Optický klam, změna barev výzbroje a jen 1 místo pro gemy

aaa-diablo3-logo Po smršti novinek se samozřejmě
ani Bashiok nemohl nechat zahanbit a poté, co běžně reaguje na jeden dotaz
denně, se nyní vyrojila spousta jeho dopovědí. Nejprve si jeden
z fanoušků všiml, že je na tomto obrázku
asi nový typ zbraně. Bohužel jeho nadšení asi netrvalo příliš dlouho,
jelikož šlo prý o optický klam.

Byl to jen obyčejný meč se sekyrou.

Další vlnu zájmu samozřejmě způsobila možnost kustomizace postavy
pomocí barev. Bashiok upřesnil, že půjde o změnu barev
určitých částí výzbroje, například pokud půjde o vícedílné brnění, bude možné obarvit jen určité části.
Prý je to proto, že jsou celá brnění designována tak, aby vypadala
zajímavě, což by samozřejmě při použití jedné barvy na celý komplet
nebylo možné.

Vyvstanula zde také otázka gamblingu a také prosba
o jeho zachování. Ohledně této věci prý ještě není rozhodnuto, ale
jednou z možností je i využití současného systému tvorby předmětů a
náhodných afixů, které pak v důsledku budou znamenat vytvoření (craft) náhodného itemu.

Zajímavá připomínka byla na kvalitu textur postav na webových
stránkách. Prý jsou jejich textury nekvalitní. Je to dáno
tím, že postavy jsou velké a pokud se na ně podíváte v screenshotech,
vypadají lépe. Důvodem „horší“ kvality textur je jak náročnost na
jejich vytvoření tak také značné vynaložení výkonu počítače na jejich
vykreslení při samotném hraní, což by zbytečně zatěžovalo jeho výkon.
Toto je prý ideální kompromis, který má také pomoci k tomu, aby bylo
úsilí vývojářů věnováno důležitějším věcem.

Posledním dotazem bylo to, jestli kovář bude schopen přidat pouze jednu
pozici pro gemy či náhodné množství. Zatím je to prý tak
že dokáže přidat maximálně jednu pozici na víc.

Téměř poslední tečkou (ještě budou Garnovy dojmy z hraní dema)
letošního Gamesconu je shrnutí návštěvnosti. Letos jej
navštívilo o 9 tisíc návštěvníků více než loni, celkem tedy
254 tisíc.

50 komentářů u „Optický klam, změna barev výzbroje a jen 1 místo pro gemy

  1. Tak tak, ty postavy na webu jsou moc velké. Stačí je zmenšit na velikost jakou mají ve hře a pak je to v pořádku, textury mi přijdou dostatečně kvalitní (alespoň u postaviček). Co se týče kvality obecně, tak Bashiok uvedl, že ve hře bude klasicky options. Věřím, že to bude jako u SC2. Finální hra na ultra nastavení vypadá mnohem lépe než jakékoliv screenshoty vydávané během vývoje.

  2. Tak jsem přemýšlel (celkem nezvyk) o tom kolik toho Blizzardi vůbec pustí ven, nejen na Blizzconu ale celkově. Mi připadá že je lepší toho moc neříkat, aby si lidi hru koupili nebo byli potom překvapení, třeba Act bosse si myslím, že nemusí ukázat vůbec, stejně jako nic o příběhu, ten trailer úplně stačí k tomu, aby člověk věděl že o zabíjení potvor nouze nebude. Další postava, trochu upřesnit bojový systém, nějaké ty skilly a multiplayer… to by podle mně stačilo. Nemyslím si, že nám prozradí celý příběh, všechny NPC a k tomu navrh dají demo. Teď je třeba v demu hodně věcí jinak, už i to že jsou dvě verze dema, kdežto v d2 bylo demo prakticky stejné jako plná, akorá očesané.

