Rozhovor: Proč The Darkening of Tristram nevznikl jako samostatná hra?

PC Gamer ještě na Blizzconu krátce vyzpovídal Travise Day a Johna Lagrave ohledně chystaného eventu The Darkening of Tristram. Uvnitř článku naleznete překlad nejdůležitějších odpovědí.

Proč jste se rozhodli udělat Diablo 1 uvnitř Diablo 3? Proč jste neudělali samostatnou hru?

Víte, naším nápadem bylo, aby si hráči užili pocit nostalgie. Prožít si to, co jsme si prožívali my, když jsme hráli Diablo 1. Během posledních pár let jsme hráčům dali spoustu obsahu, tak proč jim nedát toto?

Byla hra předělána přesně podle původních map?

Udělali jsme mapy tak přesně, jak jen to šlo. Použili jsme grafické prvky z Diablo 3 a předěláváme Katedrálu, jeskyně atd. Uvidíte i původní bossy, s novým skinem. Ale že by byli 1 ku 1 pixelu? To ne.

Čekají nás nějaká překvapení? V čem je, v širším měřítku, tento remake jiný?

Ve hře je několik easter-eggs, odměny za účast na eventu, dostane legendární kámen do helmy, transmog se kterým budete vypadat, jako byste si zarazili Soulstone do hlavy.

Uvažovali jste o tomto jako o „vstupní bráně“ do Diabla? Něco, co by si lidé měli zahrát ještě před tím, než se pustí do samotného Diablo 3?

Tenhle mod můžete hrát ještě před tím, než začnete s příběhovou linkou Diablo 3. Můžete to hrát se 70, ale měli byste to hrát s novou postavičkou od jedničky a prožít si těch 16 pater Diablo 1 pěkně od začátku.

Celý rozhovor je k nalezení na Youtube.

25 komentářů u „Rozhovor: Proč The Darkening of Tristram nevznikl jako samostatná hra?

  1. Hraju D3 teprve rok (do té doby od roku 2003 jsem jel D2+ Line age když to šlo). Začal sem hned HC a myslím že to dává hře další rozměr. Prostě můžete o něco přijít a to malinko zlěpšuje znovuhratelnost. Navíc fakt nemám čas hrát 10 hodin denně. Takže za tu dobu sem 523. sezonu dohraju tak za týden a na postavě mám tak 16 hodin a tím myslím že dostanu set a odměny. O záložce v truhle si můžu nechat zdát. Ne jako někteří u nás v clanu co za první týden dají 60 hodin +, a set mají už za 6-8 od začátku sezony……Proto nechápu vaše stížnosti na znovuhratelnost. Máte 6 postav a 4 sety + Nightmare set prstenů, to je dohromady min. 30 buildů, k tomu všechny dungeon sety, sezóny. Pro mě a moje tempo cca 2 hodiny denně a sem tam jedno víkendové odpoledne je obsahu až do prd… . Pokud o toho trávíte 6 a více hodin denně pak chápu že není co hrát…….. Měly by jste se ale zamyslet jestli to není přece jen už trochu moc.Takže jestli už nemáte co hrát a hra je dle vašich názorů od jádra špatná, tak proč už dávno nehrajete něco jiného?

    Nový obsah nekra a teď event mi příde fajn, i když sem čekal spíše něco jako Shapeshifera.
    D3 zdar a Babrbarům zvlášť !!! 😀

    1. Ony to nejsou hejty, ale naopak nazory lidi, kterym na diablu zalezi a maji ho radi, ja jsem s Diablem celych 20 let a je to srdcovka, stal jsem fronty na pulnocni prodeje, mam doma policku jenon s vecma za diabla atd..

      Ale musim rict ze soucasny smer uz proste neni to prave Diablo, nema to tu atmosferu a poprve uvazuju jestli toho necra vubec kupovat. Az doted to vsechno byly nobrain rozhodnuti, proste co se mihlo kolem diabla jsem musel mit a byl vyhypovany az po strop.

