Podcast #15 – boti, hacky a jiné nepovolené praktiky

Ahoj !

Dnes v 19:00h vás Eraser a A.Jey provedou dalším podcastem. Téma je dané : podvádění ve hrách. Budeme se na vás těšit. Takže podvečer na CTV. Váš Carpinus Team.

>> YouTube záznam <<

 

21 komentářů u „Podcast #15 – boti, hacky a jiné nepovolené praktiky

  1. VOKO: Tvoje úvaha je v tomhle směru bohužel špatná…

    1. Pokud průměrný člověk hraje 1 hod/den, tak tu hodinu celou hraje. Bot je v tomhle ohledu mnohem efektivnější, protože tu hodinu intenzivně strojově farmí. Ve skutečnosti takhle nemůžeš porovnávat efektivitu botů. Dobré makro s botem dříve udělalo (nevím jak je to dnes) okolo 600tis gold/hod. Znám lidi, kteří nějakého BOTa provozují a od doby, kdy ho spustili vydělal okolo +-850 mega a to jim každý účet jede jen okolo 16-17ti hodin/den.

    Kolik mohl nabrat průměrný hráč s 90ti hodinama? 1-2 mega. Tz… BOT reálně ekonomiku ovlivní řádově jako 500 hráčů.

    2. Nevím, kde jsi vzal, že na každého BOTa je potřeba vlastní PC. To jsou virtualizované farmy, na kterých běží paralelně desítky systémů se spuštěnou hrou. D3 není moc HW náročné. Tady navíc běží v nějakém odrbaném formátu (grafika není potřeba, takže se vykresluje jen něco v minirozlišení a ještě jen při pár fps). Každý systém je navíc za vlastní proxy, takže se to tváří jako hráč z jiné země.

    Člověk, kterému najednou běží 500 botů k tomu reálně potřebuje jen několik serverů, které se mu vejdou v pohodě pod stůl.

    A ekonomika je neúprostná… +-500 botů x +-850 mega/bota = k dnešnímu dni více než 400 miliard gold. Pokud prodá velkoobchodně 1 M za pouhejch 0,15 USD, tak má už zaplacené jak všechny licence D3, tak 5 nabušenejch serverů a ještě vydělal okolo 10tis USD. To neni za 3 měsíce špatné. Nehledě na to, že až to přestane vynášet, servery použije k jinému účelu a 500 licencí D3 mu potenciálně může zůstat na prodej.

    A to je hodně slušná motivace k takovému „podnikání“ :-). Kdo z nás vydělá tohle tady a co teprve třeba v číně nebo podobnejch zemích.

  2. Jeste neco malo presnejsich cisel pro dolozeni toho, proc jsou farmici boti zanedbatelni. (vse odhaduji spis v neprospech meho tvrzeni)

    Prumerny account ma nahrano 90 hodin, diablo vyslo pred 90 dny – prumerny account hraje 1 hodinu denne.

    Bot hraje 24 hodin denne – je tedy 24X produktivnejsi nez prumerny hrac, nafarmi goldu a itemu stejne jako 24 hracu dohromady.

    Za predpokladu ze na EU serveru je 2,5 mil. accountu a z toho je 10 000 botu (coz se blbe odhaduje, ale neverim ze jich tolik je, predstava 10 000 non-stop pustenych pocitacu mi prijde vazne usmevna), pricemz tito boti nahraji spolecne za den 240 000 in-game hodin a realni hraci nahraji za den 2,5 mil in-game hodin, tak boti maji za den jen 10% lootu oproti hracum. Jelikoz boot da do AH jen nejlepsi predmety, ktere najde (protoze jich nasbira 24X vic nez prumerny hrac, dava do AH jen itemy s cenou 10 mega a vic), tak by v tomto extremnim pripade, kdy pocitame deset tisic botu, byl v aukci kazdy desaty item nad 10 mega od bota…

    Dobre, dejme tomu, ze vsichni boti farmej pouze lvl 60 zatimco prumerny hrac, hraje a farmi i nizsi lvl. Ale i tak, vazne myslite, ze vas boti ovlivnuji? Casto kupujete desetimilionove predmety, ktere by mohly byt o botu, nebo kupujete veci ve RMAH? Jak jsem uvedl v predchozim prispevku – 10 000 botu je uplne stejne, jako kdyby to hralo o 240 000 lidi vic… To muzete rovnou chtit, at diablo nehraje tolik hracu, ze to nici ekonomiku… Prijde mi, ze se casto vic nadava nez premysli 😉 cimz vas vecne nespokojene jen popichuji, ale nemyslim to zle. Cau

