Maximální úroveň herní postavy bude 60, alespoň
tak zní momentální rozhodnutí vývojářů. Ano, je to stejná úroveň jako
v tolikrát zmiňovaném World of Warcraftu, ale tím veškeré podobnosti
končí. Ať už je maximální dosažitelná úroveň jakákoli, úsilí
vynaložené pro její zisk musí být velké.
Jak vývojáři poznamenávají, získání levelu 60 může vyžadovat
stejně velké množství zkušeností jako level 99 v Diablu 2. Takto to
v současnosti sice není, ale hra se zdá vývojářům i tak optimální a
vyvážená. I když se může zdát, že snížením maximálního levelu se
hra zkrátí, není tomu tak. Ba naopak! Diablo 3 bude delší než
Diablo 2. Součástí dějové linie bude ještě něco „tajného“,
o čem vývojáři v tuto chvíli nehodlají diskutovat.
Snížením maximální dosažitelné úrovně se zvětší rozdíly
mezi jednotlivými levely. Změny a vylepšení po dosažení další
úrovně postavy budou citelnější, než tomu bývalo v Diablu 2. Hráč
hned pozná, že je na dalším levelu. Postava bude silnější a
obratnější, takže i jediný level může znamenat hodně.
A zde máme orientační počet levelů, kterých by měl hráč na dané
obtížnosti dosáhnout:
Obtížnost | Úrovní |
---|---|
Normal | 30 |
Nightmare | 20 |
Hell | 10 |
Celkem | 60 |
Pozn. – názvy obtížností jsou v Diablu
3 stejné jako v Diablu 2
Dále bylo uvedeno, že postava nyní může mít pouze 7 aktivních
skillů (u „ne-aktivních“ (vyhýbáme se slovu pasivní)
skillů to bude zřejmě odlišné). Jak již bylo v minulosti uvedeno, Skill
Trees v Diablu 3 nebudou, takže těchto sedm skillů si bude hráč vybírat
nezávisle. Jeden skill nebude muset předcházet druhému a podobně (tzv.
vyžadované skilly, v Diablu 2 známé jako Required Skills).
Zveřejněno bylo mnoho zajímavých informací. Možná i proto vzbudily na
oficiálním Battle.net fóru velký rozruch. Jaký na to máte
názor vy? Pište do komentářů nebo na naše
fórum.
me jen tak napadl hlavni rozdil mezi wowkem a diablem…wowko zacalo pro hrace,az po dosazeni max lvlu(do ty doby hral vlastne tutorial)…a pochybuju,ze dosazeni lvlu 60 v déčku bude pro obycejne lidi co maji rodinu a chodi do prace…pocitam lvl 50 na posledniho bose na hell,…bude to v cajku,hlavne zadnej stres
třeba bude něco jako čtvrtá obtížnost kam se bude možné dostat jen s 60 levelem a pak to bude připomínat trochu MMORPG
„Třeba proto, že s tím, s čím dokončil IV. akt normal si nebude dávat I. akt nightmare. Ať už level, itemy, nebude mít skill runes, nebude mít dost peněz aby si nakoupil všechny gemy atd.“
Jo, tohle dává smysl. Akorát jak dobře víš, většina lidí se bude chtít dostat co nejrychleji na konec hellu a ne někde campit v normalu. Nakonec v multiplayeru tě můžou rushnout.
Endgame logicky pouzkazuje na konec hry, což ve WoWku je jen jednou, ale v Diablu na každé obtížnosti. Proč by někdo hrál „endgame“ na konci normalu? Třeba proto, že s tím, s čím dokončil IV. akt normal si nebude dávat I. akt nightmare. Ať už level, itemy, nebude mít skill runes, nebude mít dost peněz aby si nakoupil všechny gemy atd. Na normal a nightmare může být ta „lokace“ něco jako takové intermezzo a skutečný endgame to může představovat až na hell.
Garn: Jenomže end-game content se takto nejmenuje náhodou. End-game začíná v praxi vlastně až po dohrání hellu. Kdo by chodil na Normal, když Nightmare/Hell nabídne lepší itemy, drsnější potvory…
Napadlo mě, že by ten „endgame content“ mohl být na konci každé obtížnosti. Že když by hráč ukončil příběh na normal, tak by se mu třeba odemkla nějaká lokace, kde by byli vendoři na lepší věci a kde by mohl plnit třeba opakovatelné questy, měl opakovaný přístup k lepším dugneonům apod. Teoreticky by jsi tuto oblast mohl mít na všech obtížnostech. Na to by mohl v pohodě navázat datadisk na jehož konci by bylo opět něco takového.
Garn: Hmmm. Tak, jak si to popsal, mi to nezní špatně.
Ten end-game v D3 si taky nedokážu představit, protože tam to ze samotného konceptu funguje trochu jinak, než ve WoW. V Diablu máš ukončený hlavní příběh a pak hraješ na další dvě obtížnosti. Nicméně hraješ znova to samé, nic navíc. Ve WoW je perzistentní svět, který se doplňuje i s příběhěm, přidávají nové lokace. Takže end-game by musel být v D3 až na konci hellu, jenomže jak to uděláš s příběhem. Příběh pokračuje až po tom, co to dohraješ třikrát? Navíc by to muselo být udělané tak, aby na to mohl navázat datadisk. Tohle mi zní jako pokus narvat do sinleplayer hry principy MMO a to fakt nevím jak chtějí udělat.
Teoreticky ano. Prakticky se ta fráze týká hlavně PvP, kdy při expení je PvP extrémně nevyrovnané a nemůžeš chodit arény (ty vždy až na max lvlu). V PvE (PvM) se ta endgame týká hlavně toho, že chodíš dungy, které jsou výzvou, při expení jsou dungeony jen takové koření a hráči většinou expí sólo, takže to pravé MMO začíná na max lvlu, kdy 25 lidí jde dungeon a musí spolupracovat. Co se týká prvků vývoje postavy, tak ve WoW záleží hodně na enchantech, rotaci spellů, gemech a itemech. Na každou specializaci máš několik druhů itemů, které musíš prokombinovat, musíš přitom dodržet hit cap, crit cap a podobné blbosti. K tomu zvolit ideálně enchanty, gemy a potom vymakat rotaci spellů. Zábavnost se docela udržuje tím, že nemůžeš chodit dungeony dokola, ale na ty slabší máš limit 1× za den a na ty lepší 1× za týden, takže během týdne si projdeš třeba 3 dungeony pro 25 lidí a k tomu 4 pro 10 lidí – neharvíš jen to samé.
Hlavní na tom je co nejvíc si nabušit postavu, rozvrhnout potiony, vymyslet jak vyjdeš s manou, jak si uděláš talenty (občas si některé classy dělají talenty přímo na jednoho bosse), jak si dáš gemy, enchy atd. A potom druhá část, kdy přijdeš, musíš se sehrát s ostatními a zahrát „svou roli“ v partě.
V tomto se mi líbí, co v D3 bude – customizace itemů. Padne ti item a ty ho můžeš ještě 10× předělat (socket, gemy, enchant, imbue). Ale jako upřímně si nedokážu představit, jak by mohla endgame vypadat v D3. Vůbec si to nedokážu představit.
Zajímalo by mě, jak funguje ve WoW ten systém „hra začíná na max levelu“. To jakože se vyexpím na max a pak chodím na drsné potvory/bosse a nedostávám za ně žádné experience, skilly, staty, jen sbírám předměty? Takový endgame by mi pak příšel spíš jako arkáda a ne RPG.