  2. Ano pribeh Diabla dalsi vec co me uplne s….! Svet Diabla ma podle me uplne fantastickej pribeh zaprve kdyby z toho udelali celovecerak jak s Warcraftem melo by to podle me daleko vetsi ohlasy nez prave Warcraft! Zadruhe ten svet ma tolik moznosti jak ho rozsirit, rozvetvit jak v nem pokracovat.. Ikdyz u D3 me prijde ten pribeh takovej odfaklej ale to neni zas az takovej problem.. Problem je ze ten pribeh v D3 je az na poslednim miste je absolutne nepotrebnej nedulezitej;) kdyby tam nebyl byli tam jen Rifty a GRifty tak se vlastne prd stane a to me hrozne mrzi;) i treba proto sem se moc tesil na ohlaseni datadisku nebo D4:D

  3. Diablo 3 a můj pohled.
    Naprosto zbytečně jednoduché – obtížnost a rychle dosažitelné – sety, itemy, T13 není výzva, naož ultimátka.
    Úplně „zabitý“ příběh, nic nenutí hráče hrát jinou linii, než Rift, GR, Bounties (jediné co je aspoň výzva je výše GR).
    Chybí pravidelně nový obsah a minimálně + 1 datadisk.
    Chybí lepší náhodný generátor map (někdy mám večer pocit, že chodím to samé).
    Přitom např. donutit hráče zpět do příběhu by bylo možné navázat na unikátní drop, právě padající jen z příběhu…..

    (Hraji pouze HC, cca 3x týdně)

    1. Ano HC je jedina vyzva, ked si stale priposraty, aby te nic nezabilo. Uplne iny rozmer, ale aj tu je jedno „ALE“ ktore mi HC uplne zprotivilo.

      HC je super a ked ma zabiju, lebo som si nedal pozor a podcenil som situaciu, tak si povim „do prdele “ a nabuduce si dam pozor. Ale ked sa dostanem v HC na nejaku uroven – napriklad GR 30 a potom mi padne spojenie, tak ma moze aj …. prekocit.

      To ma skutocne stve. Keby to bolo vymyslene tak, ze po strate spojenia sa pautomaticky prejde do single user/offline modu a ostane vysledok ulozeny na disku a po obnove spojenia sa vysledok zosynchronizuje, bolo by to super, ale ked z nicoho nic (net na mojej strane nevykazuje ziadne odchylky) padne spojenie a ja sa odporucam do vecnych lovisk, tak som dost nastvaty a prave pre toto je HC mod takmer nehratelny.

      1. Nesouhlasím úplně s Tebou.
        Ano souhlasím je to opruz chcípnout na lag, GR 30 a smrt na lag je kravina, tam přežiješ :-), ale vím jak to myslíš, bohužel Blizz se obává zásahů zvenčí – offline mod – možnost „upravit“ výsledky a podobně (pozor, taky bych bral off mod, ne vždy je internet).
        Na druhou stranu na chybu netu se tolik neumírá (vím dobře o čem píši máme funkční klan, hrajeme z 90% HC a rozhodně top hráči nechodí pokakaní u zdi, to by ani s jejich výsledky nešlo). A Blizz se snaží hlavně aby hra byla koop a pak tu tedy máš další tři kámoše, co tě u lagu mohou podržet, samo ne když se jde top run.

