Díky Jamesovi jsem měl tento rok přístup na Blizzcon 2014. Virtuální, ale i tak to považuji za něco skvělého a už teď vám mohu prozradit, že jsem si to skvěle užil. Rozhodl jsem se s Vámi podělit o zážitky z této show. Nejprve se hodlám věnovat jednotlivým hrám a filmu na konec si ponechám vlastní zhodnocení.
Blizzcon 2014
Dění na Blizzconu jsem se rozhodl seřadit dle zajímavosti. Jedná se o čistě subjektivní názor a spousta z vás může mít svů názor vlastní. Napište nám jej do komentářů. Hodnocení World of Warcraft přenechám kolegům z Wowfan.cz 😉
Overwatch
Začnu asi největším překvapením letošního Blizzconu. Hrou Overwatch. Po 17 letech se Blizzard rozhodl udělat kompletně novou hru, která nemá nic společného s Warcraft/Starcraft/Diablo světy. Musím říct, tohle absolutně nikdo nečekal, vyrazili tím všem dech. Ze začátku to vypadalo, že Blizzcon nebude o něčem jiném, než o Warlord of Draenor. Od představení téhle FPS střílečky se nemluvilo snad o ničem jiném. Fanouškovské weby byly plné Overwatch, a dovolím si říct, WoW pořádně ostrouhal.
V první chvíli jsem si myslel, že Blizzard snad koupil/přetáhnul vývojáře TF2, podařilo se jim to nějakým záhadným způsobem utajit a vydat dech beroucí kopii Team Fortress. Chyba lávky. OW přináší nové druhy postav, přidává pořádnou hrst fantazie (kdo kdy slyšel o opici z měsíce, že?), osekali nutný počet hráčů na nezbytné minimum, ale tak, aby to neuškodilo hře, a díky tomuto mixu vzniklo naprosto něco jiného, úžasného. Soudě dle videí má hra spád a nikdy nevíte vteřiny, kdy se hra z jasného vítězství může zvrhnout v potupnou prohru, nebo boj o centimetry země do „závěrečného hvizdu“. Fanoušči fotbalu mi toto přirovnání zajisté prominou =)
Pokud Blizzard udrží nastavené tempo, máme se na co těšit. Za rok a něco, co se na hře pracuje, klobouk dolů, kam až hru dostali. Neméně bude důležité rozhodnutí, zda hra bude zadarmo s mikrotransakcemi, nebo placená. Toto rozhodnutí bude dle mého názoru stát za úspěchem nebo pádem OW.
Warcraft film
Druhým „překvapením“ letošního Blizzconu byl film Warcraft. Natáčení skončilo letos v létě, na filmu se vystřídali dva režiséři, herecké obsazení pro mě zůstává záhadou. Tím nechci herce urazit nebo nějak snižovat kvality jejich herectví. Ty jména jsou mi neznámá, ve skrytu duše doufám, že se od nich dočkám něčeho fantastického. Soudě dle reakcí Chrise Metzena se vážně můžeme těšit na epickou podívanou. Příběh se má odehrávat během prvního dílu Warcraftu, První války. Hlavní hrdinové budou tedy lidé a orci. Mezi hlavní hrdiny patří: Za hordu Durotan, Ogrim Doomhammer, Gul‘dan; Za alinci se dočkáme Anduina Lothara, krále Llane, Khadgara, a Medihva. Samozřejmě zde budou i další hrdinové a jiné rasy. Nechte se překvapit 😉
Trochu mě mrzí absence jakéhokoliv videa pro vlastníky virtuálního lístku, když přímo v místě konání byla k vidění krátká ukázka.