dyztakl mi to spojte sry ale vtom pripade bude asi level nabihat hooodne pomalu
60 levelu no taky dobry cislo ale v tom pripade budem uz na 12 ctym asik pekne nabuseny:)
Rogeveev: jezis kdy tyhle lidi pochopej ze diablo tu bylo daaavno pred wow a prestanou placat o kopirovani wow 😀 ja se musim tlemit fakt
Kundihrabka: Aaa pravda, už se mi ty souvislosti vybavují všechny
Rogeveev: Jop bylo by fajn, kdyby 60. lvl byl oceněn nějakým extra in-game obsahem, třeba jak píšeš nějakou věcí nb čímkoliv jinným, jen ne proboha achievmenty, kde mi hra akorát pogratuluje k 60. lvl a otevře mi nějaký obrázek avatara pro chat…z toho bych si na prdel určitě nesedl…
No co já si matně pamatuju tak na „moo moo farmu“ se chodilo dříve než jsme chodili baal runy … je ale možné že jsme ho byli první jenom zabít pak „cow level“ a až pak jsme chodili ty runy na balla … je to už docela dávno
haceZ: dokud si nemel Baala zabiteho, tak si nemohl na moo moo farm na dane obtiznosti. Ten dotycny co zakladal nejake takove nazvy her spis myslel asi to, ze nemel zabiteho kinga, ale to je fuk, protoze to je fakt uz nekolik let. Jo a hammerdin se moc v 1.09 nehral a ze socek to nejrychleji kosila nova sorc v 1.09
Tak co se týče toho lvl capu 60, s tím souhlasím. Neberu to tak, že Blizz kopíruje WoW, ale že prostě vzal fungující systém z jedné hry a implementoval ho do D3 (například jako spousta akčních stříleček má dejme tomu bullet time). Navíc jestli s datáčem zvýší max level, přidají další spelly a hromadu obsahu, vůbec si nebudu stěžovat. D2 hraju už pěkně dlouhou řádku let, ale nikdy jsem nedal 99ku, prostě mě přešlo běhat neustále baala na hell (navíc po tom co jsem si tu přečetl, že je potřeba 9000 runů, tak jsem rád), protože rozdíl mezi 98 a 99 je zanedbatelnej jestli se nepletu. A právě to by mohlo být jinak, když nebude tolik lvlů a rozdíl bude větší. Navíc jestli například po dosažení 60ky bude moct můj barbar třímat epickej obrovskej obouručák, bude to pro mě motor dosáhout max lvl.
Kundihrabka: Pokud se ale dobre pamatuju, tak to bylo tak, ze na kravy se mohlo, pokud je otevrela nejaka postava (vetsinou high lvl FO sorc, Javazonka, Hammerdin) a rushovala low lvly ne? Vybavuji se mi „I cow U“ nazvy her
jinak pravda…na anciky jsem zapomnel…mam mezery, preci jenom je to uz nejakych skoro 6 let…:)
neverim: V d2 1.00 zadnej lvl cap na 60 neni, klidne si procti patchnotes u dalsich verzi (diablo.wikia.com) a nic o zvysovani lvl capu tam nenajdes..
neverim: patch na d2 clasic byl paradoxne vydany jeste driv nez slo Diablo do prodeje, tak na BN snad nikdo ani patch 1.00 hrat nemohl a singl/open nikoho nezajima, ale pochybuju ze tam byl cap na lvl 60
Posledný akt by sa mohol odohrávať v nebi. Imperius by mal predsa v D3 vystupovať a svet Diabla by nám konečne mohol predstaviť nebo, o ktorom sa od D1 veľa hovorí, ale nič z neho zatiaľ neukázali…
haceZ: dokud si nemel zabiteho Baala na danou obtiznost, tak si nemohl na kravy, coz znamena, ze ta Tvoje lvlpvaci chronologie nesedi a navic si zapomnel zminit kill anciku, ale to je fuk, protoze v 1.09 stacil prutah rovnou na hell vcetne killu Baala a jit leechovat kravy.
d2 se koncilo na hell kolem lvl 50 max 54 kdyz clovek prochazel vse a v 1.0 ste nikdo nedali vic jak lvl 60 ptze to byl cap ……….
haceZ: Doufám s tebou 😀
Co se toho lvlovani tyce, tak ja doufam, ze se Blizzardu povedu D3 udelat tak, ze pokud bude chtit hrac lvlit postavu, tak ho to donuti hrat a postupne se prokousavat celou hrou a neeee jen probehnout jednu lokaci jak tomu bylo v dia 2, exit a new game…80 lvl byl v D2 otazkou jednoho dne a vlastne ani to ne…1–12 tristram 12–20 stoky pod Lut Gholeinem, 20–25 Cow Level, pak rush – 25–40 baal runy, rush NM baal runy, rush Hell ball runy…ale to byl patch 1.09 tusím, nevim jak je to ted…takze doufam, ze v D3 vyhnou i rushovani ktere hru taky zabijelo…ja mel to stesti, ze jsem mohl hrat se super lidma (Cely klan WFH, Compassion, Pho3nix-HC, SuE, Eddie atd.) ktere taky bavilo hru prochazet v parte znovu a znovu na nm a hell a sem tam to byla vyzva a daleko vetsi zabava, nez jen behat za nabusenou sorckou a cekat ve meste na „tp s“ zpravu
jinak o D3 se nebojim, verim ze Blizzardi moc dobre vi co delaji a doufam, ze uz pristi rok si vsichni sednem na prdel s otevrenou hubou, jak bude D3 legendary 
schvalne >>> pekelne hordy sice z arreatu vyskakuju ale odkial tam prisli? z pekla vsak? takze ak bude predposledny akt arreat, posledny bude peklo. ako inak by si ich zastavil? uplne bombasticky by bolo keby po pekle prisiel na rad HIGH COUNCIL anielov. aj tyrael & co. by si zasluzili poriadne nalozit 😀
schvalne: Neverim ze dohrani d3 na 3 obtiznosti bude o tolik delsi nez v d2 s LoD.. Po dohrani Hell v d2 si byl jen na nejakym +-60lvl a do konce zbyvala fura lvl. Pri item huntu i kdyz nic zajimavyho nepadlo tak si mel aspon hrstku expu. Prestup na novej lvl nebyl sice moc znat, ale kazdej bodik ve skilu nebo jeho synergy se pocital. Verim ze ta 60 neni konecna a s datadiskem lvl cap o neco povyskoci.
gorelord: asi sis nepřečetl článek celý a to hlavně větu „Diablo 3 bude delší než Diablo 2“ .. takže co ty víš jak dlouho bude jeden lvl trvat udělat v Nightmare?
Pokud se ma ziskat 50 lvl na prvnich 2 obtiznostech=rychle levelovani jako v d2, tak je max 60lvl zalostne malo a po jeho dosazeni zmizi velky trumf znovuhratelnosti. Leda by mel Blizzard nejaky esa v rukavu pro end-game content nez „jen“ Item hunt. Pokud chteji snizit cap lvl na 60 aby mel kazdy lvl smysl, tak at kazdy lvl trva 2× dele nez v d2.
Nevidím problém v levelu 60 (nezáleží na čísle, ale na tom, jak výrazné rozídly jsou mezi jednotlivými levely), ale spíš v tom, že ten level 60 (nebo něco kolem) budeme údajně mít už po dohrání hellu. Tudíž by hra měla vlastně začít až na maximálním levelu. Tudíž jako ve WoW. 😀 Tudíž.. že by byl konečně v Diablu nějaký end-game content? 😀
tak jakoze vis co, Peklo tu uz bylo ve dvojce a v tom cinema je videt, ze ty pekelne hordy vychazeji z Arreat krateru
tak jakoze bys jako hlavni hrdina miril tam?
Trocha Diablo-theory musi byt 😀
Sarevok: zatim nic takovyho v planu neni, ale nevylucujou, ze by mohli bejt ruzny bonusy napriklad k vyroci kdy by po dobu nekolika dni byly porvory tuzsi a dropovali by lepsi predmety nebo neco na ten zpusob.
tak, konecne zaujimava otazka. kde bude posledny akt? normalne by clovek tipoval peklo, ale pri diablo 3 si nik nemoze byt isty, mozno ani hlavny programator blizzardu
ja by som mal dalsiu: budu zasa nejake bnet only eventy ako pri d2? ak by boli a niekto by ich paravidelne pridaval (moderi d2 vedia ze to tazke nie je) toto by mohol byt nejaky endgame obsah, ktory by ludi lakal hrat aj ked bude hra prejdena a max lvl dosiahnuty pretoze iba postava ktora uz je na konci hry moze zvladnut endgame eventy su v d2.
ja mel nejvic 87lvl v singlu a na battle netu 97s paladinem ale tady je to o itemech ne lvlech, si pamatuju videl jsem barbara nak lvl 75 a byl silnejsi jak naky lvly 95+
Posledný akt v kráteri? Možno sa predposledný bude odohrávať v kráteri
Možno sa ľudia naserú že kvôli peklu a nebu nemôžu normálne žiť tak povstanú a zabijú aj tých aj tých:D A vy budete zabíjať Tyraela v nebi ako posledného bossa:D
Ja taky vetsinou dosahoval plus minus 60lvl a pak jsem rozjizdel novou postavu. Akorat jednou jsem vycepoval hammerdina na 80tku. V tom WOW to funguje trochu jinak. Tam se clovek za maximalnim levelem zene hlavne proto, abych moch chodit guildovni raidy a HC instance. Nebo areny (bez max lvl nemuze clovek do arena teamu). Maximalnim levelem se tam cloveku zkratka odemykaji velky moznosti. To v D2 je uplne jedno jestli mam 95 nebo 99lvl.
Ještě ani nevíme kde se bude odehrávat 3 akt
Kde se podle vás bude odehrávat v základním D3 poslední akt?