  4. DIABLO 3

    Od doby co hra vyšla, procházela a stále prochází obrovským množstvím změn a úprav především pro neustálé kňučení hráčů, kterým se furt něco nelíbí. Problém je v tom, že jedna skupina hráčů si vyprosí změnu něčeho, co jim vadí a okamžitě začne vyskakovat jiná skupina, které to vyhovovalo tak jak to bylo a chtějí danou změnu buď vrátit a nebo znovu překopat. Blizz sebou z pro mně nepochopitelného důvodu nechává mávat jak trávou ve větru a pořád jen ustupuje a kromě několika základních věcí jde rozpoznat, že asi sami nemají žádný přesný koncept, kterého by se drželi…
    Když hra vyšla, obsahovala 4 obtížnosti oproti třem v D2. Třemi se člověk musel postupně prokousat až k té čtvrté, poslední, o které autoři tehdy tvrdili, že bude ultimátní a pro běžného smrtelníka téměř nehratelná. Že na tom něco bylo svědčí aspoň trochu to, že inferno údajně dokončilo během prvního roku od vydání hry 6% hráčů. Málo? Moc? Nevím. Vím jen to, že Diabla na inferno jsem sice sundal 2.10.12 a tedy že mezi těmi 6% jsem, ale taky vím to, že bez aukce bych to nedal. Drop byl mizernej, některé legendy, kterých na aukci byl kopec, jsem na self-found neviděl ani po dvou letech.
    Byla aukce dobrá věc nebo čirá esence zla, která hru zkazila?
    Osobně si myslím, že ji zkazila právě tím, že spousta věcí byla snadno dostupná a že si na to spousta hráčů zvykla. Po zrušení aukce přišel loot 2.0 a legendy začaly každýmu dropovat jak na běžícím pásu a bylo (a je) to tak právě proto, že to hráči (ne všichni ale dost) chtěli a blizz v tomhle ustoupil. Chápu – ne každej je trpělivej a počká dva roky, než mu padne Kukrina nebo Calamitka. Jenže tím hra dostala formu závodu a začlo se soutěžit, kdo získá kompletní set dřív – po dvou dnech, po deseti hodinách, po pěti minutách atd…
    Já jsem hráč poměrně nenáročný, nikam se neženu, žebříčky jsou mi u zadele stejně jako TOPbuildy bez kterých to je přece „nehratelný“ a tuhle sezonu se přece jede tenhle set a ten druhej zvládne o celý 2GR míň, takze je úplně na h… , chci říct na nic.
    D3 není D2 ani jiná hra. Už od vydání jde trošku jiným směrem. Skilly se pouze odemykají, žádné skill body tady nejsou a všechno je to jen o equipu. Takhle to nemá skoro žádné jiné RPG. Nevím, nerozumím a nechápu, jak je možné během 15 hodin od začátku sezony mít full ancient výbavu a lámat GR80+. Vím jen to, že takovej hurá styl nebo smlouva s Diablem (duše za 100% šanci dropu ancientek) není nic pro mě a že jsem možná divnej nebo jinej a radši se budu plácat na GR50 (v sezoně) a nebo po 2000+ hodinách na PL800 (nesezona), ale to mi nevadí – aspoň mě to furt baví a nemám téměř důvod si na něco stěžovat.

    1. Nejenom, ze byl drop mizernej, ale legend bylo malo a stejne byly snad vsechny uplne k nicemu, krome snad calamitky a echa.

      Legenda mela mit jasne dane staty (s minimalni odchylkou) a hlavne prevysovat bezne veci treba o 25-50% a padat s nejakou malinkou sanci z bossu a jeste mensi z trashe (napr jako mef nebo baal runy v D2) ale bylo to presne naopak a clovek ani nemel radost kdyz mu nejaka padla ( jen si v duchu rekl, achjo dalsi crap).

      Jinak souhlas s tim cos napsal, akorat mam jinak to, ze mne uz ted na Diablu nebavi nic a to se taky nehonim za zebrickama. Necro to urcite nespasi,to uz vim ted, ac byl muj oblibeny v D2, ale herni mechaniky to nezmeni, bude to jen par vizualne novych efektu na zabijeni priserek.

  5. D3 by melo mit komplexni system lootu a odmen provazany s temi pravymi RPG prvky (runova slova atd). Melo by mit 3 zakladni obtiznosti a ta treti ma byt proste tezka jako prase /jako v D2 kdy se zvysuji resisty nepratel, imunity atd a vam zaroven vse klesa) a ne ze se tam kazdy casual proseka za tyden hodiny hrani denne.

    To same dropy, jedine co drzi cloveka hrat dlouho a opakovane je to napeti a ocekavani, ze konecne padne to co chcete a nebo pomale skladani run na to vase vysnene RW.

    Soucasny system aktcni mlaticky, kdy mi bud vsechno hned napada, nebo si to koupim za BS a nebo postavim v kostce a za tyden soluju T13 je uplne k nicemu z pohledu znovuhratelnosti. A ze po mesici jedu GR90 misto GR70, kdy jediny rozdil jsou vetsi ciselka, je smutne.

    1. presnejsie sa to snad ani napisat neda. Najviac sa mi pacila tvoja posledna veta “ A ze po mesici jedu GR90 misto GR70, kdy jediny rozdil jsou vetsi ciselka, je smutne.“ Naozaj, ked si tak zoberiem cele D3 tak jediny rozdiel je v ciselkach, ktore ubudaju priserkam (a ktore) priserky maju na zaciatku. Takze ci hram na T1, alebo T13 je takmer uplne jedno (teda ak si nehonim ego a nechcem byt v rebricku).

