Přijde zásadní změna léčení postav?

Z nepotvrzených informací vyplynulo, že by mohlo dojít k omezení nebo odstranění některých druhů léčení (např. Life Steal a jeho obdoba u skillů postav). Na oficiálním fóru se proto objevily spekulace, že tempo hry bude díky tomu pomalejší a styl více obranný.

skilly

Herní designér Wyatt Cheng k tomu napsal:

Pro hru není dobré, když se zdraví hráče pravidelně pohybuje z minima téměř okamžitě na maximum a to se opakuje velmi rychle po sobě. Vím, že každý takto nehraje, ale myslím si, že to není dobré pro hru, pokud se jedná o dominantní prvek nebo běžný způsob hraní.

Proč?

Zde je několik negativ, které to má…

1: Vaše zdraví, které přechází rychle z prázdného do plného, znamená, že zde není velký prostor pro odchylky v příchozím poškození.
Pokud je příchozí poškození vysoké, 15% nárůst poškození monster znamená smrt. To vede ke komentářům typu "pokud zvýším Monster Power, postava umírá na jednu ránu".
Jako dobrou hru bych rád viděl takovou, kde hráč zvládne snížit příchozí poškození.
Bohužel, jestliže hráči staví své postavy, aby přežily největší možný zásah a okamžitě se vyléčily do plna, není pro takovou hru žádný prostor.
Jako příklad použiji Mortar.
Pokud vás vlna Mortaru skoro zabije a pak jste okamžitě plně vyléčeni, není pro vás Mortar žádná hrozba.
V tomhle stavu neexistuje způsob, jak by se chytrý hráč (který se chce Mortaru vyhnout) mohl odlišit od někoho, kdo se o Mortar nestará (který se rozhodne dostat zásah).

2: Hráči, kteří zvedají Monster Power bez ohledu na následky, způsobují, že se hra točí okolo smrti na jeden zásah.
Po předchozí odpovědi s Mortarem si někteří z vás můžou myslet, že "je tu prostor pro zvýšení Monster Power, ale důležité je neschytat všechno!".
To není dobré.
V jednu chvíli mám plné zdraví a vzápětí jsem mrtvý.
To znamená, že jakmile se tohle rozhodnete akceptovat, přestanete řešit svoje zdraví.
Koho zajímá, jestli máte 20 nebo 40 tisíc zdraví, pokud se chystáte umřít tak jako tak?

3: Velmi rychlé léčení ničí význam pomalých útoků.
Pokud je ve hře pravidelné léčení z téměř prázdného života do plného, pak tu není prostor pro mechaniky, které pomalu vysávaji vaše životy.
Plagued je skvělý příklad.
Nechceme, aby vás Plagued zabilo okamžitě, ale taky by to nemělo být něco, co budete navždy ignorovat.
Stání v louži jedu by mělo být něco, co dodává boji napětí.
Víte, že nezemřete hned, ale můžete vidět blížící se hrozbu.
Při vysokém tempu léčení není prostor pro pomalé vysávání života a tak se stává bezvýznamným.

4: Současný systém zdraví ztrácí smysl.
Když máte 95% zdraví, tak by to mělo znamenat, že jste relativně v bezpečí.
5% zdraví by mělo znamenat, že jste skoro mrtví.
50% zdraví by mělo znamenat, že jste relativně v bezpečí a měli byste hrát na jistotu.
Bohužel, tohle v současném Diablu neplatí.

5. Přicházíte o spoustu taktických bojových možností.
Taktický boj vyžaduje, aby hráč správně vyhodnotil situaci a reagoval odpovídajícím způsobem.
Pokud se vaše zdraví pohybuje rychle nahoru a dolů, nereagujete na nebezpečí.
Hrajete tak, abyste nebyli okamžitě mrtví, ale chybí zde napětí, spojené s tím, že máte málo zdraví, které by způsobilo změnu herního stylu.

Říkám to vše, aniž bych ukázal nějaké konkrétní řešení.
To proto, že není k dispozici žádné okamžité řešení – fix.
Je to náročný problém, na kterém se aktivně pracuje.

V první řadě chceme snížit rychlost, jakou se hráči uzdravují.
Poté budeme analyzovat, jaká poškození udělují monstra.
Nakonec v tomhle všem budou hrát roli defenzívní staty.
Pokud mi regenerace zdraví, zmírnění poškození nebo Life on Hit, umožní hrát trochu útočněji, je to dobrá věc.

Zdroj: Battle.net

84 komentářů u „Přijde zásadní změna léčení postav?

  1. To delosombres: poslyš šéfe to co ty u mě považuješ za nostalgii, nebo nedejbože konzervatismus je ve skutečnosti úplně naopak. Trochu mi připomínáš jednoho mého nadřízeného v práci, ten je taky nadšenec do všeho nového, protože je to frikulín a new a já jsem pro něj divnej protože i když jsem o 11 let mladší tak mám podle něj "důchodcovský názory". Fajn problém mezi ním a mnou je že já se neřídím heslem změna je život, ale dvakrát měř jednou řež tudíž než do nějaký změny jdu tak se dvakrát přesvědčím jestli je to lepší nebo ne. Vůbec tenhle trend poslední doby mě dost rozesmívá, jak si všichni nadávaj na to jak to stojí zahovno ale je to "móda" a když se ptáš proč to není jak to bylo předtím, tak jseš za blba.
    Ale k věci. Pokud vím (jen popaměti, protože můj příspěvek je fuč) tak jsem nepsal konkrétně že je kravina zdrhnout před fightem a doléčit se ve měste. To máš pravdu; to je fakt. Co už ale fakt není je to, že tímhle způsobem šlo hrát hru. To se opravdu musím zeptat: JAK?:D To co píšeš šlo na Normal, dejme tomu že ještě částečně na Nightmare obtížnost. Ale na Hell pokud vím se monstra uzdravovaly tak rychle, že než ses z toho města stihnul vrátit, tak byly zase plně funkční. Nehledě na to, že pokud jsi před nimi hlavně utíkal, tak jsi jim toho moc neudělal:). Zkrátka a dobře znovu zopakuju: běháním jsi monstra nezabil. A když jsi monstra nezabil tak nebyly expy, což z tebe postupně dělalo velkou nulečku, zero, která jak už jsem napsal jenom čekala na to až ji jednou trefí, stunlockujou a udělají s ní krátký proces.
    A proč si myslím že je to lepší? Protože to umožňoval mnohem víc stylů hry. Hra šla dohrát naked, no a? Kolik lidí to tak dohrálo? Kolika lidem to za tu námahu stálo? Nehledě na to že to taky byla docela nuda. Umožňovalo to ale high risk high reward play. Mluvím o tom když sis na sebe třeba nahodil full magic find equip a šel Worldstone Keep run. Jo dalo se vyhnout bleskům od Burning Souls ale musel jsi být sakra opatrnej protože stačilo aby tě trefily dva, tři (vlastně jenom jeden, který tě stunlockoval) a bylo vymalováno. Ale dalo se to, jak říkáš, pokud ses uměl vyhýbat a byl dostatečně rychlej. Já myslím že problém je v tom že ty mluvíš o prvních dvou obtížnostech, kdežto já o té třetí. Ale podobně je to koneckonců i v D3 ne?

