Dnes pro vás máme nachystaný obrovský výtah z blue-postů za několik dní. Co vás čeká? Nový patch na PTR, Greater Tier rifty, mágové, barbraři, Comic Con a spusta dalších věcí.
Jako první si zaslouží pozornost nový patch na PTR. V těchto chvílích by měla být skončena údržba na PTR serveru a měl by být nahozen nový patch. Bohužel, spousta lidí má problémy s přihlášením, chybí jim postavy a mají další komplikace. Patch notes jsou již venku, připravíme nový článek s výpisem oprav a vylepšení.
Druhou věcí, kterou bychom rádi zmínili, jsou barbaři. Ve hře je obrovský bug, kdy bonusová kouzla (útoky, chcete-li) neobdrží bonus k poškození (např. vír ze zbraňového Bul'Kathos setu neobdrží bonus k fyzickému poškození). Tento bug by měl být opraven v příštím (nejspíše již současném) patchi. Na tento bug upozornil hráč Nubtro, a jak se zdá, odpověď od Nevalistise a fix na sebe nenechají dlouho čekat:
Zajímavé. Toto nadnesu našim vývoářům, nejspíše se jedná o bug. Můžete si být jistí, že se na to podíváme. Děkujeme za konstruktivní zpětnou vazbu. Tyto komentáře jsou velmi užitečné jak pro mě, tak pro naše vývojáře, ale také pro Theorycraftery a ostatní hráče.
Když už máme otevřený barbary, HollowRain nadnesl několik připomínek odhledně barbarů, hlavně co se týče AI (snapshoting), Furious Charge, LeapQuake a Rend. Nevalistis se snažil aspoň na něco odpovědět a zdá se, že barbaři se dočkají dalších změn:
Snapshotting není věc, kterou chceme ve hře ponechat. Jak si zmínil, nutí hráče dělat věci, které nechceme, aby se staly běžnými. Je pravděpodobné, že Call of the Ancients se dočkají další kontroly ze strany vývojářů.
Furious Charge se na PTR brzy (Soon™) dočká vynikajících změn. Děláme změny v tom, jak si tato dovednost "hledá cestu" (pathfinding), zvyšujeme vzdálenost na kterou lze FC použít a rychlost postavy po použití této dovednosti. Také tuto dovednost dolaďujeme, abyste z ní měli lepší zážitek. Také něteré předměty se dočkají vylepšení tak, aby vylepšovaly tuto dovednost, například legendární ramena Vile Ward budou přidávat zvláštní bonus. Také uvažujeme, že přidáme affix pro obouruční Mighty Weapons, ramena a hrudní brnění, který bude přidávat určité procento poškození k FC. Tyto změny by se měly objevit v dalším PTR sestavení.
Bohužel, ostatní zůstalo nezodpovězeno. Ale zároveň též dodává:
Jsme super-zavaleni nápadama a zpětnou vazbou, kterou nám poskytujete. Naši vývojáři tvrdě pracují na dalších vylepšeních a změnách předmětů a postav, vyrovnání odměn v Greater riftech, pracují též na tom, aby se co nejdříve objevily sezóny a spousta dalších věcí, na které jsem v tuto chvíli zapoměl.
Zdroje:
Jako třetí, v návaznosti na přechozí příspevěk, přinášíme dotaz od Artemixe. Zajímá ho, jaké budou odměny za vyšší Greater rifty. Jestli to bude vyšší šance na legendární věci, víc zkušeností, lepší legendární gemy? Odpovídá Wyatt Cheng, Senior Game Designer:
Zdravím,
Systém odměn v Greater riftech stále není hotový a pracuje se na něm. V tuto chvíli se hlavně zaměřujeme na tyto herní mechaniky: získávání klíčů, procházení Greater riftů, úprava obtížností, multiplayer atd.
Odměny musí odpovídat času a úsilí, které jste GR obětovali. To způsobuje, že systém odměn je zavislý a hodně pohyblivý. V příštím patchi byste měli spatřit počátek odměn v podobě Legendárních gemů. A v tom dalším patchi by již měla být vidět struktura odměn.
