Blizzard si pro zvědavé hráče připravil Reddit vlákno, kde se kdokoliv mohl na cokoliv zeptat, a Blizzard na co chtěl odpovídal. Diskuze se měla točit hlavně kolem patche 2.3., ale i tak došlo na otázky ohledně budoucího vývoje. Nachystali jsme pro vás překlad z nejzajímavějších zodpovězených otázek.
Doplněno o další odpovědi, v textu jsou vyznačeny červeně. Díky Setonovi za námět!
Obecné
Otázka: Nějaké plány, jak využít peníze? Mám na S4 nahraných 20 hodin a sesbíraných 600 000 000 zlatých…
Chceme, aby zlato bylo cenější a v příštím patchi tímto směrem chystáme změny.
(TravisDay)
Otázka: Objeví se Ruins of Sescheron v rift mapách?
Ano.
(Blizz_MatthewBerger_)
Otázka: Od vydání Bounties se vyskytlo mnoho případů, kdy bounty se bugla a nešla dokončit. Nemohli byste udělat udělat nějaký druh mechaniky, například popovídat si s Tyraelem, který by vám dal jinou bounty, kdyby se jiná bugnula?
Máme proces na vypnutí bounties, které jsou nefunkční. Ve chvíli, kdy je opravíme, opět je zapneme.
V současné chvíli nemáme jiné plány na přidání mechaniky výměny bounty. Hráči by ji zneužívali, aby si vyměnovali nepopulární bounty. Místo toho chceme mít jistotu, že všechny bounties jsou funkční.(Blizz_MatthewBerger_)
Otázka: Plánujete změny v Paragonech? Například Gold find nebo Max mana jsou podle mě zbytečné.
Nemáme v plánu žádné změny co se týče Paragonů.
(_JohnYang)
Otázka: Chystáte srovnat HP u elitních potvor (žlutá barva monster) s HP u šampionů (modrá barva monster)? Je mnohem jednodušší šampiony než elity.
Je běžné, ale ne zcela pravdivé, že zabít modré je těžší než žluté. Nehodláme narovnat HP, vyhovuje nám současný stav. Affixy a kombinace monster zaručují rozmanitost.
(Blizz_KevinMartens)
Otázka: Jaký je váš názor na současnou diverzitu buildů?
Nebudu zcela šťastný s diverzitou, dokud nebude každý build stejně silný jak pro top hráče, tak pro běžné hráče. To je obrovský cíl v každém našem patchi. Je těžké dosáhnout rovnováhy, jelikož nemáme velký tým top hráčů, kteří by mohli po dlouhou dobu otestovat každý build v každém patchi.
Troufám si tvrdit, že se mnohé zlepšilo v patchi 2.3. Máme zde barbary s Hammer of the Ancients a Seismic Slam, IK se může směle rovnat s top WW buildy. WW+Rend jsou také v kurzu (doufám). Witch Doctor se dočkal Helltooth buildu, který se taktéž může rovnat s Carnevil buildy. Monkové mají generator build a Uliana's build. Jestliže se nám bude dařit dělat svou práci, nastavený trend bude pokračovat.
(_JohnYang)
Otázka: 1) Uvažovali jste o "Stat Squish" (snížení statů)? Číslíčka poškození byla pro hráče stravitelnější a ulevilo by to serverům.
Otázka: 2) Čísla Damage a Health nyní dosahují absurdních hodnot. Když má nepřítel 34 156 843 279 HP a já uděluji 752 325 797 poškození, je těžké se vyznat v číslech, která jsou na obrazovce. Máte nějaký plán na zjednodušení? Mob může mít např. 34,1B a já bych uděloval poškození 752M.
Ne, nechystáme se jakkoliv upravovat staty nebo zobrazovaná čísla, ačkoliv jsme o této věci diskutovali. Situaci monitorujeme.
(Blizz_KevinMartens)
//(B = Bilion – americké značení pro miliardu), (M = milion).
Otázka: Přesunou se vyextrahované legendární síly po skončení čtvrté sezóny do nesezóny?
Ano.
