Sezóny a obouruční zbraně

Okurková sezóna je v plném proudu, zástupci Blizzardu si užívají zaslouženou dovolenou, a tak se moc novinek ohledně Diablo 3 neobjevuje.  Dneska tedy jen ve zkratce. Blizzard testuje vylepšení obouručních zbraní a na PTR byly spuštěny nové sezóny.

22.7. byly na PTR oficiálně spuštěny sezóny. Jak jsme vás informovali v jiném článku, sezóny budete začínat od nuly, s čistým štítem a odměnou vám bude postup žebříčkem, exkluzivní odměny, unikátní legendární předměty a achievementy. V ten samý den začala oficiální první PTR sezóna. Více k tomu napsal Vaneras:

 

První testovací sezóna začíná dnes! Hrdinu si vytvoříte tím, že jednoduše zaškrtněte "Seasonal Hero" během vytváření nové postavy. Toto zaškrtávací políčko se nachází pod listem s výběrem postav.

Mějte prosím na paměti, že během celého testovacího období několikrát sezónu ukončíme a znovu začneme, abychom zjistili zda všechno funguje správně a zda funguje správný přesun dat.

Pokud máte jakýkoliv nápad, návrh, prostě cokoliv, nebojte se napsat na naše fóra. Jakákoliv zpětná vazba je vítaná.

 

Diskuze ohledně tohoto tématu pokračuje v jiném vlákně, hráče pr13st zajímá, zda sezóny budou dostupné ihned se spuštěním patche 2.1. Reaguje Vaneras:

 

Naším cílem je, aby sezóny byly spuštěny v ten samý moment, kdy bude spuštěn patch 2.1. Zatím bohužel neznáme přesné datum vypuštění patche na Live servery.

Sezóny jsou věc, která bude implementována do patche 2.1, ale ještě nebylo rozhodnuto, kdy první sezóna začne.

Zdroje:

Battle.net

Battle.net


Mnohem zajímavější a obsáhlejší post provází změny v obouručních zbraních. Blizzard by je rád učinil stejně použitelné jako dvě jednoruční zbraně. Do třetice opět Vaneras:

 

Už nějaký čas uvnitř týmu diskutujeme ohledně vylepšení obouručních zbraní. V tuto chvíli jsou z jistých důvodů dvouruční zbraně téměř vždy méně silné než dvě jednoruční zbraně. Toto bychom chtěli změnit a upravit je do použitelného stavu. Máme dvě možnosti, jak toho docílit:

1) Vytvořit novou pasivní dovednost pro barbary, monky, witch doctory a wizardy, která by vylepšila použití dvouručních zbraní.

2) Vylepšit obouruční zbraně a upravit Heavenly Strength

Po té, co jsme interně vyzkoušeli obě možnosti, rozhodli jsme se pro druhou. Toto řešení má dva žádoucí přínosy: Za prvé, každý si toho ihned všimne, jakmile seberou obouruční zbraň a uvidí porovnání DPS a zjistí, že je podstatně vyšší, než dvě jednoruční zbraně před patchem 2.1. Za druhé – změnit jednu passivní dovednost je podstatně jednodušší, než úprava/přidání 4 passivních dovedností.

V následujícím PTR patch budou mít obouruční zbraně zvýšené poškození o 23 % až 26 % Naším cílem je, aby sestavy (buildy) obsahující dvouruční zbraně měly totožné DPS jako sestavy s dvěma jednoručníma zbraněma. Kompromisem je, že obouruční zbraně umožní lepší využití zdrojů (resources) a udělování většího poškození u dovedností s velkým CD. Záměr u dvou jednoručních zbraní je, aby více profitovaly z proců, Life on Hit, a přidávaly více jistých statů. V současné chvíli je mezi jednoručními a dvouručními zbraněmi propastný rozdíl a lidé věří, že dvě jednoruční zbraně jsou vždy ta správná volba.

Takže si to shrňme:

  • Poškození obouručních zbraní bylo navýšeno o 23 % až 26 %
  • Týká se to těchto zbraní:
    • Dvouruční palice
    • Dvouruční mocné zbraně (Mighty weapons)
    • Dvouruční sekery
    • Dvouruční řemdihy
    • Dvouruční tyče
    • Dvouruční meče
    • Daibo
    • Tyčové zbraně (Polearms)

V přímé navaznosti na tyto změny, Heavenly Strength má nyní o 20 % nižší poškození. Co se týká těchto změn, crusadeři budou mít jen minimální zvýšení poškození. Tato změna je retroaktivní, budou upraveny již existující předměty pro level 70 všech kvalit.

