V tomto článku naleznete několik základních informací, které se týkají postavy Monka v očekávaném datadisku Reaper of Souls. Jedná se především o popis nových aktivních a pasivních skillů, zásadních změn stávajících skillů a přehled chystaných nových setových předmětů do datadisku + informace o úpravách současných setů. Monk, stejně jako ostatní postavy, projde v datadisku mnohými změnami, co se skillů a vybavení týče. Vzhledem k tomu, že do vydání nějaký čas zbývá a je velmi pravděpodobné, že dojde ještě ke změnám v dovednostech jednotlivých charakterů, nebude tento článek zaměřený na konkrétní použitelné buildy. Ty případně doplním, jakmile se bude uzavřená beta blížit do finále a bude pravděpodobné, že ohledně balancování dovedností jednotlivých postav už Blizzard nebude experimentovat.
DOVEDNOSTI – SKILLY
Pasivní skilly:
Jako všechny charaktery i Monk získá možnost na levelu 70 využívat zároveň 4 pasivní skilly (což je o 1 více než tomu bylo nyní na levelu 60).
Zbrusu nové pasivní skilly pro monka:
1) Unity – každý společník zasažený vaší mantrou zvyšuje vaše i své poškození (damage) o 5%
2) Momentum – pohyb o 30 yardů zvyšuje vaše poškození o 15% na 4 vteřiny
3) Mythic Rhytm – každý třetí zásah ze skillů, generujících spirit, zvyšuje vaše poškození skillu, utrácejícího spirit, o 40%
Nový aktivní skill – Epiphany:
Epiphany zvyšuje vaši regeneraci spiritu na 35 spiritu za vteřinu a umožňuje vašim útokům na blízko okamžitě zasáhnout váš cíl po dobu 15 vteřin. Navíc jste po dobu aktivního působení dovednosti imunní vůči všem Crowd Control efektům. Cooldown tohoto skillu je 90 vteřin a je dostupný od levelu 61.
– Runa Desert Shroud – naplníte se pískem a vámi obdržené poškození je redukováno o 50%
– Runa Ascendance – nabijete se blesky, které způsobí, že váš další útok po pohybu 10 yardů omráčí (stun) nepřítele na 1,5 vteřiny
– Runa Soothing Mist – naplníte se vodou, což zajistí vyléčení vás a vašich společníků v dosahu 30 yardů o 20.632 života. Hodnota léčení se navyšuje o 25% z vašeho bonusu, který máte v lečení pomocí health globes
– Runa Windwalker – každý nepřítel, který je zabit v průběhu vašeho Epiphany, zvyšuje vaši rychlost útoku (attack speed) o 3% po dobu zbývajícího trvání Epiphany
– Runa Inner Fire – pohltí vás plameny, které zařídí útok do nepřátel za 353% vašeho poškození ohněm (fire damage)
Změny v mantrách:
Zásadních změn se v Reaper of Souls dočkají i mantry u monka. V datadisku již mantry nebudou mít nastavené trvání jako doposud, ale jsou automaticky aktivní od samého počátku a dělí se na aktivní a pasivní část této dovednosti. Pasivní část skillu je, jak již bylo zmíněno, aktivní automaticky a nestojí žádný spirit, kdežto aktivní část mantry, dodávající různé bonusy (vyšší poškození nepřátel, štít apod.), stojí 50 spiritu a je možné ji využívat dle svého uvážení a dostatku zdroje podle potřeby. Jednotlivé vlastnosti manter a jejich run v datadisku také prošly několika úpravami, na které se detailně podíváme v případném dalším článku, týkajícím se konkrétních herních buildů.
SETOVÉ PŘEDMĚTY
Raiment of a Thousand Storms (6 předmětů)
(2) set : +500 Dexterity
(4) set : Přidá 15% to Lightning Damage
(6) set : Kdykoli se teleportujete na nepřítele, vypustíte blesky na všechny nepřátele v okolí za 100% vašeho poškození
Shenlong's Noble Path (2 předměty)
+250 Dexterity
Zvýšení regenerace spiritu o 1.00 za vteřinu
Inna’s Grandeur (5 předmětů)
(2) set : +250 Dexterity (zvýšeno ze 130), zajištění 124 života za utracený 1 spirit (nové)
(3) set : Zvýšení regenerace spiritu o 2 za vteřinu (zvýšeno z 0,33), redukce potřebného spiritu na skill Sweeping Wind o 70
(4) set : Získání základního efektu všech 4 manter napořád
Osobně se, jakožto velký fanda Monka, těším na vydání datadisku i na nové možnosti, které tohoto drsného a nebojácného válečníka čekají. Dle dosavadních zkušeností z hraní bety musím napsat, že zůstal vynikající mlátičkou a zároveň výborným společníkem, který dokáže výrazně podpořit partu, ať již co se přežití a odolnosti týče, tak i v síle útoku. Kreatury z pekla, třeste se!
no ako pozname Blizzard tak skilly vsetkych postav bude neustale doladovat, menit, nerfovat, obmienat, modifikovat alebo aj posilnovat. Takze asi tak…
Musím z ľútosťou konštatovať, že moja najobľúbenejšia postava Monk bude iná v RoS ako bola doteraz. Prakticky 90% paragonovov mám s monkom a hoci nikdy som ho nemal šialene dps silného prežil všetko a už som vedel ako s ním hrať. Po nakopírovaní do PTR so zistil, že tak ako som ho hrával to nepôjde. Proste som musel hneď prekopať svoj build aby som niečo dokázal urobiť na obtiažnosti Hard. Hrám iba HC a expert by už bol úplne rizikový v tomto smere. Vo vanille chodím MP4 solo.
