Každej blbec může říct, že to dal a nikdo neví jestli je to pravda… Zádný měřítko, žádnej žebříček. Nic. Na co mam jako farmit? Příští patch sníží obtížnost monster power o polovinu, aby si to zahráli taky ti blbečci, kvůli kterejm se nerflo inferno. Jen tak dál a bude z toho mrtvá hra…. Poslední dobou jsem fakt zklamanej jak se vyvinula hra na kterou jsem čekal léta…..

  36. @delosombres: Lidi utráceli v D2 reálný peníze za ingame gear. To je prostě fakt. V D3 implementoval RMAH do hry, aby omezil prodej za real money na webech třetích stran a zároveň je to způsob, kterým má během hraní přísun nějakých peněz. Hráči, co to preferují, si můžou koupit gear za reálný peníze a proč by na tom mělo být něco špatnýho? Mají málo času a nechtějí expit stovky hodin na ultra perfektní gear, tak si koupí pár kousků na RMAH. Tak to funguje, aspoň co se týče kupujících. Žádný cheatování to není a funguje to v podstatě všude ve všech větších hrách, v MMO etc. Weby třetích stran blizzardu být ukradený nemůžou, protože jsou nedůvěryhodný a získávají peníze ze itemy, který vymyslel blizzard. Jsou akorát sprostředkovatelé, tak to blizzard změnil, aby logicky za svý produkty měl peníze. A ještě víc zvednout drop je prostě špatně. Kolik by toho jako mělo padat, aby se přestalo botovat? Asi tak na každým kroku legendárka? To vůbec nic neřeší…

    @dawemoralless: blizz plánuje craft vylepšit, aby byl užitečenější. Nikdo zatím ale neřekl, jak to bude vypadat. Stačilo by, aby u určitých itemů pro přechod z nmr na hell a pak pro plánky na infernu byl garantovaný all res, protože když jdeš z nmr na hell tak all res v podstatě nevykraftuješ ani náhodou, protože poslední nmr crafty ho vůbec nerolují, nerolnul mi nikdy. Když budeš mít all res na kazdým armor itemu od x do y tak abys při poskládání celýho armoru s problémama přežil, bude to stačit. Zatím v hellu s posledním nmr craftem, pokud nemáš extrémní štěstí, nejsi super pařan, nemáš twinknutou postavu a nebo nemáš perfektní partu, tak prostě umřeš…o infernu nemluvě…musíš za craft utratit miliony, aby rolnuly core staty a k tomu all res ve slušný výši…ale určitě nic z toho nepomůže odstranit boty. Protože craft, až na určitý craft setovky, nebude nikdy proslavenej top gear pro žádnej charakter. Lidi na RMAH utrácejí právě za ty nejlepší itemy ve hře, ne za nějakej udržovací gear…

  37. Tady furt každý hazí rozumy… Blizzard je jako každá jiná firma, která potřebuje co největší zisk z co nejmenšího úsilí, proč by to mělo být jinak? Nebo si snad myslíte že by to mělo být naopak? Přesto, alespoň pro mě, přinesl Blizzard od samého počátku ty nejlepší hry ve svém žánru po všech stránkách, u kterých jsem strávil bezpočet hodin, kterému nemohou konkurovat žádné jiné hry, ani když je sečtu, přestože byly po některých stránkách i kvalitnější. Ano, nad některými věcmi zůstává rozum stát, proč něco řeší až tak pozdě, neřeší, nebo řeší takhle… je to prostě jejich pohled na věc, jejich možnosti co jim firma dává. Myslím, že zatracování nikomu nepomůže, stejně jako omílání jejich výdělku a že vlastně víc nepotřebujou a za to by nám měli snýst modrý z nebe… Pro mě je D3 skvělý, má porodní bolesti, ale dělají na tom a za tu krátkou dobu, za kterou na jiné hry nevyjdou ani bugfixy, už hru hodně předělali a zlepšili… mělo by to být jen lepší a už teď je pro mě D3 tím nej, budu se těšit na další kroky k lepšímu. U které jiné hry jsem strávil 600h času v tak krátké době? Ani u několika dohromady, ač to byli pro mě kvalitní ságy… Tak neremcejte a podporujte, ať tu máme další kvalitu tak, jak jí umí jen Blizzard, ačkoli dělá chyby, pořád dělá to nej!

  38. Mě RMAH nevadí, možná ho i dokonce i vítám, alespoň více lidí pracuje an hře. Boti mi nevadí, nezajímají mě. Nerf mi nevadí, zas taková sranda to není, a dyžtak přidám MP, když nepoužíváte aukci, tak vám inferno lehké zas tolik nepřijde, Hell v D2 bylo sice težší, ale tam fungovala úplně jiná mechanika. jakýkoliv další formy cheatingu mě nezajímají, neovlivňují mě. Online only mi nevadí, už to ani tolik nelaguje (i když sem kvuli tomu 2krát pohřbil DH :D). 

