Rushster z IncGamers měl to štěstí a podařilo se mu na Gamescomu v Cologne udělat rozhovor s Davidem Brevikem, stvořitelem Diabla.
Link na článek IncGamers
IncGamers: Jste velmi známý ve světě ARPG a já bych se vás chtěl zeptat, Diablo 3 je pravděpodobně nejočekávanější PC titul v posledních deseti letech. Jaký je váš názor na konečný produkt?
David Brevik: Upřímně, myslím, že udělali spoustu věcí, jak nejlépe mohli, byla to hodně jiná hra, než bych já vytvořil, tým a osobnosti, lidé, talenty a konstrukční filozofie lidí, kteří pracovali v Irvine, říkali jsme jim Blizzard South, tito lidé mají vlastní styl a jejich vlastní způsob dělání věcí. Bylo to velmi odlišné od Blizzard North.
Takže si myslím, že když Blizzard South převzal vývoj Diabla 3, tak bylo nevyhnutelné, že vytvoří zážitek, který byl na téma Diablo, ale zaměřený na věci, které mají raději oni. Více příběhu a podobných věcí.
Když skončil Blizzard North, ztratili spoustu zkušeností s tím, proč a jak funguje ARPG. Je opravdu těžké se z toho dostat. Neměli zkušenosti lidí, kteří to dobře znali. To je důvod pro děláte věci s náhodnými levely, například, když tu zkušenost ztratíte, tak nakonec uděláte úplně odlišný zážitek, než bychom vytvořili my.
IncGamers: Myslíte si, že do toho vzali špatné lidi? Například Jay Wilson z pozadí světa RTS. Z našeho úhlu pohledu to vypadá, jako že neporozuměli tomu, co drželo lidi u hraní, typ loot dropu s čímž byly velké problémy. Jeden z jejich problémů je, že nenaslouchají komunitě a nezjistili, co dělá zážitek z Diabla tak návykovým. Co si o tom myslíte?
David Brevik: No, loot systém. Udělali některá rozhodnutí, která jsou velmi odlišná od toho, co jsme my udělali v Diablu 2 a myslím si, že komunita byla naštvaná ohledně některých rozhodnutí, které udělali. Založit všechny schopnosti na hlavní zbrani a podobné věci, mít modré věci, které jsou silnější než žluté. Nakonec aukční dům a jak funguje, dokonce něco tak jednoduchého, jak když si nasadíte item a stane se s vaším charakterem svázaný (bound) by zcela změnilo dynamiku hry. Připadá mi divně, že rychle neodpověděli na některé z těchto věcí. Myslím si, že jsou si dobře vědomi problémů v tomto bodě a snaží se je opravit. Je škoda, že si musí zažít některé z těchto bolestivých lekcí.
IncGamers: Vytvořil jste Diablo, jak se ohledně tohoto cítíle? Cítíte se trochu dole, že je toto dědictví svým způsobem poničeno?
David Brevik: Ohledně tohoto mám velmi smíšené pocity (smích). Na jednu stranu jsem smutný, že si lidé opravdu neužili Diablo, protože je to láska a vášeň, a je zjevné, že lidé mají stále obrovskou lásku a vášeň k Diablu a mluví o něm, protože ho milují. Kvůli tomuto se cítím skvěle. Jsem smutný, protože jsou lidé pobouření a víte, že některé rozhodnutí, které udělali, nejsou rozhodnutí, které bych já udělal, došlo ke změnám filozofie a neprošlo to moc dobře. Myslím, že v tomto ohledu jsem trochu smutný. Také jsem trochu šťastný, což nerad říkám. Ukazuje to, že lidem, kteří byli do Diabla zapojeni, na něm opravdu záleželo a jsem šťastný, že vyšlo na světlo, jak talentovaná ta skupina byla a také jak unikátní a speciální byla. Doufám, že jak se to často stává v tomto průmyslu, vidíte to na Call of Duty a podobných, že když lidé odcházejí, hra se mění a ukazuje to, jak kritičtí jsou lidé v tomto průmyslu.
IncGamers: Jedna z otázek, na kterou jsme se vás měl zeptat byla, odkud pochází název Diablo?
David Brevik: Přemýšlel jsem o hře, když jsem byl na vysoké. Žil na východní straně San Francisca v městě zvaném Danville a miloval jsem úpatí hory Mount Diablo a odtud pochází název. Jakmile jsem zjistil, jak se hora jmenuje, myslel jsem, že je úžasné, nemluvil jsem španělsky, tak jsem ho chtěl použít jako titul pro nemesis ve videohře. Je to prostě od místa, kde jsem žil.
