Respecializace, hra bez skillů a traitů aneb Bashiokovy pokusy

aaa-diablo3-logo Respec je stále otázka, která
nedá spoustě lidem spát, a proto se na ni komunitní manažer Bashiok opět
zaměřil. První věcí je to, že prý nebude nutné mít investované body do
prvních úrovní skillů pro získání další úrovně skillů. To povede
k šetření a snaze hrát bez investování do těchto úrovní.

To by samozřejmě hru činilo méně zábavnou. Bashiok však odpověděl,
že právě k tomu bude respec určen. Aby demonstroval, jak by hra probíhala,
kdyby do skillů ani traitů neinvestoval žádné body, rozhodl se, že to
vyzkouší a vše detailně popíše.

Bashiok: „Jako prvního jsem si vybral Barbara, jelikož jako melee
postava bude asi nejméně závislá na skillech. Na začátku hry jsem
potřeboval jeden až dva zásahy na běžné Zombie, 4–6 pak na ty
silnější. Na druhém levelu jsem konečně našel nějaké nové zbraně a
brnění, které mi s bojem pomáhalo. Posílen novým vybavením jsem se
konečně odvážil na mého prvního šampiona. Tím byl nějaký silný
‚týpek‘ se spoustou bonusových afixů a skupinkou pomocníků, kteří
měli bonusy podobné Molten Teleportu. Než jsem poprvé zemřel, dostal jsem
dva z jeho přisluhovačů. Takže to máme první smrt na třetím levelu. Pak
jsem měl smrt na krajíčku při snaze zabít zbylé dva, ale nakonec se to
povedlo. Takto jsem se plahočil až do pátého levelu, kdy jsem se sice
vyléčil, ale bylo již pozdě, takže následovala další smrt. Při dalším
potulování jsem narazil na Carrion Bats. Ti byli docela snadní, takže jsem
se lehce dostal k mini bosovi a u něj přežil jen tak tak. Poté, co jsem
doběhl k další skupince, kde jsem zemřel 5× po sobě, jsem se rozhodl
tohoto snažení zanechat.“

Takže to byla poněkud tvrdá zkušenost. Melee nátura barbara pomohla
k tomu, že to nebylo zas až tak hrozné, ale to se zde bavíme pouze
o 1. – 6. levelu. Je docela jisté, že dostat se na 14. level by bylo
dosti bolestivé. Kdyby mohl Bashiok použít skilly, určitě by se všem
smrtím vyhnul.

Bashiok pokračuje: „Po tomto hrůzném zážitku jsem se na
‚brífingové‘ středě potkal s Jayem, který mi sdělil několik nových
postřehů.“
Respec bude vybalancován tak, aby se body nemusely
hromadit. Zcela logicky respec těchto bodů bude levnější než těch na
vysokých úrovní. Dále zde budou runy, které budou znamenat dramatickou
proměnu skillu. „Některé skilly na nižších úrovních se skvělými
runami budou daleko více efektivní než třeba skilly na vysokých levelech
bez dobrých run.“
Toto demonstrují na případu s větší damage, ale
nižšími nároky na manu. „Budou také runy, které nezmění podstatu
skillu, ale pouze zvětší jejich účinek, proto se vždy budete snažit mít
v každém skillu nějakou tu runu.“

71 komentářů u „Respecializace, hra bez skillů a traitů aneb Bashiokovy pokusy

  1. Btw, taky by mě zajímalo, co budeš dělat ten dejme tomu rok+, než vyjde port. Nebudeš hrát? Nebo budeš a pak si jen na stůl dáš místo PC PS3? Co tím získáš navíc? Budeš ve fórech na battle.netu naříkat, jak ti to dlouho loaduje oproti PC šunkám za pár hadrů, které mají 8GB+ RAM a SSD disky? :-D

  2. Ach ano, respec. Vždycky jsem byl proti němu, ale teď jsem opět rozjel Diablo 2 s patchem 1.13 a zjistil jsem, že je to docela dobrá věc. Člověk si může projet každou obtížnost s jiným buildem, nemusí se bát, že dá někam špatně byť pár bodů. Nicméně aby tohle dobře fungovalo, tak to musí být nějak omezené. Tak, jak to udělali v Diablu 2, je to v pohodě, i když si myslím, že Blizzard bude chtít respec do hry zabudovat spíš jako gold sink, takže se za to asi bude platit. Otázkou je jen, kolikrát to půjde.

