Stručné vysvětlení toho, proč trvá tak dlouho vydání nového patche

Někteří hráči jsou netrpěliví a ptají se, proč už nový Patch dávno nevyšel nebo proč trvá tak dlouho opravení několika na první pohled primitivních chyb. Stížnosti si všiml i Vaeflare, jeden z komunitních manažerů Blizzardu, a vyjádřil se k tomu třemi stručnými odstavci. Zdlouhavý proces opravování chyb ve hře nebo přidávání nových vylepšení do hry obhajuje tím, že vše vyžaduje svůj čas. Zde je kompletní vyjádření:

Hourglass - presypaci hodiny

Vaeflare:

Jednou z věcí, která se často objevuje nejen na oficiálním fóru, jsou návrhy na „drobné“ opravy a různé spekulace a dohady, kolik času zabere jejich provedení a implementace do hry.

Skutečnost je taková – vývoj hry je velmi opakující se proces, který zabírá spoustu času a na kterém pracuje spousta lidí. Design bere čas, kódování bere čas, grafická stránka bere čas, QA trvá dlouho: zkrátka vše na co si jen vzpomenete. Je zde více možností pro řešení každé navrhované změny a chyby, bez ohledu na její závažnost. Záleží na jakých dalších věcech se zrovna pracuje, v jakém pořadí, kdo na nich dělá a další problémy, které se objeví během tohoto procesu. Někdy to vyžaduje testování navíc, hlavně pokud jde o bugy, které už byly opraveny, ale nebyly správně opraveny. Takže se to musí opět otestovat, protože nechceme vydávat opravy chyb, které nejsou zrovna opravami, ale spíše špatnými záplatami.

I když existuje něco jako seznam známých problémů a chyb, neznamená to, že je to kompletní seznam všech chyb ve hře nebo jejích nedostatků. Takže vedle běžných chyb a oprav často můžeme pracovat také na jiných věcech, které ani nebyly zveřejněny v seznamu známých chyb. Snažím se ale dělat věci tak rychle, jak jen můžeme, přestože je to proces, který vyžaduje čas.

Zdroj: Battle.net

29 komentářů u „Stručné vysvětlení toho, proč trvá tak dlouho vydání nového patche

  1. Mám rád Diablo 3 …. hra je to skvělá a dokáže zabavit na docela dlouhou dobu …počínaje tedy srovnáním ceny/čas který u toho strávím.Není žádná jiná hra která by měla ambice tohle nabídnout a jsme právě u toho co je kamenem úrazu “Ambice“ .Každý normální člověk si při vyslovení Diablo 3 představoval okamžitě korunovaného krále Akčních RPG který hned od začátku nadchne  , zakousne se do hráčova vědomí  a nepustí ..takvý ten Game Pitbull …ale zkutek utek.Blizz nasliboval kopec keců a pak vypustil slátaninu chyb ,nedodělků,bugů a nesmyslných věcí…lépe řečeno vypustil “Potrat“.Jak již SoulCrusher podemnou psal že Diablo 3 se musí milovat aby se mohlo konstruktivně kritizovat .Sice D3 nemuluju ale mám ji rád .Na plnou hubu povím že Blizz se měl aspoň u D3 vysra* na nahrabávání peněz a měl se už sakra zajímat o hráče.Času  na to měli habaděj víc než je zdrávo ,jiná firma by za ten čas vydala určitě lepší čas …pač by do toho dala jiný přistup než “týpci“ z Blizzu.Šlo by jim hlavně o to uspokojit hráče (Ano peníze jsou důležité) ale Blizz je jimi posedlí a bůh ví kde až jsou hráči v jejich žebříčku hodnot .Po tuně stížností a nátlaku některých uřvánků kterým se nelíbil těžký prvek ve hře jim Blizz vyhověl (aby se neřeklo) a sem tam do hry prdli nějaké to rozptýlení.Jsem fanda Diablo serie ale  obě ruce na srdce , Blizz je banda škudlířů co momentálně kašle na lidi a spíš je víc zajímá stav jejich konta a toků prachů,přiznejte si že Blizz měl na to a mohl vydat erfektni hru …ano mohl za předpokladu že by myslel taky na hráče .Nejsem hater ..to vůbec ale už mě vážně štve že tuna lidí má o mnoho lepší a logičtější plány,návrhy než samotní   “fotrové“ Diabla kteří vymejšlejí samou bejkárnu za druhou :)) Toto je můj nazor a je na každém z Vás kdo si ho jak přehodnotí a  pobere . Přeji krásný den

