Progresivní obtížnost monster v Infernu

Mnoho lidí se na oficiálních fórech ptalo, jak to bude s obtížností Inferno a monstry v ní. Nikdo nevěděl, jestli budou všechna stejně obtížná nebo naopak bude jejich síla stoupat a tak se námi milovaný a uctívaný Bashiok rozhodl, že sepíše krátký odstavec o tom, co v Infernu potkáme a co jeho tým vedlo k těmto rozhodnutím.

 

Nastal čas, kdy by bylo příhodné odhalit pár překvapení! Jedním z nich je, že level monster pobíhajících na obtížnosti Inferno už nejsou lineární, ale naopak čím dál více se s vaším pokrokem jejich level a síla zvyšuje. Pro toto řešení jsme se rozhodli po důkladném testování Inferna, i když jsme původně chtěli, abyste mohli jít kamkoliv farmit předměty a monstra byly stále stejně silná. Jenže tento systém sebou nesl několik problémů: 

 

  • Nehrálo se to nějak zvláště dobře. Bylo divné, když jste probíhali hru a monstra na konci aktu byla stejně silná jako na ty na začátku. Každého by jistě zklamalo, kdyby zabil finálového záporáka, který by nebyl o nic těžší než ten první. 

  • Hráčů je velké množství a každý z nich hledá ve hře tu část, která mu dá zabrat a kterou když porazí, řekne si: „Uff, to bylo něco, ale jsem fakt dobrej, zvládl jsem to!“ Očekáváme, že pro nikoho nebude zas tak velký problém zvládnout vylevelovat svou postavu na úroveň 60. Ale skok na Inferno obtížnost musí být rozdílně velký pro každou skupinu hráčů zvlášť. Šílení hardcore hráči hledají obrovský skok, kdežto ti, co chtějí hrát hardcore, ale nemají tolik času, potřebují o něco nižší skok. Takže pro ty blázny co hrají non-stop máme hru, kde přijdou do prvního Aktu a pořádně se zapotí. A po měsíci umírání a postupu se budou potit pořád, jak se postupně dostanou do druhého, třetího a čtvrtého Aktu. Pro ty, co nemají času tolik, jsme chtěli prostředí, kde se při vstupu do Inferna nezaseknou a kteří si zažijí svá malá vítězství při pobíhání v prvním aktu. A ve svých představách si budou vysnívat, že se třeba někdy dostanou do dalších aktů. 

  • Dlouhá hratelnost. Opravdu jsme chtěli, aby hráči postupně postupovali a stále potkávali překážky, které nebude snadné překonat. Třetí a čtvrtý akt je jen pro elitní hráče, co mají dostatečně velkou zásobu klávesnic a myší, protože je skutečně velice, velice brutálně těžký. Vážně. Opravdu.

 

Někteří z vás by mohli namítnout: „Myslel jsem, že jste chtěli, abychom mohli farmit kdekoliv se nám zachce! Teď jste to zúžili na půlku: Co z toho máme?“ Naším cílem je udělat loot matematicky lepší v pozdějších částech hry a zároveň tím nezničili ten, co padá dříve. V Diablu II se nám ostatně povedlo tento systém navrhnout velice dobře a rádi bychom toho docílili i ve trojce. 

 

Hráči Diabla 2 často dělali Diablo runy, Mephisto runy, Pindleskin runy, Pit runy, Baal runy atd. protože byl loot velice náhodný. I přes to, že logicky padá lepší gear z pozdějších částí hry, některé kusy výbavy z dřívějších aktů jsou pořád dostatečně dobré. Když jsme s týmem intenzivně procházeli brutálně těžkým Infernem, může být stále zábava se vrátit zpět a jít na Hell obtížnost do Aktu 3 nebo 4 a není tak nezvyklé, když tam spadne něco, co je lepší než zatím máte. Tohle bychom rádi viděli i na Infernu, kde i když farmíte Akt 4, tak se vám stále vyplatí farmit Akt 1.