  3. Garn:jo uz vim?:D to je to rano no jasne presne vem si ze v diablu byl konecny skill match omezen max tak na 4 skily a nekdy i tri takze tahle varianta co tam mozna bude zajisti rozmanistost o ktery se diablarum jen zda:) treba u nekrouse si kdyz si sel do nemrtvejch si vylepsoval kostry taky uz od prvniho mnels je pak az naporad v armade tohle bylo krasny skillovani:)

  4. Vse co zjednodusuje hru je na h…o. Respec zjednodusuje hru. Spechate nekam?! Nejde me o to porad do neceho a nekoho busit a cekat, co me zazracneho padne. Vysoky lvl musi byt odmena za to, jak jsem rozlustil rebus a proto mam vyjimecnou postavu. Povolil bych pouze opravu v krátkem omezenem casovem useku pro ty, co se „ukliknou“.

  5. Dualspec? Jasne! Ted jsem kovar.. hop.. a ted jsem ucetni. To je ale blbost!

    Wowko uz bezi strasne dlouho a Blizardi ho musej kazdou chvili o neco „vylepsit“, aby si zachovalo hratelnost (a zakazniky), proto se tam procucal nesmysl v podobe Dualu a Respecu. Ale to jsou veci, ktery jdou proti srsti vsem RPGckum.

  6. Lunreal: 2× min odjetejch postav…hmm, rekli ze s redesignovanym skill systemem a moznosti vkladat runy do skillu existuje 97 bilionu potencialnich buildu. To mame deleno dvema…48,5 bilionu buildu. To je fakt desne malo… Ja naopak nechapu proc bych nemel chtit respec. Kolikrat jsem omylem dal bod do jinyho skillu nez jsem chtel, nebo sem zjistil ze to a to kouzlo stoji za hovno a byl sem pokazdy tak nasranej, ze sem chtel postavu smazat. Pak jsem hral D2 s modem kde moch clovek provadet respec dle libosti a byla to parada. Moch sem si pekne vyskouset ruzny kombinace a u ty nejlepsi zustat. Me nebavi hrat za 2 stejny postavy akorat s jinyma kouzlama. At treba udelaj HC postavy s jednim zivotem ktery nebudou mit moznost respecu.

  7. Jn dualspec je hodne velka pi****na do diabla, to by znamenalo 2× min odjetejch postav. Celkove nechapu proc chcete respec, diablo se drzelo prave proto, ze ste si s kazdym experimentem pekne rozjeli novej char a vy chcete jednu postavu dojet na vysokej level a pak si jen menit skilly? wtf.

  8. Respec je dobra vec, ale mel by bejt HODNE drahej. Klidne za kazdej skillpoint 1/10 levelu dolu. Chces si na patym levelu komplet zmenit specializaci? Dobra, bude te to stat pul levelu. (prace asi na hodinu) Chces na 50tym lvl zmenit 20 skillu? Dobra, bude te to stat 2 levely. (prace asi na den) Je to lepsi nez zalozit novou postavu a zajisti to, ze si nebudem na kazdyho bosse davat jinou specializaci.

  9. Ať je to originální,středověká,samostatná RPG hra jako tomu bylo u Diablo 2 nezávislá na ostatních, donekonečna vylepšovat gear na jedný postavě, donekonečna zabíjet potvory a dosahovat většího skillu,levelu a atribut . Žádný gnomský vrtulníky ani pušky, machiny a podobný sračky, žádný lagy, žádny hacky, žádný lamy, žádny spammři, žádný CHEATY, žádná kopije jako tomu je u Titan Questu.

  10. 2Sigurn: No původně bylo planováno, že respec se moc nevyplatí. Bylo řečeno, že bude lepší vytvořit novou postavu než starou zkoušet respecnout. Ale v této novince mi náladu trochu vylepšili. Jsem přesvědčen, že použili alespoň půl mozku. Zatím to vypadá na styl jeden skill na tier(nebo jak to napsat), který nám vydrží až do konce a který si budeme tunit runami. No uvidíme…

  11. Erendil> a zkontroloval sis svuj ucet na battle.netu ?? :-D

    doufam ze Respec udelaji nejak hratelne, bylo by otravne (ze zacatku ne, v pozdejsi fazi hry uz asi jo) zacinat hru znovu a znovu s tim ze zkousime ruzne nastaveni skillu (fakt doufam ze respec nebude tak sileny jako je v Titan Quest)

Napsat komentář