Kombinace gemů a méně předmětů

kovadlina Po čase se nashromáždilo několik odpovědí
našeho oblíbence Bashioka, které jste také měli možnost číst
v aktualitách či na našem Facebooku. Pro ty, kterým tyto
aktuality utekly je určen tento souhrn všeho zajímavého. Nejdříve
k gemům. Gemy budou mít 14 úrovní, ale ve hře bude možné najít gemy
s maximálně 5. levelem.

Z toho tedy vyplývá, že bude 19 683 kombinací
(39) pro dosažení maximálního levelu gemu. Takto je to uděláno
pro hardcore hráče aby nějaký čas trvalo získat tyto unikátní prvky.
Zatím ještě není jasné, jestli budou nějaké mechanismy, které toto
usnadní, ale věří, že to bude jedním z dalších pilířů pro
znovuhratelnost.

Úvodní videa k postavám, které byly představeny jako
první (při ohlášení Diabla 3 v červnu 2008), tedy k Witch Doctorovi a k barbarovi, tak jak je známe
z představení nových postav, nebudou. Podle vývojářů by
šlo jen o ztrátu času. Zajímavé ale je, že quest z dema na Gamesconu
podle Garnových
slov
měl podobný průběh jako v intru Mnicha.

Jelikož již není problém vyprázdnit inventář (viz Salvaging), objevila se otázka jestli by
sbírání předmětů nemohlo být
automatické. Peníze se sbírají automaticky, jelikož o ně
má zájem každý, u předmětů ale chtějí vývojáři zachovat tu možnost
volby, aby se hráč rozhodl, který sebere. Sbírání předmětů je
považováno za jednu z hlavních a typických součástí série Diablo.

Ve hře by mělo padat méně předmětů, zato ale
s lepšími vlastnostmi. Do nich bude možné vkládat pouze
gemy. Runy tak zůstanou nejspíše pouze pro customizaci skillů.

Karavany budou
hráče následovat stále, a to i v multiplayeru. Mělo by
to fungovat stejně jako v Single Playeru, tedy že si budete moci do své
karavany odskočit a nechat vytvořit nové předměty dle získaných
receptů.

Na závěr bylo oznámeno, že představení talismanů
proběhne na Blizzconu 2010.

99 komentářů u „Kombinace gemů a méně předmětů

  1. Garn: Jay tvrdil přímo v souvislosti s autostatama, že rozdělování bodů chtějí nahradit něčím lepším a zábavnějším. Tím něčím měl být (mimo jiné) Talisman. Ale je to jedno, i kdyby to fungovalo úplně jinak, tak nějaký systém nahrazující rozdělování bodů tam stejně dost pravděpodobně bude.

  2. o tom co říkal delo a talismanu jsem nic neslyšel ale jestli to takto bude zní to dost zajímavě, ale že by to mělo sloužit customizaci statů se mi moc věřit nechce. Dle jejich slov zavedli auto stats kvůli snazšímu balancování vybavení a postav což by tento talisman zase narušoval. ALe jestli jde o úplně nový systém tak zcela určitě překvapí jako s Artisanama.

  3. @KUFI: Tu partu Italů si pamatuju. Zeptali se, jestli si můžou natočit toho jejich moderátora jak hraje. Ten borec jim to povolil a naběhlo jich tam asi 6. (jeden s kamerou, jeden s mikrofonem, 1 osvětlovač, 2 moderátoři a jeden ocas co tahal batoh) Takže ono to až tak tajné nebylo. Jak jsem psal, nikdo ani nezkoušel natáčet.

  4. Zdar všem ! Měl bych akorát pár věcí co by mě zajímalo, sry pokud to je někde tady na stránkách nb už to bylo několikrát řečeno, ale jsem na léto v USA, takže nemám čas pročítat novinky o Diablu, tak jak bych rád. První věc – To, že zrušili runové slova je fakt škoda, ale teď když oznámili Artisana, tak se možná blýská na lepší časy (Přiznám se, že ještě jsem nečetl všechno, co Artisan bude umět) ale v jednom rozhovoru s Jay Wilsonem jsem zaslechl něco o recipes, což by mohlo fungovat jako dobrá alternativa pro runová slova. Jen podle mě trošku těžší alternativa, což je pro HC hráče jen dobře :) jako př. hráč by první musel najít recipe pro nějaký konkretni předmět (runy byly super, ale každy si runove slovo mohl behem par vterin vygooglit) takhle by to bylo dobre stizene, ze i kdyz uz budes mit potrebne veci, porad budes potrebovat recipe pro artisana. Plus napr opravdu nejake elite veci, ktere by mohl Artisan vyrobit by vyzadovaly gemy od 12. urovne nahoru…bude tohle Artisan taky umet nb je to jen moje zbozne prani a jeho ucel ve hre bude naprosto jiny ? Diky aspon za kratkou odpoved, fakt jsem necet vsechno tak nevim :) … A dalsi vec se tyka toho hebla, co rozklada veci na nejakou zakladni surovinu, ze ktere se budou dale vyrabet veci – Nebylo nekde receno, ze pokud necham rozlozit napr. nejaky uniq predmet, tak ziskam rekneme nejakou zakladni surovinu vyssi kvality, ze ktere by sly vyrabet lepsi predmety nez napr ze suroviny z rozlozenych basic itemu ? Diky a Diablu zdar 8-)