62 komentářů u „Progresivní obtížnost monster v Infernu

  1. Max level monster na infernu bude nekde kolem 65 v actu 4 podle toho co pise Bashiok. „Previously, Inferno difficulty was mlvl 61 across all of Inferno, and now it starts at mlvl 61 and ramps up quickly in Act I and ends somewhere around 65 (?) in Act IV. We’ve only increased the difficulty.“

  2. Dritzzt

    Ted se to nescaluje podle lvlu a na dane lokace mas primo urcene jake lvly mobu tam budou. Cili je jedno jestli to nejake lokace vlezes jako lvl 40 nebo 60, tak tam porad budou mobove s fixnim lvlem co nastavi programatori. Kdyby to bylo scalovane podle lvlu, tak by mobove ve stejne lokaci na stejnou obtiznost meli pokazde jine lvly podle toho jaky lvl postavy tam vleze a navic by to bylo komplikovane, kdyz treba do hry 3 hracu cca lvl 10 vleze postava lvl 60 a pude jim tam pomoct. To by pak najednou pri scalovani podle lvlu vyskocil tem mobum ten lvl treba na tech 60 a ty lvly 10 uz by si moc nezahraly.

    Cize, kdyz lvlujes, tak se zveda lvl Tve postavy a tim padem musi zvednout nejak i lvl mobum, ktery je nastaveny podle lokace kde jsou, aby to tak nejak odpovidalo tomu jak postava hrou postupuje. V D2 ses mohl dostat do faze, ze jsi mel svoji postavu na vyssim lvlu nez mobove a tim padem si pak nad nimi mel vyhodu a hra byla lehci.

    Inferno ktere je pro postavu na maximalnim lvlu a prvotni plany byly, ze vsichni mobove budou mit lvl 61 a vzhledem k tomu, ze postava se na 61 nedostane, tak jsou mobove silnejsi a tim padem neni potreba zvedat lvl, protoze to uz tezsi je, ale prave tohle ted zmenili, ze tu obtiznost jen proste jeste navysi.

  3. Sakra, při prvním přečtení jsem si myslel, že chtějí do inferna zavést nějaký systém lvl scalingu. Po druhém, že první akt bude lehčí než ty další. Ale to je snad normální ne? To bylo v Diablu vždycky :). Bylo by asi divné, kdyby měly všechny potvory stejný level.

    Doufám, že to chápu dobře 🙂

  4. delosombres : Ja osobne nevidim vubec zadny rozdil mezi soucasnou ztratou postavy s nafarmenyma vecma anebo ztratou postavy s nakoupenyma vecma…pokud se da zalovat jedno, potom i to druhe. Co s tim ? Jednoduche : Jasne dany soubor pravidel, ktery bude vodotesny jak podprsenka morske panny, a ktery kazdy hrac musi „Acceptovat“…ale to uz je ciste pravnicina, kterou si snad Blizzard muze dovolit zaplatit Mrkající

  5. Když v tom není takový problém, tak se potom divím, proč to není už v základní hře. Přeci jen implementace RMAH do HC by měla být po vývojové (časové) stránce naprostá prkotina. Asi to tak úplně bezproblémové nebude. Ono přijít o peníze kvůli technické a ne in-game chybě asi není moc zábavné. A co se týče právního hlediska, nezapomeň, že se bavíme o Americe, kde už soudní případy kolem online her dávno existují.

    Parazitující weby tu budu vždy, ať už je RMAH v HC nebo ne. A vždycky budou mít v nabídce lepší itemy za méně, protože používají boty a farmery.

    A souhlasím, bude záležet na rozhodnutí Blizzardu. 

     

  6. @delosombres .. Pokud vim, tak hlasovani hracu na forech Blizzu ohledne RMAH na HC dopadlo zhruba 45% Ano 55% Ne. Kdyz nebude RMAH na HC, tak obchodovani pokryji parazitujici weby. Nejake pravni komplikace jsou naprosta blbost. Sla by tam udelat jeste nejaka extra aktivace RMAH pro HC v ramci bnet uctu. Ve hre mas taky defaultne nastavenou GAH a musis prepnout na RMAH. Pro nakup pres RMAH na HC by rovnez mohl Blizz stanovit limity. Prostredku ma Blizz plno a bude zalezet jenom na jejich rozhodnuti.