  3. Ad diskuze k botum.

    Osobne si myslim, ze boti neovlivnuji hrace. Jeden bot, ktery je programovan za ucelem farmeni goldu a predmetu vytezi ze hry tolik co treba i dvacet aktivne hrajicih hracu diky tomu, ze hraje non-stop. Takze pokud by bylo na EU serveru treba 10 000 accountu botu (coz by byla investice od provozovatelu techto praktik 5 000 000 Kč za accounty – s rizikem, ze touto nelegalni praktikou mohou byt zablokovani a o investici by prisli), tak je to stejne, jako by na EU serveru hralo o 200 000 tisic lidi vic. To je zanedbatelne – protoze jestli je na EU serveru 3 mil. accountu, z toho aktivne hraje hru treba i jen 1 mil. tak je dopad botu jen jako by bylo hracu o 20% vic. Ano ovlivnuji ekonomiku tim, ze je v AH vice kvalitnich predmetu a jejich cena timpadem jde dolu, ale zaroven je nizsi cena goldu za eura, ale to by se delo uplne stejne, kdyby blizzard mel na evropskem serveru o 200 000 hracu vic.

    Nerikam, ze by to melo byt legalni, jen rikam, ze placete jako kdyby vam to silene kazilo hru a pritom o nic nejde.

    Nekdo nadava, ze kvuli botum nejdou prodat kvalitni dropy, protoze je konkurence vysoka – ale to by preci znamenalo, ze jsou v AH kvalitni veci hodne levne, tak proc brecet? Otazka je, jestli to neni tim, ze kazdy uz ted kvalitni veci ma a kdyz jakoukoli vec obmeni za lepsi, tak do aukce nabidne tu (sice dobrou ale ne nejlepsi) kterou pouzival do ted. To snizuje cenu tech veci „sice dobrych, ale ne nejlepsich“.

    Nekdo nadava, ze kvuli botum je na goldy desne vysoka inflace a ceny nejkvalitnich predmetu leti moc nahoru (coz je vtipne, to je presne opak predchoziho bodu) – to by ale preci nebyla tragedie, dropnes kvalitni predmet tak budes milionar. Ale je snad jasne, ze nejlepsi a nejkvalitnejsi veci ve hre budou extremne predrazene – stejny item, ktery bude mit o par jednotek vic na statech bude logicky dvakrat drazsi nez ten hodne dobry, ale ne nejlepsi.

    Nekdo nadava, ze kvuli botum jsou v public hre OP hraci, za kterymi jen beha sbira loot a to ho nebavi – tak proc proboha neodejdes, kdyz te to tak nebavi? Tohle snad muze rict jen nesvepravny clovek. A tohle preci neni argumentem proti botum, i spousta hracu je daleko lepsi nez ty.

    Dulezite je si uvedomit, ze hra ma prinaset zabavu a odreagovani. Pokud nekdo spatne spi jen proto, ze nema v pocitacove hre nejlepsi gear a ma tim negativne ovlivnen realny zivot, tak by se mel zamyslet, zda mu hra jeste vic dava nez bere.

    To ze nejaky vycuranek koupil za 100 000 Kč nejakych 200 botu, ktere musi mit non-stop pustene na 200 pocitacich, mi prijde spis usmevne, nez abych na nej nadaval.

    Z mych skromne odhadnutych cisel vyplyva, ze boti hrace znacne neovlivnuji. Ze vlastne zasadne neovlivnuji ani tu ekonomiku. Ovlivnuji jen psychiku par lidi, kteri maji pocit, ze nekdo v jejich hre podvadi a ma lepsi veci, a trapi je to tak moc, ze nadavaji jak moc to je nespravedlive.

    Blizz by se mel tedy spise soustredit na skutecne problemy, na kradeze accountu (ac si za to vetsinou mohou mozna sami uzivatele), na funkcnost AH, vyvazenosti hry a pratelstejsi rozhrani s vice funkcemi (vyhledavani predmetu v AH podle vice stats, serazeni podle casu.

