Jay Wilson odpovídá na Twitteru

Jay Wilson, spisovatel na volné noze a bývalý ředitel vývoje Diablo 3 během posledních pár dnů relativně otevřeně odpovídá na Twitteru. Občas je z jeho odpovědí zřejmé zaujetí pro hru, kterou vytvořil.

SymphFan: Tenkrát vaše rozhodnutí možná davaly smysl a souhlasím vysvětlením vašeho designu. D3 za ty roky tak nějak samo vyrostlo.

Souhlasím. Kéž by Diablo vyšlo ve stavu, v jakém je nyní. Ale díky procesu učení je Diablo tím, čím je.

Jessie Lawrence: Co ze současného Diabla bylo probíráno během návrhu designu Diabla?

Obecně se uvažovalo o sezónách a riftech. Diablo ovšem těžilo z toho, že jej lidé hráli a učení se za pochodu.

ShelaMonster: Když děláte hru, co je nejtěžší? Vytváření konceptů, nebo přetvoření konceptů v obsah?

Záleží na projektu. Co se D3 týče, koncepty byly o něco těžší, protože jsme za zády měli dva předchůdce.

Mah Ballz: Co bylo klíčovým faktorem, který vás donutil udělat D3 místo D2,5?

Jay Wilson: Naše první návrhy vypadaly hodně jako D2,5. Ale nenadchly nás. Nestálo za to takovou hru vydat.

Komentář: Při této odpovědi jsem smutně kroutil hlavou. Diablo II bylo skvělé. Stačilo udělat pár změn. Lepší grafický kabátek, vyšší rozlišení, zbavit se některých život obtěžujících mechanik, jiné rozšířit a mohli mít skvělou hru, která by Diablo II předčila a pohřbila.

Nicholas Keeling: Prozradíš, jaké postavy byly plánované pro zrušené Diablo 3?

Diablo 3 projekt nebyl nikdy zrušen. Jen několikrát změnil směr. Odpověď na tvou otázku zní: Ne. Lidé by byli zlí, kdybych je prozradil.

Komentář: Kdo a hlavně proč by byl zlý? Je jasné, že odpověď se do 140 znaků nevejde, ale vždy jde tweetu poslat víc.

Emirhan Erkan: Co vás vedlo k použití „Veselejších“ barev a celkového pocit ze hry? Když to celkově porovnám ho s předchůdci… Může za to vyšší management?

Vyšší management na nás vůbec netlačil. Během práce v Blizzardu jsem měl nejvolnější kreativní svobodu v celé své kariéře.

Komentář: Zde jsem Jayovu vizi nepochopil. Jednou z jeho her je Company of Heroes. Když se podívám na záběry z této hry, tak použitá paleta barev perfektně navozuje atmosféru. Proč to nešlo i v Diablo 3? Zde mé podezření padá na takzvané cross-teamy. Vývojáři jedné hry radí druhému týmu, co a jak by měli implementovat. Nesabotovali úmyslně někteří lidé práci vývojářů D3 nesmyslnými požadavky a netlačili shora? To už se asi nikdy nedozvíme. Moc by mě zklamalo, pokud by tomu tak vážně bylo.

Dark Wombat: Tvoje práce na Diablo III je podceňovaná. D3 je skvělá hra. Je trendy obviňovat tě za vše, co bylo před 2.0.

Díky. Lidi potřebují někoho vinit za věci, které se jim nelíbí. Byl to můj job. A jsem hrdý na práci, kterou jsem po sobě zanechal.

Dělal jsem chyby. Chyby jsou nepostradatelnou částí učení se. Učení se je důležité pro kreativní proces.

Stephanie: Miluju D3, když jsem hrála s kamarády, zažila jsem spoustu zábavy. Nikdy jsem nepochopila kritiku, která se na tebe snesla.

Vzešlo to z hloupých chyb, které jsem udělal převážně já. Postupem času se jich nakupilo hodně. Kritika byla přehnaná, ale naprosto ji chápu.