  3. Vzhledem k tomu, že také něco pamatuji, bych navrhoval, aby po nějakém např. registračním procesu, bylo využito možnosti ignore listu či jiné formy zneviditelnění některých uživatelů v příspěvcích i diskuzích (nebo naopak white listu). Odpadne tím moderace a jiné -ace a každý častější čtenář bude mít klid :-) Z trochu jiného soudku: blíží se rok 2012 a d3 bude asi jedna z posledních her co si zahrajeme (když stihnou v blizzardu vydání), tak se hoďte do klidu a místo prkotin se učte jak přežít v divočině 8-)

  4. Psychopat – podle toho jak hra vypadá by měla šlapat i na mém nedávno ještě používaném stroji s A4400+ a Radeonem1600XT, takže hodně těžký low end, kterej už je spíš raritou, rozběhl jsem na něm i Crysis v koukatelném nastavení, takže pokud by mělo mít Diablo vyšší nároky, bude to jen důkaz příšerný optimalizace, takže prostor pro rapidní zlepšení bez extra hw nároků je to víc než velký. Volba pro lepší či horší nastavení rozlišení textur už je tu snad aspoň deset let, nevím proč by Diablo 3 mělo být výjimkou, když jde v podstatě o automatizovaný proces bez nějaký extra práce, která by snad měla zbrzdit vývoj. Proto považuju to co řekl ten Bashiok jen za snůšku výmluv.

  5. Moj predosli prispevok nemal byt chapany ako „offense“ voci tomuto webu. diablo3.cz je paradny web – rescept! 8-) a ano zverejnujte vsetko, co blizz pusti. Mne len vadi, ze je toho zo strany tvorcov presprilis a nasledne reakcie vacsiny fans mozu kontraproduktivne ovplyvnit vyvoj hry. howgh

    ;-)

  6. @Moredecay: v dnesnej dobe je nemyslitelne aby projekt ako diablo3 prisiel len tak z nicoho nic resp. len s informaciou ze sa na tom pracuje. Takyto hype je nutnost u nakladnych veci a v blizzarde tak ako v kazdej rozumnej firme velmi dobre vedia ze aj ked to nebude pecka peciek tak sa im to pekne zaplati. Ja vsak verim ze to bude super a inak vyhypeovany som uz dva roky 8-O

  7. No nezdá se mi že by si do toho až tak moc nechali kecat, určitě nějaké nápady fanoušků použijí ale nezdá se mi že by něco změnili kvůli stížnostem. Vám je těžké se zavděčit. Když nejsou novinky žádné, každý si stěžuje. Když jich je hodně zase si stěžujete že je o Diablu spousta povyku. Když udělají nějakou změnu oproti D2, spousta lidí se ozve že to již není Diablo a když zase něco nechají stejné tak píšete že je to jako WoW. Ještě bych se vrátil k tomu výkonu. Je mi jasné že ti co zde chodí ještě na základku a počítače jim kupují rodiče k Vánocům nebo nemají ještě jiné priority, tak mají namakané mašiny. Co mohu upřímně říci je že lidé z mého okolí, většina již vystudovaných či školu dokončuje jsou stejně jako já odkojení ještě na comodorech, atari a prvních Pcčkách a těžko by někoho z nich za mlada napadlo že až si budou vydělávat nebude to fungovat tak jak byli zvyklí že všechny své peníze objetují na nové PC. Většina má již notebooky protože je to pro práci i studium lepší volba a tam jak víme není výkon vždy optimální. Je jasné že je možné do hry implementovat různé volby ale zrovna co se týče kvality textur tak to dost dobře nejde, buď budou kvalitní nebo ne, vyhlazování a další možnosti jsou věc druhá. Proto bych řekl že snaha o hrů, která slušně pojede i na průměrných strojích není vůbec k zahození a osobně jí vítám. Jasně kdybych měl super mašinu asi mě to bude trochu štvát a nebudu se moct vytahovat jak to rozjedu na maximální detaily a mám 50FPS ale takových hráčů jistě není většina. Ať se Blizzard za ty léta změnil jakkoli příjde mi že na tom jak hry dělají se nic nezměnilo a že by to chtělo trochu té důvery. Pokud se Diablo nepovede ok ale i to jak Vám přiblíží Garnův článek už teď má D3 skvělou atmosféru proto by to chtělo trochu ubrat s tím strachem a tou kritikou.