    Hraju HC a jsem velmi sťastný Diablista. 

  39. No napíšu ještě něco možná poněkud štvavějšího protože mě popíchli názory některých fanatiků typu zrušte RMAH a budou měsíční poplatky aneb z čeho bude chudák Blizzard financovat updaty a patche D3. 

    1.) k těm poplatkům. Kdyby byl Blizzard opravdu tak hloupý, že by jimi nahradil RMAH, tak by ještě do konce tohohle roku po D3 neštěkl ani pes. To by totiž efektivně znamenalo udělat z toho klasické MMORPG a to jako takové by nemělo šanci ustát konkurenci v podobě WoW MoP a ostatních. 

    2.) Tržby k 20.7. jsem tu už vypisoval. 402 miliónů dolarů je sakra hodně. A to je jenom příjem z tržeb ne z RMAH. To by mohlo jít i k miliardě. A jestli je opravdu potřeba konstatní příjem na udržování hry a patche (což je docela na zasmání, když se podíváme na ten poslední z nich) tak ten více než bohatě pokryje MoP. Aha že není úplně bezchybné aby jedna hra pokrývala náklady jiné? Souhlasím. Otázka za 402 miliónů – je Diablo 3 úplně bezchybné? Jo asi tušíte kam mířím: jestli to bude ztrátové, tak tím líp. To bude totiž konečně ta pomyslná facka, kterou Blizzard poslední 3 roky tak zoufale potřebuje, srozumitelný signál že něco není v pořádku. Ne nářky na fórech, od kterých jsou tam komunitní manažeři, kteří vám vždycky blahosklonně vysvětlí, jak je to všechno fajn a když bude nejhůř tak začnou ujišťovat že se na tom pracuje a případně si stýskat jací jste k nim nefér a že nedoceňujete jejich práci. Ono to asi stejně nakonec dopadne tak jak jsem už předesílal dříve, totiž že vyjde datadisk, který bude s velkou PR slávou hlásat takové přednosti, ze kterých by se nám za normálních okolností protočily panenky protože by to měla být samozřejmost. Podstatné ale bude, že jim to sežerete, zase budete šustit tísicikorunama a o celé epizodě s RMAH se nakonec bude mluvit jako o chybě, nutném zlu vývoje protože chybami se Blizzard učí (a zvlášť těmi, které vynášejí spoustu penězJ ).

    Co je ale na současné situaci zajímavé je fakt že datadisk je ještě v nedohlednu a situace, jaká je teď zřejmě nastala dřív než měla. Podle vyjádření to vypadá, že je to trochu zaskočilo. Pochopili, že nemají šanci tak teď jak tam ty hráče v té hře udržet. To k čemu se teď Lylirra uchýlila zřejmě moc účinné nebude. Jsem hodně zvědavej co zkusí. 

  40. +13/-14. No koukám, že je to půl na půl. Na battle.netu je to taky tak nějak podobně. Když k tomu připočtu, že i uvnittř Blizzardu jsou na toto taky smíšené názory, tak nemám dojem, že by RMAH byl nějaký extra úspěch.

    Dále je si třeba uvědomit, že dost lidí, kteří RMAH obhajují a používají ho jsou ti, co tam prodávají a ne kupují. Názor takových lidí těžko brát jako relevantní, protože jak se říká, prachy nesmrdí, že ano. Takové lidi těžko zajímá, jaký má tento systém vliv na hratelnost hry, když jí ani nehrajou a jen zewlují na AH…

  41. ekki: Proč řešíš nějakých deset tisíc, když Blizzard nezabanuje ani tohodle jednoho, kterého si může zjistit kdokoliv, kdo má internetový prohlížeč?

    Malf: Takže ty tvrdíš, že RMAH implementovaný přímo do hry a kolem něho postavený drop je to samé, jako když můžeš skutečně tu hru hrát a ne nějaký AH Tycoon a nacházet si sám dobré itemy? OK. Taky mi nejde do hlavy logika, jak by mohlo neubýt botů, když se zvedne drop, lidi si budou nacházet itemy sami a na boty se můžou vykašlat. Že si někdo zajde na 3rd party sajtu zacheatovat aka koupit item za $$ a tam se spálí je jeho problém, Blizzardu to může být ukradené. Co mu ale nemůže být ukradené je to, že z toho nemá žádný zisk. Co se týče toho, že to lidi chtějí. No nevím, co si pamatuju, tak v Diablu 2 lidi akorát boti pěkně štvali stejně jako sajty typu d2jsp a kupování za real money. Nevím o tom, že by to někdo chtěl mít ve hře. Spíš mám dojem, že lidi chtěli, aby to Blizzard eliminoval, protože je prakticky jako cheatování a to nemluvím o PvP. Takže kdo to chtěl? Řekl bych, že hlavně Blizzard.