  2. Ja by som za D1 a D2 urobil velku čiaru, aj mne sa tieto diely páčili, ale mnohí to už spomínate, že to bolo dobré iba z nostalgie, a verím, že viac než polovica, čo by si to teraz išli zahrať by pri tom nevydržali ani 3 dni. (česť výnimkám a tým čo to ešte stále hrajú) 🙂

  3. Zdar kogoruhne, nevadí, já sem to stihl včera přečíst. Na to, že zase tak o tolik lepší staty nemáš se sakra divím, že si ještě nechcíp. 😀 Koukal sem po netu k mýmu problému a našel sem zajímavé rady. Mirror Image a Teleport Fracture v kombinaci s Ilusionist (možná i Slow Time). Prý to counteruje jail (a dobrý i na vortex) a ten reset cooldownu je luxus, tak to dneska vyzkouším. Mohlo by to dobře fungovat i s channel kouzlama, člověk by mohl aspoň chvíli stát na místě. Každopádně sem rozjel Barbara na self found. 😀 Mimochodem, nevím, co to má znamenat, ale co se týče legendárek, tak sem s Wizardem našel 3 na Normal (MP10) a ŽÁDNEJ za celý Nightmare a Hell (MP0). Definitivně horší drop, než v D2. :/

    Co se týče toho, co tu rozjel Arrinao, tak to je asi zbytečné dál rozebírat. Diablo 2 jsem osobně hrál možná i dýl, než on, ale některé jedince bohužel nostalgie a selektivní pamět dostihne a omezuje v objektivnosti názorů. Movement speed byl v D2 prostě nevyvážený. Člověk mohl kdykoliv zdrhnout před fightem a doléčit se ve městě. Ubíralo to dost na napětí a pocitu nebezpečí. Jestli tohle není exploit, tak nevím. Sice byl třeba equip pro efektivní boj, ale díky speedu šlo kitovat skoro všechno i na meele, protože hráč byl se speed equipem rychlejší, než 99% potvor ve hře, to je jednoduchý fakt a žádná kravina. A fakta přehlížejí/popírají jen fanatici. Jedna mapa v Arcane Sanctuary to fakt neomluví, ale nakonec, i tam šlo kitovat, když bylo vzadu místo. Easy. Coldcrow = defrost flaška. Decrepify, jde do tuhého = town portal. TP + lahev prostě easy recept na GG. To samé boss fighty, opět joke. Town portal kdykoliv, lahve na heal/defrost, boss se neregeneroval. Žádnej challenge. Pak se nejde divit, že hra šla dohrát naked. Broken mechanics is broken.

  4. Javurek >>> 🙂 pravda
    Delosombres >>> nudnú itemizáciu rozbijú iba v prípade že nebudeš chcieť dosiahnuť breakpoint nad capom. Mal si pravdu že WotB atď … pôjdu nad cap, lenže pri ich súčasnom pohľade na vec, že nechcú perma WotB tak to bude bonus, ktorý nebude stály, skôr akoby ani nebol.
    Ak by odstránili MP tak to by bolo super, konečne by možno inferno bolo zasa ťažké ako má byť. Nie že prídeš na inferno, nahodíš MP0 a farmiš akoby si ani na inferno nebol a postupne keď niečo lepšie padne zdvíhaš MP.

  5. Ten cap je jeden z důležitých kroků k rozbití současné nudné itemizace. Způsobí to, že člověk nebude potřebovat mít všechno ve všem. Když budu mít max AS a CC z pár itemů, tak se neusím bát, že když najdu super item třeba s hodně armor a all resist, ale bez AS/CC, tak to bude crap.

    Další docela zajímavá věc. Zaslechl sem drb z dataminingu, že údajně obtížnosti budou překopaný a už tam asi nebude monster power. Možná to souvisí s tím adventure módem. 😀

  6. Ten cap na itemy som teda prehliadol. V tom pripade zasa budu niektore buildy vyslovene zavisle na tom spominanom prsteni (ak ho vobec do datadisku daju) Preferujem dosiahnutie breakpointu cez predmety, nie vyhladavanim bonusov roztrusenych po mapach. Samozrejme ze datamining bere kazdy s rezervou, ale je na nom vidno sposob myslenia ludi ktory sa snazia o balanc, preto sa na tie zmeny ktore aktualne robia rad pozeram. a prave ten sposob myslenia mi u toho game dizajnera vadi v pripade spominaneho BH skillu. ked uz dam skill ktory sa vyrazne zapisal do povedomia fanusikov aj do pokracovania tak sa hlavne snazim aby to aj zostalo tym skillom. preto by som sa najskor snazil znizit dmg ak je to OP, nie ho zmenit na nepoznanie. tak isto mi ako fanusika D2 vadi co porobili s predmetmi ktore mali odkazovat na predosly diel: z najlepsieho 1h meca v d2 (azurewrath) urobili absolutny crap, ktory ani pri naj rolle nestoji za zdvihnutie zo zeme.

