Taktika boje a chování monster

monstra-screen Kategorie Systems na
oficiálním webu Diabla 3 byla rozšířena o článek s názvem
Encounters. Jeho obsahem jsou chování monster, popis taktiky boje a
devět doplňujících screenshotů. Informace z tohoto článku včetně
obrázků byly zpracovány a zařazeny do zdejší sekce Monstra.

28 komentářů u „Taktika boje a chování monster

  1. Hele, však to taktizování bylo i v těch videích – podívejte se na to zabíjení kultistů s barbarem – tam i ten voiceover říká, že je třeba je pobít dřív, než se začnou náhodně měnit ve své silnější varianty. A u těch větších zas, že se musí prorubat dopředu, než jej obklíčí. Osobně bych byl rád, kdyby to byl z herního hlediska co nejméně Torchlight, kde to bylo „prásk, prásk – tisíc potvor mrtvých, žádné myšlení“. Ale ono, k taktizování nutí i ty health orby – člověk musí sladit mlácení a pobíhání, protože kdyby zůstal stát, jen bušil a nic nesbíral, tak zdechne. Takže toho bych se zas nebál. Jasně, že nečekejme žádnou šachovou partii, ale mi bude stačit, když to bude „intelektuálně“ na úrovni strafování v Doomovi – člověk pak má větší pocit vykonaného boje, testovaných hráčských schopností a celkově odvedené práce. (Na druhou stranu, v D2 jsi měl jako by roli healera i damage dealera a musel správně časovat chlemtání flašek a bití, takže bych za hned neřekl, že jsou health orby lepší – spíš jiné.)

  2. Ivos:hele, zas to tak nehorť, gameplay videa jsou stavěná na ukázání skillů, proto je jich tam hodně a minimum taktiky a zabíjí tam všichni všechny hned, předpokládám ale, že přijdou opět vyšší obtížnosti, více imunit a tam bude třeba taktizovat navíc diablo vždycky byla spíš taková masová řežba, když za hru zabiješ tisíce nempřátel, tak nemůžeš očekávat velkou různorodost v taktitce, zválště ne proti common monstrům pokud bliz. píše, že bude třeba více taktizovat a opravdu tomu tak bude, tak nečekej, že se to objeví v nějakém gameplay videu před vidáním hry, ale zůstaneto tajným lákadlem pro hráče (to tvoje něco navíc) a pokud si cheš zahrát něco, kde je třeba trochu více taktizovat, tak doporučuju zaklínače a možná ještě víc assassins creed, ve kterém se neleveluje a v podstatě se ti ani nevylepšuje equip; i já bych ocenil, kdyby diablo došlo po taktické stránce tak daleko, jako AC, le je třeba si uvědomit, jak náročné by pak bylo na vývoj, na naše stroje i na hraní jako takové

    ad ten váš sarkofág: jak už bylo řečeno, je to jen předváděčka skillu, jako to, když je připli k jednomu silnějšímu monstru, tady bych to moc jako taktický prvek nepovažoval i když to využívá prostředí; něco jiného by bylo, kdyby se takle zbavil skupinky monster, které by prakticky zabít nešlo.. přilákat je k sarkofágu, kam se dají připnout, připnout je a obejít je, to by byl taktický prvek a vhodné využití prostředí

    ještě k tomu „hráč může uspět, vybere-li tu správnou strategii“: taky by se z toho mohlo vyklubat to, že immune fire monstra nezabiješ fireballem

  3. No nevím dle mého se musí alespoň lehce přemýšlet u každé hry jinak by to asi nikdo nehrál. Diablo si kvůli tomuto aspektu asi nikdo nekupuje kdyby ano byl by dost zklamaný. Samozřejmě věřím, že trojka bude v tomto ohledu jiná ale nic výrazného neočekávám. Už to že přidali zničitelné prostředí je fajn ale ruku na srdce je to spíše pro zpestření nežli nějak využitelné. Pokud bude postava už trošku silnější asi se nebude zalamovat s tím nalákat kostlivce pod stěnu, kterou pak shodí, ale vlítne mezi ně a jednou ranou je anyhiluje sám :-). Určitě se těším na bose tam asi bude potřeba přijít na něco co zvýší šance na úspěch. Osobně za strategii/taktiku ve hrách považuji spíše tahové RPG kde je potřeba promyslet každý tah. To že se některá monstra trasformují a proto je potřeba je zabít dřív je zajímavý prvek ale ve srovnání s jinými tituly to dle mého moc taktického uvažování nepotřebuje. Při porovnání v sérii Diabla je to ale taktické až až :-D. Já jsme typ hráče který by jí samozřejmě uvítal více, ale obávám se, že jí o moc více neuvidíme. Snad se pletu. :-D