  2. ale tak ked oni si takmer vo vsetkom co povedia skor alebo neskor protirecia

    naco tu lakali skalnych silnymi recami pred vydanim ake bude D3 pekelne tazke ked potom po vydani nic ine nerobia len nerfuju? Naco je ten paragon ked ho po par mesiacov idu zrychlit? Naco vam bude reset ladderu ked tu mate AH/RMAH? Naco je cisty online ked oproti D2 je tu este viac podvodov a podvodnikov? Len to zbytocne komplikuje zivot hardcore komunite. Preco pchaju vynimocne D3 itemy do SC2? Pochopil by som keby ich dali do deluxe zberatelskych D3 edicii ale SC2? Alebo neskor WoWko? Vo vsetkom si zacinaju protirecit. Komunita im na forach predklada doslova vypracovane elaboraty s napadmi na realne vylepsenia a oni pridu s gemom za desiatky milionov, ktory je nepouzitelny. A pritom by stacilo len zmenit jeho vlastnost a hned sme niekde inde. Uz teraz su tam desiatky skvelych navrhov, ktore Blizz uz mesiace ignoruje.

    Musite ale D3 milovat aby ste ho mohli konstruktivne kritizovat. Neni to o tom, ze je to zla hra ale ze oni z toho robia zlu hru. Existenciu aukcie si zdovodnili ale jej implementacia do hry uplne anuluje ich argumenty. A tak isto je to aj s tym ich online only. Nadej umiera posledna. Ale uz nevkladam vsetky nadeje do datadisku. Dnes si z trucu zahram mojho wizarda popri DH a barbarovi a zase ho o par levelov posuniem snad blizsie k 60ke. A piste navody na buildy ludia pretoze citat vyhlasenia od Blizzu mi len vzdy pokazi naladu. Ked by tu bol nejaky zaujimavy build alebo navod ci rada, tak to hned ozivi debatu v komunite. Nech si Blizz zaraba svoje peniaze aj nadalej az pokial to nevzda aj posledny realny bojovnik a nezostanu im iba boti. Dovtedy by som rad vyskusal nejake buildy i ked vieme svoje, ze D2 roznorodost buildov D3 asi neprekona. To by sa muselo stat nieco mimoriadne v Blizzarde.

  3. a mimoto aj tak nezabranili obchodovaniu mimo D3 aukciu a ani podvodom a to dokonca podvodom na medzinarodnej urovni. Pokial sa boterom oplati kupovat nove hry, zakladat nove konta a investovat peniaze do svojich nekalych cinnosti tak dovtedy je nutnost existencie online hry len blabol. Ocistne mechanizmy nefunguju alebo su zalostne pomale. Na druhej strane aj preto ma D3 taky skvely predaj, pretoze urcita skupina ludi je vazne motivovana kupovat stale nove a nove licencie. A dat hardcore ako online je cisty masochizmus. Pokial to tak urobili mali zabezpecit aj mechanizmus ktory by usetril hraca od zbytocnej smrti vinou spojenia. Pokial to nedokazu nemali to robit. Je to takto jednoduche. Obdobne samozrejmym by mal byt aj mechanizmus proti dupovaniu ale vyzadovalo by to znacne investicie od Blizzu do hardveru a aj softveru. V konecnom dosledku by to sice pomohlo ocistit hru od podvodnikov ale znizilo sucasne frekvenciu tradingu na AH/RMAH. Takze ked si to zhrnieme – zvysene investicie do vyvoja a zeleza by im priniesli v konecnom dosledku len znizeny obrat z aukcii. A takto sa dnes nebude spravat ziaden manazer. S tichym suhlasom Blizzardu sa tak budu objavovat dalsie a dalsie podvodne afery. 