(blizz_rogerhughston)
Otázka: Staré sety (např. Firebird's Finery, Jade Harvester) jsou v porovnání s novějšími, silnějšími sety extrémně slabé. Plánujete je předělat?
100% ano. Interně jsme už upravili hodně z 6 kusových setů, které nyní nemají využití. Hotové jsou: Shadow's Mantle, Might of the Earth, Jade Harvester, Firebird's, Akkhan's, Invoker's a Marauder's. Sunwuko a Inna's se nyní předělávají. Naším cílem je, aby se dostaly na stejnou úroveň jako jsou nynější top 2.3 sety/buildy.
Updatu se dočkáte v patchi 2.4.
(_JohnYang)
Otázka: Spousta věcí se v patchi 2.3 změnila, krom jedné. PRVNÍ A POSLEDNÍ volbou gemu do zbraně je stále emerald. Změní se to někdy?
Buff Amethystu je skvělý nápad, protože benefit, který poskytuje (+Life on Hit) je kompletně jiná volba, než současná první volba Emerald (+Critical Hit Damage). Buff Diamondu (+Elite damage) a Ruby (+Flat damage) je méně zajímavé, jelikož jednoduchou matematikou v závislosti na buildu a zbrani dojdete jediné správné odpovědi. Dále chceme mít Topaz jako gem pro Invoker's set.
(_JohnYang)
Otázka: Chci více místa v bedně, jsem ochotný utratit majlant!
Naším cílem není přidat do hry díru na peníze, která by hráče nutila shánět předměty, díky kterým by nakonec sbírali jenom peníze. Správná (herní) ekonomika odvede peníze tak, že hráče donutí změnit své chování netrávit hodiny a hodiny sběrem zlaťáků.
(wyattcheng)
Kanai's Cube
Otázka: Můžeme dostat možnost vytvořit si Ramalandi's Gift skrz Kanai's Cube? I za cenu toho, že bude hyper drahá…
Toto je častý požadavek, ale v tomto směru nechystáme nic. Ramaladni's Gift je velmi užitečný předmět a unikátní v tom, co dělá. Je skvělé že jej hráči chtějí, rád bych si přál, aby se více naprosto unikátních předmětů (jako je RG( bylo nalezitelných.
(TravisDay)
Otázka: Existují nějaké tajné recepty pro Kanai's Cube, které ještě nebyly objeveny?
Bez komentáře.
(Blizz_KevinMartens)
Otázka: Bude více nových receptů pro Kanai's Cube? Chystají se změny? Hodláte odebrat limit na 9 gemů nebo reforge Ancient předmětů?
Kostka byla velmi dobře komunitou přijata. Časem se dostane na nové recepty, a v současné chvíli nechystáme měnit existující recepty, jsme spokojení s tím jak fungují.
(TravisDay)
Otázka: Jediná věc, která v Kanai's Cube chybí, je "Upgrade Legendary to Ancient". Plánujete přidat tento recept? Mohl by být velmi drahý, například 5xRamadaladongs + 50 Forgotten Souls atd. Buď to, nebo navrátit Auction House pro nesezónní hráče?
Nechystáme "Upgrade Legendary to Ancient" recept. Ancient předměty byly přidány jako dlouhodobý cíl pro hráče při zachování velkorysého drop-rate pro běžného sezónní hráče a skvělého zážitku ze hry.
(TravisDay)
Profese
Otázka: Jak se díváte na současnou situaci s Death's Breath? Tento materiál je jediným limitujícím faktorem v progresu. Farmení a získávání tohoho materiálu se stalo nejdůležitejší věcí, kterou děláme.
Jsme víceméně spokojení se současným stavem. Je důležité, aby každý materiál byl užitečný a cenný. Přidali jsme mnoho receptů do Kanai's Cube, mají sloužit jako místo, kde se se spotřebuje spousta rozličného materiálu. Před přidáním Kanai's Cube lidé považovali Death's Breath za neužitečné, po té co jsme přidali Kostku, lidé chtějí a potřebují daleko víc Death's Breath, což mě nutí říct: "SKVĚLÉ!".
