Report z PvP dema z BlizzConu: Monk

monk A máme tu další příspěvek mezi reporty, poslal
ho Adivirgi – stejný člověk co napsal článek o Witch Doctorovi. Dneska
je to ovšem o Monkovi. Jedná se
o velmi informativní článek a najdete v něm popisy všech skillů a jejich
kombinací , základní strategii, používání Spiritu, případné
vylepšení buildu a další.

deadly-reach

Vyšle na krátkou vzdálenost projektily
čisté síly s poškozením za 125%. U třetího zásahu je zvýšen dosah na
25 yardů.

deadly-reach-indigo

Druhý a třetí zásah má zvětšenou oblast
účinku efektu. Také zvyšuje poškození na 157%.

Na tom, co jsem viděl vždy ve videích z bety, se mi tento skill velmi
líbil (většinou kvůli zvukovému efektu), ale poté co jsem ho použil
v demu, zjistil jsem, že je trochu frustrující. Co mě otravovalo bylo, že
charakter namísto aby doběhl ke svému cíli a udeřil mu pár ran, prostě
zůstal stát a máchal rukama ve vzduchu, jako by to byl útok na dálku
(technicky vzato je, ale dosah je opravdu krátký). Jindy to zase vypadalo,
jako by nepřítel byl mimo dosah, ale je docela možné, že damage se udílí
i za vizuálním efektem kouzla, což je případ několika jiných
abilit.

Zajímavou věcí na runovém efektu je, že každý třetí úder
vystřelí jako rozdělený jako trojzubec. Teoreticky to zní skvěle, protože
můžeš zasáhnout několik nepřátel najednou, ale souboj je tak rychlý a
chaotický, že bylo málo příležitostí, postavit se do takové pozice, aby
se mi to povedlo.

Preferoval bych jinou runu, možná jiný skill.

dashing-strike

Sprint k zameřenému nepříteli a udělení
poškození za 65%. Zasažený nepřítel se zastaví na 1 sekundu.

dashing-strike-indigo

Zvýší rychlost pohybu o 40% po dobu
3 vteřin po použití této dovednosti na nepřítele.

Tento skill je definitivně můj neoblíbenější skill z dema a
runový efekt byl super taky. Myslím, že bych do něj dal spíše Alabaster
runu na 50% šanci na omráčení, ale navýšení rychlosti bylo skvělé
k pronásledování protihráčů, kteří se snažili utéct.

Zjistil jsem, že skok byl delší když jste zacílili na nepřítele,
než když jste poskakovali do prázdna. Taky ten rychlostní bonus se
nezaktivuje, dokud nezasáhnete nepřítele. Takže jste se mohli snažit
zrychlit, aby jste utekli, ale bylo vám to houby platné, protože se fekt
nespustil. Sranda byla seslat Dashing Strike doprostřed skupinky, potom seslat
Seven Sided Strike nebo Lashing Tail Kick a pak odskočit zase pryč.

Stojí jen 10 Spiritu, takže to nevysálo všechnu resource, co jste
měli, rychleji než se stihla obnovit, teda pokud jste abilitu nepoužívali
moc často.

lashing-tail-kick

Smrtící kop s otočkou, odrážející
nepřátele a zraňující za 180%.

lashing-tail-kick-alabaster

Místo odhození budou nyní nepřátelé
omráčeni na 2,2 sekundy.

Další úžasná PvP abilita, která ti zachrání zadek a zároveň
z tebe udělá hrdinu. Když se použije ofenzivně, vběhnutím do davu a
omráčením všech, dá tvému týmu obrovskou výhodu. Přišel jsem na to,
že skill byl extrémně užitečný když jsem se střetl s jiným Monkem nebo
hůř – s Barbarem.

Jakkoliv se tato abilita může jevit přesílená, nemyslým si, že je
to dost aby sama o sobě vyhrála boj. Její cooldown jsou 3 vteřiny, což
není tak moc, ale v souboji máš šanci seslat tak 1 možná dva než
umřeš. Je hezké jí mít, ale je dobré kombinovat ho s Seven Sided Strike
bez cooldownu, protože ho sešleš a mezitím než se ukončí efekt Seven
Sided Strike, máš už po cooldownu.

Skill je opravdu užitečný a nedovedu si představit jediný PvP build
bez tohoto skillu a runy.

serenity

Vytvoří ochranný štít kolem postavy,
který zachytí veškeré poškození po 3 sekundy a poskytne plnou imunitu na
kontrolující nežádoucí efekty.

serenity-crimson

Uzdraví postavu za 9391–11460.

Mám z tohoto skillu smíšené pocity. Je zajímavé léčit se
v boji, ale cena 35 Spirit je docela dost na to, aby to Spirit úpně vysálo.
Pokud máš dostatek Spiritu, tak je tu možnost uzdravit se a být
nezranitelný na několik sekund a vysát si všechen Spirit nebo se přesuneš
k nějakému střelci a toho pomocí Spiritu, který máš,
vyřídíš.

Je to těžké rozhodování a 60 vteřinový cooldown je tak dlouhý,
že chceš ten skill používat ve chvílích, zrovna když má cooldown a poté
případně zapomeneš, že ho můžeš použít. Když je cooldown pryč,
mačkání tlačítka je pak většinou panické.

Když se podívám zpátky, myslím, že nejlepší čas pro použítí
skillu bude při jeden na jednoho, protože to okamžitě zvrátí průběh
bitvy ve tvůj prospěch. Načasování skillu ti buď pomůže a nebo tě
pohřbí.

seven-sided-strike

Spustí 7 rychle po sobě jdoucích úderů
mezi nepřáteli v blízkosti a způsobuje poškození 215% každým
zásahem.

seven-sided-strike-alabaster

Každý zásah způsobí explozi za 31% Holy
poškození kolem cíle.