    Este je mozne ist pure a je to aj vacsia zabava ale len dovtedy pokial nepridete na inferno a pokial sa nezacnete porovnavat s druhymi pretoze vas to velmi rychlo znechuti. A v multiplayeri, pokial nemate uzavretu skupinku ktora ide tiez pure, nemate sancu alebo vas to velmi rychlo prestane bavit. O na nejake PvP velmi rychlo zabudnite.

    Nakoniec nekonecna farma predmetov na com je Diablo postavene tu hru postupne zabija. Pretoze nejde aby ste kazdy den nachadzali nove a lepsie predmety. To by ste nemali kam progresovat a vsetci okolo vas by boli takmer rovnako silni. V minulosti tu bol reset ladderu, ktory to z velkej casti riesil ale tym sa zase nepriamo dostavame k AH/RMAH

  4. tak progres je dolezity a je fajn, ze Diablo zije momentalne aspon tymi patchami. Problemom ale moze byt obsah tychto patchov. Pokial je to o odstranovani chyb a vybalansovani charakterov ci permanentnom nerfovani protivnikov tak to neni ziadna slava. Hraci ocenia snahy ako je paragon ci Infernal machine ALE pokial po par mesiacov urychlia leveling paragonov alebo vysledkom celej snahy ohladom Infernal machine je nepouzitelny hellfire ring tak je to skor kontraproduktivna cinnost ktoru komunite robia. Viac by som ocenil nove lokacie, dalsi pribeh, nove monstra nove vyzvy. Nejake PvP a podobne tak na to su tu lepsie hry zamerane prave na PvP, ktorym sa Diablo nemoze rovnat nakolko Diablo neni primarne o PvP. Mali by sa teda snazit v tom, v com su dobri a s tym cim definovali zaner RPG. Aby to malo zmysel a nie polichotit vsetkym. Tak schvalne – kto by dal prednost PvP a kto novemu aktu s novymi lokalitami, pribehom, vyzvami a monstrami? 

    Niekto tu v starsich diskusiach porovnaval Diablo s novymi titulmi ktore uz su alebo sa chystaju na svetlo sveta. Nedalo mi a pozrel som si videa napriklad k Lineage Eternal a chtiac – nechtiac musim priznat, ze po grafickej a aj pribehovej stranke by som si zelal aby viac z toho LE bolo v samotnom Diable. Proste tych demonov neni tak vela ako v samotnom Diable ale vyzeraju skutocne demonicky. Obdobne pocet hrdinov neni tolko ako v Diable ale komu to vadi? Naozaj musi mat kazde nove Diablo uplne inu sadu bojovnikov? Pricom mnohe clasy sa viacmenej duplikuju (Druid, Necro vs WD, Rogue vs DH a podobne). Ja uz davno tvrdim, ze v jednoduchosti je krasa a menej niekedy znamena viac. Niektore monstra z Diabla 3 pripominaju skor panoptikum Star Wars a nie su velmi demonicke. Najviac ale celu hru kazi vizaz ala WoW a zle navrhnuta itemizacia. Ale chapem preco to tak urobili. Nemusite najimat uplne iny team grafikov. Tiez pokial by vam craftig v Diable garantoval dobre predmety tak nikto nechodi na AH a uz vobec na RMAH. Takze jedno aj druhe je hlavne o peniazoch. Poniektori tu sami priznavaju, ze ked si spustia Diablo dnes, tak je to vacsinou len preto aby skontrolovali kto z friend listu je este aktivny alebo skontrolovali AH/RMAH. No a o tom by dobre RPG teda rozhodne byt nemalo. Pridavanie dalsich urovni gemov, ked uz ich je 14 urovni je plytke. O co vacsie mnozstvo pri craftingu poskytoval predchodca ktory okrem gemov mal aj runy a jewels? Tam boli gemy len zaciatkom, cely samostatny univerz tvorili runove slova a tiez samotny crafting. Neni setko zle na D3 ale napriklad tomu craftingu v D3 fatalnym sposobom podraza nohy existencia aukcie v hre. Myslienka to nebola zla ale poniektori hraci ju zneuzili a vysledok je podobny akym skoncili pokusy o vymenny obchod v D2. 