Emirhan Erkan: Odebrání pentagramů, hořících křížů, nový design Tristramské katedrály. Mám pocit, že zasáhla politická korektnost.

Nesouhlasím. Chtěli jsme, aby Diablo mělo vlastní svět, ne derivát života na zemi.

Komentář: Zde se bojím, že má Emir pravdu. Pentagramy, vyvrhnuté vnitřnosti, zmasakrovaná těla, polonahé ženy a další libůstky by v době vydání D3 možná měly problém u komisemi schvalující rating her. Největší problémy se schválením by Blizzard měl s velkou pravděpodobností v Austrálii a Německu, které jsou v těchto ohledech hodně přísné. Nejspíš by hru museli upravit podobně jako čínskou verzi. Taktéž tou dobou byla na vzestupu politicky korektní, leč ukřičená levice, která by jim výše zmíněné pravidelně „omlátila o hlavu“.

Emirhan Erkan: Chápu, ale @MaxSchaefer hovořil o důležitosti obrazů a myšlenek, se kterýma jsou lidé sžití.

Christopher J. Smith: Grinding Gear Games vypouští obsah zdarma, často a opanovávají žánr aRPG. Path of Exile udělalo Diablo správně.

Miluju PoE. GGG jsou skvělí. Není důvod, aby PoE a D3 nemohli žít vedle sebe. Oba přístupy k žánru jsou správné.

Komentář: Obě hry jsou na opačném pólu herní obtížnosti. Diablo je casual-friendy, moderně řečeno „přístupná“. PoE je až moc Hardcore. Zrovna nedávno jsem se díval na statistiky a PoE, stejně jako Diablo umírá. A stejně jako Diablo vrcholky zažívá ve chvílích, kdy vyjde nový obsah (počítám i sezóny). Tudíž si myslím, že oba přístupy jsou špatné. Povede se nějaké hře najít průsečík a udržet si stabilní hráčskou základnu?

Real Muscle Gamer: Byl jsi překvapený, když oznámili Diablo novinky n Blizzconu? Já se cítil zklamaný. A komunita volá do zbraní.

Ukaž mi jedinou firmu, která (po tolika letech) přidá novou postavičku, předělá původní hru v současné hře… a zadarmo.

Komentář: Jay má pravdu jen z poloviny. Podle dostupných informací bude Nekromancer zpoplatněný.

Emirhan Erkan: Diablo 3 verze od Blizzard North, běžela na engine Diablo 2? Viděls ji?

Běžela na stejném engine. Hrál jsem ji. Použili jsme některé jejich potvory, prostředí a koncepty. Myslím, že Rakinoth je jedna z nich.

SymphFan: Jsi příznivcem rychlé výměny dovedností, nebo „zamknutých“ dovedností?

Příznivci zamknutých možností si neuvědomují, kolik hráčů odejde jen proto, že si nemůže vyměnit dovednosti „za běhu“. To je důvod, proč je toto tak často přítomné ve hrách.

Jaký je váš názor na Jayovi odpovědi? Proč si myslíte, že bylo zrušeno D2,5? Napište jej do komentářů.

UPOZORNĚNÍ

Komentáře mají sloužit ke slušné a věcné diskuzi na aktuální téma. Vy víte co se bude dít, když to nedodržíte.