    v kazdom pripade im drzim palce nech to urobia dobre lebo kedze uz mam hru kupenu tak nekupit datadisk by bola hlupost. s pripadnym diablo4 to uz ale take jednoznacne nie je 🙂

  7. kubizek >>> ja tiez dufam ze kym vydaju patch/datadisk tak to vyladia aby sa to dalo hrat. len mam pocit ze idu skusat nieco co ani netusia ako dopadne a my zasa budeme robit testerov namiesto toho aby sme si hru uz konecne uzivali.

    ked pozeram tie upravy z dataminingu tak ma to moc netesi. napr zavedenie capu na crit dmg, crit chance… mozno sa to javi ako dobry napad no napriklad pri cape na AS (40%) a pritomnosti ringu ktory ti predlzuje trvanie shrine na 1 hodinu sa AS na predmetoch stava uplna zbytocnost, lebo po nasadeni spominaneho prstena a najdeni frenzied shrine mam dosiahnuty AS cap. ktovie kolko takychto veci vychytaju po tomto uplnom prekopani hernych principov, po doterajsich skusenostiach myslim ze tych beta testerov budeme robit este dlhe mesiace.

    ked som videl zavedenie blessed hammer u crusadera az som sa potesil ze uvidim nieco co mi bude silne pripominat D2. samozrejme hned prva zmena co urobili po nejakej dobe testovania uplne tento skill zabila ak ju nechaju – zrusili piercovanie kladiv. tak za toto si dotycny game desighner u mna vysluzil titul noob milenia a uplny ignorant diablo serie. ved ak sa im zdal ten skill op tak znizim dmg a neurobim z toho dalsi nepouzitelny skill. nenahnevalo by ma to keby sa nejednalo o jeden z dvoch tredemarkov  🙂  diabla 2 – teleport a hammer 🙂

  8. franzkfk moja rec a velmi vychytanou vecou ktora hraca motivovala boli aj runove slova, akurat ked si dobre spominam, tak runy po vlozeni uz nesli vybrat, takze pri lepsich runovych slovach si hraci dobre rozmysleli do coho to vlozi a farmili sa – predstavte si to – aj biele veci v superior kvalite. o high-end runach nehovoriac. Bolo to proste nieco co hraca tiez motivovalo hrat aby si poskladal nejake super runove slovo co by malo vyssiu cenu ako legendarky. Lenze ked by tam runove slova dali (podla mna ich tam daju ale mozno si to odkladaju na datadisk 2) a nechaju hracov lubovolne si z nich runy vyberat a experimentovat, tak ti runy nebudu take vzacne. Ale ci moznost ich vyberat z veci naspat alebo nie, obidva systemy by mali nieco do seba, takze tu je to asi jedno. Ved nech sa sakra Blizz s niecim novym na nas vytiahne. Kludne tam mozu schopnost vyberat runy dat ale podmienit ju nejakym narocnym achievementom. Fantazii sa medze nekladu. Oni to vymyslaju pre nas sakra, nie my pre nich!

  9. Trosku nechapem o com tu vacsina pise …….. ze si si farmil equip hodiny a hodiny a co ? to si vazne myslite ze eq zo 60 bude pouzitelny na 70 ? urcite tam tie lvly davaju len tak pre srandu …..

    Co sa tyka narocnosti MP10 je to nasmiech presne ako ten ujo co ho tak neznasate vravi, nieje predsa mozne aby sa dal na farmu MP10 kupit eq z aukcie za 10m g, a to ze tam niekto dostava IK bude asi tym ako su momentalne postavene buildy.. MP 10 by mala byt tazka aj pre full eq postavy 

  10. Úplně chápu většinu postů. Dokonce jsem se přistihl, jak souhlasím se zeleným postem, ve kterém Sarevok píše, že W. Cheng toho asi moc odehraného nemá. Což je u mě věc nevídaná. Lidi, co vložili do hraní úsilí a stovky hodin, tak by to měli porážet jak na běžícím pásu (a nebo ti, co si nakoupili, protože ať je to jak chce, tak když za něco člověk zaplatí, měl by za to něco dostat). Nicméně, jsme na diablofans, takže předpokládám, že je nás tu většina těch, co neplatili, ale odehráli si to…no dobře a něco si k tomu flipli na AH Usmívající se. Ale tak je vidět, že vývojáři nespí na vavřínech, uvažují i o samotné mechanice hry a určitě ať ten bojový systém změní jakkoliv, tak než to vypustí, tak to budou určitě dlouho testovat, aby si byli jistí, že tím neodeženou pravidelné hráče. Myslím si, že ať s tím udělají cokoliv, tak to bude v pohodě.

  11. Já vám to přeložim. „Wilson přistupoval k Diablu jako k arkádě – pořád dopředu, pořád se něco musí dít, nesmíte se bát. Uvědomili jsme si, že je to blbost. Diablo takové nechceme, respektive jsme pomocí online only vlastnosti hry zjistili, že vás ta hra tolik nebaví, takže rušíme Aukční síně, zlepšujeme předměty a jejich padání atp. Vracíme se trochu k Diablu 2. Měla to být evoluce, nikoliv revoluce. Blizzard North to prostě uměl.“ Tohle znamená nový datadisk. Tohle prostě říkaj.