Já bych to viděl na Arreat crater, to cinema z ohlášení D3 tomu hodně nasvědčuje
jj KUFI, souhlasím s tebou na DandD jsem vyrostl přes kompletní BG se všemi datadisky až po roky s NWN na netu a u těchto her je opravdu skoro každý level události, dá se říct že do dvacátého levelu každý a pak cca každý druhý ale opravdu se na ně člověk těší. Proto si myslím že možná i 60 je stále hodně ale neva. Ke grafice si opravdu myslím že dojde v půrběhu hry ke ztemění. Včera jsem četl na tiscali preview na nové TL2, je vidět že se také D3 hodně inspiruje
JUra >>> omg, cital si ty vobec moj prispevok? mozno keby si ho PRECITAL tak by ti zmysel dal
Zatim jediny co mi na D3 osobne vadi, je stylistickej odklon od temnyho RPG, coz bylo znat uz v D2 v porovnani s prvnim dilem. Ja sem vylozene zatizenej na hororovy veci a proto miluju tak bizarni svety jako je Planescape torment, nebo na kost temnym a demonickym svetem Demons souls (PS3), coz se uz hodne rozchazi s vytvarnym stylem a barevnou paletou D3. Ale trh si to asi tak zada
A co se tyka omylany podobnosti s WOW, tak nekde Blizz prohlasil, ze svet Diabla a Warcraftu sdily a navzajem si vymenujou ruzny mechanismy. Netreba bejt nastvanej ze je neco stejny nebo podobny jako ve WOW. Dlouho jsem ho hral a tak vim, ze tam maji spoustu veci vypilovanych takrka k dokonalosti, tak proc to nepredat do jiny hry nez vymejslet neco novyho, co nemusi tak dobre fungovat.
Na vysce lvl capu absolutne nezalezi. Predevsim jde o to jak moc je znat prechod na novej lvl. Podivejte se schvalne na RPGcka zalozeny na pravidlech AD&D. Napriklad takovej Icewind dale i s datadiskem umoznoval postavu vytrenovat maximalne na 16lvl, v Baldurs gate to bylo dokonce tusim pouze 8–10lvl podle classu, v Pool of Radiance 2 jste se dostali nejvys na 16lvl s 6ti clenou partou (v pripade solo postavy maximalne na 32lvl), V Greyhawk:Temple of elemental evil jste mohli dosahnout 10lvl, atd. atd. Ackoliv se to muze zdat malo, tak na pozitku z progresu postavy to nikterak neubiralo. V techhle hrach to byla vzdycky velka udalost a dramaticky se zvysila schopnost postavy obstat v boji. Pro me je to mnohem lepsi system, nez ten co predved D2 kde nebylo poznat rozdilu mezi 60 a napr. 63lvl. Clovek bouchal levely jako na bezicim pasu a moc pozitku z toho ale nemel. Takze ja sem rad ze lvl cap snizily a mezi jednotlivyma levelama budou vetsi rozdily.
a já si najivně myslel že to všechno vždycky začíná od nuly
nevím každému se líbí něco nového, já D2 dohrál vždycky tak k 60levelu a pak jsem jel zase znovu ale věřím že je to pro spoustu lidí výzva
nakonec ve wow taky zacina hra maximalnim levelem
Psychopat / je to vyzva a po pohodove 96 a 97 zacne byt hra hodne zla, mam potvrzeno od dvou dalsich hracu, ale ty veci co jdou vykraftit, vygamblit, rare circlety atd., nesrovnatelne s 97, naaaaaadhera, proste „zacina“ hra a v D3 to bude to same, pevne doufam.
no dle mého tedy maximální level není to nejdůležitější, rspektive alespoň nebyl, zde třeba bude mít již významější vliv
Reaguji na Artse 22.9 15:45 / Pod to co jsi napsal se podepisu. D2 zacina na 98lvl, to mate odehano ani ne 10% hry, spis min. Teprve ripance na 98 me donutily pochopit, ze u paladina s RW armorem nema Soj ani BK co delat, protoze je deravy v obrane a musel jsem zacit i craftit a ted teprve drzi a je porad co delat a o co hrat, cesta je jeste dlouha. Ano, teprve ted zacina hra a natvrdo! Ja bych klidne uvital i 50 lvl a v pripade ripance nekompromisne na zacatek lvl ktery hraju. Presne vedi co delaji a maji pro to i vysvetleni. Cim min lvl, tim vetsi adrenali a to chci.
Sarevok to co jsi napsal nedává vůbec smysl…u d2 ti taky nejde o ten lvl 99 protože ten si schopný udělat jen s botem, ale o itemy a to být bohatý (mluví ze své zkušenosti na bnetu…)
kundihrabka >>> tak zabit ancientov s modrymi/bielymi itemami by bol ovela zaujimavejsi achievment ako 20 postav na lvl60 to je fakt. napriek tomu, co ma ma k tomu motivovat? ak napriklad hram na singli? aj keby som hral multi tak musia dat poriadny dovod na to aby som sa tym vobec zatazoval. pre mna by tam musel byt nejaky bonus. iny ako titul. ked si v d2 dohral hell, kludne to mohlo byt na lvl 70 po poriadnom trapeni sa. motivacia na napr dosiahnutie lvl 90 bola, ze nasadim lepsie veci, domaxujem synergie a budem pomaly godlike. tomu hovorim motivacia ako hrom.
nechcem hovorit ze d3 mi nic take neponukne kym ta hra nevyjde, ale uz teraz viem ze ak po dohrati hellu budem +- 1 lvl od maxima, rovnako ako zvysnych 5 milionov hracov a jedine co mozem urobit je zabit nejaku priseru bez predmetov (co mozem urobit aj pocas normalneho prechadzania hrou) a dosiahnut tym napriklad titul: LORD OF THE HOVNO tak diablo 3 bude po par tyzdnoch zapadat prachom, co o d2 aj po tolkych rokoch stale povedat nemozem.
Ať je to třeba kopie člověče nezlob se, to je mě úplně jedno, pokud to bude dobrý, tak to budu hrát……pokud to ale nebude dobrý, nebudu to hrát aji kdyby to bylo kompletně uvařený z vody…
Garn: díky za počtení docela funny stuff…
2garn: 😀 velice pekny 😀
Nejlepší 😀
Diablo: „f*ck MURDER EVERYTHING, DON´T STOP ´TILL YOU CAN´T SEE THE GROUND“ In Diablo, there is no „sit“ button.
@ramm no já myslel že je to jasné, vysvětlení jak píšeš je dle mého jediné možné
O podobnosti Diabla a WoWka. Ne moc dobrý překlad od mé maličkosti najdete na fóru. Omlouvám se majitelům menších monitorů za prodloužení diskuze.
WoW: „Alright, now we need the Rogues doing DPS on the adds, with the Druids offtanking while our MT handles the boss. Priests, keep the warrior up, Paladins handle the DPS healing and throw some Consecration down. Now during Phase 2, everyone needs to scatter or you´ll get hit by the Chain Lightning… and watch out for those Wraiths, CC them if one gets on you. Once they´re all down he´ll be vulnerable, so bust all your cooldowns and we might be able to kill him on the first pass…if we do this right, we can be done by midnight.“
Diablo: „f*ck MURDER EVERYTHING, DON´T STOP ´TILL YOU CAN´T SEE THE GROUND“
In WoW, the „evil spellcaster“ archtype shoots fireballs and summons a few interesting flavors of demon.
In Diablo, the „evil spellcaster“ archtype makes dead bodies explode, and is capable of literally painting the screen with gore. Oh, and legions of skeletons ripped from dead bodies.
In WoW, the ur-fighter class can´t fight more than 3 or 4 enemies at once, and has an entire talent tree dedicated to being everyone´s meatshield-bítch.
In Diablo, the ur-fighter class can never find enough enemies to fight at once, and has an entire talent tree dedicated to screaming really loud while killing things.
In WoW, ice spells are for slowing things down.
In Diablo, ice spells are for making things shatter.
In WoW, the paladin´s auras can boost allies´ armor.
In Diablo, the paladin´s auras can set people on fire.
In WoW, you must sit and eat/drink periodically to restore health and mana.
In Diablo, there is no „sit“ button.
In WoW when you PvP its for Fun
In Diablo you PvP because people piss u off and u wanna Fxk them up.
In WoW, the shapeshifter class turns into a cat to sneak around and bat one paw at people.
In Diablo, the shapeshifter class turns into a werewolf to rip out throats at a prodigious velocity.
In WoW, you have a rogue who can sneak up and kill individual people from behind with combos, then sneak away.