Keď som už prekopal build, tak to bolo lepšie, ale stále si zvykám na trochu iný štýl hrania. Určite bude aj Monk super, len mi nepadli tie správne legendárky. A zas sa dostávame k tomu, že pravá zábava začína, keď vám popadajú lepšie legendárky. Potom sa bude meniť aj build.
Celkovo nový monk je pripravený na utrácanie spiritu oveľa viac lebo ho generuje neskutočne rýchlo, teda hlavne primárnymi údermi. Preto by už teraz malo úplne vymiznúť so setu Innas Grandeur že Sweeping wind bude stáť o 70 spirit menej. Ano teraz je to veľa a chvíľu trvá nazbierať 70 spiritu ale v RoS 2krát udriem to moba a už to tam mám. A dúfam, že je to len bug, ale ako som spustil sweeping wind a udrel som do suda alebo do iných rozbíjateľných predmetov, tak sa mi neresetoval timer na ňom a odišiel. Takže som si ho nevedel dlho udržať keď tam neboli monštrá.
A posledná vec, ktorá tu už viackrát odznela a čím ďalej ju musím viac zdôrazňovať aj ja, je tá, že výsostne blízky boj Monka alebo Barbara už v RoS asi nebude len ich doménou, ale všetky ostatné classy budú rovnako dobré v tomto ohľade. Wizard so správnymi legendárkami je lepší na blízky boj ako barb alebo monk a toto ma trochu mrzí.
Hram monka NO AH , a solo MP4 uplne v pohode dokonca chodim aj IM ale iba MP 2 a davam to.
Na zmeny sa urcite tesim ale som zvedavy na Crusaidera takze najskor ten a potom navrat k monkovi.
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Peza-2460/hero/31379201
spiderer: Nojo no to máš tak když se zařekneš že na AH se ani nepodíváš a nic tam nekoupíš a jedeš jen nato co ti vypadlo a padají ti jen kraviny. 😀
MP.3 37 000 HP, 375 allres a 40 000 DMG já vím je to k smíchu.
No já se nemužu dočkat až si udělám fire monka… essence burn + fire storm do toho protáčet mantru se shieldem to budou pukance 😀
Vymyšlení a zasazení monka do hry bylo pro mě jedno z nejlepších a nejšťastnějších rozhodnutí, které v D3 vývojáři učinili. Dlooouho jsem za něj nehrál, pač na řadu přišly další postavy, které nemám tak ohrané, ale určitě se v datáču, hned po vyzkoušení Křižáka, k monkovi vrátím a rozcupuju monstra svým kung-fu.:P
JirkaK – S monkem nemam problem jit MP10 solo bez barbarich buffu = cely MP skalovani je pouze o gearu. Ve vanille uz clovek vi co ma od jakeho monstra cekat, takze se clovek na ten boj muze psychicky pripravit. V parte jsme sli kryptu na MP10 na HC a stacilo 60k HP, 600 allres a 200k DMG, sem tam nebyla nouze o divoke sceny s cervenou obrazovkou, ale to se krome barba tykalo vicemene vsech ostatnich clenu party 🙂 Monk se da samozrejme postavit i mnohem defenzivneji a potom ani s nim neni problem prezit skoro vsechno, jen to vzdycky bude proti barbarovi vetsi adrenalin 🙂
No nevím ale kámoš má s Monkem připadlí kalhoty když hraje sólo MP 1 😀 tomu říkám hrdina. MP 4 jde se mnou. Jen škoda že já to chodím MP 3 sólo 😀 ne že bych byl nějak hrdina ale myslím i že jsem na tom líp a to s halajdáčkem ( Witch Doctorem ).
A když hrajeme tak se mě skrývá za záda. Takže já se těším na opravdového zabijáka a to WD.
Gold Eagle – monk vydrzel vzdycky vyrazne min nez barbar, nicmene v RoS bete se s nim da celkem obstojne chodit i Torment, akorat narozdil od barbaru se statickymi 100% HP to u mnicha v ty rudy bance tancuje jak ozralej rumun 🙂
"Získání základního efektu všech 4 manter napořád"… tento boost je fakt nadherny 🙂 Tesim sa aj ked este kupu RoS hned po vydani zvazim.
Monk je největší drsňák a mlátička, když si stoupne za barbara 😀
Jinak sláva monkovi když má cyclone strike. Nejlepší skill ve hře!
Co jsem tak testoval na PTR, tak Monnk s 2x větším dmg v boji u elitek vydží míň než Barbar s WW na regeneraci + regenerační otočkou + superstition + dalšíma věcma dle chuti každého soudruha. Přesto, že ten barbar ty elitky pižlal déle.
Já nejsem moc dobrej na psaní článků ale mám v přípravě wizzarda.:)
Monk vypadá velice dobře, těším se na něj 🙂
Tal_Rasha – jeste chystam po patchi obsahlejsi clanek ohledne moznych buildu atp, ale ted kdyz jeste neni jisty co posili a co ponerfuji, tak by to mohlo byt zbytecny a vytvorit jen prehnana ocekavani 🙂 Kazdopadne monk i v RoS bude vyborny char s vicenasobnym vyuzitim – muze byt snadno dmg dealer i super support.
Crusadera chci zkusit taky, ale porad to vidim, ze primarni charakter bude mnich, mam na HC pro jistotu pripraveny 3, kdyby se mi to nahodou vymklo z rukou 🙂
Monk je podle mě best…ale v RoS budu na pochybách, protože nemám tušení, jak se mi zalíbí Crusader..
Aj keď krátke, ale poučné. Monk je best aj pre mňa, tak sa teším na ďalšie články 🙂 Díki za info spiderer.