7 komentářů u „Jay Wilson odpovídá na Twitteru

  1. Je faktem, že D3 na D2 nemá. Ovšem jaká série, ať už herní nebo filmová, má neustále stoupající tendenci? Je to dáno i tím, že lidé srovnávají. Říká se tomu ukotvení. D2 je bernou mincí, se kterou je další díl poměřován a pokud se liší, je to špatně. Ale i tak je D2 lepší. Tím neříkám, že by D3 byla špatná hra. Mě osobně se líbí a rád si ji čas od času zahraji. Za největší selhání při vytváření D3 považuji vynechání Necromancera se stupidním vysvětlením: Je tak dokonalý, že na něm nejde co zlepšit. Teprve teď, po X letech, dojde k nápravě jejich chyby a ještě za to chtějí zaplatit? Pak mi vadí nemožné úspěchy. Rád je sbírám a rád bych je měl všechny, ale to prostě není možné. To bych musel hrát snad 24/7. Nadšenci, co u toho budou sedět fakt několik hodin denně, to možná dají, ale normální hráč na to fakt nemá a je to vcelku frustrující. Pak bych uvítal nějaké Eastereggy, například když se použije town portal na určitém místě tak to hráče nepřenese do města, ale na speciální místo. Kupříkladu na místě dopadu Tyraela nebo v tom kamenném altánu na hřbitově v prvním aktu.

  2. Taky jsem toho nazoru, ze puvodni Diablo bylo nejlepsi. Je fakt ze bylo prislis tezke, ale o to vic bylo zabavne. Kazda zluta vec, ktera vam malinko zlepsila vybaveni udelala velkou radost. Pokud ale padla legendarka, to bylo neco, byla to opravdu velka radost. Tohle me bavilo. Dnesni Diablo je zavalene tolika predmety, ktere nemaji vyznam. Behem nekolika dni lze nasbirat set a zbytek veci a pak jen cekat na to, aby nam padla ancient nebo o nekolik statu lepsi vec. Coz se za tu dobu stalo velmi frustrujici. To je podle me velka chyba, dik ktere me Diablo bohuzel prestalo bavit.

  3. V D2 je fajn že stále je čo vymýšľať pri hraní.V D3 moc toho nevymyslíš je to dopredu dané čo máš robiť.A to asi najviac ublížilo hre.Je tam plno skills no využiješ len pár a tých predmetov…hm.Pri D2 hrača držalo to že veľké množstvo predmetov malo potenciál.Klasická,magická či rare + recept v kocke boli často lepšie a unikátnejsie než samotne UNIKATY.A runewords ani nehovorím.

    Ak teraz u Necromancer Pack neoslovia hráčov,neokorenia to a zas to len upravia kozmeticky,tak D3 začne upadať.Doteraz je to stereotip a bojím sa že bude aj po.

  4. on si s těmi bláboly nedá pokoj, jasně nikdo není bez chyb a člověk se jimi učí a snaží se zlepšit, ale pokud dále pokračuje tímto stylem, který prezentuje, tak je nepoučitelný!!!

    doposud jsem byl přesvědčen, že finální podobu určovalo vedení, protože soudný člověk se špetkou znalosti Diablo série by nikdy nemohl vypustit D3 v podobě, v jaké vyšlo!!! nemám nic proti, že nechtěli vydat pouhou reinkarnaci D2, ale jak to dopadlo? herní koncept ohlodali na kost a ještě konceptem ztížili/znemožnili další vývoj hry (ty kosmetické změny, kterými hra prochází, nemohou myslet vážně!!!)

    raději nebudu rozebírat jeho jednotlivé názory, protože bych se rozčílil 🙂 kdyby měl špetku soudnosti, aspoň se komunitě omluví, sklapne uši a bude držet ústa, jinak je to neuvěřitelný pokrytec!

  5. Osobne bych se hlavne podepsal pod to, ze atmosfera v D3 je vazne hodne spatna – jediny misto, kde jsem se kdy zastavil a bavils e atmosferou v D3 bylo kdyz jsem to hral poprvy a zastavil jsem se ve tretim aktu ve stonefort – dival jsem se na bitvu dole. I hudba hrala dobra. Ale to na celou hru jaksi nevystaci. D1 melo atmosferu vsude, vcetne mesta. Ach, ta nesmyslna nostalgie… Bohuzel hraci jako sjem ja vzdycky budou vzpominat a neni zpusob, jak nas primet, abychom neporovnavali… A pridanim jednorozcu to jeste „vylepsili“.

Napsat komentář