  12. Tak sem včera potkal se svým self-found Wizardem ve 4 aktu Hell takový ty anděly, co kouzlí meteor s fast, mortar a jailer. Vzpomněl sem si na tenhle Wyattův článek o taktice a musel sem se zasmát. Ono skutečně v takových situacích jsou kouzla typu Slow Time (kterým projde fast potvora tak rychle, že to je stejně k prdu) nebo Frost Nova naprosto k ho*nu. Prostě musíte jen zdrhat a pálit (popř. Hydra). A je to i tak problém. Ono když jsou potvory 3x rychlejší než vy a nemůžete se ani na 1/10 vteřiny zastavit, že… A když ano, tak ste skoro mrtvý a nestihnete ani zaútočit lol. 😀 V týhle hře je snad jediná efektivní cesta za Wizarda hrát tanka s uber equipem na perma frost mass criticalama. Kitting je pro chudáky, co nemají peníze na RMAH… 😀

  13. Puzzle ???? nechapu te , proc se do me navazis jen jsem odpovedel na tvuj post ???? Napsal jsem to jak to mam ja a jake jsou moje zkusenosti. Nechapu co je na tom mimo to ze mas 60 dmg nebo kolik je tvuj problem. 

    To ze neumis hrat wize taky.   

    Na to aby se ti vracel Life opravdu nepotrebujes LoH ani LS ani REG xD  Staci mit crit nad 50% a Magic weapon xDDDD

     

     

  14. To jsou zase ale neskutečné blbosti…a nedají si říct a nedají…ten Blizz mě poslední dobou připadá, že udělá jeden krok dopředu a dva zpět :-).

     Nějak se mi zdá, že ten človíček toho o skvělé sérii Diablo moc neví. Když už přijdou konečně s něčím, co je pro většinu znalých hráčů jasné už od začátku [nutnost nového systém lotu (dle mého spíše systém generování vlastností na itemech), sockety, úprava/aktuálně tedy zrušení aukce a pod…] tak zase přijde nějaký jouda s nesmyslným předěláním léčení postav…

    Nevím, čemu se ten pán tak moc diví, že postava v top gearu muže stát v jedové louži a zase tak moc se ji neděje. Však ten člověk strávil moc a moc času na tom, aby sehnal takový gear, aby si to mohl dovolit…a o tom to přeci je, hráč je motivovaný tím, že sbírá lepší a lepší equip, aby potvůrky kosil tak, jako sedlák kosí trávu. Samozřejmě tu musí být i výzva, při které se zapotí…ale to už je věc Blizzu aby to zmáknul např. formou abilit bosů/životy bosů/MP, Uber…a pod. Už od začátku považuju za absolutně ujeté, že někteří „modráci/žluťáci“ (pro upřesnění – nejedná se o rasově zaměřenou urážku :-), jsou obtížnější a mají lepší loot než finální bosové…to je pěkná zho*adilost…oni si dají sakra záležet na finálových bosácích, promokají jejich schopnosti a vše do nejmenších detailů, ale vlastně úplně na nic, protože je ani nikdo nechodí zabíjet…proč taky, že???  

    Asi nám trošku zapomněl, že tohle není wow, ale DIABLO. WOW už těma neustálíma předělávkama zmršili a koukám, že Diablo by mohlo dopadnout stejně.

    Myslím, že blizz má co dohánět a ladit, ale osobně vkládám v datadisk velké naděje a tak doufám, že mě nezklamou. Hlavně ať zase nevymýšlejí nějaké nesmyslné novoty, které se po chvilce ukážou jako naprosto nefunkční a které pak budou následnýma patchema zase upravovat…

  15. Problemem veskere herni vetsiny je, ze chteji hru strasne zjednodusovat a pak je ta hra opravdu na chvili, nekdo si stezuje ze inferno bylo uber extra hard core, ale tak od toho to bylo Inferno. To ze na MP10, nekomu staci jedna rana, tak to, ale bylo dycky a proste zalezelo jen na dovednosti daneho hrace, jak se s tim popral, tady to breceni ze je to pro nekoho tezke a pro nekoo lehke, to tak proste je. V D2 sem se taky ze sosou nemohl nikam priblizit a s palem sem tam stal a poustel kladiva.

  16. No kdyby nechali systém lekarnicek s D2, nemuseli by to resit rychlym healingem. Nakonec to k jejich obnove stejne bude smerovat po tom co tu napsali. Je to jednodussi zpusob nez u D2, hrac se nemusi o nic starat ono se to doplni skoro samo jednoduchym bojovym pohybem, nemusim delat nic navic, co bych jinak nedelal, ale me by prislo lepsi zpusob z D2 a healing nemit tak brutalni jako ted.

  17. Namyšlený to má hezky,ale jak všichni víme tak je to neproveditelné. Je rozdíl jestli skočím do houfu mobů s barbarem nebo se tam portnu s wizardem. Na nízké MP si tam barbar dá svačinu a ani nepozná že se něco děje, wiz už se bude muset trochu snažit. Na MP10 se vše razantně změní a wiz už má problé sotva se o něj někdo lehce otře, barbar to ustojí. Pokud chtějí mít kontrolu na životem tak musej zrušit MP, protože na MP10 může být i jeden šot smrtelnej podle postavy. Nebo budou muset zase ubrat mobíky, protože je rozdíl kontrolovat life při plné obrazovce mobů nebo když se tam budou potulovat tři.

    Ať se radši soustředí na LOOT 2.0 než vymejšlet zase nějaký chujoviny.

    Myslím že teď je D3 tou hordou mobů přesně takovou hrou jakou má být a to že zhebnu je jen moje blbost když bezhlavě chodím do boje.

  18. No myslenky sou pekne ,ale sorry ja nechci zazivat to co bylo pred 1.5 rokem na infernu kdy sem se s barbarem nemohl k nicemu pomalu briblizit .Sice Diabla sem v te dobe sejmul ,ale byl to proste porod to hrat dokonce se mto prestal hrat as s prichodem prulomoveho patche sem se vratil jelikoz hratelnost byla opravdu myziva .A jak uz to tu nrkdo psal chodim na mp10 a neumim si to predstavit bez LoS kdy proste elitky tepnou na zem jed,plameny za kazdou ranu vyleti blesky a do toho si te porad pritahuji nebo hazou stenu.Tak snad to promysli as vydaji betu podle nazoru hracu co ji budou hrat a budou jim posilat zpetnou vazbu 

  19. je to velmi jednoduche…spravia datadisk. jednoducha matika. predali sme xxx kopii diabla 3. predali sme xxx datadisku diabla 3 rozdiel je nespokojni hraci ktory sa k diablu uz nevratia. potom asi pochopia a zacnu sa pytat hracov co ich vlastne bavi a co tam chcu mat. napr AH – preco nie ? nepada ti ..kupis si. nemas na to- setris. a ked niekto nevie zniest ze nedava mp 10 2 dni po patchi to je jeho problem.

