Otázky & odpovědi #2

Před nedávnem jste si mohli pročíst otázky zahraničních fansite-ů, na které Blizzard odpovídal. No a před pár dny se objevila druhá vlna těchto otázek a odpovědí.

Tady je:

 

V nové databázi webových stránek se u všech drahokamů (gemů) zobrazují pouze možnosti vložení do helmy a do zbraně. Znamená to, že již nejdou vložit do ostatních míst? A tato stránka zobrazuje jen 4 typy drahokamů. Jsou diamant a safír odstraněné?

Webová stránka je špatně, drahokamy mohou být stále vloženy do všech stejných míst. Odstranili jsme diamant a safír již dříve. Jejich efekty prostě nebyly tak cool.

V minulém článku jsme se dozvěděli, že při předání obarvených předmětů jiným hráčům se neztratí jejich obarvení. Můžeme tedy obarvit předmět unikátní barvou ze sběratelské edice a poté jej předat kamarádovi? Jsou pro to nějaká omezení?

Barvy se odstraní při prodávání předmětu přes Auction House, ale předměty hozené na zem si ponechají svůj obarvený efekt. Ano, můžete obarvit předmět barvou ze sběratelské edice a následně ho hodit svému kamarádovi. Podle nás to není žádný závažný problém, jelikož je to pouze na hráči, zda-li obarví něčí předmět svou barvou. Pokud se rozhodne, že ano, pak sám sebe okrádá o výjimečnost oné barvy. Je to věc, která teoreticky zní jako závažný problém, ale v praxi to nijak zvlášť neovlivní vzácnost barev. Navíc je téměř jisté, že barvy ze sběratelské edice nebudou u všech nejoblíbenější.

Upgradování kováře (blacksmith) pomocí zlata se zdá být nesmyslné… Šlo by tento systém předělat tak, jako kovářská profese ve WoW? Nebo bude mít na vyšších obtížnostech například šanci x na vytvoření předmětu nejlepší kvality?

Kovář se trénuje pomocí zlata, jelikož jsme nechtěli, aby se hráč, který ignoroval craftování jednu nebo dvě obtížnosti, musel vracet pro materiály nízkých kvalit, jako to děláte ve WoW. A jelikož je crafting převážně určen pro vyšší obtížnosti, tak se zaměřujeme na craftování až na Nightmare a dále.

Model uzdravovacího elixíru vypadá jako kostka, ale jeho ikona je lahvička. Spravíte to?

Nemáme v úmyslu to spravovat. 3D modely, které padají po světě (říkáme jim flippies), nejsou přesné kopie předmětů, zobrazujících se jako ikony nebo na vaší postavě.

Pokud se k vám do hry připojil kamarád, jak ho vykopnete ven?

Plánujeme nějaký kick systém, ale nestihneme to do vydání. Myslíme si, že je důležitější počkat a vidět, jak spolu hráči budou hrát, dříve než jim dáme možnosti, které by mohly být potencionálně využitelné pro rozesmutnění.

V Diablu 2 mohou hráči opustit hru okamžitě stisknutím Alt+F4. Pro hráče hrající hardcore, je velice důležité ochránit si svou postavu, když se setkají s lagy. Co mohou hráči dělat, když jim na hardcore umře postava v lagu zapříčiněným nestabilním serverem?

Hardcore obnáší neodmyslitelná rizika. Některá z těchto rizik budou ta, která nemůžete ovlivnit, jako třeba pokažení počítače, zamrznutí hry, spadnutí internetu, chipmunk oblečený jako treasure goblin ťukající na vaše okno atd. Toto jsou rizika, která jsou součásti hardcore a my v žádném případě nebudeme oživovat hardcore postavy. I když bude smrt způsobena ne vaší chybou.

Tato otázka se týká dvou Witch Doctorových skillů. Detailní popis Hauntu zmiňuje: „Vyvolá duše, které pronásledují nepřátele a způsobují jim Arcane poškození za 575% …“, ale u skillu Spirit Barrage zmiňuje: „Střela ze spirituálního světa s Physical poškozením za 190%“, což nedává smysl, jelikož oba skilly jsou „spirituální“. V čem je tedy rozdíl? Nebo je to chyba?