Máme v záloze další změny, pokud to bude potřeba. To, co jsme nyní udělali, by měl být krok správným směrem, aby dvouruční zbraně byly užitečné pro všechny třídy.

 

Jiné vlákno z PTR feedback fóra ohledně tohoto tématu má velmi živou diskuzi, a zdá se, že jej sledoval i jeden z herních designérů John Yang a poskytl obsáhlou odpověď na otázku od hráče jménem BruceWayne, jak to bude s druhou dírou do zbraně. Vaneras ji přeposlal do jím založeného vlákna.

 

Jedna z věcí, která se velmi často objevovala, a kterou jsme u dvouručních zbraní zvažovali, bylo navýšení statů. Bohužel, mělo to nechtěnené následky, a to zvýhodnění jedné třídy – crusader

Přidání extra díry do obouruční zbraně se velmi dobře převádí na DPS. Ano, mohli jsme to udělat, ale jak správně někteří hráči poznamenali, Critical Hit Damage je pro nás velmi problematický. Jelikož se násobí s Critical Hit Chance, stává se z něho až moc důležitý. Raději bychom zvýšili základní poškození obouručních zbraní než abychom zvýšili Critical Hit Damage.

Jeden, až poněkud extrémní, příklad za všechny. Pokud bychom zvýšili základní poškození obouručních zbraní 10x, obouručky by tímto nepotřebovaly ani extra díru a ani extra staty aby se vyrovnaly jednoručkám. Tento příklad nám ukazje, že máme pokračovat v tom, abychom udělali rozdíl mezi obouručníma zbraněma, které dělají větší poškození a lépe využívají zdroje a jednoručníma zbraněma, které generují více "proců" a mají užitečnější stat. Také nám ukazuje, že se nesmíme rozhodnout pro řešení, které dává výhodu v podobě vyšších statů u crusadera nebo zhoršuje problém s Critical Hit Damage.

Současný přístup k obouručním zbraním je bezpečný. Nechceme jít z extrému do extrému a udělat z obouručních zbraní "jedinou volbu". Snažíme se o to, aby naše kroky byly bezpečné. Děkujeme vám za zpětnou vazbu, návrhy a matematiku – jen tak dál!

 

Zdroje:

Battle.net

Battle.net

26 komentářů u „Sezóny a obouruční zbraně

  1. paragon 509 a už ťa to nebaví? 😀 Ja mám teraz 370 a pri hre doslova zaspávam, skutočne doslova, často sa prichytím, že držím shift a sekám do prázdna alebo je po mne 🙂 U Diablo 2 sa mi to nestávalo, hoci som bol o poznanie mladší hehe, však mi už tiahne na 40tku. D3 ma bez debaty baví, ale keby bolo D2 v tejto grafike, tak by mi to bohate stačilo. Mňa by potešilo, keby si môžem paragon body dávať nielen do terajších vlastností, ale aj do jednotlivých kúziel, v tomto bolo D2 skrátka dokonalé.

  2. Prajem pekný deň, môj názor na toto všetko dianie je, že pokiaľ Blizz niečo robí, tak to je len dobre! Keď prestanú byť aktívny, tak to bude len a len zle, ale však oni dobre vedia že biznis je biznis. Ja mám 509 paragon a hra ma momentálne chvílami nudí a tak testujem PTR a hlavne SEASON. Viem že prídem o všetko ale trochu zmeny nezaškodí. Zmien je až až!!! Nové lokácie (Horazons Rift, The Wiziers Dilema…), dúhové a zlaté portále, ai…. Teraz keď už fakt hra D3 NEBAVÍ…tak zapnem perfekt napodobeninu SACRED 3 a to je fakt niečo…nová grafika, lepší systém postupu ai., len to má 1 veľkú chybu – zahrať raz a dosť! K D3 sa budem vracať celý život…:)