  20. Tak blizz vi ze stejnak hraci D3 hrat budou, to ze ted sahli na neco co pro me bylo D2-D3 to je pro me fuj (D2 klony vetsinou LS LoH nemely nebo jen omezeně) Prostě D3 jela do extrémních císel a teď pokud nechtějí *2 nebo nadruhou tak musejí princip ořezat na kost.

    V D2 na hell 1.09+ jsem se kvůli random mobum větší část hry bál chodit 5 akt, nekdy to na HC znamenalo 1hit ik, Když člověk chtěl tak se dalo opatrně postupovat vpred i ze shit gearem, ale teď je to něco jiného.

    Ještě by to chtělo imune to bla bla a máme z RoS > LOD 1.09+. RoS si stejně koupím i když blizz dělá vše co nechcu, jen mě mrzí že nápadů se objevuje minimum i mystic tam měl být za bety … (to by ale AH nebylo uplně top)

    Kdo brečí tady tak je mi (mě i jich) líto Diablofans.cz nezasahne do budoucnosti D3… A pokud bude D3Ros ještě více pro nooby tak potěš koště… To i lemmings byli safra těžké a dohralo to lidi dost.

  21. Zajímá mě, jaký to bude mít dopad na HC. Každý se někdy dostane do úzkýcha potřebuje se rychle vyléčit. V první řadě by to chtělo zajistit, aby se nestávalo, že na vás něco vybafne a během vteřiny máte ze 100 % 5 %. Pak člověk bude dlouho utíkat přes lokaci, než se mu zdraví obnoví? Ono by pomalejší ubývání bylo dobré i v boji s lagy. Zároveň bych zrušil cooldown u nápojů. Te´d jsou nápoje celkem k ničemu. Když je člověk potřebuje, tak je zrovna nemůže vzít kvůli cooldownu. 1 mě v lítém boji nevytrhne. většinou mi jich děsně zbývá. Takže omezit loot nápojů, možnost nákupu u kupce, ale zároveŇ zrušit cooldown. Nebo zavést opasek v D2, kdy nebyl cooldown, ale bylo omezení v počtu nápojů v opasku.

  22. Né všichni máme super uber gear na postavách, k tomu chtějí zrušit AH, kde se bral lepší gear, tak to pak zase budou vracet zpět.  V tom Blizzardu jedí nějaký divný houby. Nebo se rozhodují dělat zásahy do hry dle toho jak má zrovna nalakovaný nehty sekretářka vrchního designéra.

  23. Oni dali cap na CC/CD/AS? Hmm, že by konečně způsob, jak zničit trifecta monopol? Hnát se skoro u každého itemu za jackpot kombinací AS/CC/CD není moc dobrý design.

    Co se týče toho, co napsal Puzzle, tak to je imho problém toho, že damage potvor je designovaný tak, že musíte mít vysoký armor a zároveň vysoké rezisty, tudíž redukce na dvakrát. No a třeba takový Wizard nemá kromě 20% Prismatic Armoru NIC na boost rezistů. Paradoxně se single rezist roluje menší, než all, což je nepochopitelný fail, single rezisty tam pak vůbec nemusí být (jedině tak pro Monka). To opět nutí stackovat all resist na itemech, ideálně v kombinaci s trifecta jackpotem, armorem a %life/regen. Tahle šíleně narrow itemizace a nedostatek defenzivních boostů je tady problém (co je příčinou téhle itemizace snad netřeba připomínat).

  24. Blizz by si měl okamžitě  z fleku nechat patentovat  to že pokaždé z jejich  ˇˇ Usilíˇ  vyjde naprostá katastrofa která z fleku  zmrzačí několik herních mechanismů.Hráč který se doposud babral s postavou může okamžitě svůj charakter kopnout do hnoje pač  makakům se Slizzard Bux  habruje v mozku to že jsou hráči spokojení a hrají si s tím co jim hra nabídla.To je jako kdyby si na hřišti hrálo dětsko s křápem nějakýho autíčka , vy by ste ho politovali a prdli by ste mu pod ruce modýlek po kterým dětsko slintalo , necháteho nabažit a pak na autíčko šlápnate a hajzliku starejse …ja vím blbé přirovnání ale blizz to dělá uplně stejně , nechá nás nabažit po měsících urputných bojů když to za něco začlo stát to zas blizz zas zmočůvkuje na plný čáře . Doufám že v datáči se blizz nebude chovat tak hulvátsky jako zde.

     

  25. To teda nevim, jak to chteji udelat.

    Ja hravam dost za Wizarda. Myslim, ze krome Spectral bladu (runa Healing blades) – neni jina moznost, nez pouzivat zbran s life stealem nebo Lifeon hitem, aby jste prezili (nemluvim o nizkych MP)

    Na nizkem MP je healing spectral blade jeste nejak pouzitelny. 

    Ale: Vse stejne zalezi na equipu. Mam 60k HP, rezisty kolem 700 a pokud bych nepouzival Chantodos s LS, tak bych se valel na kazdym rohu. Mostrum mi udeli 40 – 50k DMG a co? Jsem na pokraji smrti a uz se na me riti dalsi monstra, o elite radsi nemluvim. V ten moment se preci potrebuji co nejrychleji nebo aspon nejakym zpusobem healnout (treba bezi i cooldown na potku). Stejne se to vse musi nakombinovat tak, aby mel clovek jak vyssi rezisty, min. 50k HP a slusnej DMG (aspon 200k, aby LS nebo LoH fungoval) A i tak si obcas ustelu (MP8 a vic)

    Za dalsi mi trvalo hrozne dlouho sestavit takovy equip, abych prezil na vyssim MP. Z dropu ani nahodou (od vydani D3 mi nikdy nic poradnyho nepadlo, co by se dalo pouzit – snad jen po vylepseni craftu)

    Dobre, vymenim Chantdos s LS za socket, budu mit vetsi DMG a na ostatnich itemech to uz momentalne nezkombinuju.