  5. Adagios: To nejsou charmy z D2. Talisman je jen jeden a můžeš ho různě měnit – asi do něj dávat gemy nebo kombinace gemů, nikdo přesně neví. Měl by to být úplně nový systém, údajně ke customizaci statů atd. Jsem rád, že ho Jay potvrdil, zatím se kolem toho jen spekulovalo, protože oni nikdy neřekli, že to tam bude, jen že s ním experimentovali s tím, že nevěděli, jestli to tam ve finále vůbec bude.

  6. Když jsi čekal frontu na D3, tak jsi musel čumět na monitory s WoW:Cata. Samotné D3 demo bylo v takové velké krabici za dozoru týpků z Blizzard Germany. Nikde jsem neviděl, že by bylo zakázané natáčet. Jediné co kontrolovali bylo to, jesli při ukončení časového limitu opravdu odcházíš od compu, protože i potom jsi mohl hrát ještě chvíli. Podle mě se netočilo hlavně proto, že na tom demu není nic exkluzivního. Je to loňská verze, všechno jsme už viděli. Novinky v něm nejsou… Nikdo se tam ani nesnažil natáčet. Vsaď se, že na BlizzConu to bude jiné.

  7. Psychopat: „tohle právě řešili na fóru jak bude udělané když věci všechny mají jednu pozici v inventáři a gem také, jestli tedy budou v socketech i pozice pro 2, 3 gemy no ale odpověď Bashioka jsem nepochopil ale myslím že to bylo něco ve stylu že to není limitující tak uvidíme“

    • mas nekde link na to forum, kde to Bashiok psal?

  8. Tak už jsem si to našel a je to hodně zajímavý. Šance se u lepších run zvedly asi 8–10× (a tím pádem padají crap runy méně). Nyní jsou runy typu Jah, Ber pravděpodobností na úrovni Mal, Um – ještě o trošku líp. Takže bych to viděl na legit BotD a Enigmu do měsíce. Hmmm.. to trošku přehnali kluci. :-D

  9. Garn: Jo, dík, já se tu taky zase rád vidím. :-)

    Psychopat: Nemám zatím doma internet a když sem se k němu dostanu, tak na Diablo není čas. Když se ale objeví nové info, tak jde samozřejmě vše ostatní stranou.

    Například až teprve asi před týdnem jsem zjistil, že je nový patch na Diablo 2. Musím ho asi zase rozjet… :-D Mimochodem ví někdo, jestli tam jsou nějaké nové itemy, nebo je tam jen oprava bugů a změny skillů? Dá se někde najít nové kalkulace pro rune drop? Potěšilo mě, že ho zlepšili.

  10. tohle právě řešili na fóru jak bude udělané když věci všechny mají jednu pozici v inventáři a gem také, jestli tedy budou v socketech i pozice pro 2, 3 gemy no ale odpověď Bashioka jsem nepochopil ale myslím že to bylo něco ve stylu že to není limitující tak uvidíme

  11. KUFI a ostatok na tom screne zakruzkovane to akoze chapem iba ja alebo nieco mi uniklo ? to neni policko na zobrazenie druhej ruky ale policko pre dalsiu cast armoru nie ? lebo keby to bolo na zobrazenie druhej rukavice tak potom by boli aj dve policka na boty :) normalne to je policko na chranice zapestia …

  12. Dobrý den, /smile Už to bude možna i déle než rok co tu chodím ale nikdy se moc neozývám a jen čtu (hltám) novinky … chtěl bych jen poděkovat za ty všechny info ,které přinášite… můžu si být jist že to opravdu vyjde a můžu být vklidu protože vídím ,že D3 míří dobrým směrem + vylepšují nedostatky z D2. /thumbs up

  13. ja som niekde zachytil malu spravicku ze runove slova su este otvorene, ale budu sa robit z gemov. ak by to bola pravda, tak by sme neprisli o jednen z najlepsich hernych prvkov ktore v d2 boli a este by to bolo aj vylepsene o to ze by tie naj runove slova boli pristupne iba tim ktori naozaj dlhsie hraju. nic take ako ze jednemu padnu 2–3 hrs za ladder a niekomu ani jedna za 5 rokov a pritom stravia priblizne rovnaky cas hranim.

  14. Zvláštní, lidi naštve taková kravinka jako automatický sbírání zlata což já jenom chválim, protože je skutečně opruz sbírat každou hromádku zvlášť, ale automatický rozdávání stats bodů lidi zbaštěj jako by nic, přitom je to naprosto zásadní věc oproti tomu zlatu. Aut. sbírání předmětů je hloupost, která tam určitě nebude.