In Diablo, you have an assassin who can run up to whole squads of people and set off elemental explosions with combos. She doesn´t have to sneak away because everyone else is either dead or frozen.
In WoW, the „stealth fighter“ can kick people to make them stop casting spells.
In Diablo, the „stealth fighter“ can kick things to make them stop living.
In WoW bosses use aggro and scripted actions that can easily be learnt because the boss normally warns you he´s about to attack by yelling something at you Like the power rangers.
In D2 Bosses do what they want, aggro? Nah Diablo hits who he wants when he wants.
In WoW, spellcasters will always give you a fair warning before throwing a fireball at you.
In Diablo, spellcasters MIGHT give you a fair warning before dropping a meteor on you.
Nechápu proč se pořád řeší kopírování … neřeknu kdyby WoW vydal někdo jinej a serii Diabla taky někdo jinej … ano tak řeknu bože oni skopirovali to nebo to … pokud ale je to z jedne firmy a oni ví že se v jednom chytl nějaky dobry systém nebo cokoliv tak proč by to nemohli hodit do jinné hry pokud ví že to nijak hru nezkazí nebo neudělá stejnou jen prostě to trošku okoření …
Diablo je prostě diablo kde mě bavili ty kvanta zabíjení nepřátel … honění za lepším equipem ( a teď když bude i graficky všechno vidět pořádně ty efekty equip prostě „wau“) … a WoW to je jen hra která má výbornou hratelnost (co se týče PvP systému které mám raději než v diablu tak i PvE které jsou pro hráče co maj fůru času)
Obojí mě bavilo až do doby kdy jsem na WoW přestal mít čas … proto mi ty achievy ve WoW spíš připadali pro lidi co neví co s časem … proto je moc nemusím je pravda že pokud v D3 udělají dobré achievy co spíš chcou nějaký ten skill než obrovské množství času tak proč ne …
Nevím nějak nevidím důvod ty hry srovnávat… každá je úplně odlišná… oboje hry jsou dobré… ale každý úplně jiná a pokud jsou tam nějaké drobnůstky stejné? No a? Až u toho budete sedět tak si na to ani nevzpomenete že Váš štve že je něco ve WoW a D3 stejné
Garn : presne te chapu
na kazde lepsi postave ho mam
….. nachapu proc lidi porad vidi problemy v tom ze D3 kopiruje WoW ….. i WOW ! kopiruje D3 …… krom itemu
http://www.wowhead.com/item=9359 http://www.wowhead.com/item=13009
tak i par veci … talenty – skoro stejny system jako Skill Tree akorat vice pasivnich schopnosti .
Psychopat: On doslova rekl: „You can solo the entire game.
If you are in a multiplayer game you will need to stick together or you will die. „
Treba to myslel prave tak, ze pokud bude mit MP hra 8 nebo 6 hracu ve hre, monstra budou tak silny, ze je jeden hrac nezvladne, na rozdil jak tomu ted je v D2 a bude nutny prave kooperovat s ostatnima – do toho by zapadal system health globes. Ale je to cista spekulace
Byste se divili, jak jsou lidi ve WoWku schopní kvůli titulu: „<jméno>, The Insane“ schopni farmit jak hňupi 3 měsíce úplně naprd věci pro low level. Jeden týpek, kterýho znám říkal, že má asi 85% hotovo a že je to jediné, co ho u té hry drží, že jakmile to dá, tak asi přestane hrát.
také si myslím že je to další z nových prvků pro znovu hratelnost. Bashiok také v jednom komentáři psal že pokud půjdete sami tak hru zvládnete, pokud ale budete v multiplayeru tak se bez ostatních rozhodně neobejdete
Z praxe můžu říct, že plnění achievmentů mě drželo u starcraftu 2 o dost déle. A už se hrozně těším jak budu chtít mít všechny v d3
kundihrabka: (dobrej nick btw xD) no vzhledem k systemu run, o kterem tu nekde je jeste clanek, bych rekl, ze achievmenty by mohli být odměňovány třeba jimy… samozřejmě že za ušlých 100 km dostat nej runu je blbost
a taky to bude mít efekt, který ty popisuješ… líp se buou vybírat lidi do party atd… 
Sarevok: duvod proc to tak udelali je, ne proto aby mohly zvysit obtiznsot, ale aby byl vliv kazdyho lvlu znat… a kdyz by jich bylo 99… tak jediny zpusob jak by to bylo znat, ze psotava dostala lvl, by byl nejaky vyraznejsi boost statu, jenze aby to pak nebylo moc prehnany na tom 90 levelu (kdyz by to bylo systemem jako je pouzivany ted a pocita s nim do 60 lvl), museli by vylepsovat i moby… takhle bude poznat, ze kdyz das bod do neceho, tak se ti bdue hrat o neco snadneji… ale jinak by to bylo, ze msito spellu 1 pouzivas spell 2.. a protoze ti mana atd. pribyva rychle muzes pouzivat to silnejsi kouzlo porad, ale ubira jim tos tejne jako to 1 tem slabsim… takze by se nic nezmenilo… doufam ze to neni moc slozity a vyjadruje to duvod, proc blizz dela to co dela
Mozna by ses divil, ale i kdyz jsou achievementy kravina, tak dost lidi se je snazi plnit ac za to vetsinou nic moc neni. Ve WoW treba nejaky titul, mount, nebo non combat pet apod., ale vicemene nic co by nejak ovlivnovalo hru, ale pozdeji z toho poznas jaky ten hrac je at uz jake mel zkusenosti s nejakyma encounterama, nebo jestli to je treba flakac. Na D2 na BN bylo hafo blbecku co hrali HC a mysleli si, ze kdyz maji ty hc chary na vysokych lvlech, tak to jsou nejvetsi borci v D v nejake dane komunite. To ze si ty chary nechali protahovat a leechovali expy, tak to vlastne bylo uplne o nicem. Skrz achievy muzes ale pak ukazat trosku lepe jaky jsi hrac. Samozrejme takove ty kraviny jako vylevluj 20 postav na lvl 60 jsou o nicem, ale muzou tam byt nejake zajimavejsi. Kdyz tak zavzpominam na dotazy kolem taktik v LoD, tak dost casty dotaz byl jak zabit ancienty na hell, ze to je tezke, tak si zpetne predstav, ze by tam byl treba achiev zabij ancienty na hell na lvlu 60 solo maximalne v modrych vecech bez pouziti potionu a life leechingu. Vymyslet se toho da hodne, aby si za achievy nemel nic, co by te zvyhodnovalo v hrani, ale mohl si s nejakym achievem flexovat, protoze ho jen tak nekdo nema.
to nikdo: od kdy je ta přezdívka tvá?
lvl60 je to iste ako 99, pri lvl up dostanes viac bonusov ak ich treba, a je to. mne sa to nepaci iba z jedneho dovodu, cisto subjektivne mam radsej ked dostavam castejsie lvl, ale je to len lepsi pocit. na postavu to vplyv nema. ak ale pri dohrati hell budem mat lvl 60 tak to je trocha zvlastne. na achievmenty typu 20 char na lvl 60 im zvysoka ser*m. nechapem preco toto blizzard robi. po autom. statoch, ciastocnom respec, dalsia rana pre replayabilitu. bud maju v zalohe nieco co to vsetko nahradi len to nechcu prezradit, alebo nechcu dat hracom to co ich na d2 najviac bavilo a to im potom za boha nerozumiem. ved stacilo to urobit tak ze poslednych cca 8–10 lvl bude ozaj trazke ziskat ale nebude to potrebne na dohratie a vsetci by boli happy.