    Tot muj skromny nazor, ktery nikomu nenutim a ani se o jeho pravdivosti nehodlam hadat. To ze to pan AJey citil z chatu pri podcastu jako utok proti jeho idealum me mrzi, ale to jakym zpusobem prekroutil mou myslenku bylo docela nefer. Kdyz s nekym nesdilim nazor, tak se o tom bavim, argumentuji a spolecne hledam „pravdu“, pripadne se mu to snazim vysvetlit a ne ze to podam stylem „mas jineh nazor, hloupej a nerozumis tomu, je to takhle a basta“.

  4. BigHarold: já jsem ale nic nepsal o tom, že by bylo řešení hrát současnou hru bez AH… to je dle mého názoru nesmysl.

    1. Na to není nastavený drop (než hráč najde něco použitelného pro svojí postavu, musel by farmit ještě o mnoho déle, než farmení peněz na nákup itemu)

    2. Každá hra téhle podoby je o tom, aby člověk pěstoval postavu, která by byla lepší, než ty ostatní. Nevyužívat AH by znamenalo odříznout se od významné části hry. Je to v podstatě stejné, jako kdyby si někdo řekl… budu to hrát tak, aby to bylo těžší, takže D3 pojedu na myši jen levou rukou nebo budu používat pouze 1 skill, nebudu nosit brnění… a já nevim co ještě. V principu jsou takovéhle omezení k ničemu.

    Já jsem celou dobu mluvil o novém módu hry, který by fungoval podobně jako HC. Každý hráč by si mohl zvolit, zda bude hrát SC (s AH), HC a NA (bez AH). Postavy by byly oddělené a nic ze SC by nešlo do NA importovat. Díky tomu by mohl být v NA upraven drop (třeba by každá postava dostala +250% MF v základu).

    Minimálně by staří hráči, kteří už mají +- inferno dojeté nebo je už nebaví, měli motivaci znovu zkusit tenhle mód. Věřim, že by se ukázalo, že to je mnohem větší (a hlavně dlouhodobější) zábava, než současné SC s aukcí.

  5. Tak po nočním poslouchání podcastu (4 ráno) jsem se rozhodl teď něco sesmolit.

    Ono asi nejúčenější by bylo podle mne kdyby během zpouštění hra projela systém zda se tam nenacházi něco co nemá. fungovalo to u CS na progaming serverech ale i u pár jiných her tak by to mohlo fungovat i tady. problémem je zatížení sítě a systému (delší načítání hry)

     

    Majky_Majk ano hrát bez AH je řešení ale to by bez něj muselo 90% hráčů což prostě nebude. Blizz AH nezruší takže tím to padá. Bez AH jde hrát soft hru a je to jen o čase a nervech jak dlouho budeě procházet ACT4 na Hell a nebo ACT1 na inferno než složí něco s čím můžeš o Act víš. Na solo-HC si to nejsem schopen na Hard představit bez AH no ani dřív na HC ji využívám od cca 20.lvl. Nebo můžeš chodit s partou ale pak je to jen o tom co vám napadá a zase na Inferno si to osobně nedokážu představit ale to je tím že tak vysoko jsem na soft a ne na HC. Ale je to zajmavý nápad na skupinku hráčů co pojedou HC bez AH jestli a jak dalece to je zvládnutelné.

     

    No končím od botů jsem se dostal někam kam jsem nechtěl 🙂 

  6. No a nebude nakonec nejlepším řešením proti botům vůbec do AH nelézt? Kde nebude poptávka, půjde nebídka rychle dolů. Vyžaduje to minimální úsilí a nemusí se nikde nic programovat.

    Od začátku jsem šel do D3 s tím, že AH budu ignorovat. Z jednoho jediného důvodu, kazil bych si tím zážitek ze hry.  Už v D2 mě po čase přestalo bavit hraní, pokud jsem si vybavil postavu vším potřebným, co jsem našel s jinýma postavama nebo co jsem dostal od kolegů. Nepřemožitelnost nebo alespoň do jisté míry velice silná postava zaručovala, že jsem začal chodit bezmyšlenkovitě jako zombie a to i na HC. Prostě a jednoduše šla hra mimo mě a jen jsem monotóně klikal a klikal. A to není dobře.