    Jako kdyz mi monstra udeli velky DMG a HP mi jde hrozne rychle dolu – tak je spatne, ze si to vracim rychle nahoru ??? Nechapu

    Samozrejme s tim vsim souvisi celkovy (ubohy) drop. Nejdriv, at nasadi Loot 2.0 na vyzkouseni a doladeni  a pak at si meni styl healovani ve hre. O zruseni AH radsi nemluvim – to je kapitola sama o sobe (ale je preci kazdyho vec, jestli ji vyuziva nebo ne. Pokud se chce hnout nekam dal, tak at si tam nakupuje lepsi itemy – pac z dropu co byl a je ted, by 80% hracu porad hralo MP0)

    Jinak za celou dobu hrani mi ani jednou nepadl pouzitelny item (na jakoukoliv klasu) s LS nebo LoH – takze AH jsem vyuzit musel.

     

    Zase dalsi experimenty, ktery D3 uplne domr.aji……….

     

  26. Nevím, že to ještě někoho překvapuje, Blizzard od samého vydání hry, stále, vytrvale a neúnavně bere lidem mechaniky, které je baví a které jsou hrané. Po oznámení nerfů nejhranějších buildů, přišlo oznámení nerfu lifestealu, lohu atd. a dnes přišlo oznámení o capu CC, CD, AS, což zničí další hratelné buildy a také to pomůže nižšímu lifestealu, jelikož bude nižžší damage. Kdo si vzpomíná, že by Blizz někdy do hry přidal něco dobrého, co by si lidi oblíbili?

  27.  

    Pravda je podle mě tak nějak na obou stranách.

     

    Mě samotnému přijde trapný si doplňovat HP když mám ještě 75 % +

     

    Na druhou stranu je to mnohem lépe vymyšlené než u D II.

     

    Jen to trochu doladit.

     

    Můj pohled na hru a názor ( a co ty vaše ) aby byla více napínavá ale pořád to byl masakr nepřátel :

     

    1.      1 .  Šance vypadnutí LS by se odvíjela od množství života. Asi %tuálně.

     

    2.      2 .   Ale aby to dodalo tomu tu šťávu LS vydrží pouze cca. 5-10 vteřin nevím to by se muselo odzkoušet a aby toho nebilo málo každou 1 vteřinu sníží o 10 nebo 20% svou max. hodnotu co vám může doplnit.

     

    Hře by to určitě přidalo na obtížnosti a napínavosti. Totální masakr by zůstal. Funkční LS by to snad nenarušilo.

     

    Hlavně ať se nevrací k způsobu D II.

     

  28. Myšlenka, na plynulejší „tok“ života není celkem špatná, jde o to, že hráči se často snaží projít snadno MP na které nemají a hra je pak o tom jak nedostat IK a lítá tam vše tak tak, životy nevyjímaje.
    Od počátku mne mrzí, že vůbec nefungovalo proklamované „Inferno mnozí nedokončí pro přílišnou obtížnost“, Inf nedokončil jen ten kdo přestal hrát.
    MP měli přinést více výzvy, ale 10MP levelů = není to nějak moc?
    Navíc jsem už na začátku očekával např. více healů od monka, který by v partě fungoval jako support-healer dealer a ne jako tank, při individuální hře by měl více možností se léčit apod.
    Celkově je škoda, že se nedá použít více skillů (rozdělování bodů mezi nimi by prospělo).
    Hra nyní podporuje rychlé hráče, kteří přes LS ustojí boj = proč ne, spíš je škoda, že nepodporuje taktické boje, kdy by plošně šlo více škodit, ale znamenalo by to větší opatrnost pohybu.

    No prostě si počkáme co nám Blizz uvaří a pak podle toho zase pojedeme dál, jen doufám, že to na HC půjde ustát a nebude to nějaký posun k ultra obtížnému hraní na hranici nemožného.

    Tím že přijde 70lvl, zruší aukci, vybalancují předměty, by se i toto dalo celkem dobře ošetřit, prostě staty, které jsou „mocné“ nebudou mít na druhé straně takový např.DMG v případě zbraní, nebo rezist, armor…. Prostě se převlíkneme a vlítneme na ty potvory pekelný ať tak nebo tak.

    Pěknou hru vám všem R2

  29. tak jako ja nevim, ale u myho barbara (asi jako kazdy barmar) hraju na Life Steal.. bez nej se nehnu.. a barbara maj prece udelanyho tak, aby byl tim silnejsi cim je okolo me monster a tak to taky funguje.. cim vic je okolo me monster,davam vice Critu a vice se healuju..

    Kdyby probuh nejak omezili Life Steal, tak chci videt jak budu prezivat na MP 7-8, kde prezivam tak akorat 50/50.. bez life stealu bych byl mrtvej jen bych ukazal nos….

  30. Se mi zdá, že Blizz pořád neví, co chce. Když tam byl ještě „prokletý básník“ Jay Wilson, tak jsme si četli, že se jim nelíbí, jak hráči kitujou elitky několik minut a tak zrušili Enrage, zrušili regeneraci po tom, co hráče zabíjí apod. Takže v podstatě zjednodušili boj na pouhou rubačku. A teď zase přichází s tím, že má zde být více taktity – rozumněj kitování a stresování – a že je to tak dobře. No nevím, co si o tom myslet. Myšlenka je to samozřejmě zajímavá, ale nevidím cestu, jak jí docílit v současném systému 6-ti skillů, kdy většinou 4 jsou „Must have“.