IncGamers: Dobrá, díky moc Davide, přinesl jste v průběhu let mnoho radosti pro miliony lidí a doufejme, že tak budete činit nadále.
Pro DiabloFans.cz přeložil Blader
Diablo 3 je super hra, pokial sa na nu clovek pozera z pohľadu deju a questov, človek sa pri nej skvelo bavy, ale len do doby dokym hru neprejde. Chyba tu proste daľši cieľ, prečo tu hru dalej hrať. V diablo 2 islo u uplne nieco ine, sam si pamatam ze hranie hry začínalo až po jej prejdeni. Bolo skvele ako si človek zbieral postupne veci na tie najlepsie runove slova, aky to bol zažitok keď padlo obyčajne sive 3x soc superior archon plate. Alebo ake to bolo vzrusenie ked ma po mape zrazu začal naháť Uber Diablo. Pri Diablo 2 som mal pocit vačšej slobody, keď som na to mal dobru vybavu tak som ju pouzil a monstra padali ako po masle,(neboli tak striktne kriteria vybalancovania hry). Trochu mi chybaju tie spoločné najazdy na bosov, a to vrusenie keď niečo dobre padlo.Myslim ze cielom kazdej RPG by malo byt čo najefektivnejsie zabytie koncoveho bosa a všetko medzitým len cesta ako sa k nemu dostat. Na to by nemalo pri trojke zabudat. Suhlasim s nazormi ze trojka sa este moze stat velmi hratelnou pretoze tvorcovia velmi flexibilne reaguju na podnety hracov a kazdym dalsim patchom je to vacsia zabava. Ale aby som zase iba nechvalil Diablo 2 tak pre vsetkych zastancov D2, hovorim skuste si spomenut, na to ako Vam zneprijemnovali hranie boti a to nekonecne spamovanie, alebo dupovanie veci, ceny itemov rastali a klesali ako na hojdacke. Je dobre ze D3 je v tychto veciach o mnoho pokrokovejsia. Tak isto ked si spomeniam na zaciatky D2 tak ste mali par unikatnych a set itemov, ktore tak isto neboli bohvie co a sanca na ich padnutie bola skoro totozna ako v D3, az dialsie patche vyrazne zmenily pomer veci, ktoré Vam padli.
Blizzardi sa snazia to sa uznava , urcite to bude casom lepsie , prekopavaju vela veci , pride teraz patch 1.0.4 ktory ma vela zasadnych zmien , pride pvp patch za nejaky cas to bude take ako sa ocakava , ani diablo 2 nebolo takze zo zaciatku vela zmien doslo az v LOD . Breivikove vyjdrenia su akceptovatelne je to jeho nazor ktory urcite zdiela vacsina fanusikov a osobne si myslim ze to nebolo adekvatne od d3 teamu ze mu takto nakladali …
Brevik v podstate vytkol hre len to, čo aj hráči. Na ktorých popud Blizzard v novom patchi urobil zmeny. Preto mi príde smiešne kritizovať to čo kritizoval. Najmä keď väčšina hráčov zdieľa jeho názor. Ak by bol za svoje názory idiot on, čo sme potom my
.
po bitve je kazdy general…
delosombres: Já neříkám, že se blizzard nesnaží – snaží se, ale prostě nejsou na tom tak, aby si Jay mohl dovolit hlášku, kterou tam hodil – to je celé. srovnávat vývoj D2 a D3 je poněkud scestné…
Besy: Protože 3 měsíce po vydání Diabla 2 vše fungovalo…
No Jay Wilson si hodně blbě otevírá hubu, když takhle komentuje názory Brevika. Současní vývojaři neodvedli ani z poloviny tak dobrou práci, aby ho veřejně takhle sprostě odbyli. Protože Brevik má za sebou dvě hry, které se 10 a více let stále hrají…. oni zatím jen doladuji hru o ktere zjistují ze nefunguje jak by mela (a tim nechci rict ze to jsou vyhozene penize, nebo ze bych chtel trollovat jak je D3 na pytel). D3 mozna budepotrebovat jeste cas (bohuzel), ale rozhodne na tom nejsou tak aby posílali puvodního zakladaele a vyvojare nekam.
firdecek: To já se těším na patch 1.1.5 to už bude poladěné. Na jaře mi cosi říkalo ať si to koupím až na vánoce – bylo by to vyladěné a levnější, ale neposlechl jsem. Dobře mi tak! 😀
David Brevik dle nových hráčů Diabla 3, kteří nezažili moc původní série jistě jen otravně trolluje. 🙂
Můj názor je ten, že se porovnává jablko (D2) s nevyrostlou jabloní (D3). Když si vzpomenu na Diablo II první verzi hned po vidání, tak to bylo taky strašně osekané – žádné synergies, charms, runy, uber… V Cube jste mohli tak maximálně dávat dohromady Horadrickou staff a gemy 🙂 Dejte D3 čas, dle mého má našlápnuto na výbornou hru, jen tam ještě není. Snad až se přidá PVP, několik herních systémů na MF switching a omezení hackingu. :-D. Těším se na 1.04.