  15. Každopádně už jen to, že budou mít gemy tolik levelů a bude těžké mít ty nejlepší gemy napovídá, že budou dost využitelné a asi budou součástí end-game hraní, narozdíl od D2, kde jsem si jich pár socketnul na začátku hry a v pozdější fázi hry je moc nepoužil. V D2 to bylo runes all the way. I když je pravda, že se používaly ke craftu. Jenomže craft v D2 nebyl bůhví jak kvalitní, spíš taková záplata.

  16. A kolik bude druhů gemů? myslim jako jestli to zůstane jen u klasiky:Emerald, Ametyst, Ruby, Topaz, Diamond, Skull nebo přibudou i další?? asi blbá otázka ale zatim sem se dočet jen o 14ti úrovních, z čehož usuzuju že to je jako chipped, flawed, flawless, perf aj.

  17. Jestli do toho muzu nejak jeste vztoupit… myslim si ze vylepsovani vysokych gemu bude dovednosti nektereho z 5 artisanu za penize… protoze je fakt ze jako nasbirat ve hre 19 683 petkovych gemu to by bylo temer nemozne, a mel by ji jen nekdo pro vetsinu negildovnich hracu by to byla na dlouho nedostupna vec.

  18. qqw 28.08.2010, 10:43 hod. > Nechci byt za hnidopicha ale myslim si ze Psycho chtel vyjadrit kolik bude teoreticky potreba gemu 5. urovne, aby si z toho poskladal jeden gem nejvyssi 14. urovne. Vse za predpokladu ze se bude zkladat kazda vyssi runa ze trech slabsich. Coz si ale ja osobne nemyslim ze to bude u run nad lvl 5. az takhle jednoduche. Ale to jen tipuju

  19. no pokud to vezmu ze své zkušenosti a gem mi v D2 vypadl jednou za cca 10min bude trvat „pouze“ 137 dní nepřetržitého hraní dostat se na maximální level jednoho gemu:))) a to za předpokladu že padají pouze 5lv což je samozřejmě nesmysl budou padat i nižší. Pokud by naopak někdo sbíral jen gemy na prvním levelu zabere mu toto 30let :-D

  20. Přál jsem si, aby bylo více úrovní gemů a je to tady. Je to imho dobře řešený, alespoň to dlouho vydrží. Známe z D2. Hlavně aby to bylo reálný během života skompletovat. Možná, že to nějak upraví na singlu, i když oni tu hru budou dělat asi primárně pro multiplayer.

  21. Psychopat: díky za dovysvětlení toho výpočtu :))

    Jinak jestli se musí na k těm penězům nějak přiběhnout, aby se automaticky sebraly, je to akorát zvýhodňování postav útočících na blízko. Protože když někoho mlátím palicí, jsem u něj a když zemře, peníze vypadnou někde blízko, kde i já stojím. Takže bych předpokládal, že je automaticky seberu možná i omylem bez toho, abych se o to zajímal. Zatímco jako mág útočící na dálku si po skončení boje musím pro všechno doběhnout…

  22. s těmi penězi je to tak jak píše Richard al co jsem viděl videa stejně musely k těm penězům jakoby doběhnout takže je to opravdu ideální, pokud si pro ně nedojdete tak se automaticky nezvednou :-) to qqw, je to takto respektive se domnívám že to tak je. Na gem 6 úrovně potřebuješ 3 gemy páté…atd atd. až ti to dá těch 20 000 gemů které musíš nasbírat aby ses na maximální level dostal. Psali tam ale tuším o tom že 5 level je maximum které ve hře najdeš ale né DOSTANEŠ to by mohlo znamenat že odměnou za nějaký quest může být právě velmi kvalitní gem a tam pak celkový počet gemů může rapidně klesat. Za talismany jsem také velmi rád no uvidíme za cca 55 dní.

  23. Jo abych řekl automatický sbírání goldu je dobrý, v D2 jsem většinou moc goldy nesbíral. Protože když se člověk vrátí do nižší obtížnosti, chce jít jen na boose, tak nemá čas něco okolo sbírat, jako vyvojáři to udělali dobře. I když chápu vás co rádi sbíráte úplně všechno, ale časem uznáte, že vyvojáři udělali dobře.

  24. jsem rád že ve hře zůstanou charmy, dodávaly postavám tak trochu jedinečnost páč postupem času měly všechny postavy stejnej nebo hodně podobnej equip a zhruba i nastejno vyskillovaný buildy a jediný co je odlišovalo byly právě charmy.(který v případě že byly perf. byly mnohokrát velmy drahé) Ikdyž věřím že vývojáři hry to vymyslej lépe než v D2 a postavy budou více odlišné, a to nejen k závislosti k charmům…

  25. Já bych i ty peníze taky klidně rád sbíral sám.. alespoň bych o tom měl přehled. Takhle to je takové, že se tam děje něco bez mého vědomí… a to se mi moc nelíbí.

    A ten výpočet 39? …to je 9 = 14 – 5 (tedy rozdíl těch úrovní, které mohu najít a jaké mohou maximálně být) a 3 = mohu použít maximálně 3 gemy najednou? Chápu to dobře?

Napsat komentář