Na to, aby typ poškození ladil s vizuální efektem skillu, klademe větší váhu než téměř na vše ostatní. Je pro nás důležitější to, že když použijete skill, tak vidíte, že vizuální stránka sedí k typu poškození, než to, že poškození odpovídá názvu skillu nebo příběhu.

Aplikují se affixy zbraní, jako třeba life leech (sání života) nebo přídavné elementární poškození na kouzla (wizardí Spectral Blade) a dovednosti (barbarianův Bash)? Pokud se aplikují na některé, ale ne na všechny, jak se máme rozhodnout?

Aplikují se na všechny schopnosti.

Máte obavy, že určité kombinace affixů by mohly být na vyšších obtížnostech neporazitelné i těmi nejzkušenějšími a dobře vybavenými hráči? Například, affix Jailer (vytvoří okolo postavy neprůchodný válec) vypadá, že by mohl způsobovat na infernu problémy, protože hráči budou uzamčeni a nebudou se moci vyhnout poškození. Je v pořádku, že jsou ve hře neporazitelné (nebo v podstatě neporazitelné) skupinky rare a champion monster?

Pokud by něco bylo opravdu neporazitelné, tak bychom měli obavy. Nevěříme však, že taková monstra existují.

Monkova dovednost Crippling Wave vypadá, že bude lépší než ostatní monkovy Primární útoky, především díky tomu, že první dvě rány zasáhnou každé monstrum před vámi a při třetí ráně všechny monstra v okruhu 360°, ale také proto, že udává stejné nebo větší poškození a navíc zpomaluje protivníky. Používání této schopnosti v určitých situacích působí velmi dobře, takže by byla škoda, kdyby se tento skill měnil.

Věděli jsme, že hra se blížila k dokončení, když několik lidí hrajících za stejnou character-class řeklo, že dovednost X je nutnost, stejně tak je to v tomto případě. Crippling Wave je velmi silná, ale určitě to není nutnost k tomu, abyste byli úspěšní nebo konkurence schopní.

V Diablu 2 se Magic Find aplikovalo jinak na nalezení modrých, žlutých a zlatých předmětů (% Magic Find se snižovalo spolu s vzácností předmětu). Bude tomu tak i v Diablu 3?

Ne, pro všechny předměty je hodnota Magic Find stejná. Možná se to změní, ale takto to je nyní.

Co se stane, když se k trojčlenné partě, která má nahozené 3 stacky Nephalem Valoru, připojí další hráč? Začne nový hráč bez Nephalem Valoru?

Ano, osoba, která se nově připojí, začne bez něj.

Je Nephalem Valor limitovaný lokacemi nebo ho dostanou všichni hráči v partě nezávisle na jejich umístění v momentu zabití?

Všichni hráči ho dostanou. Mohli by sedět ve městě a stejně by ho získali. Nezapomeňte, že jejich přítomnost ve hře vše ztíží, takže hodně štěstí při zabíjení rare/champion monster bez kompletní skupiny.

Je ve hře přítomna odolnost, která by částečně snižovala snare efekt nebo je tam jen kompletní imunita?

Existuje CC (kontrola davu) redukce, která zahrnuje také snare.

Jaký je maximální bonus k rychlosti pohybu? Je rychlost postavy nějak limitovaná?

Maximum je 25%.

Kvůli odstranění druhotných efektů elementárních affixů (kromě zmražení u ledového poškození) by hráče zajímalo, jestli je v elementárních poškozeních jiný než vizuální rozdíl?

Stále jsou elementární odolnosti, jak na monstrech, tak na hráčích, takže se typy poškození projeví jak v PvE, tak v PvP. Ve hře ale nejsou tuny odolností, takže to není něco, co by se sčítalo do obrovských hodnot, a také nejsou ve hře elementární imunity. Skilly se navíc dostatečně liší, takže budete moci bojovat i s nepřítelem s vysokými odolnostmi. (Není to jako v D2, kde požíváte pouze 1 skill a když narazíte na monstrum odolné vůči tomuto skillu, tak jste v háji)

Budou mít monstra nějaký druh odolnosti vůči omráčení (stun)? Parta 4 barbarianů používajících Ground Stomp vypadá, že by mohla mít nepřátele omráčené neustále.

Ano, toto může nastat, ale v pozdější fázi mají monstra větší CC odolnost, takže toto bude složité provést na Nightmare a dále.