Naším cílem je, aby se GR staly něcím, co bude skutečně dobré chodit a dělat vše pro to, abyste dosáhli nejvyšších cílů, které odpovídají vaším možnostem. Stále máme v tomto směru co dělat.
Zdroj: Batte.net
Mágové obdrželi v patchi velké úpravy, PieHole na fóru rozebral, proč zvýšení cen za channeling kouzla je pro mágy obrovské oslabení. Podle Nevalistisova vyjádření se chystá obrat o 180 stupňů a mágové se dočkají úprav a vylepšení:
Zdá se, že jsme se současnýma úpravama netrefili do naší filozofie. Channeling kouzla, jak název napovídá, by měly být více účinější čím déle je kouzlíte.
Připouštíme, že prvotní cena kouzel, která byla implementována v úvodním PTR patchi byla špatná volba a spíše docílila toho, že hráči od těchto kouzel upustili. V příštím PTR patchi odstraníme počáteční Arcane Power u těchto kouzel: Arcane Torrent, Disintegrate, and Ray of Frost. Navíc tyto kouzla obdrží bonusové poškození, čím déle je budete kouzlit.
Tato změna více ilustruje náš původní záměr u těchto kouzel – čím déle je kouzlíte, tím více získáte.
Zdroj: Battle.net
Hráč TumblingDT si všiml, že již nejsou třeba speciální materiály na ukování legendárních předmětů, ačkoliv ve hře stále padají a dají se prodat za 50 000 zlatých. Ptá se, zda si je má schovávat. Grimiku mu na to odpovídá:
V současné chvíli neplánujeme znovu využití těchto materiálů. Ba co víc, v současnosti by neměly padat (ano, ve hře je bug). S klidným svědomím je můžeš prodat.
Zdroj: Battle.net
Předposledním tématem jsou Keywardeni. Ian se ptá, zda Nakarat ze čtvrtého aktu stále dává náhodně jeden z klíčů, jelikož zatím z něho má jen Key of Evil. Grimiku píše:
Každý Keywarden má šanci, že vám dá náhodný jiný klíč mimo ten, který z něho běžně padá. Takže například Odeg the Keywarden bězně dává Key of Bones, ale může zároveň pustit Key of Gluttony, War, nebo Evil . Tyto bonusové klíče mají vlastní loot tabulku, takže nekolidují s normálníma šancema na předměty.
Zdroj: Battle.net
Jako poslední přinášíme informaci o blížícím se Comic-Con. Proběhne 24. až 27. července v americkém San Diegu, Blizzard nesmí chybět, a při této příležitosti odhalil nové sběratelské věci ve svém obchodě. Můžete se těšit na nové hračky s motivy nejznámějších her, z Diablo série v nabídce přibyli 2 roztomilí Treasure Goblini 😉
Zdroj: Battle.net
Baglik
kurna…to sem chtel teda driv jak na podzim 😀 ale dik za odhad
elektrar – souhlasím.
Mě přijde že ten rift neni dobře vyřešenej.. Zabij 300 mobíků do 15 minut, ale žádné mobíky ti tam nedáme. A jako pecku večera ti otevřeme rift, kde budou jen šmejdi z 5.aktu co blokují příchozí poškození. Užij si rift!
Btw k vylepšení kamenů, taky dobrá práce. Chtěl jsem poladit jeden kámen a napsalo mi to chybu, jelikož jsem ho měl v prstenu, tak jsem šel do města, vyndal kámen z prstenu , vrátil se do riftu a tadááááááá špindíra už tam nebyla. Jako to jsem nepobral. To jako máme jen jeden pokus na ten up ?
delosombres: na reflect dmg byla jednoduchá medicína… !!!! Lifesteal !!!!
Enrage (díky za připomenutí R1k0) hned bych to vrátil z5
Myslím že že patch dřív jak na podzim nebude, můj původní odhad byl se spuštěním datáče na conzole ale to si myslím nestihnou, vždyť nerozjeli ještě ani sezóny.