Este by chcelo pridat do clanku toto http://i.imgur.com/sQBJ0.png aby bolo aj vyjadrenie od d3 teamu ktomuto interview 🙂
Ještě dodám. Až budou na D3 běhat třeba barbaři všichni ve stejném legendary setu, castit teleport a mirror image, tak se budu smát…
To by mě zajímalo, kdyby to dělal Brevik, jestli by se botovalo a jak by fungovala ekonomika hry. Sojs & D2jsp part 2 anyone? Useless gold anyone? Vitality pumping anyone? Hah. Diablo bylo v základu imho vždy o mlácení potvor a sbírání lootu. V Diablu 2 byl pěkný systém runewords, charmů a skillů v itemech (a absence tohoto v D3 hodně lidem vadí), nicméně to bylo v Diablu 2 a ještě navíc přidáno až v datadisku a patchích.
V prvním Diablu ani v základním D2 nic takového nebylo (naopak v základním D2 byl systém uber rare > all) a přesně tak je to nyní v Diablu 3. Stavět argument na tom, že tohle a tohle a blabla dělá Diablo franchise a musí to tam být je demagogie a nostalgický pláč.
Konečne niekto kto stvoril diablo vysvetlil hráčom aký zásadný rozdiel je medzi Diablom 2 a 3. O grafike sa nubudem baviť, tá vôbec nevystihuje atmosféru na ktorej diablo bolo založené. A argumenty ako: čoby si chcel v roku 2012, to isté ako pred 10 rokmi? To môžu povedať len ľudia ktorý vôbec nepochopili o čom je diablo. A za rok zistíme, že opravnýmý patchmi sa BLIZZARD vratilk systému a miožnostiam, ktorý bol použitý v dvojke. Ako povedal Brevik, „mi by sme to niektoré veci urobili uplne ináč“ A kto by mal potom robiť pokračovanie hry ak nie tým ktorý hru sám stvoril? Mýslím si že až po vydaní datadisku sa hra priblíži tomu čo by malo reprezentovať značku DIABLO.
PS: škoda toho navyužitého potenciálu ktorý táto značka má.
Taky díky za překlad moc pěkný článek a koukám že nejen hráči mají smíšené pocity 🙂
Tak to dopada kdyz nekdo jiny dela praci druhych. Meli udelat diablo : satan prichazi – nejaky podtitul ne
pokracovani a nikdo by jim popel na hlavu nesypal … takhle to dopada kdyz kazdy dil dela nekdo jiny
Tento clovek nie je hater ani percentom svojej osobnosti. Diablo 3 je predsa jeho vnuca(ak sa to da tak povedat). Popisal par veci, nad ktorymi premyslam a popisal ich dobre. Blizz si naozaj musi prejst tymto peklom, ak chce robit diablovky, aby zistil vsetko o tom co Diablo robi Diablom. Ako hovori Brevik, spravili par rozhodnuti, ktore famoznu hru robia nudnejsou, nez si ziadali hraci. Nesuhlasim s nim, ze by system dps zbrani bol nejak zly. Ze si ludia hru neuzili ale chceli si ju uzit, v tom ma pravdu. A tiez sa ztotoznujem s tym, ze Blizzard South, ako ich nazval, mali a maju svoj styl, ako graficky, tak aj hratelnostny.
neni to Breivikovo bracha?
To jasnej hater. At tahne odkud prisel. Takovy tu nechcem. Fuj.
Nelze, než souhlasit. +díky za překlad.
Red Eagle: sorry, ale i tak mě diablo baví, ten týpos narozdíl od tebe nikoho v tom co řekl neurazil…
sis to asi nečetl 😀
Ja si myslim ze po tomto rozhovore a po nazoroch ake v nom David prezentoval bude David Brevik miestnou komunitou na Diablofans cz nazvany haterom :))
ďakujem za preklad
Neda se nic jineho nez s jeho nazory souhlasit.