Jaký byl důvod pro vyměňování kopací animace z Diabla 2 při rozbíjení džbánů, urn, sudů atd. v Diablu 3?

Protože je víc úžasné vyhodit do vzduchu kvanta zničitelných objektů než obcházet je a kopat do každého z nich.

Když mluvíme o urnách a uvolněných kamenech-mají stejné hodnoty pro drop jako monstra?

Vše ve hře má odlišné šance na drop. Rozhodně můžete najít Legendární předmět tím, že rozbijete urnu, ale šance je šíleně nižší než při zabití rare/champion monstra, které má vyšší šanci.

Je přínosné mít vyšší MF nebo GF při otevírání truhel, uvolněných kamenů a knihovnách?

Ano. Ve hře jsou velmi specifické předměty, obvykle spojené s úkoly, ze kterých může vypadnout jen zlato. Vaše Gold Find se na tyhle předměty bude stále aplikovat.

75 komentářů u „Otázky & odpovědi #2

  1. AlterEgo:

    Top veci se podle me v GAH budou bezne vyskytovat uz proto, ze kdyz se treba tobe povede dropnout nejaky top predmet, ktery se ti nehodi, rad ho vymenis za jiny uzitecny. At uz treba prostrednictvim AH, tak treba na zaklade inzerce nebo dohody tady na foru 😉

    Duplicitu itemu z D2 na zaklade nejakeho osmelu s ID nemuzes vubec srovnavat s resenim D3, kdy se predmety generuji na strane serveru.

  2. alter ego:

    duplikovanie nehrozí….za celých 7 rokov fungovania AH vo WOW sa nikomu nepodarilo ničím narušiť jej beh, nebojím sa ,že by si toto neustrážil Blizzard zrovna u RMAH.

    Analýza dropovania a celkovo sledovania aktivít hráčov na AH je samozrejmosť kedže RMAH vznikla a bude fungovať za jediným účelom : Z I S K  

  3. Shania

    nevim co by tam moc co dodelavali krom nejakych restu jako PvP, nebo mozna neco vybalancuji v ramci patche, ale co se tyce nejakeho dalsiho rozvoje hry, tak si to stejne nechaji do datadisku, ktery tak jako tak budou muset lidi zaplatit.

     

    Co se tyce RMAH, tak to je kazdeho vec jestli si tam neco koupi nebo ne a ti co tam nemaji v planu nic kupovat, tak maji aspon moznost tam neco prodat. Dulezite je, ze priliv veci do toho AH budou ty, ktere tam daji lidi a nebudou to veci nejak umele vytvorene, tak by to nemelo moc narusovat ekonomiku hry. Mozna bude spis problem, ze nektere dobre veci nebude mozne na AH sehnat za nic jineho nez za realne penize.

    Jsem zvedavy co se bude dit az lidi prijdou na nejakou metodu jak duplikovat veci a dostanou se tyhle sragory na RMAH, tak jak to bude Blizzard resit. Ta duplikace mi usmevne pripomina v D2 patch tusim 1.04 kdy zavedli opatreni na duplovani veci skrz nejake identifikacni cislo veci a duplikaty to odmazalo, tak byly pak chaty plne polonahych postav.

    Doufam, ze si Blizzard odpusti ty moresy, kdy vydaji treba nejake unikaty o kterych pozdeji zjisti, ze jsou moc op (wave veci z 1.08), tak je dalsim patchem ponerfuji, ale ty stare verze nechaji ve hre.

  4. Pro lidi co by rádi RMAH zrušili:

    Buďte rádi, že tu máme tento systém do kterého se nemusíte vůbec zapojit, než nějaká jiná varianta f2p nebo placenych DLC, jaké jsou dnes v modě. Takhle má Blizzard perfekni zdroj přijmu na udržbu a další rozvoj hry a služeb bez toho aniž by jste vy museli platit cokoliv navíc, pokud nechcete. Navíc vám umožní si i něco málo vydělat.

    Stále je tu normální aukce, která bude fungovat také dobře v zhledem k tomu že bude potřeba velké množství goldů na craft a opravy.

    Co se týká mě, tak jsme velmi rád, že Blizzard jde touhle cestou.

