Je příliš brzy na nový datadisk pro Diablo 3? Jaký bude mít název?

Poslední dobou se vedle Patche 1.0.7 řeší také situace okolo prvního datadisku pro Diablo 3. Vývojáři se nikdy netajili tím, že pro Diablo 3 vydají datadisk a je možné, že se nové rozšíření hry objeví už letos. Někteří hráči na oficiálním Battle.net fóru vyjádřili obavy, zda není na datadisk příliš brzy.

Do diskuze na toto téma se zapojil také představitel Blizzardu Vaneras a z jeho odpovědi vyplývá, že si vývojáři asi zrovna nemyslí, že by bylo příliš brzy.

BlackChicken: „Je příliš brzy pro datadisk.“
Vaneras: „Hmm.. to záleží koho se zeptáš.“

JonoL: „Mně spíš záleží na tom, co datadisk nabídne.“
Vaneras: „To je rozumný přístup, obzvlášť pro ty, co jsou ohledně datadisku a budoucnosti Diabla 3 skeptičtí. Je dobré si před konečným zhodnocením datadisku přečíst nějaké recenze, hodnocení nebo sledovat streamy přímo ze hry a poté se rozhodnout, zde se vám to líbí. Není zkrátka špatné raději počkat, obzvlášť když ještě žádný obsah z datadisku nebyl odhalen.“ (Battle.net)

Další příspěvek od Vanerase pak reaguje na nejistotu hráčů, kteří si myslí, že si nový datadisk nepořídí nebo se obávají, že by se mohlo stát, že Blizzard slíbí nějaké vylepšení ve hře, ale ve výsledku k němu nedojde nebo bude odloženo. Taková situace se stala např. s PvP arénami, které byly nahrazeny duely.

Pawlie: „Radíte tedy abychom si raději počkali, než budeme datadisk hodnotit. Nebude to ale podobný scénář jako v minulosti, kdy jste představili trailery a videa se spoustou skvělých věcí, ale pak jste před vydáním hodně věcí ze hry odstranili, že ne?“
Vaneras: „Rozhodně to nic takového nebude, pokud tedy hráči, kteří mají obavy nebo jsou skeptičtí, počkají až do doby, než datadisk vyjde a poté se rozhodnou, zda to chtějí nebo ne.
Co se týče ohledně obsahu, který byl ze hry odstraněn – můžu jen souhlasit, že je to opravdu nešťastné, pokud se něco takového stane. Je to špatný pocit když vám ze hry odstraní něco, co se vám líbilo a na co jste se těšili. Nedokážu předvídat, zda se vývojáři rozhodnou některé věci ze hry odstranit nebo odložit, ať už z jakéhokoli důvodu, ale jsem si jistý, že uděláme vše pro to, abychom vám řekli, co konkrétně datadisk opravdu přinese a jak bude datadisk vypadat před jeho vydáním.
Obecně ale platí, že dojmy a recenze her jsou nejvýstižnější až po jejich vydání, protože právě tehdy k nim sednou hráči, co je opravdu hrají a dělají videa nebo streamy. Takže jak říkám, pokud máte z datadisku pro Diablo 3 obavy, pokud nevíte, zda je to něco, co se vám opravdu líbí, pak zkrátka počkejte, jak to bude vypadat, jak se to bude hrát a potom se rozhodněte jestli to chcete nebo ne.“ (Battle.net)

Diablo 2 - Lord of Destruction

Podíváme-li se do minulosti, datadisk pro Diablo 2 vyšel rok po vydání původní hry, tedy v roce 2001. Pokud se Blizzard zachová podobně i v případě Diabla 3, pak vyjde datadisk už letos. Navíc Mike Morhaime hned zpočátku roku 2013 potvrdil, že se letos bude konat BlizzCon 2013. Ten se většinou koná v druhé polovině října. Možná tedy právě tam bude nový datadisk představen. 