Jinak co se týče D3 … nevím jestli ty achievementy budou dobra věc … já je moc osobně rád nemám docela hlavně pokud to bude za nějaké super odměny …
Jinak já se hodlám věnovat jednomu classu který si vyzkouším na různé zbůsoby (pro mě je jasný barbar s 2h a doufám že si ho užiju více než v D2 kde jak jsem pozdeji nechodil se štítem tak to bylo moc hardcore) ale idealní talenty si budu muset nějak projít když bude respect jen částečný a proto budu mít maximálně více barbarů 😀
Ja se bavil o D3 (asi jsem to měl napsat) vím ,že bylo D1/D2 dříve jak WoWko … ale díky WoWku si užijeme tu kvalitu v D3 přesně jak to popsal LOYF (takže buďme rádi za to)
btw
WoW by možná nebylo kdyby neudělali Warcraft
přecijenom WoW je pokračovaní W3 v MMORPG stylu 
dnes, respektive včera no to je fuk prostě Bashiok potvrdil že by hra měla být nastavena tak že po dohrání všech 3 obtížností budete s levelem +-2 okolo 60. Jak jsem psal už byla tato myšlenka z jeho odpovědí cítit dříve. Opět je ve hře spousta důvodů, jedním z nich je množství achievementů které se budou na levely postav vztahovat a za některé jako třeba 20 postav na 60 levelu budou i velmi výrazné odměny. Z předešlé odpovědi je to jasné ale achievementy budou multi chrarakterové tedy napříč postavami. Dále se pak zmínil že datadisky by level postavy zvýšit neměli.
přesně tak jsme to také pochopil, respektive jestli to tak bylo myšleno je to určitě pravda, hned se pracuje jinak když víte že na vás netlačí že to musí být co nejdřív hotové aby se už začalo vydělávat.
bunkerman: samozrejme ze by diablo bylo… ale vem si, jakou kvalitu by melo nebyt prijmu z wow… D3 je ve vyvoji dost dlouho a i kdyz to nebude ztratova investice, odnekud se ty penize brat musi… samozrejme, ze se ji ty penize vrati, az vyjde.. ale do ty doby by si museli najit investora.. ale takhle.. diky wowku muzou vydavat nemale prostredky na vyvoj her… Starcraft 2, Diablo 3… a at chcete nebo ne (rozumeje vsechny antiwowkare), je to pravda…
WOW je vysledek nejake nerovnovahy vesmirnych sil, budme radi ze je ale uz ho sem neplette 😀
k tomu ze keby nebolo wow nebolo by diablo: velky omyl totuzto keby nebolo diablo tak by na wow ani nepomysleli
Bude to jen otazka casu nez se prijde na idealni zpusoby jak co nejrychleji expit postavy. Ty vykriky, ze v D2 trvalo expeni postav na lvl 99 mesice jsou od lidi co to hrali velice svatecne a jeste nemeli predstavu jak idealni lvlovat. Jinak co se tyce te casove narocnosti, tak treba vyexpit postavu na max lvl bylo obtiznejsi v D1 oproti D2 a to tam jeste bylo jen 50 lvlu. Na vlastni hratelnost to vicemene, ale moc vliv nemelo. Samozrejme postava dingnutim ziskala nejake zivoty a manu navic a jeste nejake hidden bonusy jako treba mensi naroky na agi pro max block, mensi naroky na hit pro vypocet pri utoku na moby, nebo treba vetsi sanci na crit, ale vicemene to bylo postradatelne. Vzhledem k tomu jak ruzne prosakuji stripky ohledne ruznych aktivnich skillu apod, tak max lvl asi ani nebude nutnost. Co se tyce zvedani max lvlu skrz datadisky, tak nevim nevim jestli by to byla u Diabla idealni situace. Nekdo tu muze namitat, ze ve WoW tomu tak bylo, ale taky si ten nekdo pak musi vzpomenout, ze Blizzard pokazde uplne prekopal talenty, coz by mohl byt v D trosku problem, ze vydanim datadisku by byla postava uplne nepouzitelna vzhledem k tomu, ze koluji zvesti, ze respec bude narozdil od WoW jen castecny.
keby nebolo wow nebolo by diablo DOBREEEE :D:D:D
Psycho: Mluvíš mi z duše (stejně tak plno dalším)…dohrát to za všechny postavy na Hell a pak teprv začít tunit
Keby nebolo WoW nebolo by Diablo ? Ale inak ti doma dávajú jesť normálne nie cez mreže
Psychopat ja budem mať podobný problém:D Ja sa proste rád hrám v tej hre. Robím blbostičky 
Kdyby nebylo WoW nebylo by diablo … takže by se na nic vymlouvat nemuseli 😀
stejně budu první rok jen zkoušet různé postavy a různé kombinace kouzel, po roce příjde další datadisk s dalšími postavami takže zase budu zkoušet je takže se k 60 levelu stejně dříve jak za dva roky nedostanu
v d2 šel udělat lvl 99 jen s botem…doufám že to ponechají tak že po dohrání hellu budete ten lvl 60+- mít… mě by se to tedy víc líbilo…
lvl 60 fail…ostanem pri D2
asi tu nehra nikto D2 ked pisu taketo veci
Zajimalo by me na na co by si lidi stezovali ze to je podobne kdyby nebylo wow
kdyby wow nebylo od Blizzu nikoho by to nenapadlo … DIABLO a WOW je neco uplne jineho … a to ze na classicu a v D3 je 60 lvl no a co ?
az budou v Diablu Battlegroundy , Dungy kde je potreba heal a tank , 2 frakce , profese , Q na expeni a dalsi wow veci tak teprve reknu je to podobne ….. otazka je tam neco takoveho ? 
P.S: sorry jestli nekdo napsal neco podobneho … nechtelo se mi to cist cele
to nikto: Suhlasim. 60level v D3 bude to iste ako 99l. v Diable 2, s tym rozdielom, ze casy medzi jednotlivymi levelmi budu dlhsie. Teda hlavne od toho 50 bude pozadovany exp na dalsi level obrovsky.
no nemyslim si ze v d3 bude met lvl 60 postava pri dohrani hellu podle mne musej nechat neco pro extrem hrace aby meli duvad dal huntit pokud pujde jak rikal jay znat na charu kazdej lvl casem toho urcite dosahnout pujde ale bude to trvat strasne dlouho hold vysoka cena za silu vaseho char podle meho nazoru dohrajete hell cca na lvl 52 hardcore hraci tak lvl 57–58 a jen nejzaritejsi fanatici daji lvl 60 ani si nechcu predstavit co vse to bude obnaset (jen muj nazor) jinak v d2 v1.11 z lvl 98 na 99 bylo tolik expu co ste ziskali za neco pres 9000 baalrunu pri full game mam kamose kterej lvl 99 dal a trvalo mu to 14 mesicu pri hrani 3 h denne z lvl 98 na 99 a diky tehle skusenosti uz d2 lod nehraje uz nema co ziskat.
A jeste jedna vec v D2 v1.0 byl max lvl 60 jsem o tom 100 procentne presvedcen ale s nikym se hadat nebudu mejte se all…
no určitě to co říkáš má logiku ale na mě to co on říkal zapůsobilo že by to mělo být nastavené tak aby ste po dorhání hellu plus mínus naten 60 level dosáhli. Zdůrazňoval že diablo bylo vždycky především o věcech. Ale třeba se pletu.
Mě se lvl60 nezdá jako nějaká nevýhoda jak si tu někteří stěžujete… v d2 to po dohrání hell bylo tak na lvl 75 tušim…a jestli si dobře pamatuju tak než sem dotáhl postavu na 99 tak mi to dalo mooooc času…navíc jsem to potom už jel s modem Ancestral Recal(víc xp, o něco větší dropy a o dost těžší nepřátelé) a i s timhle modem mi trvalo to expení měsíce při několika hodinách denně. Myslim, že v D3 to bude podobný, dojede se na hell na lvlu tak 48 a těch zbylejch 12lvlů bude trvat sakra dlouho dodělat, že by ste dohráli hell s levelem 60 dost pochybuju… v diablu1/2 bylo vždy dosažení max levelu jen pro fakt HC hráče, určitě ho nenechaj udělat kde koho. Hodně bude záležet jak budou odstupňovaný potřebný xp na další lvl, jestli to bude třeba ze 49 na 50 potřeba milion a z 59 na 60 aspoň 50milionů tak to bude OK
PPoe: to je presne to co jsem psal nize
BTW pokud datadisk prinese spoustu novyho obsahu, tak nemam problem s tim aby se max lvl zvedal systemem WoW. Prinasi to novej obsah, rozsiruje dobu hrani jak rikas a hlavne to zene hrace dopredu…a ze bude datadisk stat znova 1500 me je celkem jedno, co to dneska je…(navic digitalni verze se daji sehnat levneji, SC2 za 1100 a podobne, pokud to neni zrovna pres BlizzShop).
Jinak pro rejpaly, kteri resi rejzovani blizzardu pripomenu, ze ceny her se temer NEMENI jiz 15 let. Spis jdou dolu, pred 10 lety staly tituly EA a jinych vzdy kolem 1500 a AAA tituly treba 1700 v kamenych obchodech. Kdyz si prepocitam kupni silu penez, k tomu pripoctu kurz koruny vs euro a dolar asi o 30% silnejsi, tak me to prijde dneska za pusu
.
pokud by datadisk udělali tak že by do skill „tree“ přidal například úplně nový level kouzel tak bych s tím navýšením problém neměl jinak asi jo.
@ nikdo: Uz v puvodnim Diablu II byl max lvl 99 a zadny patch ani datadisk to nezmenil.
Level 60 je pro hru typu Diablo akorat. Jen doufam ze se nebude navysovat v datadisku.