  7. „Nevidim zadny problem v RMAH na HC.“

    Kromě crying tsunami na Blizzardím supportu. Přijít o peníze kvůli lagu? Tohle zavání průserem a to možná i po právní stránce…

    AlterEgo: One-shot killy imho nebudou. Blizzard je těžce proti tomu, protože je to špatný gamedesign. Je třeba si uvědomit, že lahvičky nejdou spamovat, takže one-shot killy vůbec nejsou potřeba. Stačí omezit HG drop, zvýšit rychlost potvor, agresivitu… Řešení jsou mraky.

  8. Nevidim zadny problem v RMAH na HC. Pokud nebude, tak hraci budou obchodovat pred parazitujici weby jako v D2. Na HC by byla kazdopadne daleko zdravejsi ekonomika diky mensimu prisunu lootu a umirani postav i s equipem. Nechapu, jak nekomu muze vadit, ze by si nekdo dalsi koupil equip na HC. HC prece kazdy hraje jako vyzvu pro sebe samotneho. Naopak pokud RMAH na HC nebude, tak budou mit HC hraci docela smulu. Blizzard nebude nerfovat inferno kvuli RMAH na SC a regulaci ekonomiky.

    Samozrejme, ze kazda kombinace skillu neni pouzitelnym buildem. Kdo si ale hral se skill calculatorem a srovnaval treba prepocitany dmg abilit na resource cost, tak si mohl vsimnout, ze to Blizzard opravdu vyvazuje. Pokud budou legendary itemy, ktere budou mit bonus k jednotlivym skillum, tak bych se ani nedivil tomu, ze lide budou upravovat svoje buildy na konkretni itemy. Kdyz budou legendary itemy pro kazdy skill, tak uz bude jenom zalezet na tom, co kdo ziska za item.

    Obtiznost D3 bude urcite vyssi nez tomu bylo u D2 obecne kvuli narocnejsi dynamice boje (vice aktivnich skillu, CDs, CCs, drsne affixy monster). V zadnem pripade bych to nevidel na srovnani D2 nightmare = D3 nightmare nebo dokonce, jak nekteri trollove tvrdi, normal.

  9. Baglik

    tve pocty jsou spatne, protoze casem si nafarmis nejaky equip i pro jine chary a pak si jim vybavis postavu, ktera se bude chystat na inferno, ze treba rovnou overgearnes prvni dva acty + at si Blizzard rika co chce, tak stejne bude jen par nejefektivnejsich, nebo spis vhodnejsi slovo je nejpouzivanejsich buildu a bude to hlavne diky tomu, ze se vysekeltuji nejake konkretni kusy setu a unikatu, ktere nejspis budou mit nektere vlastnosti fixne dane a ty budou zasadni pro nejaky ten dany build, porotoze s tim budou nejefektivneji fungovat. Treba to nemusi byt buildy, ktere maji nejvetsi dps ve hre apod., ale ta stezejni vec u nich bude prave to fungovani s konkretnima vecma, ktere budou dostupne. Jak Blizzard tvrdi, ze pokud by se stalo, ze budou nejake nejpouzivanejsi buildy, tak to nejak poupravi, nebo ani nemusime chodit kolem horke kase a rovnou rekneme ponerfuji, aby lidi pouzivali i jine buildy, tak to zas bude mit za nasledek, ze se vyberou jine buildy, ktere se poskladaji na jine veci s fixnima vlastnostma.

  10. Softcore dohrane inferno je fajn, ale pokud to bude skutecne tak tezke jak Blizzard tvrdi, tak nejvetsi vahu bude mit dohrani inferna s HC charem.