(TravisDay)
Otázka: Co se týče gemů, zvažovali jste nějaký nový způsob jejich využití? Gemů je potřeba dost do začátku, ale později už jich je větší přebytek než zlata!
Interně jsme tento problém už probírali, něco chystáme do dalšího patche. Zatím se s vámi bohužel nemohu podělit o detaily.
(TravisDay)
Otázka: Bylo by možné v budoucnu přidat automatický sběr materiálu na profese?
Chceme zachovat pocit, že tento druh materiálu jsou skutečné předměty. Zjistli jsme, že když se z něcěho stane auto-pickup věc, kolikrát si ani nevšimnete, zda jste jej vzali, nebo ne. Přidali jsme vacuum pick-up (seberete jeden předmět a ostatní stejné předměty se samy posbírají), abychom snížili nutný počet klikání (ozvlášť po zabití Gelatinous Sire).
(wyattcheng)
Herní zážitek
Otázka: Zdravím, máte plány na přidání podpory ovladačů do PC verze Diablo 3?
Nejsi první, kdo se ptá. Konzolové verze mají speciální úhybný manévr, některé dovednosti fungují jinak, kamera má jiné chování. Přidání podpory ovladačů pro PC verzi by vyžadovalo udělat spoustu změn, aby obě se obě verze (PC a konzole) chovaly stejně. Což pro nás není proveditelné. Bohužel, podpora ovladačů se nechystá.
(Blizz_MatthewBerger_)
Otázka: Uvažovali jste určité změny u kouzel, například aby na liště ukazovaly Cooldowns, kolik stojí rage? Například zešednutí kouzla, kterému běží CD a ukázat, kolik času ještě zbývá, než bude použitelné. Nebo u kouzel, které využívají rage ukázat, kolik rage spotřebuji každým použitím.
Dobrý nápad, máme ho na seznamu, ale má nižší prioritu, než jiné UI vylepšení (např. pás s buffy). Rád bych pro tebe měl lepší zprávy, ale promiň! 🙁
(wyattcheng)
Otázka: Bylo by možné poslat HC postavy do "důchodu"? Něco na způsob Hall of fallen heroes". Nenávidím mazat postavičky jen kvůli tomu, aby uvolnily místo novým sezónním postavičkám.
Vím jak se cítíš. Máme nápady, jak předejít bolesti při mazání postaviček jen kvůli tomu, aby se jiná mohla účastnit sezóny. Ale nic neslibujeme.
(wyattcheng)
Otázka: Chystáte možnost zakoupení petů, portrétů, křídel atd.? Wardrobe obrazovka se mi zdá větší než by bylo nutné.
V tomhle směru je potřeba zvážit hodně faktorů, včetně regionálních nebo lokálních trhů. V některých regionech si je hráčí pochvalují, v ostatních regionech se nechystáme je prodávat.
Líbí se mi spousta místa pro zvířata, křídla, rámečky. Snad se nám podaří toto místo využít pro různé odměny. Spousta lidí si asi všimla odměny za dosažení 12. levelu v Heroes of the Storm – rámečku a vlajky. Dále zde máme odměny za Season Journey – psa a rámeček.
(wyattcheng)
Ostatní
Otázka: V herních souborech jsou zvuky, kdy Malthael absorbuje síly Mephista, Baala a Diabla. Například je zde zvukový efekt, kde jsou slyšet útržky z Baalových a Mephistových útoků. Můžete prozradit něco bližšího o tomto alternativním Malthaelovi?
Kdysi jsme s Malthaeleme experimentovali, jednu dobu využíval náhodné útoky založené na Mephistových, Baalových a Diablových.
Zkoušeli jsme je, a došli jsme k závěru, že souboj není tak dobrý. Proto jsme se zaměřili na souboj tak, jak jej znáte dnes.
(Blizz_MatthewBerger_)
Otázka: Kolik energeťáků jste spotřebovali při vývoji tohoto patche?
Pil jsem 2 kávy, 1 Red Bull a dvě dietní koly denně. Můj před tréninkový nápoj má 135 mg kofeinu. Bylo mi řečeno, že bych měl ubrat.