  42. Smrtono?ka ja ťa nemilujem ani nenenávidím len dúfam, že čoskoro dostaneš rozum. Trošku objektívnosti a pripustenia reality by ti nezaškodilo, teda pokiaľ samozrejme nie si tajný zamestnanec Blizzardu pre ČR, čo by vysvetlovalo tvoj chválospev a velebenie krokov,opatrení, ktoré Blizzard vykonal/nevykonal 😀 

    Každopádne máš odomňa palec hore za pobavenie svojou myšlienkou „Výborná hra s mnohými chybami“ :D…nakoľko má niečo mnoho chýb môže to byť priemerné, prinajlepšom dobré 🙂 

  43. Nazdárek lidičky.

    Boj s botama bude věčný a nikdy se nedočkají cilové pásky. Vždycky se najde nový způsob jak podvádět a to můžou hlídat jak chtějí. Hlavní je, že mají svojí policii, která hlídá podvádění ve hře. Za rušení zlatých truhel a některých elitních pecků moster a přidaní do jiných častí hry nemůžeme vinit jenom boty. Také si svým způsobem za danou situaci mohou hráči sami. Pokud farmíte jednu a tu samou lokaci pořád dokola, tak hold je něco špatně, prostě blizzard to nechtěl, aby se tak dělo. Kde jsme teď internet je zaplavený návody jak efektivně farmit itemy a goldy. Blizzard na to raguje tím, že hru mění. Což já považuju za dobrý způsob. Prostě když hráči začnou daný systém zneužívat, ať už boti či legitimní hráči, tak jim to blizz změní. Můžete mě za to nenavidět i milovat současně, ale nic se na mém názoru nezmění. Diablo III je výborná hra, která má ovšem mnoho chyb, víc než by si hráči přáli. To Diablo II bývalo ze začátku taky. Nehci tím srovnávat Diablo II a Diablo III. Na druhé straně se zase najdou nové lokace na farmení itemů a goldů. Hráč který sedí u počítače a hraje ddokola jedny a ty samé lokace, by se dal označit přímo za bota. Sám sem byl na battle.netu1 v Diablu II obviněný z botingu a přitom i třikárt v souvislosti s tím zabanovaný. Blizzard i sám je přiliš důkladný na rozlišovaní botů, heckerů a cheaterů natolik, že mu skutečný vinici utikají. Prostě si založí nový e-mail, acont a koupí hru a dělají tu samou věc znova a znova a tím, se drží i prodej Diabla III na velice solidní úrovni. Prostě jednoduše kdo farmí pořád dokola ty samé lokace, by byl označen za bota a ban na týden.

    Nazchledanou!

  44. @vendetta: ono offline se botuje, hackuje a cheatuje nesrovnatelně snáz. Těžko kohokoli zabanuješ, když je offline a ty nemáš absolutně žádnou šanci jako tvůrce hry kontrolovat, jestli podvádí nebo ne. A když nebyl RMAH v D2 botovalo se stejně a prodávalo se to na webech třetích stran, kde bylo riziko, že třeba nedostaneš vůbec žádnej item, kterej sis koupil. Nemluvě o tom, že bylo v D2 zakázaný prodávat cokoli za real money. Ale protože to lidi chtějí a je jich dost, je jedno, jestli se zruší oficiální RMAH. Když to uděláš, bude se jako za starejch časů prodávat jinde za real money a botů v žádným případě neubyde ani trochu. Je špatně považovat RMAH za škodlivý mechanizmus, bez něj by to bylo ještě mnohem horší a blizz by musel vymyslet něco, čím by platil vývoj. Čili zrušení RMAH = zhoršení situace pro nás, hráče. Nic jinýho…

  45. Ja by som to vyriesil tak ze pocas hrania ked hras tak ti nahodne nabehava tabulka kde by si musel potvrdit ze si neni bot. A ak by si to nespravil tak ti padne drop na nulu alebo nieco podobne. Ale ako hovorim nerozumiem tomu . Len ma stve ze ked musime byt online kde bolo pisane ze je to kvoli tomu aby sa nedalo cheatovat a hackovat a botovat. tak neviem preco sme teda online 🙂 teda viem RMAH …..

  46. Nechápu, jak můžu mít -10, když ta postava je očividně bot. Někdo tady chodil na základce až moc často za školu a zmeškal mnoho hodin matematiky, protože za několik dní dát 150K elitek je nesmysl. Nějak mi to tu smrdí. Čichám čichám bottery. Lituju vás a zároveň i chápu. Probírat se rare/leg crapem zdravý člověk víc jak několik desítek hodin nemůže vydržet.