  5. Pravni problem by to v americe nebyl, podminky si jednoduse nastavis v EULE a ty proste plati, klidne ti ta hra muze odpalit pocitac a staci mit v eule, ze nenesou zadnou zodpovednost za pouzivani softwaru. jakmile jednou tyhle podmínky podtvrdíš a je uplně jedno, jestli jis se obtšžoval je číst, tak s nimi souhlasíš a jsou pro tebe závazné (třeba že nebudeš používat cheaty, a pokud ano, dostaneš ban a právně nemáš nárok s tím nic udělat).

     

    Problem to je ale v EU a jinych zemich, kde EULA nema plnou pravní moc a pokud jsou zákony té země nastavené jinak, tak nemusí být platná. 

  6. daidalos66 – pokud mam spravne informace tak poplatek neni za vlozeni predmetu do aukce, ale jen pri jeho prodeji je nejaky poplatek. U RMAH by to mela byt nejaka fixni casta jako treba 1 euro ovsem detaily myslim jeste blizz nezverejnil. Jestli je fixni castka u AH to si nejsem jisty, ale mam takovy dojem ze tam je to nejake procento z prodejni ceny (tohle muzou overit hraci bety).
    Goldu bude ve hre padat asi dost to je fakt ovsem zase co jsem se dival v poslednich dnech na blizz stranky s progresem artisanu tak jsou ty castky taky dost ohromny a litaji tam statisice pri progresu 1-10 level. Truhla taky spolkne peknych par penez a to nehovorim ani o craftingu. Takze o prebytek goldu bych se nebal.

  7. Sharis – Tak on nejaky maly poplatek je za to, ze das vec do aukce, u real-money-aukce to tak je a myslim si, ze to bude i u aukce za herni menu, ve wow to tak bylo a myslim si, ze se nechali inspirovat od bratrskeho tymu. Jinak bych nechapal proc tam penize jsou, chapu, ze se hodi, ale kdyz po par runech mate nekolik tisic uvidime, ja bych radsi bral min penez s mensimi cenami nez aby bylo vic penez s vetsimi cenami. 

    Jinak co se tyka REAL-MONEY aukce tak ja osobne si myslim, ze k tomu pristupuji jako banky nebo treba paypal. Jestli podobne veci pouzivate tak se urcite schodnem, ze vsude jsou nejake poplatky a podobne to tak je i tady. Kdyby chtel Blizz vydelat, tak spoplatni mnohem vic veci. Kdyz si ale chcete sami privydelat prodanim treba nejakeho setu, tak protoze si touto hrou muzete vydelat tak zaplatite maly poplatek Blizzu – nevim jak tobe a jinym ale ja si myslim, ze je to zaslouzene a hold kdyz ti to vadi tak nebudes kupovat nebudes prodavat, budes si odsuzovat lidi co tak cini, nechas si to pro sebe a budes mit jiny zebrizek hodnot v Diablu jak se resilo na minulem podcastu. Ja osobne aukce vyzkousim, ale jsou mi vicemene volne. 

  8. Tu aukci bych celou zrušil, já vim že chce blizz z toho vydyndat co nejvíc love. Nějakej barter bych jenom udělal, tak jak to bylo o mnoho let dřív (pokud to tak bylo :D). Výměna itemu za item, např. helma na barbra za helmu na mága podle item lvl atd…

    Takhle se vyrojej booti jak píše SK. By mohl ještě blizz přidat do aukce třebas nějakej určitej obnos goldů do aukce, nějakej stack za real money. HC hráčům se budou goldy hodit, pokud jsem to pochopil dobře 😀 By se možná těch bootů zbavil 🙂

  9. Zrusit celou aukci za realne penize a bude klid… SC nebo HC, jsou to porad jen jednicky a nuly a pokazit se muzu kdykoli cokoli, a to dokonce i v softcore modu, nebot jestli se nepletu, postavy budou ulozeny kdesi na vzdalenem serveru, ktery bezny uzivatel asi jen tezko ovlivni… Ale to by samozrejme Blizzard prisel o nemale penize, takze necht si to poresi, jak sam uzna za vhodne… Myslim, ze smecka pravniku, ktere Blizz ma, si poradi lepe, nez laici na zdejsi fan-strance…

     

    btw.