     

  7. Já osobně si myslim, že zabránění botování jde z principu 3ma cestama

    – snížení motivace, proč to dělat

    – ztížení farmení

    – ztížení botování

    A protože nejlepší řešení jsou ty nejsnadnější, bylo by nejlepší snížit motivaci toho, proč vůbec boty nasazovat.

    Od začátku říkám, že kdyby Blizzard po vzoru Hardcore přidal i možnost „no action mode“, kde by postavy neměly přístup k AH a byly oddělené od zbytku postav (jako to HC vs SC), hodně by to vyřešilo. Velké množství hráčů by se po dnešním vystřízlivění ze SC mohlo vrhnout na tento mód. Drop by zde mohl být nastavený trochu vejš a hra by tak opět byla zábavou i pro lidi, které procházet AH moc nebaví. Boterům by se snížil potenciální trh a hlavně… lidi, kterým by boteři tak moc vadili, by prostě hráli NA a měli by pokoj.

    Obávám se, že žádná jiná cesta než je to snížení motivace botit, fungovat dlouhodobě nebude.

     

  8. @Garn:

    Abych to tu prilis ne zaspamoval. Tak mam jeste tedy 2 veci.

    Jedna je. Ze podle meho nazoru zabranit botovani ve znacne mire musi znamnat ztizit farmeni. Kdyz du po 5. A1 Inf  tak si o moc chtrejsi nez bot nepripadam. Farmeni mi jenom prijde jako jinej druh boteni :-). Jedinej rozdil je, ze kdybych si napsal alespon trochu chytreho bota, muzu si to pustit na vic kompech najednou a muze to jet v rezimu 24/7/365. Zatim co nejlepsi nolife hraci nevydrzi farmit dele nez 24/7 a pak se musi aspon trochu najist a na vice kompech to asi taky neda kazdej.

    No a druha. Cele to je o tom (a to nemam zkusenost s psanim botu, ale programuju neco jineho) jak sou boti psani a co vsechno dokazaly ohlidat programove. Pokud je 99% botu takovejch ze proste jenom zkousi simulovat pohyby mysi a stisky klaves s tim ze pohyb postavy je dopredu pevne danej a nebo jenom malinko prispusobenej tak se da rict se se s tim neco da delat pomerne jednoduse treba jak sem psal zmenou terenu. 

    Pokud jsou boti psani sofistikovane ve smyslu tom ze dokazou prizpusobovat chovani podle napriklad ocuchavani procesu diabla. Takove RealTime trasovani toho co zrovinka aplikace dela na zaklade reneme heuristicke analyzy toho procesu. Tak s tim neco udelat nebude vubec nic jednoducheho  a bez zasadnejsich zmen DIII se to nezlepsi. Idealni ochrana by byla, kdyby DIII melo vlastni OS (misto do Widli by se bootovano do DiabloIII OS) ale kazdej si dokazeme predstavit jako moc user friendly by to asi bylo a kolik by vyvoj takove hry asi tak mohl stat. Vtom je zdrejmne asi nejvetsi vyhoda konzoli, kde nema normalni uzivatel az takovou volnost jako na Widlich, kde si vedle diabla pustite spoustu dalsich procesu a diablo s tim nema sanci nic moc delat.

     

    No a to uz asi opravdu staci 🙂

  9. Uloha jak zabranit botum je podle meho slozita umerne tomu jak moc se botit vyplati. Pokud by nebylo mozne prodavat goldy za RM tak asi bude daleko jednodussi, pokud to mozne je tak je to exponencionalne slozitejsi, protoze si na tom kde kdo muze zalozit obzivu. No a ne spatnou, tudiz se do vyvoje botu zapoji i opravdu nadani lide a ne hackeri, kteri si prectou „Viry 10x jinak“. Inteligence a schopnosti lidi, kteri se to pokusi botit asi mnohonasobne prekracuje inteligenci a um prumerneho hrace DIII.

    Na druhou stranu Blizz ma z obchodu na RMAH provize, tudiz se neda cekat ze bude 150% nasazeni a investice na zabraneni boteni. Nerikam, ze zadna, ale dle meho nazoru urcite nevyhlasi soutez za 10M$ pro nekoho kdo prijde s resenim na zabranu botiku. Podle me oproti predchozi verzi alespon z boteni neco maji a lidi nekseftuji tolika nekde vedle.

    No a muj nazor na to jak alespon trochu omezit boteni? 