  5. Willylong: jo tak odo mňa máš 1+, presne ako hovoríš, dávajú s critom 1 mil damage a 30k hp a armor 5K, potom to je jasné, že všetko čo im dá damage ich zabije. Každý plače, potom je jasné že to ludí a hlavne dobrých hráčov prestáva baviť, keď sa pozriete škardo na fallena a ten uteká z boja, keby tu boli mobovia ako v D2 physical imunne, tak neviem asi by tu 99,999999% ludí skončilo!!!! a otázka na fórach ako to mám zabiť????? By ma zaujímalo kam sa vytratili hráči čo vadia naozaj hrať? Usmívající se

  6. Oni na tom pracují stejně po vydání to budou ješte několikrát opravovat, dále tam budou nové veci co pomůžou zvíšit DPS, HP, All Res „když se teda povedou“ ale přitom snižujou Molten a Reflect Damage, já hraju za DH a osobně stím nemám vubec problém, když má nekdo vyváženou postavu tak je to v poho, v TANKOVÁNÍ stčim do kapsy leckterého barbara, nojo ale, když má nekdo DPS 400K a HP 30K tak at se nediví že furt leží.

    PS: Pouze vyjádření mého názoru nikomu nic nevnucuju

     

  7. Vyvojem softwaru se zivim uz peknou radku let. Ono je to asi tak, ze dost casto pracujete na necem, co ani neni videt a koncove uzivatele to nedokazi ocenit.

    Chapu vyvojare, ze vse musi byt otestovane. Problem je spise ve velikosti a poctu celeho aparatu, ktery se kolem te hry toci. Na zacatku je navrh, ktery se musi odsouhlasit, pak se jedna o nejakou prvni implementaci (prvni nastrel), testovani, nazory, druhy nastrel, testovani, nazory… a tak stale dokola. Samozrejme se pak dostavaji do konfliktu s managementem, kvuli neplneni terminu :)) … V jejich pripade bych ale radeji volil postupne a mensi upravy, nez se snazit o vetsi zasahy. Ocenili by to i koncovi uzivatele, jelikoz by zmeny ve hre byly mnohem castejsi a oni by meli vetsi feedback. Navic grafici, programatori ci testeri jsou oddelene skupiny, ktere ve velkych firmach casto pracuji naprosto oddelene. Pokud je to tak i u Blizzardu (coz predpokladam), tak se problem bude nejspise tykat jedne z techto skupin. Vyvojari napriklad davno mohou mit svou praci splnenou, ale grafici spi, atd. …. Proste velikost sebou prinasi urcite problemy v rychlosti nasazovani projektu. Kdyby to byla one-man show, tak bychom meli patche kazdy tyden (ovsem se ztratou kvality).

  8. Tak ja bývam tiež niekedy nervózny z toho, ako im daľší patch vydať dlho trvá, ale radšej nech na tom popracujú, počkám. Ja len dúfam, že to avizované zvačšené naberanie experience nebude moc veľké, to by bolo podľa mňa potom už príliš ľahké. Mám DIII rád, baví ma, ale tým postupným zľahčovaním  mnohých vlastností hry je to na dve veci, štve ma napr. zľahčenie reflect damage, molten-u (pamatá si niekto ešte na nesmrteľných minionov, to nebol bug) a pod, ak to takto pojde daľej, tak asi budem si pri hre (s prepáčením) špárať v nose alebo sa na ňu vys…vykašlem.Zmatený

Napsat komentář