Resource systém: Wizard a Instability

wizard Máme tu novinku ohledně resource systému. Tak jako
Witch Doctor používá ke kouzlení
Manu, Barbar používá k boji tzv.
Fury. Nyní bylo oznámeno, že Wizard a
jeho dovednosti budou závislé na Instability (česky vratkost
či nestabilita). Vývojáři se také částečně zmínili o resource
systému u Monka.

V tomto případě jde ale teprve o raný vývoj, takže žádné
konkrétnější informace nebyly poskytnuty. Mezi prvními tipy se objevují
pojmy jako víra, síla vůle či duševní
koncentrace
. O této zprávě se na tomto webu jako první zmínil
Majob, kterému patří dík za rychlý postřeh.

79 komentářů u „Resource systém: Wizard a Instability

  1. Podle mě bude instabilita jedna ze dvou již zmiňovaných možností. Jazýček vah, na jedné straně např demage na druhé rychlost castění. 2. každým kouzlem přibyde trochu do nestability, která postupně klesá a když budete pálit s instability nad 50% – možnost malýho demage; nad 75% – možnost selhání; a nad 95% – možnost, že vám to kouzlo třískne do xichtu xD

    Asi jako přehřátí u kulometu xDD

  2. No, s anketou jste se moc nevytáhli.. Ale pro úplnost by to do odpovědí chtělo ještě možnost „hermafrodit“ :)))

    Jinak když už se ptáte „Kdo jste?“ nebylo spíš zajímavější něco jako „Kdo jste a za koho budete hrát D3 jako první?: Jsem muž – budu hrát za ženu Jsem muž – budu hrát za muže Jsem muž – budu hrát za … zatím nevím Jsem žena – budu hrát za ženu Jsem žena – budu hrát za muže Jsem žena – budu hrát za … zatím nevím

  3. Diablo je sice Diablo, ale i v RPG jde vývoj kupředu … A ač se to nezdá, blizzard má nepřímých konkurentů D3 hodně (tim zrovna nemyslim Torchlight :o) ), naštestí (nebo taky možná bohužel) žádný z těch konkurenčních týmů ještě nesplnil co slíbil :o) Ale to se může za rok změnit …

  4. nevím proč se všichni diví tomu že není tolik novinek, nejpracnější a nejvíce časově náročné je přeci tvorba prostředí a jestli opravdu většina lidí vytváří akty tak úplně chápu že není stále s čím přicházet. Je jasné že novinek by bylo hodně ale nikdo také nechce ukazovat nějaké své kno how, přeci jen oni vědí že ještě nějaký čas potrvá než hru vydají a kvůli konkurenci přeci není dobré vyložit všechny karty na stůl hned.

  5. Oni urobili podla mna tu chybu, ze D3 neohlasili az o rok neskor. S kludnym svedomim mohli pustat novinky postupne, za tu dobu by ich bolo dost. Oni ale vystrielali vela veci hned na zaciatku a teraz nam ostava pozerat raz za mesiac velmi male pokroky. Zo mna osobne pomaly, ale iste opada to nadsenie ze sme sa konecne dockali a meni sa to na sklamanie ze sa mozno ani nedockame. Mam taky dojem ze to mozno najskor az za 2 roky bude. :-(

  6. tma: Jo, na to si zvykni. Průměrně novinka/měsíc (jako opravdu novinka :-P ).

    Blizzardi jsou odborníci na prodlužování, protahování a nekonečného odkládání. Jako byste zapomněli na D2, jak to s ním bylo. To stejný. :-D Co se týče mně osobně, tak čekání si vyplním hraním wowka nebo starcraftu (na tu II se taky těším jak malej Jarda), prostě bez stresů. A jak jsem si myslel, že po střední už nebudu mít čas na hraní, že si D3 nezahraju, tak to jsem přeháněl. Velmi. :-D Takže mně už to je docela šumák, kdy to vyjde – hlavně, ať to prostě stojí za to!!!

