Nakresli, vyhraj, jeď!

Loni Blizzard při příležitosti vydání datadisku Reaper of Souls vyhlásil soutěž pro nadané umělce. Za úkol měli ztvárnit hrdiny Sanctuary nebo anděla smrti Malthaela. Mladý vítězný umělec nás provede vznikem tohoto skvostu, pojďme se tedy společně podívat.

Jak již bylo zmíněno v perexu článku, Blizzard při příležitosti vydání datadisku Reaper of Souls vyhlásil soutěž pro nadané umělce. Ve hře byly ceny za více než  $11,000 a dvoudenní výlet do ústředí firmy Blizzard v Irvice ve státě Kalifornii. Kreslíři odeslali neskutečných 3 619 kusů děl, z nichž DevianArt vybral 25 semifinalistů.

Christian Lichtner, tehdejší Art Director Diablo III, měl nelehký úkol vybrat 3 nejlepší výtvory, které nejlépe ztělesnily ducha soutěže. Poté, co se usadil prach, jedno dílo stále vyčnívalo nad ostatní.

Vítězem se stal Andrey Kuzinskiy (Andrej Kuzinskij) se svým portrétem barbara, nazvaným “New Evil”. O několik měsíců později Andrey obdržel dárkové předměty a celoživotní zážitek – dvoudenní výlet z Ruska do ústředí firmy Blizzard, kde se setkal se spoustou lidí.

 

 

 

 

Andrey si prošel oddělení Diablo III, World of Warcraft, StarCraft, Heroes of the Storm, Hearthstone, Licensing, Community, Cinematics,the Anvil. Měl možnost popovídat si se zaměstnanci, při této příležitosti obdržel nad rámec dárkového balíčku tyto věci:

  • náčrtek od nového Art Directora Sama Didiera. Pokud posloucháte kapelu HammerFall, pak vězte, že je to on, kdo dělá obaly pro alba. Můžete jej znát i jako zpěváka. Propůjčil svůj hlas zpěvákovi kapely ETC (Elite Tauren Chieftain) známe ze hry World of Warcraft.
  • karikaturu od Anvil a Storyboard týmu.
  • podpis od Mike Morhaime.
  • taška plná předmětů od Licensing týmu.

Pár fotek a obrázků z návštěvy


Blizzard HQ

 
Andrey a Sam


Karikatura


Vlevo dole náčrtek os Sama, vpravo dole podpis s gratulací od Mike Morhaime

A co na tuto výhru říká Andrey?

Neuvěřitelné emoce. Velké díky všem, kteří mi přiřkli první místo. V soutěži bylo mnoho dobrých výtvorů! Chtěl bych poděkovat všem divákům a účastníkům za podporu a komentáře – bez nich by mé emoce nebyly tak skvělé! Velice děkuji! Jsem velmi šťastný!

Rozhovor s Andreyem, část první

Otázka: Z tvé galerie na DA je vidět, že jsi velmi nadaný kreslíř. Co tě donutilo přihlásit se do Reaper of Souls Fan Art Contest?

Děkuji, jsem velmi potěšený slyšet takovou chválu. Mým hlavním cílem zjistit, v čem jsem silný. Také jsem velký fanoušek Blizzardích her, hlavně Diablo III. To jsou důvody proč jsem nezvažoval neúčastnit se soutěže.

Otázka: Prozraď nám, jaké je tvé umělecké pozadí? Jak dlouho kreslíš? Co tě donutilo kreslit?

Co si pamatuji, tak kreslím. Maturoval jsem na umělecké škole a později získal bakaláře z designu na univerzitě. Byl jsem zrovna v druhém ročníku univerzity, když jsem si poprvé všiml CG . Stalo se tak poté, co jsem potkal umělce jménem Leo Hao. Koupil jsem si svůj první tablet a začal dělat první krůčky s 2D grafikou. Ve čtvrtém ročníku univerzity se Leo Hao stal jedním z mých učitelů a já začal CG dělat na seriózní úrovni. Vydrželo mi to tři roky.

Vysvětlivky:
CG = Computer Grafics, počítačová grafika
Tablet = grafický tablet, podložka na kterou kreslíte a to co namalujete se přenáší do PC, více na Wiki

Otázka: Co tě inspirovalo stvořit obraz barbara nazvaný “New Evil”? Jak dlouho ti trvalo jej namalovat?

Miluju atmosféru, kterou vývojáři Diablo III vytvořili. Byla pro mě velmi důležitým zdrojem inspirace jako pro hráče, ale i jako umělce. Diablo III jsem začal hrát za barbara, protože mám rád tento druh postav. Neměl jsem žádnou pochybnost, která postava by měla být v mém díle. Težko říct, kolik času jsem dohromady nad dílem strávil, jelikož jsem na něm pracoval ve volném čase po práci. Můj odhad je 10 až 12 pracovních dní, chcete-li 80 – 96 hodin.

Otázka: Jaké kroky jsou potřeba k vytvoření uměleckého díla, jako je toto?

Běžně začínám hrubými náčrty. Ale tentokrát jsem doopravdy chtěl zachytit atmosféru, takže jsem udělal několik barevných rychlomaleb. Reaper of Souls používá jinou barevnou škálu než Diablo III. DIII je ohnivější, zatímco RoS je poznamenané smrtelnými doteky Malthaela, anděla smrti.