@PPoe: Díky moc, každá pochvala nás moc potěší.
@nikdo: To jsem ani nevěděl o tom Diablu II. Jinak můžeme podle IP rozlišit dva uživatele. Takže se rozlište pokud možno sami, abychom do toho nemuseli zasahovat.
to nikdo nepouzivej mou prezdivku ty zm..e !!! jinak v puvodnim d2 v1.0 byl max lvl 60 a s datadiskem se to zvedlo takze nechapu proc v tomhle hledate podobnost s wowkem k tomu se nema cenu vyjadrovat poradne se zamyslete nez napisete takovou blbost
Predne chci podekovat za skvelej web, i kdyz do diskuzi neprispivam, info o d3 sleduju se zajmem.
A ted k diskuzi: Tezko hodnotit jestli je to zmena k lepsimu, nebo ne, kdyz vlastne nevime jak bude fungovat investice bodu do skillu (coz je asi jedina vec kterou lvl ovlivnuje primo: lvl=skillpoint). Vsechno ostatni se da nastavit na jakykoliv pocet levelu (itemfinding, exponencialni krivka expu na dalsi level, prefixy, sufixy, crafting a pod..)
Nicmene za tim tusim hlavne genialitu blizzardu co se zhodnoceni sve prace tyce. Kdyz vydaji datadisk a zvednou max lvl (bohuzel verim ze to udelaji, i kdyz diablo do ted nic takoveho nemelo), tak donuti temer vsechny hrace si ho koupit. Rozdil par levelu bude tak znat, pokud se potvrdi slova Blizzardu, ze bez datadisku si po jeho vydani nikdo neskrtne v PvP a proste nebude mit sanci mit nejlepsi postavu. A to je vlastne hlavni vec, ktera zene vsechny hrace kupredu, najit nejlepsi item, mit namaxovanej skvelej skill i se synergiema a pod..
velmi maly max level to je asi 1 rpg co ma max 60 lvl
vsak v titan quest je max 75 trocha lepsie 
Když nad tím tak přemýšlím, tak by mě zajímalo, jak by někteří lidé reagovali, když by Blizzard oznámil, že maximální level bude 65. Lidi by se ptali proč zrovna 65 a oni by řekli: „no, ideální by bylo 60 levelů, ale to už je ve WoWku. nechceme obě hry směšovat“.
Ramm: Navíc než to vydaj tak se max. level 60 ještě 10× změní
Davat za priklad fallout je trosku zcestny, jde o to, ze Fallout po dohrani pribehu vsichni zabalili a byl konec, neslo o itemy, neslo o to dosahnout levelu 99, protoze proste nebylo proc, nebyl MP.
Kdezto v Diablu nejde o to dohrat hru na hell, ale o itemy (pokud mluvime o MP) a ty se odviji od lvl postavy. Takze opet neni pravda, jak psal LZ, ze od 70lvl to nema smysl. Naopak, prave tam zacina moznost poradnyho item huntovani. Jelikoz ty nejlepsi veci zacinaji padat az prave od levelu 80 a vejs (itemLVL vs charLVL vs monsterLVL) (stejne tak jako se u WoW rikalo ze hra zacina na levelu 60, jeste kdyz mel limit 60). S tim je taky spojeny craftovani, respektive prefixy a suffixy, ktery se muzou na itemech ukazat. Opet se to odviji od charLVL, itemLVL…..
Limitaci by mohl byt pocet skill pointu, pokud by byl zachovan system z D2, coz nebude…Rozdelovani stats pointu je taky udelany jinak, takze jediny co cislo ovlivnuje je nelinearnost expu. Jestli zmisi aspekty primo ovlivnujici level postavy (skillpointy, stats pointy), je pak uz fuk, zda je u levelu cislo 60 nebo 80.
Na druhou stranu si myslim, ze v blizzardu moc dobre vedi, jak udrzet hru na zivu a co je dela tak slavnymi a to je znovuhratelnost…a o to jim pujde v prve rade. Takze pokud uciti ze lvl60 je na hovno, poresi to i v patchi tak, aby jich bylo vic
@Arts: Díky, něco podobného jsem měl už na jazyku, ale etika redaktora webu mi jaksi nedovoluje se takto vyjadřovat.
Přesto bych vás požádal, abyste se drželi témětu a neřešili mentální stav čtenářů.
@helljovany: Nebyl ještě zveřejněn časový harmonogram akce, ale začíná ráno a je to západním pobřeží. Když si přepočítáš čas, tak 18:00 tady odpovídá 9:00 ráno v Anaheimu. Kolem 10. by mohly být tiskovky, největší ohlášení atd. Takže největší nával očekávejte v pátek večer.
Arts – Používat mozek je zde pro některé asi moc náročné, ne-li nemožné. Vidí hru a protože se tam něco překříží s wow tak začnou remcat. Nevím jestli chodí po webech a jen tak rozdmýchávají oheň, ale měli by se pokusit myslet nebo aspoň nepsat stále stejné kraviny dokola…
Trochu OT..v kolik začíná Blizzcon..našeho času?? díky
hezky, ale už by to mohlo vyjít:)
Jde vidět, že nikdo z vás nehrál třeba aktivně D1 po BN, kde max. lvl byl 50.. a život teprve začínal!! Stejně jako ve WoW dosažením max. lvlu hra teprve „začíná“..
A CO JAKO, že je stejný max lvl z WoW????? SPADLA VÁM UŽ CIHLA na hlavu nebo co je s váma lidi?? Typická lidská blbost, člověk se nad tím ani nezamyslí, ale je to podobné s WoW, čili je to sračka.. Tak to je konec, nerozumím vám.. Je snad úplně jedno, zda-li máš level 99, nebo 60.. stejně si pak budeš postavu tunit dál (stejně jako ve WoW nebo v jiných hrách na hrdiny) a rozdíly mezi jednotlivými hráči, byť na max. lvlu se projeví! VZPAMATUJTE se někteří fakt..
podle jeho slov bych viděl levný notebook do 1000 dolarů který bys koupil asi teď. Konfiguraci nemá cenu řešit, kdo si nyní potřebuje koupit PC tak ho potřebuje z jiného důvodu a kdo ještě může počkat a koupí si ho za rok, rok a půl tak by cokoliv co koupí mělo stačit na to aby mu D3 šlo, samozřejmě myslím tím nový počítač a né minibook za 7000kč
beefcake: ball runy byli o tom ,že se expilo na těch elitách které vyvolával
/players 8 … a ve třech se expilo jedna krása
Psychopat: co si mám představit pod „levným ntb“ ? Myslíte ,že ntb co mám teď (mám lenovo Y560 ideapad s i7 procákem a ATI HD 5730) budu hrát D3 normálně ? :/ protože jestli ne tak to bude docela dost nahovno ten ntb budu mít tak 2roky min. … 😀
nechapem tu niektorym ludom, ale asi nehrali D2…na diable 2 bolo to vynimocne ze som mal postavu s lvlom 98– 99 takto v D3 bude mat kazdy max lvl…a to je velky fail… hlavnu vlastnost a velky plus diabla zmazali…lvl 60 lol, este by mohli pridat achievmenty, 9999 questov mapu celej galaxie a rovno sa to moze volat wow 2..
Garn: Konečně pořádný názor. Ale nesouhlasím s tebou, že by posunuty lvl by dal vyhodu noliferum. Už teď misto 10× dajíá bosy 100× (např.) Tedy mají 10× větši šanci na rare věci. Stejnou výhodu maji luckeři. Možna by měli mít zakazano hrát, aby nebyli běžní hráči v nevýhodě.
Třeba ve faloutu mě ten lvl smysl, že čím déle jste hrali, tím byli protivníci vlastně lehčí. Tedy i lama se mohla dostat na konec. Pro ty zkušenější byla možnost vyžší obtížnosti. V DII vyžší obtížnost ani tak nebyla jako spíše nastavení většiho zisku za cenu více životů.
Co se týče problému MP, nevidim rozdíl mezi 40lvl hráčem s common vybavou a 50 lvl s legendary. BFU nemá šanci proti nolifer tak jako tak.
Panda: „Nedej bože, že bych měl lvl. 60 a ještě bych neměl dohranej Hell“ – právě proto se mi tohle omezeni nelíbi. Např. neznám nikoho kdo by dohral napoprvé F3 bez toho aby se dostal na max lvl. A v tu chvíli zabava rapidně klesla.