  3. Přídání jednoho primárního statu k 2H nebo zlepšení jejich unikátních vlastností. 2H zbraň je velká zbraň pro obě ruce a musí dávat pořádný šlupky za cenu snížení výdrže jako v realitě. Tedy i silnější unikátní vlastnosti. Na ja, ale to je moc práce za nic peněz pro ně, tak se po 14 letech koukli na D2, okopčili úpravu a zvedli základní dmg a vymalováno. Já se snad kouknu do D2 na ty dvouručky a určitě tam bude na těch 2H zvýšena 2H dmg pro 2 ruce o oněch 23-26% oproti držení v 1H u barbara. 😀

  4. Marnost nad marnost. 2H zbraně dostanou systém, který tu byl před 14 lety a po dvou letech konečně někdo pochopil, že nic novýho asi nevymyslí. Z permanentního tichého beta testu kdy se jeden patch XY fixuje jiným patchem YX se stane regulérní betatest sezon na ostrých serverech, kde už si ani nehrajeme na to – že dáváme něco funkčního a prostě to nedodělané hodíme na hráče, oni se s tím nějak poperou a až si budeme myslet, že to je ok – tak to několikrát smáznem a pustíme to od nuly. Diablo 3 je fakt hra, na které je vidět, že my jako hráči ve skutečnosti sneseme prostě všechno a blizzard si dělá co chce a ještě si za to nechává platit – nevím, jestli plakat nebo zvracet:/

  5. K tomu co je teď nechť na 2H zbraních přidají možnost všude 5. primárního statu. Se z tý korektivní vyvážený předposr…. tak přeplácávaj až se k něčemu hnou u 2H po 2 letech a stejně pak využívají systém starý 14 let z Diabla 2 nakonec. :DDDD nebo spíš BUUUUUUUU 🙁

  6. Ano, dvojručné zbrane sú tŕňom RoS a nebyť crusadera, tak asi len mizivé percento hráčov by ich používalo. A tu sa asi dostávame aj ku koreňu celého problému, lebo tento class ako jediný čerpá z akých takých výhod dvojručných zbraní. Keby nebol crusader, tak by už asi dávno našli prijateľný spôsob ako upraviť dvojručky, ale tým, že ho tu máme, tak asi bude sakra ťažké nájsť ten balans kedy to nebude OP pre crusa, ale ešte výhodné napr. pre Monka.

    Osobne si myslím, že sa pustili správnym smerom, hoci k úplnej spokojnosti všetkých to asi nebude možné dotiahnuť. Nemyslím si, že rýchlosť dvojručiek je problém na HC, je veľa buildov, kde attack speed vôbec nehrá rolu, ale práve dmg zbrane je rozhodujúci. Dmg je jedna vec, ale kompenzácia za staty, ktoré sú na offhande bude dosť náročná, hlavne možnosť 10% crit chance. Mohol by to čiastočne vyriešiť jeden-dva staty navyše, čiže miesto primárnych 4 by bolo 5 alebo 6, vrátane možnosti statu na zvýšenie %skillov. Hoci takto by gamblovanie iných statov bolo ťažšie. Alebo aj navýšenie max hodnoty statu, keď 2xjednoručka alebo 1H plus offhand dávajú maximálne 1500, tak aj dvojručky by mohli rolovať do tejto hodnoty a nie do 1150.

    Každopádne na PTR sa už zmeny objavili aj spätne, takže zrazu mám Maximus s 3600dmg ale aj Warmonger s 3900dmg a to už začína byť celkom zaujímavé. Určite to nebude také, že každý zrazu bude chcieť mať dvojručky, ale už to aspoň začína v určitých prípadoch prinášať možnosť ich použitia.

  7. Sranda je, že mě vlastně žádný rozumný dvouručky pro Crusadera nepadají. Pořád chodím s jednoruční zbraní.
    Druhá věc je, že jestli chtějí oříznout pasivku, tak doufám, že to nevýšení bude větší jak ořez. To by pak Crusadera zašlapal Witch Doctor do zapomění.

  8. Je to krok správným směrem, akorát jsou tu pořád 2 problémy, které se asi nikdy nevyřeší.
    1. Attack speed je moc OP a s ním související procování všeho plus rychlejší generace resource je prostě imho lepší volba, hlavně na HC.
    2. 2 dobrý zbraně plus 2 gemy budou vždy vzácnější a cennější než jedna obouručka.

    Logicky to nikdy nemůže být vyvážené, ne v týhle hře. Ve hrách typu Baldur’s Gate to třeba jde, ale tady asi těžko.

Napsat komentář