    Jako ale Pizdolina rulez. Schválně, kolik udělá killů za víkend. Teď sem koukal. Už má 588.5K. Takže to máme 2.5K od mého prvního postu. 2.5K killů za 16h, wow, to musí být dobrý matroš. A taková malá perlička. Má jen dokončený 1 akt Inferno. Pojďte mi někdo tvrdit, že to není bot, ještě mám na dnešek pro smích nějakou rezervu…

  47. To LorDrek: Možná bylo pro někoho super po startu D3 progressovat každou elitní skupinku, ale určitě to nemělo nic společného s předešlímy díly série Diablo. A co se týká barbara, tak souhlas. Vím o čem mluvíš (vzpomínáš na holadina v D2?). Toto je fail, ale není to fail celé hry. Osobně se těším s čím Blizzard v dalších rozšířeních příjde. Prozatím sice přidal „jen“ Paragon leveling a farmení Hellfire ringů, ale tím zároveň ukázal, že se Diablo více přibližuje předchozím dílům.

  48. Alaman: To co se objevilo nástupem D3 byl fail Blizzardu a ten jej jen teď napravuje. FAIL je že na inferno na MP4 teraz bez problémov udrží barbar na sebe 4 elity čo do neho bušia a on v poho kávička, cígo.

    Pokial si dobre pamätám keď nebol MP tak na inferne vás obyčajný fáleni 4 umlátili k smrti behom pár sekúnd, nemá to náhodou označenie INFERNO, alebo to v preklade znamená prechádzka ružovou záhradou? Čo bolo, bolo super, to čo je teraz je ehmmmm vtip pre fanúšikov série DIABLO! A myslím, že toto tu bude zdielať dosť veľa ludí, na čo MP aby sme zalepili oči deťom hahahahahahaha!

  49. To R1K0 – Nerad bych se pouštěl do sporu, ale musím na tebe reagovat. Řeči o nerfování D3 a tím likvidaci herního zážitku jsou mimo mísu. Diablo bylo vždy z hlediska obtížnosti to, kam spěje právě díky tebou zmiňovaným nerfům. A nejde o brečení dětiček, ale o to, že Diablo bylo vždy o trpělivosti víc než o skillu. Patřím mezi ty, kteří si hru užívali od prvního dílu krátce po tom co vyšel. Hra byla jednoduchá, měla spád a šlo o to vybíjet hromady monster a přehrabávat se v nespočtu smetí co napadalo. To co se objevilo nástupem D3 byl fail Blizzardu a ten jej jen teď napravuje.

  50. Snaha Blizzu se nedá popřít …. ale ruku na srdce …. kryplové ( omlouvám se ) jako jsou boteři , cheateři a vše jim podobní …. jsou a budou vždy o krok napřed …. vždy si ta banda grázlů najde skulinku a dle mého v tomto je Blizz bezmocný jako jakkýkoliv výrobce a vydavatel který se rozhodne o uvedení hry na Trh :/// Smutný to realismus :):/

  51. st.ranger,delosombres, ľudia zabudli na to, že to je hra, ja si chcem len užiť to hranie a čakať na dobrý item, AH je nefunkčné takže ho nepoužívam, boti to len znepríjemňujú a kazia, potom Blizz vynakladá zbytočné úsilie na ich odhalenie, namiesto toho by sa mohol zamerať na skvalitnenie hry.

    Hrám , lebo je to super hra po dlhých rokoch, a kašlem na všetkých čo nevedia hrať a hľadajú iba chodničky ako si to zjednodušiť, a zarobiť na tom, mám rád vývzy a o tom má byť D3.

  52. LorDrek Každý affix by měl nějakou hodnotu. Tím by taky časem vypadly ty zbytečné. Rozdělil bych je na několik kategorií, například primární staty, defence, character only atd a podle počtu navyšující danou schopnost určit hodnotu v goldech. Jen by bylo obtížné najít balanc, ale když si vzpomenu, kolik času jsem ztratil na WD a teď hraji na MP6 v klidu s Barbarem, tak je to vlastně jedno.

    Jak píše delosombres, na tyhle hráče bych se zaměřil. 

  53. st.ranger: pravda, len ta kombinatorika by musela byť tak premakaná, že až ,si predstav predmet 2h meč damage 650 + all stat 300 + socked = cena 10 mil. podľa kombinácie (v podstate predmet oničom), 2h meč damage 1480 len 300 str. 3% life steal podľa kombinácie cena 1 mil. (super damage, zbytok oničom) vytvoriť niečo na základe affixov môžeš iba v tedy ak sú pevne stanovené kombinácie, nezabúdaj na itemy pre clasy, ako riešenie by to bolo!!!, z hladiska nekonečných kombinácií bez reálneho zákona je to nemožné. Musel by si mať pevne stanovené hranice pre odpočet a prípočet za affix, ináč by si mal všetkov pluse a predmet so 509 vital by mal naj hodnotu, ale dps na zbrani by bolo 350 cena na max by sa vyšplhala vysoko, len by to nikto nekúpil. Viem, že sa jedná o max cenu, ale ide aj o funkčnú využitelnosť predmetu, BID by stratil hodnotu, všetci by dávali max ceny. Možno by to niekto dokázal tak prepracovať aby to fungovalo, ale skôr si myslím že nie.