ZDAR NETUSI NEKDO JESTLI TEN PATCH BUDE TREBA JAKO DO MESICE, NEBO TO JE OTAZKA TREBA PUL ROKU??
Dávam T6 – otázka je čo je to dávať T6? Zomriem iba pár krát, nezomriem vôbec, elitku zabíjam 10min alebo 20s? Napr. niekto má všetko napchané do vitality a má toughness niekde na 30-40mil a chodí T6 ale zabiť bieleho moba trvá asi toľko ako elitku na T3 – je to dávam T6? Z určitého pohľadu ano. Dal by takýto hráč Greater Rift 25 – čo je asi ekvivalent T6 – asi nie lebo je tam časovač 15 minút.
Blizzard robi zmeny, ktoré zasahujú obtiažnosťou ďaleko za hranice T6. Aj tí najvymakanejší hráči, čo teraz chodia T6 ľahko nedali viac ako GR31 – takže muselo prísť niečo ako drahokamy, ktoré robia šialený dmg, ale aj to nestačí na viac ako GR38, čo som sledoval, zatiaľ. Samozrejme hovorím o HC, lebo na softe zomriete a idete ďalej v rifte, tam určite dajú aj max skôr či neskôr.
Potom je otázka načo budú normálne rifty T6, lebo s tými drahokamami a hellfire amuletmi to bude naozaj, že už asi každý to pomaly dá. Tým pádom stratí nejaký význam aj ten Paragon800 lebo v GR letia expy neuveriteľným spôsobom. Stačí si pozrieť video – tí čo chodia na softe a idú vysoké číslo riftu, tak nie je problém urobiť 1, 2 úrovne paragonu – ale pozor!!!! po paragone 800!!!! Videl som na PTR, volajme ich nadšencami, ktorí majú už skoro P1000 len tým, že chodia Greater Rifts
Tento nový patch je veľmi diskutabilný a zatiaľ v tejto podobe si neviem predstaviť ako by to fungovalo. Už len fakt, že na otvorenie druhého statu drahokamu potrebujete zdolať GR50, tak neviem ako sa tam na HC niekto dostane. Možno upgradom drahokamov.
Vidím to na dve možnosti – buď to bude pecka alebo strašný omyl.
To jste si ještě nevšimli, že to Blizz dělá aby si ty lidi u tý hry udržel, prostě s tím čachrujou a vymejšlej nový obsah jen kvůli tomu aby lidi zabavil a pak je navnadí na druhý datadisk a Diablo IV.
VRSpicz: Starej reflect byl pěknej design fail. Postihoval hru za glass cannony. Co je horší, postihoval kohokoliv, kdo stackoval DPS, což je bohužel nejdůležitější stat v týhle hře. Tak to dopadá, když jediný na co se Blizzard zmůže, je přidávání desetinných míst do HP poolu potvor.
Ja tomu rikal Enrage nebo Berserk. Byla to mechanika ktera ti rekla ze tu nemas co delat.
R1k0 , to jsi napsal opravdu krásně 🙂 a je to pravda. Vzpomeňme na INFERNO, Reflect Damage, nebo u elitek (ted si nevzpomenu jak se to jmenovalo) že když jsi je bil opravdu dlouho (neměl si na ně) tak si v jejich blízkosti začal chcípat atd. A teď když už tu byla zase nějaká ta výzva ve stylu T6 to jde zase do (_!_) já sice hraju T6 , ale co přijde po patchi mi hlava nebere. Legendary stones které se budou vkládat do prstenů a amuletů…. jako 50% dmg + do primár skillu ? 1000% dmg jen tak za hit ? Jako kam až to dojde ? Budeme rozdávat IKáčka a to i bez dobrého buildu….