    @ Pantadeas: Dekuju za prispevek bez gramaticke chyby… Neverim svym ocim… A jako tresnicka na dortu spravne napsane slovo „bizarni“… Vazne si mi zlepsil naladu, bude se mi lepe usinat 🙂 Panove a damy, vim ze me ukamenujete, jak strasne moc trolluju, ale u prispevku nekterych z Vas se mi sviraji nohy v pest… 

    Doporucuji stranku http://www.pravidla.cz, dobrou noc 🙂

  10. Ještě jednou se vyjádřím k HC a RMAH. Samozřejmě, že by to byl právní problém, ale proto jsem se ve svém příspěvku zabýval tím, že lidé nejsou soudní. Taky jsem toho názoru, že RMAH by nejspíše neměla být v HC módu, aby se právě těmto bizarním právním tahanicím předešlo. Je jasné, že člověk, který do toho nasere bambilión USD bude nasraný, že o všechno přijde protože tygřík, kterého si v blizzu chovají jako mazlíčka zakopne o kabel a shodí celou sít. Pak se začne chytat jakéhokoliv stébla, či práva a začne se soudit o tom, že blizz porušuje ZLPS. Proto je mnohem jednodušší RMAH do HC modu nezahrnout. Ale jak jsem, řekl je to otázka diskuze a můj názor je docela irelevantní, všechno stejně rozhodne to, jak si Blizzard vypočítá míru zisků a rizik, protože ruku na srdce, je to firma a ne charita a jedinným důvodem proč to všechno dělá jsou prašule.

  11. @delosombres :

    Stačí si přečíst nějaká pravidla a pokud dotyčný není opice, pochopí to a dělat to nebude.

    Souhlasim. Takze Blizzu staci dat do podminek neco v tomto duchu : „Blizzard nenese zodpovednost za ztratu HC postavy a vsech jejich predmetu zpusobenou vlivem vypadku serveru.“
    A mame problem s RMAH u HC vyresen. Uff, ani nevite jak jsem rad. Jdu napsat Jay Wilsonovi, ze jsme to domakli do uspesneho konce Mrkající

    Ale k jinemu bodu : Jak pisi, ze monstra budou mit redukci napr. stunu na vyssi obtiznosti – znamena to, ze kdyz je u skillu na normal napsano napr. stun na 3sec, tak na NM tam uvidim treba jen 2sec anebo 30% reduction pripadne neco podobneho ? Myslim, ze se Blizzard nekde dusoval, ze vsechny dulezite informace by mely byt viditelne ve hre, aby to clovek nemusel dohledavat kdesi po ruznych strankach mimo hru. Co myslite ?

  12. Nejsem prilis velky odbornik, ale nezda se mi, ze by server po padu dokazal nahazet vsechny postavy do mesta… nezni mi to logicky (ze by vubec neco zpracoval po padu). Dle meho neni realne, aby system fungoval bezchybne a bez „nebezpeci“ jeho padu (at uz vnitrni chybou systemu, nebo cimkoli jinym na strane klienta). Co se RMAH tyce, muj nazor je, ze Blizz chce proste predejit komplikacim s ubecenymi hraci, kteri by timto prisli o sve penize. Uz tak je tu velke riziko ztraty samotneho avatara, ale to preci dela hardcore mod hardcorem ne?

  13. Soptik: u tvýho příkladu je ale jedna věc kterou ti můžou oponovat ano můžeš věci sice předávat tím způsobem že je hodíš na zem a druhej hráč si je sebere ale taky tam bude něco na předávání itemů bez toho anichž bys je hodil na zem… a pak už je to tvoje blbost že si ten systém nevyužil a hodil to na zem a vtu chvíli zpadnul server… dobrej příklad ale trošku někde jinde, pokud vím tak sme se tu bavily o ripnutí což na SC při ripnutí o věci nepřídeš.

     

  14. soptik: 

    Za prvé, srovnáváš jeden item na SC s celou komplet postavou na HC. To je špatně. Za druhé, to, že hodíš věc na zem a přijdeš o ní důsledkem výpadku serveru, není chybou výpadku serveru, ale tvojí. Měl si jí předat přes trade screen (nebo jinak). Co z toho vyplývá? Že, tomuhle se dá předejít. Stačí si přečíst nějaká pravidla a pokud dotyčný není opice, pochopí to a dělat to nebude. Úmrtí v lagu na HC se ale předejít nedá.

    Navíc je tu ještě otázka, jak bude řešeno propojení itemů s postavou jako bind on equip atd. Pak by se ti to na SC nemohlo stát, když nemůžeš item vyhodit na zem.