V souvislosti s datadiskem se řeší také jeho název. U Diabla 2 to bylo Diablo II: Lord of Destruction. V tématu na oficiálním Battle.net fóru padají různé názvy. Představitel Blizzardu Nakatoir přispěl do diskuze např. návrhem Diablo III: The Hells Strike Back.

Jaký je váš názor? Jak se k situaci okolo datadisku stavíte vy? Myslíte si, že je příliš brzy? Jaké jsou vaše vzpomínky na Diablo II a pak příchod datadisku Lord of Destruction? Jaký název tipujete pro datadisk Diabla 3? Vaše odpovědi pište do komentářů pod článkem.

Zdroj: Battle.net

44 komentářů u „Je příliš brzy na nový datadisk pro Diablo 3? Jaký bude mít název?

  1. Datadisk uvítám. Já hru považuju za kompletní (ikdyž pár drobností pro vylepšení bych našel) a z mého pohledu dohranou. Teď už mi nezbývá nic jiného, než se honit za paragonem, což pro mě není primární cíl hry. Ta stovka časem přijde sama. Pár Hellringů mám a prachy na relatině slušnej gear taky. Pomalu mě přestává bavit probíhat akty znovu a znovu. Občas něco dropne, ale nevidím v tom žádnou velkou cestu k výdělku (narozdíl od AH). Tak budu rád za každou novou výzvu a zpestření hry.

     

    Souhlasím se Stillem. Každý zde jenom nadává na chyby ve hře a jak vše stojí za prd a přitom má odehráno třeba 300 hodin. Nemyslím si, že by někdo tak dlouho vydržel u špatný hry Usmívající se D3 za ty prachy nabízí obrovské množství zábavy a jsem jim za to vděčný.

  2. suhlas s Arrinao. Treba si uvedomit, ze cas plynie a konkurencia nespi. V case vydania povodneho Diabla islo o herny unikat, podobne ako bol Doom. Proste novy typ hry, ktora definovala svoj zaner. D2 oproti D prinieslo velmi vela vylepseni od grafiky az po herny system ale stavala na povodnom Diable. Na svoju dobu tiez nemala konkurenciu. Ak bola, tak len reagovala na Blizzard a aj to s nejakym casovym oneskorenim. Teraz Blizzard ale znacne zariskoval a rozhodol sa pre prekopanie celeho Diabla. Je to hlavne tym, ze D3 vyvijal uz iny team ludi ako D2 a aj v snahe usetrit peniaze boli pouziti grafici z WoWka. No a tym sa odkryl velky priestor pre konkurenciu. Nehral som Lineage Eternal ale ked uz online hra tak potom takto by som si nejako predstavoval buducnost tohto zanra. Ten dej je proste dynamickejsi a akcnejsi. Takze uvidime. Momentalne je to este nerozhodne a buducnost ukaze ci sa kroky Blizzardu osvedcia alebo nie. Stale totiz mam v hlave AH/RMAH (obzvlast ten RMAH ale kupuje sa aj zlato koli cenam lepsich itemov v AH, takze to plati aj o AH) a pripadny reset. Problem D3 totiz bude mat aj ked reset neurobia a aj ked urobia (dovody su jasne). A problem budu mat aj vtedy ak pridaju novy datadisk, ktory odsunie najlepsie itemy z D3 do zabudnutia. Priznam sa, ze som nasypal dost penazi do D3 (viac ako do vsetkych hier dovtedy spolu) a stale to neni ono ani zdaleka. Su ludia ktori investovali do D3 ovela viac ako ja a je to aj vidiet ale ich investicia novym datadiskom znacne utrpi podla mna. Takze nove postavy idem uz pure a beriem to tak ako to je. Treba si pripominat, ze ide stale len o hru a nie o realnu zalezitost. A mam aj taku kacirsku myslienku ktorej sa nedokazem zbavit a tyka sa RMAH, kde sa obcas daju najst pekne kusky dost lacno (rozumej okolo 50-60 EUR oproti maximu 250 EUR). Ked je aukcia anonymna, tak sa neda urcit predajca a ako sa hovori, pod lampou byva najvacsia tma…