AnGeLiNh0 zkus naše fórum.
lidi nezná někdo nějakej dobrej HC clan? :-), ideálně CZ/sk, díky za tip
Ono spis to je tak ze malej Pepicek si sedne k laptopu kde ma tatinek spusteny Diablo a samozrejme to zacne hrat. A co nasleduje? BEEEEEEEE ja nedavam T6, nerfnete to. BEEEEEEEE ten skill nic nedela a nechce se mi skladat slozite celej set. BEEEEEEE me zabiji WD v brawlingu. BEEEEEEE me se nechce farmit legendary matros a bile itemy. BEEEEEE nepadaji legendarky. BEEEEEE monkove a DH umiraji pac dexa nedava armor…… a samozrejme co by blizz pro Pepicka neudelal tak nerfuje, nerfuje az to ponerfuje na takovou zakldni odtiznost za T6 se bude davat i v modrych itemech. Chtelo by to vratit stary lidi co umeli rict "NE". Kdyz nekdo zacal brecet, Blizz odpovedel "Nic se nerfovat nebude a jestli se to nekomu nelibi tamhle mate Lineage, naschledanou". Nejsem proti necemu kde to upravu potrebuje ale u nekterych zmen by se meli zamyslet.
Já to vidím trošku jinak….
Kucí z BLizzu: hele tohle mi přijde moc silný, co to stáhnout dolu ? Tak jo stáhneme to trošku a uvidíme jestli to bude někoho srát. Když ne, tak to necháme a budeme se plácat po ramenou jak jsme dobří!! No a když si hráči začnou stěžovat, tak to předěláme a uznáme svou chybu. Oplácáme to nějakou tou sladkou omáčkou ať se hráči nezlobí a uvidíš, to bude dobrý….
Nechápu jak může někdo říct: tohle je moc silné a týden na to říkat opak a ještě to boostnout oproti stavu který byl než do toho začali vrtat !?!?
Příklad: tento skill dává 560%, to je moc a tak to dají na 480%. To je ale málo a tak to zase předělají na 690%.. Teď to jako není moc ? Tak buď jsem vyndanej já, nebo kucí z Blizzu žerou houbičky…
(soudím podle PTR)
Už dlouho jsem sem nic nenapsal, ale teď jsem si při náhodné návštěvě všiml, že tu polemizujete nad něčím, co je podle mého názoru vcelku nasnadě. Takže proč se Blizzard při balancování chová, tak jak se chová?
V dnešní době existujou dva různé přístupy k vylepšování hry. Ten první, klasický, a dá se říct že i logický, se snaží o celkovou harmonii, tedy má určitej cíl, ke kterýmu patchema směřuje.
Ten druhý, "moderní", na harmonii rezignoval (ve spoustě případů to ani není designově možné), a místo toho se patchema snaží držet hru svěží tím že neustále obměňuje metu. Pro ty z vás kdo hrajou MOBA hry, jsou tyhle dva přístupy krásně vidět na Dotě 2 a LoLku. Patche v Dotě jsou ve většině případů v porovnání s LoL skoro jak hotfixy a stejně tomu je i při porovnání Diabla 2 a 3.
Co z toho plyne: jednoduše nečekejte logický přístup k věcem. Každej buff a nerf má svoje opodstatnění, když se na to podíváte z tohohle hlediska 🙂
serrafin napsal : Prostě to tam flákli a hráči ať odvedou práci (rozčilujou se) za nás. A to mi nepřijde zrovna jako profesionál zodpovědný fér jednání. Konec konců jsme ve všech směrech platící zákazníci a blizz by měl pracovat pro nás.
