Náhodnost vnějších lokací je ožehavé téma, protože
právě tato vlastnost napomohla posunout Diablo mezi nesmrtelné tituly.
Dungeony zůstávají v Diablu 3 co se týče náhodnosti v podstatě stejné
jako v Diablu 2, zatímco okolní plochy v tomto směru prý doznaly změn.
O jaké změny jde?
Zatímco exteriéry pojali vývojáři víceméně staticky, hlavně co se
týče pevně daných hranic, uvnitř takových území umístili
čtvercové plochy různých velikostí. Pro každou z nich
může být generována nějaká náhodná událost. Několikrát po sobě tak
můžete najít třeba jen holou planinu, můžete ale také narazit na
poškozený vůz, ke kterému se váže určitý quest. V tomto případě
nabídnete svou pomoc v hledání šamana, který vozatajovi ukradl soupravu
k opravě. To, jak se šamanem naložíte, je zřejmé. Nemusí však jít
pouze o drobné události, může se vám vygenerovat celý dungeon
s vlastním bossem. Možností je celá řada. Toto vše vás bude nutit ke
stálému prozkoumávání již objeveného území. To, že je část území
statická, je dobré i pro multiplayer. Pokud se hráči po mapě rozprchnou,
mohou se snadno domluvit na setkání třeba u toho křoví poblíž velké
skály. Je to dobrý prvek pro orientaci.
Na mapce můžete vidět plochu oblasti pouště, která byla dostupná
v hratelném demu. Jak je zde vidět, hranice oblasti budou neměnné a takto
bude mapa vypadat vždy, když hru spustíte. Takže třeba propojovací
koridory do dalších lokací naleznete vždy na stejném místě. Co se ale
bude měnit je obsah jednotlivých oblastí. Skupinky bossů,
questy, malé dungeony. Hráči brzo zjistí, kde se tato malá místa nachází
a budou se je pokaždé snažit znovu nalézt a zkontrolovat jejich nový
náhodný obsah. Skupiny monster se samozřejmě budou vždy objevovat náhodně
a v náhodných místech.
Mapka 2. aktu z webu Diii.net pořízená na BlizzConu 2009.
V Diablu 2 jste museli oběhnout hranici daného území, abyste našli
cestu dál, což nebylo nejlepším řešením. Nic Vás nenutilo jít
prozkoumávat další části tohoto území. Díky novému systému
v Diablu 3 nebudete muset hranice hledat. Cesta, pokud budete
chtít, Vás povede. To, co vás ale donutí prozkoumat celou mapu, jsou právě
tyto náhodné události.
Dungeony zůstaly náhodně generované stejně jako
v Diablu 2. Haly, místnosti a všechny jejich součásti budou náhodně
umísťovány do prostoru a budou pokaždé jiné. Některé prostory budou
mít unikátní vzhled, hlavně pokud se bude jednat o prostory svázané
s hlavními questy. I ty ale zase mohou mít malá místa pro náhodné
události.
Celkově tento systém zní jako zajímavé řešení. Určitě to dalo
vývojářům do rukou mocný nástroj pro vytvoření zajímavých oblastí.
Doufejme, že nás jejich kreativita ohromí.
mot: No právě spoustu vchodů do jiných map si musel hledat tak, že si běhal po okraji mapy a tohle to konečně vyřeší..
A čo poviete na toto:http://www.thegx.co/…ome-stretch/
Takže realita je že diablo výjde v roku 2011
No tak jako v D2 tayk šlo jít většinou po cestách nebo kolmo celou externí lokací pro najítí dalšího východu… Akorát téměř v každé takové lokaci býval quest, který vás donutil ji prohledat…
schvalne: Buď se ti vygeneruje nová nebo třeba i zase ta stejná.
Tak toto je opravdu skvělé řešení, palec nahoru Blizzardům, tohle bude opravdu daleko větší osvěžení, než jen náhodné mapy, bude mít opravdu smysl procházet vše a znovu a znovu
Mě by zajímalo a nějak to z toho není jasno.. když na povrchu najdu nějakou tu událost, např. Q, splním ho, odevzdám a pak vypnu hru.. bude tam ta událost pořád, nebo se mi vygeneruje nová?
Tak chce to notnou davku predstavivosti, to zas jako jo… ale ze by to bylo dilo pouhe nahody… tomu se mi nejak nechce verit
no treba se v datadisku dostaneme pres Aljasku na Sibir a budem lovit medvedy
kdo vi, co ma blizzard jeste za lubem…
Jen aby DS3 nezašlápl D3 hluboko do roku 2012…Mám pořád takovej pocit
Richard: také mě to napadlo když jsem tu mapku viděl
Podobnost s Amerikou je čistě náhodná
Ne vtip, fakt, docela dobrý postřeh! Ale je to asi fakt dílo náhody, ten sever (i nehledě na to, že by v oceánu byl nový ostrov napojený na New York) nesedí .. je to fakt zajímavé
Spekulace to neni, pred par mesici rekl Mike Morhaim ze se v kvetnu dozvime nove informace o hre a blizici se betaverzi.
To neni Blizzcon, ale pouze konference Blizzardu..a je to jenom spekulace…
O betateste sa dozvieme na Blizzkone 9.05.2011.
link:http://www.gamersbook.com/…nally-dated/
Elegantni reseni… V D2 byla nahodne generovana forma, nikoli obsah, tady je to naopak… Akorat me tak napada, proc ta mapa vypada jako Amerika? Netvrdili nahodou, ze chteji byt hrozne originalni, vytvorit vlastni svet a vyhnout se realiim?
Budete někdo zase překládat druhou část toho rozhovoru z Diii.net ???
Kasárne,vezenie a katakomby sa rataju za dungeony.Veď v podstate vačšina dungeonov sú budovy.Myslim že cesta v dungeone by nebol najlepší nápad.
Mirdaa: To je pravda jen napůl – cesta nebyla v žádném podzemí (cest ze Stony fields do Dark wood) ani v budovách (Kasárna, Vězení, Katakomby) – které mohou trochu připomínají dungeon, ale nejsou jím. Navíc v dalších aktech už cestičky nejsou.
Mno nevim.. v prvním aktu Diabla 2 taky stačilo jít podle cesty a beztak byl vysledek stejny..
pěkné! Jen to DATUM chci slyšet
inak som ani necakal ze to bude , idealne riesenie
Jsem nadšen. Už se zdálo, že náhodnému generování map je konec a nyní je opět zpátky a navíc ve zcela nové podobě, která se možná nebude líbit všem, ale je neotřelá a svěží, což podle mě ukazuje, že Blizzardi makají na problémových tématech, snaží se uspokojit veterány svých her a navíc přicházejí s novým provedením, nekopírují jen to staré.
Paráda, jsem rád že místo zbytečného hledání cesty skrz džungli se můžu soustředit na vyklikávání příšer z povrchu zemského
No som zvedavý ako sa s tým popasujú autori
každopádne tomu verím a čakám ked to budem hrať pekne v teplúčku domova 
celkom spokojnost snad sa tam nestratim