Sakra já miluju tenhle skill! Nejenom, že vypadá cool, ale pokud
budeš mít tuhle abilitu (bez cooldownu), je tu velká šance že souboj jeden
na jednoho vyhraješ. Ve skupinových bojích je snadné vyvolat paniku nebo je
jednoduše zabít. Jediná nevýhoda je 30 sekundový cooldown, což je dost
dlouhá doba, ve které se hodně bojuje (exituje však pasivní skill, který
cooldown odebírá za větší cenu Spiritu).

Rozhodně si tuhle abilitu vezmu do každého PvP, ale je tu něco, co
mě nutí změnit skill runu. Tento skill zasahuje nepřátele (nebo jediného
nepřítele), kteří jsou blízko tobě a zdálo se mi že dosah není velký,
možná 20 yardů (mějte na paměti, že yardy jsou poněkud menší v D3
než ve skutečném světě).

Všiml jsem si, že ne vždy došlo ke všem 7 úderům. Jednak proto,
že nepřítel odběhl nebo jsem se nepostavil dostatečně blízko. A navíc
ty malé výbuchy co dává runa jsou dobré pouze, pokud je kolem Vás více
nepřátel. Proto si myslím, že by byla lepší jiná skill runa.

Preferoval bych Crimson runu, protože zvyšuje damage a teleportuje tě
taky k cíli a tam proběhne efekt skillu. Tohle ti garantuje, že zasáhneš
všemi sedmi údery.

Poslední věc, kterou bych k tomuto skillu chtěl říct je, že pokud
je spuštěný efekt kouzla, jsi imunní proti poškození. Je to naprosto
úžasné v PvP, protože spolu s tou imunitou udělíš zhruba 1000%
poškození.

mantra-of-conviction

Pronese mantru, která do okruhu 20 yardů
způsobí, že nepřátele budou dostávat dodatečné 20% poškození. Mantra
vydrží 120 sekund a v této době nemůže být zakouzlena žádná jiná.
3 sekundy po aktivaci je dodatečné poškození zvýšené na
dvojnásobek.

mantra-of-conviction-obsidian

Zpomaluje pohyb nepřátel v okruhu 20 yardů
o 39%.

Není to moc aktivní skill, krom těch prvních 3 sekund (efekt by
podle mě měl být delší a nebo trojnásobný). Rozhodně chceš mít tuhle
mantru pořád zapnutou. Někdy, protože jsem nezapoměl, jsem si tu abilitu
zapnul hned poté co jsem byl zase na živu. Nejsem si jístý, co Blizzard
udělá, aby skill byl více aktivní, momentálně to nebylo něco, co jsem
používal uprostřed bitvy.

Jsou zde hromady jiných zajímavých efektů skill run, jako třeba
šance na uzdravení s každým zásahem nebo prostě jen zvyšování
zranění, které dáváte do nepřátel. Zpomalovací efekt získaný Obsidian
skill runou byla ale taky zajímavý. Vždycky jsem si připadal, že jsem
rychlejší než moji nepřátelé a taky to tak bylo. Protihráči co se mi
snažili utéct, jsem většinou zabil. Navíc jsem k nim mohl jednoduše
doskočit a pokud přičtu rychlostní bonusy z Dashing Strike, byl jsem
rychlý démon, v porovnání k ostatním postavám. Mohl jsem komukoliv
utéct nebo ho dohnat a navíc to přídávalo skvělý pocit z hraní
za Monka.

Je zde mnoho možností pro Mantry a runové efekty, ale i přes to
pochybuji, že bych si vybral tuto runovou kombinaci. Navzdory tomu všemu jsem
si to stejně užil.

transcendence

Každý spotřebovaný bod Spiritu vás
vyléčí za 31,8 HP.

sixth-sense

Šance na vyhnutí se útoku je navýšena
o polovinu vaší šance na kritický zásah.

chant-of-resonance

Doba trvání všech manter je navýšena
o 60 sekund. Pokud je nějaká z manter aktivní, dostanete každou sekundu
+1 Spirit.

Spousta lidí se mě ptala, jak je na tom Spirit
uprostřed boje.

Připadal jsem si, že čím méně Spiritu jsem měl, tím více jsem
chtěl zemřít. Vím, zní to divně, ale vysvětlím to. Když zemřeš a pak
se oživíš, máš Spirit doplněný na maximum. Takže pokud jsem vyčerpal
Spirit, nebyl dostatek času, aby se mi doplnil zpátky. Pokaždé jsem
zvažoval jestli zůstat na živu a nebo se smířit s tím, že přidám
nepřátelskému týmu jeden bod skóre, aby se mi obnovil Spirit a zabít 3–4
krát více lidí, než kolik bych zabil bez Spiritu. Vidíš to dilema? Pořád
si myslím, že je stále lepší zemřít a nechat si obnovit Spirit. To bude
asi jedna z věcí, co bude muset Blizzard ještě probrat.

Celkově, Monk je rychlý a křehký bojovník. Být v souboji na
blízko znamená zemřít, pokud nebudeš dostatečně rychlý a opatrný.
Z Monka mám hodně odlišný pocit z hraní než za jiné postavy. Jeho
herní styl vyžaduje, abys byl rychlejší, měl lepší reakce, což sedí
jejich roli a stylu. Myslím, že se mi Monk líbil víc, než Witch Doctor a
než Wizard.

4 komentáře u „Report z PvP dema z BlizzConu: Monk

Napsat komentář