  3. Víte co mě na tomhle D3 portálu nejvíc štve?To jak ne jenom v komentech, ale i na foru,každej do každýho jen hejtuje.Následně uráží a ukazuje jak je jeho char a EQ nejlepší a ostatní jsou na vyliž… O tom co se týče nevděčnosti blizzu ani nemluvě.Před rokem touhle dobou tady byli všichni jak malý děti co hrajou betu a teší se na full jak kojenec na bradavky.A teď???Nehraj když nechceš,nekomentuj když nemáš nic přínosnýho.Ale to je ta naše povaha česká,ten kdo čte na foru Bnetu ví že tam tomu tak není, až na světlé vyjímky.Čtu novinky a fandím celé redakci Dfans, za to co pro nás dělaj.Jinak k datadisku,blizzcon je na podzim,takže datadisk bude na vánoce a já aspoň vím co si zabalím mezi měkkouše který dostávám tradičně jako každej rok Mrkající

  4. Musím říct že ty příspěvky hlásající že D2 bez datadisku bylo taky špatné atd. začínají být už poměrně dost donebevolající. Rád bych se zeptal Smrtono?ky jak se na D2 nadávalo? Za co? Mrkající 

    1.) před 13 lety měli hráči naprosto odlišné hodnoty. Nenapadlo vás náhodou že na obsah hry se dívalo před těmi lety jinak, než jak se na něj díváte teď? Nikdo neměl před očima LOD a jak by „mělo vypadat“ Diablo, protože jednoduše ještě nevyšloMrkající. D2 (jehož historii jsem si s ním víceméně osobně prožil) se nikdy, opakuju NIKDY nesetkalo s takovou kritikou jako D3. Nemělo proč. Na svoji dobu bylo absolutní špičkou, daaaleko před všemi ostatními konkurenčními tituly, nehledě na to že byly rovněž nesmírně kvalitní (např. Nox)

    2.) Když už jsme u toho tak ani to tvrzení že D2 bez datadisku je na tom stejně jako D3 není pravda. I bez datadisku je D2 mnohem perspektivnější hrou, než D3. Skilly nejsou tolik vybalancované, nejsou tam synergie a celá hra se chová trochu jinak ale skill systém tam je pořád, járdro systému zůstává a zůstává i unikátnost postav, které si uděláte podle svého. Důkazem toho je, že na incgamers naleznete pod D2 original stále poměrně dosti početnou komunitu. 

    3.) Diablo 2 do série Diabla nepřineslo žádné restrikce. Jediné co se mohlo jako restrikce vůči D1 částečně chápat byla změna z klasického Save/Load na Save and exit/waypoint systém, který měl ale oproti původnímu systému nesporné výhody co se týče možnosti nekonečného levelování a navíc tento systém už hráči multiplayeru D1 znali. D3 však odstřihlo od hry možnost singleplayeru. Odstřihnutí obsahu je restrikce ať se na to díváte jak chcete… Diablo 2 stavělo na základech D1. D3 je úplně jiná hra.

  5. Heh, díky za relativně pozitivní reakce na můj koment (pokud to neni ironie :)) jen jsem psal jak to vidim, a myslim si že lidé co nepřišli na D3 z WoWka, či jiných her, ale z D2 tak to vidí podobně. 