  7. Na webu pracuje asi jine oddeleni nez na hre samotne :) a kdyz se podivas na to co teprve maji anebo nemaji hotove je jasne ze to je jeste beh na dlouhou trat a kdo vi jestli vubec vystaci s dechem. Klidne se muze stat ze nez Blizzard neco vypoti prijde nekdo jiny s necim jinym a budou z kola ven a tech X let prace muzou vyhodit oknem.. Myslim ze by meli bud rozsirit tym a zacit fakt makat nebo zvysit usili penez maji myslim dost z WoW 8-)

  8. Souhlasim s martinem zda se mi ze Blizzard je momentalne dal od uvedeni hry nez byl v momente jejiho oznameni. Strucne bych rek ze se propada cim dal hloubeji do s*acek a cesta ven v nedohlednu. Nejlepe na D3 zapomenout az do doby nez bude opavdu jasne kdy vyjde a zamerit se na jine tituly. Jelikoz tady bude mrtvo jeste dlouho

  9. jenže tohle také snižuje hratelnost, příjde mi divný postich za něco co prospívá akci, barbarovi se také fury zvyšuje tím čím víc je zapojený v boji takhle by už tak slabý kouzelník (myslím třeba jeden na jednoho při silném NPC) by měl ještě další nevýhodu se kterou by vlastně nemohl nic udělat. Jak se bránit tomu že nemůžu sesílat kouzla stále, nevím ale tato varianta se mi vůbec nezdá. Myslím že udělají systém tak aby naopak při nějaké konstelaci bonusy získal né ztracel ale aspoň já si to myslím.

  10. Priklanim se s nazorem k Watovi.. Vyvolani kouzla nebude stat nic, ale cim vice se bude kouzlit, tim nizsi bude „nestabilita“ a tudiz kouzlo bude mit nizsi ucinnost, pripadne se muze stat ze wizard mine (zvysuje se riziko miss). Zeby vlastni kouzla mohla wizardovi i ublizovat si nemyslim..nejak mi to do diabla nesedi. Snizovalo by to oblibenost postavy,hratelnost..nevim, podle me by to nebylo ono ;)

  11. Líbil se mi tady něčí nápad, že velká nestabilita znamená menší dmg, případně větší riziko „nepovedenosti“ kouzla. Trochu změny neuškodí. Podle mě tam do toho systému zařadí něco, co už tady padlo, alespoň co se týče Wizarda. Zajímavější už mi přijde, jak to chtějí vyřešit u Monka a u 5. postavy. S tou „Energií Chi“ (jo, takhle bych to u něj nazval) to zní hodně dobře… ale zatím mě nenapadá, jak by mohla fungovat. 😀

  12. vem to zase tak že barbar když naběhne do skupinky 20 nepřátel a bude používat klasický skil musí 20× plácnout (samozřejmě může použít super skily ale to teď nechme stranou) kdežto kouzelník příjde jediné co umí je kouzlit takže sešle Blizarda a 20 kostlivců jde do kytek. V tuto chvíli je mi zase líto Barbara ikdyž on oto asi nestojí :-) ve většině her co jsem hrál byly vždycky na spousty nepřátel nejlepší kouzelníci. Ten na jednoho silného nepřátele musí seslat 5 plošných kouzel, pak je mu už jedno jestli jich je kolem něj 5 nebo 20 čas a „manu“ to stojí stejně. Proto si myslím že v této situaci je znevýhodněn spíše melee charakter. Bavíme se tu hypoteticky ten systém bude s velkou pravděpodobností úplně jiný ale v DaD byla taé velká šance na selhání kouzla což by zde asi nedávalo moc smysl když víme jak rychle je možné kouzla sesílat. At tak či tak jedna věc je na tom jistě pozitivní můžou být další věci které s tímto aspektem budou moci něco dělat takže se zase itemy více rozliší a specifikují což je fajn.