  31. Vzhledem k tomu, kolik buildů je na tom postavených chci vidět kolik nase**u hráčů. Mimoto LS a LoH byl  od začátku D3 JEDINÝ efektivní způsob jak se léčit, takže nechápu proč je najednou napadlo, že hráči, kteří dokázali této efektivity využít a vypiplali si svou postavu tak, aby přežívala i na MP10 (kde je IK pro wizarda vcelku standartní) a kecy o tom, že nemusí hrát takticky…prosím už dost! Jsem moc zvědavej jak to vyřeší, protože mám pocit, že leda tak rozhodí balanc hry. Na jednu stranu píšou, že Diablo je o mlácení desítek potvor (a D3 v tomhle dynamikou rozhodně překonává své konkurenty), na druhou stranu chtějí zpomalit léčení, což znamená, že člověk bude hrát opatrně a jeho „allmighty“ pocit bude pryč. Na patch a datadisk se těším, ale některým postupům Blizzardu fakt nerozumím.

  32. Takže on chce aby hráči ktorý maju odohratých 2000-3000 hodín neprechádzali hrou až tak ľahko? Kde tu je logika to neviem.

    Ohľadne taktiky, povedzte mi ako možete taktizovate teraz? Skočia na vás elity s plagued,arcane frozen afixami a možete jedine tak behať, pobehovať dookola. Aj to nie je boh vie aká taktika lebo tie elity dávaju tie frozen a podobné afixy celkom rýchlo za sebou, jedinou možnosťou teda je mať vysoké rezisty, a poriadny life leech.

    Bez toho by bola taktika asi nasledovná: Seknete do elity 3-4 krát, elita vykuzli afixy vy bežíte preč a takto stále dokola, to je jediná taktika ktorá v hre funguje.

  33. No toto je zase práca MP. Ako som zvedavý ako budem hrať svoju HC postavu kde som LS vytiahol na 5,9% regen 2150 + a LoH 900 +, Armor 13K, life 90K, čo teraz zahodím postavu do šuflíka, lebo niekto niečo pos..l dávno pradávno keď počúval uplakané deti ako je D3 ťažké? Ak toto všetko znížia ako HC bude potom ultramegabožskýHC, možno aby sme nehrali tak rýchlo nám zoberú nabudúce zbrane a budeme sa biť holými rukami, a potom vám dokonca dajú jednu za chrbát aby ste boli ešte pomalší. PARADA

  34. mám obavu, že v dohledné době bude hratelnost minulostí, vždy když se na svět dostane dobrá myšlenka nebo nápad, přijde něco, co jí po****, evidentně jim chybí dlouhodobá koncepce, když po čase zjistí, že se něco náhodou osvědčilo, tak to raději změní a je jim jedno co to přinese. Jsem zvědav, kdy zase přijdou s tím, že tohle nebyl až tak dobrý nápad a budou prezentovat další z jejich představ …, koncepce „0“, jen do toho mluví každý, kdo má do pr**** ďůru. 

  35. Jako zas tak jednoduchý to není, jde o případ od případu – s WD s 2,8% LS si musím dávat bacha v čem stojím popř. kolik sentry mně chce přefiknout Usmívající se  Zdaleka to není ze 100% do úmrtí aniž bych měl možnost reagovat. V nějaké té zelené či ohýnku stát můžu, ale taky jen dočasně, a dále i s ohledem na to zda a jak moc se léčím, jestli má elita reflect, sentry atd., prostě se přizpůsobuju okolí, někdy to ustojím na místě, někdy pobíhám, někdy beru roha Usmívající se Pak jsou ale takový mrchy jako ti borci s kladivem – na MP10 když mi jí natáhne po palici, je to IK Usmívající se  A bejk jak kdy – většinou to ustojím, ale jak mne trefí s nižšíma HP a ještě hodí někam nevhod, taky jdu taky k zemi, ale to je myslím v pořádku, není potvora jako potvora.

    Každopádně určitě bych netvrdil že mi HP lítaj od 100% k nule pořád nahoru dolů, kdy je přiměřená defenziva a hlídám si okolí, uhlídám si to a dokážu většinou zmizet včas když jsou HP na 20% a bez úmrtí Mrkající

  36. Jenomže pak stačí jít jen na DPS, nepotřebuješ používat defenzivní skilly ani itemy a to je ten problém. Podle mě pokud někdo dostává one-shot, tak má hrát na nižší MP nebo upgradovat armor/rezisty a používat obrané skilly. Pokud se ale nízký armor a rezisty dají kompenzovat life stealem s vysokým damage, tak to smrdí OPčkem. 😀 Hlavně je to taky problém SC, kde ti smrt moc nevadí, tak si můžeš dovolit jet na damage a chcípat. Takže by to možná i chtělo zvýšit postihy za smrt v SC.

  37. Dufam že nie, v Sacred underworld boli runy ktoré keď ste zakovali to zbrani alebo brnenia dostali ste napríklad: Each hit draws life from opponent (a určité %) napríklad na runách to bolo vačšinou 15-20%

    Na zbraniach ste ale mohli dosiahnuť kľudne 60%, a vobec to hru nespomaľovalo ani sa neuberala defenzívnym smerom, skor naopak. Povedal by som že vďaka tej schopnosti ste sa stal prakticky neporaziteľným a bola to PERFEKTNÁ náhrada za health potiony, na vyších lvl ste už ani žiadne nekupovali.

  38. Hráč ale musí mít nějakou možnost se léčit. Spamovat potky je pasé a health globy jsou vlastně taky life steal – čím více dps, tím větší/rychlejší šance na health globe. Regenerace only zase způsobí, že tam budu běhat jak trotl a čekat, až se doléčím. Pokud by chtěli, aby hráč hodně používal defensivní skilly, tak by imho u nich museli snížit cooldowny a trochu je nerfnout plus damage potvor. Vůbec, ty health globy bych zrušil a nechl bych potky s menším cooldownem. 😀

     

  39. Najednu stranu mají pravdu, občas se nachytám že stojim uprostřed hordy, roztočený cloud of bats a absolutně se nestarám o život protože neni možný abych umřel. Ok, souhlas, je to špatně. Určitě by bylo super aby jeden run trval třeba 3-4 hodiny.
    Jenže když se kouknu jak na kvalitu tak na kvantitu dropů, vlastně by bylo dost nereálný mít postavu která by zvládla vyšší mp než 1…To nemluvim o uberech, můžou je rovnou vymazat..