    Nevim jestli se to nejak zmenilo nebo ne, ale na HC snad nepudou kupovat veci z AH za rl prachy, ne? Cimz se dostavame k tomu farmeni. Aby to nekdo daval, tak bude muset mit lepsi equip a ten ziska bud dropama, ktere ale nejsou jiste, nebo nejakyma craftama na ktere zase bude muset nafarmit matros a goldy na vytrenovani craftera a nebo pak herni prachy, aby si koupil neco z AH a pokud budem predpokladat, ze se nepujde dat nakupovat za rl prachy. Jak uz to tak byva v ruznych aukcich, tak pokud nekdo bude mit nejake dropy z inferna, ktere bude chtit udat na AH, tak to tam streli za premrstene sumy a fesaci budou mit aspon co farmit.

    Co se tyce te obtiznosti, tak se obavam, ze to bohuzel nakonec dopadne spis tak, ze narustajici obtiznost s vyssima aktama bude resena hlavne tim, ze mobove budou hrace one-shotovat a tak budou muset stackovat hlavne life aby to prezili a ze treba na dropech s inferna bude vic staminy. Jina dostatecne efektivni varianta me bohuzel diky zkusenostem s Blizzardem nenapada jak by donutili hrace farmit, protoze pokud by to bylo zalozene HLAVNE na nejakych spesl bonusovych inferno-only abilitach u mobu, tak by zas lidem moc lepsi equip nepomohl.

     

    Nekdo tu zminil a nekdo se tu ptal na ty mysi a klavesnice, tak jsem taky nezaznamenal, ze by diablo nejak extremne likvidovalo tyto periferie, tak to spis asi mysleli Blizzardi tak, ze to lidi vzteky roztriskaji.

  11. SkeletonKing, I kdyby tomu tak bylo a dalo se projet Inferno za půl roku ve hře máš 5 hratelných postav když bys to chtěl projet za všechny tak to ti dává nějakých 2-2.5 roku hraní což není zas tak málo. Do tý doby vyjde možná nějaký datáč a hra může pokračovat dál. A určitě nebude tolik bláznů co u toho budou sedět 24 hodin denně, takže to bude zábava na pěkně dlouho (doufám)Usmívající se

  12. SK : LOL, to jmeno v predmetu me pobavilo. Hehe, dobry. Nojo akorat by tim Blizzard trosku zlikvidoval ducha obchodovani a ten rozhodne chteji zachovat.

    Nekdo tu zminoval v souvislosti s obtiznosti imunity. Blizzard se dusuje, ze imunity nebudou (ani v Infernu). Mely by byt „jen“ resistance, se kteryma by si mela byt schopna kazda postava poradit…udajne. A ty zminovane bugy v D2 (FE, poison burst dmg viperu, oblivioni atd) v podstate nebyly bugy…kdysi jsem nasel odpoved od Blizzu, ze vse „funguje jak ma“, jinymy slovy : „this is not a bug this is a feature“ Usmívající se
    Zminuju to naschval, protoze prave neco podobneho ocekavam v Infernu D3 – burst dmg od mobu, vrazedny kombinace abilit atd. Ostatne co jineho by te tam zabijelo…mozna jeste padajici lustr ze stropu, ktery uvolni cihajici skeleton..ale to jsem si uz trochu zafantaziroval Mrkající

  13. She-wa, třeba pro mě bylo Diablo 2 easy. A kdyby tam byly x let nebyly bugy jako fire enchanted, tomb vipeři (ti tam snad jsou dodnes) nebo oblivioni, tak by byl easy i Hell. Stavět obtížnost na bugách, je hodně velký fail. Diablo 3 vypadá (krom vyšší obtížnosti) na úplně jinou dimenzi hraní hack and slash RPG.

