Letošní Gamescom je už sice
dávno pryč, ale ještě tu máme jeden článek, který je s ním přímo
spojený. Nejedná se však o obyčejný článek, jde o dílo jednoho
z českých fanoušků Diabla 3, který se rozhodl, že pojede na Gamescom a
pokusí si zahrát Diablo 3. Jak všechno dopadlo a jaké jsou jeho zážitky?
Čtěte dále…
Fanoušek SMLomoz vypráví:
Tak tedy, na místo činu jsme přiletěli ve čtvrtek odpoledne.
Prvních 15 minut jsme hledali cestu z letiště ven, protože takhle
nepřehledně značenou halu jsem ještě neviděl. Nicméně za další
půlhodinku už jsme byli ubytovaní na hotelu a ihned jsme vyrazili na
procházku městem. Z hotelu na výstaviště to bylo nějakých 10 minut
vlakem, takže jsme ještě rychle obhlédli čtvrteční dav kolem hlavního
vchodu a vyrazili jsme pěšky na Rudolfplatz (viz video níže), kde měl být
vyobrazený Diablo street art. Sám Blizzard na svých stránkách vyhlásil
soutěž o beta klíče pro ty, kdo se na této kresbě vyfotí.
No a přišel první šok – dorazili jsme na Rudolfplatz a nic tam
nebylo! Místo malby Diabla tam bylo jakési pódium a probíhala tam nějaká
akce automobilky Audi. Ač nerad, tak přiznávám, že mít v tu chvíli na
dohled někoho ze zaměstnanců Blizzu, tak mu věnuji velmi upřímný a
nelichotivý ROFL pohled a asi bych si neodpustil nějakou tu jízlivou
poznámku (pozn. po návratu domů jsem zjistil, že tu plachtu s Diablem
přemístili na úplně jiné náměstí, ačkoliv oficiální web stále
vybízí k návštěvě Rudolfplatzu – názor nechť si prosím udělá
každý sám). No nic, 5 minut potom se přihnala vydatná bouřka, takže jsme
skočili na tramvaj a vrátili se na hotel, kde jsme cca do jedné hodiny ranní
nad pivkem klábosili s rakouskými kolegy novináři, kteří se s námi
ochotně podělili o své dosavadní zážitky. Dozvěděli jsme se
například, že byli na konferenci Blizzardu ohledně obtížnosti Inferno a
potkali v zákulisí přátelského Chrise Sigatyho (StarCraft 2 Lead
Producer). Nemá smysl, abych náš rozhovor obšírněji popisoval, vše
podstatné už na webu dávno je.
Pátek – den D. V 9 ráno jsme vyrazili směr výstaviště. Lidí
tam zatím bylo celkem málo, takže žádné fronty u vstupu nebyly a jakmile
výstaviště otevřeli – hurá do haly 6, kde sídlil Blizzard. Dlužno
podotknout, že jejich stánek hned po vstupu do haly opravdu nelze
přehlédnout – z jedné strany zdmi obehnaný stánek s demem Diabla (a
fronta asi tisíc lidí) a pódium se dvěma velkoplošnými obrazovkami, na
nichž neustále běží všemožné cinematics (takové intro ke Cataclysm se
opravdu vyplatí na nich vidět). Hned naproti se nacházel stánek s WoW a
demoverzí StarCraft 2 – Heart Of The Swarm.
O několik málo okamžiků později přišel na pódium Tom Chilton
(WoW Game Director) a komentátor ho zpovídal ohledně novinek. Po jeho
přednášce jsme asi hodinu obhlíželi okolní prezentace ostatních her,
abychom se pak vrátili ke stánku Blizzardu k tomu nejdůležitějšímu –
autogramiádě! Něž začala, ptal jsem chlapíka z jejich security, jestli
neví, kdo přijde. Odpověděl, že nemá tušení, kdo tu dnes je, takže jsme
zhruba 45 minut čekali, až ze zákulisí přišel Tom Chilton, Josh Mosquiera
(D3 Lead Designer), 2 vývojáři, které jsem nikdy předtím neviděl a
samotný Jay Wilson! Všichni byli velmi dobře naladěni a úsměvy rozdávali
na všechny strany. Na Jayovi byla sice trochu znát únava, ale i tak mi to
nedalo a požádal jsem ho o společné foto a on ochotně souhlasil. Prohodili
jsme pár zdvořilostních frází, podali si ruce, výsledkem čehož je má
minuta absolutního blaha a získání nejcennějšího achievementu, jaký si
milovník Diabla jako já může přát.