  15. @delosombres .. S tim urcite souhlasim. Blizzard proste zvazuje, kolik by RMAH na HC mohla vydelat, jaky bude dopad na komunitu a CS support. Lidi hrali HC v D2 kvuli obtiznosti, adrenalinu a prestizi. Kdyz jim ale tohle v D3 nabidne i SC a nekolikrat chcipnou na HC, tak bude otazka, kolik lidi nakonec HC bude hrat.

  16. Otázka je, jestli to Blizzardu stojí za tyhle problémy, kdy customer support bude pod palbou. Navíc Blizzard má z RMAH peníze a když si vezmu, jaký je odhadem poměr SC a HC hráčů, tak je v tomto poměru výdělečnost HC RMAH směšné číslo, aby to za to stálo. Blizzard má nějaké důvody, proč to nespustil v základu.

  17. @Hanzy & delosombres :
    Vozi ma naprostou pravdu co se tyka RMAH a HC. Schvalne jsem si vymyslel jeden zajimavy priklad :

    Hrac A hraje SC, koupi si na RMAH vec za 50euro. Bude ji chtit dat kamaradovy tak, ze ji hodi na zem…v tu chvili klekne server. Takze hrac A vlivem vypadku serveru prisel o vec, za kterou zaplatil 50euro.
    Hrac B hraje HC a vlivem toho sameho vypadku (ktery napr. predchazely lagy), prijde o svoji postavu, na kterou si koupil vybavu taky za 50euro.

    Takze predpokladam, kdyz je tu takovy strach ze zaloby od hrace B (HC), ze stejny strach by mel byt v tuto chvili i ze zaloby od hrace A (SC), jelikoz oba hraci prisli o 50euro vlivem vypadku serveru. A kdyz ne, tak kde je sakra rozdil ???

    PS : A prosim netvrdte tu, ze predavani veci hozenim na zem je nebezpecne – to je neadekvatni argument, protoze hra to umoznuje a sam Blizzard to zminuje jako jednu z variant

  18. Pokud by veci z RAMH meli nejakej „cejch“ o tom ze jsou z RAMH, tak se prodej zas bude obchazet pres ruzne weby jako v D2 a pointa RMAH je pryc. To same v HC, pokud si nekdo chce veci koupit, tak si je proste koupi, jen ne v RMAH, ale na nejakym webu. Rozhodne sazim na bandu pravniku a EULU (v ktere muze byt i to ze se s blizzem nebudes soudit), nez na hrace co prijde o nakoupene veci vinou vypadku serveru..

  19. @Garn .. Nase pravo a zakony nema vubec cenu komentovat. V USA sice mnohdy vidis pro nas absurdni pravni procesy, ale justice je tam na daleko vyssi urovni nez u nas. Nemyslim si, ze by JW prohlasoval neco typu „pokud bude vetsina hracu chtit RMAH na HC, tak tam bude“ nebo ze by delali ankety, kdyby to nemeli predem zkonzultovane s nejakou pravni kancelari. Mozna jim ale davam az prilis mnoho kreditu za ty skvele hry, co vytvari 🙂

  20. delosombres: Ono je to ve výsledku jedno jestli za peníze nebo za goldy, tak i tak ta věc bude fyzicky existovat ve hře, někdo ji prostě nafarmil a chce prodat. Spíš bych řekl že ten co koupí a pak chcípne je buďto megahardcore nebo megavůl. Já třeba RMAH nepotřebuji a být po mém, zrušil bych to. 

    A velice bych ocenil kdyby šlo zjistit (inspect) zda daná osoba se kterou hraji má věc z AH, RMAH, nebo osobně nafarmila.

  21. Logicky ano, ale právně si myslím, že to není tak jednoduché. Už tak při instalaci např. Starcraftu odklikáváš EULA + další 2 nějaké blbosti, které nikdo nečte. To, že to odklikneš, nemá zas tak velký právní význam. Nejsem odborník na americké právo, ale ty předpokládám taky ne. Nicméně co jsem řešil za poslední měsíce s právníkem nějaké věci, tak by ses divil, co všechno je možné. Usmívající se

  22. @Garn .. Pokud da Blizzard do smluvnich podminek, ze nebude kompenzovat zadne naklady spojene s umrtim postavy na HC i v ramci technickych problemu, tak nevysoudi nic. To by musel existovat konkretni zakon, ktery by zakazoval pouziti takove formulace v ramci smluvnich podminek. Kazdy by jinak mohl vysoudit velke „haky“ ze smrti postavy zavinene technickymi problemy. Stacilo by se ohanet tim, ze ta postava ho stala tisice odehranych hodin.