  14. tiberian: neni farmit ako farmit ja som to skor myslel tak ako to je napriklad v D2 bakc to hellfire kazde 2-3 lokacie musis kus zafarmit aby si si daval dalsie 2-3  kus zafarmit ber tak 2-4h farmenia co mi prijde ako parada uz som takto presiel cely normal a cast nightmaru a stale ma to bavi keby to takto bolo aj v diable 3 nebol by som proti ale ocividne nebude ked clovek prejde v pohode celu betu na prvy sup

  15. Ludia, farmit normal je nezmysel, pretoze znovuhratelnost za 1 postavu je zalozena na opatovnom hrani na vyssiu obtiaznost(silnejsia postava-silnejsi nepriatelia). Na tomto bola zalozena D1, ze hrac hral stale znova kludne aj 50x. V dvojke bol po dohrati end-game obsah, a 3ka musi zakonite aspon trochu vychadzat z tejto tradicie. Je tu totiz aj pribeh a hra v zakladnom meradle konci po zabiti Diabla. Potom nastupuje hranie na vyssie obtiaznosti a potom dlhorocne farmenie, pvp atd..

    edit A.Jey (presunuto tam kam to „patri“ )

  16. Mňa by celkom zaujímalo s čím to porovnávajú a na základe čoho tvrdia , že je to tak ťažké 😀 Pretože ak to porovnávajú s vlastnými hrami (WoW, SC2), ktorých obtiažnosť by sa momentálne dala odmerať v mínusových hodnotách, tak aj na to mega brutál najnáročnejšie Inferno, mi (a schopnej väčšine hráčov)  bude stačiť prst v zadku a mlátenie šulinom o klávesnicu. V dnešnej dobe hier, obtiažnosťou určených pre mentálne retardovaných ( a to som teraz asi urazil všetkých mentálov) naozaj neočakávam nič prevratné. 

    Každopádne bude to len milé prekvapnie, ak sa slová Bashioka naplnia, mám rád výzvy.

  17. SK: pol rka aktivneho hrania to mi pride celkom dost a som spokojny podobny system funguje v niektorych D2 modoch a velmi sa mi paci aj ked uprimen by som bol radsej keby clovek musi farmit uz na normal aby sa niekam dostal ale no budem sa musiet uspokojit s infernom musi tam byt nieco aj pre US deti

  18. Klid lidi. Iferno se přece má hrát jako co-op ve čtyřech ne? Ze skušeností z ruzných jiných rpg vím že když vás je víc jde to mnohem mnohem snadneji protože po vás nejde všechno co tam máte. Doufám že inferno bude husté ale ne nepřekonatelné. Aspon u toho můůůžete sedéééét do aleluja a nevyhodíte 1300 za 2 mesíce hrani 😀

  19. coyd: zle si to pochopil oni tam povedali ze casual hraci si daju nejake moby v 1. akte ze sa uplne nezaseknu ale urcite si bez poriadneho farmenia ktore im zaberie vela casu nedaju cele inferno zatial co hardcore hrac si to tiez bude musiet odfarmit ale pojde mu to o dost rychlejsie ako casual hracovi a preto si da inferno o dost rychlejsie

  20. delo: mno jsme velice zvedav na to, jak to nakonec bude cele vypadat a jaky to bude budit dojem. Sam sebe povazuji za prumerneho hrace, nicmene chci projet i to jejich „brutalni“ inferno. Precijen, kdyz za neco zaplatim, tak si to chci uzit do posledni kapicky 😉 Tak spatne aby nesel ani nightmare to snad dle meho nebude 😉 I kdyz to muze byt narocnejsi nez D2 😉

     

  21. thePlayer: Tohle je ještě lepší (z debaty o runách):

    „In my own personal opinion, it’s Diablo. If you can’t find a workable build without having your own perfect choices being handed to you on a silver platter at the start of the game, good luck in Inferno. Actually, good luck in Nightmare. This game is hard.“ 

  22. Nejak to nechapu.. To jako bude jedno s jakym gearem/skilem pujdu na inferno protoze kdyz budu low tak budou i low monstra a naopak.. jaky ma pak smysl sperkovat si postavu kdyz obema skupinam (low i top) budou na infernu padat stejne itemy s tim rozdilem ze lamy to budou mit lehci a dobri hraci tezsi = vsichni stejne ?!! A jaky je pak pozitek ze super top postavy kterou si nafarmim a vypiplam treba za pul roku kdyz pro ni bude inferno porad stejne tezke jako na zacatku ? Nejak jsem to nepobral 🙁

Napsat komentář