  4. Nastesti je tu LOYF, kterej mi to vysvetli… :) Pomineme ted fakt, ze nekdo tam tu taktiku vidi a nekdo ne. Zamerime se na tvoji casovou linii. Celou dobu jsem mluvil o tom, co bylo (stare video) – to je na tvoji linii vlevo. Nikdy jsem nerekl, ze BUDE stat za houby – to je na tvy lajne vpravo, ze jo?
    Tvoje automobilka vydala reklamu, kde je auto se spal. motorem (leva strana) a za tyden vydala prohlaseni, ze vyrabi/bude vyrabet auta s el. motorem(prava). Ja jsem rek, ze v ty reklame zadnej el. motor nevidim (mluvim o leve). Nepopiram moznost budouci vyroby (prava). Me to prijde v poradku. Asi mas na ty svy casovy linii uzel.

    Uz tady resime hovadiny, ale me proste prapi, kdyz nekdo vymejsli naprosto nemocny argumenty, jen aby prilil ojel do ohne.

  5. porad to nechapes co? xD mluvis o videu, ker slouzilo k predstaveni classu… jaky ma schopnosti… takze tam porad speli… a az potom (potom neboli pak, na casovy linii vpravo, uz nevim jak to rict jednoduseji) bylo to prohlaseni o taktice… to je jako by jsi videl reklamu na auto, ta firma pak prohlasil aze ho budou vyrabet i s elektromotorem a ty se hada, protoze v ty reklame byl proste normalni spalovaci motor xD

  6. „oni jsou BLIZZARD“ u me neznamena to, ze jsou slavny a tim padem by meli ze sebe vytlacit neco velkyho. Pro me jsou Blizzardi znacka kvality. Kdyz jsme na 486kach rozchodili Warcraft 1, tak jsme ani nespali. Pak Diablo, Starcraft… az k Wowku. Proste na co oni sahli, to bylo ze zlata. Vzdycky prisli s necim, co nejakym zpusobem bylo jedinecny. Vzdycky dokazali prekvapit necim novym. Stejne tak DIABLO neni jen dalsi hra. To ty ostatni hry jsou „diablovky“! Proto si myslim, ze neni az tak nelogicky ocekavat neco navic. Ne megabombu, co zatrepe zakladama herniho byznysu, ale neco navic, co mi v tom videicku zatim chybi. Tak jen doufam, ze to bude v dalsim…

  7. @Ivos: „To, ze ja tam taktiku nevidim a „vsichni“ ano znamena, ze tem „vsem“ staci velmi malo, zatimco ja jsem o chlup narocnejsi.“ – podle vzoru „všichni jste blázni, jen já jsem letadlo“ ano. Se zbytkem souhlasím. A stejně si rýpnu – není to strategie, ale taktika. :-D

    EDIT: Tak nic…právě jsem zjistil, že „herní strategie“ je v počítačových hrách svébytný pojem a neaplikuje se rozdělení taktika/strategie z vojenství. Omlouvám se ti za mystifikaci.

  8. Je to možný, ale já si sem stejně budu psát dál svoje, ikdyž tím někomu budu jak ty říkáš „přicmrndávat“, btw. ty jsi psal „oni jsou BLIZZARD a Diablo je LEGENDA“, díky tomu, že to bereš takhle, že to jsou prostě blizzardi, to vypadá, že očekáváš nejlepší RPG hru kterou jsi kdy hrál. Jestli opravdu chceš vymýšlet během hraní na každou skupinu mobů strategie a taktiky, tak si jdi hrát hry, které jsou k tomu určeny. A abych ještě víc Garnovi přicmrndal, tak jak tu už Garn psal, nemůžeš brát videa z blizzconu, které jsou určeny k představení classu a ne k představování mobek a různých taktik na ně.