  8. Zacina mi coraz viac a viac prekazat zverejnovanie infos ohladom vyvoja D3. Sposobuje to tazky HYPE a mam obavy, aby to neskoncilo (prevedenie D3) totalnym mainstreamom. D2 urobili podla seba, nic pocas vyvoja nezverejnovali, hra vysla a bola to pecka. Okolo D3 je uz tolko povyku, ze to zacina smrdet. Ked si clovek vezme ako zacal WoW a co z neho teraz je, ked vyvojari „respektovali“ nazor vacsiny pri vydavani datadiskov a updatov. Ide z toho strach.

  9. Ono by stačilo se podívat na jméno přispěvovatele a hned je pravidelným čtenářům jasné jestli se něco dozví či nikoliv. :-) Rozhodně se neoznačuji za fanatického fanouška jen nesnáším bezhlavou kritiku. Sám moc dobře vím jak je těžké něco vytvořit a ja snadné je k tomu mít připomínky. S těmi texturami to opravdu nechápu, prosím pošli mi zde odkaz na nějaký screenshot na kterém toto bude dobře vidět. Po té Vaší včerejší reakci jsem si všechny nové prošel a nic mě opravdu neupoutalo.

  10. Mňa udivuje že dosť veľa ľudí nevie len vyjadriť svoj názor a čakať aké to bude až to konečne bude(lebo kritika nikomu nepomôže nerozhodujete čo tam bude a čo nie). Ľudia sú dosť iracionálny a subjektívny takže sú vždy alternatívne názory.

    Chcem len povedať serte na to počkajme si kým Garn vo svojích zákutiach mysle pozbiera všetky svoje emócie, dá ich do čitateľnej formy a znovu čakajme kým to vynde :) (a záviďme mu samozrejme:D) Potom môžme rozvíriť nejakú zmysluplnú debatu :)

  11. @mlcici bob: Jsem rád, že se ti web líbí. Naposledy, když jsem čistil diskuze a „moderoval“ je, tak jsem byl označen za despotu, uzurpátora a týpka, co si léčí svoje ego a mindráky. Ta snaha mi za ty urážky nestojí. Pokud se ovšem ozve více uživatelů, tak by nebyl problém se s Jamesem domluvit. Sám tu pamatuji flame wars o 500 postech a taky mi to není příjemné.

    @stan: Tu svoji reakci jsem už vysvětlil níže. S druhým odstavcem souhlasím, už se k tomu nechci vracet. Stejná diskuze se tu vede každý týden a už mě to unavuje. Chybí tu už jen člověk, který napíše, že grafika je stejná jako ve WoW a půjdu si hodit mašli. :-)

    Jediné co mě uklidňuje je to, že většina flamerů pořád lozí na jiné weby a především internetové magazíny o PC hrách, takže si web zachovává docela solidní vizitku. Jen občas jsem někdo přijde a začne rýt, mno. Nic proti slušné diskuzi, ale občas je to moc.

  12. To nedělají, ale uživatelé hovoří jasněji než ty recenze ač s tim hodnocením u Torchlight vs Diablo 2 nesouhlasím a mělo by to být naopak, jen jsem se ohradil proti tomu nazývat to degenerovaným klonem a na druhý straně obhajovat to jak vypadá teď D3, jeho vzhled bych se taky nebál označit jako brak a degeneraci.

    O tom celou dobu mluvím, nemůžeš kvalitu něčeho posuzovat podle prodejnosti stádu a podle názoru právě toho stáda, pro který je mimochodem D3 dělaný, čas od času tedy do stáda patřim i já a nevadí mi to, na hrách nehledám totiž to co tam ani nemá být. Jedno je ale jasné, že prodejnost tu kvalitu zkrátka neurčuje, to že je něco co je určené masám a tomu stádu obyčejných hráčů více prodávané je jen logický a ne něco na čem můžeš stavět kvalitu.

  13. Ou, tak to se omlouvám, začal existovat až půl roku po vydání Diabla 2 :)) moje chyba, to, že mělo Diablo 2 náskok cca 8 let oproti Torchlight už bude jen detail. Tohle bych ale opravdu neřešil, co je lepší nebo horší, je to mimo téma.

