Josh Mosqueira, nový šéf Diabla 3, představil jeho budoucnost

Diablo 3 - Josh MosqueiraBlizzard našel nového šéfa Diabla 3. Stal se jím Josh Mosqueira, dlouholetý hráč titulů od Blizzardu, samozřejmě i série Diablo, a momentálně také šéf vývoje Diabla 3 na konzole. Máme tu kompletní znění jeho úvodního článku adresovaného komunitě hráčů.

Nejprve se v něm představuje a vysvětluje vlastní zkušenosti a postupně přechází k popisu aktuální situace Diabla 3 a dalším plánům do budoucna. Zdůraznil například důlěžitost vývoje hry na konzole, snížení vlivu aukční síně na vývoj postavy a celkové vylepšení hry.

Mosqueira (na obrázku vpravo) nahradil ve funkci Jaye Wilsona, který ve funkci šéfa vývoje Diabla 3 skončil v lednu 2013 a přesunul se na jinou, blíže nespecifikovanou, pozici v rámci Blizzardu.

Jmenuji se Josh Mosqueira, jsem novým šéfem Diabla 3 a chtěl bych se touto cestou představit.

Jsem spisovatel, designér, dlouholetý gamer a od roku 1996 se zabývám vývojem her. Právě tehdy jsem se poprvé pořádně prosadil jakožto spisovatel pro White Wolf (výrobce Vampire: The Masquerade, papírová RPG hra). Během mého pobytu v kanadské armádě a během studií na univerzitě jsem spolupracoval na Constantinople by Night a Montreal by Night. Poté jsem se podílel na mnoha známých herních sérií, jako např. Homeworld, Company of Heroes, Warhammer 40,000: Dawn of War a FarCry. Rok 1996 byl pro mě ale klíčový ještě z dalšího důvodu. Tehdy jsem totiž, stejně jako mnoho z vás, přišel na Diablo.

Díky mým zkušenostem v oblasti designu papírových RPG, konkrétně ve vypravování příběhů a tvorby hororových a fantasy světů, mě Diablo okamžitě pohltilo. Chytila mě na tom temná atmosféra, rychlý progres hrou a hledání předmětů, díky kterému jsem se ke hře vracel během následujících let.

To pro mě vždycky byla magie této hry. Od prostředí s epickými hrdiny k nekonečným hordám monster Burning Hells, a to vše zasazené do světa, ve kterém se pořád odehrává akce. Baví mě vyzývat nepřátele jako jsou Butcher nebo Diablo, to jsou ti největší představitelé zla. A také je to o pocitu, že za každým druhým rohem se může schovávat truhla s pokladem. To také není špatné.

Když jsem přišel do Blizzardu, byl jsem pověřen úkolem zjistit, zda by bylo možné vytvořit konzolovou verzi Diabla 3 a jak by takový přechod vypadal. Vzal jsem to velice zodpovědně, jelikož jsem chtěl zajistit, aby noví hráči na konzolích měli ze hry kvalitní zážitek plný akce a hledání předmětů, tedy to, čím se Diablo proslavilo. Považoval jsem za důležité, abychom u konzolové verze zachovali jádro hry a zároveň ji vylepšili. A to nyní platí pro konzolovou i desktopovou verzi hry.

Mně, jakožto hráči a nyní i designérovi, se vždycky zdálo, že to, co oddělovalo hry Blizzardu od těch ostatních, byla podpora jejich her po jejich vydání. Spousta mých spolupracovníků je tu od doby vzniku firmy a cílem nás všech vždy bylo hru vyšperkovat, a to je to, čím se tu všichni řídí. Po vydání Diabla 3 jsme na něm nepřestali pracovat – náš tým odhodlaně a s maximálním úsilím pokračoval v jeho vývoji a zároveň naslouchal vaším reakcím. My prostě jen tak navydáme hru a pak se o ní nestaráme – chceme zajistit její neustálé vylepšování i po jejím vydání.

Od doby vydání Diabla 3 jsme udělali velký krok kupředu, ale stále jsou věci, které chceme vylepšit a máme také připravena další překvapení. Jak již Travis dříve uvedl, itemizace je jednou z klíčových oblastí, na kterou se chceme zaměřit. Chceme, aby předměty byly smysluplnější a chceme, aby se hráči těšili na to, co jim vypadne z dalšího monstra. Naším cílem je, aby sbírání předmětů bylo zábavné pro VŠECHNY hráče. To zahrnuje snížení celkového počtu dropů ve hře, ale zároveň zvýšení jejich kvality a představení nových, specificky zaměřených, legendárek. Také zavedeme nové způsoby přizpůsobení obrany hráče, a to jak vizuálně, tak mechanicky. Hledáme kromě toho možnosti, jak snížit dopad aukční síně na hru. I když si myslíme, že aukce dodává hře další rozměr, neměla by být rozhodujícím faktorem vývoje postavy.

Postavili jsme fungující základ pro budoucnost Diabla 3 a zaměřujeme se na samotné jádro hry a její podstaty a zároveň hru v různých ohledech vylepšujeme. A to tak, aby hráče pořád bavila. Doufáme, že s námi souhlasíte v tom, že hra je s každým dalším patchem lepší a lepší. A to jsme teprve na začátku.