  9. To, ze ja tam taktiku nevidim a „vsichni“ ano znamena, ze tem „vsem“ staci velmi malo, zatimco ja jsem o chlup narocnejsi.
    S tim prostredim … tvuj sarkofag hraje v pripoutani potvory stejnou roli asi jako chodnik na ktery jsi upadl. Vyuzil jsi prostredi. Kdyz se budes honit s nekym kolem stromu, taky vyuzivas prostredi. Strom, chodnik, sarkofag… pasivni prvky prostredi. Kdyz na nekoho schodis zed, kdyz na chvili zatarasis cestu nejakym harampadim, nebo ho strcis pod gilotinu… aktivni prvky. Vam se libi strategie se sarkofagem, ja bych to mel radsi zivejsi.
    @schvalne: Ja jsem napsal: „..ocekavam vic nez to, co bych vymyslel ja.“. Ty na to: „…očekáváš nejlepší hru všech dob je jen tvoje blbost.“. Kdyz uz chces bejt vostrej, tak at to aspon dava smysl. A myslim, ze Garn si umi obhajit svoje nazory i bez toho, abys mu pricmrndaval..

    1. Mluvil jsi o využívání prostředí. To že se potřebuju zbavit zombíků a přivážu je k „prostředí“ je využívání prostředí. Já jsem využil prostředí abych přivázal zombíka.
    2. BioWare teď zveřejnili combat video Dragon Age 2, kde textury vypadají jako v Doom 2 a jde jen o combat. Taková je praxe, zvykej si. Prostě měsíc staré video DH nemůžeš srovnávat s nedávným prohlášením o taktice. Video s Wizardem je stejný jako DH, taky je to jen přehlídka skillů, smiř se s tím. Jsou to prostě vidka z nějaké alpha fáze, kde se snaží přestavit postavu, thats all.
    3. Když začneš rozebírat to, že ve videu není taktika a všichni až na tebe ji tam vidí, tak to pravda není trolling, tomu se říká jinak.

  10. Ivos: Ale především jsou to jen LIDI, takže s tím, že je to Blizzard a že ty tady od nich očekáváš nejlepší hru všech dob je jen tvoje blbost. Využívání prostředí není o tom, že něco rozbiješ, ale o možnosti toho prostředí využít ve svůj prospěch, tudíž připoutání řetězem k sakrofágu je využívání prostředí skill, neskill. Kdyby v D3 byla možnost, že odhození nějakého moba pomocí nějakého skillu do zdi, že mu to dá dmg (jako třeba, že si o tu zeď něco zlomil) tak je to využívání prostředí a je to na úplně stejném principu jako připoutání k sarkofágu pomocí skillu. Kritizovat umí každý, ale když ti ani něco takhle primitivního nedojde, tak je to potom těžké a nemá cenu se dále s tebou o to bavit.

  11. 1) Jenze chlapi, pripoutat nepritele neni schopnost prostredi (sarkofagu), ale toho skillu. Schopnost stare zdi spadnout na nepritele po uderu (video barbar), TO je schopnost prostredi.
    2) Proc by Blizzardi ukazovali v takhle dlouhym videu asi 6 skillu dokola, kdyz by mohli ukazat 6 skillu + taktiku? To je, kdyz to prezenu, jako prodavat slepici, vychvalit ji peri, ale nezminit, ze nese zlaty vejce.
    3) Z definice trollingu: …zasilani provokativnich, hanlivych nebo off-topic prispevku… Garne, ty jsi oznacil muj prispevek za trolling jako prvni. Offtopic to neni, hanlivy to neni a muj prispevek provokuje tebe asi tak jako tvuj me. Rek bych, ze o trolech toho vime oba stejne, tak nechame tyhle moderni vyrazy mladsim.
    4) @schvalne: Ja bych to urcite nevymyslel. Ja jsem jen hrac. Oni jsou vyvojari, profici, je jich hromada, jsou za to placeny, oni jsou BLIZZARD a Diablo je LEGENDA. Proto ocekavam vic nez to, co bych vymyslel ja.