Parádní zážitek spojený s neskrývanou téměř klukovskou
radostí. Fakt, že nikomu jinému kromě mě Jay osobní foto nevěnoval ten
zážitek jen umocňuje. Na závěr autogramiády všichni vývojáři dohromady
„pózovali“ davu a náležitě si to užívali. Vůbec atmosféra kolem byla
naprosto úžasná a nezapomenutelná. Pomyslnou cenu největšího sympaťáka
ale bez diskusí získává Tom Chilton – takhle neuvěřitelně pozitivně
naladěného a pořád vtipkujícího chlapíka skutečně nepotkáte každý
den. Je na něm vidět, že svou práci opravdu zbožňuje a užívá si ji,
jako kdyby byl na dovolené. Mimo fotky s Jayem jsem ještě získal podpis do
bookletu SC2 od jednoho z vývojářů a samozřejmě všichni se podepsali na
památeční pohlednici, kterou tam Blizzard rozdával. Vrchol Gamescomu byl
za námi.
Frontu na Diablo 3 jsme se ani nepokoušeli absolvovat, protože čekat
4 hodiny na 20-ti minutové a rok staré demo, které už všichni stejně 10×
viděli, nemá vůbec smysl. Tím spíše, že za měsíc bude beta i se všemi
novinkami. Využili jsme krátký okamžik, kdy nebyla taková fronta na
SC2 – HotS a zkusili si 15 minutové demo a přišel další šok – ono
bylo německy! Koho napadlo představit na výstavě, kde jsou návštěvníci
z celého světa, demo lokalizované do němčiny, nechápu. Veškeré texty
v demu byly v němčině a mluvené slovo anglicky, ovšem rozumět nebylo ani
slovo, i když jsme měli sluchátka. Hluk z okolních stánků spolehlivě
přebije vše. Takže i když mise, kterou jsme hráli vypadala opravdu
pěkně, hraní jsme si rozhodně nevychutnali. I z tohoto důvodu mě vůbec
nemrzí, že jsme D3 nehráli. Nevím, jestli i to bylo v němčině, ale
zjišťovat to už nemělo smysl.
Závěrem bych snad jen dodal, že celá výstava jako taková opravdu
stojí za návštěvu, atmosféra je výborná a je na co koukat – tedy pokud
daná hra není vystavená v uzavřeném prostoru hlídaného ochrankou, do
kterého máte přístup pouze po absolvování té nelidské fronty, jinak hru
ani neuvidíte. A tím se dostávám k snad největší slabině celé
výstavy, která mi opravdu vadila. Spoustu her totiž díky tomuto faktu
prostě ani neuvidíte, natož abyste ji hráli. Proč tohle vystavovatelé
dělají absolutně nedovedu pochopit. Pokud někdo z Vás ví proč to tak je,
rád se nechám poučit. Například SC2 i WoW, Star Wars: The Old Republic a
další nemusíte ani hrát, ale je možné se jen dívat na gameplay těch
návštěvníků, co zrovna hrají, protože monitory jsou v otevřeném
prostoru. Proč jsou ale hned vedle dema Diabla 3 zdi a není možné se na
něj prostě jen podívat? Totéž zklamání nás čekalo v případě Rage,
Battlefield 3, Modern Warfare 3, Skyrim a já nevím čeho všeho. Mimochodem,
pokud na D3 byla fronta na 4 hodiny, tak na Skyrim byla tak na půl dne –
opravdu brutální dav. Tak jako tak, za rok jedeme znovu.
