Ač spousta informací na Blizzconu zazněla, některé byly pochopeny, některé nebyly vyřčeny vůbec, a některé zanikly v záplavě informací.
Během druhého dne živého přenosu jsme přinesli zprávu, že do hry nebudou implementovány žádné Pay-to-Win mikrotransakce. V záplavě informací zanikla zpráva o mikrotransakcích za kosmetické předměty, psali jsme o tom zde. Více než týden se této zprávy začínají chytat různé servery, nebo „prominentní“ YouTubeři (Heelvsbabyface, YongYea a další). A svými komentáři vytvářejí zbytečné bouře ve sklenici vody.
Mikrotransakce za různé kosmetické předměty jsou běžnou součástí prakticky všech současných her. Když se podíváme směrem k největšímu konkurentu Diablo 3 – Path of Exile – mikrotransakce jsou přítomné téměř na každém kroku a z mého osobní pohledu jsou až agresivní.
Na druhou stranu, mikrotransakce dokáží zajistit kontinuální vývoj obsahu do her, vývojáři z nich mohou pohodlně zaplatit kompletní infrastrukturu (servery, konektivitu) a další. Pokud vývojáři Diablo 4 uchopí mikrotransakce správně, tzn. skutečně žádné P2W a pouze např. mounti, peti, křídla, vzhledy zbraní a brnění, nemáme s nimi problém. Do té doby se jedná o zbytečné malování čerta na zeď.
Mezi ARPG bych řekl, že GRIM DAWN má nejlépe řešený model. Jednoduše a oldschoolově – kup základní hru, a když chceš můžeš rozšířit o placené DLC. Updaty itemů, skillu, přidaných věcí, případne rewamp UI atd je součástí patchů které jsou zdarma. To totiž lidé chtěji (minimálně já :D), žádné loot boxy, mikrotransakce, daily rewards a jine sračky, které z tebe ždímou peníze a nebo čas. Prostě kup hru = přistup k celému obsahu a hraj si kdy chceš, tak jako dřív 🙂
Witku no jestli ti systém v Path of Exile přijde jako agresivní, tak ti na rovinu předpovídám, že Tě Diablo 4 v tomto ohledu moc nepotěší. Skoro bych se i rád zeptal na tvojí definici agresivních mikrotransakcí (viděl jsi systém v CoD: Black Ops 4 s lootbox-only zbraněmi?).
Ano v PoE toho je dost, ale aspoň je to odděleno od hry samotné a žádným způsobem ji to neovlivňuje. Osobně si myslím že bylo by zdaleka to nejlepší v co bychom mohli v rámci Diabla 4 doufat. Bohužel jsem si ale na 100% jistý, že to bude horší. AB to budou hrát na brand, nemyslím si že budou chtít reálně převzít ten trh zpátky, protože by to vyžadovalo úpravu jejich finanční politiky.
Jak už jsem jednou psal, očekávám speciální lokace s vysokým monster/item levelem, něco na způsob The Pit, Mausoleum, Ancient Tunnels, nebo Worldstone Keep v Diablu 2, kde dropovaly ty nejvzácnější itemy, ovšem s tím rozdílem, že se do nich nebude dát dostat normálním způsobem. Bude to vyžadovat speciální kamínky, které budou náhodně dropovat a ze kterých bude nutno něco poskládat, co potom otevře do takové lokace portál. Anebo bude možnost Diablo store koupit Scroll of *název lokace* portal.
Jinými slovy bude určitá šance poskládat si a vytvořit ten portál, načež bude určitá šance, že po vybití tamějších monster vypadne ten vytoužený item. Definitely-not-lootbox 😀
Ano, přijde mi to agresivní. Pustíš hru a na přihlašovací obrazovce „Kup si tohle“. Spustíš hru, v chatu reklama „Kup si tamto“. Otevřeš bednu „Kup si rozšíření truhly“. Chceš otevřít mapu písmenem „M“ a otevře se ti obchod. Takže ano, přijde mi to agresivní.
