Díky affixu MinMaxDamage má vylepšení rubínů v připravovaném Patchi 1.0.7 mnohem větší vliv na výsledné poškození zbraně, než vývojáři původně zamýšleli (viz sekce Crafting v předchozím článku). Proto se rozhodli, že všem typům vylepšených rubínů (včetně Marquise Ruby) upraví výpočet bonusu do poškození. Na oficiálním Battle.net fóru se na toto téma vedla diskuze a člen oficiálního Blizzard týmu Nakatoir k tomu poskytl podrobnější vysvětlení.
Nakatoir:
Nedávno jsme publikovali několik postů (zde a zde) týkajících se takzvaných „černých zbraní“ (čili zbraní s afixem MinMaxDamage) a zmínili jsme, že pokud bychom zvažovali upravit mechanizmus výpočtu poškození pro tento afix, dáme vám vědět.
V patchi 1.0.7 nehodláme měnit způsob výpočtu bonusu do poškození, který je způsobený afixem MinMaxDamage. Ani v současnosti nemáme žádné plány to udělat. Vyhovuje nám, jak „černé zbraně“ právě teď fungují a nemyslíme si, že chyba, tak jak se objevuje v současnosti, je natolik závažná, aby vyžadovala urgentní opravu. Stále je to chyba, kterou někdy v budoucnu opravíme, ale nebudeme dělat žádné změny těch předmětů, které teď mají tento afix a nebo s ním dropnou v budoucnu před opravou. Jinak řečeno až chybu jednou opravíme, předměty, které pak padnou, budou mít vylepšený výpočet. Na staré předměty oprava aplikována nebude.
Teď, když jsme si tohle vyjasnili…
Změny rubínů v patchi 1.0.7 gemy Radiant Square Ruby, Star Ruby, Flawless Star Ruby, Perfect Star Ruby, a Radiant Star Ruby budou mít zvýšené poškození, pokud budou vloženy do zbraní. Tato změna by již měla být na PTR [viz předchozí článek sekce Crafting].
Vzhledem k výše popsané chybě ve výpočtu bonusového poškození díky afixu MinMaxDamage má vylepšení rubínů mnohem větší vliv na výsledné poškození zbraně, než jsme zamýšleli. Proto abychom odstranili tento problém, jsme všem typům rubínů, které byly vylepšeny (včetně Marquise Ruby), upravili výpočet bonusu do poškození, aby odpovídal tomu, co byste intuitivně očekávali po přečtení popisku. Jak uvedl KirusAlufras, rubíny nepracují konzistentně s fyzickým a nefyzickým poškozením na zbraních, a to bychom rádi opravili.
Upravené typy rubínů tedy budou dělat skutečně to, co je na popisku napsáno. Čili například vložený Flawless Star Ruby přidá přesně +80 do minimálního a +80 do maximálního poškození zbraně.
- například: zbraň se socketem má základní poškození 150 – 200. Vložením Flawless Star Ruby (+80min/+80max) se výsledný rozsah poškození zvětší na 230 – 280.
- jiný příklad: pokud má zbraň fyzické poškození 300 – 450, pak pokud do ní vložíte stejný rubín, pak vaše zbraň bude mít výsledný rozsah poškození 380 – 530.
- poslední příklad: máte zbraň, která kromě fyzického má i bonusové poškození ohněm. Základní fyzické poškození je například 150 – 200 a bonus ohnivého poškození je 50 – 100. Opětovným vložením stejného Flawless Star rubínu (+80min/+80max) zvýší fyzické poškození na 230 – 280 a ohnivé poškození zůstane nezměněné v rozsahu 50 – 100.
Upozornění: Ostatní gemy (ametysty, topazy a smaragdy) zůstávají nezměněny. Jiné než uvedené typy rubínů zůstávají také v původní neupravené podobě s jiným výpočtem bonusového poškození.