Všiměte si: RoS má šedo-černou paletu barev, DIII je spíše do žluta a červena.

Během rešerše jsem narazil na spoustu obrázků, kde je vidět dynamická kompozice bitvy a proto jsem se rozhodl jiným, klidnějším směrem. Ale ne zase mírumilovným. Když jsem měl tyto koncepty hotové, jeden jsem vybral a začal jsem pracovat na obrysech a kompozici. Položil jsem si pár otázek a hledal na ně odpovědi:

Jak zachytit nový začátek?

  • Není lepší věc, jak ukázat konec staré kapitoly a smrt Diabla, než zobrazit smrt Diabla. To byl okamžik, kdy jsem se rozhodl pro Diablovu hlavu jako trofej.

Kdo potáhne tuto obrovskou hlavu?

  • Zde jsem si vzpoměl na obrovské kreatury ze hry, které připomínají býky a pomyslel si, že právě tyto monstra mohou být odchycena, ochočena a používána pro tahání obrovských předmětů. Takže právě tito býci táhnou povoz se zlověstnou siluetou Diablovy hlavy.

Ale proč by moje postava vystavila na obdiv hlavu Diabla takto zřetelně?

  • Chce ukázat lidem, že zlo bylo poraženo a není se již čeho bát.

A kde jsou všichni ti lidé a proč je tam takový klid?

  • Mlha ustupuje a na zemi je vidět nepořádek. Navíc mlha odkrývá něco, co připomíná těla lidí. Barbar začíná chápat, že povstalo nové zlo a musí být připraven bojovat s nebezpečím, které se schovává v mlze.

Během práce na obraze se v mé hlavě vše výše popsané spojilo v jeden celek. Když jsem dokončil kontury hlavních detailů, začal jsem obrazu dávat hlavní barvu a tóny. Přidal jsem světla a začal s detaily. V dalším kroku přišla na řadu nová vlna obrysů a oprava barev. Bavilo mě pracovat na detailech a to je přesně důvod, proč nikdy v grafickém editoru nepoužívám různé druhy štětců. Od začátku používám jeden jediný.

Rozhovor s Andreyem, část druhá

Otázka: Do vytvoření fan artu jde spousta času i lásky, to je nám jasné. Jaký je tvůj nejoblíbenější detail z “New Evil”?

Dal jsem si několik cílů, ale ten nejdůležitejší byl namalovat lidské tělo. Myslím si, že znát anatomii lidského těla vám umožní jej namalovat lépe než uměle vytvořené potvory. To je důvod, proč jsem si užil malování hlavního protagonisty.

Otázka: Jako součást hlavní ceny byla návšteva hlavního sídla Blizzardu, kde jsi se mohl setkat se spoustou umělců a vývojářů. Jaké jsou tvé oblíbené vzpomínky na návštěvu Blizzardu?

Byl to den plný emocí! Od první do poslední minuty mi srdce bylo jak zběsilé. Každý moment dne je jak jedna vrstva ohromného, lahodného dortu vzpomínek. Obrovské díky Blizzardu a DA za tento fantastický den!

Otázka: Je něco, co tě během návštěvy Blizzard HQ překvapilo?

Byl jsem příjemně překvapen zjištěním, že zaměstanci si do firmy mohou vzít zvířecího miláčka. Nevím jestli je to v Americe běžné, ale pro mě to bylo něco nového. Mám rád zvířata, ale bohužel žádné nemám.

Otázka: Máš nějaké tipy a triky pro ctižádostivé umělce? Hlavně pro ty začínající, nebo ty, kteří se teprve chystají začít.

Umělec není umělcem, dokud nepřijme fakt, že dělá chyby a že se z nich může poučit. Pokud v díle není slabé místo nebo chyba, nemáš se z čeho poučít, a to znamená jediný fakt, umělec uvnitř tebe zemřel. Miluj co děláš, dělej co miluješ!

Proces vytváření obrazu


Rychlomalba


Rychlomalba


Rychlomalba


Náčrt

Přidání pozadí


Barvy, kontury


Detaily


Finální podoba

Konečný obrázek ve vysokém rozlišení a kompletní galerie ke stažení.

Galerie všech obrázků od lidí, kteří se soutěže účastnili. Galerie postupujích semifinalistů, kteří se utkali o příčky nejvyšší.

Andreyův Deviant a vítězný obrázek na DA.

Zdroj: Battle.net, Deviant Art

Andrey se zůčastnil obdobné soutěže, tentokrát pro Heroes of the Storm, kde obsadil druhé místo! Více na sesterském webu Heroesfan.cz.

3 komentáře u „Nakresli, vyhraj, jeď!

  1. Mno, samozřejmě je vkus velmi ošemetná a zle uchopitelná věc, ale pokud jsem prohlídnul semifinalisty, zaujalo mě kvůli různým věcem hned několik obrazů víc.

    Za provedení mě ale jednoznačně víc zaujal tento, který je, podle mě, technicky mnohem zdařilejší. 🙂
    http://joel-lagerwall.deviantart.com/art/Blizzard-Contest-Malthael-439494679

    (za kompozici bych volil ještě jeden, ale to už sem tahat nechci)

Napsat komentář