  13. Neřekl bych že je to stejné jeho taktika je co nejvíce jich pozabíjet pak bude odměněn naopak wizard by se musel krotit a přemýšelt co kdy může použít. Řekl bych že on se každý systém trochu něčím inspiruje takže je jasné že nějaký převrat nečekám ale je to lepší nežli mana pro všechny :-) každopádně díky

  14. myslím že blizard určitě neohrozí akci respektive barbarova fury pokud je nízká jeho sílu neovlivňuje, pokud víme nebude mít přístup k některým skillům ale to je vše spíše mu dává určitý bonus. Z tohoto přístupu si myslím že i „nestabilita“ říkejme jí jak chceme dle mého bude pracovat na podobném principu tedy na nějaké hladině wizardovi spíše pomůže, na opačném konci nebude mít přístup k nějakým dovednostem. Rozhodně si ale myslím že neohrozí akčnost a pokud tak opět ale dojde k vyvážení například tím že budou opravdu kouzla silnější nežli jiné věci.

    také by to mohlo být implementováno přímo do kouzel opět jako fury na některá kouzla potřebujete mít malou hladinu nestability abyste je mohli použít, takže třeba kouzla 5 úrovně mají vysokou nestabilitu která vám přidá třeba 10 bodů jakmile se dostanete na hranici 20bodů již je možné použít kouzla třeba jen ze třetí úrovně. Tato situace by znamenala že by kouzelník opravdu musel používat více tipů kouzel a to je přeci to čeho chtějí dosáhnout. Možná to zní trošičku složitě ale nikdo by žádné počty nesledoval prostě by se skill v jendu chvíili rozsvítil a po použití by byl zase určitou dobu (dokud neklesne nestabilita) neaktivní.

  15. ano Instability je nestabilita, ale já chtěl svým „překladem“ popsat co si pod tím představuji ;-)

    Tedy Instability může být jen to, že pokud jste v rovnováze (opak Instability) mana se Vám bude „vracet“ rychleji, pokud budete Instability bude Vám mana přibývat pomaleji.

    Do Instability se můžete podle mne dostat jak jinak než castem („kouzlením“). Asi bych v tom nehledal moc složitosti…

    Ale jak to doopravdy bude o tom se rád nechám překvapit.

    Pokud by to bylo podle některých úvah, že by strácel s narůstající Instability dmg u kouzel pak si neumím představit boj u hordy nepřátel, případně u bosse… A jak by musely být kouzla silné, aby wizard byl vyvážen (přežití/síla kouzel) :-)

  16. Souhlasím s psychopat-em, že když každý může používat manu, tak se u mága ztrácí to co by mělo být jeho předností a každý si tam kouzlí jak se mu chce. Jinak to Instability bych si představoval něco jako zobáček na vahách. Pokud se vychýlí na jednu nebo druhou stranu, tak kouzla budou méně účinná. Jen nevím co by mohlo ten zobáček vychylovat. Možná čím víc kouzel za sebou, tím větší vychýlení? To by pak byl vlastně něco jako opak barbarova fury, ne? Tam je to založeno na tom, že čím víc kosí nepřátele, tím se mu přidává fury. Mág by zase mohl mít, že čím více kouzlí, tím více se vychyluje ze své rovnováhy a jeho kouzla jsou méně účinná a přesná.

  17. moj nazor (inspirovany vasim, nebojte sa :D) je, ze ak teda blizzard nechce aby bol magič zavisly na mane a pod., jednoducho jeho kuzla manu vyzadovat nebudu, bude kuzlit ostosest. ale s kuzlenim sa mu bude zvysovat ona nestabilita, co moze vyustit do problemov ako neuspesne kuzlo, do bludu strelene kuzlo, alebo do seba strelene kuzlo. tym padom hrac moze bud riskovat a palit nestabilne kuzla, alebo pocka kym sa jeho dusevna situacia ukludni. skvely koncept na kopec zbytocnych skillov a vlastnosti predmetov typu „znizuje narast instability, zmensuje sancu na nestabilne kuzlo, bla bla.“ tot.