    Jinak k Path of Exile, hm ano free ARPG dosti propagované jako D2 nástupce, člověk by i řekl že má k Diablu 2 blízko, určitě minimapou 😀 (hezky obšlehnutý system), docela i tou temnou krvavou atmosferou a tak trochu grafikou, ale to je tak vše 🙂 Samozřejmně ojedinělý systém skillů přes gemy, obrovská síť passivních skillu, nekonečné množství předmětů, curency items system místo herní měny je také hezký (i když nevím proč, ale osobně mi chybí to sbíraní goldíků :)), ale upřímně věřte že po čase co propukne to šílenství a prvotní „zamilovanost“ i o Path of Exile se bude mluvit méně a méně v dobrém slova smyslu 🙂 Osobně jsem si kdysi koupil beta key na PoE, hrál jsem to zezačátku hodně intenzivně, už už mě to málem laplo a nepustilo, ale co se nestalo po čase. Truhla plná ruznej orbů, portal scrollů a identify scrollů, gemů se skillama, milionu druhů currency itemů nastackovanejch po dvaceti někdy po deseti, jako ano, ARPG jsou o množství předmětů co se dají sbírat, ale jak se řiká „nic se nemá přehánět, všeho s mírou“, to bylo pro mě první takové menší mínus (pozn. pokud hrajete PoE tak si určo nakupte přes microtransakce aspon třicet slotů na truhlu :)), navíc co mě děsně vadilo, je podivně vyřešenej casting time u skillů, když jsem chtěl použít Leap skill, tak než jsem skočil tak jsem si mohl jít zatím udělat kafe. Pro mě (pro někoho ne :)) nudné lokace (jediné co je super tak jsou temné dungeony, nezapomenu na temnotu v Prison dungeonu), a i když je endgame vyřešen pomocí random map co vám padají jako itemy a mají různé bonusy (dobré řešení, trošku obšlehnuté z torchlightu), tak ty jsou stejně podobně nudně udělané jako celé akty. No nebudu tu psát recenzy 🙂 holt Path of Exile má klady, ale jako každá hra i zápory.

    Zavěrem bych jen podotkl, že hráči jsou oproti minulosti dosti „rozmazlený“ a chtějí vše hned, a všeho co nejvíce, to se projevuje hodně u D3. Ano Blizz si za to trošičku může sám, je nejúspěšnější vydavatel her na světě, všichni od něj tudíž očekávají že každy titul co pod jeho jménem vyjde bude hned od začátku totální pecka do puntíku vyladěná, ale bohužel jak je vidět „být nejlepší“ je občas na škodu, protože vaše práce neni oceněna, ale hledá se na ní kdejaká chybka a pokud se najde, tak se jen kritizuje a kritizuje, ale pokud se nenajde a vše je v pořádku, tak se mlčí, protože to je přeci Blizzard a ten má automaticky vždy perfektní hry. Jen je to trošku nefér.

  6. Nazdárek lidičky 🙂

    Jak na to koukám, tak se nám Diablo III vyvíjí zprávným směrem, jsem velice zvědaví co bude v datadisku. Když už tady nadáváte na start Diabla III tak si vzpoměnte na start Diabla II. Na to se ze začátku taky hodně nadávalo, hra se pilovala a postupně se stala legendou. Tak to bude i u Diabla III, které je, už dnes ve zdrze výbornou hrou. Ti co nemůžou rozchodit to, že udělované poškození se odvijí od použité zbraně a ne skilu, tak ať se raději vrátí k Diablu II, pro mně je tenhle styl daleko přirozenější, než běhat s nepoužitelnou zbraní a kosit je skilem.

    Další věci, které dosti nerozumím je to, že dané informace se zveřejňovali s předstihem. Prostě se vytvořila úplně nová hra a ti co čekali, že skily budou mít podstatný vliv na udělované poškození a sílu obrany, tak je tomu právě naopak.

    Od datadisku bych čekal tyto změny. Zejmená udělání paté obtížnosti do hry, na zbraně připad elementární poškození, nejenom kosmetické, ale učelné. Přidaní afixů i na normální monstra od obtížnosti Nightmare, dále charmy, runy, runová slova, a hlavně přidaní imunit u monster. Ať sme nuceni taky měnit zbraně průběhu hry, či dání dvou slotů na zbraně. To byla taky novinka v Diablu II Lod.

    S pozdravem!