  23. Pantadeas: Samozřejmě, že bezchybný systém neexistuje. Jenomže tady jde o to, že když v bance/na letišti/v kině/whatever spadne systém, nebo se stane nějaký technický problém, vy o svoje peníze nebo o to, za co jste zaplatili, nepřijdete. Dát do smluvních podmínek opak nezní jako dobrý nápad.

  24. Mě přijde docela pochopitelné, že se nebudou vracet postavy na HC, ať už umřou kvůli komukoliv nebo čemukoliv. A řeči, že Blizz nevymyslel dobrý systém, který by nepadal? Hm… ukažte mi jedinný bezchybný systém a asi si sežeru svoje boty a můžete zabrousit do jaké oblasti chcete. RMAH je věc na zvážení, soudný člověk si je asi vědom rizik a zvážil by jak nebo jestli vůbec investovat, ale od kdy jsou lidi soudní? 😀

  25. @hanzy .. Kdyz zakladas HC postavu, tak souhlasis s podminkama a riziky, ktere HC hra prinasi. RMAH je doplnek, ktery uz nema na nic vliv. Blizzard uz pred nejakou dobou updatoval terms of use v navaznosti na bnet balance a RMAH na US bnete. Lidi se pres to museli proklikavat po lognuti na bnet ucet. Kdyz neodklikas, tak nehrajes, kde je ten pravni problem?

  26. Kazdy soudny hrac vi o co muze v HC prijit, pokud i tak chce investovat realny penize do RMAH, tak je to jen jeho vec a nasledky si nese take sam. Blizzu staci do EULA napsat ze v zadnem pripade nenese  zodpovednost a je z toho pravne venku. Verim ze casem bude RMAH i v HC, spis se blizzu divim ze tam neni od zacatku..

  27. No jak myslíš, ale imho Inferno (po tom, jak řekli že bude drsný) + HC + RMAH = nerd rage. A to nemluvím o mrtvolách kvůli technické poruše. Ještě jednou podotýkám, že ve všech těchto případech hráč přijde o veškeré investované peníze do postavy. To nezní jako dobrý nápad.

    Přijít o peníze svojí vlastní chybou je ale věc, které se dá ovlivnit.

     

    To bylo pro Vozi.

  28. Vozi: nic sem ti zničeho nevytrch jen sem se zeptal jakto že vtom není rozdíl?… a v právních komplikacích tu rozdíl je a ano můžeš přijít o peníze v rámci obchodování na SC to ti nevyvracím ale já sem tu nepsal nic o obchodování SC ale o strátě gearu na HC at už ripem zaviněným svojí chybou nebo lagama na severech atd…A ty rozdíly tu prostě sou a mužeš říkat cokoliv na SC o ten gear nepřídeš jen tak zbůchdarma jestly si ho ti hráči zničí rozmlátí, rozšlapou nebo zahodí(trochu nadsazený) dělaj to vědomě že oten gear přijdou ale HC o něj můžeš přijít i né svým zaviněním a tím už vzniká právní problém o užívání tý daný věci.

  29. Já třeba v RMAH v HC nevidím problém a to ani právní. Blizz si to dá do podmínek užívání hry a ty buď souhlasíš a hraješ, nebo nesouhlasíš a nehraješ. Easy. A vůbec, divím se, že tam není.

    Baglik: netrolluj tu, nic na blizz nehledám, pouze jsem reagoval na předchozí příspěvek, nauč se číst příspěvky od začátku.

  30. @delosombres .. Myslis, ze samotna obtiznost inferna na HC nezvedne vlnu narku? Nepotrebujes k tomu ani RMAH na HC. Blizzard obtiznost nebude nerfovat kvuli regulovani ekonomiky v ramci RMAH na SC.

    @Hanzy .. Vytrhnes cast z prispevku a odpovis mimo kontext. Ja rikam, ze po strance pravnich komplikaci neni rozdil mezi RMAH na SC a HC. O penize muzes stejne hloupe prijit obchodovanim v ramci RMAH na SC.