      1. Je to bohuzel tak a vsichni kdo pamatuji D1/2 presne vi co chybi D3, vi to i Blizz si myslim, ale pro ne je dulezitejsi (zrejme) pocetnejsi skupina casualu a chce se vyhnout breceni kidu apod. ze je ta hra moc tezka a komplikovana a ze nemaji to a to..

        Ostatne jak tomu bylo hojne ve vanille, kdy mne osobne ta hra i bavila prestoze v ni bylo o 100% mene contentu nez je ted. D3 je soucasne chore v jadru a tim, ze na neho budou nabalovat dalsi obsah nic nespravi.

        Chce to uplne zmenit to jadro a pak se to mozna zlepsi. Ale to se stejne nikdy nestane, takze jsme si pobreceli a muzem jit treba senout k PoE ci necemu jinemu 🙂

        Ja rozhodne porizeni diabla ani ty hodiny stravene u neho nelituju, jen mne mrzi kam to dospelo a zakonite muselo

  6. Tak dung si na 10000% projdu, jako asi kazdej fanda… ALE – CermCzek ma podle me ve vetsine veci pravdu… Runy si myslim nejsou nejlepsi napad, ale alepson by to nekam vedlo.

    A jeste jedna vec – dung si projdu, ale uz ted z nej mam hodne spatnej vnitrni pocit. Protoze v D3 nefunguje jedna dulezita vec – random generator podlazi. V D1, kdyz jste vlezli 1000x do jednoho podlazi, bylo 1000x jiny. A ne jen ze jste meli nagenerovany 5-6 ruznejch chodeb a ty naspojojujete nahodne sebe a mate dung. Tam proste bylo (az na typ prostredi) jiny uplne vsechno. A proste VUBEC neverim tomu, ze to tady fungovat bude.

    Kdyz se podivate na rifty a nechate stranou fanouskovstvi, musite uznat, ze je to z hlediska random generatoru map naprosta ubohost. Jestli to nekdo nevidi, dejte mi vedet – dam si tu praci a klidne dam nespocet dukazu, jak opravdu ubohej to je mapgenerator…

  7. Dlouho jsem premyslel asi se k tomu vyjadrit ale uz proste musim! Celej rok se tesim na Blizzcon k tomu 20 vyroci!Ja cekal nakou brutal novinku nakej novej impuls do sveta Diabla neco co ten svet zas nakopne.. ale tohle????To si delaji srandu z nas hracu?! Ja chci novy herni mechanismy, predelat system skillu,znovuhratelnost,loot co by daval smysl a ne ze padne vsechno hned,runy a talismany z Diabla 2!!!a ne jen naky blby kridla,vlajecky,portrety,pety a podobny blbosti!! A nakej remake Diabla 1 super ale uz vidim jak to dopadne s top buildem se to projde za 20 minut a stejne vsechny mostra padnou na 1-2 rany:D Necromancer super ale sam to nezachrani!Proste mi to cely prijde zas jen kosmeticky zmeni a pridavky!!

  8. Po tech letech co Diablo 3 hraju a jeste ke vsemu je 20 lete vyroci se teda Blizz moc nevyznamenal. Je hezke mit kazdy leden event v podobe prvniho Diabla, ale cekal jsem vic. Nove mapy, nove herni rezimy cokoliv. Ne event, ktery bude jen v lednu. Postava Nekromancera je pekna vec, ale mozna uz je pozde nebo taky ne. Uvidime co prinesou zmeny legend apod. Stejne pretrava mirne zklamani, i kdyz fakt je, ze nova postava potesi.

  9. Je to vcelku logický že to dali do D3, protože tam už je většina práce hotová. Dělat z toho novou hru, tak musej dělat úplně všechno a tím prodělají kalhoty a nevydělají si ani na suchej chleba. Nostalgie je hezká věc, ale trh na tohle nehraje.

    Stejně klobouk dolů, že se jim to chce dělat zadara. Určitě si to projdu, uvidíme, jak to sladěj se sezónama.

Napsat komentář