    Ad prodejnost, chceš mi tedy říci, že třeba Titan quest je lepší hra než Fallouti, protože se ho prodalo víc než F1 a F2 dohromady? To je logika, kterou fakt neuznávám, naopak je spíše zvykem, že opravdu kvalitní kousky jsou komerčně méně úspěšné než jejich slabší konkurence, takže poměřovat kvalitu hry prodejností je opakuji hloupost, blbost, nesmysl…následující si můžeš doplnit : )

  14. to Garn – tak to uz vidim, jak se zacnou lidi mezi sebou rezat o klanove barvy, jeste ze jenom virtualne / paraaada. Jenom moje zkusenost s pripojenim. Mam mesic cca 10M down a cca 1M up a kamarad me postavil obycejnou levnou masinu s integrovanou grafikou. Pokud prijde do hry sumoner se stadem, tak je to v naproste pohode, nechavam bez problemu pusteny rastr mapy a zaver baala, kdy to zacalo snimkovat po vterinach, to uz neexistuje. Bohuzel ve dvojici s amou lucisnici dva torchy shodi hru, tak T nechavam v bedne. V D3 lze navic nicit okolni prostredi a to bude dalsi narok na hrani. Nemyslim, ze by Blizzard neumel udelat lepsi grafiku, ale Garn to pise jasne, nema cenu to resit a realita je neporovnatelna s obrazky.

  15. já: ty jsi velice zvláštní člověk víš to?? Na jednu stranu děláš z vývojářů debily děláš že pro tebe Diablo 3 nic neznamená a hrabeš se v každý kravině jen abys měl co buzerovat. Ale přesto se na tento web denně díváš jen abys věděl kam se vývojáři pohnuli a abys toho z vývoje věděl co nejvíc (zkrátka se na D3 dost těšíš). Já se například těšim na Mafii 2, ale kvůli tomu se eště nedívam denně na jejich web co je novýho, protože pro mě neni ani zdaleka tak důležitá jako D3. Takže přestaň všem nadávat že sou zarytý fandové, protože z toho že sem denně lezeš pline že ty mezi ně taky patříš!

  16. Garne, když už tu apeluješ na rozumnou debatu tak bys neměl psát věty typu, že Runic vyplodil nějak degenerovanej klon, Torchlight pokud vim zaznamenal hodně velký úspěch a určitě neni na 3h, to vše s minimálními náklady a za zlomek času a se zlomkem lidí co má k dispozici Blizzard.

    Tohle je opravdu fanatismus, Diablo 3 ani nevyšlo a už je nejlepší, kritika znamená okamžitě hádku a klony jsou jen degenerovaný napodobeniny, hm.

    K technický stránce grafiky, osobně bych byl klidně pro 2D grafiku (Fallouti, RA, AoE, Diablo, vše skvělé 2D) klidně, protože 3D dosáhne kvality 2D až za x let, ale tohle už prostě možný neni a proto od 3D aspoň očekávám kompenzaci toho co hry použitím 3D ztrácejí a využití vše možností kvalitu zlepšit, takže když hra, která vyjde možná 2012 vypadá hůře či stejně jako hry o dekádu mladší, tak je opravdu něco blbě, výmluvy, že je to moc náročný to otexturovat jsou fakt jen výmluvy, takovýho barbara by zmáknul dobrej grafik pro ingame verzi udělat za jeden až dva dny v daleko lepší kvalitě a řeči, že nezáleží na grafice, důležitá je hratelnost jsou jen populistický žvásty a tahle fráze už je dost otřepaná. Vsadim se, že tahle fráze by při zmínce o záměru udělat D3 nakonec v kabátku D1 vzala za svý a nejvíc by křičeli právě ti co se tim ohání, zatímco mně by to vůbec nevadilo.