  54.  Sharick:

    „Myslím si, že pracovníci Blizzu dělají co mají, neboť za to dostávají peníze a Blizz si zase pijavice držet nebude.“

     

    Not sure if serious. Když pominu ten učebnicový příklad logického klamu (dostávají peníze = takže dělají, co mají), tak ti očividně uniklo, že Blizzard má z botterů zisk a ne ztráty…

  55. ekki:

    „Problém je vtom, že opravdu není možné dobře identifikovat bota.“

    LOL. Samozřejmě, že to žádný problém není. A nemusím být ani členem ani-hack teamu Blizzardu.

    http://www.diabloprogress.com/rating.stat_elite_kills

    Jeden den má 440K elite kills a za pár dní 580K. Pickup radius 49 a GF 250%. Jasně babi, že to není bot. 140K elitek za pár dní v tomto gearu. Sakra, ten člověk je asi superman. 

    „RMAH boteri nepouživaji, prodají za mnohem vic goldu a pak goldy za penize“

    Neřekl bych, že prodávají jen zlato. Bot outbidne kohokoliv na AH, protože zlato pro něj nemá hodnotu a pak dá item na RMAH klidně pod cenou. Itemy se prodávají líp, než zlato.

  56. ussi:

    „To je tady porad dokola. Myslis ze by se ti o tu hru takhle nekdo staral, pravidelne ji opravovall, updatoval a vubec se snazit zkvalitnovat nam herni zazitek, kdyby nemel zajistenej pravidelnej prisun $$$ ?!“

    Možná žijeme každý v jiné realitě, možná si o tom jen nevěděl, ale existuje spousta f2p onlinových MMO her nebo jen multiplayerovek, kde žádný RMAH nemají ani poplatky, o hru se starají a normálně vydávají patche. Nevím, o čem tu blábolíš.

    „NEMAM RAD BONZAKY!!!“ 

    Nemám rád bottery. Seš snad botter? Pokud ano, tak mi nechoď na oči pls.

  57. LorDrek Jelikož botteři jedou přes AH, tímto by se jim to nevyplatilo, ale samozřejmě bych ceny maximálních affixů viděl na těch 100 milionů. Je to jen návrh, podle mě by se dal slušně matematicky propočítat, kdy například socket navyšuje cenu procentuálně o nějakou část, u zbraně druhý socket zase o větší a takhle by byla i zaručena částěčná férovost. Hlavně se domnívám, že by to podvodníky odradilo, ale mohu se plést. Začal bych projíždět hráče s pickup radiusem.

    Jak vlastně ti boti fungují? Je to nějaký samostatně spustitelný program, který pustíte před hraním?

  58. Blizzu de o prachy takze proc znova nenerfnout cele D3 a zbytecne se vyhanet deticky od D3 kdyz ti hraji nejvic. Kdyysy davno deticky taky prosili blizz o nerf aby to mohli hrat i oni ale blizz je slusne poslal do prdele (kdyz se vam to nelibi jdete si jinam) ale timhle prave ztracel hrace takze se musel podridit. Proto to dnes vypada tak jak to vypada. Co si pamatuju zacatky Cataclysmu tak to bylo brutal a rikal sem si „ze by Blizz dostal rozum a ignoroval deticky?“ Ovsem stacilo par patchu a bylo to lehci nez WotLK. Kdo hral vanillu tak se mnou musi souhlasit ze se to s pandou (co se obtiznosti tyce) neda srovnavat. Ja nejsem proti nerfum. Nekdy je to opravdu prehnany a mensi nerf by neuskodil ale kdyz se cele DSko snizilo o 35 % tak to uz je co rict. To same plati v D3 kdy se po patchy 1.04 ani nekoukam na affixy. Ikdyz tenhle problem se netyka jen Blizzu ale i jinych her.

     

  59. Goliathus: prave pred chvilkou som vypol stream jedneho monka, uz davnejsie som nanho narazil, tipek tam hral s 3 monkami, rovnaky lvl. Teraz ako som bol na jeho stream stranke, videl som v profile 4 odkazy na postavy, otvorim a to ti 4 monkovia s ktorymi hra. Nemyslel si nahodou tohto chalana?! 

