Defense redukuje mnohem více poškození než Armor

defense V Diablu 2 byla Defense číslo vyjadřující
celkovou obranu vůči nepřátelům. V Diablu 3 bude však stejné číslo
označováno jinak, a to Armor. Celková hodnota Armor bude uvedena ve
speciálním okně (ohraničeno štítem) v charakteristice postavy. Defense
pak bude v Diablu 3 jeden ze čtyř atributů herní postavy.

V čem je Armor ještě zajímavá, je fakt, že se chová jako
odolnost
, tedy rezistence. Nesnižuje šanci nepřítele na zásah,
zato snižuje poškození (damage), které hráč obdrží z nepřátelského
útoku. Poškozením se myslí jakékoli poškození, které hráč obdrží,
tedy nejen to fyzické (physical damage).

Armor není jediným faktorem, který ovlivňuje to, o kolik se sníží
obdržené poškození. Zvýšením hodnoty atributu Defense se totiž
zvýší redukce poškození také. Co je tedy
užitečnější, Armor nebo Defense? Abychom našli odpověď, podívejme se na
následující příklad dvou předmětů:

Gloves of the Sentry:

  • 4 Armor
  • +1 Defense

Statistiky postavy:

  • 12 Armor
  • 20 Defense
  • 21.05% redukce poškození

Superior Thick Gloves:

  • 5 Armor
  •  

Statistiky postavy:

  • 13 Armor
  • 19 Defense
  • 16.67% redukce poškození

Armor lze zvýšit mnohem jednodušeji než Defense, protože Armor se
vyskytuje u spousty předmětů, zatímco Defense se zvyšuje mnohem pomaleji
(jde vlastně o atribut). Pokud se ovšem Defense o 1 bod zvýší a Armor
o 1 bod sníží, výsledkem bude o 4% vyšší redukce poškození (damage).
Z toho plyne, že Defense redukuje mnohem více poškození než
Armor
(viz následující obrázek).

defense-vs-armor-beta1-nahled

Nutno však dodat, že tento pokus, který provedli kolegové z Diii.net,
byl proveden na Barbarovi s nízkým levelem. V začátcích
hry navíc každý bod znamená velké změny.

4 komentáře u „Defense redukuje mnohem více poškození než Armor

Napsat komentář