Erendil: „hej a ty si co za synka že chceš hrát hru ROK real života“ – tuším že i tady se najde pár bláznů co by si uhryzali pravou nohu jen aby se jim D3 dostalo do ruky o rok dřív než ostatním. A psal jsem alternativní konec. Tj. na konec dojdeš za pár týdnu ale na nějakého superbose schovaného ve čtvrtém sklepě bys měl až po dlouhém hraní. Něco jako bonus pro věrné hráče. (tedy důvod proč hru nesmazat po projeti.)
bunkerman: To je taky způsob, ale potom není důvod ty lvl vůbec dělat. Stačí dát jeden item a má to stejný výsledek.
Jj, Bashiok má pravdu, každý jen srovnává…za chvíli by mohli tvůrci RPG dávat max. level 71, jen proto, že to ještě v žádné jiné hře nebylo..
kraviny tu vypisujete
sice je asi zbytečné ti odepisovat a komentovat to ale naštěstí to Bashiok udělal za mě
„We dont care if other games use 60. Diablo 1 used 50. D&D uses 20. WotLK is 80. Fallout 3 uses 30 (with an expansion). At what number are we not overlapping with another game, and at what point do we stop making decisions just so people dont compare us with other titles, and at what point do we stop caring and start making decisions that make a better game?“
no a je to tu uz sa nato vobec netesim zakladne wowko max lvl 60 bol tusim,,, nech si z toho urobia wowko mam v …
myslím že ne
on to zmínil ve vlákně kde si fanoušci starcraft stěžovali že bylo na plynulé hraní nutné pořídit nový počítač v ceně tuším 2000dolarů. A pry jestli za dva roky nebude pro diablu nutná stejná investice. Tuším že Bashiok říkal že pro levné notebooky to samozřejmě asi nebude ale běžný počítač by to zvládnout měl s tím že by si ale všichni co plánují pořídit PC měli počkat na minimální konfiguraci. Tím myslím asi ty co do nového PC nechtějí moc vrazit jinak si myslím že i nový notebook bude za dva roky na D3 stačit. Doporučená konfigurace pak bude asi ta Bashiokova 
Psycho: Doufám že to není minimální konfigurace

2Hacez: Myslím, že Blizzové si hodně cení replayability, takže se nebojím, že by hráč dosáhl max.lvl dohráním hry na Hell, většina hráčů by to pak zahodila
A to že se najdou lokace na expení je tutovka, nikdo se nebude vracet do prvních levelů, kde za jednoho impa dostane xp 00 prd…akorát už to nebude tak jednoduché ten typ „start – vymlátit pár příšer – zabít bosse – Save&Exit – Start“, asi prodlouží vzdálenost bosse od waypointu aby to nebylo tak rychlé dostat se k němu. Já jsem například nepochopil expení pomocí Baal Runů, samotný Baal se dal zabít za chvíli, ale než se k němu člověk dostal přes ty potvory..to radši jdu zabíjet obyčejné potvory pro 10× rychlejší expení a když chci zkusit najít unique item, tak si skočím za Mephistem, který padne za 45s čistého času od waypointu. Což mi připomíná, každý tu chce slyšet o nějaké nové postavě za kterou by se dalo hrát…já bych například rád poznal nějakého dalšího bosse, ta megapotvora na konci traileru by mohla mít skvělé kamarády 
myslím že to asi nebude třeba překládat na tomto PC si hraje Bashiok diablo
980× at 4.4ghz (went with a megahalem, forget the fans), two ssds in raid0 (yes I lose trim but manual maintenance is easy and worth it for negligible degradation, imo), 6gb at 2kmhz, dual 480gtx, 1200watt to run it, and… hrm, other stuff. Oh, inside a coolermaster haf x.
Mi osobně se 60 lvl jako maximální zamlouvá, ale byl bych zase nerad, aby 60 měl každý po posledním Hell questu, věřím, že Blizz to dobře vyváží a najde nějaký kompromis, aby 60. lvl neměl každý po dohrání Hell a zároveň doufám, že D3 vymyslí tak, aby se to od např. 48 lvl nezvrhlo jen na opakování jedné lokality dokola, viz. Ballruny z D2…Ona se časem nějaké lokalita nejlepší na expy asi zase vyvrbí, ale mohlo by to být uděláno tak, aby se tou lokalitou člověk musel prosekávat třeba hodinku hraní v partě a ne jen hup hup teleportem někam, vysekat všechno, ven ze hry, založit novou…Mohlo by se v tom nějak zohlednit i MF, aby z toho nebylo jen čisté mephování dokola, ale zase by lidi řvali, že do D3 tahají raidy z WoW, tak já nevím
Každopádně ať už je Blizzcon a tuny novinek !!! 
Třeba v MMORPG Dofus je max lvl 200 a kámoš ho získal za 1,5 roku hraní stylem 5 hodin denně v průměru. Poslední měsíc se na tom accountu střídali 3 a farmili 24/7. Platí tam přitom, že jeden lvl 200 si dá třeba 4× lvl 193 sám a v pohodě. To je zase trochu jiné pojetí levelů.
k tomu ze sa to niekomu zda maly max level no ja hram napriklad momentalne hru kde je max level 15 ale po 3 rokoch hrania je jeden manik lvl 14 a asi tak 20 ludi lvl 13 tam je to proste tak ze novy level vas posunie uplne niekde inde proste uplne inaksie moznosti mate atd ta hra ma pomale tempo ale bavi ma
max level 60 je nieco medzi ale ak to spravia tak ze kazdy level bude dolezity tak to bdue fakt pecka hlavne dufam ze to co najskor dokoncia
Ludia, musite si uvedomit, ze ak skilly nemaju rank 20, tak vlastne ani nemohli dat vyssi max level, pretoze na 1 build by pripadlo prilis vela bodov. A v tejto chvili nemoze nikto povedat, ci to bude horsie alebo lepsie nez D2. Bude to proste ina hra, stat bude na mierne odlisnych principoch. Nebude to D2 ale fungovat moze rovnako dobre.
Nebo celkově jinak vybalancovat Classic/Datáč → Classic po dokončení hellu tak 48ka a u datáče tak 53 (trochu snížený expy přes všechny akty), páč to bude ještě delší na konci s datáčem – logicky.
garne to je fakt ale zvednutí maximálního levelu stejně nevyřeší problém že na nightamre půjdeš po datadisku z 36lv a né z 30. Buď by se muselo příchodem datadisku změnit celé vybalancování nebo jednoduše snížit exp aby ses i po dohrání nového aktu stále držel na 30 levelu.
Přidáním datadisku se prodlouží průměrný level, se kterým hráči dokončí danou obtížnost. Pokud přidáš jeden průměrný akt, tak se ti zvedne level, za který dohraješ normal třeba o 6 levelů. A jak chceš vybalancovat, aby na tom byl stejně hráč v I. aktu nightmare na levelu 30 i 36? Navíc může nastat situace, že hráč dá 60. level s datadiskem třeba v II. aktu hell (pokud předpokládáš, že 60. level = konec IV. aktu na hell). Záleží jak to udělají, ale potencinálně by mohlo být problém nechat stejný max level.
Garn: neřekl bych, že je to téměř jisté…v Diablu 2 Lord of Destruction taky žádnej level cap nezvýšili…
Já doufám ,že datadisk to zvýší na lvl 66 přídá nějaké postavy doplňkový příběh a tím to skončí
jinak to ,že tam je „jenom“ 60lvlů mi nevadí
hlavní je to jak se to bude hrát … věci efekty a příběh … ty lvly jsou jenom tak doplňkové aby ty skilly nějak rozstly
co furt mate s Wowem tohle je sakra DIABLO
WoWko na 60 hráli dva druhy lidí. Klasici, pro které to byla revoluční hra a Naxxramas pro ně byl vrcholem extáze, a kteří na tBC přestali kvůli znechucení hrát. A nebo nadšení nerdi, pro které bylo Classic WoW jen odrazový můstek pro bulšitózní datadisky. To znamená, že 60. level jako takový pro WoWkaře nic neznamená, protože v době největšího boomu WoWka žádný 60. level dávno nebyl podstatný. Toto je smybol WoWka je pro oldschool hráče a nebo diablisty, kteří si o tom něco někde přečetli, že tam 60. lvl byl. Ale jestli s datadiskem zvýší level cap na 70/80/85 (což je téměř jisté), tak se vcelku naštvu – vcelku dost.