  7. chcelo by to okrem ineho aj novy akt  s novymi lokalitami a rozsirenim pribehu….viac demonov, ktori vyzeraju naozaj ako demoni a aj prekopat itemy… takze ked si to zhrnieme, skutocne by to ten datadisk uz chcelo. Aj za secret lokacie by som bol. Vstupy by sa mohli kludne nachadzat aj uz v existujucich mapach. Inak moj tip na dalsi akt kde by sa mohol odohravat je mesto Kingsport 🙂

    Nazov datadisku je mi uplne ukradnuty….dolezity bude jeho obsah

  8. Na datadisk nieje nikdy skoro. Zvlast ked v nom uz konecne bude Mystic ( sockety do zbrani atd ). Ja vzdy vravim ze vsetko o co zebrame bude ci uz v prvom ,najneskor v druhom dataci ( verim ze aj runove slova ), pretoze keby to tu uz vsetko bolo  a d3 by bolo uz epic od vydania tak by do tych datadiskov nemali co dat 😀 Cize nie nieje priskoro!

  9. Arrinao

    Je to vlastně docela úsměvné. Ta starost lidí o to aby byla nejdřív doladěná originálka. Je život tak jednoduchej? Proč by měl Blizzard vylaďovat originálku? Originálku už přece máte, teď si máte koupit datadisk. Že si ho nekoupíte protože originál byl chabej? Ale omyl přátelé: vy si ho koupíte. Protože nakonec je to přece jenom Diablo. A pokavaď to bude dobré Diablo, jinými slovy pokavaď bude mít datadisk podobu, jakou má mít pravé Diablo, tak byste přece nakonec byli sami proti sobě, jestli byste si ho koupit nechtěli…

     

    Hmmm a nekoupím, protože Diablo 3 už nehraji a pochybuji že někdy začtu. Proč taky, když je tu Path of Exile, který je zadarmo, v BETA verzi toho nabízí daleko více než Diablo 3 dnes a člověk může hrát 100x jinak i se stejným charem, u Diabla 3 to nehrozí, tam jsou maximálně 2 hratelné buildy na postavu.

  10. Na expansion set rozhodně neni brzo, ten rok od vydáni D3 odpovídá, je třeba v něm ale přinést podobné změny jako v D2 a LOD. Jinak dost lidí tu píše jak jsou zklamaný, že co maj jako dělat dál v D3, jen farmit itemy, goldy, expy na Plvl, pak prodavat v AH, farmit uberbosse na HF ring. No řeknu vám to takhle, nebo jinak, zeptám se,…“Co jste dělali v D2?“ Rozhodně to samé jen bez aukce. Proboha proberte se, je to HackNSlash RPG ne žádný MMORPG. V D2 jste přes tristram runy atd. rychle vyexpili svůj char, pak jste chodili fuuurt dokola baal runy, nebo tower na Runy, farmily gemy, runy, unikáty, kšeftovali s tim. Tot vše, to samé jako tady, to same jako v každém druhém ARPG, jen v D2 to stalo za prd, a pak s LOD prisli Runewords, a celkove lepši gameplay. Tudíž holt zakladni D3 taky neni sláva ale každej datáč to posune o krok dopředu, k lepším herním zažitkům. Chce to jen dát šanci, a né hned jakýkoliv pokus D3 dotáhnout k dokonalosti zavrhnout. 

    Expansion kdyby obsahoval lepší craft systém, více možností jak nakládat s itemama (ne jen je prodat na AH, vendorovy, nebo rozložit na craft material), ale kdyby obsahoval neco jako Horadric cube, tak to tomu pomůže, kdyby využili množství itemů k ruznym transmutacím na vylepšení, či že ze tří stejných rare itemů vám to rollne novej rare unidentified item, a takove podobné „recepty“, tak to bude rozhodně přijemné vylepšení. Plus samo nove skilly, itemy, lokace, příběh, monstra atd. co se u datadisků očekává.

    Chtělo by to i využit potenciál bílých itemů, takove šesti socketovaná colossus blade měla samo o sobě cenu velikou na různá runová slova. To tu chybí, tady jsou bíle, magické itemy bezcenné. Prostě vylepšit zase o krok víc itemizaci.