    Btw, ak maju hraci taky zaujem o zverejnenie kazdeho zabanovaneho hraca, mozno by nebolo zle spravit banlist kde by sa denne doplnovali mena, myslim ze to je najmensi problem 🙂 Ale neviem na co by to komu bolo, akurat by sme si mohli pozret, ci sa „nieco robi“ proti tymto skodcom 🙂

    Pekny den 

  60. Ked sa tak zamyslim, tak vsetko co zabranuje boterom ich existenciu ma HC realm. Tam nielenze, kazda smrt je definitivna ale je boteri nie su ani nijako motivovani sa tam dostat, kdze RMAH tam absentuje. Bohuzial aj pre mnohych hracov HC realm neni motivaciou z jedneho jedineho dovodu a absencia RMAH to isto nebude…

  61. st.ranger: vieš si predstaviť čo je to max hranica na goldy, teraz sa ten predmet predáva za 100 mil, s touto úpravou by bol povedzme za  5 mil, koľko hráčov by malo tú istú top výbavu? Boti by kupíly tieto predmety za nižšiu cenu a predávali tie predmety cez RMAH, vzhľadom k dvom aukciám to nič nerieši. Aj mne sa ten nápad páči, len to by chcelo mať v hre iba poctivých hráčov, ale to je asi nereálny stav …….

  62. Spousta hráčů se chlubí videi o tom jak hru nějakým způsobem šidí…Lidé tato videa zveřejňují i na fóru ale šmeliči si jednou stále dál a nic se neděje. To by mělo jako důkaz stačit když na twitch.tv kde streamuje je vidět, že použivá nějaký program a hraje třeba 4 postavy najednou…to snad stačí na to aby hráče mohli zabanovat…ale nic.Hra je neustále online a od každého hráče lze vyčíst spoustu údajů o tom jak hraje. Počítají se odehrané hodiny, počet zabitých eliťáků, počet nasbíraných godů atd. Pokud někdo jede 24h denně, 14 dní v kuse je na tom něco podezřelého a to nemusím dělat v hack teamu ani nikde…prostě je to podvod a nemusím si nikde ověřovat jestli se náhodou nepletu. Mám nahráno 794 hodin, a hraju pouze jednu postavu. K tomuto odehranému času mám zabitých 23412 eliťáků. Hru hraju docela často ale když vidím, že má někdo zabitých půl milionu eliťáků a to co já zabíjel tolik hodin on je schopen pozabíjet za týden…to mi taky přijde divné… počítadel ve hře je docela dost ze kterých lze vyčíst hodně informací o tom jak kdo hraje a jestli se jedná o poctivého hráče nebo ne

  63. Bože, vy to tu riešite ako keby ste tým rečičkám na upokojenie zostávajúcej D3 komunity verili 😀 Blizzard už dávno nie je ten Blizzard, ktorému šlo o hratelnosť a zábavu hráčov…teraz je to čisto firma na nahrabanie peniažkov.

    Prečo by mali banovať, trestať (dokonca, som sa tu dočítal v diskusii… dávať 5 rokov na tvrdo), keď práve spomínaní boteri im robia najväčšie zisky. Jednak z RMAH a ak už botera skutočne zabanujú (o čom veľmi pochybujem), tak z nákupu ďalšej originálky.

    Napísal by som, že Blizz to posral ale skôr si ich management dal dokopy 2+2, zvážil ľudskú nenásytnosť za peniazmi a rozhodol sa, že vďaka ľudkej sprostosti môže z toho zarobiť slušný balík…..

     

    Jediný spôsob ako hre môže pomôcť bežný hráč čo nemá vymetené v hlave je momentálne ju NEHRAŤ !! 

  64. Myslím, že každý tu má dobrý nápad, ale na druhej strane to je asi neriešitelná situácia, keď sa to týka financií, a o tých to bude vždy, tak vždy sa bude prehliadať, aj keď nekalý zdroj, no predsa zdroj prísunu financií. Keby každý z Vás za nič nerobenie dostal 50 eur denne, aj vy by ste mlčali a :-))))).

    Hold realita je iná kde sa točia keše!

  65. Perma ban nic neresi. Dotycny si proste zajde do kramku a koupi new D3 a pojede znova. Priznavam ze je to pro blizz kseft ale botter zustane defakto nepotrestan. Kdyby se davali IP bany tak bude mit po srande. Ikdyz tady je zase otazka kolik lidi jede na 1 IP pac je tu moznost sdileni IP. A pak je to hodne neprijemne kdyz zjistim ze kvuli nejakymu kktovy se nemuzu lognout. Ale tohle tady bude porad.

  66. @Tapeworn: Obrázky, který máš na mysli, jsou právě Captcha, o kterých se Lylirra zmiňuje, že je to jeden ze způsobů řešení, který se jim nelíbí, protože by spoustu hráčů dost štval a navíc podle všeho, co se o captcha a botech dalo zjistit, tak už léta jsou schopni captcha více méně bez problémů přečíst…teda alespoň ty lepší boti

  67. No nevim nešlo by při zakládání nové hry a případně přihlašování do již založené hry použít něco jako jsou ty potvrzovací obrázky z nějakym textem. Bejvá to na download servrech, při odesílání SMS z netu, při různých registracích. Jasně je to otrava, ale podle mého přes tohle se BOT neprokouše.