     

  40. Myslim si, ze lifesteal je prilis dobry diky tomu jak bylo postupne navysovano dps, diky lepsich a lepsich itemu. To je overeny zpusob jak znicit jakkoukoli hru, at uz byla puvodne naprosto vyvazena.

    Souhlasim, ze kdyz se by se herni mechaniky upravily, jednoznacne by to zvysilo hratelnost, ale jak je videt z komentaru, je to velice citlive tema a krom toho nesmirne obtizny ukol

    Diskuze na to tema se vedou uz dlouho: http://www.reddit.com/r/Diablo/comments/1ihw55/defensive_stats_and_health_regeneration_breaking/ (uz tam se Wyatt Cheng zapojil)

    Zajimave cteni na dlouhe zimni vecery na tema game design nejen o vyvazenosti a nerfovani http://mu.ranter.net/design-theory/balance/why-nerfing-is-good (resi se tam jiny problem, ale princip je podobny)

  41. pOmooooccc ráno sem normálně vodlez do práce a přídu v pět domů a  nejde se mi přihlásit na diablo (error53)mrknu na mail a tam je napsáno že mam na hodinu bloklo z důvodu spammování,takle asi další 4 maily v různejch časovejch intervalech a pak poslední ve 12:56 že mma bloklo na 6 hodin a apak mail že mam compromised účet a že mam udělat recovery,tak sem to proved a stejně nic, a pak koukam na postavu která byla plně oblečena do fakt fajnovejch věcí a si dmg 236 000 a je na půl svlíklá a místo HarDReaper je tam nějaký HarD d3game001,portadtě plís.http://eu.battle.net/d3/en/profile/HarDReaper-2894/hero/9812196

  42. Tak jako když potvory dávaj desítky tisíc damage na ránu, potka má 30 sekund cooldown a health globy sou random, tak těžko bez life stealu někoho zabít, že ano. Akorát nevím, jak to chtějí předělat. Zmenšit damage a možná přidat affix na zvýšení šance na health globy.

  43. Vyzera to ako dobry napad co ten chlapik prezentuje, no on viditelne nema skusenosti s hranim takychto hier. Je mi jedno kolko ich naprogramoval ale nenahral toho vela.

    1. hrac diabla moze byt zo zaciatku slaby, ale preto sa venuje hladaniu itemov a buildov na svoju postavu aby sa po roku hrania nemusel vyhybat kazdej snehovej vlocke. hrac diabla potrebuje vidinu svojej postavy ako neohrozeneho zabijaka demonov inak nebude farmit stovky hodin, nebol by na to dovod. Hadam nechce aby som poskakoval okolo kazdej elitky a bojoval ako o zivot ked mam top vybavu na sebe? To by medzi hracom co prave dohral inferno a tym ktory rok farmi nebol ziaden rozdiel.

    2. ako chce pan Cheng taktizovat s postavami ked zrusili vsetko co na taktike pridavalo: body do statov, body do skillov – jedina taktika je mat silnu zbran. zrusili teleport u sorcky z d2 kde mohol hrac ktory mal slabe itemy uskakovat, takticky pouzivat „one point wonders“ skilly atd. teraz da teleport a ma cooldown alebo not enough mana… akurat som rozbehol hru za WD a tak by som potreboval viac ako 6 skillov aj za cenu ze by som vsetky nemaxol keby sa do nich davali body. toto by zlepsilo takticke moznosti.

    3. jasne ze zdravie poskakuje z minima do maxima. ako to chce urobit? ked narazim na silnejsie monstrum musi mi zobrat viac. ked bojujem s obycajnym skeletonom tak mi to neskace. tak isto na to vpyva kvalita itemov. co hadam len budeme mat vsetci armor 4000 a dmg bude od kazdeho monstra 40, ci je to skeleton alebo diablo? potom to skakat nebude.

    oni na tom pracuju no riesenie uz tu roky je, vola sa to diablo2: hell unleashed mod. tam nebol problem bojovat s akt bossom aj 15 minut. tusim prvy baalrun na normal som robil 2 hodiny. to bolo taktiky a zufaleho pobehovania popri stene 🙂

  44. No u tohodle sem dost skeptickej. Odstranit life return (at uz jakoukoli formu) je dost zasadni zasah do hry. Proc tohle delaji. To se pak ve hre dockame redukci 99% to all resist. Ve hre by mel byt nejaky zdroj lifestealu ale nemusel by byt zase tak prehnany jako je ted. Proc proste z pasivek life steal nevyhodi a nenechaji ho jen na zbrani a jeho hodnota by mohla byt treba 1 % nebo i nizsi. Stejne tak bych se zachoval u skillu. Tech moznosti je spoustu. Nebo proc proste neudelat procentualni potky s CD treba 20 sec a ne ze top potka vam da 12.5K HP a vy mate 100K HP. Pekne at doplnuje rekneme 50 % HP.

  45. V diablu se vždycky měli mlátit hordy potvor a propo předchozí díly byli úplně jiné než tento jestli upraví léčení v tom případě se už nebudou hrát takové buildy jako do dnes a na youtube budou ke zhlédnutí úplně jiné buildy,nevim zdali má smysl vůbec tututo hru hrát 🙂 i když mě stále baví

  46. Ťažko sa vyjadriť keď že je to len vo fáze vývoja, ale som rád že chcú niečo zmeniť a urobiť boj trošku dlhší, napínavejší, tak aby ľudia mysleli na defense aj mimo HC. Ale odporúčal by som neprekopávať príliš liečebný systém, nechať LS, a venovať sa hlavne citlivému nastaveniu Loot 2.0 a tých nových desiatich skillov.

     

Napsat komentář