Škála od cca. lvl 50 do 150– je dost široká… Tyhle kydy o podobnosti jsou celkem jasné a logické, na hodně místech na netu sem našel diskuze fanoušků obou her… Jedni říkaj že wowko je fest hra kterou si hezky česky paří HD a diablo je starej Shit, dobrej tak do muzea, (a diabláci naopak). Spojuje je jedinná věc a to je blizzard, čím víc, ať sebemenších návazností tím víc stížností, pokud by tyhle 2 hry dělaly 2 odlišné firmy, nikdo by tomu přílišnou pozornost nevěnoval.Jak teď řekl Psycho her s max lvl 60 i 99 je ohromná spousta…(wowko na offu hrajou miliony hráčů, o něco menší možná ten samý počet, miluje diablo a tihle Fans vždycky povedou tichý boj o post lepší hry). Proto se mnohým hráčům nelíbí jakákoli podobnost s jejich rivalem…
tak měli dát maximální level 59? jen aby se to wowku nepodobalo? level 99 byl i v jiných hrách ale to nikomu neva? achjo že já to tam vůbec zmiňoval to je pak celá diskuse k článku jen o tom jestli se to něčemu podobá a né o tom jaký na to má člověk názor a co to dle něj přinese.
**je dost…
Nikdy jsem nebyl zastáncem teorií o podobnosti d3 s Wow, ale po této novince mě to začalo nahlodávat… proč nedali jinej max lvl, když už tak dobře ví kolik lidí na světě to s tím přirovnává?? pokud vím Wow bez datadisků je max lvl 60, s 1 datadiskem 70, se 2ma 80… atd. možná do nekonečna (wow je přeborník na datáče). Co takhle udělat datadisk na diablo a dát tam 70 lvl jak ve Wowku??? Nějakej ten rok sem wow hrál a má to s tím společného pramálo, ale proč tyhle provokace už tak (některých) si stěžujících Fans…
problém skill pointů je vyřešen tak že jestejně možné používat pouze 7 aktivních skillů takže toto je vyřešeno jiným způsobem a jak Bashikok poznamenal Diablo je hlavně o věcech. V D2 jsem se na nový level pokud nebyl přelomový a nebo pokud neznamenal nový skill point do nové větvě ani moc netěšil nepřidávali v podstatě nic nového takže tak 2/3 levelů byly o ničem. Pokud jich zde bude míň ale budou mít vytší cenu a budu se těšit na každý beru raději tento systém.
LZ: hej a ty si co za synka že chceš hrát hru ROK real života?? jako beru, opakované hraní, sbírání předmětů, ale samotné dohrání aby trvalo rok? to bych chtěl vidět kdo by to hrál… jinak když v D2 byla hranice 99 a normální hráči se dostalo dejme tomu na 85., tak v D3 bude hranice 60 a normální hráči se dostanou na 53… třeba…
Mně se to nelíbí. Míň levelů, míň skill bodů…Nedej bože, že bych měl lvl. 60 a ještě bych neměl dohranej Hell. Bych pak dopadl jako v Oblivionu, kde se normální hrou dalo dostat na level 46 (možná kecám a to číslo bylo jiný), pak už se to nehlo a questů a dobrodružství bylo ještě spoustu, ale mě už to nemotivovalo hrát dál. Jsem z toho celkově smutný panda

Někteří lidi by si tu měli uvědomit, že jakkoliv by se číselně tyto 2 diskutované hry mohly podobat, pořád bude jedna ve světě Diabla a druhá ve warcraftovském světě…
LZ: s jednou věcí rozhodně souhlasím a to je Tvůj postřeh o levelu ve Falloutu! Přesně tak to vidím já, to se mi prostě líbí, když existuje ta možnost! Ať je třeba D3 uděláno tak, že průměrný hráč projde Hell na levelu 60., proč ne(!), ale proč není možnost jít výš? To mi přijde jako škoda .. každé takové omezení shora.
Jinak myslím, že komenty o WoW apod. už nemá cenu komentovat
Spíš popsal systém Titan Questu nebo Falloutu, Diablo I aji Diablo II ale funguje jinak. Jinak hra, která má maximální level takto posunutý mi přijde o ničem. Silnější je pak ten větší farmer a nolifer a to v MP ať už PvP nebo group PvE nedělá dobře. Jestli si všimáš, tak F2 neměl MP, takže tam to řešit nemuseli, narozdíl od Blizzardu, který by tomu teď musel čelit. To vidím jako největší problém.
LOYF: Pokud vím, tak o žádných datadiscích v článku řeč není. U porovnávání mluvíme o základní verzi WoW.
OMG.. jestli to nevíte.. tak momentálně je ve WOW level cap 80.. ne 60 a v Ctataklysm se bude zvyšovat na 85… tkaže to porovnání s WoWkem je trochu passé xD
LZ: cot o tu mluvíš o rasách a lokacích… to je přesně systém WoWka… na který by jsi pak nadával, že je v D3.. tkaže aby jsme si to ujasnili.. nelbí se ti jak do všeho cpou WoW..a le chtěl by jsi tam tohle? jedna malá rada… už to nehul.. ani ředěný
Niky Práskač: Jestli je ti jedno kolik ma postava lvl, tak je pro tebe dobre RPG třeba DOOM. Na druhý lvl ses nikdy nedostal, protože nebyl. Co se týče max lvl, nesnáším ho, naprosto mi kazí hru. Např. ve faloutu 2 byl max lvl 99, ale běžně se hrálo jen na 1–35. Ale byla tu MOŽNOST se dostat zase o chlup výš. Sice už to na hru nemělo žádný vliv, ale byl z toho dobrý pocit, že tě hra nijak neomezuje a můžeš si v tom světě dělat co chceš.
V DII ses realně mohl dostat tak na 70 lvl, na 98 hardcore hrači a na 99. magoři. Mě osobně to bavilo jen do 68. pak už lvl neměl na postavu vliv a trvalo věky než jej člověk získal.
System z wow mi taky přijde naprosto v pořádku.. pro WOW. Proč ho musí ale cpát do každé hry?
Mi se prostě system: 1)autoři vytvoří postavu a jeji schopnosti 2)autoři rozsekají schopnosti do levelů 3)hráč si vybere postavu 4)hráč se prokliká skrz lvl až k postavě, se kterou pak může chodit po světě sem a tam a smutně koukat
..vůbec nelíbi.
Proč by si nemohl hráč vybrat na za čátku jen rasu s určitými bonusy a startovní lokaci a veškeré povoláni, skily atd by zavisely na jeho způsobu hraní, případně lokacích kterými by procházel? Taky by se mi libil alternativní konec hry kam by se člověk nedostal dřív jak za rok reálného času právě kvůli nedostatečným skilum.
Vše je samozřejmě jen téma k zamyšlení, protože diablo 3 je už dané.
já si myslim, že WoWko je podobný WoWku… je to neuvěřitelný, ale já si to fakt myslim
Mám z toho tedy smíšené pocity …
précisément
Kdyz jsem to cetl prvne na zahranicnim webu, tak me prvne napadlo prirovnani k WoW, ale jak jsem cetl dal to vysvetleni, tak to proste ma logiku, je jedno jestli ta hranice bude 60, 80 nebo 150, dulezita je (ne)linearnostni krivka rozdelovani expu + (moznosti) posileni postavy prave pri postoupeni o level, cislo samotne nevyjadruje temer nic.
já myslim že je uplně jedno kolik levlů má postava. Důležitý je, co všechno bude předcházet tomu abych se na nejvyšší level dostal. Samozdřejmě musíme počítat s datadiskem a pravděpodobným zvýšením TOP levelu. Tento systém z WoW mi přijde v pořádku a nic proti němu nemám. A myslim že ani zatim nemá smysl spekulovat o tom, jestli to bude nebo nebude lepší.
To LZ: K čemu by bylo zvýšení z 99 třeba na 120?? čemu by to pomohlo? Hraju D2 s menšíma přestávkama od roku 2000 a myslim že i těch 99 je zbytečně moc. můj názor…
do novinky nejde napsat vše co Bashiok odpoví pokud si to ale přečtete pochopíte že to promyšelné mají. Není vůbec problém aby udělali 2000levelů jak on sám říká ale těšil by se pak někdo na level když by byl každou hodinu? Zde to chtějí mít vše pod kontrolou a dalším nástrojem pro vybalancování je nižší množštví levelů, neřekl ale že je konečné. Stejně také zmínil že klidně je možné zvýšit náročnost levelů a pak se dostanete opět na vyšší hodnoty i když to tak teď není.
Já jen čekám, až tu někdo příjde a bude tvrdit, že WoW je podobné Wowku
vyborne uz mlcim
Tak nejen ze starcraftu dělaji WOW. Tak diablo 3 si určitě nekoupim. Místo aby lvl přibylo, tak je ubrali. Ať jdou do haje s nekonečným 55. levelem. Já hral Diabla kvůli tuněni postavy, ne kvůli nekonečnemu klikani na pořad ty same potfory.
určitě si nechávají místo na datadisky
Hm, věřím, že proto mají dobrý důvod, ale přeci jen – 80 nebo 90 by znělo lépe