  68. Na druhou stranu, zabanovat bottera je pro Blizz opět skvělý business, protože dotyčný už má tolik na RMAH vyděláno, že jen zakoupí další kopii. Už na začátku jsem uvažoval nad tím, ať jsou jednotlivé instance uzavřené, bylo mi od začátku jasné, že hlavní problém bude pocházet z Asie, zvláště když pro ně RMAH není.

  69. Já osobně si myslim, že řešení bottů by bylo poměrně dost jednoduché… a omezilo by jen velice malou skupinu „nolife“ hráčů.

    … stačilo by, kdyby byl veškerý drop časově limitován. Například se řeklo, že týdně má průměrný hráčů tolik a tolik rare a legendary dropů a vydropuje tolik a tolik zlata. To číslo se samozřejmě zvětšilo, aby byl intenzivní hráč zvýhodněn a drtivá většina se do limitu fakt vešla. No a po vybrání tohodle limitu by prostě hráči už nic nepadalo nebo začal klesat jeho MF až do – hodnot.

    Normálního hráče hrajícího 3-4 hod/den by se to nedotklo. Nolife hráče hrajícího 7hod/den by se to dotklo minimálně a jediný, kdo by z toho mohl být zklamaný by byl třeba extra nolife hráč, hrající každý den 10hod +.

    Možná by se to nemuselo týkat ani tolik předmětů, ale hlavně toho dropu zlata… mělo to tady být už dávno.

  70. Když je vás tu tolik moudrých tak napište Blizzardu řešení, tím že si to tady budete mumlat pod vousy si slávu ani zlepšení hry nezískáte. Myslím si , že pracovníci Blizzu dělají co mají, neboť za to dostávají peníze a Blizz si zase pijavice držet nebude. A teď do mě….

  71. „implementovali jsme herní limity a omezení v aukčních síních, pečlivě jsme odstranili zneužitelná monstra, truhly, eventy a lokace nebo je upravili tak, aby z nich nemohli botteři těžit“ -> Já nevím, ale jsem sám s názorem, že podobná opatření více ublíží normálním hráčům než botterům? V prvních týdnech po vydání ze zlatých truhel padal super drop, z Fialových elit jak by smet. Dneska z bedny při hodně štěstí 1-2 rare a z fialových 3 modrý. Tenhle způsob postupu se mi zdá poněkud nešťastný.

    Jak to řešit jinak? Nevím úplně jak bott funguje, ale neříkejte mi, že se může chovat přesně jako člověk. Předepsaný program musí mít určité rozpoznatelné vzorce chování na serveru. Dále vytvoření anticheatu na stylu PB, ESLWire, TZAC, Steam AC, který by kontroloval jestli s hrou manipuluje nějaký externí program. Zajít s bannováním dál, ne jen accounty, ale ip adresy, HW guidy atd. Omezování čehokoli nikam nevede protože najít cestu okolo omezení je asi nejjednodušší překážka kterou mohou haxorům do cesty připravit.  

  72. Arrinao  „Z Diabla 3 jsou k 20.7. tržby 401.2 miliónů dolarů „

    Tak me by to stacilo, ale pro Blizzard je to par kol mesicnich poplatku z WOW 😉 Navic je rozdil, navic ty penize maji jiz v kapse, proc by se meli nadale snazit? 🙂

    Patch 1.13 na D2 vyšel v roce 2010″ Presne jak tvrdis, pocitej se mnou:

    1.13 – 10 let oprav a vyvoje

    1.07 (za dverma) – 0,5 roku vyvoje

    (jistou souvislost tady vidim 🙂 )

  73. Problém je vtom, že opravdu není možné dobře identifikovat bota. Protože dnešní boti jsou tak sofistikovaní, že běhají random i všechny akty najednou aniž by se o to někdo staral. Farmí klíče, běhají ubery, expí pomocí alkazer runů. Jediným vodítkem pro ně můžou být nahrané hodiny, protože boti běhají většinou 24/7 nebo více her na stejném stroji nebo IP, ale taky umí dělat pauzy. Tak jim někdo vysvětlete jak to mají detekovat, když bot nijak nezasahuje do hry samotné, ale chová se víceméně jako když u toho sedí gamer. Nějaké klikatelné hlášky taky nepomůžou, bot si to hezky odklikne taky.