    Jedna nerealna ale me se to libi a tak trochu to vychazi z toho, co sem slysel o GW2. Bylo by pekne, aby ukol ktery pred postavou stoji byl pokazde vyzvou. To znamena, aby podle lvlu a statu byla silna i potvora kterou mam zdolat. Jasne je ze by to omezilo i farmeni normalinch hracu, ale osobne by se mi to libilo vic. Ale je to asi jenom muj pohled, protoze me farmeni prilis nebavi ale je to nutnost, abych se dostal do dalsiho inferno aktu. Bohuzel tohle nebude v DIII timto zpusobem resitelne, protoze by to bylo prilis narocne a hodne by to hru ovlivnilo.

    Jedna vec ktera by alespon hloupejsim botum zneprijemnila zivot a beznym hracum by az tolik vadit nemusela, je ze by se teren menil behem boje. Tudiz by pri farmeni nejake lokace neslo chodit jenom dokolecka kolem elitnich vos s schovavat se za skalku. Neco v principu podobneho wallerum. Proste by se sem tam uloupnul kousek steny, kterej by sel v klidu obejit, nicmene by se zmenila dispozice bojiste. V katakombach by se treba zborila zed cimz by se otevrela moznost dirou ve zdi ji obejit. Na volnem prostranstvi by se propadla zem, ktera by se musela obchazet. Kdyz to bude nahodne tak by to pomoci mohlo.

    Obavam se ale, ze lukrativnost botovani DIII je pomerne hodne vysoka a tim padem reseni nebude jednoduche a  nikdy se nepovede uplne.

    No a posledni vec ktera me behem podkastu napadla je kdy vlastne jde o regulerni farmeni a kdy uz je to boteni? Pokud napriklad na hodne vychod od nas je levna pracovni sila, udelaji mistnost 1000mx1000m, najmou lidi aby chodili dokolecka v nejake lokaci a shromazdovali goldy, ktere jim zaplati misku rejze. Je to farmeni, nebo uz boteni.

    Tak a z5 ke stroju.

    Zdar a silu.

  10. Blizz bohuzel neni zacinajici rozhodci, nestranne piskajici zapas ve snaze o maximalni fair play hru. Blizz je hlavni manazer jednoho z tymu, ktery ma prachy za kazdy gol, za kazdy vyhrany zapas. A bohuzel vzdy se na hru bude divat z tohoto pohledu.

    Dokud zde bude srovnani fair play vs. vetsi vynos na RMAH, bojim se, ze to bude zase jen manazerske rozhodnuti. Bohuzel BOTi jdou v tomto Blizzardu na ruku a stav hry, drop, ceny na aukcich jen prispiva vetsim vynosum z prodeje/nakupu.

    Je nutne maximalne snizit duvod farmeni pomoci BOTu a ne komplikovat hru beznemu hraci prostrednictvim zadavani nejakych questu, kodu a pod.

    1. Proc BOTi farmi prachy?

    a) lze je prodat na RMAH b) lze je prodat mimo hru

    Ale co ceny itemu? Boti farmi 1. nebo 2. akt INF. Pokud je moje domenka spravna, kdo tedy dava do aukce spickove itemy 3. a 4. aktu s tim, ze jejich mega cenou naprosto celou aukci zabije. Jsou to zase nejake skupiny spolupracujici s vlastniky BOTu, kteri si za mega prachy koupili equip jen z toho duvodu, aby ovladali ekonomiku AH?

    Staci upravit dve veci. Maximalni cenu itemu na prodej a moznost ziskani zlata ve hre. AH odsunout na druhou, radeji treti kolej, tam kde mel jiz drive byt a zapracovat na budovani predmetu primo ve hre. Hrac nebude muset spolehat pouze na „velice mizerny“ drop, ale bude vedet, ze si peclivym, i kdyz dele trvajicim hranim muze sve vybaveni pomalu a postupne vylepsovat. Plnenim velice obtiznych questu dostane esence umoznujici vylepseni zbroje atd. Na druhou stranu pujde stare vybaveni pouzit pro vylepseni dalsiho. Spojovani nalezenych predmetu se stavajicimi atd. Dalo by se postavit tuto hru uplne na jinem principu, pro BOTy nevhodnem. Ale Blizz je manazer … :-/

     

     

Napsat komentář