V budoucnosti se budeme soustředit na zachování fantasy jádra hry, vývoj příběhu, dolaďování hrdinů a tvorbu nových monster a démonů, kteří opět a znovu zapálí oheň strachu ve vašich srdcích. Někteří hráči chtějí hru jen jednou projít, jiní se ke hře pořád a neustále vrací a stále pokoušejí svou bojovnost při boji s těžkými nepřáteli a hledají ty nejvzácnější poklady za účelem vylepšení svých postav. Chceme opravdu všem hráčům dát důvod, proč se do světa Sanctuary vrátit a máme několik skvělých nápadů, jak např. vyřešit randomizaci, co by hra měla nabízet po jejím dohrání a jak učinit online hru s vašimi přáteli opravdu zábavnou.

Více podrobností o našich plánéch se dozvíte od našich designérů, producentů a vývojářů.

Díky, že jste členy rodiny Diablo. Uvidíme se v Pekle!

Josh Mosqueira

Zdroj: Battle.net

27 komentářů u „Josh Mosqueira, nový šéf Diabla 3, představil jeho budoucnost

  1. Uz aby to bylo snizit drop a poladit kvalitu dropnutych predmetu a AH aby nebyla na ni hra tak zavisla… Pak to zase budu hrat… Abych za hodinu nasbiral x tun zluteho bordelu ktery se nazyva rare-vzacny tak tahle pointa celkem nekde zaostava… To same legendarky ktere prsi z 99,9% jen odpadky…

  2. Ohledně té „randomizace“, kterou zmiňuje, tak mně by se líbilo, kdyby třeba už na infernu přestala být hra dějová. Že místo opakovaného projíždění questů a relativně úzkých lokací by třeba existovalo několik za sebou navazujících velkých lokací s různou tematikou (močál, les, pevnost apod.), kterými by si hráč mohl libovolně běhat.

  3. to jsem zvědav, kolik skalpů ještě uvidíme.. otázka je kolik hráčů u hry zůstane, než se hra stylem „co si neuděláš sám“ respektive nevyžadoníš nebo nevyřveš od vývojářů v podání blizz vyšvihne, tak jako d2 po datáči.. nejen že se mi tenhle blizzardův trend posledních let, který postrádá fantazii nelíbí, ale teda když už, tak by ta zpětná vazba na názory komunity mohla být svižnější.. hold z wowa tečou asi větší keše, musej z něj vydupat maximum, dokud ta hra žije, už neni nejmladší.. a řikejte si pro mě za mě co chcete, nejvíc si zadělali s tou komixovou grafikou, s tohodle barevného paskvilu pravé diablo nevykřešou, ani kdyby se rozkrájeli..

  4. Clovek se nesmi moc tesit a PR clanek brat s odstupem. Ale jako pozitivni vec vidim to, ze prisla zmena – nova krev, novy pohled, nove napady. Casto se stava, ze i kdyz je clovek v necem dobry a ponori se do toho, tak ztrati ten vzdaleny pohled na vec, ktery je casto treba k nalezeni neceho noveho, nebo vylepseni stavajiciho.

  5. lox – drive si musel pro tu hru neco obetovat aby si neco byl, dnes ti to vsechno narvou pod cumak a nikdo si toho nevazi. Ja bych byl pro, aby rare a legendary opravdu byly RARE a LEGENDARY, klidne bych snizil jejich drop a odstranil bych garanci na 5. NV stacku. Raci at za act padne 5 POUZITELNYCH rare itemu nez 200 rare ktery se stydim prodat vendorovy a sou dobry jen na salvage.

  6. Takova velka a finanance silna firma jako je blizzard a neumi najmout lidi, co by se sebou nenechali mavat. Nejdriv ty itemy tolik nepadaly, tak to naboostili a ted to budou zase snizovat. Oni asi nikdy nepochopi, ze at to udelaj tak ci tak, tak budou stejne vsichni nespokojeny. 

    Taky je velice pekny, ze chtej, aby bylo sbirani predmetu stejne zabavny pro vsechny hrace. Samozrejme, ze nebude. Nemuze to bejt stejne zabavny pro hrace co hraje 12h/d a pro hrace co si da 2 hodiny vecer po praci. Chtej vsechny uspokojit a nakonec dostanou od vsech zase akorat nakopano.

  7. Pokud vim tak 1.08 mela prinest lepsi rare a legendary itemy ale nestalo se tak pac blizz rek ze s tim je spousta prace. Nicmene slibili ze by jsme se toho mely dockat v 1.09. Dale bych ve hre rad uvidal veci ktere byly v D2 napr. runy nebo takovy hazard. Dale by mohl Blizz uvazovat o nove serii gemu pac jedinej pouzitelnej gem pro lvly 60(100) je ametyst. Kdyz uz sem u tech gemu tak by mohli pridat dalsi tier potek pac 12,5K HP je k smichu kdyz mam 60k HP a cd na potku je 30 sekund.

Napsat komentář