Proč děláme tyto změny
Filozofie je taková, že v současné době afix MinMaxDamage nefunguje tak, jak byste očekávali, že by fungovat měl. Není to intuitivní. Pokud vidíte něco v popisku, vložíte rubín a najednou získáte neočekávaný výsledek, pak je to matoucí. Navíc zbraně s fyzickým poškození už v současné chvíli mají některé výhody v mechanizmech, například přímá interakce s afixy, které přidávají jakékoli elementární poškození. To může být v malé míře v pohodě, ale myslíme si, že pokud bychom umožnili, aby byla chyba ohledně poškození „černých zbraní“ zesílena vlivem vylepšení bonusového poškození, které jsme přidali rubínům, mohlo by se to ve výsledku vymknout a to nechceme připustit.
Těm, kteří již testují změny rubínů na PTR, bychom chtěli poděkovat za zpětnou vazbu. Podle toho, jak se rozhodneme změnit způsob výpočtu bonusového poškození z vložených rubínů ve zbraních a podle vašich reakcí budeme přizpůsobovat příslušné hodnoty jednotlivých typů rubínů ještě předtím, než patch 1.0.7 vydáme. Nakonec bychom vás chtěli ujistit, že některé, ale ne všechny, buildy a herní styly budou stále upřednostňovat použití nových a vylepšených rubínů.
Tyto změny budou implementovány v budoucnu do patche 1.0.7 na PTR, takže budete mít možnost všechno otestovat a zvážit z hlediska theorycraftu předtím, než oficiálně vydáme patch 1.0.7.
Zdroj: Battle.net
VRSpicz: osobne povazuji za zbytecne vubec crit resit do 60.lvl, nevyplati se to. 🙂
Podle mě je Ruby ve zbrani dobrej leda na NORMAL a NIGHTMARE kde má hráč jestě malý LvL. Tam si těžko nabušíte velkou Crit. šanci na itemech, tudíš zelenej kámen je uplně na prd. Lepší červenej na zvetšení DPS. Jinak ty ceny za top šutr mi přijdou extrém. Tech milionů co to stojí a jen tak to člověk nenafarmí, s prodejem v AH už taky nemůžete počítat s miliony, jelikož legošky padaj i několikrát denně. Takže AH je přeplněná a ceny jdou dolu. Když vidím miliardové ceny za nekteré předměty, musím se smát- to se prostě neprodá.
suhlas s R1k0
podla mna z testovania bude coskoro jasne co a ako a este stale to beriem len ako informacne info…pokial nevyjde patch tak dovtedy s tym mozu hybat doslova zo dna na den….mame skusenost ze Blizz upravuje veci aj za chodu 🙂 takze aj do buducnosti sa to moze menit
stejne jsem cekal ze ta nova velikost gemu bude delat neco vetsiho..ne jen 110 CD, ale treba 150 nebo 200.. prece jen, 3 x 30 000 000 + 20 000 000 za craft to je teda opravdu neco.. a to jen kvuli 10% CD
Emerald jediná možnost do zbraně momenálně , hlavně pro silové postavy 😉
Už se nemůžu dočkat…snad už ten patch brzo vyjde
. Jsem velice zvědav na ten ruby kámen , i když si osobně myslím že zůstanu věrnej emeraldu. Jediné zklamání je pro mě zatím Hellfire ring, už jsem jich udělal hodně a je tam strašně malá šance na to že bude dostatečně nabušenej pro mého barbara. Za ty PVP areny by taky mohli být nějaké bonusy….jinak mi to moc netáhne. Každopádně je to ale super hra!!!

Neverím, že tam tá cena dlho bude taká, pár amerckých detí zaplače ako vždy a hneď to dajú na 5 mil. Ale celkovo sú tie gemy slabé za tú cenu.
Tady de o to jakou mas crit chance a jestli vubec na ten crit mas build. Pokud mas vysokou crit chance tak se rozhodne vyplati emerald. Pokud mas vysokej attack speed tak bude lepsi Ruby. Me spis zarazi proc ten new tier tech gemu je tak slabej (treba Radiant Star Emerald ma 100 % a novej ma 110 %). Proc ten bonus neni vetsi. Kdyz se koukam na tu premrstenou cenu tak nvm nvm.
Napr do chantodos will by takovy rubin nebyl spatny, nebo u skornu, ktery ma v zakladu 190% critu, pri 1500dps 🙂
A já myslel, že už ten patch konečně vyjde. Oni budou testovat a testovat a vyjde z toho přkvapivě to, že emerald je lepší…
Emerald 4EVER 😀