  74. no mám skoro až povznášející pocit když si vzpomenu, jak jsem před víc než půl rokem přirovnal obhajobu „bezpečnosti“ online-only aspektu  k vyhlášení války USA proti terorismu. Samozřejmě si nejsme jisti, jestli to někdy dost bude (nevíme, jestli budeme někdy moci zneužívání hry absolutně zabránit), ale jsme ochotni to zkoušet“ nj tak aspoň jedna z těch věcí, k čemu říkali že to bude dobré se opravdu vyplatila: už se nestane že si založíte postavu na single a ona vám nepůjde převést na Battle.netUsmívající se

    Nepřekvapuje mě ani ten „protiargument“ Lylirry. V téhle situaci, když se naplní obavy hráčů už je neuchlácholíš a v zásadě už nezbývá moc možností jak uklidnit komunitu než snahou vzbudit u hráčů soucit. Za sebe musím říct že je mi jí docela líto v jaké je situaci i když na druhou stranu ve je na tom pořád líp než by byl býval Bashiok, pokud by teď měl Blizzard obhajovat on, když on sám před tím půlrokem tenhle aspekt tak horlivě obhajoval. 

  75. Smrtono?ka: v celku súhlasím, ale vzhľadom k tomu, že majú niekoľko účtov ich časovo neobmedzíš, len zabrániš u obyčajných hráčov farmeniu. Riešiť sa to musí nejako sofistykovanejšie, nie som počítačový expert takže nejaké prevratné riešenie nemám, ale proste ak hráči posielajú reporty, mal by ich brať niekto vážne.

    Zase 5 ročný trest, to by Blizz musel dokázať finančnú ujmu, ťahanice po súdoch, to by asy nebolo bohvie čo. Zrušiť RMAH, a platiť mesačné poplatky by bolo riešenie, ale koľko hráčov ako ja RMAH nepoužíva a neplatí ani poplatok, hrá celkom spokojne. Treba tam dať obmedzenia, ktoré budú otravné, normálny hráč ich bude rešpektovať, lebo bude vedieť, že tam nebudú boti, aj keď tu niekomu vadí zmačknúť ESC na zrušenie videa tak neviem ………..

  76. delosombres 

    Nic ve zlem, ale mam na tebe 2 reakce:

    1. „Odstrante RMAH…“ Vazne?! To je tady porad dokola. Myslis ze by se ti o tu hru takhle nekdo staral, pravidelne ji opravovall, updatoval a vubec se snazit zkvalitnovat nam herni zazitek, kdyby nemel zajistenej pravidelnej prisun $$$ ?! Nemyslim si hele, proto jsem rad za tenhle nenasilnej model.

     

    2. NEMAM RAD BONZAKY!!! 🙂

  77. Lylira sice mluvi hezky, ale neuvedomuje si asi porad jednu vec – to, jak s tim bojujou NENI nase vec. My jen vidime, ze kazdej den nam napise 10 lidi o pridani do pratel, ze pro nas maji goldy, ze tihle lidi klidne pisou i na ofic forum a bumpujou thread 50x za hodinu, ale HLAVNE to, ze pred vydanim hry bylo nescetnekrat slibovano, ze ONLINE ONLY znamena v prekladu: Hra bez cheatu. Takze je ulne jedno, kolik toho zabannujou, ale zkratka nejsou schopni dodrzet hlavni argument, proc je to jen online, tak se na to muzou rovnou vykaslat teda.

  78. Nazdárek lidičky 🙂

    Bohužel boj s cheatery bude večny. Budou bojovat po celou dobu, co se Diablo III bude hrát. Na něco příjdou a oni udělají zase nový druh podvodu. Nový způsob jak jít na stejný druh bota či dalších věcí. Nejlepší by bylo, kdyby to bylo braný jako tresný čin s odněním svobody tak na pět let.

    Další možností je dát do hry časovače, za dlouhou dobu mužeme opakovat dané lokace, jak dlouho hrát a další takovéto blbosti. Prostě ať tam na to napíšou podrobná pravidla a kdo je poruší tak tydenní ban. Otočte to nač honit botery, cheaty a heckery, když budete moci dát omezující pravidla platicí pro všechny.

    S pozdravem!

  79. Den za dnem dlouhé hodiny na tom jejich Antihack tým dře, skoro nejí, nechodí snad i ani domů, a výsledek po půl roce je ten, že se vůbec nic nezměnilo a boteří dál rejžují prachy. Fakt nechápu jak se může tohle dít, když je celý system permanentně On-Line a běží na jejich serverech. Já být jejich zaměstnavatel, tak je okamžitě vyhodím, protože jejich práce je zbytečná a nemá vůbec smysl.

  80. Nebolo niekedy hovorene pisane o tom ze prave kvoli tomuto je hra online ? Aby to mohli vsetko rychlo a bez problemu likvidovat ? Mne skor pride ze botovanie maju u prdele a sem tam kilnu uz naozaj dotieravy hmyz. A pokial im kvapka s predaja na RMAH tak vypustia drist o tom ako strasne tvrdo a so srdcom do noci makaju proti ilegalnej cinnosti v diablo 🙂

Napsat komentář