Heroes of the Storm
Podle mě druhé herní překvapení letošního Blizzconu, vývojáři zamakali a hra, ačkoliv oficiálně v alfa verzi, je perfektně hratelná, bez výraznějších bugů, lagů, pravidelně aktualizovaná. Vývojáři si tuhle MOBA hru užívají, hýčkají si ji. Výhledově hra slibuje slušnou zábavu, přísun nových map, hrdinů a samozřejmě zábavy. Když vezmeme v úvahu sliby vývojářů, že hráči budou hrát se stejně silnými soupeři, úmyslné odpojování ze hry bude trestáno hrou s jinými leavery, dle mého názoru toto zaručuje znovuhratelnost, hráči se budou rádi vracet k hrdinům svých oblíbených her. Po několika (desítkách) odehraných zápasů mně hra neomrzela, tak jak se mi to stalo u DotA2. Na hře se mi líbí způsob mikrotransakcí, k zakoupení jsou skiny, mounti, nic co by zásadně ovlivňovalo vyváženost hry. Opět zde platí, jestli vývojáři nepoleví a udrží nastavené tempo a bude se jim dařit zvedat laťku, o úspěch mají postaráno. No, a o peníze z mikrotransakcí taky.
Hearthstone
Karetní hra založená na známých principech se dočkala také značné popularity, i když na blizzconu se na hru nedostalo tolik jak by si asi zasloužila a přála. Zůstala ve stínu svých „bratříčků“ OW, filmu a HotS. Byl oznámen první expansion pack, verze pro Android a tím veškeré dění okolo HS skončilo. Turnaj, který se na Blizzconu odehrál nepočítám, zde to naopak vypadá jako na velmi kvalitní úspěch.
Starcaft 2 – Legacy of the Void
Starcraft si netroufám hodnotit, jelikož jsem jej vlastně nikdy nehrál, když nepočítám upirátěnou verzi. Obrázky i videa byly velmi krásně, bohužel pro mne nic neříkající. Ale i tak ve mě zanechaly větší dojem než:
Diablo
Z přednášek o této hře mám jediný pocit, obzvlášť u přednášky během druhého dne. Vývojáři dostali za úkol sypat si popel na hlavu, ukázat kde co udělali špatně; šlo by použít i silnější výraz a nebál bych se říct takový výraz, kterým by uhodili hřebíček na hlavu. Každopádně podle prezentací se věci mají tak, že vývojáři si jsou vědomi chyb, které nasekali, sledují komunitní zpětnou vazbu a snaží se nápady zapracovat do hry.
Z věcí kterou hodnotím pozitivně je nová mapa, vypadá fakt hezky, nová monstra, sety, zbraně, předměty, nové mechaniky. Vývojáři makají, snaží se, je to vidět. Snad se podaří vše dotáhnout do zdárného konce, nebo do bodu, kdy bude většina hráčů spokojená. Leží před nima ještě hodně velký kus práce a dlouhá cesta ke kvalitní verzi hry. A jedné věci by se měli zbavit určitě. Jejich zpropadené SoonTM. Platí to i pro ostatní hry. Osobně věci ohledně Diablo 3 byly druhým nejslabším místem celého Blizzconu. A to říkám jako někdo, kdo si D3 vyloženě užívá takové, jaké je. Co bylo první? Čtěte dále.
Blizzcon – dojmy?
No a jaký mám dojem z vlastního Blizzconu? Nejdřív to lepší. Mám pro to jediné slovo. Vau!!! Prostě vau!!! Viděl jsem jej poprvý celý, většinou živě. Nádherná atmosféra po celou dobu, vývojáři se nechovali jak namyšlené slípky, Chris Metzen je frajer. Ze všech je cítit zapálení pro to, co dělají, pohoda, přátelství. Všechno dohromady vytváří krásnou atmosféru a jednou bych jí chtěl zažít na vlastní kůži. Žena, která první den sledovala se mnou, říkala víceméně totéž. Třeba se mi jednou podaří jí udělat radost lístky do Anaheimu =) Vyvrcholením celého Blizzconu byl koncert Metallicy. Pro mne srdeční záležitost, bohužel většina zaměstnanců a přítomných fanoušků asi byla jiného ražení a už tak odvázaně nevypadali. Kéž by přenost nebyl v pět ráno, abych volume mohl otočit pořádně doprava a užít si hudbu. Nakonec to horší. Blizzcon nejspíš přitáhl obrovské obecenstvo přes internet, některé části byly veřejně přístupné, Blizzard asi neměl dostatečnou datovou kapacitu a podepsalo se to na kvalitě přenosu. Přenos místy lagoval, občas kvalita obrazu i zvuku šla razantě dolu. Největším zklamáním celé události byl podle mě Costume Contest, resp. vyhlášení vítězů. Na pódiu se během přehlídky objevilo dost velmi krásných kostýmů, některé se svým zpracováním naprosto vymykaly. Ale výherní kostýmy? Šeď a bída, zklamání. Tak snad příště.