SMLomoz
SMLomozovi děkujeme jak za jeho zážitky a fotky, tak za možnost sdílet
je zde na tomto webu.
Velice povedeny clanek:) pekne se to cetlo;) jen musim rict ze ja osobne bych tu 4 hodinovou frontu vystal..:)
Vinz Clortho: Asi tak
KUFI: Asi bych v hospode taky necekal 4 hodiny na pivo
Teda ject na Gamescom a nezahrat si D3, to je jako jit do knajpy a nedat si pivo..
Informace o mazání komentářů u novinek a vysvětlení: http://forum.diablo3.cz/viewtopic.php?…
raz to určite navštívim aj ja
, a diki za článok 
pěkné počtení
SMLomoz:
Jo a jak na jehlach jsem uz pomerne dlouho, dokonce jsem o prazdninach zas zacal parit D2! 
Psychopat: pche, já už se cítím 10 let na 20
Rafider: díky za uznalý komentář
…celkově to bylo supr a kdyby ses tam někdy chystal, těch lidí jsou tam sice davy, ale areál ja tak rozlehlý, že se to v pohodě dá zvládnout. Občas se sice „zasekneš“ v davu, když se snažiš projít nějakou halu, ale není to nic co by se nedalo přežít. A jak jsem napsal do článku, osobní foto s Jayem, to je prostě zážitek, co ti mám vykládat. Kámoš co tam se mnou byl má zase podepsaného Toma Chiltona na svém WoW DVD – to je to samé, prostě relikvie nedozírné hodnoty
Holt se hrama od Blizzu je to jako s kofolou…když je miluješ…

SMLomoz: Díkes, žes dodržel slib, zajel a podělil se s námi o zážitky, nutno říci, že nemalé, vybral sis to do puntíku, být takhle blízko posvátnému z Blizzardu a zachytit se s ním foťákem, to je chce slušnou dávku umění, nebo spíše štěstěny
Atmosféra tam musí být super, ale mě pořád nějak odrazuje to množství lidí a tím nemožnost si to celé pořádně užít. Diablo musí mít větší základnu fanoušků a ta velikost fronta je určitě umírněná jen rozumem hráčů o hru se zajímajících
Díky za oživení informačního sucha… To s tou němčinou mě docela překvapilo, třeba to mají nařízené 
[13] Jak se tak dívám tak ty už také patříš mezi nás dříve narozené
Díky všem za vaše díky!
A samozřejmě Jamesovi za zveřejnění
. Abych předešel spekulacím, tak na té fotce s Jayem opravdu není Garn, ale já
. Jsem rád, že se vám článek líbí a snad i přispěje k ukrácení toho nekonečného čekání na hru samotnou…nevím jak ostatní, ale já už jsem jak na jehlách 
Taky díky za článek. Jinak na Skyrim se těšim víc než na D3, a to hlavně proto, že datum je 11.11.11
Garn: Tak to jsi trefil
Jinak díky za článek 
Silblade: Ne, nejsem to já.
A skoro ses trefil, já myslím, že je to docela jasnej Spaz. → http://www.file-extensions.org/…rabbit-2.jpg 
To fotku s Jayem uprimne zavidim…
Garne, nejsi to ty na té fotce?
Jinak dobrý článek, je fajn, když můžemé takové akce vidět očima „obyčejnýho smrtelníka“, dává to lepší představu. Ten ksicht Jaye mi ale něco hrozně připomíná, nějakou postavičku. Snad Jazz Jackrabbit.:D
Pekný článok.
Díky za postřehy. Můžu potvrdit, že s němčinou jsme měli problémy i loni. Mám jako primární jazyk němčinu, angličtinu mám jako sekundární, takže jsem neměl problém, ale není to moc příjemné a je to nepochopitelné. A loni to bylo to samé – beta WoWka na sekundárních obrazovkách a Diablo III zabarikádovaný. Nevím, proč to dělají, no.
Závidím 😀
Ha! Jay na té fotce má naprosto Diablovský výraz
Hehe, pěkné! Dík že ses podělil
perfekný článok !!! fotka s Jayom nemá chybu hehe