V tom s tebou souhlasím ale jsem rád že to tak bliz dělá protože takhle to otestuje s nadšením mnohem víc lidí a čím víc lidí testuje tím víc chyb a problémů se odhalí 🙂
Asi takhle, at si myslite co chcete, tak pravdou je, ze blizz nema konkurenci a moc dobre to vi ; )- Takze si muze dovolit temer vse a lidi to budou stejne driv nebo pozdeji zase hrat. A za Diablo jim staci nalakat na datadisk, zaklad, jen jednou a pak zas jen nalakaji na nejaky novy placeny obsah a ikdyby to byl patvor, lidi to stejne vyzkouseji (koupi) s nadeji, ze to uz bude ono, ikdyby si pockali na recenze : ))
BaronDevil666: Souhlasím s tebou. Šlo mi hlavně o to, že vývojáři v blizzu jsou jistě velmi štědře a z našich peněz placení za to, aby pokud možno nic nemršili (channeling kouzla). Chápu že tohle je teprve beta, ale ani do ní si přece nemůžou dovolit dávat věci úplně bez rozmyslu. Tenhle nerf by za naprosto nehratelnej označil snad každej už po 10 minutách hraní s wizem na 70 levlu za použití primárně channeling kouzel. To znamená že blizzard se vůbec neobtěžoval to ani zkoušet. Prostě to tam flákli a hráči ať odvedou práci (rozčilujou se) za nás. A to mi nepřijde zrovna jako profesionál zodpovědný fér jednání. Konec konců jsme ve všech směrech platící zákazníci a blizz by měl pracovat pro nás.
Jinak stejně předpokládám, že i to ,,odmršení,, se neobejde bez následků. To je tak, když se zbytečně zasahuje do něčeho, co bylo plně funkční a řekl bych že i celkem vyvážený.
Snaží se teď měnit úplně všechno a nehleděj na to, že to může být i na škodu.
Každej skill na každý postavě by přece měl bejt hratelnej. To je přece základ.
Konečně udělali změnu pro wizny, protože už mě nebavilo číst v klanu jak tam všichni breči jak na wizny kašlou … 😀 Každopádně děkujem za článek 🙂 jsem tu krátce ale tahle stránka se mi libí víc a víc hned je ta hra lepší kdyź si o ní takhle čteš… Takže jestě jednou. Díky 😉
Serrafin: Ze by ho zrovna moc boostovali…:D Skilly, ktery nikdo nikdy nepouzival stejne zas nikdo nikdy nepouzije a skilly co se pouzivaly a prestaly, se zas pouzivat budou, protoze je zas "odmrsili":D
aneb jak odpovidat aniz by se clovek neco kloudnyho dozvedel 😀
Cau lidi, teda u blizzu uz sem zvyklej na hafo ruznejch chyb a ten total lama nerf na skilly wizarda sem tu uz komentoval nekolikrat, ale ze ho vydaj a sotva 14 dni na to uz pisou o tom ze ho zase stahujou a wize zas budou boostovat, o tom by se mi fakt ani nezdalo :-O. Kazdopadne sem rad ze jim doslo jakou silenou hovadinu vymysleli, ale zaroven me desi ze takovy hovezi napady vubec dokazou v blizzu vymyslet.
Kdyz nad tim premyslim, tak se o nase postavy zacinam docela bat. O vsechny 🙁
Jinak moc diky za nove info a preklad.
Překlady blue postů a jejich soustředění na jedno místo, je fajn ; )-
Jandy jenže jak jsem četl,tak se to nestalo všem.Ale to je teď už jedno,postavy jsou v háji.Nevěděl jsem že o postavy přijdu,takže mě teď mrzí čas který jsem u toho strávil.No budu muset znova.Ale až to bude vše hotový
Neříká se tomu wipe? 🙂
vendysku, já nevím co řešíš? 🙂 Dřív nebo později stejně přijdeš o všechny postavy na PTR… Od toho je to veřejné testování 😉
Po novém patchi na PTR mi zmizeli všechny postavy který jsem tam měl.Bude nějaká náprava,nebo proč se to stalo?Měl jsem tam bara už pěkně vytuněnýho,takže mě tohle docela dost štve!!!!!
Zrovna tyhle kalhoty jsem měl u WD a ten bonus na damage člověka zase posunul kousek dál. Určitě to nebyl nejakěj výrazně OP bonus aby se to muselo hned mazat. WD je hroznej papír a bonus damage se hodil,ale to mě okamžitě napadlo,že to bude první vec co nerfnou.
Me, jakozto wizarda, rozesmala predevsim zmena, ze Depth Diggers nebudou poskytovat svuj lege bonus Wizardum a WD… nekdo proste v Blizzu nema INT classy rad.