    No je toho dost co se dá vylešovat, takže doufejme že se D3 dočká časem uznání a pomyslného trůnu akčích RPG her, nebot ten trůn je pravděpodobně stále obsazený D2-LOD. 🙂 

  11. Je to vlastně docela úsměvné. Ta starost lidí o to aby byla nejdřív doladěná originálka. Je život tak jednoduchej? Proč by měl Blizzard vylaďovat originálku? Originálku už přece máte, teď si máte koupit datadisk. Že si ho nekoupíte protože originál byl chabej? Ale omyl přátelé: vy si ho koupíte. Protože nakonec je to přece jenom Diablo. A pokavaď to bude dobré Diablo, jinými slovy pokavaď bude mít datadisk podobu, jakou má mít pravé Diablo, tak byste přece nakonec byli sami proti sobě, jestli byste si ho koupit nechtěli…

  12. Ja mám ten pocit, že oni si proste nemôžu dovoliť dať do hry príliž veľké zmeny bez toho, aby to nevyzeralo ako totálny fail na ich strane (že vydali nedokončené a nepremyslené veci).

    A preto sa spoliehajú na datadisk, kde si môžu dovoliť pomeniť všetko čo sa im len zachce bez toho, aby bolo na nich (Blizzard) zle.

  13. Nejdříve bych doladil to co už mělo být hotovo, pořádně to otestoval, případně zase doladil a pak teprve bych uvažoval o přídavku. Bylo by sice hezké mít datadisk už nyní kvůli novému obsahu, ale raději si počkám třeba do vánoc, inu v zimě se přeci jen hraje více jak přes léto.

  14. Vazne sa mame obavat toho, ze datadisk pride prilis skoro? No, kiez by prisiel. Pripada mi to trochu usmevne. Ved vsetci pozname Blizz. Urobil to aj pred vydanim povodnej hry, ze nekomentoval, alebo dokonca mozno tajne siril famy, ze sa hry mozeme dockat uz v roku 2009 ci 2010, atd. Nemyslim si ze by situacia mala byt teraz ina. Ale ak by sme sa naozaj mali dockat datadisku tento rok, tak ja vravim, nech sa tak stane.

  15. Osobně po datadisku moc netoužím.
    Diablo 3 i po víc jak půl roce od vydání na mě působí více jako testovací verze, spousta věcí je prostě špatná, nezáživná a neúplná. Není to špatná hra, ale vzhledem k době vývoje, velikosti Blizzardu a hlavně slibům, jsem nedostal za své peníze to co jsem čekal (bohužel, je to moje vlastní chyba, měl jsem počkat na ohlasy, ale šel jsem to předobjednávky jako většina z těch 12 miliónů). Jsem rád, že se blizz snaží a lepí co se dá, ale na můj vkus dost pomalu a u hry mě to nedrží na delší dobu, bohužel mě stále stejné lokace, úkoly a paragon levely společně se zcela náhodným dropem u hry nedrží (osobně mi chybí pořádný progres, hrát tři hodiny a vědět, že jsem nahrál něco víc, než +/- polovinu paragon levelu, nafarmil +/- mega zlata do aukce a hrál sportku o použitelný předmět). Přesto stále čekám na změnu, která zatím a bohužel pro mě nepřichází v žádné kvalitní podobě a trochu ztrácím nervy 😀 ale jinak mi to je zcela jedno. Datadisk nechci, protože Blizzardu už nevěřím, jejich prodejní politika je poslední dobou velmi divná (Starcraft 2 na tři části, ale zde za sebe mohu říct, že první část byla velice kvalitní a jestli srdce roje přinese do singlu podobně dobré mise, tak s tímto „datadiskem“ nemám zase tolik problém), nechci zaplatit další litr (hlavně z hlediska principu) za něco, co mi měla poskytnou už základní verze a co v ní stále není (zábavnější hra více hráčů, rozmanité buildy, zajímavější lokace a další drobnosti, nepočítám problémy s nesmyslnými vlastnostmi předmětů, kopírování předmětů a podobné věci, které mě přímo třeba neovlivňují, ale štvou mě). Obrazně řečeno, když mi v restauraci donesou nedopečené maso, tak ho pošlu do kuchyně dopéct, neobjednám si místo něj dezert a nebudu doufat, že teď se nasytím. 

Napsat komentář