(_JohnYang)
//2dl kávy obsahuje 120 mg kofeinu, Red Bull plechovka 0,25l obsahuj 80 mg kofeinu, dietní kola (Cola Light) 0,33l obsahuje 41,25mg kofeinu. Sečteno a podtrženo, 697 mg kofeinu. Pro zdraví škodlivé jsou hodnoty nad 500 mg! Viz zde a zde.
Otázka: Mohli byste přidat do hry německého trpasličího špice? Mám je rád. Mopsové jsou taky fajn.
Dali jsme do hry kočku.
(Blizz_MatthewBerger_)
//Nevím, nevím, zda je z toho Grumpy Cat nadšená 🙂
Otázka: Dočká se Diablo hodně novinek na Blizzconu?
Dnes máme v merku patch 2.3., ale těšíme se na Blizzcon! Stay tuned!
(Blizz_KevinMartens)
Otázka: Kdybyste se mohli vrátit zpět v čase do dob spuštění Diablo 3, co byste udělali jinak?
Udělali bychom dlouhou public beta. Myslím si, že by se podařilo podchytit spoustu problémů.
(Blizz_KevinMartens)
Zdroj: Reddit
Sledovali jste Reddit vlákno? Jaký je váš názor na vývoj D3 v patchi 2.3.? Myslíte, že by si i jiné odpovědi zasloužily překlad? Napište na witekcz@diablofans.cz a do článku je přidáme!
pan HU – easter egg, je na hráčích, aby je objevily 😉
JÉ ! SE TO POSTLO DŘÍV NEŽ JSEM CHTĚL 🙁 Čili …. metoda pokus omyl – občas něco do té kostky strčím jen tak a zkusím …viz. 3 Vaulty denně přes ring…. 🙂
@Seton – díky! Našel jsem ještě jeden, který by mohl být zajímavý.
Mě nejvíce zaujala odpověď BEZ KOMENTÁŘE !
Nejde, tady edit :(, máš to v mailu @Vitekcz ;). Přidal sem 3body, který podlě mě mají informační hodnotu a mohli by hráče zajímat 🙂
Ahoj, díky za článek, mám načteno z original postu a chybí mi tu 2 věci, které by mohli hráče zajímat. Napíšu do mailu, podle instrikce ;).
Good job!
Já jsem přešel na slam barba protože se hraje méně než hota a moooc si to užívám. Palec nahoru pánům z blizzardu. Opravdu jen doufat aby se jim toho povedlo u všech postav.
hota vystridala ww, jak tak koukam na top 10 🙂
KroneCZ: myslim to tak at tech dobrych hratelnych setu a legendarek vymysli vic, ne at padaji casteji, spise naopak bych byl radeji kdyby padali alespon 10x mene, aby konecne meli nejakou hodnotu.
Už je to delší dobu- ještě před matchem, jsem (tady) psal, že se těším na HoTu a že zase bude hratelná. Nevím kdo to byl, ale odpověděl že HoTa už je mrtvá- že s tim top rifty nepůjdou no a podívejme.. Takže velká spokojenost…..
To ender:
Myslím si že víc setum, legendárek atd. je zbytečné, jasně každý by chtěl vše co nejdřív ale tím by se z Diabla stala hra na dvě věci. Takhle tomu musíš obětovat nějaký ten čas aby si se dostal k nejlepším setům a legendárkám .
Myslím že patch 2.3 je dost dobrý. Kostka potěšila a když po nějaké době budou nové recepty tak to bude super . Hodně mě taky potěšil set na Crusadera měl jsem pocit že na nějak v poslední době nějak pozapoměli. Naštěstí mě vyvedli z omylu.
Za me ( barbary ) zatim spokojenost. Máme 3 hodne vyrovnane buildy na max. G-rifty i do party (IK+rend , IK+hota a WW) a navíc ani seismic slam neni nejhorsi. Tohle kdyby se povedlo u vsech postav tak smekam.
vic setu, vic kvalitnich legendarek, vic skillu, moznost hrat stejne kvalitne s vice styly u jedne postavy – v rijnu v Praze na road to blizzcon vam to vysvetlim at to neni styl:p