Letos jsem měli díky Jamosovi přístup „za odměnu“. Ptáte se, jestli těch 40€ investuji příští rok? Nevím. V první řadě jsou finance. V druhé řadě jsou to Blizzardí plány ohledně D3. Spíš bych byl radši přímo na místě, užíval si atmosféru a rád bych to spojil s výletama do okolní krajiny. Nebo do kasín 🙂 Doufám, že se vám moje přenosy líbily. V komentářích můžete napsat váš názor na letošní Blizzcon.
Ja som stara skola , vyrastal som este na PMDckach ,atari , PP06 😀 …ale moze byt …a moje prve PC sa volalo Comodore PC1 malo to hercules graf.kartu ..no zelene vsetko, disketa jak platna …a stalo to 50litrov
v kazdom pripade OW vyzera dobre
K Diablu sa nevyjadrujem pretoze som vikendovy (nocny) hrac takze sa nikam nezeniem nemam oblubenu postavu hram vsetky podla toho ktora ma bavi …. najviac ma potesilo zrusenie AH
Peza, spíš Team Fortress, UT byla spíše střílečka tady půjde více o využití speciálních dovedností postav a týmové spolupráci.
Owerwatch , mi silno pripomina unreal tournament…
Poprvé jsem si Virtual ticket koupil loni a tento rok jsem si ho samozřejmě pořídil znovu. Je to skutečně zážitek i doma a peněz za to jsem nelitoval. Snad se tam někdy dostanu na živo. S článkem více méně souhlasím. Ale to, že WoW ostrouhalo bych netvrdil, protože vše podstatné bylo řečeno na loňském blizzconu a měsíc zpátky byla reveal akce kde se probírali další podrobnosti. Jednoduše už nebylo moc co říct, protože všechno už bylo řečeno. To samé platí pro diablo, na další datadisk je ještě brzo a mluvit o budoucím obsahu zase na tak dlouho nebude… tak přiznali chyby,což je v pořádku. Novinky se mi líbí, a hlavně přístup: budou vycházet patche hra se nějakým způsoběm bude dobrušovat. Ne tak jak měli v plánu: Aby hra vydržela 10 let po vydání tak jak je. Starcraft vypadal velmi dobře, ale je jasné že do vydání je ještě dlouhá doba a příští blizzcon bude hlavně o něm. K Hearthstonu toho asi nikdy víc nebude. Ten bude hlavně o turnaji a ty 2 stage k němu jim na ohlášení expanze či čehokoli stačí. Hraju všechny hry od Blizzardu a je to pro mě firma číslo 1, jejich hry mi fungují i na mých starších pc, support mi vždy pomohl a po letošním blizzconu jsem začal pořádně vnímat skutečnost, že ti co dělají tu hru nejsou ti samý co vám účtují xy € za to že něco hrajete, či si koupíte(viz OW stage – otázka zda bude F2P). To je důležité si uvědomit. A Mike Morhaime v jeho džínách je mi mnohem sympatičtější, než kdejaký CEO, který akorát v obleku vyfintěně prodává další shit. Metallica na závěr byla super tečka, taktéž jsem sledoval živě. 🙂