  17. 23.08.2010, 20:27 hod. dop*dele jaka kapacita, Puvodni Diabla vytvaril tym Blizzard North (necht je mu zem lehka), ktery byl po zasluze rozpusten a vypusten. Soucasny tym nema s Blizzard Northem spolecneho NIC ani reditele ani ucetni. V soucasne dobe uz ani Blizzard nema puvodniho majitele, se probud synku! Jestli mluvis o kapacite ktera za 8 let vyvoje udelala z puvodni SC jen plne prepudrovany 3D klon s nulovou inovaci, tak si zase sedni a zahrej si mahjong! :-D

  18. Jedinou pravdou zůstává, že všichni víme stejné nic. Můžeme si myslet to i ono .. jen Garn nám může napsat, jak se mu jevila grafika, když D3 hrál, jestli ho tam nedokonalé textury nějak obtěžovaly, ale i to je informace s malou vypovídací hodnotou, protože se může vše postupem let (bohužel) měnit.

    A co se týče věku, všichni tu společně čekáme na hru, všichni ji budeme jednou hrát, třeba se i na BN potkáme a je úplně jedno, kdo je tu na ZŠ a neumí ani Ň pravopisu a komu je 30 a má dvě VŠ …

  19. zanechte pokusu o flamewar, nikdo na to neni zvedavy

    jak bude grafika vypadat ve finalni verzi neni oficialni, klidne se mohou rozhodnout par tydnu pred vydanim ze ji prekopou (viz hra Borderlands), nebo minimalne zlepsi grafiku s moznosti snizit detaily…ale jak uz zde bylo receno – diablo neni o grafice

  20. Možná si uvědom, že úspěšnou hru nedělá grafika, ale zábavnost ;-) Podívej se kde je nyní D2 po X letech od vydání. Možná tě to překvapí, ale stále se hraje. Ale tebe nejspíše může omluvit tvůj věk… :)) Vsadil bych se, že Warcrafta 1 nebo Lost Vikings 1 nepamatuješ, že?

  21. 2 ja: no jo, zase nějaká mladá huba bude nadávat na grafiku… my starší pamatujem i 2D hry (co to je že?) nebo nedejbože hry z roku 93… myslím že většina bude souhlasit když řeknu že diablo 2 se nehraje kvůli grafice, pokud chceš high-tech grafiku, odsedni od compa a běž do přírody, ale bacha, musíš po vlastních a šipky ti fungovat nebudou

  22. ja = jeste neni ani pojebana beta nebo datum vydani a vy cekate ze uz bude finalni textura postavy chudaci nemaj celej svet natoz aby resili neco takeho dokud nebude aspon demo nebo beta tak si moc neni na co stezovat :) tak klid nejak to dopadne a da se hovorit i normalne nemusis vsem dokazovat jaky jsi pubertak :)

  23. Hodně silně řečeno, některým asi rupne žilka, ale v podstatě se dá souhlasit, obhajoba, kterou ten Bashiok zmínil je naprostá kravina, kterou snad nemůže akceptovat ani nejzarytější fanda. Takže ne, nevypadají lépe ani na screenshotech a ty textury jsou fakt hodně podprůměrný (bavím se teď o jejich rozlišení a obsahu detailů, které jsou závislé právě na rozlišení)

    A to jsem si myslel, že je všechno jen dočasně a ono to snad znamená, že to bude finální, no to je nadělení…

  24. „Důvodem „horší“ kvality textur je jak náročnost na jejich vytvoření tak také značné vynaložení výkonu počítače na jejich vykreslení při samotném hraní, což by zbytečně zatěžovalo jeho výkon“……..

    ……OMG ať si tyhle stupidní kecy strčej do svých otvorů – bo i každý blb pochopí, že důvodem je jejich LENOST, NESCHOPNOST(zdravím SC2, který je totálně neoptimalizovaný, nemá AA a pálí GK – po 8 letetech vývoje) a VYSMÁTOST…jelikož je hra primárně tvořená na PC, které nečekaně disponuje možností si nastavit různou vizuální kvalitu, tak co jim by jim teda bránilo, hru vyšperkovat k dokonalosti(byť náročnější), ale kdokoliv se slabším PC, by si mohl kvalitu snížit…ale proč by se s tím babrali, když tupé ovce to budou kupovat, jako zběsilé kvůli názvu diablo 3, i kdyby ste hráli jen za namázlé h*vno, že…

Napsat komentář