  31. Vozi: neni rozdil mezi SC a HC hmmm aha to mi teda vysvětli jak vtom není rozdíl????????? když vtom teda není  rozdíl koupím si na HC gear z RMAH ripnu budu moct používat dál zkoupenej gear?NE. což na SC ho dál budu moc používat a vtom už je ten právní problém když se někdo začně ohánět.

  32. Ve wowku maš zase achievmenty typu Immortal (jakože v celym dungu nesmíš chcípnout) takže tj stejně Hardcore jako v Diablu.

    Fakt mě nenapadá způsob jak vymyslet ochranu proti pádu netu. Jedině že by tě hra automaticky diskonektla po 5 vteřinách, kdy nezmáčkneš žádný tlačítko 😀

  33. O2 je kvalitní, to je pravda, ale taky padá. A pokud DC – bye bye HC char. Všichni provideři mají DC. Ve wow není HC mód pokud vím, takže to je jako softcore Diablo, takže nesrovnávat. Vyletí pojistky, odpojí elektřinu, odejde Ti motherboard, uhodí blesk, může se stát cokoliv.

  34. Napadlo Vas, ze kdyby Blizzard do HC hodil nejakou ochranu pro vypadek odezvy na strane klienta, tak by to zacali hraci zneuzivat? Stacila by nejaka aplikace, ktera by lidem umoznila stiskem nejake klavesy okamzite odpojit se od netu a simulovat tak vypadek pripojeni. Pouzivani takove aplikace by nebylo zjistitelne a postizitelne. System, ktery by ulozil veskere herni data, reprodukoval situaci po opetovnem pripojeni (zaroven by vynutil pripojeni do tohoto momentu – nemoznost zmenit quest a pripojit se do jine casti hry) je zcela mimo uvahu. Vyzadovalo by to neskutecne kapacity serveru pro ukladani dat. Nechci ani domyslet, jak by chteli tohle resit v ramci HC co-op.

  35. Skeletonking: Pokud je to multiplajer hra tak server moc nepozná, že ti doma padl net (vycházim ze zkušeností s wowkem, kdy se tvá postava chová jako online ale je afk). Takže bud máš partáky, který tě do obnovení spojení ochráněj a nebo umřeš, pokud zrovna s někym bojuješ. Není to v tvý moci ale mužeš si zvolit kvalitního poskytovatele jako třeba O2 😀 Kdyby bylo D3 Singleplayer tak je vystaráno a nic se ti nikdy stát nemůže, ale to bys zas mohl používat různý cheaty na úpravu postav a nemohl by si pak chodit PVP proti ostatním slušnejm hráčům.

    Shrnutí: s netem težko něco uděláš, pokud tě to štve, nehraj hardcore 😀

  36. Já tomu co Ivos napsal absoulutně rozumím. Chtěl tím říct že pokud 90 procent postav chcípne na DC tak to není nic Hardcore. Hardcore se pouze nazývá díky tomu, že je jen jeden život a ne díky DC. To že Blizz začal něco komentovat ohledně DC, že je snad i lepší výzva když toho hrozí, pěkná kravina, pouze neumí udělat systém, který by postavu dočasně zmrazil do dalšího připojení. Jinak ohledně DC, to bych každý den musel založit tak 2 – 3 nové postavy. To pak není Hardcore, ale čistá volovina 🙂

  37. Kdykoliv jsem hral nejakou onlineovku, tak 99% umrti mych postav bylo zpusobeno nejakym vypadkem (internet, system, elektrika..). Vyvojar hry nebo ne, clovek, kterej psal tyhle odpovedi v zivote nehral HC a vubec nema poneti o cem to je. Pokud za tech 10 let vyvoje nedokazali vyvinout mechanizmus na podchyceni „vypadku“, tak hra hardcore rezim NEMA!

  38. bunkerman: to nemusí byť vždy pravda, hru môže hrať kvalitne aj casual hráč. Podľa mňa má pojem hardcore hráč tri významy:

    1. hráč hrajúci HC mód

    2. hráč hrajú hru bez prestávky, tzv. nolifer

    3. hráč ktorý hrá hru kvalitne a rozumie mechanike hry, prepočítava všetky premenné v hre

Napsat komentář