  12. schvalne: tak nějak… ještě je dobrá taktika přijít a nechat se zabít, aspoň už nemusís odcházet :-D Ivos: pokud ti přijde že tam té taktiky je málo tak je dobré zamyslet se nad typem hry, já myslel že je to Akční RPG, na taktiku si kup Starcrafta… nebo ještě jedna hra je dobrá, jmenuje se šachy – to se vezmou figurky a hrací deska/plátno… no zbytek si vygoogli, jenom tě předem varuju, grafiku to má na houby :-D :-D Jinak hoši díky za další novinku :-) Šťastné a veselé

  13. njn, to je tak, když někdo vidí na jednom chatu cizí slovo o kterém neví ani ň a pak si ho přivlastňuje bez toho aby si zjistil jeho význam :-D a k diskuzi – Ivosi chtěl bych vidět tebe jaký bys vymyslel originální taktiky pro stovky mobů a mimochodem za taktiku se dá považovat i „přijít, zabít, odejít“ :-D jen je to primitivní taktika, kde neni nad čím přemýšlet :-D

  14. Já: EDIT: A to jak tam skupinu nepřátel řetězem přiváže ke statickému sarkofágu není využívání prostředí?

    Ty: Stejne tak bych mohl rict, ze povazovat za taktiku nahodne prikovani jedne ze sta potvor k objektu, je trolling.

    To, že hodí past a portne se, aby do toho monstrum vlezlo, tam používá skoro pořád. Ustupoval v té části, kdy ho obklopila monstra s unikátem. Začal tam lítat jak hadr na holi a používal proti nim jiné ability – multishot. A co se týká ústupu a taktiky , tak bych tě chtěl vidět, jak bys s vysokým levelem, top gearem a na normal obtížnost ustupoval. Jde o prezentaci skillů, ne ukázání taktiky.

    A jako…zjisti si, co znamená „trolling“.

    EDIT: Šťastný a veselý.

  15. @Garn – Stejne tak bych mohl rict, ze povazovat za taktiku nahodne prikovani jedne ze sta potvor k objektu, je trolling. Jde o to, co je u tebe taktika. Pokud povazujes za taktiku sikovnou kombinaci dvou skillu, tak mas taktiky plny video a v tom pripade jsem trol. Pro me je taktika neco jinyho. Kdy musel hrac ustoupit pred presilou? Kdy ustoupil, aby nalakal do pasti? Kdy vyckal na vhodny okamzik? Kdy se za neco musel schovat? Kdy musel zvolit uplne jiny zpusob boje?…atd. Tohle jsou u me takticky prvky a ne to, ze na nepritele chrlim hromady ruznych skillu.

    Kdyz uz jsme u toho, tak demo od barbara ma nejaky takticky prvky.

  16. Pekné. Zaujímavé. A trochu riedke a zbytočné 8-) (od Blizzardu). Mohli aspoň, keď hovorili o taktike použiť názorné videá. Ale screeny a text? Keby bol rok 2008 pochopím to. Ale predsa len sú už vo fázi, keď mohli byť trochu vizuálnejší. Rozčarovali ma, ale ako sa vraví, keď neprší tak aspoň kvapká.

  17. z clanku: „…hráč by měl při nich využívat svých taktických schopností, protože uspět může jen tehdy, vybere-li tu správnou strategii…“ –
    Zni to hezky, ale kdyz mrknu na gameplay s DH, tak postava frci bez jakykoliv taktiky jak silena. Je sice pravda, ze pouziva hromadu skillu (coz muze byt vynucene cooldownem), ale naprosto nahodne, nehlede na pocet, silu a chovani nepratel, zadny vyuzivani prostredi, nic se nezmenilo dokonce ani na multiplayer. Takze taktika zatim stejna jako u D2.

  18. pěkné počteníčko :) akorád u Rare mobů (ikdyž to s tou novinkou nesouvisí, co se dívám na originální článek na d3.com, tak tam nic takového neni, takže předpokládám, že to je starší) tam je „mohou více vlastností navíc“ což nedává smysl, asi jste chtěli napsat „mohou mít více vlastností“ nebo „mají navíc některé vlastnosti“

Napsat komentář