  18. Nediablovksé…mana tu byla deset let před diablem a bude i po něm. Nikdy se mi nelíbilo jelikož rád hraji hlavně za kouzelníky že takový mamlas jako třeba barbar používá manu to je trošku degradace šlechetného kouzelného povolání. Tento systém se mi moc líbí ikdyž nevím jaký bude, respektive líbí se mi odlišenost každé postavy a že každá postava bude vyžadovat jinou taktiku. Já si nestabilitu představuji něco jako concentrate v jiných hrách tedy velká šance na nepovedení kouzla pokud bude třeba nízká hladina bude šance k selhání nebo ke snížení účinnosti.

  19. Pokud se podíváte na Death Knighta ve WoWku, tak vás přejde pocit, že vše bude jako mana. :-) Instability je dobrý nápad, jsem zvědavý na zpracování, taky mě napadá sposuta nápadů, jak by to mohlo fungovat, ale nechám se překvapit. Souhlasím s názorem, že 5 charů a všechny s manou by bylo poněkud nudné, ale tak to jsme zase my WoWkaři, že…se tu zase zvedne vlna nevole, že je to nediablovské atd. :-D

  20. Presne tak, byl to jen priklad. Jinak nejde o to jestli mas frost novu a lightening v jednom skill tree – i kdyby blizz nahazel vsecky ruzne skilly do jednoho stromu neznamena to ze to jsou kouzla stejne skoly – frost nova bude vzdycky puvodem frost a lightening proste pochazi z blesku ne z frostu …

  21. edit: pripadne me jeste napada ze Instability se bude snizovat (zvysovat) kdyz budeme pouzivat kouzla ruznych skol – maximalni ucinnost a poskozeni pri pouziti kombinace fireball/frost nova/lightening cehosi a snizovani pri pouzivani kouzel stejne skoly – a nebo zase naopak :) Ale ta prvni moznost me prijde lepsi – nuti to pak pouzivat vic skillu nez 2 :)

  22. Vzhledem k tomu ze blizz rikal ze nechce aby wizard prisel o manu a byl na ni zavisly – tak z toho se da soudit ze by to mohlo fungovat tak, ze pokud bude mala (velka) Instability tak kouzla budou spusobovat maly dmg (pripadne jine postihy jak rika Vendetta – moznost vybuchu vlastniho fireballu do sebe je taky zajimava :) ) nicmene wizard je bude moc castit porad ovsem cim vyssi (nizsi) bude mit Instability tim kouzla budou ucinnejsi/rychlejsi

  23. vratkost ?? čože, neviete čo by to mohlo byt po Sk ?? bo mna nič nenapadá…

    mimochodom Vendetta má super nápad tak by to aj mohlo byt… takéto novinky nič v zlom ale keby aspon raz za mesiac vypustili 8–10 schr. 2–3 atrw. čo by sa stalo…?? :-x bo čakat zase na blliz-párty my príde dost blbé… :-(

  24. Mna napada ze wizard a jeho vratkost by sa mala drzat asi v strede ako rovnovaha. Ako zacne stupat alebo klesat tak to bude robit rozne rusive efekty tipu spomalenie castu… snizenie dmg a podobne ked bude v strede bude davat pecky.

    Alebo moznost ze cim bude vyksia tym budu spely smrtelnejsie ale ako postava bude tak krehka ze do nej samik pusti firebolt a lahne :-D

  25. jen doufejme, že se resource systém jako Vratkost či Síla mysli budou od fury či many lišit i jinak, než jen názvem .. jaké jsou vlastně možnosti? Many máme 100% a klesá nám kouzlením, fury máme 0% a bojem stoupá každou ranou .. doufám, že Síla mysli nebude jen mana se zeleným orbem :o)

Napsat komentář