V zásadě chápu, ale zase: tím že všechny MTX jsou mimo gameplay, tak hráči nemají potřebu si zjišťovat informace o tom, co jde nakoupit a co ne. Overwatch, co jsem viděl, funguje úplně stejně, jen pro jistotu ještě s lootboxy. Hearthstone ne, ale tam je pay2win.
Myslím že to bude hodně podobné tomu jako je to teď ve WOW.
niečo ako bol pack Rise of the Necromancer bude na 100 % … žiaľ
Někde jsem to psal, jedno DLC (expanze) bude postava + nějaká oblast + nějaký záporák. Těch 5 současných lokací pokrývá kolem 40 % mapy Sanctuary.
ak to bude dobré a verné tradícii a nebude to sprznené nejakou novou modernou “ featurkou “ tak nemám problém si za to zaplatiť…za dobré veci si rád zaplatím…trošku ma desí ich zmienka o Auction house…no snáď to bude len niečo neškodné a užitočné ako vo wowku…najradšej by som ak by myšlienku AH zahodili….wittku..kedysi keď vyšiel ten nepodarok “ Diablo 3 “ tak som do toho dal peniaze..netrvalo dlho a zistil som čo je to za ….. objavil som PoE….dlho som to hral FREE..lebo tam je všetko FREE..myslím veci potrebné k gamepplay ! ! ! ale ja som taký škrečok aj v iných hrách a začali sa mi hromadiť itemy..tak som si zaplatil za väčší inventár…a to bolo všetko…neviem možno 20 -30 € to stálo ale bavil som sa roky..ináč tie ich kiwi a svetelné meče prdím na ne :))) sú to eln čisto serepetičky ….nič tam nie je také,že nová oblasť za 25 €…..tým chcem proste povedať,že ak bude Diablo 4 pecka ktorá zabaví na dlho a bude tam aj nejaká tá výzva nemám problém hodiť na stôl dukáty…koniec koncov som si zaplatil aj Reaper of souls a aj toho necra mám…veril som,že to nemusí byť zlé….žiaľ…bolo…..spočítaj si koľko stála hra + datáč pri vydaní….+ 15 € necro…..takže uvidíme….už ale budem opatrný a počkám si na prvé skutočné dojmy..názory..recenzie od hráčov a verím,že bude aj demo…ak to chytí dušu…kupujem collectorku ! …amen 🙂
no ja radsej nepoviem kolko som utratil v RAH lebo som veril, ze tie veci budu dobre uz nastalo. Po prichode RoS sa z nich okamzite stal trash. To bola dobra lekcia. V podstate som si predplatil Diablo hry az do konca zivota :DDD
tak to mas blbe ja som vdaka RMAH mal ROS zadarmo pretoze som predaval gemy za goldy a tie som nasledne predal za RM a za to som si kupil ROS
Tady jen pozor na to, že tady se už nehraje na první dojem. Třeba to co jsem napsal v mém druhém příspěvku si myslím že se objeví tak za 3-4 měsíce po vydání, až už budou hráči podchycení.
Mikrotransakce jsou v principu špatné, protoře spolu s nimi vyvstává otázka, zda hra nebyla upravena tak, aby hráče motivovala za ně utrácet, tzn schválně malý počet předmětů, nic moc vzhled atd. Místo našlapaného balíku kompletní hry za běžnou cenu tak tvůrci mohou za to samé prodat za mnohonásobně větší obnos. Další obsah do hry se klidně může platit i bez mikrotransakcí, dříve se tomu říkalo datadisk. Infrastruktura má být v ceně, dříve to taky tak bylo, není to důvod pro existenci mikrotransakcí. Mikrotransakce mají jen jeden důvod proč zde jsou, vývojářům z toho jde více peněz, ten samý obsah prodaný touto cestou vynáší více než kdyby to prodali jako komplentní balík, proto jsem toho názoru, že základní hra (dříve kompletní hra) je tomu přizpůsobena, zcela logické.